Carguru iekāpj nākamajā līmenī 

Koplietošanas platformas Carguru autoparks divos gados izaudzis no 12 līdz 160 mašīnām.

Anda Asere, 09.9.2019

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Pakalpojums tiek izmantots vidēji no 800 līdz 1000 reižu dienā, caurmērā viena brauciena ilgums ir 60–80 minūšu. Līdz šim kopējais braucienu skaits ir pārsniedzis 400 tūkstošu. «Pirms diviem gadiem sāku ar 12 mašīnām, pakāpeniski izaugām līdz 50. Tagad ir 160, psiholoģiski esmu gatavs brīdim, kad būs 300. Vairs nav neziņas par to, kā būs, kad ir salīdzinoši liels autoparks. Protams, pasaules TOP kompānijām tas ir daudz lielāks, piemēram, Yandex Drive Krievijā ir 12 tūkstoši mašīnu,» stāsta Vladimirs Reskājs, Carguru (SIA Slyfox) vadītājs. Ja Carguru tīklā būtu daudz vairāk mašīnu, pakalpojums būtu ērtāks un pieejamāks. Vladimirs arī iepriekš ir izteicies, ka koplietošanas pakalpojums labi strādās tad, kad līdz nomas mašīnai jāiet piecas minūtes un arī braucienu varēs beigt piecu minūšu attālumā no galamērķa.

Jau pirms Saeimas vēlēšanām Jaunā Konservatīvā partija solīja, ka visas trīs Latvijas lielās ostas ir jāpaliek zem valsts jumta, tādēļ ASV sankcijas pret Aivaru Lembergu un vairākām juridiskajām personām ir uzlūkojamas kā politisko solījumu pildīšana un vienlaikus politiskās varas pārvēršana ekonomiskajā.

Vasarā Carguru veica pāreju uz jaunu IT sistēmu. «Uz risinājuma pamata, kas bija izstrādāts pašā sākumā, vairs nebija iespējams attīstīties. Tas bija veidots ar tā brīža izpratni par produktu un tirgu. Protams, jau tad bija doma, ka augsim un attīstīsimies, bet programmatūras izstrādes procesā nebija izmantoti paši veiksmīgākie risinājumi. Tas sāka ierobežot mūsu attīstību,» stāsta Vladimirs. Vaicāts, ko nevarēja izdarīt ar veco un ko varēs ar jauno sistēmu, viņš teic, ka tās ir divas dažādas lietas – kā diena un nakts, kā Nokia podziņtelefons un jaunais iPhone. Lai gan lietotāji redz tikai jaunu mobilo lietotni ar citu dizainu, tam pamatā ir daudz sarežģītākas izmaiņas.

Vladimirs apstiprina, ka pāreja bijusi «sāpīga». Sākotnējais plāns bija to darīt maijā, tad jūnijā, beigās tas notika jūlijā. Daudzas lietas var saprast tikai tad, kad tās sāk strādāt realitātē, nevis testa vidē, tāpēc pilnvērtīgi jaunā sistēma sāka strādāt tikai pēc nedēļas. «Migrācijas procesā pieļāvām dažas kļūdas, kas izmaksāja negulētu nedēļu un sačakarētus nervus. Beigās likās, ka sabojāsim arī visu zīmolu, reputāciju un divus gadus veidoto labo tēlu. Sistēma nestrādāja divas pilnas dienas, visi bija neapmierināti,» viņš atzīst. Taču tagad sistēma strādā labi un lielu problēmu nav.

«Mūsu galvenais reklāmas kanāls ir lietotāji, kuri iesaka pakalpojumu citiem,» saka Vladimirs. Šobrīd uzņēmumam ir 25 tūkstoši privāto un teju tūkstotis korporatīvo klientu. Viņa skatījumā, tas apliecina, ka uzņēmums ir izveidojis sev labu reputāciju. Lielu izaugsmes iespēju viņš saskata tieši korporatīvo klientu laukā. Pašā sākumā vajadzēja daudz laika veltīt, lai iedrošinātu cilvēkus lietot svešu mašīnu. Šobrīd koplietošana kļuvusi par saprotamāku procedūru. Savā ziņā tas saistīts ar elektrisko skrej- riteņu koplietošanas platformu attīstību, kā arī ar to, ka koplietošana attīstās visā pasaulē.

Visu rakstu lasiet 9. septembra laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Tevi varētu interesēt

Auto koplietošanas pakalpojuma sniedzējs Carguru noslēdzis investīciju piesaistīšanas procesu,...

Kopbraukšana kā fenomens pēdējā dekādē ir pieņēmies spēkā ļoti strauji un daudzos...

Auto koplietošanas pakalpojumu sniedzējs Carguru sācis darbu pie investora piesaistes, lai šogad...

2017. gadā daudzi jaunuzņēmumi piesaistījuši finansējumu tālākai attīstībai, tāpat arī notikuši...

Šogad Latvijā dzimuši arvien jauni jaunuzņēmumi un tie arvien vieglāk sevi piesaka...

Nepalaid garām

Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta īstenotāji atklājuši pirmās nākotnes infrastruktūras...

Nākamajā gadā uzņēmējiem gaidāms ne viens vien izaicinājums, taču tajā pašā laikā...

Par čeku loterijas devumu ēnu ekonomikas apkarošanā un nodokļu ieņēmumu palielināšanā varēs...

Ekonomikas izaugsmes bremzēšanās ir vērojama, taču vismaz tuvāko gadu laikā tik dziļa...

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi saredz iespēju darbiniekiem strādāt attālināti, taču ļaut strādāt...

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Zviedru ražotājam Volvo jaunākā modeļa Volvo S60 debija nav tikai kārtējā paaudžu...

Mūsdienu straujajā dzīves ritmā, kad ikdienas lietām paliek arvien mazāk laika, strauju izaugsmi...

No 9. septembra Tukumā darbu sāks jauna tehniskās apskates stacija, informē Ceļu...

Rumāņu mazcenas krosovers Dacia Duster ir kā darba apģērbs, ko nav bailes...

Nākamā gada sākumā Daimler AG ģenerālpārstāvis Latvijā SIA «Domenikss» plāno atvērt jaunu...

Aknīstes tirdzniecības un mežizstrādes uzņēmums SIA «Indāres» papildinājis savu autoparku...

No 2. septembra CSDD B kategorijas vadīšanas eksāmena figūras «braukšanas uzsākšana augšupceļā» un...

82 gadu vecumā miris bijušais Vācijas autobūves koncerna «Volkswagen» vadītājs Ferdinands Piehs,...

Mini pirmdien svin 60 gadu dzimšanas dienu, tādēļ publicējam vēsturiskas fotogrāfijas, kurās...

Rīgas tehniskās apskates stacijā pasākumā Tehniskās apskates nakts svētdien, 25.augustā 16 stundās...