Jaunākais izdevums

Zivju produkcijas ražotājs SIA "Sudrablīnis" pērn audzējis apgrozījumu, savukārt ārkārtas situācijas laikā turpināja darbu pie jaunu produktu izstrādes. Uzņēmuma vadība cer, ka krīze netraucēs uzņēmuma plāniem veidot jaunu ražotni, kurā plānots investēt ap sešiem miljoniem eiro.

Vairumu eksportē

"Sudrablīnis" aizvadītajā gadā veiksmīgi realizējis savu produkciju gan vietējā tirgū, gan arī to eksportējis, un, piedaloties starptautiskajās izstādēs, izdevies atrast jaunus noieta tirgus un palielināt eksporta apgrozījumu par 30%, stāsta uzņēmuma valdes loceklis Aivars Līnis. Līdz pat 60% preču tiek eksportētas uz vairāk nekā 20 pasaules valstīm - uzņēmuma sadarbības partneri un klienti atrodas tādās valstīs kā Vācija, Nīderlande, Dānija, Lielbritānija, Francija, Beļģija, Spānija, Īrija, Zviedrija, Lietuva, Igaunija, Polija, Ungārija, Rumānija, Grieķija un citas.

"Lursoft" dati rāda, ka SIA "Sudrablīnis" apgrozījums pērn kāpis par 29,96%, sasniedzot 3,19 miljonus eiro. Uzņēmuma peļņa pēc nodokļu nomaksas pagājušajā gadā bijusi 418,86 tūkstoši eiro.

Šogad SIA "Sudrablīnis" plānojis būtisku apgrozījumu pieaugumu, ko arī izdevies realizēt gada pirmajā ceturksnī, savukārt aprīlī, saistībā ar koronavīrusa izraisītajiem ierobežojumiem, tas būtiski samazinājās – ja 2019.gada aprīlī SIA "Sudrablīnis" eksporta apgrozījums bija 121,93 tūkstoši eiro, tad šogad laika posmā no 1. līdz 15.aprīlim tie bija 42,89 tūkstoši eiro, no kuriem lielāko daļu veido pasūtījums, kurš ierobežojumu dēļ netika izņemts martā. Tiesa, SIA "Sudrablīnis" vadība uzskata, ka ar kompensējošo pasākumu palīdzību uzņēmumam izdosies pārvarēt ārkārtas situāciju. Uzņēmuma darbinieki šajā periodā strādā pie jaunu produktu izstrādes, kuru realizācija varētu būt veiksmīga gan krīzes, gan arī parastos tirgus ekonomiskos apstākļos.

Uzņēmuma piedāvājumā šobrīd ir plašs klāsts produktu, kas tiek piedāvāti gan zem zīmola "Sudrablīnis", gan, izmantojot privātās preču zīmes. Uzņēmuma produkcijas klāstā ietilpst, piemēram, stores ikri, savvaļas ketlaša ikri, savvaļas karaliskā laša ikri, savvaļas kuprlaša ikri, foreļu ikri, savvaļas zaķzivs ikri, moivas ikri, lidzivs ikri un ikru aizstājēji

Veiksmes panākums - komanda

Patlaban, pēc A. Līņa teiktā, uzņēmums nodrošina darbavietas 20-25 darbiniekiem. "Galvenais uzņēmuma panākumu rezultāts ir meklējams profesionālā komandā, jo produkcijas sagatavošana ir ilgs un darbietilpīgs process, sākot ar izejvielu iepirkšanu no zvejniekiem līdz preces piegādei līdz veikala plauktiem," viņš uzsver.

Arī nākotnes plāni uzņēmumam ir lieli, un darbs Covid-19 dēļ neapstājas. Pēdējo gadu laikā uzņēmums mērķtiecīgi veicis investīcijas, lai uzlabotu un paplašinātu ražošanas procesus. Jau 2015.gadā tika veiktas investīcijas 906 343 eiro apmērā, bet pērn tās sasniedza 249 995 eiro. 2020.gada sākumā investēti 5665 eiro. Nākotnē sabiedrība iecerējusi turpināt attīstīties, un šajos plānos ietilpst arī jaunas ražotnes projektēšana un būvniecība. Plānotās investīcijas ir ap 6 000 000 eiro.

"Mēs ceram, ka šī sarežģītā situācija ļaus turpināt attīstīt uzņēmumu un realizēt ieceri par jaunas ražotnes būvniecību. Šajā periodā, kad ir krietni krities eksporta apgrozījums, redzam, ka uzņēmuma attīstība un ieceres realizācija varētu noritēt veiksmīgāk, ja šajā grūtajā laikā finanšu institūcija "Altum" spētu piedāvāt ilgtermiņa kredītu ar procentu likmi 0,5%, kas nozīmētu reāli sniegtu labu atbalstu no valsts puses," piebilst A. Līnis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Rūpniecībai vīruss gan traucē, gan palīdz

"Luminor" bankas ekonomists Pēteris Strautiņš, 03.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bija ārkārtīgi viegli uzminēt, ka statistiķi ziņos par rūpnieciskās ražošanas samazināšanos aprīlī. Tā notika, taču rezultāts ir nedaudz labāks par gaidīto.

Ir nozares, kas ir smagi cietušas. Pēc tam, kad martā jaunu auto pārdošana vairākās Eiropas valstīs gandrīz apstājās, ir loģisks arī auto daļu ražošanas kritums vairāk nekā uz pusi. Taču ir nozares, kas ir izrādījušās ieguvējas ar pandēmiju acīmredzami saistītu iemeslu dēļ.

Ķīmiskajai rūpniecībai, kurā ievērojama daļa ir spirta un mazgāšanas līdzekļu ražošana, šī ir brīnišķīga krīze - aprīlī ražošana auga par 27,5% (šeit un tālāk norādītas izmaiņas gada griezumā). Elektrisko iekārtu ražotājiem (+10%) palīdz līdzšinējās īpaši straujās attīstības inerce, gan produktu specializācija, kas ir saistīta ar publiskajiem pasūtījumiem (ielu apgaismojums, elektriskā transporta iekārtas, energoefektivitātes risinājumi). Diezgan labs rezultāts (-2,5%) ir C28 nozarē jeb "citas iekārtas", kur ir gan ražošanas iekārtas, gan citi produkti. Arī šīs nozares portfelī ir vairāki anticikliski produkti. Piemēram, "Caljan" ražo konveijerus, kurus plaši izmanto "Amazon" un līdzīgi uzņēmumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Aicina neatlaist darbiniekus, bet aizdot tos

Monta Glumane, 21.03.2020

Zivju pārstrādes uzņēmums "Karavela" aicina aizdot darbiniekus, nevis viņus atlaist.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koronavīrusa radītā ārkārtas situācija veicinājusi pieprasījumu pēc ilgāk uzglabājamas pārtikas, tostarp arī konserviem. Pieprasījuma apmierināšanai meklējot papildspēkus, zivju pārstrādes uzņēmums "Karavela" aicina citas nozares aizdot darbiniekus, nevis atlaist tos.

Ar šādu paziņojumu sociālajos tīklos uzņēmums steidzami meklē darbiniekus, kas ir gatavi palīdzēt īstermiņā. Esošajiem 200 darbiniekiem nepieciešami papildspēki - 80 darbinieki.

Nosaukums:
SIA "Karavela"
Nozare:
Zivju, vēžveidīgo un mīkstmiešu pārstrāde un konservēšana
Uzņēmuma īpašnieks:
Bite Jānis (56%), Bite Andris (24%), Endele Jānis (20%)
Apgrozījums:
41,616 miljoni eiro (2018. g.)
Strādājošo skaits:
202 (2018. g.)
Atrodas:
Rīga
Reģistrācijas datums:
16.10.2001
Avots:
Lursoft

"Neatkarīgi no tā, kas šodien notiek Latvijā un pasaulē, darījumi ir krietni pieauguši. Mums jebkurā gadījumā būtu nepieciešams papildu darbaspēks vai risinājumi, kā saražot pieprasīto produkciju. Pieprasījums pēc mūsu produkcijas vai konserviem - pēc visa tā, ko var ilgi glabāt, - ir pieaudzis burtiski pēdējās trīs, četrās nedēļās. Tas ir ļoti strauji kāpis," atklāj SIA "Karavela" mārketinga direktors un līdzīpašnieks Jānis Endele.

Uzņēmums novērojis, ka Baltijā, kas ir uzņēmuma mazākais tirgus, pieprasījums pieaudzis uz pusi. "Ja skatāmies uz rietumiem, tad šajā brīdī nav svarīgi, cik ir pieaudzis, bet tas, cik mēs varam izpildīt. Ideja, kā piesaistīt īstermiņā papildu darbaspēku, varētu atbilst citu godīgu, labu uzņēmumu aktuālai problēmai – mums īstermiņā ir nepieciešams papildu darba resurss, kurš, iespējams, nebūs nepieciešams pēc mēneša vai diviem. Kopā tiek saliktas divas līknes - mums tā šobrīd iet uz augšu, savukārt citur viss iet uz leju. Tātad, lai cilvēkiem dotu mēnesi saprašanai, kas notiek, mēs piedāvājam šādu iespēju," komentē J.Endele.

Komentāri

Pievienot komentāru