Šodien laikrakstā

Infogr.am: esam noraidījuši iegādes piedāvājumu ar septiņciparu skaitli

Anda Asare, Sanita Igaune, 26.02.2014

Jaunākais izdevums

Latvijas start-up uzņēmums Infogr.am plāno atvērt biroju ASV, nākotnē neizslēdz iespēju iegādāties citus uzņēmumus un no kontrolpaketes tuvākajā laikā atteikties neplāno.

Kad Dienas Bizness (DB) pirmais no masu medijiem Latvijā rakstīja par datu vizualizācijas rīku Infogr.am, komanda nesen bija sākusi darbu, bet jau toreiz viens no uzņēmuma dibinātājiem Uldis Leiterts DB uzsvēra, ka globāls skatījums un ambīcijas ir izdzīvošanas jautājums. Tik tikko šajā virzienā ir sperts vēl viens solis, piesaistot 1,34 miljonu eiro investīcijas, tādējādi šobrīd uzņēmumam ir trīs investori: Point Nine Capital, Connect Ventures un HackFwd. Plašāk par uzņēmuma plāniem DB intervijā stāsta U. Leiterts.

Finansējums ir piesaistīts. Kur tiks ieguldīti līdzekļi?

Galvenais mūsu mērķis ir paplašināt komandu Latvijā. Otra prioritāte ir cilvēki ASV. Plānojam atvērt otru biroju, kas būs Amerikā. Mums būs divas pārdošanas komandas – viena Rīgā, kas vairāk fokusēsies uz Eiropu, Krieviju un Tuvajiem Austrumiem, un otra būs Amerikā, kas fokusēsies uz ASV, Kanādu, Latīņameriku un, iespējams, kādā brīdī arī Tālajiem Austrumiem.

Šobrīd Infogr.am komandā ir 20 cilvēku. Kā tā varētu izskatīties pēc laika?

Tuvākajā laikā mēs varbūt būsim 25. Nedomāju, ka jebkad būsim milzīgs koncerns ar tūkstošiem cilvēku. Gada griezumā mēs varētu pieņemt darbā vēl aptuveni desmit cilvēkus.

Cik cilvēku varētu strādāt Infogr.am Amerikas birojā?

Šobrīd varētu būt viens vai divi cilvēki, bet ilgtermiņā trīs vai četri. Skatīsimies, kā vēlamies attīstīt šo komandu, jo liela daļa no pārdošanas procesa ir automatizēta, un galvenais mērķis ir uzrunāt pāris lielākus un nozīmīgākus klientus. Kvantitatīvi tam šobrīd nevajag armiju.

Kas šobrīd ir nozīmīgākie Infogr.am klienti?

Mums ir daudz lietotāju, un viena daļa ir maksājoši lietotāji. Izmanto vai mēģinājuši lietot Pasaules Banka, Eiropas Komisija, Human Rights Watch. Gandrīz jebkurš lielāks medijs pasaulē ir mēģinājis lietot šo rīku. Tas, vai to izmanto ikdienā, ir atkarīgs no katra medija individuāli. Infogr.am lieto, piemēram, Wall Street Journal. No izglītības iestādēm Stanford, MIT, SSE Riga, Latvijas Universitāte.

Kādi ir piesaistītā finansējuma mērķi? Ko prasa investori?

Investoru mērķis ir vienkāršs – ieguldi nelielu naudu šodien apmaiņā pret noteiktu skaitu daļu, lai pēc kāda laika daļas pārdotu, saņemot būtiski lielāku summu. Normāls scenārijs būtu desmitreiz lielāka summa nekā ieguldījums un vidēji pozitīvs rezultāts būtu simtreiz lielāka summa nekā investīcija. Scenārijs, uz ko vajadzētu tiekties, ir lielāka summa. Tas būtu industrijas standarts, kā šajā stadijā investori skatītos uz kompānijām. Minimālais investoru mērķis ir atgūt līdzekļus, cik viņi ieguldījuši, lai būtu pa nullēm, plus nosegtu inflāciju un citus izdevumus. Tas atkarīgs no situācijas, tāpēc to sauc par riska kapitālu, jo vienmēr ir risks.

1,34 milj. eiro investīcijas ir publiski zināms rekords Latvijā. Vai tā ir atbilstoša?

Vienmēr esam domājuši, vai šī ir atbilstoša summa. Ja mēs censtos, varētu piesaistīt vairāk, bet tad samazinātos dibinātāju daļas uzņēmumā. 25–30 cilvēku komandai ar šo finansējumu – bez pašu ieņēmumiem – pietiktu apmēram 18–20 mēnešiem. Mūsu lielākais šā brīža fokuss ir ieņēmumu plūsmas uzlabošana. Ideālā scenārijā kompānijai nekad nav nākamā investīciju raunda. Tas varētu būt tikai ar īpaši labiem nosacījumiem. Iespējams, pēc gada redzēsim, ka, pieņemot vēl simt cilvēkus, mēs varam izdarīt kaut ko ļoti lielu. Vēl viens iemesls būtu citu kompāniju iegāde.

Vai interese būtu par vietējām vai globālām kompānijām?

Tas nav būtiski. Šobrīd nav konkrētu plānu, bet pieņemu, ka mēs varētu kaut ko tādu iesākt. Uzņēmumam vajadzētu būt papildinošam un labu sinerģiju tam, ko darām šobrīd.

Kas Infogr.am būs pēc diviem gadiem?

Šobrīd ir pāris produktu, idejas un attīstības virzieni. Esam solījuši, ka būs videoinfografiku rīks, kas varētu optimizēt izmaksas. Šobrīd vidēji viens videinfografiks maksā divus līdz piecus tūkst. eiro. Laiks, lai tādu izgatavotu, ir nedēļa līdz divas. Mūsu mērķis ir padarīt šo rīku par masveida produktu, un arī izstrādes laiks varētu būt dažas minūtes.

Lursoft rāda, ka SIA Infogram īpašnieks ir Infogram Software Inc no Amerikas. Izstāsti, lūdzu, kas šobrīd ir īpašnieki?

Mums bija vēlme iet Amerikas tirgū, un bija divi varianti – izveidot meitasuzņēmumu vai mātesuzņēmumu. Mēs izvēlējāmies otru variantu, jo tas būtu vienkāršāks. Eiropa ir izcila vieta, kur attīstīt produktu, tehnoloģijas, dizainu un idejas, un Amerikā ir spēcīgi cilvēki, kas pārdod, izplata. ASV ir ļoti daudz cilvēku ar kredītkartēm, kas ir gatavi pirkt pakalpojumus internetā. Savukārt Eiropā ir daudzi cilvēki ar kredītkartēm, kuri ir ļoti skeptiski pret interneta servisiem. Krievijā un Baltkrievijā skepse mijas ar pirktspēju un kulturālām tradīcijām. Attiecīgi Krievijas virzienā mēs vairāk skatītos uz biznesa un profesionāliem lietotājiem, bet ASV – uz individuāliem lietotājiem.

Palika neatbildēts jautājums par kapitāldaļu sadalījumu. Kas kam pieder? Sākumā uzņēmumā HackFwd ienāca ar 27%?

Šobrīd darbiniekiem un dibinātājiem pieder kontrolpakete apmēram ar 60%.

Vai HackFwd joprojām ir īpašnieku vidū?

Jā, viņiem ir apmēram 20%, un arī jaunajiem investoriem ir apmēram 20%.

Vai tas nozīmē, ka HackFwd ieguva vairāk par zemāku cenu?

Protams. Izstāstīšu stāstu par HackFwd. Pirms diviem gadiem trīs ambiciozi jaunieši no Rīgas bija izdomājuši radīt ko globālu. Atklāti sakot, tajā brīdī mēs nezinājām, ar ko sākt. Kad aizgājām pie HackFwd, mums bija divas statistikas bildītes – skrīnšoti no neesoša produkta ar vārdiem: šis ir tas, ko mēs uztaisīsim, un tas būs globāls serviss. Es domāju, ka 150 tūkst. eiro par vīziju un divām statiskām bildītēm bija uzticēšanās no HackFwd puses.

Vai drīz varētu būt situācija, ka izpērkat HackFwd daļas?

Kādēļ gan lai viņi tā rīkotos, un kādēļ lai mēs tā rīkotos? Riska kapitāla ekonomika darbojas tā, ka investori nopērk daļas agrīnā kompānijas attīstības posmā ar ticību un cerību, ka noteiktā laikā viņi izdarīs labas lietas. Savukārt start-up dibinātāju mērķis ir bez jebkādiem vai ar minimāliem naudas līdzekļiem iespējami ilgāk, nepiesaistot riska kapitāla līdzekļus, radīt pievienoto vērtību no idejas un ambīcijām, ieguldot zināšanas un darbu.

Vai tiek pieļauta iespēja, ka 60%, kas šobrīd pieder komandai, var samazināties zem 50% sliekšņa?

Mērķis ir uzbūvēt globālu un finansiāli veiksmīgu kompāniju. Jautājums ir, vai vēlies 30 vai 40% no piecu miljardu kompānijas vai 100% no viena eiro uzņēmuma. Ambīcijas ir samērojamas. Ideālā pasaulē visu vari uztaisīt par saviem līdzekļiem. Tad ir jautājums, kurā brīdī salāgo šīs iespējas ar ambīcijām. Kā jau minēju, dažkārt tas varētu būt ļoti izdevīgi un mēs to varētu apsvērt, tajā pašā laikā mums nav mērķa meklēt nākamā raunda investīcijas un divu gadu perspektīvā diez vai to apsvērsim.

Parasti start-up ir divi ceļi – uztaisīt kompāniju, lai pārdotu un vienreiz nopelnītu lielu naudu, un otrs ir iet līdzi uzņēmumam, augt, ielaist investorus, saglabāt kontrolpaketi.

Pienāk brīdis, kad investori vēlas savu naudu atgūt. Tas nenozīmē, ka uzņēmums ir jāpārdod. Ir vairāki scenāriji. Viens no tiem paredz uzņēmumu pārdošanu. Otrs variants ir pārdot investoru daļu uzņēmumā un komanda turpina darbu. Vēl variants ir akciju kotēšana biržā un kompānija savas daļas pēc vēlēšanās var pirkt un pārdot. Mēs neesam apsvēruši variantu kompāniju pārdot. Tieši pirms šī raunda mēs saņēmām piedāvājumu par septiņciparu skaitli.

Cik liels tas bija?

Mēs nenonācām līdz precīzam skaitlim.

Kādā valūtā bija šis septiņciparu skaitlis?

Es domāju, ka šis ir pilnīgi neinteresants jautājums, jo arī astoņciparu skaitli mēs neapsvērtu. Tā bija ļoti liela amerikāņu kompānija.

Pazīstama?

Pazīstama, vārdā neminēšu. Mēs neapsveram šo variantu.

Ir izskanējuši vairāki minējumi, cik vērts šobrīd ir Infogr.am. Kā pašiem liekas?

Var rēķināt tīri matemātiski, un pēc investīcijām tie būtu 5,25 milj. eiro. Sarunas par šo raundu sākām vairāk nekā pirms pusgada un vienojāmies par vērtību. Pieņemu, ka šobrīd tā ir mazliet citāda.

Ko šī investīcija nozīmē Latvijai un start-up videi kopumā?

Zinot tos uzņēmumus, kas te darbojas, pieņemu, ka viens vai otrs drīzumā varētu sekot ar līdzīgu investīciju raundu vai, iespējams, lielāku.

Kuri šobrīd ir potenciālākie Latvijas start-up uzņēmumi?

Nav tā, ka Latvijas kompānijas vienmēr skaļi stāsta par sevi, tāpēc es nezinu par visiem. No TechHub komandām, manuprāt, diezgan potenciāli ir Froont, Reach.ly, Fastr un Sellfy. Ir daudz citi Latvijas uzņēmumi, kas ir klusi un ziemeļnieciski atturīgi, bet kādā brīdī mēs par viņiem sākam dzirdēt globāli.

Lursoft pieejamā informācija liecina, ka uzņēmuma 2012. gada apgrozījums bija 1492 Ls un 76,37 tūkst. Ls zaudējumi. Vai ir aprēķināti 2013. gada rezultāti?

Arī šobrīd tie nav ļoti pozitīvi skaitļi. Apgrozījums bija 158,4 tūkst. eiro, bet zaudējumi 116 tūkst. eiro.

Ko tas nozīmē?

Šādā kompānijas attīstības stadijā tas ir saprotami, ka esam no investīcijām dzīvojošs uzņēmums. Pērn drīzāk eksperimentējām un skatījāmies, kas notiek. Mēs nopelnījām 300 tūkst. dolāru, bet tā nav peļņa, bet ieņēmumi, no kā tiek maksāti nodokļi un viss pārējais. Tas ir agrīns skaitlis, jo viss, ko mēs darījām, ieviesām maksājumu sistēmu un maksāšanas pogu. Mums ir lietotāji no daudzām valstīm – ASV (45%), pēc tam seko Lielbritānija (7–8%) ,un tālāk ir plašs spektrs.

Vai visa nauda tiek uzrādīta Latvijā?

Jā.

Vai saņēmāt piedāvājumu no vietējiem investoriem?

Bija interese no mūsu Baltijas reģiona investoriem, neprecizēšu plašāk. Piedāvājums nebija konkurētspējīgs globālā mērogā. Mēs neredzējām sinerģiju ar šiem fondiem. Jā, naudu var dabūt brīvi, tā ir vieglākā daļa, bet problēmas sākas, kad investori pievienojas uzņēmuma valdei – un tad ir jautājums, vai tie ir pareizie partneri.

Mums ir valsts programmas, lai veicinātu uzņēmējdarbību, bet nācies dzirdēt, ka mums nav tādu, kas piemērotas start-up. Kādi ir novērojumi?

Jebkurā liberālā ekonomikā mītošie uzņēmumi uzskata, ka labākais, ko valdība var darīt, ir neiejaukties un netraucēt. Runājot par atbalsta pieejamību Latvijā, man ir hobijs reizi gadā kādā pasākumā pajautāt bijušajai Zemes bankai (tagad Altum), vai viņi atbalsta jaunos uzņēmumus. Parasti saņemu pozitīvu atbildi. Taču, kad konkrēti uzskaitu, ka esam tehnoloģiju uzņēmums, kas ir pilnībā orientēts uz eksportu, ar pievienoto vērtību un ambīcijām, tad saņemu atbildi, ka nav programmas, kurai mēs kvalificētos. Parasti arī saņemu pretjautājumu, vai mēs radīsim 50 jaunas darba vietas. Diez vai. Vai izmantosim mazkvalificēto darbaspēku Daugavpilī – arī maz ticams. Ir sajūta, ka valsts cenšas lāpīties, no vienas puses, atbalstot uzņēmumus, vienlaikus sagaidot sociālo funkciju. Tomēr izņemot airBaltic, nevienam uzņēmumam nav spēja kādu atvest no ārzemēm uz šejieni. Pirmā pozitīvā iniciatīva ir tāda, ka LIAA līdzfinansē braucienus. Mēs esam vairākkārt aicināti braukt uz Silīcija ieleju. Vēl ir iespēja braukt ekskursijās kopā ar valdības delegācijām.

Ko vēl valsts varētu darīt no savas puses?

Valsts ir nepareizi uztvērusi, ka start-up ir mazs vai vidējs uzņēmums. Līdz šim LIAA ir arī atmaksājuši izstāžu biļetes un stendu īri, bet viņi nav gatavi atmaksāt, piemēram, uzņēmuma dzīvošanu, piedaloties akseleratora programmā, bet tieši tur start-up uzņēmumi tiekas ar potenciālajiem investoriem.

Kādas ir biežākās kļūdas start- up vidē?

Ir novērojams, ka cilvēki dažreiz aizraujas ar ideju, kuru līdz galam nepārbauda, un to var izdarīt Google 10 min laikā. Bieži vien idejas atkārtojas, taču Latvija nav izteikta copy paste zeme. Latvijā cilvēki varētu nākt klajā ar inovatīvākām idejām, lai tirgus pielāgotos tam, ko darām.

Kā Latvijas start-up izskatās uz igauņu un lietuviešu fona?

Piedaloties pasākumos, mēs bieži vien esam vienīgie no Ziemeļeiropas, vienīgie no Baltijas. Igaunijā ir bijuši vairāki darījumi, bet tas nenozīmē, ka Latvijā pēc gada diviem nebūs līdzīgi.

Ja cilvēkam ir ideja, kā to realizēt? Ar ko sākt?

Droši vien ir jēga pārliecināties par idejas unikalitāti. Pēc tam veidot komandu, kas ideju virza tālāk. Ir gadījumi, kad cilvēks to var izdarīt viens pats, tomēr tas ir grūti un kādā brīdī komandas klātbūtne var būt pat kritiska eksistencei. Divi trīs cilvēki neilgā laika periodā var pierādīt, ka kādam to vajag. Prototipu, kas darbojas, var izstrādāt divās diennaktīs. 2–3 nedēļu laikā produktu var nogādāt pie potenciālajiem lietotājiem, tad var saprast viņu vēlmes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Intervija ar jauno Infogr.am izpilddirektoru: kas ir kopīgs Infogr.am un Google?

Anda Asere, 05.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģitāra ražo skaņu, kas ir produkts. Mārketings ir skaņas pastiprinātājs. Ja skaņa ir slikta, pastiprinātājs nepalīdzēs. Vari pastiprināt, cik vien gribi, bet tas tik un tā būs tikai troksnis

Tā intervijā DB pauž Miko Jervenpē (Mikko Järvenpää), jaunais Infogr.am izpilddirektors. Sanfrancisko dzīvojošais soms Miko Jervenpē pavisam nesen kļuvis par Latvijas datu vizualizācijas rīka Infogr.am izpilddirektoru. Lai arī mūsdienu virtuālajā vidē valstu robežas komunikācijai netraucē, viņš katru mēnesi aptuveni nedēļu ir Rīgā, lai kopā ar komandu un uzņēmuma dibinātājiem Uldi Leitertu, Raimondu Kaži un Alisi Semjonovu satiktos klātienē un kaltu uzņēmuma attīstības plānus. Šobrīd uzņēmumā strādā 21 cilvēks un Miko ir pirmais darbinieks Infogr.am Sanfrancisko birojā. Sarunā ar DB viņš stāsta par to, kāpēc izvēlējies strādāt Latvijas uzņēmumā, atceras pirmo iespaidu par Latvijas biznesa vidi un domā, ka uzņēmuma vadībai jāļauj cilvēkiem strādāt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pazīstamais startup uzņēmējs Uldis Leiterts veicis savu pirmo eņģeļinvestīciju uzņēmumā AirBoard

«Gribu lidot ar AirBoard, tā tehnoloģija «iespārda»! Man patīk ambīcija un neatlaidība kādu redzu AirBoard komandā. Produktam ir spēcīgs potenciāls, uzņēmuma dibinātājs Elviss Straupenieks ir apņēmīgs, zinošs un ar mērķtiecīgs. Tā ir investīcija personībā, šādus cilvēkus Latvijai vajag vairāk!» saka Uldis Leiterts, startup uzņēmumu Infogr.am un Attitude līdzdibinātājs. AirBoard ir pasaulē mazākais cilvēka pilotējamais lidaparāts.

Vaicāts, kāpēc uzņēmējiem ir svarīgi ieguldīt citos uzņēmumos un ko tas dod ekosistēmai, U. Leiterts norāda, ka uzņēmēji, kuri investē tehnoloģiju ekosistēmā, to dara ar lielāku izpratni, un papildus naudai spēj dot zināšanas, kā to veiksmīgi ieguldīt. «Investīcija ir arī uzticības balsojums,» viņš teic.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Papildināts - Infogr.am iegādājies Brazīlijas datu vizualizācijas mediju Visualoop

Dienas Bizness, 03.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Datu vizualizācijas start-up uzņēmums Infogr.am iegādājies vienu no vadošajām datu vizualizācijas ziņu vietnēm Brazīlijā - Visualoop, kas raksta par infografikām un datu vizualizāciju angļu un portugāļu valodās, trešdien medijiem paziņoja viens no Infogr.am dibinātājiem Uldis Leiterts.

Darījuma summa netiek atklāta, taču tas esot sešciparu skaitlis. Infogr.am kontrolē 100% Visualoop.

«Mūsu mērķis ir panākt, ka Visualoop kļūst par vadošo ziņu mediju datu vizualizācijas nozarē globāli,» saka U. Leiterts. «Šis darījums stiprinās mūsu klātbūtni Brazīlijā. Sadarbība ar patiešām kvalitatīvu mediju nostiprinās Infogr.am globālās pozīcijas, kā arī veicinās kompānijas sociālo misiju vairot izpratni un interesi par datu vizualizāciju visā pasaulē.»

No šodienas Infogr.am piedāvās savu pakalpojumu arī portugāļu valodā. Jau šobrīd tas pieejams angļu un japāņu valodās. Līdz gada beigām šīm valodām tiks pievienotas arī latviešu, krievu un franču.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā dibinātā datu vizualizācijas uzņēmuma Infogr.am pārdošanas darījuma summa Ungārijā dibinātajai vizuālo prezentāciju veidošanas platformai Prezi varētu būt mērāma miljonos, pieļauj finanšu konsultāciju sniedzēja Prudentia asociētā direktore Dace Medne.

Viņa sacīja, ka šajā darījumā Infogr.am var uzskatīt par jaunuzņēmumu, kam ir negatīva peļņa, līdz ar ko klasisku vērtības aprēķināšanas metodiku piemērot nevar. «Skaidrs, ka Infogr.am nākotnes vērtība ir lielāka, nekā to nosaka šā brīža peļņa,» sacīja eksperte.

«Iespējams, ka šajā darījumā bija kāds reizinātājs jeb multiplikators lietotāju skaitam. Cik zināms, Infogr.am ir trīs miljoni lietotāju, un šis skaits, iespējams, tika sareizināts ar kādu multiplikatoru,» pieļāva Medne, piebilstot, ka ir grūti pateikt, kāds bija šis multiplikators, līdz ar ko arī darījuma summu pateikt ir grūti, tomēr, ņemot vērā lietotāju skaitu un uzņēmuma vēsturiski piesaistītās investīcijas 2,5 miljonu apmērā, pārdošanas darījuma summa, visticamāk, mērāma miljonos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan nereti jaunuzņēmumi un lielās kompānijas tiek pretnostatītas, veiksmīgākie startup reiz kļūst par lielām korporācijām; abas puses var viena no otras mācīties

Iepriekš strādājis startup uzņēmumos, Lattelecom korporatīvās attīstības dienesta direktors Krists Avots cenšas organizācijā ienest jaunas vēsmas, mainīt organizāciju un izstrādāt jaunus produktus. Vairāk par motivāciju pāriet no jaunuzņēmuma uz Lattelecom, lielu organizāciju izaicinājumiem un kļūdu atzīšanu viņš stāsta intervijā DB.

Kā vērtē Latvijas startup vidi?

Mēs joprojām varētu būtu skaļāki par sevi. Kaimiņvalstis uz to ir naskākas. Mums ir virkne veiksmes stāstu, par kuriem esam pārstājuši runāt. Ir pāris Latvijas jaunuzņēmumu, kas ir nopietni vai apvienojušies ar lielākiem uzņēmumiem, un tad, kad viņus pārdod, par to ir raksts presē un ar to viss arī beidzas. Patiesībā tur daudz kas turpina notikt. Piemēram, no produkta puses mani fascinē, ko taisa Fullcontact komanda, kas apvienojās ar Cobook. Latvijā viņiem ir gana liels birojs, viņi dara tehnoloģiski fantastiskas lietas. Arī mani bijušie kolēģi Infogr.am pēc apvienošanās ar Prezi tagad dara vēl vairāk un vēl labākas lietas ne tikai ar Infogr.am produktu, bet arī attīsta Prezi. Tas viss turpinās, nes Latvijas ekonomikai milzīgu pienesumu. Pārskatāmā nākotnē startēs akselerācijas fondi, kas atvērs reālu finansiālu un zināšanu piešprici agrīnas un sēklas stadijas jaunuzņēmumiem. Tagad nevajadzētu būt problēmām ar finansējuma pieejamību. Arī pēdējais Garage48 pasākums bija pārpildīts, mums bija jāaizver reģistrācija, jo telpās gluži fiziski vairāk nebija vietas. Tas nozīmē, ka interese ir un kļūst tikai lielāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Mashable par noderīgāko interneta rīku nosauc Infogr.am

Žanete Hāka, 18.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais inovāciju medijs Mashable nosaucis 2014.gada labākos interneta rīkus, Latvijas kompāniju Infogr.am ierindojot pirmajā vietā.

Mashable eksperti uzsver, ka Infogram ir vieglākais veids, kā veidot modernus grafikus, līknes un infografikas. Nepieciešamas minimālas apmācības, un gandrīz viss ir norādīts saprotamā valodā, turklāt rīks ir bezmaksas.

Otrajā vietā ierindots Up Hail, kas izveidots taksometru pakalpojumu cenu salīdzināšanai.

Savukārt kā trešais noderīgākais šā gada rīks minēts Inbox by Google.

Db.lv jau rakstīja, ka Datu vizualizācijas start-up uzņēmums Infogr.am iegādājies vienu no vadošajām datu vizualizācijas ziņu vietnēm Brazīlijā - Visualoop, kas raksta par infografikām un datu vizualizāciju angļu un portugāļu valodās, trešdien medijiem paziņoja viens no Infogr.am dibinātājiem Uldis Leiterts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Latvenergo emitētās «zaļās» obligācijas 100 miljonu eiro apmērā ieguldīs videi draudzīgos projektos

LETA, 25.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizņemtā kapitāla piesaistes plānā AS Latvenergo šogad iecerējusi veikt obligāciju emisiju līdz 100 miljonu eiro apmērā, ieguldot līdzekļus videi draudzīgu projektu īstenošanā Latvenergo kapitālieguldījumu programmas gaitā, pirmdien medijus informēja uzņēmuma pārstāvji.

Latvenergo valdes priekšsēdētājs Āris Žīgurs stāstīja, ka uzņēmuma kapitālieguldījumu programmas gaitā ir paredzēta vairāku «zaļai» domāšanai atbilstošu projektu īstenošana, kā arī vērtspapīru tirgū ir novērojams investoru pieprasījums pēc ieguldījumiem šādos projektos, tāpēc Latvenergo pieņēma lēmumu emitēt «zaļās» obligācijas. «Zaļo» obligāciju pamata prasība ir emisijas procesā iegūtos līdzekļus izmantot vienīgi «zaļajai» domāšanai atbilstošos projektos, kas saistīti ar atjaunojamiem enerģijas avotiem, enerģijas efektivitātes uzlabošanu, ilgtspējīgu vidi utt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vizuālo prezentāciju platforma Prezi šodien paziņoja par datu vizualizācijas uzņēmuma Infogr.am iegādi.

Infogr.am klientiem piedāvā diagrammu un infografiku izveidošanas platformu. Šis Prezi ir pirmais šāda veida darījums, un tā finanšu nosacījumi netiek izpausti.

Infogr.am nosaukums saglabāsies. Vadības maiņa nav plānota.

«Prezi bija ieinteresēts apvienoties ar Infogr.am, jo mums ir kopīgs mērķis - palīdzēt klientiem pieņemt izsvērtus lēmumus, piedāvājot viņiem efektīvākus vizuālās komunikācijas rīkus,» saka Peter Arvai, Prezi izpilddirektors un līdzdibinātājs.

«Mūsu mērķis ir piedāvāt vizuāli pievilcīgas, informatīvas infografikas un citas datu vizualizāciju tehnoloģijas iespējami vairāk lietotājiem. Apvienojot spēkus ar Prezi, mēs to varēsim īstenot vēl ātrāk,» norāda Mikko Järvenpää, Infogr.am izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prezi biroja galvenie vadmotīvi – ērtība darbiniekiem un vide, kas cilvēkus iedvesmo

Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

«Veidojot mūsu biroju Budapeštā, mums prātā bija divi principi. Pirmkārt, tā kā mēs pavadām vairāk sava nomoda laika darbā, nekā mājās, mēs vēlējāmies izveidot vietu, kur darbiniekiem ir prieks pavadīt savu laiku. Mums ir svarīgi, lai mūsu darbinieki jūtas labi, kamēr viņi ir darbā. Tāpēc mēs izveidojām mājīgu biroju,» saka Csaba Faix, Prezi starptautisko komunikāciju vadītājs. Lai sasniegtu šo mērķi, darbinieki varēja realizēt savas idejas un vajadzības, iekārtojoties savās telpās. Viņi varēja izvēlēties mēbeles un pievienot gala akordus.

Otrs mērķis bija radīt vidi, kas iedvesmo cilvēkus. Tāpēc telpās ieviests daudz prieka. «Prezi panākumi ir saistīti ar tā graujošo pieeju prezentācijām. Mēs vēlējāmies saglabāt šo radošo pieeju dzīvu, jo zinām, ka vide, kurā pavadām laiku, ietekmē mūsu domāšanu. Mēs birojā pievienojām tik daudz radošuma, cik vien varējām, lai palīdzētu cilvēkiem ar radošām idejām,» viņš stāsta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Infogr.am paplašina darbību ASV

Lelde Petrāne, 06.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Infogr.am, Latvijas informācijas tehnoloģiju startup, kas ir darbojas datu vizualizācijas jomā, paplašina savu darbību. Tā komandai ir pievienojies izpilddirektors Mikko Jarvenpaa (Mikko Järvenpää), kas būs atbildīgs par kompānijas ikdienas darbību, pārdošanas un biznesa attīstības rezultātiem, liecina uzņēmuma sniegtā informācija.

Infogr.am turpina paplašināt savu darbību un šobrīd nostiprina savu komandu gan Rīgā, gan Sanfrancisko. Infogr.am biroja atvēršana Sanfrancisko ir nākamais solis kompānijas attīstībā. Tas paātrināšot arī mārketinga un pārdošanas rezultātus.

M. Jarvenpaa ir bijusi vairāku gadu pieredze Google produktu mārketinga vadītāja pozīcijā. Tāpat viņš ir strādājis ar tehnoloģiju startup kompānijām gan Silīcija ielejā, gan Eiropā. Pirms Infogr.am viņš bija mārketinga vadītājs pirmssēklas investīciju kompānijā HackFwd. M. Jarvenpaa pabeidzis Londonas Ekonomikas skolu.

M. Jarvenpaa pamata darbības vieta būs bāzēta Sanfrancisko, kur Infogr.am plāno atvērt biroju. «Mēs aktīvi paplašinām savu pārdošanu un mārketingu starptautiskā līmenī,» saka Uldis Leiterts, Infogr.am vadītājs un dibinātājs. «Mūsu galvenais birojs atrodas Rīgā, bet komanda strāda jau divos kontinentos. Mums ir ambiciozi plāni, tādēļ meklējam talantus gan Rīgā, gan Sanfrancisko.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Jābūt lokālam vienlaicīgi daudzās vietās

Anda Asere, 11.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dibināšanas brīdī pirms trim gadiem datu vizualizācijas rīka Infogr.am komandā bija trīs cilvēki, bet šobrīd to skaits pieaudzis par vairāk nekā 10 reizēm – jau 40, turklāt ne vien Latvijā, bet arī ASV, Brazīlijā un Japānā, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pirms gada kompānija paziņoja par 1,34 miljonu eiro vērtu investīciju piesaisti. Šobrīd Infogr.am ir birojs Sanfrancisko, kur strādā divi cilvēki. Vēl pa vienam darbiniekam ir Brazīlijas pilsētā Bonito un Osakā Japānā. Uzņēmuma datu vizualizācijas rīkam ir apmēram divi miljoni lietotāju un 2,5 miljoni izveidotu infografiku, kuras mēnesī redz aptuveni 15 miljoni cilvēki. Infogr.am ir sākuši globālu iniciatīvu datu lasītprasmes apmācībā, lai izglītotu cilvēkus, kā pareizi veidot datu vizualizāciju. «Esam izveidojuši vēstnieku tīklu 60 valstīs. Viņi tiekas ar vietējo lietotāju kopienām, vada datu vizualizācijas darbnīcas vai citādi izplata informāciju par to, kā pareizi veidot datu vizualizācijas stāstus. Mēs nespiežam lietot Infogr.am, drīzāk vēlamies viņus iedrošināt strādāt ar datu vizualizācijām un ceram, ka mūsu piedāvātā kvalitāte un serviss ir tā vērts, lai mēs būtu tas, ko viņi lieto,» saka datu vizualizācijas kompānijas Infogr.am vadītājs Uldis Leiterts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Pāris gadu laikā kļūst par eksporta izcilniekiem

Armanda Vilcāne, 18.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Latvijas vārda nešanu pasaulē četras iepriekšējo gadu uzlecošās eksporta zvaigznes saņems The Red Jackets dāvinātās sarkanās žaketes

Pāris darbības gadu laikā šie uzņēmumi eksporta apgrozījumā sasnieguši viena miljona eiro atzīmi un veiksmīgi nokļuvuši izcilāko eksporta zīmolu sarakstā. Šogad žaketes kā apzīmējumu un pateicību izcilam darbam eksporta tirgu apguvē saņems infografiku rīku izstrādātājs Infogr.am, saldumu ražotājs Pure Chocolate, LED gaismekļu ražotājs Vizulo un prāta spēļu radītājs Brain Games.

No 2013. gada The Rising Stars jeb uzlecošās eksporta zvaigznes titulu saņēmis jau 21 uzņēmums ar ambīcijām sasniegt viena miljona eiro eksporta apgrozījumu. Šis ir pirmais gads, kad kāds no titula saņēmējiem šo mērķi ir arī sasniedzis. Pure Chocolate un Brain Games to izdevies izdarīt četru gadu laikā, bet Vizulo un Infogr.am vien nepilnu divu gadu laikā. The Red Jackets pārstāvji gan norāda, ka miljona atzīmei tuvojas arī citas uzlecošās eksporta zvaigznes, piemēram, Draugiem.lv grupas uzņēmums Vendon, kas nodarbojas ar tirdzniecības automātu uzraudzības un maksājumu risinājumu izstrādi. Strauji audzis arī brokastu pārslu ražotājs MILZU! un bērnu kartonu spēļu ražotājs GIGI Bloks. No šī gada The Rising Stars pretendentiem The Red Jackets titulam tuvojas arī Latvijas audio tehnoloģiju uzņēmums Sonarworks un PlayGineering, kas strādā ar video analītikas un multimediju sistēmu risinājumu izstrādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

28 Latvijas start-up uzņēmumu komūnas dalībnieki ir apvienojušies un oficiāli izveidojuši Latvijas Start-up uzņēmumu asociāciju.

Jaunās organizācijas mērķi ir attīstīt Latvijas start-up uzņēmumu ekosistēmu, savienot to ar pārējo pasauli, popularizēt start-up kustību Latvijā un pasaulē, aizstāvēt tās intereses un sekmēt savstarpējo cieņu un sadarbību start-up uzņēmumu starpā.

Šī esot pirmā reize Latvijas vēsturē, kad pārstāvji no tehnoloģijās balstītajiem start-up uzņēmumiem, no start-up uzņēmumu kopā strādāšanas telpām, akseleratoriem un citiem kopienas centriem, kā arī investori, riska kapitālisti, pieredzējušas privātpersonas, start-up nozari atbalstoši korporatīvie partneri un pakalpojumu sniedzēji ir sēdušies pie viena galda un apvienojušies vienā organizācijā ar kopīgiem mērķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oficiāli atklāta Latvijas start-up uzņēmumu asociācija.

30 Latvijas start-up uzņēmumu komūnas dalībnieki ir apvienojušies un oficiāli izveidojuši nevalstisko organizāciju - Latvijas Start-up uzņēmumu asociācija. Tās mērķis ir attīstīt Latvijas start-up uzņēmumu ekosistēmu, popularizēt start-up kustību Latvijā un pasaulē, aizstāvēt tās intereses un sekmēt savstarpējo cieņu un sadarbību start-up uzņēmumu starpā.

Šī ir pirmā reize Latvijas vēsturē, kad pārstāvji no tehnoloģijās balstītajiem start-up uzņēmumiem, no start-up uzņēmumu kopā strādāšanas telpām, akseleratoriem un citiem kopienas centriem, kā arī investori, riska kapitālisti, pieredzējušas privātpersonas, start-up nozari atbalstoši korporatīvie partneri un pakalpojumu sniedzēji ir sēdušies pie viena galda un apvienojušies vienā organizācijā ar kopīgiem mērķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Programmatūra

Infogr.am izglītojoša spēle bērniem saņem grantu 35 000 ASV dolāru apmērā

Dienas Bizness, 21.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas informācijas tehnoloģiju startup Infogr.am saņēmis starptautiskā mediju fonda Knight Foundation grantu 35 000 ASV dolāru apmērā izglītojošas spēles prototipa izveidei bērniem, informē kompānija.

«Mēs esam ļoti ieinteresēti atbalstīt jaunos projektus un uzņemties risku ar apziņu, ka kāds no šiem projektiem varētu arī neizdoties,» stāsta Knight Foundation mediju inovāciju direktors Chris Barr: «Prototipu fonds ir veidots apzinoties šo risku. Vairāki projekti, iespējams, novirzīsies no sākotnējās idejas un transformēsies pilnīgi negaidītā virzienā, bet mēs no tā vienmēr varam mācīties.» Šogad fonds līdzekļus piešķīris 18 projektiem, tai skaitā, Infogr.am, Creative Commons, Kolumbijas universitātei u.c.

Izglītojošās spēles mērķis ir radīt interesi bērniem par gudrāku datu izmantošanu (data literacy), datu vizualizāciju un kopumā - veicināt kritisko domāšanu. «Prestižā granta iegūšana ir nozīmīga starptautiska atzinība mūsu misijai - veicināt datu izpratni visā pasaulē, jo tikai tādā veidā var pieņemt gudrus lēmumus. Izglītojošajās spēles galvenais varonis būs Infogr.am talismans Jifo, kuram jāatrisina dažādas mīklas, lai cīnītos pret Ļaunajiem Datiem un atjaunotu kārtību uz viņa dzimtās planētas,» saka Infogr.am vadītājs un dibinātājs Uldis Leiterts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Infogr.am apvienosies ar vizuālo prezentāciju veidošanas platformu Prezi

Žanete Hāka, 13.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē pazīstamais un Latvijā dibinātais datu vizualizācijas uzņēmums Infogr.am apvienosies ar vadošo vizuālo prezentāciju veidošanas platformu Prezi, ko šobrīd izmanto vairāk nekā 85 miljoni lietotāju visā pasaulē, informē uzņēmums.

Sīkāku informāciju uzņēmumu pārstāvji sola sniegt nākamotrdien, 16.maijā. Tāpat kompāniju vadība informēs par nākotnes ambīcijām un aktivitātēm, kuru mērķis ir Latvijā attīstīt Datu Vizualizāciju Ekselences centru.

Infogr.am ir datu vizualizācijas rīks, ar kura palīdzību iespējams izveidot interaktīvas diagrammas, infografikas un kartes. To plaši izmanto mediju kompānijas, mārketinga speciālisti, izdevniecības un studenti visā pasaulē. Infogr.am ir dibināts 2012. gadā, un tā biroji atrodas Rīgā un Sanfrancisko. Pateicoties rīka vienkāršībai, funcionalitātei un estētiski spēcīgajam dizainam Infogr.am strauji kļuva par populārāko globālajā tīmeklī pieejamo datu vizualizācijas rīku. Infogr.am lietotāji ir radījuši vairāk nekā 4,8 miljonus diagrammu un grafiku, kurus aplūko vairāk nekā 50 miljoni cilvēku mēnesī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

IT nozares uzņēmēji: Vienotas receptes start-up uzņēmumu komunikācijas jomā nav, tomēr svarīgi neiekrist klauna lomā vai klusās peles ampluā.

Lielā mērā publicitāte ir atkarīga no cilvēka personības – vieniem patīk parādīšanās masu medijos, citiem nepatīk. No praktiskās puses publicitāte, manuprāt, vairāk palīdz pie nosacījuma, ja uzņēmums nedara neko nelegālu, citādi tiek piesaistīta uzraugošo valsts institūciju uzmanība, DB pastāstīja FMS valdes priekšsēdētājs Jānis Bergs. Viņš start-up uzņēmumiem par sevi publiski vairāk iesaka stāstīt, kad kaut kas ir paveikts, jo tikai neliela daļa no visām idejām pārvēršas par kaut ko reālu. Svarīga ir jaunā uzņēmēja pārliecība par ideju un tas, kā viņš spēj par to pastāstīt un sevi pierādīt. Kopumā nevajag baidīties kļūdīties – ir drosmīgi jāiet uz priekšu, vienlaikus uzņemoties risku, DB norādīja Lattelecom Technology valdes priekšsēdētāja Anita Mertena.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot biznesa attīstību, Ungārijas start-up uzņēmums un starptautiskā vizuālo prezentāciju platforma Prezi paplašina savu darbību, par sava jaunā biroja lokāciju izvēloties Rīgu, informē uzņēmumā.

Tuvākajos mēnešos notiks aktīvs darbs pie talantu piesaistes IT, biznesa un produktu attīstības, mārketinga un citās jomās. Pirms vairāk nekā gada Prezi oficiāli paziņoja par apvienošanos ar daļēji Latvijā bāzēto uzņēmumu «Infogr.am», kas ir viens no veiksmīgākajiem Latvijas Start-Up projektiem.

«Mēs redzam Rīgu kā stabili augošu centru inovatīvu tehnoloģiju un biznesa attīstībai. Latvija jau šobrīd var lepoties ar atsevišķiem starptautiski atpazīstamiem un ļoti veiksmīgiem Start-Up uzņēmumiem gan savu ambīciju, gan kompetenču un talantu dēļ, viens no kuriem ir mūsu kolēģu dibinātais «Infogr.am», taču ir arī vēl daudzi citi,» stāsta Tailers Millers (Tyler Miller), «Prezi» tehnoloģiju direktors. «Mēs turpinām paplašināt biznesu, ikdienā piedāvājot risinājumus, kas arvien sīvāk konkurē ar plaši zināmajiem prezentāciju risinājumiem un vēlamies piesaistīt talantus, kas spēs šo biznesu attīstīt vēl ātrāk.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Darba vide

DB viesojas: Accenture birojā VEF ēkā Brīvības ielā

Anda Asere, 25.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labsajūta, darbinieku iesaiste un produktivitāte ir nesaraujami jēdzieni

Tā uzskata Inga Zvaigzne, globālā informācijas tehnoloģiju uzņēmuma Accenture darba vides vadītāja Latvijā. Viņas skatījumā, katrā birojā, lai cilvēki varētu labi strādāt, ir svarīgi trīs stūrakmeņi – lai darbinieki var labi sadarboties, lai var fokusēti strādāt un lai cilvēki fiziski labi jūtas. Accenture birojā darba vietu plānojums veidots tā, lai veicinātu dabisku izkustēšanos – katra stāva centrā ir gaitenis, kam uz sāniem izvietotas darba telpas. «Katrs esam dzirdējuši, ka vismaz reizi stundā jāizkustas un jāatpūtina acis. Nevaru apgalvot, ka visi to dara, bet, veidojot mūsu biroja iekārtojumu, esam centušies to veicināt,» teic I. Zvaigzne.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vizuālo prezentāciju platforma Prezi paziņojusi par datu vizualizācijas uzņēmuma Infogr.am iegādi; darījuma summa gan netiek izpausta. Laikraksts Dienas Bizness uzzinājis ekspertu viedokli par šo darījumu.

«Pārdošanas darījumi nenotiek tik bieži, piemēram, pērn tādu Latvijā nebija – pēdējie bija 2015. gadā. Esmu priecīga par šādiem veiksmes stāstiem. Visi sekoja Infogr.am no pašiem pirmsākumiem, te nu ir laimīgais fināls. Jau šobrīd dibinātāji iegulda atpakaļ ekosistēmā – Uldis strādā pie sava otrā jaunuzņēmuma, bet Alise ir aktīvi iesaistīta Riga TechGirls,» vērtē Jekaterina Novicka, Latvijas Startup uzņēmumu asociācijas startin.lv valdes priekšsēdētāja.

Par darījuma summas neatklāšanu viņa norāda, ka līdz šim Latvijā nav bijis gadījums, kad tā tiktu atklāta. Tehnoloģiju bloga Kursors.lv izveidotājs Kristaps Skutelis norāda, ka darījuma slepenība Latvijas jaunuzņēmumu ekosistēmai nenāk par labu. Viņaprāt, lai Latvijas jaunuzņēmumu joma veiksmīgi attīstītos, tai ir jābūt pieejamai informācijai par tajā notiekošajiem darījumiem, to apmēriem, kā arī pieļautajām kļūdām: «Par to startup pasākumos tiek runāts jau gadiem, taču nekas būtiski nemainās. Joprojām dzīvojam puspatiesībās un noslēpumos».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uldis Leiterts, Infogr.am līdzdibinātājs

Gada vidū Ungārijas prezentāciju veidošanas platforma Prezi paziņoja par Latvijas datu vizualizācijas uzņēmuma Infogr.am iegādi, saglabājot gan tā nosaukumu, gan līdzšinējo vadības komandu. Darījuma summa tika turēta slepenībā, bet tā rezultātā Infogr.am kļuva par Prezi filiāli un tā bāzes vieta palika tepat Latvijā. Prezi apņēmies investēt Infogr.am attīstībā. Prezi lieto vairāk nekā 85 miljoni lietotāju visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

FOTO: Mobilo sakaru operatora Bite birojs ar slidkalniņu

Anda Asere, 27.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atvērtā plānojuma birojā ir svarīgi, lai katram būtu sava darba vieta un iespēja patverties, ja nepieciešama telefonsaruna pilnīgā klusumā

«Veidojot biroja interjeru, ņēmām vērā gan pieaugošo darbinieku skaitu, gan to, lai tas būtu mūsdienīgs, ērts, funkcionāls un tajā būtu patīkami uzturēties. Tik strauji augošam uzņēmumam kā Bite par biroja pilnveidošanu un pielāgošanu ir jādomā teju nepārtraukti, jo pastāvīgi mainās darbinieku skaits, struktūra. Palielinoties darbinieku skaitam, pieaug nepieciešamība pēc īpašām telpām, piemēram, sarunām divatā. Ir svarīgi, lai darbinieki gan varētu justies ērti un produktīvi savā darba vietā, gan, ja nepieciešams, tikties ar klientiem, gan arī rīkot sapulces plašākā lokā. Tāpat nedrīkst aizmirst arī par vizuālo izskatu, lai ikdiena birojā būtu interesantāka,» stāsta Ance Kovale, Bite Klimata kontroles menedžere. Viņa uzskata, ka kvalitatīvā darba vidē ir vieglāk saglabāt produktivitāti un optimismu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas Infogr.am saņem Zelta balvu datu vizualizācijas konkursā

Gunta Kursiša, 21.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmums Infogr.am ieguvis Zelta balvu «Kantar Information is Beautiful» apbalvošanas ceremonijā Londonā, saņemot titulu «Skaistākais datu vizualizācijas rīks».

Sacensībās «Kantar Information is Beautiful» piedalās infografiku, datu vizualizācijas un informācijas mākslas projekti. Tie pretendē uz izcilības atzinību piecās kategorijās. Infogr.am apbalvots kā «skaistākais» kategorijā «rīks».

Infogr.am šobrīd izmanto viens miljons žurnālistu un blogeru dažādās pasaules valstīs. Lietotāju vidū ir, piemēram, The Wall Street Journal, The Washington Post, The Atlantic, Bild un citi. Lietotne tiek izmantota arī Kolumbijas universitātātes mācību procesā ASV.

Kopš 2012. gada sākuma Infogr.am lietotāji radījuši vairāk kā 1.4 miljonus infografikas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Ulda Leiterta Fragmentic pievienojas 500 Startups akseleratoram

Lelde Petrāne, 02.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Datu vizualizācijas uzņēmuma Infogr.am līdzdibinātāja Ulda Leiterta izveidotais jaunais start-up uzņēmums Fragmentic pievienojas 500 Startups akseleratoram.

500 startups ir viens no daudzajiem sēklas jaunuzņēmumu akseleratoriem Silīcija ielejā. Atšķirībā no citiem tas ir sācis lūkoties Ziemeļeiropas virzienā – savlaicīgi sākot darbību šajā reģionā, ir liels potenciāls ieguldīt veiksmīgās nākotnes kompānijās, šā gada februārī vēstīja laikraksts Dienas Bizness.

Par Fragmentic izveidi U. Leiterts plašāku sabiedrību informēja šā gada sākumā. Jaunais uzņēmums Fragmentic ir web aplikāciju izstrādes platforma. Tā ļauj automatizēt ar aplikāciju radīšanu saistītus procesus. «Fragmentic atvieglos jaunu aplikāciju radīšanu, aizvietojot vairāku izstrādātāju darbu mēnesī,» skaidroja Leiterts. Fragmentic uztur visus servisus, kas nepieciešami aplikācijas darbībai - maksājumu sistēmu, analītiku, lietotāju pieejas līmeņus. U. Leiterts salīdzināja to ar Wordpress blogu platformu: «Kad tu radi jaunu blogu, tu domā par saturu, nevis to, kā uzrakstīt programmu, kas ļaus mainīt fontus, krāsas vai uzturēs lietotāju pieejas. Līdzīgi vajadzētu būt platformai aplikāciju izstrādātājiem, kas automatizē daļas, kas atkārtojas visās aplikācijās.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

FOTO: DB viesojas Infogr.am birojā, kas iekārtots Eižena Laubes ēkā

Anda Asere
, 28.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Datu vizualizācijas start-up uzņēmums infogr.am iekārtojis biroja telpas vēsturiskā namā Ģertrūdes ielā

Birojs atrodas kādreizējā Natālijas Draudziņas skolas ēkā, ko projektējis Eižens Laube. Tā ir jūdgendstila celtne, kas atrodas Rīgas vēsturiskajā centrā, UNESCO aizsardzības zonā. «Ar lielu cieņu izturamies pret veco namu, saglabājot visu, kas saglabājams – kur pēc vēsturiskā projekta bija durvis, tur mēs tās esam atstājuši. Diemžēl ne visas bija tādā stāvoklī, lai varētu tās saglābt, tāpēc daļa ir izgatavotas no jauna. Visi vecie logi ir atjaunoti, dažās telpās ir izdevies saglabāt oriģinālos radiatorus, ir arī Rīgā ražotie radiatori. Laube, Pēkšēns un Eizeinšteins kopā uzbūvēja vairāk nekā 200 namu Rīgā un tādi monstri kā viņi izmantoja arī paši savus radiatorus,» zina stāstīt Uldis Leiterts, datu vizualizācijas start-up uzņēmuma infogr.am vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru