Mazais bizness

Eksporta pieredze: «Pēc pārdotās kolekcijas mēs savu naudu vēl ilgi neredzējām»

Laura Mazbērziņa, 26.10.2018

Modes zīmola One Wolf īpašniece Agnese Narņicka.

Foto: Evija Trifanova/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sliktākā pieredze ir bijusi ar modes lielvalsti Franciju, atzīst viena no apģērbu zīmola One Wolf dibinātājām Agnese Narņicka.

Zīmolu One Wolf 2012. gadā viņa radīja kopā ar māsu Sarmīti Mickeviču.

One Wolf apģērbu eksporta pieredze ir gana plaša, taču šobrīd noiets ārvalstīs vairs nav tik aktuāls, jo iepriekš sanācis investēt daudz līdzekļu, lai, piedaloties izstādēs un modes šovos, iegūtu sadarbības partnerus no Francijas, Japānas, ASV, Kanādas, Anglijas, Beļģijas, Vācijas, Lietuvas un Igaunijas. «Šobrīd esam novērsušās no lielajām izstādēm un braukāšanas un esam pievērsušās Latvijai un kaimiņvalstīm,» skaidro A. Narņicka.

Labākā pieredze modes zīmolam ir bijusi Amerikā, tur saņemts lielākais pasūtījums Tas bija 30 tūkstošu eiro vērtībā, neredzot produkciju klātienē, jo visa komunikācija notikusi tikai e-pastā.

Savukārt sliktākā pieredze ir bijusi ar modes lielvalsti Franciju. «Tur mums kaut kas īsti nebija kārtībā ar starpniekiem. Teikšu tā – pēc pārdotās kolekcijas mēs savu naudu vēl ilgi neredzējām. Taču nevaram gluži teikt, ka tas bijis kaut kas ārprātīgs. Mums drīzāk ir bijušas daudz mazas sliktās pieredzes saistībā ar iepirkumiem un veikaliem, kuri strādā uz realizācijas līguma pamata. Tas nozīmē – mēs nosūtām preci, un tikai pēc to pārdošanas tie samaksā. No kļūdām mācāmies,» sacīja S. Mickeviča.

Šo gadu laikā uzņēmējas ir daudz ko piedzīvojušas, viņām ir pilnībā izkristalizējusies jauna biznesa stratēģija. «Šobrīd mums ir spēcīga zīmola identitāte, logotips un stāsts. Savā ziņā tas palīdz mērķtiecīgi strādāt, jo ietur tādos kā rāmjos. Modes tirgū ir milzīga konkurence, un tirgus ir piesātināts,» viņa atzīst.

Jau kopš darbības pirmsākumiem uzņēmuma pieprasītākā prece ir džinsi. Atsevišķus to dizaina variantus klienti iemīļojuši tā, ka tie tiek ražoti arī vairākus gadus pēc sezonas, kurā prezentēti. Spilgtākais piemērs ir Perfection un Advanced džinsi, kas ražošanā ir kopš 2010. gada. «No sākuma tika daudz eksperimentēts ar džinsu piegrieztnēm, lai vienlīdz labi izskatītos gan sievietēm, gan vīriešiem. Džinsi ir modes klasika. Mēs cenšamies lauzt stereotipus un piedāvāt varbūt nedaudz citādus džinsus,» teica A. Narņicka. «Latvieši ir maksātspējīgi, taču nenoliegšu, ka izveidot cenu politiku, kura būtu atbilstoša latviešu maciņam, nav bijis tik vienkārši. Latvijas tirgus mūs norūda,» atzīst S. Mickeviča.

Visu rakstu Vilks piesātinātajā modes biznesā lasiet piektdienas, 26. oktobra laikrakstā Dienas Bizness. Pērc un lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Tev varētu interesēt arī:

Modes zīmols One Wolf maina biznesa stratēģiju

Sākusies Riga Fashion Week: Latvijas modes māksliniekiem ir potenciāls

FOTO: Latvijas bērnu apģērbu zīmols Leny Tomy Factory šūs arī pieaugušajiem

FOTO: Vai Tu esi gatavs Gucci?

Komentāri

Pievienot komentāru