Franšīze: McDonald’s un Narvesen pieredze 

Svarīgi ir atrast tādu sadarbības partneri, kuram ilgtermiņā var uzticēt zīmola vērtības, – tāda ir personālvadības prakse, izvēloties franšīzi, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kristīne Stepiņa, speciāli DB, 2014. gada 22. oktobris plkst. 9:13

Foto: LETA

Franšīze ir partnerība starp franšīzes devēju un franšīzes ņēmēju, kurš pats veido savu darbinieku komandu konkrēta zīmola pārstāvēšanai, tādēļ personālvadības speciālistu lielākais izaicinājums ir panākt ikviena iesaistītā ciešu piederību zīmolam un tajā pieņemtajām vērtībām.

Izvēloties franšīzes ņēmējus, būtiski ir atrast katras tirdzniecības vietas specifikai atbilstošāko kandidātu. Nav iespējams izmantot kādu universālu pieeju šajā atlasē, skaidro SIA Narvesen Baltija Personāla un komunikāciju departamenta direktors Andis Aleksandrovs.

Piemēram, plašā tirdzniecības vietā ar lielu apgrozījumu un intensīvu klientu plūsmu ir nepieciešams partneris, kurš ir gatavs vairāk laika veltīt biznesa vadības procesiem, pasūtījumu pārraudzībai un lielas darbinieku komandas vadībai. Savukārt salīdzinoši mazākā tirdzniecības vietā daudz labākus rezultātus sasniegs kāds, kurš labāk mācēs veidot tiešu kontaktu ar pircējiem.

«Narvesen franšīzes iezīme ir tā, ka nepiedāvājam iegādāties franšīzi, bet tā vietā aicinām kļūt par mūsu partneri un uzņemties mazumtirdzniecības biznesa vadību, kur nozīmīga daļa darba jāvelta savas darbinieku komandas vadīšanai. Franšīzes ņēmēja galvenais ieguldījums ir mērķtiecīgs darbs, bet Narvesen Baltija darbojas kā atbalsta birojs tirdzniecības vietas attīstībai un klientu piesaistei. Atbalsts ir apmācības, kvalitātes kontrole, mārketinga kampaņas un jaunu produktu ieviešana, tirdzniecības vietu aprīkojumu un preču iepirkumi, kā arī loģistikas pārraudzība,» skaidro A. Aleksandrovs.

Cits franšīzes piemērs ir McDonald’s. Tā attīstības licences turētāja Latvijā ir Maltas kompānija Premier Capital, kurai pieder 60 McDonald’s restorānu Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Maltā un Grieķijā, nodarbinot vairāk nekā 2800 cilvēku. Latvijā pašlaik McDonald’s ir gandrīz 569 darbinieki. McDonald’s personāla un apmācību vadītājs Baltijas valstīs Oļegs Karpušenko stāsta, ka uzņēmums ievēro McDonald’s korporatīvos standartus. «Rūpējoties par darbiniekiem, izmantojam plašu personāla vadības risinājumu klāstu, tostarp ikgadējo darbinieku aptauju, personāla vadības komandas tikšanos ar restorānu darbiniekiem un menedžeriem, stipendiju programmas, darba novērtējuma sistēmu u.c.,» viņš raksturo.

Visu rakstu Piesaistīt uzņēmīgos lasiet 22. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2014. gada 21. augusts plkst. 12:13

Krievija uz laiku pieprasījusi slēgt četrus ātrās ēdināšanas kompānijas McDonald’s...

2014. gada 05. augusts plkst. 10:25

SIA Narvesen Baltija apgrozījums pērn, salīdzinot ar 2012. gadu, pieauga par 3,1%...

2014. gada 16. maijs plkst. 13:41

Cerībā panākt augstākas algas, streikos un demonstrācijās piedalījušies ātro ēdināšanas...

2014. gada 08. aprīlis plkst. 16:32

Reaģējot uz Krievijas īstenoto Krimas aneksiju, vairāki Ukrainas un starptautiskie uzņēmumi pārtrauc...

2014. gada 04. aprīlis plkst. 13:55

Amerikāņu ēdināšanas ķēde McDonald's apturējusi darbu trijās Krimas ēstuvēs. Tas noticis,...

Nepalaid garām

Šodien Ventspilī tika prezentēta jaunā koncertzāle «Latvija»....

Biznesa portāls Db.lv bija liecinieks situācijai, kad kāda sieviete SIA «Ilgezeem» tirdzniecības...

Jaunlaicenē ražotās cementēto koka ēveļskaidu plātnes tiek realizētas ne tikai Eiropā, bet...

Asociācija LANĪDA turpina publicēt ikmēneša nekustamā īpašuma tirgus cenu indikatoru....

Jau 22.sezonu Saulkrastos strādā Velosipēdu muzejs, kas ļauj ielūkoties Latvijas velosipēdu ražošanas...

No šīs sadaļas
2014. gada 15. oktobris plkst. 11:13

Latvijas rotaslietu un somu zīmols 3 wind knots piedalījās Āzijas dizaina pasākumā...

2014. gada 13. oktobris plkst. 20:03

Lai padarītu lietotu automašīnu pievilcīgāku pircējam un tās nobraukto kilometru (km) skaits...

2014. gada 13. oktobris plkst. 15:57

95.markas benzīna cena mazumtirdzniecībā Latvijā oktobra sākumā bija 1279 eiro par 1000...

2014. gada 13. oktobris plkst. 10:27

Lētais piens jāmeklē neiedomājamās vietās. Par pienu zemnieki saņem arvien mazāk, tomēr...

2014. gada 10. oktobris plkst. 12:55

Brent jēlnaftas cenas straujais kritums kopš septembra sākuma joprojām nav pilnībā atspoguļojies...

2014. gada 10. oktobris plkst. 10:33

Pašmāju degvielas tirgotājs Virši-A atvēris sava tīkla 50. degvielas uzpildes staciju...

2014. gada 09. oktobris plkst. 10:13

Šā gada pirmajos astoņos mēnešos par 18% pieaudzis TAX free pirkumu skaits,...

2014. gada 09. oktobris plkst. 8:38

Patērētājs tagad ir galvenais spēles vadītājs
....

2014. gada 07. oktobris plkst. 14:13

«Izmaiņas tirdzniecības centru apmeklētāju iepirkšanās paradumos Krievijas un Ukrainas...

2014. gada 07. oktobris plkst. 10:56

Laikrakstā The Irish Times publicētā informācija liecina, ka, visticamāk, sagaidāma lietuviešu...