Transports un loģistika

Cilvēki vēl ilgi brauks ar dīzeļdegvielu un benzīnu, tāpēc jādomā par inovācijām šajā jomā

Žanete Hāka, 09.05.2019

Jaunākais izdevums

Uzņēmumiem nāksies arvien aktīvāk pievērsties ilgtspējas jautājumiem – dažkārt šķiet, ka to ieviešanai nepieciešamas lielas investīcijas, taču rezultātā tās atmaksājas ātrāk, nekā gaidīts, intervijā stāsta SIA Neste Latvija mazumtirdzniecības vadītājs Armands Beiziķis

Vai esat novērojuši, ka aug to uzņēmumu skaits, kas domā par ilgtspēju, nevis īstermiņa ieguvumiem?

Vērojams, ka mūsdienās par to aizvien vairāk domā ne tikai uzņēmumi – visa kopējā situācija vidē un ekonomikā mums liek aizvien lielāku uzmanību vērst tieši uz ilgtspējas jautājumiem. Attīstoties ekonomikai un ražošanai, tiek patērēts pieaugošs resursu daudzums, līdz ar to – radīti vairāk atkritumi, un uzņēmumi saprot, ka ilgi tā vairs nevarēs darboties – resursi nav bezgalīgi, un jādomā, kā, pirmkārt, jau mainīt domāšanu un paradumus un līdz ar to mainīt ražošanas procesus, otrkārt, kā atrast jaunas izejvielas un tehnoloģijas, lai rastu ilgtspējīgus risinājumus. Esmu gandarīts, ka pieaug to cilvēku skaits, kuri nākotnē raugās, domājot par šodienas darbībām. Saprot to, ka viņu ietekme uz vidi ir acīmredzama un jau tagad ir jādomā, kā samazināt kaitīgo ietekmi – varam šķirot atkritumus, taupīt elektroenerģiju, ražošanas procesos izmantot energoefektīvus risinājumus, patērēt mazāk degvielas un meklēt dabai ievērojami draudzīgāku degvielu. Uztvere noteikti mainās.

Vai vērojamas atšķirības nozaru griezumā saistībā ar ilgtspējīgu risinājumu ieviešanu?

Jebkurai nozarei ir kopēja vēlme samazināt izmešus un to ietekmi uz vidi – vienā nozarē to izdarīt ir vieglāk, lētāk, ērtāk, piemēram, tirdzniecībā saistībā ar iepakojumiem, elektroenerģijas patēriņa samazināšanu, taču ir nozares, kur to izdarīt ir grūtāk un nepieciešams lielāks ieguldījums, piemēram, transports un ražošana, tāpēc tas notiek pakāpeniski. Transporta nozarē šis process aktīvāk sācies pēdējo piecu gadu laikā. Neste atjaunojamo degvielu sāka ražot 2008. gadā, un tagad tās apjomi ir nozīmīgi pieauguši. Ik gadu pieaug gan prasības, gan vēlme pārstrādāt atkritumus vai ražošanas pārpalikumus, lai varētu saražot degvielu. Pasaulē parādās jauni uzņēmumi, kas pievēršas atjaunojamās degvielas ražošanai, un pat Latvijā ir veikti pētniecības darbi un skatīts, kā to varētu attīstīt.

Vai uzņēmēji, izvēloties autoparku, ņem vērā ilgtspējas aspektus?

Manuprāt, šis process ir sācies. Varbūt tas nenotiek ātri, taču, ņemot vērā tehnoloģiju attīstību, redzam, ka aizvien vairāk tiek iegādātas elektroautomašīnas vai hibrīdautomašīnas. Vienkāršākais veids šajā jomā, kā uzņēmējiem pārorientēties, ir izmantot degvielu, kas rada mazāk izmešu un patērē mazāk degvielas. Domāju, ka vēl daudzus gadus cilvēki brauks ar dīzeļdegvielu un benzīnu, taču to ietekme uz vidi būs ievērojami mazāka. Pirms trim gadiem, kad Neste Latvijā sāka tirgot ProDiesel, cilvēki mums prasīja, kā tas var samazināt izmešus. Mēs skaidrojām, ka šī degviela ir tīrāka, rada mazāk kvēpu un pelnu, līdz ar to izmešu apjoms, kas caur izpūtēju nonāk dabā, un kvēpi, kas paliek filtros, ir mazāki. Pērnā gada nogalē Neste Latvijā sāka tirgot dīzeļdegvielu Neste MY, kas ražota no atjaunojamiem resursiem un atkritumiem – tajā nav ne piles naftas. Ja salīdzina fosilo dīzeļdegvielu ar šo atjaunojamo degvielu, izmešu apjoms, kas nonāk vidē, ir līdz pat 90% mazāks tā dzīves cikla laikā. Pie mums regulāri vēršas uzņēmumi, kurus interesē, kā varētu izmantot šo degvielu, lai samazinātu izmešus. Diemžēl pagaidām Latvijā šāda veida degvielai vēl nav tik liela valsts atbalsta, taču, lai veicinātu tās izmantošanu, likumdošanai būtu jānosaka zemākas akcīzes nodokļa likmes. Salīdzinājumam – Latvijā šī degviela ir par 50–60 centiem dārgāka nekā fosilā degviela, bet Somijā šī starpība ir tikai 15 centi.

Ja raugāmies uz elektroautomašīnām, mēs nevaram runāt tikai par to ikdienas izmantošanu. Jādomā par visu šī transportlīdzekļa ciklu – sākot no ražošanas līdz pat utilizācijai, taču patlaban maz tiek diskutēts, kādu ietekmi atstāj šīs automašīnas akumulatoru ražošana, kādas izejvielas tiek izmantotas, kur tās tiek iegūtas, kādas tehnoloģijas un darbaspēks tiek izmantots. Otrs – ir būtiski, kur šie akumulatori, kas nav videi draudzīgi, tiek utilizēti pēc to darbības beigām, jo šīs automašīnas netiek pārdotas otrreizējā tirgū. Patlaban šis jautājums nav līdz galam atrisināts.

Līdz ar to paredzams, ka iekšdedzes dzinējs, kas izmanto dīzeli un benzīnu, tiesa gan, ar jauninājumiem, būs vēl kādu laiku aktuāls, un degvielas ražotājiem aktīvi jāpiedalās inovāciju ieviešanā.

Visu rakstu lasiet 9. maija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Neste Latvija sākusi tirgot Neste MY 100% atjaunojamo dīzeļdegvielu

Laura Mazbērziņa, 12.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas automātisko degvielas uzpildes staciju tīkls Neste sācis piedāvāt jaunu produktu – 100% atjaunojamo dīzeļdegvielu Neste MY. Šī degviela tiek ražota no 100% atjaunojamajiem resursiem un tās sastāvā nav nafta.

«Klimata pārmaiņas un līdz ar to arī radītās sekas ir viens no lielākajiem mūsdienu izaicinājumiem. Šī premium produkta – Neste MY 100% atjaunojamās dīzeļdegvielas – nonākšana arī Latvijas tirgū ir likumsakarīga vairāku iemeslu dēļ. Pirmkārt, šī ir iespēja pret apkārtējo vidi atbildīgiem patērētājiem viegli izdarīt izvēli par labu ilgtspējīgai un tīrai videi, vienlaikus uzlabojot savas automašīnas darbību. Otrkārt, un tas ir ne mazāk svarīgi – Neste 100% atjaunojamā dīzeļdegviela Neste MY savā ziņā ir dāvana Latvijas simtgadē – ieguldījums valsts ilgtspējībā, tīrākā vidē un labākā nākotnē mūsu bērniem,» atklāj Artu Airiainens (Arttu Airiainen), SIA Neste Latvija ģenerāldirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas mazumtirgotājs Neste atklājis jaunu uzpildes staciju (DUS) Lorupē, kas atrodas Vidzemes šosejas 47. kilometrā. Pēc kopskaita šī ir 75. stacija Latvijā, un tās izveidē Neste investējusi 600 tūkstošus eiro.

Lorupes degvielas uzpildes stacijā atradīsies divi degvielas uzpildes sūkņi. Arī jaunajā DUS varēs norēķināties ar skaidru naudu, veikt bezskaidras naudas darījumus ar maksājumu kartēm, tai skaitā ar bezkontakta kartēm, kā arī izmantot Neste degvielas karti gan privātpersonām, gan uzņēmumiem.

Lorupes DUS būs pieejami šādi produkti: Neste Futura 95 un Neste Futura 98 benzīns, Neste Futura dīzeļdegviela un arī Neste Pro Diesel – premium dīzeļdegviela. Jaunajā DUS varēs iegādāties arī AdBlu.

Lorupes DUS būs iespējams no automāta uzpildīt vējstiklu tīrīšanas šķidrumu. Neste DUS šobrīd pieejams ziemas vējstiklu tīrīšanas līdzeklis ar salizturības temperatūru līdz -21°C, un tam ir izvēlēts arbūzu aromāts, kuram pēc testu rezultātiem priekšroku deva Neste darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektromotori automašīnās kļuvuši par realitāti, un bagātās Eiropas valstis cenšas straujā tempā ieviest tos ikdienā. Tomēr šodien ne tikai enerģētikas kompānijas, bet arī autoražotāji investē ievērojamus resursus, lai radītu inovatīvus produktus, kas spēj samazināt kaitīgos izmešus un fosilo izejmateriālu izmantošanas īpatsvaru iekšdedzes dzinējos

2040. gads ir slieksnis, kad Parīzes, Londonas vai Oslo ielās vairāk būs elektroautomašīnu, bet Rīgā, visticamāk, vēl būs daudz iekšdedzes dzinēju, kas brauks ar videi draudzīgāku degvielu.

Vairākas Eiropas valstis nospraudušas ambiciozus mērķus strauji mainīt automašīnu iekšdedzes dzinējus uz elektromotoriem, liecina Eiropas Komisijas DB sniegtā informācija, piebilstot, ka CO2 izmešu mazināšanas plāns ir katras dalībvalsts iekšēja lieta. Eksistē alternatīvas, kuras ir mazāk dārgas un pietiekami efektīvas. Autoražotāji investē ievērojamus līdzekļus, lai mazinātu kaitīgos izmešus, kā arī fosilo materiālu izmantošanas īpatsvaru. Viens no nākotnes risinājumiem ir atjaunojamā dīzeļdegviela, kuras loma turpmākajās desmitgadēs Latvijā pieaugs, bet elektroautomašīnas vienlaikus ir lielpilsētu nepieciešamība un iespēja, uzskata degvielas tirgotāja Neste Latvija ģenerāldirektors Artu Airiainens (Arttu Airiainen).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 600 tūkstošus eiro, automātisko degvielas uzpildes staciju tīkls un degvielas mazumtirgotājs Latvijā Neste atklājis jaunu uzpildes staciju (DUS) Līvānos.

Kā informē uzņēmums, tad Līvānu DUS būs piemērota vadītājiem, kas ikdienā brauc gan ar vieglo, gan ar smago autotransportu. Piemēram, ātrgaitas sūknis būs speciāli paredzēts smago automašīnu uzpildei, kas arīdzan ir aprīkots ar Neste bezkaršu degvielas uzpildes sistēmu Truck+. Šī sistēma šoferiem nodrošina ātrāku degvielas uzpildi, jo netiek izmantota degvielas karte. Savukārt uzņēmumiem un autoparku pārvaldītājiem Truck+ sniedz uzlabotu degvielas patēriņa kontroli un precīzāku uzskaiti. Tāpat kā citās DUS, arī jaunajā Neste stacijā būs pieejams arī AdBlue šķidrums izplūdes gāzu attīrīšanai.

Līvānu DUS būs pieejami visi Neste produkti: Futura 95 un Futura 98 benzīns, kā arī Futura dīzeļdegviela. Tāpat jaunajā stacijā pieejama Neste Pro Diesel - dīzeļdegviela, kas atbilst Eiropas, ASV un Āzijas valstu autoražotāju degvielas prasībām, kas apkopotas Pasaules degvielas hartā (WWFC - Worldwide Fuel Charter).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar aicinājumu saudzēt planētu automātisko degvielas uzpildes staciju tīkls "Neste" sācis tirgot T kreklus, kas ir ražoti no 100% pārstrādāta auduma.

Šī iniciatīva ir daļa no "Neste" misijas atstāt tīrāku planētu mūsu bērniem, aicinot veikt atbildīgas un dabai draudzīgas izvēles katru dienu.

"Neste" T krekli ir radīti no 100% pārstrādāta tekstila, kura dizainā ir aktualizēta viena no globālās sasilšanas radītajām problēmām – ledāju kušana. T krekli veidoti gan ar dizainu bērniem, gan pieaugušajiem.

Tie ir izgatavoti no apģērbu ražošanas procesā radītajiem tekstilmateriāla atlikumiem. Lai izmantotu materiālu tālākai pārstrādei, tas tiek šķirots pēc krāsas un atbilstoši pārstrādāts, lai veidotu jaunus dzijas pavedienus. Šāds t-kreklu ražošanas process nepieprasa auduma krāsošanu un jauna kokvilnas materiāla izmatošanu. Izmantojot 100% pārstrādātu audumu, ražošanas procesā tiek ietaupīts liels daudzums ūdens – konkrēti viena "Neste" t-krekla ražošanas laikā tiek ietaupīti 2 700 litri ūdens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Neste investē 1,4 miljardus eiro ražotnē Singapūrā

Laura Mazbērziņa, 10.01.2019

Galerijā ir redzama ražotne un tās teritorija. Šajā ražotnē būs jauna ražošanas līnija, kas palielinās vispārējās rūpnīcas jaudas.

Foto: publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas tirgotājs Neste investēs 1,4 miljardus eiro, lai palielinātu atjaunojamo produktu ražošanas kapacitāti rūpnīcā Singapūrā.

Šis lēmums par ievērojamām investīcijām ir balstīts uz aizvien pieaugošo pieprasījumu pēc zema oglekļa satura risinājumiem transporta un aviācijas nozarēs, pilsētvidē, kā arī polimēru un ķimikāliju ražošanas sektoros globālajā tirgū.

Šīs investīcijas ļaus ievērojami paaugstināt Neste atjaunojamo produktu ražošanas kapacitāti Singapūrā līdz 1,3 miljoniem tonnu gadā, kopējo atjaunojamo produktu ražošanas apjomu līdz 2022. gadam pietuvinot 4,5 miljoniem tonnu gadā. Uzņēmuma mērķis ir uzsākt jaunās ražošanas līnijas darbību 2022. gada pirmajā pusgadā.

«Neste palīdz padarīt savu biznesu ilgtspējīgu transporta un aviācijas nozaru, pilsētvides, polimēru un ķimikāliju ražošanas sektoru klientiem, un turpinās rādīt priekšzīmi attiecībā uz atjaunojamo produktu ražošanu. Šīs investīcijas iezīmē nopietnu soli attiecībā uz mūsu rentablās izaugsmes stratēģijas realizēšanu visā pasaulē,» norāda Peters Vanakers (Peter Vanacker), Neste prezidents un izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju izvēles kritēriji par labu vienam vai citam degvielas tirgotājam atšķiras. Kādam tā ir cena, citam degvielas uzpildes stacijas atrašanās vieta vai citi faktori, skaidro nozares pārstāvji.

Viens no svarīgākajiem izvēles kritērijiem ir degvielas kvalitāte. Autovadītāji kļūst izglītotāki un arvien vairāk pievērš īpašu uzmanību degvielas kvalitātei, tādējādi rūpējoties par spēkrata dzinēja un detaļu ilgmūžību.

No kopējā Latvijas mazumtirdzniecības apjoma ap 75% veido dīzeļdegviela, un tas ir populārākais transporta enerģijas veids Latvijā, norāda Virši-A Pārdošanas daļas vadītājs Arnis Andrianovs. Viņš skaidro, ka Virši-A pagājušais gads bija veiksmīgs. Ir novērots realizācijas pieaugums visos degvielas veidos, ko skaidro ar sava uzpildes tīkla paplašināšanos un izdevīgiem klientu piedāvājumiem.

Pēc Valsts Ieņēmuma dienesta datiem, dīzeļdegvielas realizācija 2018. gadā uzrādīja pieaugumu, savukārt tādiem degvielas veidiem kā benzīns un autogāze – kritumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Neste turpmāk piedāvās vējstiklu tīrīšanas šķidrumu uzpildīt no automāta

Žanete Hāka, 15.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas mazumtirgotājs Latvijā Neste autovadītājiem turpmāk piedāvās vējstiklu tīrīšanas šķidrumu uzpildīt no automāta, informē uzņēmuma pārstāvji.

Patlaban ziemas vējstiklu tīrīšanas līdzeklis ir pieejams Neste degvielas uzpildes stacijā Rīgā, Vienības gatvē 77. Plānots, ka līdz šī gada beigām vējstiklu uzpildes automāti būs pieejami kopā 10 Neste DUS.

Neste DUS šobrīs pieejams ziemas vējstiklu tīrīšanas līdzeklis ar salizturības temperatūru līdz -21°C, un tam ir izvēlēts arbūzu aromāts, kuram pēc testu rezultātiem priekšroku deva Neste darbinieki.

«Šis automāts ir nākamais solis ceļā uz ilgtspējīgiem risinājumiem, ko cenšamies ieviest savās ikdienas darbībās. Ikviens autobraucējs, kurš turpmāk uzpildīsies tādā veidā un centīsies neizmantot plastmasas iepakojumos, palīdzēs novērst negatīvo ietekmi uz vidi, kas veicina siltumnīcefekta veidošanos. Likvidējot plastmasas atkritumus, kas nekad dabā nenoārdās, mēs palīdzam saudzēt apkārtējo vidi,» stāsta Armands Beiziķis, Neste Latvija valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Par Neste Latvija valdes priekšsēdētāju iecelts Armands Beiziķis

Žanete Hāka, 14.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par degvielas tirgotāja SIA «Neste Latvija» jauno valdes priekšsēdētāju iecelts līdzšinējais uzņēmuma valdes loceklis Armands Beiziķis, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Uzņēmumā arī iecelta jauna valdes locekle - Evija Sudraba. Savukārt līdzšinējais valdes priekšsēdētājs Arttu Mikaels Airiainens iecelts SIA «Neste Latvija» padomē un turpmāk pildīs padomes locekļa pienākumus.

Padomes priekšsēdētājs, tāpat kā līdz šim, būs Pentti Eero Kalervo Soikkeli un padomes locekle - Iikka Samuli Krankkala. Savukārt Katri Sofia Taskinen atstājusi padomes locekles amatu. Izmaiņas komercreģistrā ierakstītas 13.jūnijā. SIA «Neste Latvija» dibināta 1993.gadā, un tā nodarbojas ar naftas produktu vairumtirdzniecību, mazumtirdzniecību un auto ķīmijas tirdzniecību, kā arī ar naftas termināla pakalpojumiem Rīgas brīvostā.

Uzņēmuma pamatkapitāls ir 15 029 784 eiro un tas pilnībā pieder Nīderlandē reģistrētajai «Neste Affiliate B.V.». SIA «Neste Latvija» 2018. gadā palielināja apgrozījumu līdz 329,054 miljoniem eiro, bet uzņēmuma peļņa pēc nodokļiem pērn sasniedza 12,294 miljonus eiro. 2018. gadā SIA «Neste Latvija» nodarbināja vidēj 54 darbiniekus. SIA «Neste Latvija» kopējie maksājumi valsts budžetā pērn bija 151,394 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban degvielas tirgus Latvijā ir sasniedzis savu augstāko punktu, līdz ar to tas tuvākajos gados būtiski nemainīsies un kopējie apjomi ievērojami nepieaugs.

Nākotnes attīstības būtisks komponents būs aktīva cīņa par klientu, kas noteikti saasinās vispārējo konkurenci, uzskata SIA Neste Latvija valdes priekšsēdētājs Armands Beiziķis. Tikpat būtisks būs tas, ko nozares spēlētāji piedāvās kontekstā ar pasaules cīņu pret klimata pārmaiņām, alternatīvajiem enerģijas resursiem transporta nozarē.

Fragments no intervijas

Kādas tendences vērojamas degvielas tirgū šogad?

Latvijā degvielas tirgus izaugsme ir mērena - pieaugums vairs nav tik straujš kā iepriekš, un jūnijā, jūlijā degvielas patēriņš ir bijis mazāks nekā iepriekšējā gada attiecīgajos mēnešos. Tas nozīmē, ka vērojama sava veida ekonomikas atdzišana. Vairāk, īpaši komersanti, izvēlas uzpildīt transportlīdzekļus degvielas uzpildes stacijās, nevis veidot rezerves paši. Benzīna patēriņa apjomi sarūk jau kopš 2008.gada, un arī šis gads nav izņēmums, jo pieprasījuma apmēri samazinājušies par aptuveni 4% - apmēram šāds kritums vērojams ik gadu. To var redzēt arī, vērtējot statistiku, jo ik gadu par aptuveni 10 tūkstošiem samazinās to automašīnu skaits, kas darbojas ar benzīnu. Latvijā labprāt cilvēki pērk automašīnas ar dīzeļdzinējiem. Tāpat jāņem vērā, ka jaunās automašīnas patērē mazāk degvielas, kas arī ietekmē kopējos pieprasījuma apjomus. Šobrīd Latvijas automašīnu tirgū tikai aptuveni 20% ir benzīna automašīnas, un es prognozēju, ka tuvākajos gados šāds īpatsvars turpinās saglabāties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā lielākā degvielas mazumtirgotāja pozīcijā arī šogad pirmajā pusgadā bija "Neste Latvija", liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Akcīzes daļas informācija.

Lielākie degvielas mazumtirgotāji šogad pirmajā pusgadā bija "Neste Latvija", "Circle K Latvia", "Viada Baltija", "Virši-A", "East-West Transit", "Astarte-nafta", "Gotika auto", "Augstceltne", "Kool Latvija" un "Latvijas propāna gāze".

Savukārt pēc patēriņam nodotā naftas produktu (degvielas) apmēra šogad pirmajos sešos mēnešos lielākās kompānijas bija "Neste Latvija", "Circle K Latvia" un "Pirmas".

Lielākie komersanti pēc mazumtirdzniecībā realizētā degvielas apmēra 2020.gada pirmajos sešos mēnešos:

1. "Neste Latvija"

2. "Circle K Latvia"

3. "Viada Baltija"

4. "Virši-A",

5. "East-West Transit"

6. "Astarte-nafta"

7. "Gotika auto"

8. "Augstceltne"

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par degvielas tirgotāja SIA Neste Latvija padomes priekšsēdētāju iecelts Somijas pilsonis Pentti Ēro Kalervo Soikkeli, ziņo Lursoft Klientu portfelis.

Līdzšinējā padomes priekšsēdētāja Iikka Samuli Krankkala turpmāk pildīs padomes locekles pienākumus, savukārt padomes locekle Katri Sofija Taskinena pārapstiprināta savā līdzšinējā amatā.

Padomes locekles amatu atstājusi Pia Pauliina Nīholms, kura šo amatu ieņēmusi kopš 2009.gada.

Izmaiņas komercreģistrā ierakstītas 18.decembrī.

SIA Neste Latvija dibināta 1993.gadā, un tā nodarbojas ar naftas produktu vairumtirdzniecību, mazumtirdzniecību un auto ķīmijas tirdzniecību, kā arī ar naftas termināla pakalpojumiem Rīgas brīvostā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 15 029 784 eiro un tas pilnībā pieder Nīderlandē reģistrētajai Neste Affiliate B.V..

SIA Neste Latvija 2017. gadā palielināja apgrozījumu līdz 280,492 miljoniem eiro, arī uzņēmuma peļņa nedaudz pieaugusi - tā pērn pēc nodokļu nomaksas bija 9,807 miljoni eiro. 2017.gadā uzņēmumā strādāja 50 darbinieki. SIA “Neste Latvija” kopējie maksājumi valsts kopbudžetā bija 134,446 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Īpaši strauji alternatīvie enerģijas veidi transportā neattīstīsies

LETA, 16.11.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā nav gaidāma īpaši strauja alternatīvo enerģijas veidu attīstība transportā, atzina SIA "Neste Latvija" valdes priekšsēdētājs Armands Beiziķis.

"Domāju, ka Latvijā alternatīvie enerģijas veidi transportā - elektrība, gāze, ūdeņradis - īpaši strauji neattīstīsies, jo tas prasa diezgan lielus ieguldījumus gan no piegādātājiem, gan arī no patērētājiem, jo šādas mašīnas ir dārgas," sacīja Beiziķis.

Viņš norādīja, ka Latvijā ir reģistrēti apmēram 1000 elektromobiļu, kas pret kopējo apmēram 700 000 automašīnu skaitu ir ļoti mazs procents. "Domāju, ka turpmākos 10, varbūt 15 gadus mēs joprojām būsim fosilās degvielas patērētāji. Tomēr es ceru, ka arvien vairāk ienāks dīzeļdegviela no atjaunojamiem resursiem," minēja Beiziķis.

"Neste Latvija" valdes priekšsēdētājs piebilda, ka šobrīd notiek diskusijas par jauno Transporta enerģijas likumu, kurā būs paredzētas stingrākas prasības, un degvielas tirgotājiem būs jāpalielina atjaunojamās degvielas īpatsvars. Vienlaikus pašlaik ir iecerēts noteikt, ka šim piejaukumam ir jābūt pie katra pārdotās degvielas litra.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā lielākā degvielas mazumtirgotāja pozīcijā arī šogad deviņos mēnešos bija "Neste Latvija", liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Akcīzes preču pārvaldes informācija.

Starp desmit Latvijas lielākajiem degvielas mazumtirgotājiem 2019.gada deviņos mēnešos bija arī "Circle K Latvia", "Viada Baltija", "Virši-A", "East-West Transit", "Astarte-nafta", "Augstceltne", "Gotika auto", "Latvijas propāna gāze" un "Ingrid A".

Savukārt pēc patēriņam nodotā naftas produktu (degvielas) apmēra šogad deviņos mēnešos lielākās kompānijas bija "Circle K Latvia", "Neste Latvija" un "Pirmas".

Lielākie komersanti pēc mazumtirdzniecībā realizētā degvielas apmēra 2019.gada deviņos mēnešos:

1. "Neste Latvija"

2. "Circle K Latvia"

3. "Viada Baltija"

4. "Virši-A",

5. "East-West Transit"

6. "Astarte-nafta"

7. "Augstceltne"

8. "Gotika auto"

9. "Latvijas propāna gāze".

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Trīs Neste degvielas stacijās Rīgā ierīko ziedošanas konteinerus

Zane Atlāce - Bistere, 19.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labdarības organizācija Dari labu sadarbībā ar automātisko degvielas uzpildes staciju (DUS) tīkla un degvielas mazumtirgotāja Latvijā Neste atbalstu ir uzstādījusi trīs labdarības konteinerus, lai palīdzētu grūtībās nonākušām ģimenēm, bērniem un senioriem.

Ikviens, kurš vēlas ziedot mantas un tādējādi palīdzēt līdzcilvēkiem, ir aicināts doties uz Neste DUS Rīgā: Ulmaņa gatvē 84, Brīvības gatvē 386 vai Kurzemes prospektā 15a.

«Mēs vēlamies iesaistīt Latvijas iedzīvotājus pašpalīdzības procesā, dodot ikvienam iespēju dalīties un praktiski palīdzēt cilvēkiem, kuri nonākuši grūtībās un neierastā situācijā. Katram no mums ir lietas, kas vairs nav noderīgas, bet tiem, kuri nonākuši krīzes situācijās, bērnu namos, pansionātos, šī palīdzība ir ļoti nozīmīga pamatvajadzību nodrošināšanai un dzīves kvalitātes uzlabošanai. Līdz ar to aicinām piedalīties Dari labu labdarības akcijā ar saviem resursiem, veicinot sociālo vērtību izpratni. Sadarbība ar Neste ļaus mums kļūt ērtāk sasniedzamiem tiem cilvēkiem, kuri vēlas ziedot un palīdzēt citiem» stāsta labdarības organizācijas Dari labu pārstāvis Kārlis Tristans Praznicāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paplašinot Latvijas elektroautomobiļu ātrās uzlādes tīklu “e-mobi”, jaunās stacijas sāk darboties arī automātisko degvielas uzpildes staciju (DUS) tīklā Neste.

Patlaban savus elektroauto var uzlādēt Neste stacijās Rīgā, Dzelzavas ielā 5, Upesgrīvas ielā 1, Brīvības gatvē 255, Jūrmalas gatvē 46B, Skanstes ielā 7, kā arī Jelgavā, Loka maģistrālē 2A.

Atklāj jaunas e-auto uzlādes stacijas 

Šajās dienās Latvijas elektroautomobiļu ātrās uzlādes tīklu “e-mobi” papildinās vēl 40...

“Iesaiste nacionālā elektromobilitātes tīkla izveidē noteikti veicinās mūsdienīgas, ilgtspējīgas nozares attīstību, vienlaikus samazinot autotransporta radītās emisijas un palīdzot kopīgiem spēkiem risināt klimata problēmas,” komentē Armands Beiziķis, SIA “Neste Latvija” valdes priekšsēdētājs.

Uzlādes stacijas Neste DUS ir daļa no kopējā Latvijas elektroautomobiļu ātrās uzlādes tīkla “e-mobi”. Valsts nozīmes ātrās uzlādes tīkls tapis Eiropas Reģionālā attīstības fonda projekta “Elektrotransportlīdzekļu uzlādes infrastruktūras izveidošana” ietvaros. Finansējuma saņēmējs ir Satiksmes ministrija un projekta īstenotāja ir Ceļu satiksmes drošības direkcija. Plānots, ka līdz 2021. gada noslēgumam Latvijā kopumā darbosies 139 ātrās uzlādes stacijas.

Jaunās uzlādes stacijas nodrošina maksimālo uzlādes jaudu 50 kW un ir aprīkotas ar 3 veidu kontaktdakšām (CCS, CHAdeMO un Type2), kas dod iespēju veikt uzlādi praktiski visiem Eiropā pieejamiem elektromobiļiem. Uzlādes ātrums ir atkarīgs no baterijas ietilpības un citiem faktoriem, taču vidēji tas ir 20 minūtes uz 100 kilometriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākais automātisko degvielas uzpildes staciju tīkls un vadošais degvielas mazumtirgotājs Latvijā Neste, kura Latvijas uzņēmuma Neste Latvija valdes priekšsēdētājs ir Armands Beiziķis, pasākumā Baltic Brand Forum 2019 saņēma balvu kategorijā The greenest brand in the Baltics (Zaļākais zīmols Baltijas valstīs). Kopumā Neste bija TOP 5 zīmols Latvijā un Igaunijā, pirmajā vietā Lietuvā un līdz ar to arī pirmajā vietā starp visām Baltijas valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automātisko degvielas uzpildes staciju tīkls un degvielas mazumtirgotājs Latvijā Neste atklājis kopskaitā jau 74. degvielas uzpildes staciju (DUS) Latvijā. Jaunās stacijas izveidē Dzelzavas ielā Rīgā uzņēmums investējis 1,24 miljonus eiro, informē uzņēmumā.

Jaunajā DUS klientu ērtībai varēs norēķināties ar skaidru naudu, veikt bezskaidras naudas darījumus ar maksājumu kartēm, tai skaitā ar bezkontakta kartēm, kā arī izmantot gan privātpersonu, gan uzņēmumu Neste degvielas karti.

Jaunajā stacijā durvis vērs arī Narvesen veikals, kas būs aprīkotas ar bezkontakta karšu pieņemšanas ierīcēm, kas klientiem sniedz iespēju ātri un ērti norēķināties ne vien ar norēķinu karti, bet arī ar viedtālruni, pulksteni vai uzlīmi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrais ēdinātājs "Hesburger" atklājis savu pirmo restorānu Olainē. Turpinot uzņēmuma attīstību un tīkla paplašināšanos Pierīgā, restorāna izveidē Olainē investēti 1,2 miljoni eiro.

Šī restorāna atklāšana iezīmē arī būtisku notikumu uzņēmuma darbībā Latvijā, jo atklāts 50. "Hesburger" restorāns, informē uzņēmuma attīstības direktore Ieva Salmela.

Līdzās "Hesburger" savu darbību uzsāks arī divi uzņēmuma ilggadējie sadarbības partneri - degvielas uzpildes stacija "Neste" un mazumtirdzniecības uzņēmums "Narvesen".

Skaidrojot, kāpēc par restorāna atvēršanas vietu izvēlēta Olaine, I. Salmela atzīst, ka kopā ar sadarbības partneri "Neste" izvērtējuši iespēju pilsētā stiprināt uzņēmumu pozīcijas, kā arī tās iedzīvotāji ilgstoši izrādījuši pastiprinātu interesi. Viņa arī atklāj, ka tuvākajā laikā uzņēmums neplāno atvērt vēl kādu restorānu apkaimē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada 13. jūnija līdzšinējais lielākā automātisko degvielas uzpildes staciju tīkla un vadošā degvielas mazumtirgotāja Latvijā Neste līdzšinējais valdes loceklis un mazumtirdzniecības vadītājs Armands Beiziķis kļuvis par uzņēmuma valdes priekšsēdētāju.Viņš uzņēmumā strādā jau 13 gadus, līdzšinējā atbildības joma bija saistīta ar kompānijas finanšu pārvaldību un Neste mazumtirdzniecības tīkla stratēģisko attīstību un vadību Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Degvielas tirgotāji: Shell ietekme ir nebūtiska; gaidāma konsolidācija

Lelde Petrāne, 20.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Shell zīmola ienākšana Latvijā tirgu nav būtiski ietekmējusi, liecina degvielas tirgotāju sniegtā informācija.

«Visticamāk, arī nākamajā gadā turpināsim būt liecinieki degvielas mazumtirdzniecības tirgus konsolidācijai, kā rezultātā lielākie tirgus spēlētāji turpinās palielināt savu tirgus daļu, savukārt mazākie tirgus dalībnieki to zaudēs. Tāpat nevar izslēgt, ka daļa no mazākajiem Latvijā esošajiem DUS tīkliem daļēji vai pilnībā varētu tikt pārņemti lielāko konkurentu paspārnē, pauž Virši-A izpildirektors Jānis Vība.

Viņš norāda, ka zīmola Shell ienākšana degvielas mazumtirdzniecības tirgū 2016. gadā būtisku ietekmi uz pārējo tirgus dalībnieku tirgus daļām nav atstājusi un arī nākotnē, visticamāk, šādu ietekmi neredzēsim. «Sagaidām, ka potenciālā degvielas tirgotāju konsolidācija var skart ikvienu no mazākajiem degvielas tīkliem, to skaitā arī Shell,» viņš sacīja biznesa portālam db.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos gados Latvijā būtiski audzis kopējais auto degvielu realizācijas apjoms, 2018. gadā sasniedzot 1,3 miljonus tonnu

Laika posmā no 2011. līdz 2018. gadam degvielas patēriņš Latvijā palielinājies par 275,7 tūkstošiem tonnu. Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas (LDTA) apkopotie dati liecina, ka straujākais pieaugums pēckrīzes periodā novērojams no 2014. gada līdz 2017. gadam, kad auto degvielu realizācijas apjoms palielinājās par 151,9 tūkstošiem tonnu. Nozares pārstāvji prognozē, ka nākotnē patēriņa pieaugums gan varētu samazināties.

Degvielas patēriņu ietekmē trīs faktori - resursa cena, valsts ekonomiskā situācija un iedzīvotāju pirktspēja, skaidro LDTA izpilddirektore Ieva Ligere. Viņa norāda, ka, lai gan pēdējos gados patēriņš audzis, pērn kopējais auto degvielu realizācijas apjoma pieaugums Latvijā nedaudz samazinājies. «Viens no centrālajiem aspektiem, kas 2018. gadā bremzēja patēriņa pieaugumu, bija akcīzes nodokļa paaugstināšana, kā rezultātā atsevišķas kravu pārvadājumu kompānijas optimizēja degvielas iepirkumus, pārceļot tos no Latvijas uz Lietuvu un Poliju. Ja runājam par patēriņa izmaiņām nākotnē, jāsaka, ka to varētu ietekmēt arī politiskie lēmumi, piemēram, Transporta enerģijas likuma un tam pakārtoto Ministru kabineta noteikumu pieņemšana. Zināms, ka pašlaik Ekonomikas ministrijas sagatavotais likumprojekts paredz, ka 2020. gadā no atjaunojamajiem (AER) saražotajam enerģijas īpatsvaram bruto galapatēriņā transporta sektorā Latvijā jābūt vismaz 10%, šo mērķi galvenokārt plānots sasniegt, slogu liekot uz degvielas tirgotāju pleciem, tas vistiešākajā veidā ietekmēs gan degvielas cenu, gan patēriņu,» domā I.Ligere.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Degvielas tirgotāji: Aizliegums pārdot alkoholu DUS ir valsts sankcionēta legālā tirgus pārdale

LETA, 26.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veselības ministrijas iecere aizliegt pārdot alkoholiskos dzērienus degvielas uzpildes stacijās (DUS) nesasniegs iecerēto mērķi - samazināt alkoholisko dzērienu pieejamību un patēriņu, bet gan kropļos konkurenci un legāli pārdalīs alkohola tirdzniecību par labu citiem veikalu tīkliem, uzskata Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas izpilddirektore Ieva Ligere.

Viņa uzsvēra, ka, pēc Valsts ieņēmumu dienesta (VID) datiem, šogad jūnija beigās Latvijā darbojās 8574 alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecības vietas, kurās tirgoja gan alu, gan arī citus alkoholiskos dzērienus, tostarp līdz 450 DUS veikalu, kā arī darbojās 190 mazumtirdzniecības vietas, kurās tirgoja tikai alu.

Ligere atzīmēja, ka Veselības ministrija nav analizējusi un nav norādījusi, kur transportlīdzekļu vadītāji, kas vadījuši transportlīdzekli alkohola reibumā, alkoholu ir iegādājušies. «To var iegādāties gan pārtikas veikalos, gan dzērienu veikalos, gan «HoReCa» (viesnīcas, restorāni, kafejnīcas), gan arī degvielas uzpildes staciju veikalos. Pie visām minētajām tirdzniecības vietām ir ērta piekļuve ar transportu transportlīdzekļu vadītājiem,» viņa sacīja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katra ES dalībvalsts šobrīd koncentrējas uz savu individuālo enerģētikas un klimata plānu, taču pietrūkst skaidrības, kā notiks šo plānu mijiedarbība starp valstīm

Tas bija viens no galvenajiem secinājumiem Pasaules Enerģētikas padomes (PEP) rīkotajā forumā, kas šoreiz notika Latvijā un kurā pulcējās Baltijas jūras valstu pārstāvji. Centieni pēc tīras, klimatam draudzīgas enerģijas Eiropas Savienības (ES) līmenī ir mudinājuši ES dalībvalstis radīt Nacionālos Enerģētikas un klimata plānus 2021.–2030. gadam. Ambīcijas ES līmenī šim laika periodam ir lielas – siltumnīcefektu radošo gāzu emisijas jāsamazina par 40%, no atjaunojamajiem energoresursiem (AER) iegūstamās enerģijas apjomi ir jāpalielina par 32%, turklāt arī transportā izmantojamajai enerģijai vismaz 14% apmērā jābūt no AER, bet energoefektivitāte jāpaaugstina par 32,5%. Eiropas Komisija monitorēs, kā dalībvalstis iesaistās šo mērķu sasniegšanā, taču tajā pašā laikā gana daudzas ES valstis pagaidām nesasniegs pat tos savus mērķus, ko ir nospraudušas līdz 2020. gadam, norādīja Eesti Energia valdes priekšsēdētājs Hando Suters.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Datorspēļu ražotājs «Codemasters» oficiāli iekļāvis Biķernieku rallijkrosa trases konfigurāciju datorspēlē «Dirt Rally 2.0», informē VAS «Ceļu satiksmes drošības direkcija».

Šajā spēlē iekļautas gandrīz visas Pasaules čempionāta rallijkrosā trases un tajos izmantotās automašīnas.

«Darbu pie šī projekta Biķernieku kompleksā sporta bāze (BKSB) uzsāka jau pagājušā gada sākumā, kad tika noslēgts līgums ar «Codemasters», kas jau septembrī ieradās «Neste World» rallijkrosa sacensībās Latvijā, lai veiktu sagatavošanās darbus spēles veidošanai,» pastāstīja Biķernieku trases vadītājs Normunds Lagzdiņš.

Jauno spēli, iepriekš piesakoties, iespējams izmēģināt Biķernieku trases autosporta stimulatorā, kuru iecienījuši gan autosportisti, kas izmanto to kā autosporta trenažieri, gan arī autosporta entuziasti, lai izbaudītu sajūtas ko sniedz brauciens trasē ar sporta automašīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru