Bez atkarības no rozetes

2018. gada 29. jūnijs plkst. 8:56
Autors: Aldis Zelmenis
Sadaļa: Auto
Dalies ar šo rakstu

Ar ūdeņradi darbināmais sērijveida Toyota Mirai modelis mūsu reģionā pagaidām nav pieejams, tomēr t.s Fuel Cell elektroautomobilis, kam ikdienā nav nepieciešami elektrovadi, ir nākotnes ideālais ekovāģis

Pagaidām šīs tehnoloģijas automobiļu lielākie klupšanas akmeņi ir to augstā iegādes cena, kā arī ūdeņraža uzpildes staciju trūkums un pagaidām salīdzinoši liela cena par vienu kilogramu ūdeņraža. Visādi citādi ūdeņraža auto ir perfekts visos griezumos, ieskaitot arī to, ka ar vienu uzpildi tā sniedzamība būs vismaz 400 kilometri, attiecīgi šāds automobilis ģimenē var kalpot kā vienīgais transportlīdzeklis, ko var izmantot ne tikai pilsētā, bet arī garākos pārbraucienos.

Kopš 2015. gada pasaulē ir saražoti tikai 7137 šie videi draudzīgie sērijveida modeļi, kas «barojas» ar ūdeņradi. Ziemeļamerika, jo īpaši Kalifornijas štats, Vācija, Japāna un Lielbritānija pagaidām ir lielākie Mirai noieta tirgi. To lielā mērā nosaka ūdeņraža uzpildes staciju tīkla pieejamība. Ir vajadzīgs pietiekami daudz ūdeņraža uzpildes staciju, kuru Latvijā pagaidām nav. Pagaidām!

Paredzams, ka jau šā gada nogalē Rīgā, Vienības gatvē, iepretim trolejbusu parkam tiks atvērta pilnīga jauna ūdeņraža uzpildes stacija, kas primāri būs paredzēta Rīgas sabiedriskajam transportam. Vienlaikus netiks atteikts arī pārējiem, kam būs automobiļi, kas vēlēsies uzpildīt ūdeņradi.

Kāpēc šobrīd Toyota aktualizējusi šīs tehnoloģijas priekšrocības? Vispirms jau tāpēc, ka, līdzīgi kā 100% elektroauto, arī Mirai ir bezizmešu auto, otrkārt, atšķirībā no klasiskajiem elektroauto, kas ir pakļauti baterijas lielumam un «barojas» no vada, Mirai un tiem līdzīgajiem auto vads nav nepieciešams, un ūdeņradis ir iegūstams dažādos veidos, piemēram, no klasiskā elektrolīzes procesa, no biomasas pārstrādes, izmantojot saules vai vēja enerģiju, vai pat no govs mēsliem. Visbeidzot, ekspluatācijas laikā ūdeņraža uzpilde neaizņems vairāk par piecām minūtēm, tas ir tikpat elementāri paveicams uzdevums, kā uzpildīt auto ar benzīnu vai dīzeļdegvielu. Milzīgs ieguvums, ka Toyota Mirai gadījumā ar piecu kilogramu lielu tvertni ir iespēja nobraukt 500 kilometru, un, ja pārāk agresīvi nespaidīsiet akseleratora pedāli vai uz Vācijas autobāņa necentīsieties sasniegt 178 km/h maksimālo ātrumu, Mirai spēs nobraukt arī 600 kilometrus. Uzmundrinoši ir arī tas, ka, noslēdzot draudzību ar Mirai, ikdienā nevajadzēs krāmēties ar elektrovadiem, kas ziemā vai vēlā rudenī Latvijā neglābjami rezultēsies ar netīrām rokām un sasmērētām drēbēm. Tas tiesa, ka ūdeņraža tehnoloģija vēl aizvien ir salīdzinoši dārga, tāpēc nav brīnums, ka Vācijā Toyota Mirai cena ir 78 600 eiro.

Visu rakstu Bez atkarības no rozetes lasiet 29. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.


LASI ARĪ:

Toyota atsauc visas pārdotās ūdeņraža degvielas šūnu automašīnas Mirai

Dalies ar šo rakstu
Atslēgvārdi