Citas ziņas

Domina Travel kapitulē Ēģiptē

Dace Preisa,07.04.2003

Jaunākais izdevums

Ēģiptes kūrortu sezonas pēdējā mēnesī, pārtraukt lidojumus uz Ēģipti nolēmis tūroperators Domina Travel Latvia. Savu lēmumu kompānija pamato ar to, ka neraugoties uz reklāmas akitvitātēm, un cenu atlaidēm, tūristi tomēr atsakoties doties uz Ēģipti. Domina Travel Latvia oragnizēja braucienus uz Ēģiptes kūrortu Šarm el Šeihu kopā ar operatoru Tez Tour, kurš pauž sašutumu par konkurenta rīcību. Tez Tour sola tupināt lidojumus gan uz Šarm el Šeihu, mēģinot aizpildīt savas 57 vietas un Dominas 90 vietas lidmašīnā, gan uz Hurgadas kūrotu, ko Tez Tour apkalpo viens. Tez Tour direktors Baltijas valstīs Konstantīns Paļgovs apgalvo, ka tūristiem vēl arvien ir liela interese par Ēģipti un viņi labprāt dodas turp atpūsties. Pēc tam, kad Domina 2. aprīlī atteikusies no Ēģiptes kūrorta, piektā aprīļa reisā uz Šarm el Šeihu aizlidojuši 58 pasažieri. K.Paļgovs stāsta, ka vērsīsies pie Ēģiptes tūrisma autoritātēm un partneriem viesnīcās, lai gūtu subsīdijas un atlaides atlikušajiem reisiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikviens spēcīgs un stratēģiski labi plānots tirdzniecības centrs Rīgā plāno agrāk vai vēlāk paplašināties, tai skaitā arī Domina Shopping, intervijā biznesa portālam Db.lv stāsta tā valdes loceklis Allans Remmelkors (Allan Remmelkoor). Viņš atzīst, ka arvien pieaug ārvalstu zīmolu interese par Latvijas tirgu, - vairāki slaveni zīmoli, kā, piemēram, Peek & Kloppenburg, C&A un nākotnē arī H&M varētu atvērt veikalus Latvijā.

Autore: Lelde Petrāne, Db.lv žurnāliste.

Kāds tirdzniecības centram Domina Shopping bija pagājušais gads?

Raugoties kopumā, pagājušais gads mums bija ļoti veiksmīgs. Tas noteikti bija labākais gads, kāds ir bijis mūsu vēsturē. Turklāt tas bija arī interesants gads, jo mēs atvērām vairākus jaunus veikalus, starp kuriem bija arī vairāki ļoti atpazīstami zīmoli, piemēram, Marks & Spencer, New Yorker. Tie bija pirmie šo tirdzniecības ķēžu veikali Rīgā un arī visā Baltijas tirgū. Gads bija interesants, jo tirdzniecības centram bija jāiziet cauri arī nopietnām pārmaiņām - mēs nomainījām hipermārketa operatoru no Maxima uz Prisma. Domina Shopping vairāk nekā četrus mēnešus darbojās bez hipermārketa, kas noteikti bija kritisks moments, tomēr galu galā mēs varam teikt, ka šis periods bija pat veiksmīgs. Laikā, kad hipermārkets bija slēgts, cilvēki pievērsa lielāku uzmanību galeriju veikaliem, kā rezultātā šo veikalu apgrozījums pieauga.

Ekonomika

Rimi pārsūdzēs KP atļauju atvērt Maxima tirdzniecības centrā Domina Shopping

LETA,26.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padomes (KP) atļauja uzņēmumam SIA "Maxima Latvija" atvērt veikalu tirdzniecības centrā "Domina Shopping" ir konkurences kropļošana, tāpēc SIA "Rimi Latvia" šo lēmumu pārsūdzēs, aģentūrai LETA teica "Rimi Latvia" pārstāvji.

"Rimi Latvia" paziņojumā teikts, ka KP lēmums iepriekš aizliegt "Rimi", bet atļaut "Maxima" veikala atvēršanu tirdzniecības centrā "Domina Shopping" esot tik absurds, ka raisa bažas par neiedziļināšanos vai neizprotamu ieinteresētību tirgus pārdalē. Tas esot negodīgs veids, kā tiek kavēta "Rimi" attīstība un stiprinātas "Maxima" tirgus pozīcijas.

"Pieņemtais lēmums ir negodīgs un konkurenci kropļojošs. KP ir ignorējusi, ka "Maxima" un "Rimi" pozīcijas tirgū Rīgā ir līdzvērtīgas, un ar savu lēmumu KP "Maximai" devusi nepamatotas priekšrocības. To, ka KP darbojusies tieši "Maxima" interesēs, apliecina fakts, ka KP jau gada sākumā savā lēmumā, kurā liedza "Rimi" slēgt nomas līgumu, norādīja, ka bez "Rimi" tikai "Maxima" koncepts spētu nodrošināt tirdzniecības centra "Domina" pieprasījumu," teikts uzņēmuma paziņojumā.

Citas ziņas

«Domina Vakanze» nosaka viesnīcu nākotnes vīziju

Aivars Mackevics [email protected],03.12.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas tūrisma uzņēmums Domina Vakanze vēlas ieviest naktsmītņu biznesā jaunus standartus. Eiropas modernākā multimedija viesnīca tiek atklāta Slovēnijas galvaspilsētā Lublinā, kurā tika investēti 64 miljoni eiro. Pēc tūrisma koncerna vadītāja Ernesto Preatoni vārdiem “viesnīcas noguļ savas iespējas, jo tas taču nav normāli, ka biznesa viesnīcās vēl joprojām ir vecie telefoni un tikai modema pieslēgums internetam”. Jaunas viesnīcas tuvākajā laikā tiek plānotas Poznaņā (Polija), Budapeštā, Berlīnē un Vīnē, taču tuvākajā nākotnē Eiropā būs 15 modernas multimediju Domina Vakanze viesnīcas. Šādu viesnīcu numura cena ir robežās starp 100 un 200 eiro. Viesnīcas numurs ir aprīkots ar 42 collu monitoru un jaudīgu interneta pieslēgumu. Viesnīcas ciemiņiem ir iespējams sekot līdzi konferencei no istabiņas un saņemt elektroniskos dokumentus uz savu e-pastu. Lielais monitors ļauj vienlaikus darboties internetā un skatīt televīzijas programmu. Ar interneta kameru palīdzību ir iespējams novērot notiekošo vestibilā un restorānā. Nākošajos desmit gados Domina Vakanze plāno pārvaldīt apmēram 500 viesnīcas, kas ļautu itāļu naktsmītņu biznesam ieņemt atzinīgu vietu pasaules tirgū. 2002. gadā Domina viesnīcu noslogojums bija 65%. Itālijas tūrisma uzņēmums Domina Vakanze ir dibināts 1989. gadā un pašlaik attīstījis vairākas tūrisma biznesa sadaļas: Domina Travel: 9 tūroperatori Domina Network: 50 ceļojumu biroji Domina Health&Beauty: wellness atpūtas bāze Domina Incentive: biznesa klientu atpūtas un kongresu aģentūra Domina Business: biznesa pakalpojumu aģentūra Domina Hotels & Resorts: 34 viesnīcas (13 pašu īpašumā, 4 īrētas, 17 franšīzes), divas markas – 26 Domina Hotels (4 un 5 zvaigžņu) un 8 Aedes (trīs zvaigžņu) ar atrašanās vietām: Itālija 20, Ēģipte 3, Igaunija un Jordānija pa 2, Vācija, Kenija, Horvātija, Lietuva, Tunesija, Austrija un Šveice pa vienam. Kopumā 4431 istaba. Domina Comproprieta AlberghiereDomina Case VacanzeAvots: Eiropa.lv

Atpūta

Piektdienas intervija ar Domina Shopping jauno direktori Dinu Bunci

Lelde Petrāne,07.10.2016

Tad, kad ir iespēja, izraujamies divatā ar vīru un braucam, kur acis rāda. Smarža visapkārt ir neaprakstāma.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild tirdzniecības centra Domina Shopping jaunā direktore Dina Bunce.

Svarīgākie fakti par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu? Ar ko Jūsu uzņēmums ir unikāls?

Kā pati pirmā lieta noteikti jāmin tas, ka Domina Shopping ēka daļēji ir būvēta uz vēsturiskajiem leģendārās rūpnīcas VEF pamatiem, kas ir neatņemama Rīgas kultūrvēstures daļa. Tamdēļ jau no pirmsākumiem, kad tika projektēta tirdzniecības centra ēka, gan ārējā, bet jo īpaši iekšējā veidolā tika iekodēta urbāna, pilsētnieciska noskaņa.

Otrs interesantākais fakts par mūsu tirdzniecības centru arī ir saistīts ar būvniecību. Domina Shopping centrs ir būvēts vairākās kārtās. 2003.gadā, kad apmeklētājiem tika atklāta pirmā kārta, joprojām turpinājās aktīvi būvdarbi otrajā, kas tika atklāta gadu vēlāk. Zīmīgi ir arī tas, ka arī šobrīd esam svarīgā pārmaiņu procesā, jo ceturtdaļā no tirdzniecības centra platības notiek ievērojami rekonstrukcijas darbi, bet uzsākts darbs pie fasādes rekonstrukcijas. Visas šīs pārmaiņas noteikti ir uz labu, jo, runājot klasiķa vārdiem: «Pastāvēs, kas pārvērtīsies.»

Mazumtirdzniecība

Danusēvičs: KP aizliegums atvērt Rimi centrā Domina Shopping ir labs signāls tirgū

LETA,25.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padomes (KP) lēmums aizliegt Rimi veikala atvēršanu tirdzniecības centrā Domina Shopping ir vērtējams kā labs signāls pārtikas mazumtirdzniecības tirgū, atzina Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) prezidents Henriks Danusēvičs.

Viņš sacīja, ka līdz ar to šāds KP lēmums ir vērtējams pozitīvi.

«Asociācijā jau sen esam runājuši par to, ka ir jāierobežo lielo tirgus spēlētāju tirgus daļa. Tādējādi aizliegumu atvērt Rimi jaunu lielveikalu vērtējam kā pozitīvu signālu,» atzīmēja Danusēvičs.

Viņš arī norādīja, ka Latvijā ir pietiekoši daudz mazumtirgotāju, kas varētu aizpildīt Domina Shopping esošo platību. Turklāt, pēc Danusēviča domām, tam nav obligāti jābūt pārtikas tirgotājam.

«Latvijā ir pietiekoši daudz mazumtirgotāji, kuri varētu labi aizpildīt centrā Domina Shopping pieejamo platību. Tā kā uz Dominu pircēji brauc vairāk iegādāties nepārtikas preces un izklaidēties, tad ir pamats uzskatīt, ka Dominā varētu būt arī kāds cits tirgotājs, kas nav saistīts tieši ar pārtikas mazumtirdzniecību,» skaidroja Danusēvičs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pavisam klusi savu darbību ir pārtraucis tūrisma operators Domina Travel, kurš savulaik bija viens no itāļu uzņēmējam Ernesto Preatoni piederošās grupas Pro Kapital uzņēmumiem.

Dominas galvenais un praktiski vienīgais virziens bija Ēģiptē, Šarmelšeihā, izvietotais atkal jau E. Preatoni piederošais kūrorts Domina Coral Bay, vēsta laikraksts Neatkarīgā.

«Domina Travel jau dažus gadus vairs nav Pro Kapital grupas uzņēmums. Cik man zināms, jaunie īpašnieki vienkārši pārtraukuši savu darbību,» stāstījusi Pro Kapital sabiedrisko attiecību menedžere Iveta Vanaga un piebildusi, ka arī laikā, kad uzņēmums vēl iekļāvās Pro Kapital grupā, uzsvars uz tūrisma biznesu nav bijis liels.

Ar pašiem Domina Travel pārstāvjiem Neatkarīgajai sazināties nav izdevies. Darbību pārtraukuši arī Domina Travel uzņēmumi Igaunijā un Lietuvā, kas, līdzīgi kā Latvijas māsa, bija vienīgie Domina Coral Bay kūrorta izplatītāji Baltijas valstīs. «Domina Coral Bay vēl joprojām ir mūsu grupas uzņēmums, tas nekur nepazudīs, un klienti, kas iecienījuši atpūtu šajā kūrortā, noteikti bez tā nepaliks, jo šo kā galamērķi izplatīs citi Baltijas valstu tūroperatori,» teikusi I. Vanaga.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nodrošinātu “Domina Shopping” saimnieciskās darbības nepārtrauktību, tirdzniecības centra īpašnieks “Eften Domina” refinansējis esošās saistības - bankas Citadele un Swedbank izsniegušas sindicēto aizdevumu 42 miljonu eiro apmērā.

Kopējais “Domina Shopping” īpašniekam un pārvaldniekam SIA “Eften Domina” izsniegtais refinansējums ir 42 miljoni eiro, no kuriem 21 miljons ir Citadele aizdevums un otra puse – Swedbank. Līdzekļi tiek izmantoti īpašumā esošās infrastruktūras efektīvai pārvaldīšanai, nodrošinot tirdzniecības centra darbību arī pēc ilgstošo Covid-19 ierobežojumu pakāpeniskas atcelšanas.

"Domina Shopping" ir viens no lielākajiem tirdzniecības centriem Rīgā un Latvijā, tajā ir vairāk nekā 170 tirdzniecības vietu. Centra īpašnieks kopš 2016. gada jūlija ir SIA "Eften Domina", kas ir daļa no alternatīva investīciju fonda EfTEN Kinnisvarafond II, ko pārvalda “EfTEN Capital” – viens no lielākajiem nekustamo īpašumu un komercīpašumu pārvaldniekiem Baltijā.

Pasaulē

Kaleva Travel grupai – jauns īpašnieks

Ingrīda Drazdovska,07.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Carlson Wagonlit Travel kļuvis par 100% Kaleva Travel grupas uzņēmumu īpašnieku, informē kompānija Kaleva Travel.

Viens no lielākajiem darījumu braucienu organizēšanas pakalpojumu sniedzējiem pasaulē – uzņēmums Carlson Wagonlit Travel (CWT) ir pilnībā iegādājies Somijas uzņēmuma Kaleva Travel akciju kapitālu. Tas iepriekš piederēja Jūrnato ģimenei (Juuranto-Yhtiöt) un Kaleva Travel menedžmentam. Carlson Wagonlit Travel (CWT) īpašnieki ir JP Morgan bank 45% un Karlsonu (Carlsons) ģimene, bet tās kopējais apgrozījums 2009. gadā bija 11.05 miljardi latu (21.4 miljardi USD).

Kaleva Travel ir Somijas tirgus līderis, kā arī Carlson Wagonlit stratēģiskais partneris piecās Eiropas valstīs: Somijā, Igaunijā, Latvijā, Lietuvā un Rumānijā. Uzņēmumu pārņemšana ir loģisks turpinājums Kaleva Travel stratēģiskai partnerībai ar CWT.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaulēties tirgū, pagaršot kamieļa steiku un bezgala ilgi atpūsties ūdens atrakciju parkos var šķist kā krāšņs sapnis, bet ir ikdiena kādam, kas Ēģiptē piedāvā to darīt kopā ar viesiem.

Ilze Strūberga uz Ēģipti aizbrauca strādāt kā gide, pārstāvot uzņēmumu «Novatours Latvija». Ēģipte viņu uzreiz aizrāva ar klimatu, reliģiju, vēsturi un viņa nolēma apmesties tur uz dzīvi. Pagājuši trīspadsmit gadi, latvietei Ēģiptē izveidojusies ģimene, piedzimuši četri bērni. Visu šo laiku I. Strūberga dzīvojusi kūrortpilsētā Hurgadā, un vēl joprojām ikdienu pavada, gan vadot ekskursijas latviešu valodā, gan pasniedzot niršanas apmācības.

Dzīve kā pasaka

I. Strūberga mēdz teikt, ka Hurgada nav Ēģipte - tur esot pietiekami daudz iebraucēju, kuri katrs līdzi atveduši pa daļiņai no savām mājām. «Te valda viens liels dažādu valodu, kultūru un tradīciju maisījums. Tam ir savs šarms,» viņa stāsta. Lai gan Kaira gidei varētu pavērt vairāk karjeras iespēju, apmēram 25 miljonu iedzīvotāju pilsētā trūkstot jūras un svaiga gaisa. Savukārt, Luksora - tūristu epicentrs - esot pārāk reāla pilsēta, tiklīdz kā noej no tūristu iemītām taciņām, paveras ne tik skaistas ainas. Savukārt, Hurgadā, ja ej pa labi - paveras jūra, jahtas, viesnīcas, terases ar baseiniem, skaistas vietas, veikali, sporta klubi, ja ej pa kreisi – realitāte, tirgus, cilvēku burzma, nabadzība. Vienmēr tavā ziņā paliek izvēle, ja gribas pasaku – var dzīvot pasakā, stāsta I.Strūberga.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Domina Shopping attīstībā pērn investēti 10,2 miljoni eiro

Db.lv,11.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centra "Domina Shopping" attīstībā pagājušajā gadā ieguldīti 10,2 miljoni eiro, informē "Domina Shopping" pārstāvji.

"Domina Shopping" direktore Dina Bunce atzīst, ka aizvadītais gads Latvijas lielo tirdzniecības centru nozarei bija kritisks pandēmijas izraisīto neprognozējamo un konkurenci kropļojošo ierobežojumu dēļ. Ilgstošais liegums strādāt vairumam veikalu, nemitīga pielāgošanās jaunajiem un neprognozējami mainīgiem darbības formātiem un epidemioloģiskajām prasībām rezultējās ar "Domina Shopping" apgrozījuma samazināšanos par 26,9%.

Vienlaikus 2021.gadā centra darbspējā un attīstībā ieguldīti vairāk nekā 10,2 miljoni eiro, kas ir lielākais investīciju apmērs gada laikā kopš centrs pieder "EfTEN Capital".

Tostarp 9,5 miljoni eiro ieguldīti "Domina Shopping" jaunuzbūvētā 7000 kvadrātmetru plašā izklaides un atpūtas centra "Apollo/Skypark" izveidē, kura atvēršana sagaidāma pavasarī, noslēdzoties pandēmijas ierobežojumiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Travel ‘n More – jo ikviens ceļotājs ir pelnījis ko vairāk…

Jauna izejošā tūrisma aģentūra Travel ‘n More augustā ir sākusi savu darbību un pievienojas Latvijas tūrisma operatoru un aģentu lokam. Aģentūra specializējas luksuss un VIP ceļojumos un to pakalpojumos, kas tiek pielāgoti katram klientam individuāli.

Travel ‘n More mērķis ir radīt drošu un īpašu pieredzi ikvienam klientam katra brauciena laikā, nodrošinot izcilu pakalpojumu un tā nevainojamu izpildi. Aģentūras prioritāte ir piepildīt katra klienta vajadzības un radīt neaizmirstamu ceļojumu ar pievienoto vērtību, kas ir augstas klases serviss un īpaša attieksme.

Ar katru gadu ceļotāji kļūst arvien prasīgāki un meklē jaunas iespējas, lai saņemtu vislabāko no tā, ko viņi vēlas. Tāpat tiek pieprasīts arī plašāks tūrisma produktu klāsts un unikāli galamērķi. Visi šie aspekti tiek ņemti vērā Travel ‘n More ceļojumu aģentūras darbībā, un katrs pakalpojums, ko tā piedāvā, tiek sniegts atbilstoši klientu prasībām un augstajām vēlmēm.

Mazumtirdzniecība

Konkurences padome aizliegusi tirdzniecības centrā Domina Shopping atvērt Rimi lielveikalu

LETA,25.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) aizliegusi Rīgas tirdzniecības centrā Domina Shopping atvērt Rimi lielveikalu, šorīt intervijā Latvijas Radio teica KP priekšsēdētāja Skaidrīte Ābrama.

Viņa norādīja, ka konkurences uzraugi rūpīgi vērtēja ieceri tirdzniecības centrā atvērt Rimi Latvia lielveikalu. Rimi Latvia vēlējās atvērt lielveikalu vietā, kur iepriekš atradās mazumtirgotāja Prisma lielveikals. Tas tika slēgts pagājušā gada maijā.

Ābrama skaidroja, ka aizliegums pieņemts, jo tas būtiski palielinātu Rimi Latvia dominanci mazumtirdzniecības tirgū. «No Rīgā esošajiem desmit multifunkcionālajiem tirdzniecības centriem astoņos jau ir Rimi lielveikali,» piebilda KP vadītāja.

Viņa atzīmēja, ka Rimi arī tika doti četri mēneši, lai uzņēmums iesniegtu papildus priekšlikumus, piemēram, atsakoties no līdzvērtīgiem aktīviem, lai varētu atvērt veikalu Domina Shopping. Rimi šo iespēju neizmantoja.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Domina Shopping līdz gada beigām atvērs sešus jaunus veikalus

Db.lv,04.10.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrā “Domina Shopping” šogad līdz septembrim atvērti 14 jauni veikali, bet vēl seši tiks atvērti no oktobra līdz decembrim, tostarp divi 5. oktobrī – modes preču veikals “Peek & Cloppenburg”, kā arī apavu un aksesuāru veikals “Este”.

“Šīs divas preču kategorijas mums ir īpaši svarīgas, jo tieši tās cilvēki jo īpaši novērtē “Domina Shopping” veikalu klāstā. Otro “Domina Shopping” dekādi uzsākam ar pilnībā nokomplektētu nomnieku sastāvu,” saka Dina Bunce, t/c “Domina Shopping” direktore.

Šī gada noslēdzošajā ceturksnī (oktobrī, novembrī un decembrī) savas durvis tirdzniecības centra “Domina Shopping” apmeklētājiem atvērs vēl četri nomnieki – uztura bagātinātāju stends “Vitamīns.lv”, “Storexo” elektronikas un sadzīves tehnikas veikals, “British American Tobacco” stends un “Dipstage” pašapkalpošanās automazgātuve.

"Domina Shopping" pārvaldītājs ir SIA "Eften Domina". Pagājušajā gadā "Eften Domina" strādāja ar 12,797 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 42,8% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa pieauga par 97,3% - līdz 3,011 miljoniem eiro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kārtējo reizi izcēlies paaugstinātas bīstamības ugunsgrēks tirdzniecības centrā Domina.

Pusdienas laikā ugunsgrēks izcēlies uz tirdzniecības centra jumta, Db informēja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) pārstāve Inese Veisa. Sākotnējā informācija liecina, ka tā neesot ļaunprātīga dedzināšana, kaut gan ugunsgrēks pēdējā laikā Domina centrā izcēlies atkārtoti.

Domina Shopping pārstāve Baiba Gercāne norāda, ka šobrīd varot apstiprināt tikai to, ka Domina tiešām deg un, ka rūpējoties par klientiem un darbiniekiem ir veikta evakuācija. Precīzāku informāciju B. Gercāne solīja dot pēc tam, kad ugunsgrēks būs nodzēsts.

Citas ziņas

Ceļojumiem uz ārzemēm - šogad cenu leiputrija

Jūlija Pudenko, [email protected], 7084435,23.07.2007

JTL līdzīpašnieks Ķēstutis Ļutkus: «Ilgu laiku Latvijā līdera pozīcijas ieņēma divas kompānijas – Tez Tour un Novatours, kuri diktēja cenas. Līdz ar JTL attīstīšanu cenas ceļojumiem mazinājās, un tie kļuvuši pieejamāki cilvēkiem.»

Foto: Edmunds Brencis, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nedēļa 3 zvaigžņu viesnīcā Antālijas kūrortā par 150 Ls? Tas nav reklāmas triks, bet reāls piedāvājums. Uz Turciju, Tunisiju, Krētu vai Spāniju var aizbraukt par samērā zemu cenu.

Jau februārī tūroperatori sāka vasaras sezonas ceļojumu pārdošanu, piedāvājot cilvēkiem iegādāties vasaras ceļojumu ar 20 % atlaidi, taču šobrīd atlaide uz ceļojumiem jūlijā svārstās no 50 % līdz 75%. Pēc vairāku tūrisma tirgus pārstāvju teiktā, šobrīd Latvijas tūrisma tirgū tūroperatoru vidū notiek cīņa par līdera pozīciju.

Absurda situācija

«Trakas» atlaides uz ceļojumiem parādījušās tieši šogad, kad tūroperators JTL skaļi paziņoja par tūrisma tirgus iekarošanu. Un viens no veidiem, kā iekarot tirgu, ir lēti ceļojuma piedāvājumi. Nozares pārstāvji atzīmē, ka no biznesa viedokļa izveidota absurda situācija - tūroperatori piedāvā lētus ceļojumus, kas maldina cilvēkus un sarežģī tūrisma aģentūru darbību. Situācija kļūst aizvien absurdāka, un tūrisma pārstāvji ir noraizējušies. «Pagājušā nedēļā uz Turciju bija piedāvājums uz 7 dienām par 62 latiem plus nodoklis. Bet, ja reāli paskatīsimies uz cenām- viena aviobiļete maksā 200 Ls, tas jau liecina par zaudējumiem. Latvija ir ļoti maza valsts, un jau tik daudz gribētāju, lai katru dienu laistu lidmašīnu uz Turciju. Uz Antāliju, piemēram, lido gandrīz katru dienu 5 reizes nedēļā divas trīs dažādu tūroperatoru lidmašīnas, to nevar aizpildīt, fiziski nav tik daudz cilvēku, kas gribētu braukt atpūsties.Tas ietekmē arī cilvēku izvēli. Pirmo jautājumu, kādu cilvēks uzdod, ienākot tūrisma aģentūrā, ir - kādas ir atlaides. Agrāk cilvēks interesējās par servisu, par ko viņš maksā, ar kādu lidmašīnu viņš lidos, bet šobrīd galvenais ir lētāk nopirkt ceļojumu. Tomēr cilvēks neaizdomājas, ka aiz tās atlaides stāv - zemas kvalitātes serviss. Pēdējā laikā aizvien biežāk cilvēki sāk sūdzēties par viesnīcas kvalitāti, par apkalpošanu,» skaidro tūrisma aģentūras Atlas Tour direktors Arsēnijs Haitins. Zemas ceļojumu cenas, nepilnas lidmašīnas, plašs piedāvājums - tas viss ietekmē kopējo Latvijas tūrisma tirgus situāciju, kurā cieš gan patērētāji, gan tūrisma aģentūras. «Tūrisma aģentūras strādā ar komisijas naudu no pārdotiem ceļojumiem - jo zemāka ir cena ceļojumiem, jo mazāk nopelnām. Sarežģīti strādāt vienāda piedāvājuma dēļ, dažreiz mēs nevaram pat saprast, kurš ko piedāvā, jo visi trīs tūroperatori strādā vienādos virzienos - Turcija, Grieķija un Tunisija. Būtu labāk, ja katrs ieņemtu savu nišu, un tas atvieglotu darbu,» saka A. Haitins. Īpašu uzmanību Turcijai, Grieķijai un Tunisijai līdz šim dalīja savā starpā Tez Tour un Novatours, JTL līdzīpašnieks Ķēstutis Ļutkus to skaidro ar pieprasījumu. «Cilvēki vēlas braukt uz šīm zemēm, un kāpēc lai atsakām viņiem.»

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien par atkāpšanos paziņo Latvijas Piensaimnieku Centrālās Savienības (LPCS) valdes priekšsēdētājs Arvīds Ušča. Kā savu atkāpšanās iemeslu viņš min nespēju strādāt piensaimniecības labā, ņemot vērā valsts institūciju ieilgušo bezdarbību attiecībā uz šo tautsaimniecības nozari.

Arvīds Ušča ir bijis viena no Latvijas lielākajiem piena pārstrādes uzņēmumiem Rīgas Piensaimnieks akcionārs un valdes priekšsēdētajs. 2005. gadā kļuvis par Eiropas Piena Asociācijas (EDA) valdes locekli. 2006. gadā atstājis AS Rīgas piensaimnieks valdes priekšsēdētāja amatu pēc uzņēmuma īpašnieku maiņas un pildījis uzņēmuma valdes konsultanta pienākumus. 2007. gada februārī kļuvis par SIA Piensaimnieku laboratorija padomes priekšsēdētāja vietnieku.

Viņš par LPCS valdes priekšsēdētāju tika ievēlēts 2006. gadā.

Pakalpojumi

Tūrisma pakalpojumu sniedzējs Kaleva Travel atsācis strādāt ar peļņu

Gunta Kursiša,06.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darījumu tūrisma pakalpojumu sniedzējs Kaleva Travel atsācis darboties ar peļņu, liecina uzņēmuma 2010. gada dati. 2009. gadā uzņēmuma zaudējumi veidoja 46,732 latus, savukārt 2010. gadā uzņēmums jau strādāja ar peļņu 65 tūkstošu latu apmērā.

Darījumu tūrisma pakalpojumu sniedzēja Kaleva Travel apgrozījums pērn, salīdzinot ar 2009. gadu, ir pieaudzis par 1,121 miljonu latiem.

Pērn uzņēmuma apgrozījums bija 4,618 miljoni latu, un kompānijas peļņa veidoja 65 tūkstošus latu. Pirms gada – 2009. gadā, Kaleva Travel apgrozījums veidoja 3, 497 miljonus latu.

Db.lv jau vēstīja, ka šī gada februārī par 100% Kaleva Travel grupas uzņēmumu īpašnieku kļuvis Carlson Wagonlit Travel (CWT). Līdz tam Kaleva Travel piederēja Jūrnato ģimeneti (Juuranto-Yhtiot) un Kaleva Travel menedžmentam. CWT īpašnieki ir JP Morgan Bank (45%) un Karlsonu (Carlsons) ģimene. CWT kopējais apgrozījums 2009. gadā veidoja 11,05 miljardus latu. Pēc uzņēmuma īpašnieku maiņas Kaleva Travel norādīja, ka kompānijas pārņemšana bija loģisks turpinājums uzņēmuma stratēģiskajai partnerībai ar CWT – Somijas tirgus līderis Kaleva Travel sadarbojās ar Carlson Wagonlit Somijā, Igaunijā, Latvijā, Lietuvā un Rumānijā.

Mazumtirdzniecība

Zināms, kurš mazumtirgotājs aizstās Prismu tirdzniecības centrā Domina Shopping

Lelde Petrāne,18.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauns mazumtirgotājs noslēdzis līgumu par telpu nomu tirdzniecības centrā Domina Shopping, liecina šodien izplatīts paziņojums.

Pagājušajā nedēļā mazumtirgotājs Rimi Latvia ir noslēdzis nomas līgumu par telpu īri tirdzniecības centrā Domina Shopping, vienojoties ar tirdzniecības centra jauno īpašnieku, kurš ietilpst Igaunijas nekustamo īpašumu fonda Eften grupā.

«Noslēdzot vienošanos par telpu nomu tirdzniecības centrā Domina Shopping, esam spēruši vēl vienu soli Rimi hipermārketu attīstībā. Pagaidām vēl nav iespējams precizēt, kad apmeklētāji tirdzniecības centrā Domina Shopping varēs sākt izmantot Rimi hipermārketa priekšrocības, jo šobrīd pēc dokumentu iesniegšanas mums vēl jāsaņem oficiālā atļauja no Konkurences padomes – šādos gadījumos izvērtējums var aizņemt gana ilgu laiku,» skaidro Rimi Latvia nekustamo īpašumu un mazumtirdzniecības tīkla attīstības direktors Didzis Kirstuks.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrā “Domina Shopping” 14.aprīlī durvis atvērs Baltijā plašākais iekštelpu izklaides centrs “Apollo Skypark” ar kopējo platību 7 000 m2, kura attīstībā ir ieguldīti 15,5 miljoni eiro.

Izklaides centra izveidē spēkus apvienojuši divi jaunie “Domina Shopping” nomnieki, kuri vienlaikus ir arī Baltijā lielākie savu jomu uzņēmumi – kinoteātru tīkls “Apollo Kino” un izklaižu parks “Super Skypark”.

Abu nomnieku apvienība ir investējusi 5,5 miljonus eiro, aprīkojot kompleksu ar visu nepieciešamo inventāru un radot 85 jaunas darba vietas. Bet “Domina Shopping” nodrošināja izklaides centra būvniecību 10 miljonu eiro vērtībā, kas ir lielākais investīciju projekts, kopš tirdzniecības centrs pieder Baltijā lielākajam komercīpašumu pārvaldniekam “EfTEN Capital”.

Tādējādi “Domina Shopping” kļūst par pilna koncepta tirdzniecības centru.

“Mēs ar prieku paziņojam, ka sadarbībā ar “Super Skypark” Latvijā tagad atveram mūsu trešo “Apollo Kino”. Tas Baltijā ir unikāls koncepts, kurā kinoteātris apvienojies ar daudzveidīgu izklaides centru, lai radītu pilnīgu un patīkamu brīvā laika pavadīšanas un atpūtas pasauli visai ģimenei,” norāda “Apollo Kino” vadītāja Baltijā Kadri Arma.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā tirdzniecības centra Domina Shopping kopējais apgrozījums bijis 24.9 miljoni latu, kas ir par 6.75% vairāk nekā 2007. gada attiecīgajā periodā.

No visiem tirdzniecības centrā pārstāvētajiem sektoriem vislielākais apgrozījuma pieaugums novērots kurpju un aksesuāru, bērnu preču, kā arī sabiedriskās ēdināšanas un pārtikas lielveikala sektoros.

„Domāju, ka lielā mērā apgrozījuma pieaugums skaidrojams ar pirkumu vērtības pieaugumu. Pircēji kļūst aizvien zinošāki par precēm, ko pērk, tādēļ arī ir gatavi ieguldīt lielākus līdzekļus, apzinoties veiktā pirkuma vērtību. Plānojam, ka līdzīgi rezultāti gaidāmi arī otrajā pusgadā, ņemot vērā, ka tuvākajos mēnešos Domina darbu uzsāks virkne jaunu veikalu visos tirdzniecības segmentos,” nule apkopotos finansu rādītājus komentē Domina Shopping direktors Normunds Sīlis.

Citas ziņas

Populārākie tūristu galamērķi Lieldienu brīvdienās būs Itālija, Lisabona un Madride

Lelde Petrāne,28.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Lieldienu brīvdienās populārākie galamēķi būs Itālija, kā arī Portugāles galvaspilsēta Lisabona un Spānijas galvaspilsēta Madride, aģentūrai BNS atzina aptaujatie tūrisma operatori.

Tūrisma aģentūras Kaleva Travel ceļojumu konsultanti norādīja, ka skolēnu pavasara brīvdienas ir viens no aktīvākajiem ceļošanas periodiem arī Latvijas iedzīvotājiem - ceļojumu aktivitāte šajā laikā vidēji pieaug par 34%, salīdzinot ar pārējiem gada mēnešiem.

Kaleva Travel informē, ka ģimeņu ceļojumi pavasara skolēnu brīvdienu laikā tika rezervēti jau janvārī un februārī. Populārākie ceļojumu virzieni ir Lisabona, Madride, Itālija un Ēģipte. Vidējā ceļojumu cena vienai personai ir 300 līdz 350 latu par piecu dienu ceļojumu vai arī ap 400 latiem par nedēļu garu atpūtu Ēģiptē.

Citas ziņas

Speciāli viesnīcas numuriņi biznesa sievietēm

,10.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada 13.aprīlī viesnīcai Domina Inn Rīga aprit divi gadi kopš tā uzņēma pirmos viesus. Domina Inn Rīga būšot pirmā viesnīca Rīgā, kas piedāvās numuriņus tieši biznesa sievietēm.

"Divu gadu laikā viesnīca kopumā ir uzņēmusi jau vairāk nekā 92 tūkstošus viesu, un viesnīcas noslogojums gadā pārsniedz 70%," informēja viesnīcas direktore Inese Tomase.

Viņa atcerējās, ka tieši pirms diviem gadiem viesnīca Domina Inn Rīga uzņēma pirmos viesus: "Viņi bija tieši septiņi!" Patlaban viesnīca ik mēnesi apkalpo ap 5 tūkstošiem viesu.

Kā liecina statistika, ar katru gadu starp ceļotājiem arvien lielāku procentuālo daļu veido tieši biznesa sievietes. Šī pasaules tendence ienākot Latvijā un arī viesnīcā Domina Inn Rīga.

"Lai darījuma braucienu biznesa sievietēm padarītu nepiespiestāku un ne tik stresa pilnu, mēs viņām piedāvāsim īpaši ierīkotus numuriņus un īpašu apkalpošanu. Mēs ņēmām vērā biznesa sievietes vēlmes un prasības, un luksusa klases numuriņos tagad ir daudz lielāka vannas istaba, kurā ir speciāla parfimērija sievietēm, eleganti peldmēteļi un aromātiskas sveces. Istabā speciāla lasāmviela: sieviešu žurnāli, grāmatas -, un mīļas lietiņas, kā, piemēram, mīksts pleds, spilvenu kaudze un glāze svaigi spiestas sulas," stāsta I. Tomase. Tāpat tikšot piedāvātas speciālas atlaides skaistumkopšanas salonos.

Finanses

Domina Shopping apgrozījums četros mēnešos pieaudzis par 10%

,29.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajos četros mēnešos tirdzniecības centra Domina Shopping kopējais apgrozījums sasniedzis vairāk nekā 16,4 miljonus LVL (bez PVN), kas ir par 10% vairāk nekā 2007.gada attiecīgajā periodā.

Ņemot vērā pastāvošo ekonomisko situāciju, laikā no janvāra līdz aprīlim apgrozījums no apģērbu tirdzniecības samazinājies par 2%, taču vienlaikus tirdzniecībā ar apaviem un aksesuāriem apgrozījums palielinājies attiecīgi par 9,3% un 3,3%. Šajā laikā tirdzniecības centra apmeklētāju skaists sasniedzis teju pusotru miljonu.

„Apkopotie dati par gada pirmajiem mēnešiem uzskatāmi parāda – cilvēki vairāk naudas velta mazākiem pirkumiem, piemēram, aksesuāriem, kā arī ilgstoši izmantojamām precēm – tādām kā kurpēm. Šīs tendences, protams, skaidrojamas ar esošajiem ekonomiskajiem apstākļiem un pircēju uztveres maiņu par prioritārajiem pirkumiem,” - tā gada pirmo mēnešu datus komentē Domina Shopping direktors Normunds Sīlis.

Dzīvesstils

FOTO: Labdarības tirdziņa dalībnieki gaida dāvanu pircējus

Laura Mazbērziņa,21.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labdarības tirdziņš tirdzniecības centrā Domina Shopping tā dalībniekiem ir ļoti gaidīts pasākums. Tas sniedz prieku un arī iespēju uzlabot savu finansiālo situāciju.

Decembrī Domina Shopping norisinās Ziemassvētku tirdziņš, kurā līdz pat gada nogalei no teju 200 pašmāju amatniekiem un ražotājiem ir iespēja iegādāties dažādus darinājumus. Jau ceturto gadu tur piedalās arī Invalīdu un mazturīgo senioru atbalsta fonds (IMSA Fonds) ar savu Labdarības tirdziņu. Tajā pārstāvēti 47 tirgotāji.

Labdarības tirdziņā pārstāvēti dalībnieki no Apes, Jēkabpils, Talsiem, Smiltenes, Ādažiem, Ropažiem, Rīgas un citām Latvijas pilsētām. Visbiežāk viņi Rīgā uzturas pie draugiem un radiem, jo tirdziņa laikā izbraukāt lielus attālumus līdz mājām esot ļoti grūti. Tirdziņā ir jāpavada ilgas darba stundas - no 10:00 līdz 21:00.

Citas ziņas

Domina Hotel Group ienāk Nīderlandē ar Domina Hotel zīmolu

,08.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Domina Hotel Group parakstījusi īres līgumu ar Hotel Blijdorp B.V., ko pārvalda Heddes Bouw BV, lai ienāktu Nīderlandē ar Domina Hotel zīmolu un atvērtu Domina Hotel & Conference Rotterdam viesnīcu Roterdamā 2008. gada augustā.

Viesnīcu ieskauj Roel Langerak parks, un tai ir ērts izvietojums pilsētā ceļā uz Roterdamas starptautisko lidostu. Domina Hotel Rotterdam sagaidīs viesus itāļu stilā ar tam tik raksturīgo viesmīlību un dzīvespriecīgo vieglumu, Db.lv informē Azura Pasta (Azzurra Pasta) Domina Hotel Group zīmola un PR koordinators.

“Holandiešiem vienmēr ir patikusi Itālija, tās kultūra un viss, kas ar to saistīts. Tāpēc mēs ļoti lepojamies, ka esam noslēguši šo nomas līgumu ar Domina Hotel Group, kas nešaubīgi ienesīs viesnīcā un Roterdamā to tipisko atmosfēru un kaisli, kas ik raksturīga itāļiem ” saka Heddes Bouw BV direktors Van Ivardens (Van Ivaarden).