Krītas Latvijas vidējais CTR jeb click-through rate rādītājs 

Vidēji Latvijā uz 1000 baneru ekspozīcijas reizēm tiek veikti 5,3 klikšķi, kas ir par 0,4 klikšķiem mazāk kā pirms gada. Lai gan tradicionālos reklāmas banerus Latvijā joprojām izmanto biežāk, interaktīvo kampaņu CTR ir krietni ievērojamāks, liecina interneta pētījumu uzņēmuma Gemius jaunākais gemiusAdMonitor pētījums.

Laura Mazbērziņa, 18.10.2018

Foto: pixabay

Kā vēsta Gemius AdMonitor pārskats par 2018. gada pirmo pusi, Latvijas CTR (click-through rate) rādītājs jeb reklāmas klikšķu skaitu uz 1000 baneru ekspozīcijas reizēm ir 0,53% un tas nozīmē, ka vidēji uz katriem parādītajiem 1000 reklāmas baneriem tiek izdarīti 5,3 klikšķi. Savukārt visbiežāk klikšķus uz reklāmām veic Ukrainā (1,15% jeb aptuveni 1,2 klikšķi uz 1000 baneriem), Polijā (0,92% jeb aptuveni 9,2 klikšķi) un Turcijā (0,88% jeb aptuveni 8,8 klikšķi).

Jāatzīmē, ka, salīdzinot ar iepriekšējiem pārskatiem, klikšķu skaits Latvijā samazinās, jo 2016. gada pirmajā pusē Latvijas CTR rādītājs bija 0,78%, taču jau gadu vēlāk jeb 2017. gada pirmajā pusē CTR skaits bija krities uz 0,69%.

Visās analizētajās valstīs tradicionālo baneru izmantošana reklāmas kampaņās joprojām ir populārāka par interaktīvajiem jeb video reklāmu formātiem. Latvijā regulāros banerus izmanto apmēram 95% reklāmas kampaņās, taču video reklāmas formātus izmanto tikai 8% no visām kampaņām. Savukārt kaimiņvalstī Igaunijā regulārie reklāmas formāti tika izmantoti 95% gadījumos, bet video reklāmas formāti – 6% no visām kampaņām.

Valstīs, kurās regulārie baneri tika izmantoti retāk, tika uzstādīti augstākie rādītāji video reklāmu formātu izmantošanā. Piemēram, Polijā tradicionālie reklāmas formāti veidoja 68% no visām kampaņām, bet video 36%, bet Turcijā tradicionālās reklāmas veidoja 86%, bet video – 32% no visām reklāmas kampaņām.

Pētījumā novērots, ka tradicionālos reklāmas banerus Latvijā izmanto biežāk, taču CTR video kampaņām ir krietni augstāka. Video reklāmām šis rādītājs ir 0,91%, bet regulārajiem baneriem tas ir tikai 0,38%. Tas nozīmē, ka Latvijas interneta lietotāji uz 1000 interaktīvajām ekspozīcijām uzspiedīs apmēram 9,1 reizes, taču uz regulārajiem baneriem – apmēram 3,8 reizes.

Tevi varētu interesēt

Produktu izvietošanas ziņā video saturā (seriālos, filmās, raidījumos) pionieris ir ASV. Runājot...

Tehnoloģiju pārsvars pār mārketinga vēsti ignorē reklāmas industrijas ētiku un labākās tradīcijas...

Reklāmas tehnoloģiju jaunuzņēmums Setupad izstrādājis reklāmu automātisku pārdošanas sistēmu,...

Latvijas reklāmas aģentūras starptautiskā arēnā virza gan vietējos zīmolus, gan veido reklāmas...

Iepriekšējos gados novērotā izaugsme Latvijas reklāmas tirgū šobrīd ir apstājusies,...

Nepalaid garām

Akciju sabiedrība "Meridian Trade Bank" 22. janvārī ir mainījusi nosaukumu uz "Industra...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

2019. gada desmit lielāko nekustamā īpašuma darījumu sarakstā Rīgā un Pierīgā ir ne...

Tiesa noraidījusi nogalinātā maksātnespējas administratora Mārtiņa Bunkus brāļa prasību pret...

Ir būtiski runāt par privātās dzīves, interešu un plānu saskaņošanu ar darbu, nevis...

Skotijai ir viskijs, Somijai ir Nokia, Itālijai ir makaroni,Meksikai ir tekila, Karību...

Tiesvedību un to radīto sarežģījumu dēļ Lielupes apkaimē slēgtais restorāns "36.līnija" atsācis...

No šīs sadaļas

Drošības policija veic izmeklēšanu, tāpēc sestdien, Saeimas vēlēšanu dienā notikušo hakeru...

«Šobrīd pilnībā atjaunota portāla darbība un lietotājiem pieejami visi Draugiem.lv servisi,»...

Kā datu pārraides attīstība un lietu interneta tehnoloģijas ļauj uzlabot dzīves kvalitāti...

Sociālā tīkla «Instagram» līdzdibinātāji Kevins Saistroms un Maiks Krīgers paziņojuši, ka...

Savu darbību uzsāk jauns liellopu izsoļu rīkotājs SIA «Cattle Market», piedāvājot iespēju lauksaimniekiem...

ASV sociālo tīklu uzņēmumu Google, Facebook un Twitter vadītāji trešdien sniedza liecības...

ASV sociālo tīklu uzņēmumu «Google», «Facebook» un «Twitter» vadītāji trešdien sniegs liecības...

Latvijā veikts pētījums, lai noskaidrotu, kā vecāku klātbūtne sociālajos tīklos ietekmē viņu...

Pārtikas interneta lielveikals NuKo.lv atvēris partnermārketinga jeb affiliate platformu, caur kuru...

Eiropas lielākās ziņu aģentūras otrdien pārmetušas uzņēmumiem «Google» un «Facebook» ziņu...