Bez šofera automašīna nebrauc 

Nokomplektēt prasmīgu ap 40 šoferu grupu ir svarīgākais un sarežģītākais SIA Kard uzdevums

Daiga Laukšteina, 2019. gada 05. novembris plkst. 8:59

SIA Kard īpašumā ir Latvijā viens no lielākajiem smago kravas automobiļu (pašizgāzēju) autoparkiem, kā pakalpojumus uzņēmums piedāvā kopā ar vadītāju pamatā dažādiem ceļu remontdarbiem: smilts, šķembu, grants, asfalta, būvgružu un citu materiālu pārvadāšanai. Taču ik gadu, sākoties sezonai, ārkārtīgi liels izaicinājums ir sameklēt labus šoferus, vairākkārt uzsver Kard īpašnieks Ivars Dzenis.

Uzņēmējs neizslēdz domu par viesstrādniekiem, jo vietējie vecāka gadagājuma autovadītāji aiziet no darba, bet jaunie uz tādu nav pierunājami, lai gan atalgojums ir konkurētspējīgs un atkarīgs no padarītā darba apjoma un kvalitātes. Turklāt uzņēmumam nepieciešams ievērojams šoferu kolektīvs – aptuveni tikpat, cik spēkratu, tas ir, ap 40, jo sezonas laikā lielākoties tie visi tiek aizņemti pat 10 līdz 12 stundu dienā.

Tiesa, pēc I. Dzeņa vārdiem, par viņa biznesa zvaigžņu stundu šobrīd nevar runāt.

Agrāk klājies labāk. Par to vēsta arī attīstības temps.

Proti, sākumā katru gadu automašīnu skaits ik gadu manāmi auga, bet pašlaik tādas nepieciešamības vairs nav, un pie 40 vienībām uzņēmums apstājies jau pēdējos piecus gadus. «Kad tā sauktajos treknajos gados citi pirka šikas mājas, mēs papildinājām auto parku, un tieši tas ļāva bez kredītsaistībām izturēt krīzes gadus. Un arī tagad tieši uzņēmuma apjomi ļauj strādāt ar plusa zīmi. Ar trim automašīnām sen jau visam būtu atmetis ar roku, bet tagad kaut kā jāmēģina cīnīties,» klāsta I. Dzenis.

Uzņēmuma cita priekšrocība un neatsverams balsts ir pašiem savs kravas automašīnu serviss, kas autonomas pakalpojumiem piepulcējās 2006. gadā jeb pāris gadu pēc uzņēmuma dibināšanas. «Arī bez tā diez vai pastāvētu, vai arī tas būtu divtik grūti, jo ziemā remonta bāze pamatā nodarbināta sava transporta sagatavošanai jaunajai sezonai. Tur jebkurā brīdī varam paši saremontēt tehnikas ātrumkārbu, motoru, veikt riepu montāžu un tā tālāk. Ārpus aktīvās sezonas izejam automašīnu tehnisko apskati. Autoparks mums nav jauns, taču to uzturam labā stāvoklī. Turklāt lūzt arī jauna tehnika, kas ir ievērojami dārgāka – vairāk nekā 100 tūkst. eiro par vienu pašizgāzēju. Mūsu tehnika ražota ap 2000. gadu, un tādas vienības cena ir ap 30 tūkst. eiro. Pamazām autoparku atjaunojam. Tā nupat samainījām trīs vecākus spēkratus pret jaunākiem,» stāsta I. Dzenis.

Visu rakstu lasiet 5. novembra laikrakstā Dienas Bizness, meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 25. janvāris plkst. 16:15

Izstrādātie noteikumi privāto vadītāju darbību nevis atvieglo, bet apzināti nosaka ievērojami sarežģītākas prasības nekā taksometriem, uzskata uzņēmums.

2017. gada 10. janvāris plkst. 12:22

Pērn decembrī ievērojami pieaudzis pa Latvijas dzelzceļa (LDz) infrastruktūru pārvadāto akmeņogļu...

2016. gada 27. septembris plkst. 14:21

Pēdējos gados par regulāru kļuvusi prakse, ka Satiksmes ministrija (SM) prasa Ministru...

2015. gada 07. jūlijs plkst. 8:40

Viens no Latvijas prezidentūras Eiropas Savienības (ES) Padomē panākumiem ir panāktā vienošanās...

2013. gada 02. septembris plkst. 8:05

Strīdu rezultātā var pieaugt iebraukšanas maksa Rēzeknes autoostā, kas gulsies uz iedzīvotāju...

Nepalaid garām

Izdevniecība Dienas bizness ar 12.novembri izdod iknedēļas biznesa žurnālu, kas aizstās laikrakstu...

Savu eko māju no salmu paneļiem Raiskuma pagastā būvē arī latviešu modele...

100 straujāk augošie uzņēmumi Latvijā pagājušajā gadā apgrozījuši 335,92 milj. eiro, un...

Viena kleita Andele Mandele kustības piekritēju rokās mēdz nomainīt pat piecas saimnieces...

Oglekļa dioksīds un sašķidrināts slāpeklis, reiz lietots tikai rūpnieciski, tagad arvien biežāk...

Restorānu biznesā pamatlietas ir skaidras – garšīgs ēdiens, lieliska apkalpošana un labs...

2019. gada desmit mēnešos likvidēti 21 157 uzņēmumi, kas ir par 412...

No šīs sadaļas
2019. gada 04. novembris plkst. 18:35

Dzelzceļa projekta «Rail Baltica» būves informācijas modelēšanas sistēmas (BIM) programmatūru...

2019. gada 04. novembris plkst. 12:03

Trešdien, 6.novembrī plkst. 10.00 Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD) organizēs...

2019. gada 04. novembris plkst. 6:33

Norvēģijas kuģniecība «Ugland» paziņojusi, ka tās beramkravu kuģa «Bonita» deviņus apkalpes...

2019. gada 01. novembris plkst. 15:17

Rail Baltica stacija starptautiskajā lidostā «Rīga» būs pirmais ātrgaitas dzelzceļa un avio...

2019. gada 31. oktobris plkst. 19:09

Kanādas vilcienu un lidmašīnu ražotājs «Bombardier» ceturtdien paziņoja, ka pārdos aviorūpnīcas...

2019. gada 31. oktobris plkst. 16:24

Pēc 5% atlaides ieviešanas elektroniskajām vilciena biļetēm, septembrī pārdoto e-biļešu skaits...

2019. gada 30. oktobris plkst. 16:48

Dānija trešdien atļāva būvēt Krievijas-Vācijas gāzesvadu «Nord Stream 2» caur savu ekonomisko...

2019. gada 30. oktobris plkst. 11:32

Loģistikas jomā strādājošā «GEFCO Grupa» paziņojusi par divu «figitālo» risinājumu izstrādi...

2019. gada 30. oktobris plkst. 9:49

Indijas aviosabiedrība «IndiGo» Eiropas aviobūves kompānijai «Airbus» pasūtījusi 300 «A320neo»...

2019. gada 30. oktobris plkst. 9:07

Rail Baltica projekta ietvaros, sākot ar šī gada oktobri līdz 2021. gada...