Citas ziņas

Populārākie tūristu galamērķi Lieldienu brīvdienās būs Itālija, Lisabona un Madride

Lelde Petrāne, 28.03.2010

Jaunākais izdevums

Šogad Lieldienu brīvdienās populārākie galamēķi būs Itālija, kā arī Portugāles galvaspilsēta Lisabona un Spānijas galvaspilsēta Madride, aģentūrai BNS atzina aptaujatie tūrisma operatori.

Tūrisma aģentūras Kaleva Travel ceļojumu konsultanti norādīja, ka skolēnu pavasara brīvdienas ir viens no aktīvākajiem ceļošanas periodiem arī Latvijas iedzīvotājiem - ceļojumu aktivitāte šajā laikā vidēji pieaug par 34%, salīdzinot ar pārējiem gada mēnešiem.

Kaleva Travel informē, ka ģimeņu ceļojumi pavasara skolēnu brīvdienu laikā tika rezervēti jau janvārī un februārī. Populārākie ceļojumu virzieni ir Lisabona, Madride, Itālija un Ēģipte. Vidējā ceļojumu cena vienai personai ir 300 līdz 350 latu par piecu dienu ceļojumu vai arī ap 400 latiem par nedēļu garu atpūtu Ēģiptē.

Ceļojumu rezervāciju skaits, salīdzinot ar pagājušā gada martu - aprīli, saglabājies praktiski tādā pašā apmērā, bet sarukušas naudas summas, kas tiek tērētas par ceļojumiem, atzīst Kaleva Travel.

Analizējot rezervēšanas datus, Kaleva Travel eksperti prognozē, ka interese par atpūtas ceļojumiem šīs vasaras sezonai būs aptuveni tāda pati kā pērn, jo 2009.gadā vasaras ceļojumi tika rezervēti vēl pirmskrīzes laikā.

Tāpat arī pilna servisa tūrisma pakalpojumu sniedzēja Latvia Tours izpilddirektore Ieva Keiša aģentūrai BNS atzina, ka pārdoto ceļojumu skaits Lieldienu brīvdienām ir lielāks salīdzinājumā ar citiem mēnešiem. Populārākie klientu izvēlētie ceļojumu galamērķi šogad Lieldienu brīvdienās ir Itālija, Lisabona, Madride.

Kaleva Travel ir Somijas lielākās darījumu tūrisma grupas Kaleva Travel Oy uzņēmums Latvijā.

Latvia Tours ir Latvijas lielākā tūrisma aģentūra, kas dibināta 1992.gadā kā pirmā privātā ceļojumu firma Latvijā. 2005.gadā Latvia Tours mainīja īpašniekus - līdzšinējie kompānijas saimnieki to pārdeva investoriem no Vācijas. Uzņēmums pieder Deividam un Tatjanai Verjē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Kaleva Travel grupai – jauns īpašnieks

Ingrīda Drazdovska, 07.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Carlson Wagonlit Travel kļuvis par 100% Kaleva Travel grupas uzņēmumu īpašnieku, informē kompānija Kaleva Travel.

Viens no lielākajiem darījumu braucienu organizēšanas pakalpojumu sniedzējiem pasaulē – uzņēmums Carlson Wagonlit Travel (CWT) ir pilnībā iegādājies Somijas uzņēmuma Kaleva Travel akciju kapitālu. Tas iepriekš piederēja Jūrnato ģimenei (Juuranto-Yhtiöt) un Kaleva Travel menedžmentam. Carlson Wagonlit Travel (CWT) īpašnieki ir JP Morgan bank 45% un Karlsonu (Carlsons) ģimene, bet tās kopējais apgrozījums 2009. gadā bija 11.05 miljardi latu (21.4 miljardi USD).

Kaleva Travel ir Somijas tirgus līderis, kā arī Carlson Wagonlit stratēģiskais partneris piecās Eiropas valstīs: Somijā, Igaunijā, Latvijā, Lietuvā un Rumānijā. Uzņēmumu pārņemšana ir loģisks turpinājums Kaleva Travel stratēģiskai partnerībai ar CWT.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Tūrisma pakalpojumu sniedzējs Kaleva Travel atsācis strādāt ar peļņu

Gunta Kursiša, 06.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darījumu tūrisma pakalpojumu sniedzējs Kaleva Travel atsācis darboties ar peļņu, liecina uzņēmuma 2010. gada dati. 2009. gadā uzņēmuma zaudējumi veidoja 46,732 latus, savukārt 2010. gadā uzņēmums jau strādāja ar peļņu 65 tūkstošu latu apmērā.

Darījumu tūrisma pakalpojumu sniedzēja Kaleva Travel apgrozījums pērn, salīdzinot ar 2009. gadu, ir pieaudzis par 1,121 miljonu latiem.

Pērn uzņēmuma apgrozījums bija 4,618 miljoni latu, un kompānijas peļņa veidoja 65 tūkstošus latu. Pirms gada – 2009. gadā, Kaleva Travel apgrozījums veidoja 3, 497 miljonus latu.

Db.lv jau vēstīja, ka šī gada februārī par 100% Kaleva Travel grupas uzņēmumu īpašnieku kļuvis Carlson Wagonlit Travel (CWT). Līdz tam Kaleva Travel piederēja Jūrnato ģimeneti (Juuranto-Yhtiot) un Kaleva Travel menedžmentam. CWT īpašnieki ir JP Morgan Bank (45%) un Karlsonu (Carlsons) ģimene. CWT kopējais apgrozījums 2009. gadā veidoja 11,05 miljardus latu. Pēc uzņēmuma īpašnieku maiņas Kaleva Travel norādīja, ka kompānijas pārņemšana bija loģisks turpinājums uzņēmuma stratēģiskajai partnerībai ar CWT – Somijas tirgus līderis Kaleva Travel sadarbojās ar Carlson Wagonlit Somijā, Igaunijā, Latvijā, Lietuvā un Rumānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma operators SIA "Latvia Tours" pagājušajā gadā strādāja ar 4,382 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 46,7% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus uzņēmums guva 203 087 eiro peļņu pretstatā zaudējumiem 2020.gadā, liecina "Firmas.lv" informācija.

Uzņēmuma gada pārskata vadības ziņojumā teikts, ka "Latvia Tours" pērn pakāpeniski palielināja apgrozījumu, bet joprojām Covid-19 pandēmijas dēļ tas bija būtiski mazāks nekā pirms Covid-19 krīzes.

Pērn uzņēmums veicis būtiskus izmaksu samazināšanas un optimizācijas pasākumus, tostarp samazināts darbinieku skaits un telpu nomas izmaksas, lai saglabātu "Latvia Tours" maksātspēju.

Uzņēmuma vadības ziņojumā teikts, ka, ņemot vērā faktu, ka atpūtas ceļojumi lielākoties tiek iegādāti attālināti, "Latvia Tours" nolēma optimizēt resursus, apvienojot atpūtas pārdošanas birojus, tādējādi ietaupot uz īres maksu un komunālo pakalpojumu rēķina, kā arī samazinot izmaksas par reklāmas un biroju noformēšanas pakalpojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Papildināts - Strīds par vārda «lidot» izmantošanu, iespējams, turpināsies

Lelde Petrāne, 16.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa pasludinājusi spriedumu par labu SIA Latvia Tours, apmierinot prasību pret SIA Latvia Travel D par tūrisma firmai SIA Latvia Tours piederošās preču zīmes Lidot.lv nelikumīgas izmantošanas pārtraukšanu, liecina Latvia Tours medijiem sniegtā informācija.

Ar tiesas lēmumu SIA Latvia Travel D aizliegts komercdarbībā izmantot apzīmējumus letilidot.lv, lētilidot.lv, lidotleti.lv, lidotlēti.lv bez SIA Latvia Tours atļaujas, tai skaitā lemts pārtraukt pakalpojumu sniegšanu vai piedāvāšanu saistībā ar šiem apzīmējumiem un minēto apzīmējumu izmantošanu lietišķajos dokumentos vai reklāmā, informē Latvia Tours.

SIA Latvia Tours tiesā norādījusi, ka minētie nosaukumi, kas tiek izmantoti kā domēna vārdi, ir sajaucami līdzīgi ar reģistrēto preču zīmi Lidot.lv. Salīdzinot preču zīmi un apzīmējumus, Civillietu tiesas kolēģija atzinusi, ka tie ir vizuāli un semantiski līdzīgi un pastāv reāla iespēja, ka patērētāji varētu pretstatītos apzīmējumus sajaukt vai uzskatīt par savstarpēji saistītiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Latvia Tours direktori Ievu Keišu

Lelde Petrāne, 15.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Latvia Tours direktore Ieva Keiša. Latvia Tours ir tūrisma firma ar 23 gadu pieredzi.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Ja sievietei vispār ir jābūt biznesā, tad tūrisms ir viena no labākajām iespējām savienot patīkamo ar lietderīgo, darbu un hobiju.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvia Tours apgrozījums pirmo reizi pēc krīzes pārsniedzis 10 milj. Ls

Gunta Kursiša, 04.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo reizi pēc krīzes tūrisma aģentūras Latvia Tours gada apgrozījums pārsniedzis desmit miljonus latu. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pērn Latvia Tours apgrozījums palielinājies par 20% jeb 1,7 milj. Ls.

Vislielākais apgrozījuma pieaugums – 37% - pērn bija vērojams kongresu un darījumu braucienu segmentā, un uzņēmuma pārstāvji to skaidro ar «ekonomikas izaugsmi un aktīvu darbu jaunu klientu piesaistē».

Tāpat par 9 % pieaudzis atpūtas ceļojumu segments, un Latvia Tours pārstāvji uzskata, ka tas «liecina par iedzīvotāju pirktspējas stabilizāciju».

Kopumā aptuveni 50% no Latvia Tours apgrozījuma veido darījumu braucienu apkalpošana un korporatīvo pasākumu un kongresu organizēšana, savukārt otru pusi veido atpūtas ceļojumu segments, ienākošā tūrisma nodaļa, kas starptautiski pazīstama ar zīmolu Con-ex, un aviobiļešu pārdošanas portāls Lidot.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Diviem gadiem Ārlietu ministrija (ĀM) komandējumu un darba braucienu pakalpojumiem plāno tērēt 1,5 milj. Ls. Šī summa par iepirkumu vēl nesasniedz pirmskrīzes tēriņus ĀM komandējumiem, bet ir krietni vairāk nekā par darba braucieniem ĀM tērējusi iepriekšējos gados, kad konkursos par komandējumu nodrošināšanu arī uzvarēja tas pats uzņēmums CWT Latvia (iepriekš Kaleva Travel), kura daļas kādreiz piederēja arī bijušā ārlietu ministra sievai Irēnai Riekstiņai, kas patlaban darbojas uzņēmuma vadībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvia Tours strādā galvenokārt ar pēdējā brīža piedāvājumiem

Lelde Petrāne, 27.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilna servisa tūrisma pakalpojumu sniedzējs Latvia Tours pēdējā laikā darbojas galvenokārt ar pēdējā brīža piedāvājumiem, aģentūrai BNS sacīja Latvia Tours izpilddirektore Ieva Keiša.

Saskaņā ar Latvia Tours izpilddirektores sacīto uzņēmums izvēlējies strādāt ar šādu koncepciju, jo pieprasījums pēc ceļojumiem iepriekš pārdošanā ir ļoti zems.

Keiša piebilda, ka cilvēki vairs neiegādājas ceļojumus iepriekš pārdošanā, jo nevar būt droši par situāciju, kāda būs laikā, kad paredzēts ceļojums - vai tad vēl būs darbs, vai būs līdzekļi ko ņemt līdzi ceļojumā.

«Novērots, ka cilvēki pēdējā laikā ir gatavi rīkoties uzreiz, pakoties pēdējā mirklī un doties ceļojumā, tādējādi ietaupot līdzekļus par ceļojumu,» viņa sacīja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Atpūtas ceļojumā ārpus Latvijas tuvākā gada laikā plāno doties 40% iedzīvotāju

Žanete Hāka, 30.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopumā 40% Latvijas iedzīvotāju plāno doties atpūtas ceļojumā ārpus Latvijas tuvākā gada laikā. To skaitā 12% jau ir konkrēts plāns attiecībā uz ceļojumu ārpus Latvijas, bet vēl 28% iedzīvotāju ir ieceres. Daudz biežāk plānus doties ceļojumā tuvāko 12 mēnešu laikā pauda tie iedzīvotāji, kuri pēdējā gada laikā bija devušies ceļojumā, liecina Latvia Tours Ceļojumu indeksa dati.

Kopš 2015. gada par 8% pieaudzis to iedzīvotāju īpatsvars, kuri plāno doties atpūtas ceļojumā ārpus Latvijas tuvākā gada laikā. Pērn tie bijuši 32% iedzīvotāju, bet šogad 40%, stāsta SIA Latvia Tours direktore, indeksa autore Ieva Keiša.

Kā rāda pētījuma dati, biežāk ceļojuma plāni ir iedzīvotājiem 25 – 34 gadu vecumā, no tiem 13% jau ir konkrēts plāns, bet 39% ir tikai ieceres par ceļojumu tuvāko 12 mēnešu laikā. Tā pat nolūks doties ceļojumā biežāk ir rīdzinieku vidū, no tiem 47% plāno doties atpūtas ceļojumā. Tā pat šāda iecere ir 39% iedzīvotāju citās Latvijas pilsētās un trešdaļai iedzīvotāju laukos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvia Tours uzaudzējusi peļņu par 42%

Gunta Kursiša, 28.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma aģentūras Latvia Tours apgrozījums 2012. gadā, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ir audzis par 9,4%, sasniedzot 11,1 miljonu Ls, savukārt kompānijas peļņa palielinājusies par 42% un veido 107,7 tūkstošus Ls.

Lielākais Latvia Tours pārdošanas apjoma pieaugums (20% apmērā), bija vērojams atpūtas ceļojumu segmentā. Tas lielā mērā ir saistīts ar faktu, ka firma izveidojusi jaunu mājas lapu, kā arī piedalījusies Tūrisma izstādē - gadatirgū Balttours2012 -, un kopā ar sadarbības partneriem organizējusi citas ar atpūtas ceļojumiem saistītas mārketinga aktivitātes, uzskata SIA Latvia Tours direktore Ieva Keiša.

Stabils pieaugums 15% apmērā vērojams arī darījumu braucienu organizēšanas sektorā, kas veido 50% no firmas kopējā apgrozījuma.

Latvia Tours piederošā aviobiļešu pārdošanas portāla Lidot.lv apgrozījums 2012. gadā pārsniedzis divu miljonu robežu, kas ir 11% pieaugums salīdzinājumā ar 2011. gada apgrozījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Tūrisma nozare Latvijā kā ekonomikas spogulis

Latvijas Bankas ekonomiste Linda Vecgaile, 20.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan tūrisma nozarei Latvijas tautsaimniecības ienākumu struktūrā nav salīdzinoši nozīmīga loma, tomēr tā veic sociālekonomiski svarīgu funkciju.

Tā nodrošina darbu ne vien klasiskajās ar tūrismu saistītajās vietās - viesnīcās, restorānos, pasažieru pārvadājumos, gidu pakalpojumu jomā u.tml., bet veicina ienākumu plūsmu valstī arī netieši, proti, nodrošinot ienākumus tūrisma nozarei piesaistītajām precēm un pakalpojumiem (piemēram, suvenīru tirdzniecība, dažādi izklaides pasākumi, medicīnas pakalpojumi, vides labiekārtošana u.c.).

Ierasts, ka biežāk vērtējam tūrismu, vadoties pēc šajā nozarē gūtajiem ienākumiem. Tomēr, kas notiek sētas otrā pusē? Proti, kāda ir Latvijas iedzīvotāju ceļošanas paradumu tendence? Cik daudz tērējam ceļošanai? Un - vai ceļošanas aktivitātes varētu ko liecināt par Latvijas ekonomikas stāvokli? Par to šajā rakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Ritina sarkano paklāju ārvalstu tūristiem

Dace Skreija, Edžus Janvars, 17.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TOP 15 tūrisma aģentūru apgrozījums pērn palielinājies par 16%, neskaitot Relaks tūres rezultātus, kas mainīja grāmatvedības uzskaites kārtību. Sešas no saraksta aģentūrām spējušas augt vairāk: Your Run (+48%), Averoja (+38%), Tūrisma aģentūra Kolumbs (+27%), Astra tūre (+26%), Transport business service (+26%) un Latvia Tours (+21%).

No topa kompānijām tikai Averoja krīzes gados strādājusi ar apgrozījuma pieaugumu, pārējās atpaliek no treknajos laikos sasniegtajiem rekordiem. Piem., Latvia Tours apgrozījums 2007. gadā sasniedza 18,4 miljonus latu, Tūrisma aģentūra Kolumbs 2008. gadā − 6,9 milj. latu, CWT Latvia 2006. gadā − 7,7 milj. latu.

2010. gadā tūrisma nozarei būtiskus zaudējumus radīja Īslandes vulkāna izvirdums, bet 2011. gads iezīmējās ar politiskās situācijas ietekmi, piem., nemieriem Ēģiptē. Tirgus līderis − Latvia Tours, lai arī tā pārsvars pār konkurentiem apgrozījuma ziņā pēdējos gados uzrāda sarukuma tendenci, pērn bijis pelnošākais no topa uzņēmumiem − 75,4 tūkst. latu. 2010. gadu uzņēmums noslēdza ar 33,9 tūkst. latu lieliem zaudējumiem, kas saistīti ar 2010. gada beigās uzsākto meitas uzņēmuma UAB Con−ex reorganizāciju un pievienošanu Latvijas uzņēmumam. «Viens no labo finanšu rādītāju iemesliem 2011. gadā ir uzņēmuma funkciju optimizēšana, pieaugusi darbinieku produktivitāte, esam investējuši līdzekļus tehnoloģiju attīstībā, iegādājoties tiešsaistes rezervēšanas sistēmu AeTm, kas ļauj apkalpot vairāk klientu, iesaistot mazākus darbinieku resursus. Veiksmīgi darbojas online rezervēšanas portāls Lidot.lv,» ar panākumu atslēgu dalās SIA Latvia Tours direktore Ieva Keiša.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atpūtas ceļojumu daudzumu šovasar prognozē 2009. gada līmenī

Ingrīda Drazdovska, 24.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atpūtas ceļojumus rezervē aptuveni tikpat, cik pērn, bet par mazākām summām, ziņo tūrisma aģentūra Kaleva Travel.

Līdz ar skolēnu brīvdienām, varētu sākties aktīvākā tūrisma sezona. Skolēnu pavasara brīvdienās ceļojumu aktivitāte pieaug vidēji par 34%, salīdzinot ar pārējiem gada mēnešiem, konstatējusi aģentūra.

Ģimeņu ceļojumi pavasara skolēnu brīvdienu laikā šogad rezervēti jau janvārī – februārī. Populārākie ceļojumu virzieni ir Lisabona, Madride, Itālija un Ēģipte. Vidējā ceļojumu cena vienai personai ir 300 līdz 350 latu par 5 dienu ceļojumu vai arī ap 400 latiem par nedēļu garu atpūtu Ēģiptē.

Ceļojumu rezervāciju skaits, salīdzinot ar pagājušā gada martu – aprīli, saglabājies gandrīz tādā pašā apjomā, bet samazinājušās ir naudas summas, kas tiek tērētas par ceļojumiem, ziņo aģentūra.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļojumu aģentūras Latvia Tours apgrozījums šī gada pirmajos piecos mēnešos sasniedzis 8,6 miljonus eiro, kas ir par 23% jeb 1,6 miljoniem vairāk nekā pērna attiecīgajā laika posmā, informē kompānija.

«Apgrozījuma pieaugumu paredzējām un plānojām jau 2016. gada nogalē. Šogad pieaudzis darījumu braucienu skaits, kā arī turpinām darbu pie korporatīvo klientu sektora pilnveidošanas,» saka Latvia Tours direktore Ieva Keiša.

Viens no uzņēmuma nākotnes mērķiem ir arī jaunu galamērķu piedāvājuma paplašināšana.

2016. gada pirmajos piecos mēnešos uzņēmuma apgrozījums veidoja 7 miljonus eiro, bet pilnu 2016. gadu Latvia Tours noslēgusi ar 18 miljonu eiro apgrozījumu.

Latvia Tours ir viena no lielākajām tūrisma aģentūrām Latvijā. Tā ir dibināta 1992. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Tālāko darījumu braucienu galamērķu vidū Pekina, Dubaija, Ņujorka un Vašingtona

Rūta Cinīte, 29.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļojumu aģentūras Latvia Tours klientu vidū tālāko darījumu braucienu populārākie galamērķi ir Ņujorka un Vašingtona ASV, Pekina Ķīnā, kā arī Dubaija AAE, informē Latvia Tours pārstāve Alīna Kozlovska.

«Biežākie darījumu braucienu komandējumu mērķi šogad bijušas starptautiskas izstādes un konferences. Pārsvarā klienti šīs iespējas izmanto, lai tiktos ar ārzemju partneriem, kā arī lai stiprinātu zināšanas konkrētajā nozarē,» skaidro Latvia Tours Korporatīvās apkalpošanas vadītāja Karina Bezzubova.

Tikmēr populārākais darījumu braucienu galamērķis šogad pārliecinoši ir Beļģijas galvaspilsēta Brisele, kurp darba darīšanās 2017. gada pirmajos deviņos mēnešos iedzīvotāji devušies 816 reizes. Otrajā vietā pēc darījumu brauciena biežuma ierindojas Polijas galvaspilsēta Varšava, kur iedzīvotāji devušies 390 reizes, bet trešajā – kaimiņvalsts Igaunijas galvaspilsēta Tallina ar 342 reizēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Pētījums: 44% iedzīvotāju naudu ceļojumam krāj speciāli

Žanete Hāka, 28.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā gada laikā gandrīz puse jeb 44% Latvijas iedzīvotāju ceļojumu apmaksājuši no līdzekļiem, kas tika īpaši krāti, liecina jaunākā Latvia Tours Ceļojumu indeksa apkopotā informācija.

Saskaņā ar augustā veiktā pētījuma datiem, pēdējo 12 mēnešu laikā gandrīz puse (44%) no iedzīvotājiem ceļojumu apmaksāja no līdzekļiem, kas tika īpaši krāti. Nedaudz mazāks ceļotāju īpatsvars (35%) ceļojuma izdevumus apmaksāja no rīcībā esošiem līdzekļiem. Katram piektajam ceļotājam izdevumus ir apmaksāja kāds cits, bet tikai 1% ceļojuma izmaksu segšanai ņēmis kredītu vai naudu aizņēmies no kāda cita.

Apskatot izdevumu apmaksas datus demogrāfiskā griezumā, iezīmējas, ka krievvalodīgie iedzīvotāji naudu visbiežāk īpaši krājuši (57%), savukārt latviešu valodā runājošie biežāk tēriņus seguši no rīcībā esošajiem līdzekļiem (43%). Interesanta aina iezīmējas arī apskatot datus Latvijas pilsētās un laukos. Rīgā (49%) un citās pilsētās (42%) iedzīvotāji sava pēdējā atpūtas ceļojuma izmaksas biežāk seguši no tam īpaši krātas naudas, savukārt teju puse lauku iedzīvotāju (49%) tēriņus seguši no rīcībā esošiem līdzekļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvia Tours par 19,9 tūkstošiem latu organizēs Rīgas pilsētbūvnieka darījumu braucienus

Lelde Petrāne, 28.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma aģentūra Latvia Tours par 19,9 tūkstošiem latu bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN) organizēs Rīgas pašvaldības attīstītāja Rīgas pilsētbūvnieks darījumu braucienus, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā, ziņo BNS.

Tajā teikts, ka Latvia Tours apkalpos uzņēmuma darbinieku darījuma braucienus. Tas ietver transporta līdzekļu biļešu iegādi un piegādi, apdrošināšanas pakalpojumu sniegšanu, viesnīcu rezervēšanu ārvalstīs, kā arī vīzu noformēšanas pakalpojumus.

Kopumā konkursā saņemti pieci piedāvājumi.

Rīgas domē sīkākus komentārus par plānotajiem Rīgas pilsētbūvnieka braucieniem aģentūrai BNS solīja sniegt vēlāk.

Rīgas pilsētbūvnieks ir Rīgas pilsētas pašvaldības kapitālsabiedrība, kas attīsta daudzdzīvokļu dzīvojamo māju, sociālo dzīvojamo māju, skolu, bērnudārzu un citu izglītības un sporta objektu renovāciju, rekonstrukciju un celtniecību. Lielākais uzņēmuma realizētais projekts ir Dreiliņu dzīvojamā mikrorajona izveide.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvijas iedzīvotāji arvien vairāk izvēlas ceļot uz Āzijas valstīm

Žanete Hāka, 14.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starp populārākajiem aizvadītā gada Latvijas iedzīvotāju galamērķiem kļuvusi Brisele, Londona, Skandināvijas valstis un Maskava, taču arvien biežāk ceļotāji vēlas doties arī uz Āzijas valstīm – Japānu, Ķīnu un Dienvidkoreju, liecina tūrisma aģentūras SIA “Latvia Tours” apkopotie dati.

Pēdējo 10 gadu periodā nedaudz mainījušies ceļotāju populārākie galamērķi, tomēr zināmas tendences ir saglabājušās. Ja 2005. gadā iecienītākās pilsētas bija Londona, Parīze, Barselona, Roma un Prāga, tad 2015. gadā Parīzi un Romu nomainījušas Vācijas un Krievijas metropoles – Minhene un Maskava. Savukārt 2016. gadā iecienīto galamērķu ģeogrāfija ir paplašinājusies ārpus Eiropas robežām.

“Novērojam tendenci, ka biežāk parādās arvien jauni galamērķi, īpaši izceļoties tieši Āzijas valstīm. To var izskaidrot ar ekonomiskās situācijas stabilizēšanos, kas iedzīvotājiem ļauj ceļojumiem atvēlēt vairāk finansiālos resursus, turklāt laicīgi plānojot ceļojumu ir iespēja atrast ļoti izdevīgus piedāvājumus arī tālākiem braucieniem,” uzsver SIA "Latvia Tours" korporatīvo risinājumu speciālists Jānis Kolomenskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Carlson Wagonlit Travel Latvia kāpina apgrozījumu

Ingrīda Drazdovska, 27.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma aģentūras Carlson Wagonlit Travel Latvia /Kaleva Travel (CWT Latvia) apgrozījums 2011. gadā ir pieaudzis par 5% līdz 4,8 miljoniem latu, informē uzņēmums.

Izaugsmi aģentūras vadītāja Irēna Riekstiņa pamato ar cenu stabilizāciju Latvijā un citās valstīs, kā arī iespējām, ko devusi pievienošanās Carlson Wagonlit Travel grupai - vienai no ietekmīgākajām darījumu tūrisma kompānijām pasaulē. 2012.gadu uzņēmuma vadītāja saredz kā iespēju Latvijai konkurēt ar cenu un kvalitāti konferenču un darījumu ceļojumu segmentā, vēl aktīvāk piesaistot ienākošo darījumu tūrismu.

Darījumu braucienu apkalpošana un pasākumu organizēšana veido 65% no uzņēmuma pamatdarbības tūrisma jomā. 92% korporatīvo klientu pērn turpinājuši sadarbību ar uzņēmumu. Pērn fiksēts arī 12% pieaugums CWT Latvia atpūtas ceļojumu segmentā. Šobrīd, kad apgūti jau tirgū ilglaicīgi pieejamie atpūtas ceļojumi un nostabilizējusies pirktspēja, ceļotājiem atkal atgriežas interese par tālākiem un individuāli plānotiem maršrutiem – gan izzinošiem, gan atpūtas ceļojumiem ģimenes lokā, raksturo I. Riekstiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzi ārvalstu tūristi pēdējā brīdī atsaka rezervācijas Rīgas viesnīcās, jo nevar atkļūt atcelto lidojumu dēļ. Tomēr šobrīd rādās, ka šos zaudējumus viesnīcniekiem kompensēs daudzu ārvalstu viesu palikšana Rīgā uz ilgāku laiku, jo viņi šeit iestrēguši Īslandes vulkāna izvirduma dēļ.

«Bilanci varēsim dot tikai pirmdien, bet izskatās, ka tie viesi, kas pagarina uzturēšanos viesnīcā, kompensēs to skaitu, kuri nevarēja ierasties,» DB saka Reval Hotel Latvia pārdošanas un mārketinga direktors Valdis Portnajs.

Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas izpilddirektore Santa Graikste DB piektdien nevarēja sniegt konkrētus datus par atteikto rezervāciju skaitu. Atsevišķu tūrisma firmu un viesnīcu aptauja liecina, ka šī tendence ar katru stundu palielinās. «Tie, kas plānoja lidot, protams, visi atsaka, citi zvana un brīdina, ka ieradīsies vēlāk pa citiem ceļiem,» DB saka Tūrisma formas Latvia Tours pārdošanas menedžere Marija Bogdanova. Arī S. Graikste norāda – daudzi, īpaši Skandināvijas valstu tūristi, kuri Rīgā plānojuši pavadīt šīs nedēļas nogali, zvana un brīdina, ka ieradīsies ar novēlošanos, jo lidmašīnas nomainījuši pret prāmjiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Prognoze: vairāk pieprasīs individuālus ceļojumus un eksotiskākus galamērķus

, 07.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad varētu pieaugt pieprasījums pēc individuāli plānotiem ceļojumiem un arī jauniem maršrutiem uz tālākām vai eksotiskām zemēm, prognozē tūrisma aģentūra Kaleva Travel.

Klientu aptaujas un saņemtie pieprasījumi parādot, ka kļūst populāri ceļot sev vēlamā laikā, ar sev vēlamiem cilvēkiem un redzēt vairāk. Tas liecinot, ka ceļotāju redzesloks paplašinājies, un arī tūrisma konsultantiem būs intensīvāk jāstrādā, lai veidotu jaunus produktus pēc individuāliem pieprasījumiem, spriež aģentūra.

Tūristi no aģentūrām sagaida plašāku piedāvājumu klāstu – tūristi ir gatavi ieguldīt līdzekļus eksotiskos un tālos ceļojumu maršrutos, ja piedāvātais risinājums ir pārdomāts, atbilst pieprasījumam un nav nepamatoti dārgs, pauž Irēna Riekstiņa, Kaleva Travel direktore. Tas gan neliecina, ka ir atgriezušies treknie gadi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aptauja: interese par ceļošanu ģimenes lokā saglabājas

, 01.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģimenes ceļojumi kopā ar bērniem ir populāri – tos izmantojuši 68 % tūrisma aģentūras Kaleva Travel rīkotās aptaujas dalībnieku.

98 % aptaujāto klientu gandrīz vienmēr ceļo ar ģimenēm. Potenciāli 92% no aptaujātajiem arī šogad plāno doties kādā ceļojumā kopā bērniem. Braucot kopā ar bērniem, aptaujātie priekšroku dod tematiskajiem ceļojumiem uz atpūtas un izklaides parkiem – to izvēlas puse aptaujāto, ceļojumi uz siltām zemēm patīk trešdaļai, bet aktīvo atpūtu izvēlētos 20%.

«Pasaulē arvien populārāka kļūst vairāku ģimenes paaudžu kopā ceļošana, kas ir ne tikai simbolisks, bet arī praktisks risinājums. Latvijā šī tendence vēl nav tik populāra, un tam ir gan ekonomisks pamatojums, gan arī trūkst īpašu ģimenēm veidotu ceļojumu piedāvājumu, kas apmierinātu dažādas intereses,» pauda Kaleva Travel direktore Irēna Riekstiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Darījumu tūrisms atdzīvojas

Ingrīda Drazdovska, 20.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc braucienu rezervēšanas intensitātes šā gada maijā, salīdzinot ar attiecīgo mēneši 2009. gadā, var teikt, ka darījumu tūrisms ir atdzīvojies - aktivitāte ir pieaugusi par 70 %, ziņo tūrisma aģentūras Kaleva Travel.

Salīdzinot ar izteiktu aktivitātes kritumu pagājušajā gadā, lūzuma punkts ir pārvarēts un pēc 1.ceturkšna rezultātiem var secināt, ka darījumu tūrisms Latvijā sāk atdzīvoties, teic tūrisma aģentūras Kaleva Travel direktore Irēna Riekstiņa.

Uzņēmuma maija dati apstiprina kopš šā gada sākuma novēroto tendenci – darījumu braucieniem aktivizēties. Īpaši zīmīgs ir bijis marts – darbības rādītāji bija augstākie pēdējos 16 mēnešos. Aģentūra atgādina, ka pērn darījumu braucienu jomā novērots kritums vairāk nekā 40%.

Pašlaik cenas aviobiļetēm, viesnīcām un citiem pakalpojumiem ir pazeminājušās, Rīga ir ērti savienota ar ļoti daudzām pilsētām, kas ļauj gan Latvijas uzņēmējiem plānot ceļojumus atbilstoši budžetam, gan ārvalstu kompānijām izvēlēties Rīgu par galamērķi, norāda I. Riekstiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Aptauja: Trešdaļa uzņēmumu motivējošos braucienus rīko biežāk nekā reizi gadā

Dienas Bizness, 27.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Puse aptaujāto uzņēmumu motivējošos braucienus rīko reizi pāris gados, 35% reizi gadā, 10% reizi pusgadā, bet tikai 5% biežāk nekā reizi pusgadā, liecina tūrisma aģentūras Latvijā Latvia Tours veiktā uzņēmumu aptauja.

90% gadījumu motivējošie braucieni tiek rīkoti darbiniekiem, 8% gadījumu uzņēmuma sadarbības partneriem, bet vien 2% uzņēmēju šādi iepriecina savus klientus. 88% aptaujāto uzskata, ka darbinieki novērtē šādu darba devēju iniciatīvu, 44% uzskata, ka šādi braucieni uzlabo darba atmosfēru un komunikāciju komandā. Savukārt 29% uzņēmumu vadītāju motivējošos braucienus izceļ kā darbinieku un sadarbības partneru lojalitātes veicināšanas instrumentu. Teju trešdaļa respondentu uzskata, ka motivējošais brauciens ir arī biznesa vadība instruments, kas veicina biznesa attīstību un produkta/pakalpojuma virzīšanu tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Pandēmijas skartākajā nozarē ārvalstu ieguldījumi palielinājušies visstraujāk

Db.lv, 20.01.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan pēc uzkrāto ārvalstu ieguldījumu apjoma ceļojumu aģentūru un tūrfirmu sfēra neatrodas pat TOP 20 sarakstā, tieši šī pandēmijas būtiski ietekmētā nozare aizvadītajā gadā bijusi tā, kuras uzņēmumos ārvalstu ieguldījumu apjoms palielinājies visstraujāk, liecina Lursoft dati.

Tiesa gan, straujais pieaugums panākts, lielākoties pateicoties vienam uzņēmumam.

Savukārt vislielākais ārvalstu ieguldījumu pieaugums 2020.gadā reģistrēts uzņēmumu, kas nodarbojas ar nekustamo īpašumu operācijām, pamatkapitālos.

Aizvadītā gada izskaņā ārvalstu ieguldījumus pamatkapitālam bija piesaistījuši 19,7 tūkstoši Latvijas uzņēmumu. Lursoft pētījis, kurās nozarēs strādājošajiem uzņēmumiem 2020.gadā ar ārvalstu ieguldījumu piesaisti pamatkapitālam sekmējies labāk, bet kurām – mazāk veiksmīgi.

Visaugstākais īpatsvars ar ārvalstu kapitāla uzņēmumiem ir gaisa transporta nozarē. Šajā jomā reģistrēti 32 uzņēmumi, no tiem ārvalstu ieguldījumi reģistrēti 17 uzņēmumiem, secina Lursoft. Pēdējā gada laikā ieguldījumu apjoms šo uzņēmumu pamatkapitālos nav mainījies un tas saglabājies 3,11 milj. eiro apmērā. Savukārt apjomīgākie ārvalstu ieguldījumi uzkrāti finanšu pakalpojumu sektorā, kur tie 2020.gada izskaņā sasniedza 2,08 miljardus eiro. Gada laikā ieguldījumu summa šajā sektorā strādājošo uzņēmumu pamatkapitālos palielinājusies par nepilniem 5%. Vairāk nekā ceturtā daļa, 575 milj. eiro, no šīs summas līdz šim ieguldīti AS “Swedbank” pamatkapitālā. Lursoft aprēķinājis, ka 2020.gada beigās finanšu pakalpojumu nozarē bija reģistrēti 1926 uzņēmumi, no tiem ārvalstu ieguldījums pamatkapitālā bija reģistrēts 29,67% uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru