Foto: publicitātes

Biežāk ceļo jauni cilvēki ar augstiem ienākumiem 

Pēdējo 12 mēnešu laikā ceļojumā ārpus Latvijas devušies 45 % iedzīvotāju, liecina jaunākais «Latvia Tours Ceļojumu indekss». Tostarp katrs trešais (28 %) uz ārzemēm devies atpūtā, katrs divpadsmitais (8 %) – darba darīšanās, bet katrs septītais (14 %) no Latvijas izbraucis privātu iemeslu dēļ.

Monta Glumane, 2018. gada 05. decembris plkst. 16:33

Ja salīdzina ar pērno gadu, šogad par 2 % pieaudzis to iedzīvotāju skaits, kuri devušies ceļojumos ārpus valsts. Taču joprojām ne reizi uz ārzemēm nav izceļojuši vairāk nekā puse jeb 55 % aptaujāto.

Visbiežāk ārpus valsts dodas iedzīvotāji 35 – 44 gadu vecumā (55 %), nedaudz retāk – 25 – 34 gadus veci ceļotāji (53 %). Arī vairāk nekā puse (52 %) iedzīvotāju 18 – 24 gadu vecumā aizvadītā gada laikā bijuši ārpus valsts. Savukārt, visretāk no Latvijas izbraukuši seniori 64 – 74 gadu vecumā (26 %). Iedzīvotāju 55 – 63 gadu vecumposmā uz ārzemēm devies katrs trešais (37 %).

Latvijas iedzīvotāju ceļošanas paradumus lielā mērā ietekmē ienākumi. Ceļojumu indekss rāda, ka iedzīvotāju ar augstiem ienākumiem vidū uz ārzemēm pēdējā gada laikā ceļojuši 66 %, bet iedzīvotāju ar zemiem ienākumiem starpā – teju trīsreiz mazāk jeb tikai 26 %.

«Indeksa datos redzam, ka, laikam ejot, pamazām palielinās to iedzīvotāju skaits, kas dodas uz ārzemēm – ja 2015. gadā ārpus Latvijas nekad nebija bijuši 57 %, tad šogad tas skaits ir 55 %. Jāteic, ka Latvijas iedzīvotāju vidū ir daudz kaislīgu ceļotāju, un līdz ar pieprasījumu pieaug un tiek dažādots arī tūrisma piedāvājums, ļaujot gan atpūtniekiem un jaunu iespaidu meklētājiem, gan uzņēmējiem, kas izbrauc biznesa darīšanās, izvēlēties konkrētam budžetam un vēlmēm atbilstošu ceļojumu,» saka SIA «Latvia Tours» direktore Ieva Keiša.

Aptaujas dati liecina, ka starp ceļotājiem, kas devušies atpūtā, ir 30 % sieviešu un 26 % vīriešu. Sievietes retāk uz ārzemēm devušās darba darīšanās (5 %), ko nevar teikt par vīriešiem, kuru vidū uz ārzemēm tieši darba jautājumos devies katrs desmitais (12 %). Šāda tendence saglabājusies kopš pagājušā gada.

Aptaujā piedalījās 1002 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem visos Latvijas reģionos, tā veikta šā gada oktobrī.

Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt

Tūrisma tehnoloģiju konkursā «Latvia Tours Traveltech» uzvarējis rīdzinieks Uldis Žimants, piedāvājot...

Ceļojumu aģentūras Latvia Tours apgrozījums pārsniedzis 20 miljonus eiro, pieaugot par 14,...

Tūrisma aģentūra Latvia Tours pagājušo gadu noslēgusi ar 18 miljonu eiro apgrozījumu,...

Tūrisma aģentūras SIA Latvia Tours apgrozījums pērn ir bijis 16 488 134...

Tūrisma aģentūra Latvia Tours turpmāk piedāvās noskatīties video vai bilžu 360 grādu...

Nepalaid garām

Mēbeļu veikals–noliktava Likvy LV Jūrkalnes tehnoloģiskajā parkā ir atvērts tikai izpārdošanas...

Rīgā plānots ieviest jaunu aplikāciju Flipix, kas apmaiņā pret reklāmu noskatīšanos sniegs...

Akciju tirgus galvenā ziņa janvārī – pasaules gals nav iestājies. Tie, kas neseko...

Kamēr lielajiem uzņēmumiem uzrādīt strauju izaugsmi ir salīdzinoši grūti, mazāki uzņēmumi,...

Vēl pirms diviem gadiem Pārdaugavā, Robežu ielas koka namā, čakli strādāja vietējais...

No šīs sadaļas

LU Botāniskā dārza Sukulentu siltumnīcā bagātīgi uzziedējusi portulaku krasula, kas plašāk...

Nevalstiskajam teātrim Dirty Deal Teatro šis gads nesis gan jaunu mājvietu, gan...

Kolkasraga pludmale ar tās neskarto dabu iekļauta pasaules skaistāko, mazāk zināmo un...

Db.lv turpina aizsākto tradīciju, piedāvājot rubriku Fotonedēļa - uzmanību piesaistošu fotogrāfiju...

Regeja mūzika ceturtdien iekļauta UNESCO Nemateriālā kultūras mantojuma sarakstā, atzīstot to...

Ik dienu biznesa portālā db.lv publicējam aģentūras Reuters fotogrāfijas, tās priecē arī...

Carnikavā decembra sākumā atklās Latvijā garāko promenādi uz jūru ar cieto segumu,...

Lielākajai daļai cilvēku cietums ir vieta, kurā negribētos nokļūt, savukārt, dienvidkorejiešiem,...

Db.lv turpina aizsākto tradīciju, piedāvājot rubriku Fotonedēļa - uzmanību piesaistošu fotogrāfiju...

Latvija ir maza valsts, tāpēc nevaram atļauties taisīt sliktus produktus, visu laiku...