Protams, nekas labs nesanāk. Ziemassvētku gaidīšanas laikā grūti nepamanīt Latvijas vadošā telekomunikāciju uzņēmuma klātbūtni teju vai visos plašsaziņas līdzekļos. Gan apmaksāto reklāmu veidā, gan sociālajos tīklos.
Proti, Lattelecom (LTC) šefs Juris Gulbis pirms dažām dienām tviterī rakstīja sekojošo (saglabāta oriģinālā transkripcija): «nepērciet Zsvētku dāvanas @JanisRoze, personāls izliekas ka neredz klientus kas vēlas iztērēt naudu, treknie gadi atgriežas!» un nedaudz vēlāk «@Lattelecom ir viens no labākajiem klientu servisa uzņēmumiem LV, tā ir visu darbinieku un vadītāju prioritāte!»
Te nu vietā ir teiciens par akmeņa mešanu, jo tas var trāpīt pašam. Stāsts sekojošs.
Vispirms gan jāatzīmē, ka manā skatījumā Lattelecom ir visnotaļ cienījams uzņēmums, kas piedāvā kvalitatīvu un mūsdienīgu pakalpojumu. Pats esmu bijis uzņēmuma klients daudzus gadus un izmantojis vai it visus LTC piedāvātos pakalpojumus – interaktīvo TV, filmu nomu, internetu, arī fiksēto telefonlīniju, protams. Viss vienmēr ir labi strādājis, noticis utt.
Citiem vārdiem, LTC sniedz plašu pakalpojumu spektru par pieņemamu cenu. Bet ar vienu piebildi - ja vien jūs dzīvojat daudzstāvenē vai blīvi apdzīvotā pilsētas rajonā. Mana jaunā pieredze, dzīvojot ārpus pilsētas, tagad ir nedaudz savādāka.
LTC sadales skapi es redzu pa savas mājas otrā stāva logu. Izmērīju – no māja stūra līdz tam ir precīzi 73 soļi. Uz manis izteikto vēlmi pievienoties LTC klientu lokam arī jaunajā adresē, saņēmu LTC klientu servisa sniegto informāciju - kabeļa ievilkšana man maksātu starp LVL 2500. – 5000.- (atbildes bija atšķirīgas, jo dažādos laikos tās sniedza dažādi KS cilvēki). Jo jāprojektē, jārok utt. utjpr. - nekādu citu elastīgu risinājumu, nekā. Tātad no, biznesa viedokļa raugoties – tāda ir maksa par iespēju kļūt par lojālu klientu - pirkt LTC pakalpojumus un regulāri maksāt.
Te vietā ir pieminēt, ka LTC ik pa laikam publiski gaužas par to, ka vairums esošo klientu iztiek tikai ar virszemes televīzijas bezmaksas kanāliem, nepērk kartes, kas ļautu skatīties paplašinātās paketes, ir kūtri iegādājoties interaktīvo TV. Citiem vārdiem – maksātspējīgo klientu nav pietiekami.
Tad nu jautājums - kur tad lai tie rodas? Vai LTC tas ir kāds pārsteigums, ka papildus pakalpojumus ir iespējas pārdot vietā, kur ir augstāka auditorijas maksātspēja? Vai investīcijas nebūtu jāiegulda tanī vietā, kur atdeve ir nevis ātrāka, bet perspektīvāka ilgtermiņā. Protams, tas ir biznesa vadības jautājums.
Atsevišķs stāsts ir arī par to, kā un cik operatīvi man izdevās uzzināt par šo «unikālo» iespēju tikt pie LTC pakalpojumiem. No telefoniskā pieteikuma līdz atbildei (kuras būtība taču ir «nē, nevaram, diemžēl...») pirmajā reizē pagāja 13 dienas. Klientu serviss apgalvoja, ka «vajagot izpētīt situāciju uz vietas utt.» No mana piedāvājuma veikt izpēti stundas laikā LTC atteicās.
Tikmēr Lattelecom ziemassvētku reklāmā tikko izlasīju: «Lattelecom sveic Tevi gada sirsnīgākajos svētkos. Mūsu ikdiena ir cilvēki – katrs unikāls un neatkārtojams. Arī tu!» Šis nu gan ir reputācijas jautājums.