Bistro Balts korporatīvo klientu skaits aug 

Ar zīmolu "bistro Balts" saistītie uzņēmumi aizvadīto gadu plāno pabeigt ar 500 tūkstošu eiro apgrozījumu, liecina provizoriskie rezultāti.

Anda Asere, 27.1.2020
1/22

Foto: Evija Trifanova/LETA

"2019. gads mums ir bijis ļoti pozitīvi saspringts. Bistro "Balts" atpazīstamība aug, pateicoties gan sociālajiem tīkliem, gan ēdienu piegādes aplikāciju attīstībai. Arvien vairāk maltītes ar piegādi pasūta korporatīvie klienti saviem darbiniekiem - regulāri vedam pusdienas un arī vakariņas uz dažādiem birojiem.

Pateicoties izmaiņām likumdošanā, ēdināšana ir kļuvusi par vienu no darbinieku motivēšanas sistēmas elementiem - darba devēji "uzsauc" pusdienas saviem darbiniekiem kā pateicību par ieguldīto darbu, pasūtot maltītes līdz pat simt cilvēku lieliem kolektīvam.

Lai birojiem būtu vieglāk organizēt savus pasūtījumus, līdz janvāra beigām aktivizēsim arī ēdienu piegādes pasūtīšanas iespēju mūsu mājas lapā balts.lv. Piegāde ir loģisks un parocīgs turpinājums iesāktajam, jo bistro jau sākotnēji tika veidots kā vieta ēdienu līdzņemšanai," teic Liene Kuplā, bistro "Balts" līdzīpašniece.

Viņa novērojusi, ka pasūtījumu skaits uz birojiem un mājām turpina strauji pieaugt. Tas saistīts ar ēdienu pasūtīšanas platformu "Wolt" un nu jau arī "Bolt Food" popularitāti.

Ir mainījusies ēdienu līdzņemšanas kultūra - vēl pirms pāris gadiem ēdienu līdzņemšanai varēja nopirkt tikai lielveikalu kulinārijas nodaļās, bet šobrīd ir radītas vairākas vietas tieši gatavo maltīšu līdzņemšanai.

Tāpat L. Kuplā novērojusi, ka agrāk restorāni ēdienkartē piedāvāja teju vai visu, bet šobrīd piedāvājums kļūst šaurāks. Viņas skatījumā tā ir pozitīva tendence, kas liecina par tirgus sakārtošanos.

L. Kuplo priecē, ka arvien vairāk uzņēmēju, tostarp arī klientu, aizdomājas par videi draudzīga iepakojuma nozīmi ikdienā. Viņas skatījumā rūpes par vidi, tostarp atkritumu šķirošana, ir pašsaprotama lieta, par ko ideālā pasaulē nemaz nebūtu jārunā.

"Viens no lielākajiem un dārgākajiem izaicinājumiem ir būt uzņēmumam ar tīru sirdsapziņu. Ne tikai nodokļu nomaksas ziņā, bet arī videi draudzīga iepakojuma kontekstā.

Apkārt joprojām redzam savus konkurentus, kas rodas uz pazūd ar lieliem nodokļu parādiem, kas degradē uzņēmējdarbības vidi un traucē attīstīties tiem, kas strādā godīgi.

Tāpat ir daudzi ēdināšanas uzņēmumi, kas ēdienu iepakošanai izmanto nepārstrādājamu plastmasu, kas neatgriezeniski piesārņo mūsu vidi vairāku simtu gadu periodā," teic L. Kuplā.

Bistro "Balts" iepērk dārgāku, taču videi draudzīgu iepakojumu. Izaicinājums ir šo abu lietu līdzsvarošana - iepakojuma augstā iepirkumu cena, tādējādi radot mazāku slogu dabai, un uzņēmuma peļņas kāpināšana. Viņa teic, ka nodokļu sistēma nav atbalstoša tiem, kas izmanto videi draudzīgu iepakojumu, līdz ar to šāda iepakojuma izmantošana ir tikai uzņēmēja sirdsapziņas un attieksmes jautājums.

"Neatkarīgi no tā, vai maltītes tiek iepakotas parastā plastmasā vai trauciņā, kas ražots no cukurniedru šķiedras un vidē sadalās līdzīgi kā banāna miza, nodokļu slogs un dabas resursu nodoklis abos gadījumos ir vienāds," viņa norāda.

DB jau rakstīja, ka L. Kuplā ir izveidojusi bistro "Balts" ar fokusu uz svaigu ēdienu ērtai līdzņemšanai, jo ne visiem katru dienu ir stunda laika pusdienām restorānā.

"Kā jau daudzi biznesi, arī mūsējais ir radies brīdī, kad izjutām vajadzību pēc tā, ko šobrīd piedāvā bistro "Balts" - ātri pieejamu, svaigu un kvalitatīvu maltīti. Kad dienas ritms ir straujš, darba daudz un ir vairākas darīšanas viena pēc otras, ne vienmēr ir laiks papusdienot vai pavakariņot restorānā, kur jārēķinās vismaz ar 40 minūtēm no sava laika. Agrāk, kad man bija 15-20 minūtes pusdienām, visbiežāk tās pavadīju mašīnā, domājot, kur lai ātri paēd. Bieži tā arī neizdomāju un paliku bez pusdienām," viņa iepriekš izteikusies.

Ja L. Kuplā izlēma par labu kādai ēdnīcai, pēc tās apmeklējuma atlikušo dienu drēbes un mati oda pēc eļļas. Kebabi, burgeri un picas ir pieejami salīdzinoši ātri, bet viņas skatījumā ar tiem var tikai apmānīt vēderu, nevis uzņemt enerģiju. "Protams, ir cilvēki, kuriem tas nav būtiski. Tomēr ir tādi, un es esmu viens no tiem, kas tāpēc izjūt lielu diskomfortu. Mērķis bija radīt vietu, kur ēdiens ir pieejams ātri, tas ir svaigs un veselīgs, un arī telpā gaiss ir tīrs un svaigs," tā L. Kuplā.

Tevi varētu interesēt

Ne visiem katru dienu ir stunda laika pusdienām restorānā, tāpēc Liene Kuplā...

 Vienota Latvijas radošo industriju stratēģija vēl joprojām nepastāv, taču ir saprasts,...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Sporta tehnoloģiju uzņēmums "xTimer" izstrādā laika mērīšanas sistēmu sportistiem, lai palīdzētu...

Šajā piektdienā rubrikā "Kā top?" portāls "Db.lv" aicina ielūkoties pulksteņu "Ovi Watch"...

"Grāmatiņās esmu sarakstījusi tādas lietas, kuras man savā dzīvē būtu gribējies zināt ātrāk,"...

Ģenerālprokuratūras Personu un valsts tiesību aizsardzības departamenta prokurors pirmdien iesniedzis...

Kafejnīcas "RB Cafe" komandu pirmajā gadā pārsteidz pasūtījumu apjoms....

"Uzņēmējdarbības uzsākšanai, lielākoties, tika izlietoti visi bērna kopšanas atvaļinājuma...

Līdz 31.janvārim iespējams pieteikties ikgadējam biznesa simulāciju konkursam vidusskolēniem...

"Kurš ierīko veikalu ārpus civilizācijas robežām - gandrīz nekurienē? Citā laika joslā!...

Kafejnīcas - konditorejas “Hanna Anna” īpašniece Dace Minikoviča nolēmusi slēgt kafejnīcu,...

"Diegu Meistars" piedāvā mobilo lietotni, ar kuras palīdzību jebkādu bildi var pārvērst...