Kā iegādāties Instagram sekotājus 

Mans jaunākais "Instagram" ziņojums ir publicēts mazāk kā stundu, un tas jau ir nolaikots vairāk nekā 1000 reizes.

Raksts tulkots no BBC - autors Edvīns Leins (Edwin Lane); sagatavojusi Lelde Petrāne, 20.11.2019

Foto: imago images/Arnulf Hettrich/Scanpix/LETA

Es esmu diezgan lepns par fotoattēlu - tie ir makaroni, ko es ēdu pusdienās, nofotografēti no augšas, un tas kļuvis par manu visu laiku populārāko "Instagram" ziņojumu.

Taču patiesība ir tāda, ka tikai trīs no 1003 laikiem jeb "patīk" ir no īstiem cilvēkiem. Pārējie 1000 ir viltoti, raksta BBC žurnālists Edvīns Leins.

Viltotos laikus viņš ieguvis no puiša ar segvārdu Dries Depoorter - mākslinieka no Beļģijas, kurš veido uz tehnoloģijām balstītu mākslu. «Man principā ir tūkstošiem viltus kontu, un tie var jums sekot vai nospiest «patīk» jūsu jaunākajam ierakstam,» stāstījis Dries Depoorter. «Tas, ko jums vajadzētu no tā mācīties, ir - ekrānā redzamie skaitļi ne vienmēr ir reāli,» viņš akcentē.

Dries Depoorter viltotos kontus un laikus rada savas modernās mākslas ietvaros viņš to nedara naudas dēļ, bet daudzi citi gan, izpētījis žurnālists. Viltotas slavas nodrošināšana platformā "Instagram" internetā ir plaukstoša joma.

Veicot ātru meklēšanu "Google", viņš pārliecinājies, ka ir desmitiem vietņu, kas piedāvā tik daudz sekotāju un "patīk", cik esat gatavs maksāt. E. Leins atradis 1000 jaunu sekotāju piedāvājumu par 10 līdz 15 ASV dolāriem.

Un tā ir problēma, ar ko saskaras influenceru mārketinga sfēra, kas pēdējos gados sazēlusi tādās platformās kā "Instagram". Lielie zīmoli ietekmīgiem instagrammeriem maksā apjomīgas summas, lai tie saviem sekotājiem reklamētu produktus un pakalpojumus.

Jautājums ir, vai zīmoli nomet zemē savu naudu?

«Mēs noskaidrojām, ka 20–30% influenceru kaut kādā veidā mākslīgi uzpūš rādītājus,» pastāstījis "IG Audit", tiešsaistes rīka, kas pievērsies šīs problēmas risināšanai, izstrādātājs Endrjū Hoga.

Padariet mani par influenceri

"Instagram" krāpnieku pasauli E. Leins atklājis, kad pats mēģinājis kļūt par "Instagram" influenceri. Pēc padoma viņš devies pie Harija Hugo, Londonas influenceru mārketinga aģentūras "Goat" līdzdibinātāja, kas zīmolus saved kopā ar influenceriem.

«Ir nepieciešams 5000 sekotāju kā minimums,» viņš sacījis.

Influenceri ar miljoniem sekotāju var iegūt desmitiem tūkstošu dolāru par vienu ierakstu, bet pat tie, kam ir mazāks sekotāju skaits, spējot nopelnīt iztikai.

Jau pirms Saeimas vēlēšanām Jaunā Konservatīvā partija solīja, ka visas trīs Latvijas lielās ostas ir jāpaliek zem valsts jumta, tādēļ ASV sankcijas pret Aivaru Lembergu un vairākām juridiskajām personām ir uzlūkojamas kā politisko solījumu pildīšana un vienlaikus politiskās varas pārvēršana ekonomiskajā.

«Sasniedzot 5000 sekotāju apjomu sākat saņemt kaut ko bez maksas. Un tad reizēm varētu saņemt 50-100 Lielbritānijas sterliņu mārciņas par ierakstu,» skaidrojis H. Hugo. Viņa padoms ir atrast nišu, ar kuru būs saistīti visi E. Leina ieraksti.

Izpētot viņa esošo "Instagram" kontu, tiek nolemts, ka uzmanība tiks koncentrēta uz makaroniem. «Man patīk tos ēst, man patīk tos pagatavot mājās, un Harijs saka, ka tā varētu būt pievilcīga niša pārtikas preču zīmoliem,» raksta žurnālists. Tāpēc viņš izveido jaunu kontu @londonpastaguy un sāk publicēties.

Sākumā viņš pieredzējis nelielu progresu - dažus laikus no citiem makaronu faniem un draugus, kolēģus, kas kļūst par sekotājiem. Taču process ir sāpīgi lēns.

«Tev jābūt aktīvam,» uzsver H. Hugo. "Ir jāveido zīmols. Ir jāveido bizness. Tas tik vienkārši nedarbojas - tiešām ir jāiegulda stundas."

Taču tiem, kas nevēlas ieguldīt stundas, ir daudz alternatīvu. «Man vajadzēja pāris minūtes, lai atrastu vietni, kas piedāvā 1000 sekotājus par 15 ASV dolāriem. Es samaksāju ar kredītkarti, un dažas minūtes vēlāk mans telefons saņēma nebeidzamu paziņojumu jūru par jauniem sekotājiem - 500 gandrīz nekavējoties un vēl 300 nākamo dienu laikā pakāpeniski,» raksta E. Leins.

Viltus profilus gan ir salīdzinoši viegli pamanīt. Vārdi tiek ģenerēti datorā un profila attēli ir vispārīgi. Ir tādi tiešsaistes rīki kā "IG Audit", kas izmanto algoritmus, lai tos atsijātu. Tomēr E. Hoga atzīst, ka viltojumi kļūst arvien sarežģītāki. Pakalpojumi tagad piedāvā pieeju influenceru grupām, kas laiko un komentē viens otra ierakstus, lai tie izskatītos populārāki. Žurnālists atradis vietni, kas piedāvā to automatizēt par ikmēneša maksu. Tātad, pat ja profili ir reāli, komentāri ir datoru ģenerēti viltojumi.

Viltus profilu pirkšana vai pārdošana ir pretrunā ar "Instagram" noteikumiem.

Žurnālists uzdevis jautājumu "Instagram", cik liela daļa profilu, viņuprāt, ir viltoti, bet atbilde nav sekojusi. "Instagram" uzsver, ka izmanto tehnoloģiju, lai bloķētu miljoniem kontu, un turpinās identificēt un dzēst viltus sekotājus, laikus un komentārus.

Taču viltus profilu esamība ir izaicinājums influenceru mārketinga modelim. Piemēram, kosmētikas gigants "Este Lauder" šogad paziņoja, ka plāno tērēt trīs ceturtdaļas no sava mārketinga budžeta sociālo mediju influenceriem.

E. Hoga norāda, ka zīmoli šobrīd būtībā tiek aplaupīti un esošā tendence arī nav taisnīga pret tiem influenceriem, kas godīgi dara savu darbu.

Tevi varētu interesēt

Sociālais tīkls Instagram paziņojis, ka paplašinās mēnesi ilgušo testu paslēpt «patīk» skaitītāju,...

Paziņoti ietekmīgākie Baltijas «Instagram» influenceri....

Jūlija sākumā sociālā platforma Instagram uzsāka eksperimentu, pie publicētajiem ierakstiem...

Sociālais tīkls Instagram vairākās valstīs nolēmis paslēpt rādītāju, kas parāda, cik daudz...

Sociālā tīkla «Facebook» četras galvenās lietotnes no trešdienas piedzīvo darbības traucējumus,...

Nepalaid garām

Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta īstenotāji atklājuši pirmās nākotnes infrastruktūras...

Nākamajā gadā uzņēmējiem gaidāms ne viens vien izaicinājums, taču tajā pašā laikā...

Par čeku loterijas devumu ēnu ekonomikas apkarošanā un nodokļu ieņēmumu palielināšanā varēs...

Ekonomikas izaugsmes bremzēšanās ir vērojama, taču vismaz tuvāko gadu laikā tik dziļa...

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi saredz iespēju darbiniekiem strādāt attālināti, taču ļaut strādāt...

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Latvijā darbību uzsākusi jauna tiešsaistes veselības un skaistumkopšanas aptieka AZETA.LV....

Apturēta interneta veikala «Neostore» saimnieciskā darbība, liecina «Firmas.lv» informācija....

Sociālās saziņas kompānija «Facebook» publicējusi pasākumu plānu, ko tā īstenos, lai cīnītos...

Ķīna noteikusi ierobežojumus laikam, ko nepilngadīgie var pavadīt tiešsaistes spēlēs, tādējādi...

Nākamos desmit gadus Ķīnas elektroierīču ražotājs «Huawei» koncentrēsies uz mākslīgā intelekta...

Krievijā stājies spēkā pretrunīgi vērtētais likumprojekts, kas var novest pie Krievijas interneta...

Pēc 5% atlaides ieviešanas elektroniskajām vilciena biļetēm, septembrī pārdoto e-biļešu skaits...

Sociālo tīklu kompānija «Facebook» trešdien piekritusi samaksāt 500 000 mārciņu (579 000...

BBC savu starptautisko ziņu vietni ir padarījis pieejamu caur Tor, cenšoties novērst...

Libāna neilgi pēc izsludināšanas atcēlusi ierosinājumu ieviest nodevu par saziņas lietotņu, piemēram,...