Circle K ceļā uz tirdzniecības centru Rīga Plaza 

Circle K Latvia izpilddirektore Gunta Jēkabsone ir pārliecināta, ka ledus ir salūzis un uzņēmuma klienti tik iemīļoto Staķiku ikdienā sauc jau par Circle K. Viņa salīdzina zīmola maiņu ar laulībām, kad sieviete pārņem vīra uzvārdu, – daļa draugu ātri vien pieņems jauno, bet daļa, iespējams, vēl ļoti ilgi izmantos ierasto uzvārdu.

Linda Zalāne, 31.05.2018
1/5

Gunta Jēkabsone

Foto: Zane Bitere/LETA

Fragments no intervijas, kas publicēta 31. maija laikrakstā Dienas Bizness:

Vai bez īpašas lojalitātes programmas, jūsuprāt, konkurences apstākļos būtu grūtāk izdzīvot?

Nepārtrauktus jaunumus, interesantus cenu piedāvājumus un vēl citas konkurences priekšrocības, pirmkārt, pieprasa nozare, kurā darbojamies. Nekur citur Eiropā nav tik blīvs DUS pārklājums uz vienu iedzīvotāju kā Latvijā. Līdz ar to, lai noturētu tirgus līdera statusu, ir jābūt labākajiem nemitīgi. Tomēr arī zīmola maiņa ir ienesusi savas korekcijas. Jaunā zīmola stāsta pamatā ir mūsu filozofija, kur mēs esam pieturas punkts tiem cilvēkiem, kuri ir ceļā un kuru ikdiena ir nemitīga steiga.

Circle K kā pilotprojektu Vecrīgā izveidoja arī veikalu bez degvielas uzpildes iespējas. Kā tam šajā laikā ir veicies?

Klienti novērtē un aktīvi apmeklē mūsu veikalu – konkurence ir ļoti sīva, bet, neskatoties uz to, mums veicas ļoti labi, pat labāk, nekā bijām to sākotnēji plānojuši. Tuvākajos plānos ir atklāt nākamo veikalu tirdzniecības centrā Rīga Plaza, par vēl tālākiem plāniem gan pāragri spriest.

Cik procentu no apgrozījuma veido ieņēmumi no degvielas uzpildes, cik – no dzērienu un ēdienu tirdzniecības un auto mazgātavas?

Mēs jau sen neesam tikai degvielas uzpildes stacija, bet arī vieta, kur ieturēt kafijas pauzi, atpūsties, satikties, izbaudīt kvalitatīvu maltīti, nomazgāt auto vai pat saņemt pasta sūtījumus. Paralēli degvielas tirdzniecībai, veikala loma kļūst arvien svarīgāka. Mēs domājam par klienta komfortu, par to, lai mūsu stacijās varētu saņemt visu nepieciešamo – kaut vai uzlādēt datoru, nosūtīt steidzamu e-pastu vai piepumpēt velosipēda riepas.

Kādas ir aktuālās pasaules tendences mazumtirdzniecības jomā un kas mūs sagaida tuvākajos divos gados?

Pēdējos gados esam novērojuši tik strauju tehnoloģiju attīstību kā vēl nekad. Līdz ar to arī mazumtirdzniecības nozare kļuvusi ļoti dinamiska. Cilvēki arvien vairāk domā par savu laiku un nevēlas to tērēt, lai iepirktos. Redzam, ka arvien aktīvāk tiek izmantotas ātrākās un modernākās maksājumu metodes. Pieaug arī prasības pret komfortu, piemēram, vairs nepazīstu nevienu cilvēku, kurš labprātīgi izvēlētos piepildīt maku ar daudzām lojalitātes kartēm. Tuvāko gadu laikā ātrums un ērtums būs noteicošais un tas veicinās vēl plašāku tehnoloģiju izmantošanu biznesā. Interesants būs piemērs, kā attīstīsies Whole Foods veikalu ķēde, ko salīdzinoši nesen iegādājās Amazone. Savukārt konkrēti degvielas mazumtirdzniecības nozarē šobrīd ļoti interesanti vērot straujo elektromobiļu skaita pieaugumu Norvēģijā. Oslo aptuveni pēdējos sešos gados no jauna pārdotu elektromobiļu vai hibrīddzinēju īpatsvars ir pieaudzis no dažiem procentiem, no kopējā apjoma, līdz vairāk nekā 50 procentiem. Līdzīgi procesi pakāpeniski notiks arī citās valstīs, taču jārēķinās, ka Latvijā, visticamāk, tuvākajos divos gados tik straujas pārmaiņas nevaram gaidīt.

Visu interviju Tver biznesu globāli lasiet 31. maija laikrakstā Dienas Bizness.

Jaunākais izdevums