Jaunākais izdevums

Metālapstrādes nozares uzņēmums Elme Metall, kurš ietilpst koncerna BLRT Grupp sastāvā, pabeidzis jauna noliktavu kompleksa būvniecību, kas atrodas Klaipēdas brīvajā ekonomiskajā zonā.

Reģiona lielākā noliktavu kompleksa būvniecība metālizstrādājumu uzglabāšanai un izplatīšanai ir vēl viens solis Elme Metall uzņēmumu grupas attīstības stratēģijas īstenošanā. Tehniskais aprīkojums pilnībā atbilst visām mūsdienu preču uzglabāšanas prasībām, un iekšējais loģistikas dienests nodrošina preču gatavību nosūtīšanai jebkurā klienta izvēlētajā laikā. Jaunais noliktavu komplekss ļauj vienlaicīgi apkalpot lielu skaitu kravas transportlīdzekļu.

"Pateicoties noliktavu platību pieaugumam, mēs varēsim paplašināt piedāvāto preču klāstu un radīt labvēlīgākus apstākļus mazumtirdzniecības un mazās vairumtirdzniecības attīstībai reģionā, uzlabot kopējo klientu apkalpošanas kvalitātes līmeni, kas savukārt ļaus mums nostiprināt pozīcijas Lietuvas tirgū," komentē UAB Elme Metall Lithuania direktors Vitautas Jankunas.

Nākamais posms Elme Metall uzņēmumu grupas attīstības stratēģijas īstenošanā būs jauna, Baltijas valstīs lielākā metālapstrādes ražošanas kompleksa būvniecība šajā pašā teritorijā, kura ērtais ģeogrāfiskais novietojums paaugstinās pasūtījumu izpildes līmeni gan Baltijas valstu, gan Skandināvijas, Polijas, Vācijas, Nīderlandes un citu tuvāko reģionu tirgos.

Lietuvas tirgū Elme Metall darbojas kopš 2004. gada. Uzņēmums nodarbojas ar metāla velējumu tirdzniecību un apstrādi. Elme Metall šodien ir starptautisks uzņēmums ar vairāk nekā 500 darbiniekiem un filiālēm Igaunijā, Latvijā, Lietuvā, Somijā, Polijā un Krievijā. Saskaņā ar prognozēm, Elme Metall apgrozījums 2021. gadā būs vairāk nekā 200 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltkrievijas izcelsmes minerālmēsli sankciju un to draudu dēļ pazūd no Eiropas Savienības tirgus, daudzas valstis ieviesušas minerālmēslu eksporta kvotas, ķīmisko minerālmēslu cenas jau ir dubultojušās, tādējādi atverot ceļu bioloģiskiem un organiskās izcelsmes minerālmēsliem.

Tādu ainu iezīmē AS Fertilizer Group valdes loceklis Ģirts Cēlājs. Viņš norāda, ka Eiropas Savienības stratēģija par ķīmisko minerālmēslu un augu aizsardzības līdzekļu patēriņa samazināšanu radījusi pamatīgu vilkmi analogu bioloģiskās izcelsmes produktu izstrādei un pieprasījumam.

Kāda ir situācija ar Baltkrievijas kravām pēc vairākus mēnešus ilga saspīlējuma saistībā ar prezidenta vēlēšanām šajā valstī?

Baltkrievijas kravu plūsmas gan uz Liepājas, gan arī uz Klaipēdas ostu ir būtiski sarukušas, dažu preču sortimentu vienkārši vairāk nav. Starptautiskās sankcijas skārušas abus būtiskākos Baltkrievijas eksporta produktus – minerālmēslus un naftas produktus. Protams, pašlaik vissmagākā situācija ir Klaipēdas ostā, kur trīs lielākie termināļi strādāja tieši ar Baltkrievijas kravu pārkraušanu. Jaunas lielo grupu kravas īsā laikā būs grūti piesaistīt, un nav izslēgts, ka tiks īstenota jau tā sarukušo Latvijas ostās pārkrauto kravu apjomu pārdale. Vienlaikus ir slāpekļa minerālmēslu grupa, kuru pārdošana Eiropas Savienībā nav aizliegta. Un, lai arī minerālmēslu cenas pasaules tirgū ir vairāk nekā divkāršojušās, tomēr ES valstu pircēji baidās iegādāties Baltkrievijas izcelsmes slāpekļa minerālmēslus, tāpēc ka neviens nevar garantēt, ka pircēji pēkšņi nenonāks sarežģītā situācijā, jo pirkuma brīdī prece vai tās ražotājs jau būs iekļauts sankciju sarakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvfirmas AS "BMGS" apgrozījums pagājušajā gadā bija 47,809 miljoni eiro, kas ir par 21,3% mazāk nekā 2019.gadā, taču kompānija guva peļņu 221 951 eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš, liecina "Firmas.lv" informācija.

Uzņēmuma gada pārskata vadības ziņojumā apgrozījuma samazināšanās skaidrota ar apgrozījuma kritumu Latvijas ostās, kura dēļ samazinājās gan ostu infrastruktūras attīstības projektu skaits, gan to apmērs. Pēc uzņēmuma vadības vēstītā, līdzīga situācija vērojama arī Klaipēdas ostā Lietuvā.

Tāpat "BMGS" vadība izceļ, ka apgrozījums 2020.gadā samazinājās, jo nav skaidrības par nākamajā Eiropas Savienības fondu plānošanas periodā pieejamā finansējuma apmēru un atbalsta virzieniem.

Vienlaikus kompānijas vadība norāda uz ostu pārvaldības reformu Latvijā, kas paredz, ka esošo ostu pārvalžu vietā tiks izveidotas valsts pārvaldītas kapitālsabiedrības. "Eksperti lēš, ka laikā līdz jaunās kapitālsabiedrības pabeigs īpašumu pārņemšanu un vienosies ar pašvaldībām par sadarbību ostas pārvaldīšanā un attīstīšanā, attīstības projekti netiks virzīti un lielas investīcijas ostu infrastruktūrā netiks veiktas," teikts "BMGS" vadības ziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru