Dekrēta naudu iegulda stikla plānotāju biznesā 

"Uzņēmējdarbības uzsākšanai, lielākoties, tika izlietoti visi bērna kopšanas atvaļinājuma laikā iekrātie pašas līdzekļi, ko ne mirkli nenožēloju," atklāj organiskā stikla sienas un galda plānotāju "Penguin Stories" izveidotāja Egita Vītola.

Monta Glumane, 17.1.2020
1/7

Foto: publicitātes

"Doma, par to, ka vēlos savu īpašo lietu, ar ko nodarboties, un veidot savu uzņēmumu, manī ir dīdījusies ilgi. Šķiet, ka jau kopš vidusskolas laikiem, jo man vienmēr paticis ideju ģenerēšanas un kaut kā jauna radīšanas process," stāsta SIA "Penguin Stories" dibinātāja E.Vītola.

Līdz šim viņa bija izmēģinājusi spēkus uzņēmējdarbībā, savulaik pārdodot miniatūrsunīšu apģērbus un studiju gados kursabiedrenei palīdzot uzņēmuma SIA "CherryBerry" izveidošanā. Tāpat E.Vītola vienmēr interesējusies par interesantām pašmāju idejām un uzņēmumiem, galvenokārt, tiem, kuri veiksmīgi izveidoti un attīstīti, pateicoties dibinātāju apņēmībai, pašiedvesmai un darbam, nevis tikai runāšanai un sapņošanai. Šīs ir īpašības, kas arī viņai palīdzēja uzņēmuma izveidē.

Datorā jau ilgus gadus E.Vītolai saglabāta mapīte ar nosaukumu "Idejas", kur glabājas neskaitāmas fotogrāfijas un ekrānšāviņi ar produktiem, kas viņu kādreiz uzrunājuši, un motivējošas publikācijas, kuras iedvesmojušas, ar mērķi kādreiz tās likt lietā sava uzņēmuma radīšanā.

"Pēc studijām nonākot darba tirgū un rutīnā no pulksten 8 - 17, mapīte ar jaunu saturu pildījās arvien retāk, taču pateicos sev, ka to glabāju kā acuraugu, jo, būdama meitiņas kopšanas atvaļinājumā un tam tuvojoties izskaņai, mapīti beidzot atkal pārskatīju, guvu iedvesmu, apņēmību un nolēmu, ka ja ne tagad, tad diez vai vēl jebkad. Turklāt esot mājās ar mazo, saskāros ar problēmu pārredzami plānot ģimenes ikdienu, kam meklējot risinājumu, arī radās biznesa ideja," atklāj E.Vītola.

SIA "Penguin Stories" tika dibināts 2019. gada martā un tā galvenais produkts ir organiskā stikla sienas un galda plānotāji dažādos veidos un izmēros, individuālai vai kopīgai plānošanai.

Uzņēmuma dibinātāja norāda, ka uzdruka veikta UV drukas tehnoloģijā uz materiāla otras puses, līdz ar to tā nenodrūp un nenoberžas lietošanas laikā. Komplektā iekļauts īpašs krīta tintes flomāsters, ar kuru uzrakstītais ātri nožūst un neizsmērējas, tajā pašā laikā pierakstus ir viegli notīrīt ar samitrinātu auduma gabaliņu, neizmantojot ķīmiskos līdzekļus. E.Vītola uzsver, ka organiskais stikls ir daudzreiz izturīgāks par parasto stiklu un ir viegli kopjams. Un tā kā plānotāji nav datēti, tie izmantojami ilgtermiņā.

Uzņēmējdarbības uzsākšanai bija nepieciešami līdzekļi produkta prototipa izveidei, dažādiem izmēģinājuma pasūtījumiem, vizuālās identitātes izveidošanai, maketēšanas pakalpojumiem, fotosesijai, internetveikala izveidei un citiem pasākumiem, no kuriem daudz tika paveikts E.Vītolas pašas spēkiem, piesaistot palīgus vai konsultējoties ar ekspertiem.

Uzņēmējas mērķis bija nonākt pie kvalitatīvākā un veiksmīgākā risinājuma gan plānotāja materiāla izvēles un uzdrukas ziņā, gan piemērotākā flomāstera (kas tiek iegādāti no ASV) un iepakojuma ziņā.

Sākotnēji kā galveno mērķauditoriju E.Vītola noteica sievietes un mammas ar bērniem no bēbīšperioda līdz skolas vecumam, jo, viņasprāt, sievietes ir lielākās plānotājas un ģimenes dzīves organizētājas. Taču izrādījās, ka pircēji bieži vien ir šo sieviešu gādīgie draugi un vīri.

Tāpat uzņēmums pamazām sāk strādāt arī ar korporatīvajiem klientiem, jo interesi par plānotājiem izrāda dažādi uzņēmumi, sporta klubi, skolas u.c.

Pērn uzņēmums koncentrējās tikai uz Latvijas tirgus apgūšanu. Plānotāji tika izgatavoti tikai latviešu valodas versijās un uzņēmēja uzskata, ka joprojām tepat Latvijā ir ko darīt un paplašināties. Taču iziet ārpus Latvijas ir šā gada lielais mērķis, pie kā pašlaik tiek cītīgi strādāts.

"Sāksim ar mazajiem galda plānotājiem, jo to loģistika ir vienkāršāka un ekonomiski izdevīgāka. Piegādāt lielos sienas plānotājus, kas ir 1m x 70cm liels un tomēr arī trausls produkts, būs izaicinājums, taču, domāju, ka risinājums atradīsies. Uz to jāiet," stāsta E.Vītola.

Viņa vēlas, lai uzņēmums attīstītos gan pārdošanas apjomu, gan plašāka piedāvājuma, gan apgūto tirgu ziņā. "Ļoti ceru, ka šis gads būs veiksmīgs un izdosies viss iecerētais saistībā ar iziešanu ārzemju tirgos," komentē uzņēmēja.

Šogad ir plānots papildināt produktu klāstu ar papildu organiskā stikla plānotāju veidiem, gūstot ieteikumus un atsauksmes no pašiem klientiem, kā arī piedāvājumā būs vairāki papīra plānotāju veidi, gada otrajā pusē plānots strādāt pie kāda īpaša digitāla produkta. "Viss, protams, par un ap laika plānošanu un ikdienas organizēšanu,"pauž SIA "Penguin Stories" dibinātāja.

Tevi varētu interesēt

Edgars Staune kopā ar tēvu un brāli radījuši funkcionālu sporta inventāra uzglabāšanas risinājumu...

“Es šuju ādu jau trīsdesmit gadus. Tagad ir pienācis tas brīdis, kad...

Ja pieturas tikai pie mērķa nopelnīt, nekas nesanāks, tāda ir maiznieka Agņa...

Vietējiem uzņēmumiem un privātpersonām būs lielākas izvēles iespējas saņemt kredītus, jo vietējā...

Reizi mēnesī pie veikala «Preces no Vācijas» vērojama mūsdienām netipiska aina -...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Līdz 31.janvārim iespējams pieteikties ikgadējam biznesa simulāciju konkursam vidusskolēniem...

"Kurš ierīko veikalu ārpus civilizācijas robežām - gandrīz nekurienē? Citā laika joslā!...

Kafejnīcas - konditorejas “Hanna Anna” īpašniece Dace Minikoviča nolēmusi slēgt kafejnīcu,...

"Diegu Meistars" piedāvā mobilo lietotni, ar kuras palīdzību jebkādu bildi var pārvērst...

Rafaēla Terlici (Raffaele Terlizzi) ģimene jau piecus gadus par savām mājām sauc Latviju,...

"WolliMolli" biznesa nišu saskata termoregulējošā, hipoalerģiskā un ergonomiskā apģērbā...

Eiropas kafijas grauzdētāju sacensībās "Roast Master", kas pagājušās nedēļās nogalē risinājās...

Biznesa ideju konkursā "Ideju kauss 2019" šogad uzvarētāju vidū ir idejas ar potenciālu...

Dziedātāja Aija Andrejeva radījusi savu pirmo aksesuāru un apģērbu kolekciju "bum bum",...

Sociālais projekts "Parunāsim" mēnesī saņem 400 līdz 480 zvanus....