FOTO: Somiņas kā grāmatas, Kārums sieriņi, Serenāde un Pols 

Mikrouzņēmuma «From Bee.With Love.» īpašniece un dizainere Olga Grigurko uzskata, ka «Laimas» konfektes un «Kārums» sieriņi ir Latvijas vizītkarte, tāpēc viņa izveidojusi somiņas, kas līdzinās šiem produktiem. Tāpat viņa darina arī «Book clutch» jeb grāmatu somiņas.

Monta Glumane, 2018. gada 26. jūnijs plkst. 7:10
Tevi varētu interesēt

O. Grigurko jau no bērnības vēlējusies nodarboties ar šūšanu, jo viņas vecmāmiņa bija šuvēja. «Es nopirku «second hand» veikalā apģērbu, un mēs to kopā pārveidojām. Man vienmēr bijusi vēlme kaut ko veidot, bet nebija ticības sev,» atceras dizainere.

Papildu somiņu izgatavošanai O. Grigurko strādā interjera dizaina nozarē, taču viņas izglītība ir saistīta ar loģistiku, studējusi «Transporta un sakaru institūtā», kā arī trīs gadus strādājusi šajā nozarē. No Liepājas uz Rīgu viņa pārcēlusies pirms 11 gadiem, bet uzņēmumu nodibinājusi 2013.gadā.

Reiz somiņu autorei bija jādodas uz kādu pasākumu un par godu tam viņa ļoti vēlējās sev uztaisīt somiņu, kas izskatās pēc grāmatas. «Tas paņēma tik daudz laika un nervu, ka es sapratu, ka to ir grūti izdarīt un beigās nolēmu, ka varu šajā jomā sākt savu biznesu. Es somiņas fotogrāfiju ieliku «Instagram» un draugi rakstīja, ka tā ir superīga ideja, jo tā bija izveidota, ņemot par pamatu īstas grāmatas dizainu.»

Neilgi pēc tam Jūrmalā norisinājās konkurss «Jaunais vilnis», kura laikā Krievijas slavenības, piemēram, grupas A’Studio vokāliste Ketija Topūrija no O. Grigurko iegādājās somiņas un arī publicēja to fotogrāfijas «Instagram». Tādējādi dizainerei radās daudz sekotāju no Maskavas un Krievijas. Viņas darināto somiņu nēsā arī māksliniece Ieva Bondare.

Kādu brīdi dizainere pievērsusies arī svārku šūšanai, taču sapratusi, ka vēlas attīstīt tieši somiņu biznesu, jo, viņasprāt, svarīgākā lieta sievietei ir somiņa.

Pašai dizainerei reiz bija somiņa, kuru iegādājusies Anglijā, un tā izskatījusies kā piena paka. «Es par šo somiņu saņēmu daudz komplimentu. Vēlējos izveidot kaut ko patriotisku, un es padomāju, ka mums Latvijā ir tik daudz foršu produktu, piemēram, «Kārums» sieriņi, «Laimas» konfektes. Man šķiet, ka tā ir Latvijas vizītkarte. Man ir daudz draugu no Krievijas un citām valstīm, un, kad es braucu pie viņiem ciemos, viņi vienmēr lūdz nopirkt konfektes vai biezpiena sieriņus, jo tie ir viņu mīļākie latviešu produkti. Nolēmu, ka man jāizveido tādas somiņas, jo tā ir mūsu vizītkarte,» paskaidro O. Grigurko.

Tam sekoja garas sarunas ar «Rīgas Piena kombinātu» un «Laimu», lai dizainere varētu izmantot uzņēmumu zīmolus. Abiem uzņēmumiem un dizainerei noslēgts līgums par konkrētu somiņu skaitu, bet ne laiku. Un tas paredzēts, lai šo ideju nevarētu izmantot neviens cits. Finansiālu atbalstu uzņēmumi dizainerei nesniedz, taču reiz kopīgi sarīkots konkurss, tā saucamais «give away», kura laikā pirmās vietas ieguvējs varēja iegūt savā īpašumā somiņu un otrās vietas ieguvējs biezpiena sieriņus. Vispirms līgums tika noslēgts par «Kārums» zīmola izmantošanu.

«Kad devos uz sarunām pie «Laimas», tad man jau bija gatava «Serenādes» izskata jostas somiņa. Es lūdzu, vai drīkstu izmantot viņu logo, jo «Serenāde» ir vispopulārākā konfekte. Pērn tā svinēja savu 80 gadu jubileju, un arī uzņēmums vēlējās izveidot kaut ko īpašu,» atceras O. Grigurko.

Visbiežāk somiņas iegādājas klienti no Latvijas, bet interese ir arī no citu Eiropas valstu iedzīvotājiem.

Pārsvarā grāmatsomiņas iegādājas sievietes, bet, tuvojoties svētkiem, piemēram, Valentīndienai vai 8.martam, dizainere saņem pasūtījumus arī no vīriešiem, kuri tās vēlas uzdāvināt savām sievietēm. «Man tas ļoti patīk, jo ir svarīgi, ka vīrietis nevis vienkārši iedod savai sievietei naudu, bet atceras, ka viņa vēlējās šo somiņu un to pasūta.»

O. Grigurko stāsta, ka somiņas izveidošana ir roku darbs. Tās pamatā ir finiera karkass. Tas tiek apvilkts ar audumu, kas tiek izšūts, ņemot par pamatu izvēlētās grāmatas dizainu. Viena grāmatas somiņa top aptuveni divas dienas.

Dizainere novērojusi, ka konkurence šajā segmentā Latvijā nav liela, taču klientu agrāk bija vairāk. Arī pasūtījumu skaits ir ļoti mainīgs.

Somiņas tiek pārdotas arī ar «Facebook» un «Instagram» palīdzību. «Somiņas kādu laiku bija pieejamas arī dizaina lietu veikalos, bet veikals uzliek savu uzcenojumu. Viņi uzliek augstas cenas, un tas, ka manas somiņas ir ļoti dārgas, man šķiet kā slikta reputācija manam uzņēmumam. Tāpēc es nolēmu savas somiņas pārdot internetā. Visvairāk somiņas ierauga «Instagram», bet vislabāk produktu pārdošana veicas no cilvēka uz cilvēku.»

O. Grigurko stāsta, ka pavisam drīz būs pieejamas jauna veida vidukļa somiņas, kas būs apvienotas ar vesti. «Tās nebūs saistītas ar produktiem un grāmatām. Man šķiet, ka pietiek. Tas nebūs interesanti, ja atkal izveidošu kaut ko saistītu ar produktiem. Tagad ir modē jostas somiņas. Tas ir ļoti ērti, īpaši vasaras laikā, kad norisinās festivāli, ir brīvas rokas, bet viss nepieciešamais ir līdzi,» paskaidro dizainere.

Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 29. maijs plkst. 6:38

Savulaik Dāvis Suneps ar konsultācijām par to, kā reģistrēt uzņēmumu, izpalīdzēja paziņām,...

2018. gada 23. maijs plkst. 7:19

Mūziķis Igo atradis savu izpausmes veidu ne vien caur mūziku, bet arī...

2018. gada 16. maijs plkst. 6:58

SIA Positive Foods ir apvienojušies divi līdz šim nesaistīti veselīgo saldumu zīmoli...

2018. gada 15. maijs plkst. 8:13

SIA TakTil vadītāja Ulla Krūmiņa izgatavo attīstošās bērnu rotaļlietas – grāmatiņas, sedziņas,...

2018. gada 14. maijs plkst. 6:23

Visi māk pārdot, vienkārši latvieši ir pieņēmuši, ka pārdošana ir uzbāšanās, saka...

Nepalaid garām

«Labāk, lai mani noņem no amata, nekā es piekritīšu prettiesiskiem risinājumiem. Tas...

Zaudējums mūsu valstij un Latvijas ekonomikai ir ABLV Bank likvidācija. Tomēr labāka...

Zivju konservu ražotājs SIA Karavela paziņojis par Vācijas zivju produktu ražotāja Larsen...

7,03 miljoni eiro – tāds bijis lielākā Valsts vienotajā datorizētajā zemesgrāmatā pērn...

Šobrīd Latvijas veikalos nav iespējams iegādāties AS Dzintars krēmu Niveja, biznesa portālam...

Kontekstā ar pašlaik aktuālajiem Iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) parādiem sociālajos tīklos...

No šīs sadaļas
2018. gada 06. jūlijs plkst. 7:07

Šajā piektdienā biznesa portāls db.lv viesojas pie zīmola Drawies radītājas Ievas Pastares,...

2018. gada 21. jūnijs plkst. 6:15

Modes preču veikals M50 sper soli ārpus sava pamatbiznesa un atver M50...

2018. gada 20. jūnijs plkst. 6:24

Lai uzlabotu dažādu pakalpojumu kvalitāti, liela loma ir caurspīdībai un iespējai izvēlēties...

2018. gada 19. jūnijs plkst. 10:09

Personalizēto gaismas kubu ražotājs uniqCube plāno laist klajā produkta otro versiju un...

2018. gada 19. jūnijs plkst. 6:34

Inženierkompānija SIA Vortex Oil Engineering piesaista papildu investīcijas aptuveni 560 tūkstošu...

2018. gada 18. jūnijs plkst. 8:42

Signe Turauska pametusi darbu Siguldas novada domē, lai pievērstos savam pārtikas biznesam....

2018. gada 18. jūnijs plkst. 7:21

SIA Mazzy ražo lietu interneta ierīces, kas nolasa dažādus skaitītājus un enerģijas...

2018. gada 14. jūnijs plkst. 15:10

Šogad mazo un vidējo komercsabiedrību (MVK) projektu līdzfinansēšanas konkursā Liepājas pašvaldība...

2018. gada 12. jūnijs plkst. 12:44

Māsas Anete Isajeva un Diāna Meiere pirms četriem gadiem ar nelielu finansējumu...

2018. gada 12. jūnijs plkst. 8:00

Fotogrāfijas ir vērts saglabāt taustāmā veidā, jo tā ir vēsture, kas dod...