Boeing darbinieks: 737 Max ir "klaunu izstrādāta" 

Iekšējie ziņojumi radījuši arvien vairāk jautājumu par "Boeing 737 Max" drošību, ziņo BBC. Vienā no komunikācijas epizodēm kāds darbinieks sacījis, ka lidmašīnu "izstrādājuši klauni".

Lelde Petrāne, 10.1.2020

Foto: REUTERS/SCANPIX/LETA

Savukārt, lidmašīnas ražotājs šo komunikāciju raksturojis kā pilnīgi nepieņemamu.

"737 Max" izmantošana tika apturēta 2019. gada martā pēc divām avārijām Indonēzijā un Etiopijā, kurās kopumā gāja bojā gandrīz 350 cilvēki.

"Boeing" atklājis simtiem ziņojumu kā daļu no apņemšanās nodrošināt savas darbības caurspīdīgumu. "Šie ziņojumi neatspoguļo uzņēmumu tādu, kāds mēs esam un kādam mums jābūt, un tie ir pilnīgi nepieņemami," vienlaikus norāda "Boeing".

Dokumenti liecina, ka "Boeing" noraidījis pilotu apmācību simulatoros, kas būtu radījis lielākas izmaksas. "Es gribu uzsvērt, cik svarīgi ir stingri turēties pie tā, ka nepastāvēs nekāda veida simulatoru apmācība pārejā no "NG" uz "Max"," tā laika "Boeing 737" galvenais tehniskais pilots Marks Forkners norādījis 2017. gada martā rakstītā e-pastā. ""Boeing" neļaus tam notikt. Mēs vērsīsimies aci pret aci ar jebkuru regulatoru, kurš mēģinās izvirzīt šo prasību," viņš piebilst. Šīs nedēļas otrdienā "Boeing" mainīja savu pozīciju, visiem pilotiem iesakot apmācību "737 Max" simulatorā.

Kāds vārdā nenosaukts darbinieks 2017. gada aprīlī rakstījis: "Šo lidmašīnu projektējuši klauni, kurus savukārt uzrauga pērtiķi." E-pastos un ziņojumos darbinieki runā par savu neapmierinātību ar uzņēmuma kultūru, sūdzoties par vēlmi atrast lētākos piegādātājus un izvirzot "neiespējamus grafikus".

"Es nezinu, kā to novērst ... tas ir sistemātiski. Tā ir kultūra. Tas ir fakts, ka mums ir vecākā vadības komanda, kas ļoti maz izprot biznesu un tomēr virza mūs uz noteiktu mērķu sasniegšanu," vēsta kāds darbinieks e-pastā, kas datēts ar 2018. gada jūniju.

Un 2018. gada maija ziņojumā kāds vārdā nenosaukts "Boeing" darbinieks raksta: "Dievs joprojām nav man piedevis piesegšanu, ko es izdarīju pagājušajā gadā." Viņš gan neprecizē, kas tika darīts.

ASV Kongresa Transporta un infrastruktūras komitejas vadītājs Pīters Defazio, kurš veic "737 Max" situācijas izpēti, uzskata, ka ziņojumi "parāda koordinētus centienus, kas aizsākti "737 Max" programmas pirmajās dienās, lai slēptu informāciju no regulatoriem un sabiedrības".

"Boeing" šobrīd pārveido automatizēto vadības sistēmu, kas - kā tiek lēsts - bijusi avāriju galvenais iemesls. Uzņēmums uz laiku ir pārtraucis "737 Max" ražošanu. Pagājušajā mēnesī "Boeing" atlaida vadītāju Denisu Muilenburgu.

Laika skala: "Boeing" avārijas

2018. gada 29. oktobris: "Lion Air" lidmašīna "737 Max 8" pēc izlidošanas no Indonēzijas avarē, nogalinot visus 189 uz gaisa kuģa esošos cilvēkus

2019. gada 31. janvāris: "Boeing" ziņo par to, ka 79 klienti pasūtījuši 5011 "Max" lidmašīnas

2019. gada 10. marts: avarē "Ethiopian Airlines" "A737 Max 8" lidmašīna, nogalinot visus 157 cilvēkus uz klāja

2019. gada 14. marts: tiek pārtraukti lidojumi ar visu "Boeing 737 Max" lidmašīnu floti

Tevi varētu interesēt

Irāna nenodos ASV "melnās kastes" no Ukrainas pasažieru lidmašīnas, kuras katastrofā pie...

ASV aviobūves uzņēmuma "Boeing" akcijas cena šonedēļ sarukusi, reaģējot uz kompānijas paziņojumu...

ASV aviobūves uzņēmums «Boeing» pirmdien paziņoja, ka lidojumi ar lidmašīnām «Boeing 737...

ASV aviobūves uzņēmums «Boeing» ceturtdien paziņoja, ka pasaulē apturēti lidojumi ar līdz...

Eiropas Komisija (EK) paziņojusi, ka sākusi padziļinātu izmeklēšanu saistībā ar ASV aviobūves...

Nepalaid garām

Akciju sabiedrība "Meridian Trade Bank" 22. janvārī ir mainījusi nosaukumu uz "Industra...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

2019. gada desmit lielāko nekustamā īpašuma darījumu sarakstā Rīgā un Pierīgā ir ne...

Tiesa noraidījusi nogalinātā maksātnespējas administratora Mārtiņa Bunkus brāļa prasību pret...

Ir būtiski runāt par privātās dzīves, interešu un plānu saskaņošanu ar darbu, nevis...

Skotijai ir viskijs, Somijai ir Nokia, Itālijai ir makaroni,Meksikai ir tekila, Karību...

Tiesvedību un to radīto sarežģījumu dēļ Lielupes apkaimē slēgtais restorāns "36.līnija" atsācis...

No šīs sadaļas

Aviokompānija "SmartLynx Airlines" pērn uzlabojusi sniegumu visos galvenajos darbības aspektos,...

Rīgas starptautiskās autoostas darbība ir atjaunota, tāpēc reģionālo maršrutu reisi atkal tiek...

Ukrainas pasažieru lidmašīna "Boeing 737", kas ar 176 cilvēkiem nogāzās netālu no...

Ikviens bezpilota gaisa kuģu jeb dronu operators Latvijā var iepazīties ar to...

Irāna nenodos ASV "melnās kastes" no Ukrainas pasažieru lidmašīnas, kuras katastrofā pie...

Vairākas aviokompānijas mainījušas maršrutus. lai nebūtu jālido Irānas un Irākas gaisa telpā,...

ASV Federālā aviācijas pārvalde (FAA) otrdien paziņoja, ka aizliedz ASV reģistrētām aviokompānijām...

Igaunijas, Latvijas un Lietuvas augstākās revīzijas iestādes ir pabeigušas apvienoto revīziju,...

Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" kapitāldaļu turētājs Juris Radzevičs uzņēmuma pagaidu padomes...

Pēc "Pasažieru vilciena" pievienošanās "Eurail Group" pārvadājumu tīklam, tie ārvalstu pasažieri,...