Ražošana

Kā top? Tualetes papīrs beziepakojuma veikaliem

Laura Mazbērziņa, 01.02.2019

Jaunākais izdevums

Biznesa portāls db.lv viesojās SIA Papīrs Com ražotnē Rīgā, Zolitūdē, lai vērotu, kā tiek sagatavots tualetes papīrs tirgošanai beziepakojuma veikalos.

Fotogrāfijas, kurās redzams ražošanas process, skatāmas raksta galerijā!

SIA Papīrs Com dibināta 2017. gada jūlijā. Uzņēmums no Baltkrievijas pasūta pārtrādātas papīra šķiedras un celulozes izejvielas, lai varētu veikt papīra konvertāciju. «Latvijā neviens neražo tualetes papīru no A līdz Z. Notiek papīta konvertācija. Celulozes ruļļus pasūtām no Baltkrievijas, tomēr tuvākajā nākotnē gribam atrast jaunus sadarbības partnerus. Arī citur tiek ražots tualetes papīrs, tomēr cenas ziņā Baltkrievijas ražotāji ir visizdevīgākie. Atradām jaunus un labus celulozes papīra ražotājus Spānijā, bet jādomā, vai ceļš mums atmaksāsies. Šobrīd mums atsūtīts papīrs testēšanai. Svarīgākais, ko mēs izvērtējam, ir kvalitāte, cena un piegādes attālums,» stāsta uzņēmuma vadītāja Oksana Gaspažiņa.

Uzņēmuma pamatdarbības virziens ir dažādu izmēru, garuma un specifikācijas tualetes papīrs, papīra roku dvieļi un tehniskie papīri.

O. Gaspažiņa gan šobrīd ir direktore, ražošanas vadītāja un pat sētniece vienā personā, jo strādā viena pati. «Pēc profesijas es esmu juriste, tomēr pirms pusotra gada izlēmu izveidot SIA Papīrs Com. Pavisam nesen uzsāku vēl vienu biznesu, kas ir mana sirdslieta – nopirku skaistumkopšanas salonu. Esmu ļoti daudzpusīga un ar stipriem nerviem, milzīgu gribasspēku, taču jāatzīst, ka Papīrs Com sākums nebija viegls, jo bija jāsastopas ar dažādiem šķēršļiem,» teic O. Gaspažiņa.

Papīrs Com izveidē ieguldīti vairāki desmiti tūkstoši eiro no ģimenes ietaupījumiem.

Viens no lielākajiem izaicinājumiem tualetes papīra biznesā ir konkurence ar importēto produkciju. «Lielie tirgus spēlētāji ar mazajiem uzņēmējiem sarunās neiesaistās. Arī valsts iepirkumos izvēlas lielos uzņēmumus. Latvija labāk iepērk tualetes papīru no Lietuvas, Polijas un citām valstīm. Mēs kā vietējais uzņēmums varētu piedāvāt vismaz par trešdaļu lētāk un ne sliktākas kvalitātes papīru,» komentē O. Gaspažiņa.

Šajā gadā uzņēmums neplāno būtiski palielināt darba apjomus. «Mēs visu laiku cenšamies piesaistīt jaunus klientus, tomēr būtiski apjomus neplānojam palielināt. Mūsu klienti pārsvarā ir juridiskas personas, dažādi piegādātāji un mazie veikali. Es ļoti priecājos, ka mūsu tualetes papīru izvēlas arī beziepakojuma veikali Turza, Ber un sver,» akcentē O. Gaspažiņa.

Ražošanas process Papīrs Com notiek tad, kad ir konkrēti pasūtījumi. Noliktava un ražošanas telpas tiek īrētas. «Man bija būtiski, lai uzņēmuma ražošana notiek Rīgā. Zolitūdē, Jūrkalnes ielā atradu piemērotas telpas,» stāsta uzņēmuma vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sony bezspoguļa kamera A6400 izceļas ar segmentā neierastu darbības ātrumu un zibenīgu autofokusu

Viedtelefonu kļūšana par ikdienas galveno fotografēšanas rīku pamazām ienes korekcijas arī digitālo fotoaparātu vidējā segmentā. Lai piesaistītu pircējus un piedāvātu tiem kaut ko vairāk, nekā iespēj telefoni, foto tehnikas ražotāji «spiež» uz augstākā līmeņa fotogrāfiju kvalitāti kamerās, kuru cena grozās ap tūkstoš eiro. Vismaz Sony.

Gada sākumā, piesakot jauno bezspoguļa hibrīdkameru ar maināmu objektīvu A6400, japāņi devuši skaidru mājienu, ka turpmāk par viedtelefonu flagmaņu cenu varēs iegūt fotoaparātu, kura veikums būs ļoti tuvs spoguļkameru iespētajam. A6400 aizguvusi nozīmīgas tehnoloģijas no divu un vairāk reižu dārgākajām pilna kadra kamerām, ieskaitot augstvērtīgu autofokusa sistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidēji Latvijā uz 1000 baneru ekspozīcijas reizēm tiek veikti 5,3 klikšķi, kas ir par 0,4 klikšķiem mazāk kā pirms gada. Lai gan tradicionālos reklāmas banerus Latvijā joprojām izmanto biežāk, interaktīvo kampaņu CTR ir krietni ievērojamāks, liecina interneta pētījumu uzņēmuma Gemius jaunākais gemiusAdMonitor pētījums.

Kā vēsta Gemius AdMonitor pārskats par 2018. gada pirmo pusi, Latvijas CTR (click-through rate) rādītājs jeb reklāmas klikšķu skaitu uz 1000 baneru ekspozīcijas reizēm ir 0,53% un tas nozīmē, ka vidēji uz katriem parādītajiem 1000 reklāmas baneriem tiek izdarīti 5,3 klikšķi. Savukārt visbiežāk klikšķus uz reklāmām veic Ukrainā (1,15% jeb aptuveni 1,2 klikšķi uz 1000 baneriem), Polijā (0,92% jeb aptuveni 9,2 klikšķi) un Turcijā (0,88% jeb aptuveni 8,8 klikšķi).

Jāatzīmē, ka, salīdzinot ar iepriekšējiem pārskatiem, klikšķu skaits Latvijā samazinās, jo 2016. gada pirmajā pusē Latvijas CTR rādītājs bija 0,78%, taču jau gadu vēlāk jeb 2017. gada pirmajā pusē CTR skaits bija krities uz 0,69%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Samsung" šā gada viedtelefonu flagmaņu sērijas "Galaxy S20" dārgākais modelis "Ultra" piesaista uzmanību ar iespaidīgu 108 megapikseļu kameru un 100x tālummaiņu.

Dažus gadus it kā no malas noskatoties, kā "Huawei" «privatizē» viedtelefonu fotokameru lauciņu, "Samsung" šopavasar beidzot sagatavoja skaļu atbildi. Lielākais un dārgākais no jaunās "Galaxy S20" sērijas tālruņiem - "Ultra" – aprīkots ne vien ar uzkrītošu četru aizmugurējo kameru bloku, bet arī 100x tālummaiņu. Tā ir divreiz lielāka nekā "Huawei P30 Pro", kas pērnajā pavasarī tehnoloģiju pasaulē izpelnījās ovācijas un pat tika nodēvēts par «labāko spiegu telefonu».

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

"Ultra" ir jaunpienācējs "Galaxy S" saimē. Vēl nebijām apraduši ar domu, ka flagmanis sadalīts divos atzaros – parastajā un lielākajā jeb "Plus" versijā, kad sērijai pievienojās trešais brālis "Ultra". Kā var noprast pēc nosaukuma, gradācijas skalā šis ieņem augstāko pakāpienu. Tas ir lielāks par abiem pārējiem, ar 6,9 collu Dynamic AMOLED displeju un ar jau minēto simtkārtīgo tālummaiņu, kāda abiem pārējiem nav tikusi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaujas mašīnas formā veidotais "DJI RoboMaster S1" piedāvā savdabīgu veidu, kā ieinteresēt bērnus programmēšanā un robotu konstruēšanā

Robotizācijai aptverot aizvien jaunas dzīves sfēras, tālredzīgākās nacionālās valstis steidz gatavot rītdienas speciālistu maiņu. Cilvēkus, kuri pratīs izgatavot, apmācīt un apieties ar robotiem. Dažviet jau bērnudārzā tiek piedāvātas robotikas un pirmo soļu programmēšanā nodarbības, un arī tehnoloģiju kompānijas dod savu artavu kopīgajā lietā.

Ar bezpilota lidaparātiem pasaules mēroga atpazīstamību ieguvusī kompānija "DJI" pērn savu produktu klāstu papildināja ar neparastu konstruktoru "RoboMaster S1". Tas palīdz dažādu vecumu interesentiem apgūt prasmes robotu būvēšanā un vadīšanā ar ieprogrammētām komandām, un delverīgus zēnus piesaista ar spēju doties tanku kaujās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Failiem.lv" ir izveidojis satura piegādes rīku, kas ļauj atslogot Latvijas un pasaules interneta tīklu Covid-19 pandēmijas laikā un pēc tās.

Lietojot satura glabāšanas platformu, medijiem, telekomunikāciju uzņēmumiem un satura veidotājiem iespējams būtiski uzlabot satura piegādes kvalitāti un ātrumu failiem, kas ir populāri patērētāju vidū. Risinājums ir izveidots, apvienojot centralizētu mākoņskaitļošanas arhitektūru ar miglas skaitļošanas jeb Peer-to-peer (P2P) risinājumiem.

"Failiem.lv" izveidotais vienādranga lejupielādes un straumēšanas risinājums ļauj atslogot uzņēmumu serveru tīklu un nodrošināt ātrāku datu pārraidi, pārvēršot katru faila lejuplādētāju vai video skatītāju arī par tā augšuplādētāju. Tas nozīmē, ka tieši populārs saturs – ziņas, pasākumu pārraides, filmas, sporta sacīkstes - gala lietotājiem faktiski tiek piegādāts no tuvāk esošajiem lietotājiem, nevis pāri visai valstij vai kontinentam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Ķīna mēģina izskaust viltus ziņas ar jauniem tiešsaistes satura noteikumiem

Lelde Petrāne, 02.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnā paziņots par jauniem noteikumiem, kas regulē video un audio saturu tiešsaistē, ieskaitot aizliegumu publicēt un izplatīt "viltus ziņas", kas veidotas ar tādām tehnoloģijām kā mākslīgais intelekts un virtuālā realitāte, ziņo "Reuters".

Jebkurš mākslīgā intelekta un virtuālās realitātes gadījums ir skaidri jāmarķē redzamā veidā, un noteikumu neievērošanu varētu uzskatīt par noziedzīgu nodarījumu, pavēstījusi Ķīnas Kibertelpas administrācija.

Noteikumi, kas stājas spēkā 1. janvārī, publiskoti administrācijas tīmekļa vietnē pēc tam, kad par tiem informēti tiešsaistes video un audio pakalpojumu sniedzēji.

Īpaši izcelti gadījumi, kad ar virtuālās realitātes palīdzību radīti hiperreālistiski video, kuros kāds saka vai dara kaut ko tādu, kas neatbilst patiesībai. Tas varot apdraudēt valsts drošību, izjaukt sociālo stabilitāti un kārtību, kā arī pārkāpt citas likumīgās tiesības un intereses. Kā piemērs tiek minēta lietotne "ZAO", kas lietotājiem ļauj pieņemt slavenību, sporta zvaigžņu vai citu personu sejas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Ir sākusies ēra: Ko, kur un kad gribu, to lietoju!

Tele2 komercdirektors Raivo Rosts, 30.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudziem noteikti ir zināma dziesma «Video killed the radio star», kuras nosaukumā minētais apgalvojums gan nav piepildījies. Šobrīd līdzīgi tiek spriests par klasiskās jeb lineārās televīzijas norietu, jo cilvēki paši vēlas noteikt, kādu saturu patērēt. Šīm runām ir zināms pamats, jo patiešām: arvien vairāk cilvēku paši pieņem lēmumu, kad un kur skatīties konkrēto video saturu, izvēloties tā saucamās video-on-demand (VOD) platformas.

Televīzijas attīstības tendenču un nākotnes perspektīvu kontekstā ir svarīgi izprast divus procesus: 1) satura piegādes/patēriņa veida attīstību; 2) iekārtu ekrānu attīstību, uz kurām saturs tiek patērēts.

Ja raugāmies uz satura piegādes veidu, tad klasiskie jeb lineārie kanāli vēl joprojām ir absolūti dominējošais satura patēriņa veids visā pasaulē, arī Latvijā. Iemesli tam ir dažādi: skatītāju ilgtermiņa ieradumi, nepieciešamība pēc TV fona trokšņa brīvdienu rītos, garantēts satura serviss, par ko parūpējusies attiecīgā kanāla redakcija, un nekas nav jāmeklē pašam.

Tā saucamie cordcutters jeb cilvēki, kas pilnībā ir pārgājuši uz VOD saturu, Latvijā ir ap 10–15%. Citviet pasaulē šie dati ir līdzīgi vai nedaudz augstāki, kad vienīgi VOD saturu patērē ap 15–20% skatītāju. Latvijai no pasaules tendencēm ir dažu gadu nobīde VOD platformu satura patēriņā. To ietekmē ne tikai tehnoloģiskā attīstība, bet samērā augstais pirātisma līmenis. Ar pirātismu TV industrijā ir jācīnās atbilstošajām valsts institūcijām, taču arī pakalpojumu kvalitātes līmenis šo situāciju noteikti mainīs. Proti, pakalpojumiem kļūstot ērtākiem un vieglāk pieejamiem, cilvēki pārskatīs arī savus ieradumus. Lielisks piemērs ir Spotify. Pirms gadiem ļoti daudzi mūziku lejuplādēja nelegāli, taču tagad liela klausītāju daļa izmanto Spotify, jo tā ir ļoti ērta un lietotājiem draudzīga platforma. Turklāt lietotāji par to ir gatavi arī maksāt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudziem noteikti ir zināma dziesma "Video Killed the Radio Star", kuras nosaukumā minētais apgalvojums gan nav piepildījies. Šobrīd līdzīgi tiek spriests par klasiskās jeb lineārās televīzijas norietu, jo cilvēki paši vēlas noteikt, kādu saturu patērēt.

Šīm runām ir zināms pamats, jo patiešām: arvien vairāk cilvēku paši pieņem lēmumu, kad un kur skatīties konkrēto video saturu, izvēloties tā saucamās video on demand (VOD) platformas.

Televīzijas attīstības tendenču un nākotnes perspektīvu kontekstā ir svarīgi izprast divus procesus: pirmkārt, satura piegādes/patēriņa veida attīstību un, otrkārt, satura patēriņam izmantoto iekārtu ekrānu attīstību.

Ja raugāmies uz satura piegādes veidu, tad klasiskie jeb lineārie kanāli vēl joprojām ir absolūti dominējošais satura patēriņa veids visā pasaulē, arī Latvijā. Iemesli tam ir dažādi: skatītāju ilgtermiņa ieradumi, nepieciešamība pēc TV fona trokšņa brīvdienu rītos, garantēts satura serviss, par ko parūpējusies attiecīgā kanāla redakcija, un nekas nav jāmeklē pašam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Samsung" oficiāli atklājis "Galaxy Z Flip" viedtālruni, kas izceļas ar uzņēmuma pirmo salokāmo īpaši plāna stikla 6,7 collu ekrānu.

Latvijā jaunā ierīce būs pieejama februāra beigās.

"Galaxy Z Flip" ir salokāms aptuveni maka izmērā, un to var viegli ielikt kabatā vai somā. Atlocītā veidā tā ekrāna izmērs dubultojas, sasniedzot 6,7 collas.

Jaunajai ierīcei ir "Infinity Flex" displejs ar "Samsung" patentēto salokāmo īpaši plāno stiklu (Ultra Thin Glass (UTG)), padarot viedtālruni plānāku.

Šis ir pirmais "Samsung" viedtālrunis ar ekrāna attiecību 21,9:9 – tas sniedz iespēju filmas, šovus un citu saturu vērot kino līdzvērtīgā formātā, apgalvo ražotājs.

"Galaxy Z Flip" apslēptais savienojums ir izveidots inženieru rūpīga darba rezultātā. Tas ir papildināts ar Dual CAM mehānismu, lai nodrošinātu, ka katra salocīšanas reize ir viegla un dabīga. "Galaxy Z Flip" var palikt atvērts dažādos leņķos, piemēram, kā portatīvais dators. Turklāt apslēptajam savienojumam ir iestrādāta jauna tehnoloģija, kas ar neilona šķiedrām novērš putekļu un netīrumu iekļūšanu locījuma vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

iPhone 11 Pro Max plusi un mīnusi

Jānis Vēvers, 11.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apple šā gada iespaidīgākais tālrunis iPhone 11 Pro Max beidzot ticis pie trīskāršas fotokameras, taču visā citā ir pārāk līdzīgs diviem pēdējiem priekšgājējiem

Cik gan ātri spēj mainīties vienas kompānijas filozofija attiecībā uz pašu izstrādātajiem produktiem! Vēl šīs desmitgades sākumā Apple ar katru otro jauno iPhone modeli centās pārsteigt savus klientus, ieviest patiešām inovatīvas lietas, bet šobrīd ir sajūta, ka uzņēmumā valda pilnīgi pretējs noskaņojums – ka tikai neaizbiedēt senos, lojālos āboltelefonu fanus ar kaut ko neparastāku. Septembra sākumā prezentētais Apple iPhone 11 Pro izskatās kā divus gadus vecā iPhone X klons ar lielāku kameras bloku aizmugurē, un tas nozīmē, ka amerikāņi tālruņa dizainu nav mainījuši jau trīs gadus pēc kārtas.

Šķiet, ka septembra pasākuma vienīgā intriga bija – cik modeļus Apple piedāvās? Šogad tie ir trīs – iPhone 11, iPhone 11 Pro un iPhone 11 Pro Max. Lielākais un jaudīgākais no tiem uzreiz pēc prezentācijas pasākuma Euronics veikalā nonāca DB rīcībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dronu ražotājs DJI Ņujorkā prezentējis jaunos kvadrakopterus MAVIC 2 ZOOM unMAVIC 2 PRO. Jaunie modeļi izrādīti arī Latvijā.

DJI ir vadošais bezpilota lidaparātu ražotājs pasaulē, un to jaunākie modeļi 5.septembrī prezentēti arī Latvijā, sadarbībā ar Lattelecom, kur apmeklētājiem bija iespēja iepazīties ar kvadrakopteru nozīmīgākajām iespējām un novērtēt video kvalitāti.

Galvenais, kas atšķir jaunus Mavic dronus no priekštečiem un citiem tirgus spēlētajiem, ir palielināts lidojuma ātrums (līdz 72 km/h) un laiks (līdz 31 minūtei), tiem piemīt pilnvērtīga datorredze, kas fokusējās uz visām pusēm, bet kameras un sensori ļauj viegli noteikt attālumu līdz objektiem, kas ievērojami atvieglo filmēšanu iekštelpās.

Abi droni ir spējīgi uzņemt 4K video, tiem ir 8GB flešatmiņas, kā arī ir iespējams izmantot microSD kartes līdz 128 GB. Video pārraide tiek nodrošināta 8 kilometru attālumā. DJI Mavic 2 Pro ir aprīkots ar Hasselblad kameru ar lielu attēla sensoru – 1-collu CMOS uz 20 megapikseļiem, bet Mavic 2 Zoom var lepoties ar divkāršotu optisko tālummaiņu (24 – 48 mm 35-mm ekvivalentā), sensors 1/2,3" CMOS uz 12 megapikseļiem. DJI Mavic 2 Zoom cena ir 1251.00 eiro, bet DJI Mavic 2 Pro - 1449 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar Zviedrijas mājlietu zīmola IKEA ienākšanu Latvijā citi tirgus dalībnieki «kreņķi neķer», uzskatot, ka darbojas tomēr nedaudz atšķirīgā nišā.

Pagājušas nedaudz vairāk kā divas nedēļas, kopš Latvijā durvis vēra Zviedrijas zīmola veikals IKEA. Šajā laikā to apmeklēt jau paguvuši simtiem cilvēku gan no Latvijas, gan arī tuvākajām kaimiņvalstīm. IKEA franšīzes ņēmējs Latvijā ir SIA Paul Mason Properties, kura īpašniekam pieder arī zīmola veikals Lietuvā un Islandē. Kā iepriekš apgalvoja SIA Paul Mason Properties vadītājs Sigurdurs Palmasons, viņš uz Latviju braucis jau kopš 1997. gada ar vīziju atvērt te IKEA veikalu. Beidzot tas ir noticis. Projekta izmaksas no uzņēmuma puses ir aptuveni 60 milj. eiro. Tomēr S. Palmasons pieļauj, ka ar laiku šī summa varētu pieaugt, jo tālākā nākotnē iecerēts attīstīt teritoriju ap IKEA veikalu, izveidojot reģionālas nozīmes iepirkšanās centru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

FOTO; VIDEO: Māj ar irbuli kā ar burvju nūjiņu

Jānis Vēvers, 13.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samsung jaudīgo Galaxy Note sēriju sašķēlis divos modeļos un piešķīris jaunas funkcijas S Pen irbulim

Kopš Note sērijas pirmsākumiem 2011. gadā, Samsung konstanti piedāvājis pircējiem tikai vienu sava lielākā viedtelefona modeli. Par izņēmumu var uzskatīt vien Note 4, kam pievienojās Note Edge ar noliektu ekrāna labo malu, uz kura varēja redzēt paziņojumus un uzlikt programmu īsceļus. Šogad korejieši ar Note sēriju izdarījuši to pašu, ko savulaik ar flagmani Galaxy S. Proti, sagatavojuši uzreiz divus dažādus modeļus Note 10 un Note 10+, kas atšķiras ne vien ar cenu, bet arī ar tehniskajiem parametriem. Mēs, protams, ķeramies klāt labākajam no abiem – Note 10+.

Jau pērnā gada Note 9 šīs sērijas cienītājiem lika aizdomāties, vai ir vērts pāriet no gadu vecākā modeļa uz jauno, jo būtiskākā atšķirība bija vairāk funkciju piešķiršana S Pen irbulim. Šogad dilemma būs līdzīga, jo Samsung atkal ir gājis lēnīgas evolūcijas ceļu, noslīpējot negludumus un piemetot pa kādai jaunai iespējai, bet tā īsti nepārsteidzot aizvien prasīgākos patērētājus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā audzēšanas sezonā būtiski palielinājušies ziemas siltumnīcu kompleksa Mežvidi operatora SIA Latgales dārzeņu loģistika tomātu realizācijas ieņēmumi

SIA Latgales dārzeņu loģistika tomātu realizācijas ieņēmumi 2017./2018. gada audzēšanas sezonā, salīdzinot ar iepriekšējo sezonu, pieauguši par 207,6 tūktošiem eiro, liecina uzņēmuma sniegtā informācija. SIA Latgales dārzeņu loģistika valdes loceklis Edgars Romanovskis izaugsmi skaidro ar ieguldījumiem audzēšanas procesa efektivitātē.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Aizvadītajā tomātu audzēšanas sezonā SIA Latgales dārzeņu loģistika tomātu realizācijas ieņēmumi sasniedza 832,97 tūkstošus eiro, kas ir par vairāk nekā 200 tūkstošiem vairāk nekā vēl gadu iepriekš, kad realizācijas ieņēmumi veidoja 625,4 tūkstošus eiro. Audzis arī uzņēmuma kopējais apgrozījums. Mežvidos tomātu audzēšanas sezona parasti ilgst no oktobra vidus līdz jūlija beigām, un šobrīd veikalu plauktos jau nonākuši pirmie šajā sezonā Latgalē audzētie tomāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Kļuva neinteresanti

Anda Asere, 15.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Bright ir attīstījusies par pilna servisa digitālo aģentūru, lai gan 2011. gadā uzņēmums sāka ar virtuālo tūru izstrādi

Virtuālās tūres ir palikušas kā mazs papildpakalpojums, saka Zane Šneidere, SIA Bright līdzīpašniece.

Kādu laiku, izstrādājot tūres, komanda saprata, ka uzņēmuma grafiskie dizaineri un programmētāji var daudz vairāk. «Kļuva neinteresanti. Tas bija nišas produkts – lai gan mainījās telpas, ko fotografējām, tehnoloģija visu laiku bija viena un tā pati. Gribējās jaunus izaicinājumus, darīt kaut ko interesantāku, sarežģītāku,» atzīst Kaspars Bleikšs, SIA Bright līdzīpašnieks.

Reizēm viņi klientus pat atrunā no virtuālo tūru veidošanas, jo tagad daudz vairāk var pateikt ar video, turklāt to var izmantot ne vien mājaslapā, bet arī sociālajos tīklos, YouTube u.tml. «Vienu laiku virtuālās tūres bija modes kliedziens. Tagad tās vairs nav aktuālas. Ja runājam par tādu nišu kā dzīvokļu pārdošana vai īre, tad tur virtuālās tūres joprojām labi strādā. Citās jomās video ar labu scenāriju ir daudz iespaidīgāki,» vērtē Zane. Kaspars piebilst, ka tad, ja video skatītāju neaizrauj pirmajās piecās sekundēs, tālāk to neskatīsies. Viņiem bieži vien prasa piecu minūšu mārketinga video, un tad nākas ilgi skaidrot, ka mūsdienās viena minūte jau ir daudz. «Cilvēki novērtē savu laiku, ir nepacietīgi un nedaudz slinkāki, meklējot informāciju,» novērojis Kaspars. Lietotājam ir svarīgi saprast, kā rīkoties un cik daudz laika tas prasīs. Varbūt minūtes cilvēkam nav žēl, bet, ja būs jāveic daudzi un neskaidri soļi, viņš, iespējams, meklēs ko vienkāršāku, un mājaslapas īpašnieks šo potenciālo klientu būs zaudējis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

«Varam piedāvāt atvest tādas preces no IKEA, kādu nav Latvijā»

Elīna Pankovska, 18.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar Zviedrijas mājlietu zīmola IKEA ienākšanu Latvijā citi tirgus dalībnieki «kreņķi neķer», otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness. Tā, piemēram, SIA Ekopaka (mebo.lv) vadītājs Ivars Leicis uzsver, ka nekas traģisks nenotiks, jo piedāvātais sortiments atšķiras.

«Mēs sniedzam transporta pakalpojumus. Proti, cilvēki var pasūtīt lietas un mēbeles no IKEA Polijas veikala. Visticamāk, mums samazināsies pasūtījumu skaits, jo cilvēki paši brauks uz IKEA tepat, Pierīgā. Tomēr, domājams, tas nebūs tik traģiski, jo varam piedāvāt atvest tādas preces, kādu nav Latvijā, jo piedāvātais sortiments atšķiras,» viņš saka.

Tāpat cilvēkiem patīkot, ka «varam ne tikai piegādāt, bet arī samontēt», viņš akcentē.

Pagājušas nedaudz vairāk nekā divas nedēļas, kopš Latvijā durvis vēra Zviedrijas zīmola veikals IKEA. Šajā laikā to apmeklēt jau paguvuši simtiem cilvēku gan no Latvijas, gan arī tuvākajām kaimiņvalstīm.

IKEA franšīzes ņēmējs Latvijā ir SIA Paul Mason Properties, kura īpašniekam pieder arī zīmola veikals Lietuvā un Islandē. Kā iepriekš apgalvoja SIA Paul Mason Properties vadītājs Sigurdurs Palmasons, viņš uz Latviju braucis jau kopš 1997. gada ar vīziju atvērt te IKEA veikalu. Beidzot tas ir noticis. Projekta izmaksas no uzņēmuma puses ir aptuveni 60 milj. eiro. Tomēr S. Palmasons pieļauj, ka ar laiku šī summa varētu pieaugt, jo tālākā nākotnē iecerēts attīstīt teritoriju ap IKEA veikalu, izveidojot reģionālas nozīmes iepirkšanās centru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Digitāla ieejas karte ļauj piedalīties Latvijas valsts proklamēšanas ceremonijā

Zane Atlāce - Bistere, 16.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai palīdzētu izprast, kā pirms simts gadiem, 1918. gada 18. novembrī, tika pasludināta neatkarīga Latvijas valsts, radīts interaktīvs video, kas atraktīvā veidā ļauj atgriezties pagātnē un piedalīties Latvijas valsts proklamēšanas ceremonijā, informē Latvijas valsts simtgades biroja pārstāve Linda Pastare.

Latvijas valsts simtgades priekšvakarā ikviens interesents aicināts noskatīties interaktīvu video ieejaskarte.lv un pārbaudīt savas zināšanas par valsts proklamēšanas gaitu, dodoties virtuālā vēsturiskā ceļojumā kopā ar aktieri Ģirtu Krūmiņu.

Daudzi ir redzējuši fotogrāfiju no proklamēšanas ceremonijas, bet kāpēc fotogrāfs Vilis Rīdzenieks uzņēma tikai vienu? Kā un kādēļ tieši tā tika noformēta skatuve? Kas šuva Latvijas karogu, kurš iekārtoja proklamēšanas ceremoniju? Ko savās uzrunās teica jaunās valsts pirmie valstsvīri? Atbildes uz šiem un citiem jautājumiem iespējams gūt, noskatoties video, kā arī tā gaitā atbildot uz Ģirta Krūmiņa uzdotajiem jautājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Cik tehnoloģiski gatavi esam, lai nodrošinātu attālinātu izglītības procesu?

Mārtiņš Paurs, SIA “Telia Latvija” komercdirektors, 13.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairākas valstis (tostarp Latvija) slēgušas izglītības iestādes, cīnoties ar koronavīrusa izplatību. Šādos apstākļos valsts atbildība ir nodrošināt izglītības procesa nepārtrauktību, nevis tā atlikšanu uz vēlāku laiku, kas sevišķi svarīgi, piemēram, 12. klašu skolēniem, kas paredzējuši pieteikties mācībām ārvalstu augstskolās.

Mēs - nozares pārstāvji – esam pilnīgi gatavi. Latvijā veiksmīgi darbojas vairākas tālmācības skolas, no kurām lielākā ir Rīgas 1. Tālmācības vidusskola, kas īsteno izglītības programmas atbilstoši izglītības standartam. Vidusskolas mācību procesā tiek izmantoti digitālie mācību materiāli - mācību video straumēšana skolēniem tiešsaistes vidē, tiešsaistes konsultācijas ar skolotājiem, iespēja attālināti pildīt un nodot uzdevumus, un kārtot pārbaudījumus.

Arī "Telia Latvija" var apliecināt, ka interneta un straumēšanas jaudas Latvijā ir pietiekošas. "Telia Latvija" mediju servisu komanda jau 10 gadus attīsta un pasaulē virza savu video straumēšanas platformu, kas paredzēta ne vien medijiem un uzņēmumiem, bet arī izglītības iestādēm video satura straumēšanai, apstrādei un glabāšanai. Mūsu tehnoloģijas ir piemērotas pat ļoti lielam skatītāju skaitam, kas vienlaicīgi vēro video saturu gan tiešraidē, gan ierakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Izaugsmes treniņa mozaīka internetā

Anda Asere, 03.09.2019

SIA Motivio īpašnieki Ansis Līpenītis (pa kreisi) un Juris Blūzmanis

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Personālvadības uzņēmums SIA Motivio attīsta jaunu biznesa virzienu un izstrādā vadītāju personīgās izaugsmes platformu Wiserstate

Attīstot produktu darbinieku ēdināšanai Motivio Meals, pagājušā gada otrajā pusē Ansis Līpenītis un Juris Blūzmanis sāka meklēt atbildi uz jautājumu, kā vēl varētu uzlabot darbinieku iesaisti un apmierinātību darbā. «Sākām ar uzņēmuma kultūru, bet mūsu eņģeļinvestors rosināja skatīties ne tikai uz sekām, bet arī cēloņiem. Kultūra ir sekas, bet kā ietekmēt cēloņus? Ķērāmies klāt intervijām, sekundāro pētījumu analīzei un secinājām, ka visvairāk darbinieku iesaisti un kultūru ietekmē visa līmeņa vadītāji. Ja vadītājs ir labs, viss ir labi, bet, ja vadītājs ir slikts, nekas cits nelīdzēs. Tāpēc jāpalīdz uzlabot vadītāju prasmes un spējas tur, kur tas katram nepieciešams,» spriež Ansis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Huawei" lēmums tirgot Eiropā "P40 Pro+" bagātinājis piedāvājumu ar vēl vienu simtkārtīgi pietuvināt spējīgu viedtālruni.

Kad marta beigās "Huawei" tā brīža drūmajai globālajai situācijai atbilstošā virtuālajā prezentācijā izrādīja jaunos "P" sērijas viedtelefonus, visjaudīgākais no tiem, "P40 Pro+", uzreiz tika nostumts maliņā ar paziņojumu, ka būs pieejams tikai pircējiem Āzijā. Līdz ar to tas pārējai pasaulei kļuva neinteresants, lai gan vienīgais no visas sērijas spēja pieņemt mēnesi agrāk izrādītā "Samsung Galaxy S20 Ultra" mesto izaicinājumu.

Tagad Ķīnas uzņēmums domas ir mainījis un pārsteidzis eiropiešus ar solījumu tirgot "P40 Pro+" vecajā pasaulē. Ļoti iespējams, tas nonāks arī Latvijā. Ar ko gan tas varētu ieinteresēt mūsu pircējus, ņemot vērā, ka šobrīd jau nopērkamais "P40 Pro" piedāvā, iespējams, vislabāko telefona fotokameru tirgū?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Samsung Galaxy Z Flip" atsauc atmiņā 20 gadus senos aizlokāmos «gliemežvākus», taču piedāvā moderna viedtelefona iespējas.

Ieilgušo "vienādo telefonu" laikmetu sapurinājis kaut kas neparasts. Līdz ar pirmajām pavasara vēsmām arī pašmāju veikalos ienācis "Samsung" šā gada jaunums – salokāmais viedtelefons "Galaxy Z Flip".

Lai arī salokāmie tālruņi pompozi tika izrādīti jau pirms gada, uz pirmajiem eksemplāriem varējām vien žēlīgi noskatīties globālajās izstādēs vai citzemju veikalos. Savukārt "Z Flip" uzreiz nonācis arī pie mums, un ir pelnījis ikviena līdzšinējās tālruņu vienveidības garlaikotā lietotāja uzmanību.

Dizains

✪✪✪✪✪✪✪✪

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

Nav jābūt ekstraklases speciālistam, lai saprastu, ka "Z Flip" svarīgākā inovācija un potenciālo pircēju uzmanības piesaistītājs ir tieši ārējais izskats. To nevar gluži dēvēt par unikālu vai neredzētu. Drīzāk, labi aizmirsts vecais modernā izpildījumā. Droši vien liela daļa šo rindu lasītāju ap gadsimtu miju izmēģināja tolaik ļoti aktuālos atlokāmos mobilos telefonus. Ekrāns augšā, pogas apakšā, vēl viens maziņš displejs uz vāka. Pārlocīta šī ierīce kabatā aizņēma niecīgu vietu, taču spēja piedāvāt daudz lielāku ekrānu nekā nepārlokāmie, kuri arī tolaik bija mazi, ja salīdzinām ar šodienas milzeņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Mobilais Telefons (LMT) nodrošinās jauno Samsung Galaxy Note 10+ 5G iegādi.

Note 10+ 5G pārspēj līdzšinējos Samsung Note sērijas telefonus ar sevišķi ātru darbību, pateicoties 7nm procesoram un 12 GB operatīvajai atmiņai. Turklāt tas aprīkots ar modemu, kas spēj uztvert 5G signālu. Viedtālruņa konfigurācija ļauj pat noslogotās vietās lejuplādēt lielus failus – seriālu sezonas, lielformāta video, prezentācijas, attēlus utt., kā arī reālajā laikā straumēt video saturu bez aiztures. Tāpat video saturu būs iespējams acumirklī straumēt uz lielākajām platformām, piemēram, Youtube vai Twitch.

Modelis aprīkots ar 6,8 collu QHD AMOLED bezmalu ekrānu parocīgākā, slaidākā un vieglākā korpusā, S-Pen irbuļa pārvaldību, 12 GB RAM, kas ļauj acumirklī pārslēgties starp lietotnēm un parādīt divas lietotnes vienlaicīgi ar splitscreen funkciju, kā arī sevišķi ietilpīgu 512 GB atmiņu, ko varēs palielināt līdz 1TB. Tas nozīmē, ka telefonā iespējams glabāt bildes, dokumentus, video un citu saturu, nedzēšot vecākus datus, lai rastu vietu jauniem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz globālo pandēmiju, cenas vadošajos pasaules akciju tirgos pēdējo nedēļu laikā pieaugušas.

Par to, cik noturīgs varētu būt šis kāpums, pārliecība gan ne vienmēr ir tā pati lielākā. Neskatoties uz to, notiekošais liek domāt, ka pēc šīs krīzes pat vēl pārliecinošākas varētu kļūt jau tā gigantisko interneta un tehnoloģiju līderu pozīcijas.

Tieši šādu uzņēmumu vērtspapīri lielā mērā bijuši atbildīgi par kopējo tirgus cenu palielināšanos. Piemēram, tikai pieci uzņēmumi - "Microsoft", "Apple", "Amazon", "Alphabet" ("Google") un "Facebook" – šobrīd veido jau piekto daļu no kopējās ASV akciju tirgus "Standard & Poor's 500" indeksa vērtības (to veido 500 lielākās ASV publiski kotētās kompānijas).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar S Pen irbuli pazīstamā Samsung viedtelefonu sērija Note savā 10.jubilejā pircējiem sarūpējusi iespaidīgu trīs fotokameru bloku.

Jau desmito gadu pēc kārtas rudens cēlienu tehnoloģiju pasaulē iezvana Dienvidkorejas uzņēmuma Samsung prezentācija, kurā potenciālajiem pircējiem un vienkārši interesentiem tiek izrādīts kārtējais Galaxy Note modelis. Jā, augusta sākumā izrādītais Note 20 pārstāv jau desmito šīs sērijas paaudzi.

Tāpat kā priekšgājēji, arī jaunākais veikums iemieso āziešu pragmatisko un konservatīvo pieeju biznesam – sniegt klientiem viņu iecienīto produktu, ik gadu to nedaudz pilnveidojot. Tas vienlaikus arī nozīmē, ka vienas sērijas ietvaros radikālas izmaiņas nav gaidāmas, lai cik ļoti to vēlētos atsevišķi tehnoloģiju baumotāji, kuri gada sākumā spekulēja par Note un atlokāmā Fold sēriju saplūšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Par video statistikas pārspīlēšanu Facebook varētu maksāt 40 miljonus dolāru

LETA/FORBES/HOLLYWOOD REPORTER, 16.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairākas reklāmas aģentūras tiesā pieprasījušas ASV sociālo tīklu kompānijai «Facebook» samaksāt 40 miljonus dolāru (36,3 miljonus eiro) saistībā ar apsūdzībām, ka uzņēmums pārspīlējis video skatīšanās statistikas rādītājus.

Ja «Facebook» šo piedāvāto vienošanos pieņems, tad vairāk nekā 1,35 miljoni reklāmas izvietotāju būs tiesīgi saņemt kompensāciju.

Apsūdzībā norādīts, ka «Facebook», kas aptuveni 98% no saviem ienākumiem gūst no reklāmas pārdošanas, laika periodā no 2015.gada februāra līdz 2016.gada septembrim reklāmas izvietotājiem sniedzis kļūdainu statistiku attiecībā uz to, cik lietotāji vidēji ilgi skatās sociālajā tīklā izvietotos video. Šī statistika ir svarīga tiem, kas reklāmas izvieto tādās platformās kā «YouTube» un «Facebook».

Daudzpersonu tiesas prāvā iesaistītie uzsver, ka šīs nepatiesās statistikas dēļ viņi maksājuši vairāk par «Facebook» reklāmām, jo viņi bijuši gatavi maksāt vairāk par video reklāmām, kas tiek aplūkotas ilgāk.

Komentāri

Pievienot komentāru