Bez šofera automašīna nebrauc 

Nokomplektēt prasmīgu ap 40 šoferu grupu ir svarīgākais un sarežģītākais SIA Kard uzdevums

Daiga Laukšteina, 05.11.2019
1/5

Ivars Dzenis

Foto: Līga Vīksne, speciāli DB

SIA Kard īpašumā ir Latvijā viens no lielākajiem smago kravas automobiļu (pašizgāzēju) autoparkiem, kā pakalpojumus uzņēmums piedāvā kopā ar vadītāju pamatā dažādiem ceļu remontdarbiem: smilts, šķembu, grants, asfalta, būvgružu un citu materiālu pārvadāšanai. Taču ik gadu, sākoties sezonai, ārkārtīgi liels izaicinājums ir sameklēt labus šoferus, vairākkārt uzsver Kard īpašnieks Ivars Dzenis.

Uzņēmējs neizslēdz domu par viesstrādniekiem, jo vietējie vecāka gadagājuma autovadītāji aiziet no darba, bet jaunie uz tādu nav pierunājami, lai gan atalgojums ir konkurētspējīgs un atkarīgs no padarītā darba apjoma un kvalitātes. Turklāt uzņēmumam nepieciešams ievērojams šoferu kolektīvs – aptuveni tikpat, cik spēkratu, tas ir, ap 40, jo sezonas laikā lielākoties tie visi tiek aizņemti pat 10 līdz 12 stundu dienā.

Raksts turpinās pēc reklāmas

Tiesa, pēc I. Dzeņa vārdiem, par viņa biznesa zvaigžņu stundu šobrīd nevar runāt.

Agrāk klājies labāk. Par to vēsta arī attīstības temps.

Proti, sākumā katru gadu automašīnu skaits ik gadu manāmi auga, bet pašlaik tādas nepieciešamības vairs nav, un pie 40 vienībām uzņēmums apstājies jau pēdējos piecus gadus. «Kad tā sauktajos treknajos gados citi pirka šikas mājas, mēs papildinājām auto parku, un tieši tas ļāva bez kredītsaistībām izturēt krīzes gadus. Un arī tagad tieši uzņēmuma apjomi ļauj strādāt ar plusa zīmi. Ar trim automašīnām sen jau visam būtu atmetis ar roku, bet tagad kaut kā jāmēģina cīnīties,» klāsta I. Dzenis.

Uzņēmuma cita priekšrocība un neatsverams balsts ir pašiem savs kravas automašīnu serviss, kas autonomas pakalpojumiem piepulcējās 2006. gadā jeb pāris gadu pēc uzņēmuma dibināšanas. «Arī bez tā diez vai pastāvētu, vai arī tas būtu divtik grūti, jo ziemā remonta bāze pamatā nodarbināta sava transporta sagatavošanai jaunajai sezonai. Tur jebkurā brīdī varam paši saremontēt tehnikas ātrumkārbu, motoru, veikt riepu montāžu un tā tālāk. Ārpus aktīvās sezonas izejam automašīnu tehnisko apskati. Autoparks mums nav jauns, taču to uzturam labā stāvoklī. Turklāt lūzt arī jauna tehnika, kas ir ievērojami dārgāka – vairāk nekā 100 tūkst. eiro par vienu pašizgāzēju. Mūsu tehnika ražota ap 2000. gadu, un tādas vienības cena ir ap 30 tūkst. eiro. Pamazām autoparku atjaunojam. Tā nupat samainījām trīs vecākus spēkratus pret jaunākiem,» stāsta I. Dzenis.

Visu rakstu lasiet 5. novembra laikrakstā Dienas Bizness, meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Tevi varētu interesēt

Lai ieviestu lielgabarīta un smagsvara pārvadājumu atļaujas pieprasīšanu un izsniegšanu elektroniskā...

Valsts iepirkums Par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem...

2018. gadā, salīdzinot ar 2017. gadu, ar sauszemes un cauruļvadu transportu pārvadāto...

Izstrādātie noteikumi privāto vadītāju darbību nevis atvieglo, bet apzināti nosaka ievērojami sarežģītākas prasības nekā taksometriem, uzskata uzņēmums.

Pērn decembrī ievērojami pieaudzis pa Latvijas dzelzceļa (LDz) infrastruktūru pārvadāto akmeņogļu...

Nepalaid garām

Nākamajā gadā uzņēmējiem gaidāms ne viens vien izaicinājums, taču tajā pašā laikā...

Par čeku loterijas devumu ēnu ekonomikas apkarošanā un nodokļu ieņēmumu palielināšanā varēs...

Ekonomikas izaugsmes bremzēšanās ir vērojama, taču vismaz tuvāko gadu laikā tik dziļa...

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi saredz iespēju darbiniekiem strādāt attālināti, taču ļaut strādāt...

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Dzelzceļa projekta «Rail Baltica» būves informācijas modelēšanas sistēmas (BIM) programmatūru...

Trešdien, 6.novembrī plkst. 10.00 Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD) organizēs...

Norvēģijas kuģniecība «Ugland» paziņojusi, ka tās beramkravu kuģa «Bonita» deviņus apkalpes...

Rail Baltica stacija starptautiskajā lidostā «Rīga» būs pirmais ātrgaitas dzelzceļa un avio...

Kanādas vilcienu un lidmašīnu ražotājs «Bombardier» ceturtdien paziņoja, ka pārdos aviorūpnīcas...

Pēc 5% atlaides ieviešanas elektroniskajām vilciena biļetēm, septembrī pārdoto e-biļešu skaits...

Dānija trešdien atļāva būvēt Krievijas-Vācijas gāzesvadu «Nord Stream 2» caur savu ekonomisko...

Loģistikas jomā strādājošā «GEFCO Grupa» paziņojusi par divu «figitālo» risinājumu izstrādi...

Indijas aviosabiedrība «IndiGo» Eiropas aviobūves kompānijai «Airbus» pasūtījusi 300 «A320neo»...

Rail Baltica projekta ietvaros, sākot ar šī gada oktobri līdz 2021. gada...