Zīmola maiņas procesā ir iespējams zaudēt daļu klientu. Taču klientu lojalitātes stiprināšana ir ikviena uzņēmuma ikdienas darbs. Swedbank zīmola maiņas process norisinājies neticami ātri. Kaut arī gadījās nelielas aizķeršanās, viss noritējis gludi.
Swedbank mārketinga un korporatīvo komunikāciju daļas vadītājs Normunds Zalpēteris ir gatavs pastāstīt par paveikto - veiksmēm un neveiksmēm.
Lielākie darbi, kas saistīti ar Swedbank zīmola ienākšanu Latvijā, ir paveikti. Kā kopumā vērtējat šo zīmola maiņas procesu?
Ņemot vērā apstākļus, kādi bija tirgū pagājušā gada otrajā pusē un turpinās šogad, Hansabankas zīmola maiņa uz Swedbank ir aizritējusi veiksmīgi visās Baltijas valstīs, un man ir pamats domāt, ka Latvijā tas ir noticis visveiksmīgāk. Vērtējot rezultātus, jāatzīst, ka zīmola maiņa aizritēja vairāk nekā labi. Regulāri veiktie mērījumi uzrādīja, ka šos mērķus sasniedzām jau pēc pirmajiem trim mēnešiem, kaut gan rēķinājāmies ar gadu. Jau ļoti tuvi iepriekšējā zīmola rādītājiem ir tādi Swedbank zīmola indikatori kā pazīstamība, klienta pirmā izvēle, lojalitāte, pamatbanka, uzticamība un patika. Tādējādi arī plānotās zīmola ieviešanas izmaksas bija iespējams būtiski samazināt.
Kad Hansabanka paziņoja, ka tā tiks pārdēvēta jaunā vārdā, viena no nostājām, ko pārsvarā pauda reklāmas nozares pārstāvji, bija skeptiska. Kā jūs tagad komentētu/ atspēkotu šo skepsi?
No malas raugoties, protams, rodas jautājums, kāpēc vispār bija nepieciešams mainīt vienu no labākajiem un mīlētākajiem zīmoliem Latvijā. Galvenais iemesls mainīt zīmolu bija fakts, ka banka bija pāraugusi lokālo līmeni. Mūsu izaicinājums ir kļūt par vienu no spēcīgākajiem zīmoliem Ziemeļvalstu reģionā. To īstenot ar dažādiem zīmoliem ir grūti, un tas prasa lielākus ieguldījumus. Skatot šo procesu īstermiņā un ņemot vērā notikumus tirgū, šis solis varēja šķist nepareizs, bet, lai ilgtermiņā sasniegtu izvirzītos mērķus, tas ir vienīgais pareizais ceļš. Taču arī īstermiņā ir ieguvumi - tagad, pazīstot mūs kā starptautiskas bankas sastāvdaļu, klienti izjūt šo pievienoto vērtību, proti, drošību. Turklāt tas bija divtik svarīgi laikā, kad mazinājās uzticamība vietējām bankām. Līdz šim Hansabanka vairāk tika uztverta kā lokāla banka, lai arī jau ilgu laiku bijām Swedbank grupas sastāvdaļa. Tāpēc ar lokālo zīmolu, sākoties problēmām Latvijas un pasaules ekonomikā, mums nāktos vairāk ieguldīt tajā, lai apliecinātu, ka esam spēcīgas finanšu grupas sastāvdaļa.
Neesi abonents? Piesakies uz 2 nedēļu testa abonementu šeit!