Jaunākais izdevums

Nesaņemot eksporta garantijas, "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcai" (DLRR) var nākties atlaist pusi jeb aptuveni 300 darbinieku, sacīja uzņēmuma akcionārs un patiesais labuma guvējs Igaunijas uzņēmējs Oļegs Osinovskis.

Viņš skaidroja, ka Daugavpils uzņēmuma gadījumā liela problēma ir tā, ka konkurenti Lietuvā, Polijā, Ukrainā, Krievijā, Čehijā un Vācijā ļoti aktīvi izmanto valsts atbalstu eksportam.

"Tā pat bieži nav nauda, bet eksporta garantijas. Latvija pašlaik zaudē konkurencē. Ja Latvija tāpat kā citas valstis piemērotu atbalsta pasākumus eksportam, es pat neredzētu lielas problēmas Daugavpils uzņēmumam. Taču šodien mēs konkurencē reāli zaudējam. Es nezinu, kā ir ar citiem uzņēmumiem, bet DLRR eksporta garantijas nepiešķir," stāstīja Osinovskis.

Viņš pauda neizpratni par DLRR pirms dažām nedēļām pavēstīto, ka eksporta garantijas atteiktas tieši tiesas procesa dēļ.

"Attīstības finanšu institūcijas "Altum"" ("Altum") atbildē, ja nemaldos, bija teikts, ka atteikts ar mērķi ievērot saprātīgu piesardzību. Ikvienai finanšu institūcijai ir jākontrolē riski. Ko tas nozīmē? Tas nozīmē, ka jākontrolē, vai jūs neatmazgājat naudu, kura iegūta no eksporta, maksājat nodokļus utt. Savukārt "Altum" līdz ar to paziņo, ka riskus kontrolēt nevēlas, jo iespējams, varbūt rūpnīcas patiesais labuma guvējs tiks notiesāts - turklāt es neesmu ne uzņēmuma valdē, ne padomē. Tieši kādā veidā mans personīgais stāsts ar prokuratūru var ietekmēt uzņēmuma darbību un palielināt "Altum" riskus? Tas nav iespējams! Es domāju, ka tā bija parasta atrakstīšanās," sacīja Osinovskis.

Viņš skaidroja, ka pašlaik lielākā DLRR klientu daļa ir no rietumiem - no Igaunijas, Lietuvas, Polijas, Vācijas, Čehijas un citām valstīm. Daudz lokomotīvju ir no Ukrainas privātiem klientiem, ir klienti arī no Krievijas - to nav daudz un tie ir privātie uzņēmumi. No Krievijas valsts pasūtījumu nav.

"DLRR pašlaik ir ļoti konkurētspējīgs. Tajā ir ieguldītas lielas investīcijas un tas ir pacelts ļoti labā līmenī. Ir ļoti laba, es pat teiktu, ka vislabākā darba kvalitāte. Tāpat DLRR ir pietiekami konkurētspējīgas cenas. Protams, pēc Krievijas rubļa devalvācijas tur cenas ir zemākas, bet uz kvalitātes rēķina mēs par pasūtījumiem varam pacīnīties," stāstīja Osinovskis.

Jautāts, kas pašlaik notiek ar DLRR darbiniekiem - vai viņiem ir darbs jeb varētu notikt atlaišanas, Osinovskis sacīja, ka pēdējos divus mēnešus darba ir maz, darba apjoms ir samazinājies gandrīz uz pusi.

"Pašlaik mēs nevienu neatlaižam, jo tomēr ceram saņemt eksporta garantijas. Ja mēs šīs garantijas saņemam, tad mums jau uz galda ir līgumi, kur klienti mums ir gatavi sūtīt uz remontu lokomotīves, ja mēs piešķirsim samaksas pagarinājumu. Mēs ceram, ka garantijas saņemsim un valdība vedīs ierēdņus pie prāta. Mēs jau pat nelūdzam naudu, jo naudu mums aizdos bankas. Mums ir vajadzīgas garantijas," sacīja uzņēmējs.

Savukārt, ja eksporta garantijas DLRR nesaņems, tad viens no scenārijiem paredz aptuveni 300 darbinieku atlaišanu, kas ir puse no uzņēmumā strādājošajiem, teica Osinovskis.

Jau ziņots, ka DLRR akcionāram un patiesajam labuma guvējam Igaunijas miljonāram Oļegam Osinovskim izvirzīto apsūdzību dēļ uzņēmums nav varējis saņemt eksporta garantijas, aģentūru LETA janvārī informēja uzņēmuma valdes locekle Natālija Petrova.

"Būtu nepieciešamas eksporta garantijas darbības turpināšanai, lai DLRR starptautiskajiem klientiem varētu piedāvāt lokomotīvju remonta pakalpojumu. Diemžēl uzņēmumam garantijas pavasarī tika liegtas akcionāra Osinovska tiesas prāvas dēļ," pauda Petrova.

Viņa uzsvēra, ka tiesvedība ilgst jau vairākus gadus, DLRR lietā nav nekāda statusa, Osinovskis nav nedz valdes, nedz padomes loceklis un uzņēmuma operatīvajā darbībā akcionāri neiesaistās, taču radītais reputācijas kaitējums var nepamatoti ierobežot darbību un uzņēmuma attīstību neprognozējami ilgi.

2019.gadā "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" koncerna apgrozījums bija 38,446 miljoni eiro, kas ir par 31,9% vairāk nekā 2018.gadā, kā arī koncerns guva peļņu 86 026 eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš, liecina "Firmas.lv" informācija.

Kompānija "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" reģistrēta 1991.gadā, un tās pamatkapitāls ir 24 445 037 eiro. Kompānijas patiesais labuma guvējs ir Osinovskis, kurš kopā "Latvijas dzelzceļa" bijušo vadītāju Uģi Magoni apsūdzēti kukuļošanā. Pirmās instances tiesa janvāra beigās abus apsūdzētos attaisnoja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skaidras naudas 500 000 eiro apmērā nodošana bijušajam "Latvijas dzelzceļa" valdes priekšsēdētājam Uģim Magonim par viņa privāto kontaktu izmantošanu "Krievijas dzelzceļā", lai atjaunotu līgumu starp "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcu" un "Krievijas dzelzceļu" bija neparasts darījums, taču tas nenozīmē, ka nelegāls, sacīja Igaunijas uzņēmējs Oļegs Osinovskis.

Jautāts, kādēļ šīs naudas nodošana Magonim notika "lauka apstākļos" un kādēļ netika izmantots bankas pārskaitījums, Osinovskis atbildēja, ka Magonim bijis ērtāk šo maksājumu saņemt skaidrā naudā. Osinovskis uzsvēra, ka tā nebija samaksa par pakalpojumiem, bet avanss.

"Pieļauju, ka viņam bija doma, ka pēc tam šo naudu tā būtu vieglāk atdot, ja nekas neizdotos. Es par to uzreiz konsultējos ar saviem Igaunijas juristiem un viņi izstrādāja precīzu metodi, kā nodot naudu par darījumu tā, lai nebūtu risku. Pirmais nosacījums bija, ka tam jānotiek Igaunijā, jo viņi pārzina tikai Igaunijas likumus. Otrais, jābūt lieciniekiem. Trešais, nauda bija jāpārbauda attiecībā uz naudas atmazgāšanas riskiem, tai bija jābūt ar pilnīgi skaidru un caurredzamu izcelsmi," stāstīja Osinovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS “Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca” šāgada trešajā ceturksnī vien apgrozījusi 7,121 miljonu eiro, kas ir par 10,3% vairāk nekā gada pirmajos sešos mēnešos kopā, informēja ražotnes valdes locekle Natālija Petrova.

No trīs galvenajiem rūpnīcas darbības virzieniem –ritošā sastāva remonts, rezerves daļu ražošana un metālapstrāde – pašlaik vislielāko devumu apgrozījumā sniedz remonta pakalpojumi.“

Šāgada trešā ceturkšņa apgrozījums ir teju tādā pašā līmenī kā pērn, un to mēs vērtējam kā pozitīvu tendenci. Arī šogad augļus turpina nest iesāktā stratēģija – mērķa tirgus diversifikācija. Pandēmijas ietekmi, protams, izjūtam, tomēr darām visu iespējamo, lai saglabātu ražošana apjomus, lielā mērā pateicoties tam, ka ir izveidotas iestrādes jaunos Eiropas tirgos,” skaidroja N.Petrova.

Tikmēr akcionārs Oļegs Osinovskis uzsvēra, ka pērn tika sasniegti labākie rezultāti uzņēmuma pastāvēšanas vēsturē. “Pieauga apgrozījums līdz 38,5 milj. eiro, pieauga rentabilitātes rādītāji, kas ražošanas uzņēmumam ir kritiski svarīgi, uzņēmums strādāja kaut ar nelielu, bet tomēr peļņu. Pirmo reizi akcionāram nebija jāveic investīcijas rūpnīcas darbības stabilizēšanai,” teica Osinovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļš jau kopš tā pirmsākumiem ieņem vienu no vadošajām lomām starptautiskajā kravu un pasažieru loģistikas sistēmā, veidojot būtisku daļu ikvienas valsts iekšzemes kopproduktā.

Ikdienā cilvēki lielākoties redz braucošus kravas un pasažieru vilcienus, taču nozares mazāk redzamā puse ir dzelzceļa ritošā sastāva – lokomotīvju un vagonu – regulāra apkope, remonts, kā arī jaunu vilcienu būvniecība, tostarp radot jaunus, modernus un videi draudzīgākus vilcienus.

Remontē Azerbaidžānas ritošo sastāvu

Uzņēmums Baltic Loco Group (BLG) ir starptautiskos tirgos strādājoša Latvijas inženierkompānija, kas specializējusies dzelzceļa transporta remontā, tā modernizācijā, kā arī darbojas projektos, kuru mērķis ir izstrādāt lokomotīves ar samazinātu emisijas apjomu. Šos projektus BLG spēj īstenot, jo savulaik darbā piesaistīja kādreizējā vilcienu būvniecības uzņēmuma Rīgas Vagonu rūpnīca (RVR) vadošos konstruktorus, tādējādi saglabājot nozarē RVR intelektuālo potenciālu. Rezultātā BLG ir pierādījis sevi kā uzticamu partneri sadarbībā ar lieliem un maziem dzelzceļa nozares uzņēmumiem privātajā un valsts sektorā, tostarp ar Azerbaidžānas dzelzceļa uzņēmumu Azerbaycan Demir Yollari (ADY), uzsver BLG tehniskais direktors Aleksandrs Vasiļjevs, kurš iepriekš bija ilggadējs tehniskās nozares vadošais speciālists VAS Latvijas dzelzceļš koncernā, kā arī AS Pasažieru vilciens valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Udalova iecelta par Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas padomes priekšsēdētāju

LETA, 11.02.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" (DLRR) ievēlējusi jaunu padomi, par tās priekšsēdētāju ieceļot Anastasiju Udalovu, aģentūru LETA informēja DLRR pārstāvji.

Par jaunās padomes locekļiem ievēlēti Udalova, Pāvels Plotņikovs, Sergejs Jakovļevs un Pāvels Prihodjko. Padome no sava vidus par tās priekšsēdētāju vienbalsīgi ievēlējusi Udalovu.

Udalova, Plotņikovs, Jakovļevs un Prihodjko strādāja arī iepriekšējā uzņēmuma padomē.

Līdzšinējais padomes priekšsēdētājs Romans Zaharovs jaunajā padomē nav ievēlēts.

Jaunās padomes uzdevums ir uzraudzīt un nodrošināt ilgtspējīgu uzņēmuma attīstību, paplašinot klātbūtni esošajos un attīstot jaunus tirgus. kā arī piedāvājumu. Tāpat padomes uzdevums būs uzņēmuma konkurētspējas nodrošināšana un paaugstināšana.

Udalova informēja, ka 2019.gadā DLRR strādāja ar 38 miljonu eiro apgrozījumu, eksportam veidojot 94% no kopapjoma. "Pagājušajā gadā, par spīti milzīgajiem pandēmijas izaicinājumiem, uzņēmums saglabāja apgrozījuma apjomus, joprojām nodarbinot vairāk nekā 660 darbiniekus. Mērķis šajā gadā ir sasniegto noturēt un uzsākt ilgtermiņa attīstības plānošanu, koncentrējoties uz jauniem tirgiem, jaunu produkciju, lielāku stabilitāti," pauda Udalova

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šomēnes notikušas izmaiņas kosmētikas ražotāja SIA "Dzintars Production" dalībnieku sarakstā, liecina "Firmas.lv" informācija.

Par 32,43% "Dzintars Production" kapitāldaļu īpašnieci kļuvusi uzņēmuma valdes loceklei Anastasijai Udalovai pilnībā piederoša SIA "Asko R".

Atlikušie 67,57% "Dzintars Production" kapitāldaļu pieder AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca", kas līdz šim bija uzņēmuma vienīgā īpašniece. "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" patiesais labuma guvējs ir Igaunijas miljonārs Oļegs Osinovskis.

Udalova aģentūrai LETA iepriekš skaidroja, ka juridiski maksātnespējīgā kosmētikas ražotāja "Dzintars" produkcijas ražošanu īstenos uzņēmums "Dzintars Production". "Tiklīdz ražošana būs sākta tādos apmēros, lai produkcija būtu pieejama patērētājiem, sniegsim plašāku informāciju," sacīja Udalova.

Komentāri

Pievienot komentāru