Jaunākais izdevums

Piektdienas vakarā uz Tallinas šosejas pie Lilastes cietuši Katastrofu medicīnas centra darbinieki. Firmas Leabold automašīna Mini Cooper, braucot pa pretējo braukšanas joslu, taranēja centra automašīnu, kura tajā brīdī devās uz izsaukumu Limbažos. Negadījuma vietā bojā gāja Mini Cooper vadītāja – 1980. gadā dzimusī sieviete.

Piektdienas vakarā uz Tallinas šosejas pie Lilastes cieta KMC darbinieki. Firmas Leabold automašīna Mini Cooper, braucot pa pretējo braukšanas joslu, taranēja KMC automašīnu, kura tajā brīdī devās uz izsaukumu Limbažos. Izsaukums nebija ļoti steidzams, tādēļ operatīvais transporta līdzeklis brauca ar atļauto ātrumu – apmēram 90 kilometri stundā. Negadījuma vietā bojā gāja Mini Cooper vadītāja – 1980. gadā dzimusī sieviete, bet avārijā smagi cieta un guva nopietnas traumas KMC šoferis un ārsts. Kā norāda KMC direktors Mārtiņš Šics, traģiskajā ceļu satiksmes negadījumā cietušo KMC darbinieku veselības stāvoklis ir stabilizējies, tomēr viņi pēc veiktajām operācijām, turpina ārstēšanos Gaiļezera slimnīcā.

Katastrofu medicīnas centra (KMC) direktors uzsver, ka šīs nedēļas nogales notikumi kārtējo reizi apliecina, cik traģiskas sekas var būt agresīvai braukšanai. Skumjākais esot tas, ka cieš ne vien avārijas izraisītājs, bet arī citi nevainīgi satiksmes dalībnieki.

Tomēr īpašu satraukumu M. Šics pauž par firmas Leabold nesekošanu līdzi savu darbinieku brauktprasmei, piešķirot dienesta auto - KMC direktora personīgie novērojumi liecina, ka dienu pēc avārijas, kad ar šīs firmas automašīnu agresīvi brauca un bojā gāja sieviete, cita viņas kolēģe ar šīs pašas firmas marķētu auto, 13. janvāra ielas rajonā rupji pārkāpa ātruma ierobežojumus un agresīvi piedalījās ceļu satiksmē.

Kopumā KMC aizvadīta smaga nedēļas nogale.

Kārtējo reizi noticis maza bērniņa applaucēšanās gadījums. Gadu un deviņus mēnešus vecs bērns uzrāvis sev virsū karstu ūdeni. Kaut arī sekas varēja būt traģiskas, par laimi, šoreiz apdegums bija virspusējs, tādēļ mediķi pēc veiktās izmeklēšanas atstāja mazo pacientu ārstēšanai Alūksnes slimnīcā un specializēta ārstēšana Valsts apdegumu centrā nebija nepieciešama.

Ar verdošu ūdeni nedēļas nogalē applaucējusies arī kāda 45 gadus veca sieviete. Tā kā apdegums bija dziļš un smags, kura dēļ nopietni cietusi seja, kakls un mugura, kā arī kreisā roka, sievietei bija nepieciešama specializēta ārstēšana. KMC speciālistu novērota viņa tika pārvesta no Tukuma slimnīcas un Valsts apdeguma centru.

KMC speciālistu palīdzība bija nepieciešama arī kolēģiem Gaiļezera slimnīcā, kur ārstējas 20 gadus vecs vīrietis ar smagu traumu, tostarp lauztiem kakla skriemeļiem. Traumas gūšanas iemesli un apstākļi ir neskaidri, bet jaunietis, iespējams, kritis no liela augstuma. Puisim steidzami bija nepieciešama sarežģīta operācija, ko veica valsts vadošie speciālisti.

Tāpat palīdzība bija nepieciešama arī vairākos gadījumos, kad traumas gūtas ceļu satiksmes negadījumos. KMC mediķi atbalstu snieguši arī mediķiem Liepājas reģionālajā slimnīcā, kur nokļuvusi kāda 32 gadus veca sieviete. Sievieti bija notriekusi automašīna, tādēļ viņa guvusi smagu politraumu. Ņemot vērā to, ka pacientei nepieciešama specializēta ārstēšana, KMC mediķi viņu nogādāja P. Stradiņa Klīniskajā universitātes slimnīcā.

Citas ziņas

Civilās aizsardzības un katastrofu pārvaldīšanas sistēma Latvijā atstāta novārtā

Db.lv,12.10.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Civilās aizsardzības un katastrofu pārvaldīšanas sistēma lielā mērā ir novārtā atstāta joma, un kopumā civilās aizsardzības sistēmā nav radīti priekšnoteikumi efektīvai katastrofu pārvaldīšanai un krīžu vadībai.

Tas secināts Valsts kontroles (VK) revīzijā par 2016.gadā pilnveidotās civilās aizsardzības un katastrofu pārvaldīšanas sistēmas darbību.

VK norāda, ka visā sistēmā ir nepieciešami un iespējami uzlabojumi, lai labāk sagatavotos krīzēm, pēc iespējas tās novērstu un efektīvi pārvarētu, kopumā mazinot katastrofu negatīvo ietekmi gan uz cilvēku veselību un dzīvību, gan ekonomiku.

VK padomes locekle Kristīne Jaunzeme norāda, ka, tā kā revīzija par valsts civilās aizsardzības sistēmas plānošanu un gatavību veikta laikā, kad pasaules dienaskārtību lielā mērā noteica Covid-19 pandēmija, bet revīzijas noslēguma posmā Krievija sāka karu Ukrainā, pastiprināta uzmanība pievērsta Covid-19 pandēmijas pārvaldībai, kā arī vērtēts institūciju paveiktais civilās aizsardzības sistēmas ietvaros attiecībā uz plānos paredzētajiem preventīvajiem un gatavības pasākumiem kara un militāra apdraudējuma gadījumā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 13. līdz 16. novembrim 10 Latvijas medicīnas nozares uzņēmumu piedalīsies pasaules vadošajā medicīnas nozares izstādē MEDICA 2023. Šī būs vēsturiski plašākā Latvijas medicīnas nozares ražotāju dalība savas nozares vadošajā starptautiskajā izstādē Diseldorfā. Pateicoties Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras atbalstam, šogad līdzās mūsu valsts medicīnas preču ražotāju individuālajām ekspozīcijām pirmo reizi Diseldorfā tiks būvēts Latvijas nacionālais stends.

Pasaules medicīnas produktu un tehnoloģiju tirgus ir dinamiski mainīgs, jaunu tehnoloģiju izstrāde un ražošana ietekmē medicīnas aprūpes nozari kopumā. Energoresursu cenu kāpums, izejvielu sadārdzinājums, izmaksu pieaugums pakalpojumiem un precēm no vienas puses un daži ļoti būtiski tehnoloģiski lēcieni, piemēram, mākslīgā intelekta jomā, kas liek investēt jaunos procesos, no otras puses, situācijā, kad veselības aprūpes budžeti ir ierobežoti, jo īpaši daudzu valstu valsts finansētajās veselības nozarēs. Ņemot vērā šos vispārējos nosacījumus, ir svarīgi, lai ikviens, kas pieņem lēmumus veselības aprūpes nozarē, būtu lietas kursā un izmantotu pasaulē vadošās medicīnas nozares izstādes MEDICA 2023 un starptautiskās augsto tehnoloģiju risinājumu un piegāžu medicīnā izstādes COMPAMED 2023 piedāvātās profesionālā dialoga, biznesa partnerības un tīklošanas platformas iespējas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mājokļu kreditēšanas aktivitāte kopumā bijusi samērā noturīga pret pēdējos gados mājokļu tirgu būtiski ietekmējošajiem notikumiem, vietnē "Makroekonomika.lv" raksta Latvijas Bankas ekonomisti Andrejs Semjonovs, Jānis Strazdiņš un Nadežda Siņenko.

Gan dzīvokļu, gan māju iegādes ar kredīta finansējumu aktivitāte Covid-19 pandēmijas pirmā viļņa ietekmē strauji samazinājās 2020.gada otrajā ceturksnī, taču ļoti spēji atguvās 2020.gada otrajā pusē. Turklāt neskatoties uz "pandēmijas šokam" sekojošo "izmaksu un pandēmijas šoku", aktivitāte kopumā saglabājās noturīgi augsta arī 2021.gadā un 2022.gada sākumā.

Ekonomisti uzskata, ka aktivitātes atgūšanos varētu būt sekmējuši pandēmijas laikā pieaugošie mājsaimniecību uzkrājumi, ko tostarp sekmējuši valsts atbalsta pasākumi pandēmijas pārvarēšanai un energoresursu cenu sadārdzinājuma kompensēšanai, kā arī zemesgrāmatas nodevas samazinājums.

Savukārt 2022.gada nogalē, būvniecības izmaksu pieaugumam jau būtiski sadārdzinot jaunu mājokļu cenas un procentu likmēm vēl vairāk pasliktinot aizņēmēju kredītspēju, kopējā aktivitāte sākusi mazināties. "Likmju šoka" periodā dzīvokļu un dzīvojamo māju pirkumu skaits samazinājās par 22%, salīdzinot ar "izmaksu un pandēmijas šoka" laikā īstenoto pirkumu skaitu, taču dzīvojamo māju pirkumu skaits aizvien bija augstāks nekā bāzes periodā.

Finanses

Pirms un pēc autoskolas.. Braucam droši!!! SIA „Miesassargu Aģentūras” „Auto Braukšanas centrs” piedāvā..

,13.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA „Miesassargu aģentūras” „Auto Braukšanas Centrs” ir pirmais Latvijā kurš jau no 2002. gada veic jaunu un jau pieredzējušu autovadītāju apmācības, kā pareizi pārvaldīt automašīnu jebkuros laika apstākļos. Mēs mācam pareizas un drošas braukšanas pamatus, lai ikviens auto braucējs spētu pārvaldīt automašīnu un izvairīties no avārijām vai ekstremālām situācijām.

Mūsu centru šajos gados ir apmeklējuši vairāk kā 1500 cilvēki, ar dažādu vecumu un ar dažādu braukšanas pieredzi. Sākot no 16 gadīgiem iesācējiem līdz autovadītājiem ar 30 un vairāk gadu stāžu.

Mūsu apmācību metodiku un bāzi ir atzinīgi novērtējuši arī valsts iestāžu un privāto uzņēmumu vadītāji. Tas dod mums papildus stimulu piedāvāt saviem patstāvīgiem un jauniem klientiem arvien labāku un augstāku servisu mācību procesā.

Visus šos gadus mēs esam strādājuši tikai ar juridiskām personām, bet kopš 2007. gada 01. februāra „Auto braukšanas Centrs” ir atvērts ikvienam braucējam, kurš vēlas iziet dažādu līmeņu apmācības, papildināt savas braukšanas prasmes vai vienkārši iemācīties braukt ar automašīnu un nokārtot braukšanas eksāmenu CSDD.

Iespējams, ka lielais vairums autovadītāju par savām braukšanas spējām ir pārliecināti. Diemžēl lielais avāriju skaits uz Latvijas ceļiem vēsta par pretējo – mākam braukt agresīvi, bet ne droši. Braukšanas speciālisti norāda, ka mazais papīrītis, ko sauc par tiesībām, vēl nenozīmē, ka cilvēks māk vadīt pār auto.

Ja ir vēlēšanās pārbaudīt savu varēšanu, tad iespējams doties pie mums - uz

“Miesassargu aģentūras” Auto Braukšanas Centru. Jūsu rīcībā būs liels izmēģinājumu poligons - Spilves lidlaukā, labas automašīnas un pieredzējuši instruktori.

“Miesassargu aģentūras” Auto Braukšanas Centra direktors Uldis Kaņeps - Kalniņš Centru raksturo šādi:

Mūsu sauklis – pirms un pēc autoskolas.

Mēs paši esam autosportisti, tāpēc, ja ir vēlēšanās, varam mācīt arī ekstrēmās braukšanas prasmes, bet pats galvenais – mēs mācam drošu braukšanu. Braucam ar SEAT Leon, kas ir ļoti ergonomisks auto ar priekšpiedziņu. Bet mācām arī ar klienta mašīnām. Piemēram, džipiem ir ļoti atšķirīga braukšanas tehnika. Automātu neignorējam, bet sajūsmā par to neesam. Ja cilvēks māk braukt ar mehānisko kārbu, tad ar automātu viņam būs viegli. Ja mērķis ir tikai un vienīgi automāts, tad mums ir mazs atsevišķs kurss.

Un kā ar Autoskolām?

Es parasti uzburu ainu – braucam mēs pa Āgenskalna rajonu. Pretī brauc mašīnas ar autoskolas logo, kurās sēž iekšā cilvēki ar TĀDĀM acīm. Pēc visām darbībām, ko viņi veic, ir skaidrs, ka sapratnes, kas notiek, nav vispār. Tas ir loģiski, ja cilvēkam pirms tam vienīgā pieredze ir bijis brauciens pa lauku ceļu. Līdz ar to nabaga māceklim ir jāiekļaujas mūsu intensīvajā, nebūt ne pareizākajā satiksmes plūsmā, vispār nesaprotot, ko viņš dara ar mašīnu. Ja jums liktu lidot, tāpēc, ka filmās jau viss ir parādīts, Jūs varētu? Nē. Tas ir absurds. Poligona apstākļos, lai kā tu brauktu, var paspēt apstāties. Blakām sēž ļoti mierīgs instruktors, zinot, ka agri vai vēlu mašīna apstāsies. Viņš mierīgi runā ar klientu. Es zinu cilvēkus, kurus pēc autoskolas ir ļoti grūti pārmācīt braukt atbilstoši apstākļiem. Viens ir tas, ko māca, bet otrs ir reālā satiksme. Tagad gan CSDD un Satiksmes ministrijas līmenī šie jautājumi tiek cilāti. Lielais avāriju skaits liecina, ka kaut kas visā sistēmā tomēr nestrādā.

Mēs ceram, ka nākotnē ar mums un līdzīgām skolām būs cieša sadarbība, jo mēs tiešām varam daudz dod satiksmes drošības uzlabošanā. Rīgā satiksme ir draņķīga arī tāpēc, ka cilvēki nesaprot plūsmu. Daudziem pietiek ar dažām stundām, kurās mēs pastāstām kā pareizi pamainīt rindas, kā apdzīt, kā ērtāk izbraukt krustojumus.

Par klientūru :

Pārsvarā mūsu klienti ir autoskolu audzēkņi un cilvēki, kas ir saņēmuši tiesības, bet ilgstoši nav vadījuši auto, kā arī uzņēmumi, kuriem ir savs autoparks, un to vadītāji pārsvarā ir menedžeri, kuriem svarīgāks ir pamatdarbs, nevis automašīnas pareiza un droša vadīšana.

Par sievietēm pie stūres :

Kāda ironija? Tā ir mūsu ikdiena. Sievietes brauc ar vien labāk un labāk. Mums 70 % individuālo klientu ir tieši sievietes. Atkal pierādās – sievietes saprot, ka ir jāmācās. Varbūt ekstremālās braukšanas elementus sievietēm apgūt ir grūtāk, jo ir jāpārvar zināma psiholoģiska barjera. Sievietēm mums ir cita pieeja. Daiļo dzimumu nevar tā vienkārši mācīt braukt. Ir jāsaprot kā.

Kurss - droša braukšana ziemas apstākļos :

Tā ir lieta, ko cilvēki prasa visvairāk. Ko darīt, ja slīd. Man ir viena recepte – ar ko saslimi, ar to jāārstējas. Jā, ziemā slīd, bet ir jāiemācās to izmantot savā labā. Nevar ziemā braukt un baidīties slīdēt. Vienalga – slīdēs.

Eksperti

Medicīnas tūrisms – iespēja valsts izaugsmei

Renārs Putniņš, neiroķirurgs, Ministru prezidentes padomnieks veselības aprūpes jautājumos,22.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Medicīna Latvijā. Kādas ir pirmās asociācijas dzirdot šo vārdu salikumu? Miljoniem eiro lielie slimnīcu parādi. Zemās mediķu algas. Ar pakalpojumu un medikamentu dārdzību neapmierinātie pacienti. Ātrā palīdzība, kas ne vienmēr ir tik ātra kā gribētos. Palasot ziņas laikrakstos un internetā, paskatoties televīzijas sižetus veselības aprūpes sistēma brīžiem šķiet neatrisināms problēmu mudžeklis, kas kā Gordijas mezgls gaida savu Aleksandru.

Problēmu tiešām netrūkst. Kā ārsts un politiķis, kurš iesaistījies nozares sakārtošanā es gan domāju, ka tās neatrisinās ne precīzs skalpeļa grieziens ne vēl jo vairāk straujš zobena cirtiens. Nav tādas receptes, kuru izrakstot Latvijas veselības aprūpes sistēmai gan ārsti, gan pacienti pēkšņi sajutīs, ka nu beidzot viss ir kārtībā. Galvenā medicīnas nozares problēma jau ir naudas trūkums. Mēs nevaram šai jomai iedalīt tik daudz budžeta līdzekļu kā bagātākas valstis un nevaram prasīt, lai iedzīvotāji par vizīti pie ārsta vai operāciju maksā trīs reizes vairāk, ja viņiem jau tagad ir grūtības norēķināties par saņemtajiem pakalpojumiem. Situācija ir jārisina pakāpeniski, gadu no gada palielinot finansējumu veselības aprūpes sistēmai. Vēl ir jādomā kā nopelnīt vairāk naudas un efektīvāk izmantot tos resursus un iespējas, kas mums jau ir.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas sabiedrības Balta un Drošas Braukšanas Skolas (DBS) pētījuma rezultāti liecina, ka 37% Latvijas iedzīvotāju pēdējos mēnešos izvēlas nebraukt ar savu automobili, tā vietā priekšroku dod sabiedriskajam transportam vai pārvietojas kājām.

50% iedzīvotāju ar zemiem ienākumiem, kā arī gados jauni cilvēki gada nogalē atteikušies no automašīnas kā pārvietošanās līdzekļa izmantošanas vispār.

„Automašīnu skaita samazināšanās uz ielām un ceļiem ir ekonomiskās situācijas rezultāts - šī brīža situācija cilvēkiem liek pārdomāt, cik bieži un vai vispār izmantot auto kā pārvietošanās līdzekli. Patlaban daudzi iedzīvotāji atsakās no auto lietošanas, tāpēc mazinās satiksmes intensitāte, līdz ar to arī ceļu satiksmes negadījumu skaits. Tomēr atlīdzību statistika rāda, ka, neskatoties uz automašīnu skaita samazinājumu ielās un piesardzīgāku autovadītāju braukšanas stilu, dienās, kad pēkšņi mainās laika apstākļi - piesalst vai strauji uzsnieg, atlīdzību pieteikumu skaits palielinās pat līdz divām reizēm. Tas liecina, ka autovadītāju braukšanas prasmes ir nepietiekošas un negadījumu risks pieaug tieši straujas laikapstākļu maiņas gadījumos, kad autovadītājam ir jāmaina braukšanas stils un taktika,” atzīst AAS „Balta” Atlīdzību direktore Madara Melnmate. ”Esam gandarīti sākt izglītojošu un informatīvu projektu kopā ar Drošas Braukšanas Skolu, lai vērstu autovadītāju uzmanību braukšanas prasmju pilnveidei, kas samazinātu iespējamo negadījumu risku.”

Eksperti

Medicīnas pakalpojumu sniedzēji nostiprinās biznesa centros

Anna Lalova, Colliers Baltics Biroju platību nodaļas direktora vietniece,11.10.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apmeklētājus vairs neizbrīna laboratorijas vai medicīnas konsultāciju pieejamība tirdzniecības centros, daudz redzamāk ārstniecības iestādes piesaka savu klātbūtni biroju kompleksos, un sagaidāms, ka šī aktivitāte pieaugs.

Visā Eiropā, un Latvija nav izņēmums, cilvēku vidējais vecums palielinās. Pakāpeniski vairojas arī Latvijas iedzīvotāju ienākumi un uzlabojas pirktspēja. Tas ietekmē cilvēku paradumus – kur un kam viņi tērē naudu. Paralēli paaugstinās izpratnes līmenis par savu ķermeni, veselību un cilvēki ir gatavi rīkoties preventīvi – veikt izmeklējumus, regulāri pārbaudīties, ne tikai reaģēt uz saslimšanas faktu. Tas viss rada priekšnoteikumus pieprasījuma kāpumam pēc veselības aprūpes pakalpojumiem.

No citas puses raugoties, veselības aprūpes sektors Latvijā ir viens no lielākajiem darbadevējiem – ap 7% no kopējā valsts darbaspēka. Gan šī sektora darbinieku skaits, gan to proporcija pret kopējo darbaspēku Latvijā turpina kāpt. Turklāt kopējais augstskolās uzņemto studentu skaits Latvijā samazinās, bet tieši veselības aprūpes nozarē ir vērojama kontrastējoša tendence ar studentu skaita pieaugumu ik gadu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atklāti jaunie Priekules un Iecavas depo jeb katastrofu pārvaldības centri (KPC). Šie ir tikai divi no astoņiem jaunajiem KPC, kas atradīsies dažādās Latvijas pilsētās, informē Iekšlietu ministrija.

Atklājot šos centrus, ir sperts nozīmīgs solis Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) infrastruktūras un iekšlietu nozarē strādājošo darba apstākļu uzlabošanā.

Līdzšinējo posteņu ēkas neatbilda mūsdienu ugunsdzēsības depo, drošas darba vides un sanitārajām prasībām, neskatoties uz to, ka, piemēram, Iecavas postenim ir lielākais izsaukumu skaits uz notikumiem starp visiem posteņiem Zemgales reģionā, un tas ir viens no lielākajiem arī starp visiem VUGD posteņiem. Iecavas KPC izmaksas sasniedza 1 476 699, 32 eiro bez PVN, savukārt Priekules KPC - 1 483 893, 95 bez PVN.

"Sapņa īstenošanu par atpazīstamiem, moderniem un uzturēšanā efektīviem ugunsdzēsēju depo/ katastrofu pārvaldības centriem iekšlietu nozare sāka 2018.gadā, kad iepirka tipveida energoefektīvu depo modeļu izstrādi. Jau ieraugot pirmās skices, bija skaidrs, ka to būvniecības process nebūs lēts vai vienkāršs, bet noteikti visu pūļu vērts. Tagad, stāvot šo jauno centru priekšā, ir neizsakāms gandarījums un lepnums! Gandarījums par to, ka šis attīstības vilciens ir uzsācis savu ceļu, šī ir pirmā pieturvieta, bet līdz galamērķim vēl tāls ceļš, jo jāuzbūvē un jānodod ekspluatācijā vēl vismaz 32 tipveida katastrofu pārvaldības centri visā Latvijā. Lepnums par paveikto, lepnums par visu kolēģu nesavtīgo darbu un atbildīgo pieeju! Paldies ikvienam, kurš palīdzēja tapt šiem jaunajiem, modernajiem katastrofu pārvaldības centriem" pateicās Nodrošinājuma valsts aģentūras direktore Ramona Innusa.

Auto

Pārbaudīt, nevis iegāzt

Laura Mazbērziņa,18.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija autoskolu apmācību līmeņa jomā nav pati sliktākā valsts pasaulē, bet arī ne labākā, uzskata Drošas Braukšanas Skolas vadītājs Jānis Vanks.

Drošas Braukšanas Skolas (DBS Autoskolas) vadītājs ir runājis ar saviem kolēģiem Lielbritānijā, kur apmācību process tiek organizēts citādi. Mums diezgan daudz kas ir palicis no senajiem laikiem, piemēram, apmācību process. Lielbritānijā teoriju var mācīties pats un pēc tam eksāmenu kārtot elektroniski. «Lielākā atšķirība Latvijai un Lielbritānijai eksāmenu jomā ir tas, ka tur uzdotie jautājumi nav, lai «iegāztu», bet gan, lai pārbaudītu zināšanas. Taču Latvija arī pārorientējas uz Lielbritānijas pieeju,» norāda J. Vanks. Viņš atzinīgi vērtē modernizētos CSDD teorijas eksāmenus, kuros ir ieviesti video jautājumi. Video jautājumu mērķis ir veicināt jauno autovadītāju izpratni par drošu rīcību uz ceļa, kā arī sekmēt pieklājību un toleranci starp satiksmes dalībniekiem.

Transports un loģistika

Sastrēgumi provocē uz agresīvu braukšanu

,02.11.2007

Aptauja: Kas, jūsprāt, liecina par agresīvu braukšanas stilu? Atbildes: Apdzīšana – 42% ātrums – 21% Joslu maiņa – 18% Nerāda pagriezienus – 13% Braukšana pa ietvi – 3% BMW – 3%

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Db

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

80% no aptaujātajiem atzīst, ka ar agresīviem autovadītājiem sastopas regulāri jeb vairākas reizes dienā, liecina aptauja. Pārsvarā šāds vērtējums tiek dots par Rīgas auto satiksmes dalībniekiem, norādot arī, ka tieši satiksmes organizācija un daudzie sastrēgumi provocē uz agresīvu braukšanas stilu.

Apkopoti šajā rudens/ziemas sezonā astotās ikgadējās satiksmes drošības akcijas Drošs paliek drošs rezultāti. Tās laikā Statoil degvielas uzpildes stacijās visā Latvijā veikta vairāk nekā 2,5 tūkstoši auto gaismu pārbaude, kā arī sniegti padomi autovadītājiem par drošu un ekonomisku braukšanu, informēja SIA Latvija Statoil sabiedrisko attiecību konsultante Margrieta Akmens.

Akcijas rīkotāji atzīst, ka kopīgiem spēkiem izdevies panākt, ka satiksmei drošu auto gaismu īpatsvars uz Latvijas ceļiem ir pieaudzis, tomēr autovadītāju zināšanas drošas braukšanas jautājumos vēl nav pilnīgas.

''Šogad akcijas laikā pievērsām uzmanību autovadītāju vērtējumam par kopējo braukšanas kultūru uz ceļiem, kā arī pārbaudījām autovadītāju zināšanas drošas braukšanas jautājumos. Aptaujas rezultāti liek secināt, ka situācija savstarpējās pieklājības un laipnības ziņā ir uzlabojusies, tomēr joprojām līdz pat 80% no aptaujātajiem atzīst, ka ar agresīviem autovadītājiem sastopas regulāri jeb vairākas reizes dienā. Pārsvarā šāds vērtējums tiek dots par Rīgas auto satiksmes dalībniekiem, norādot arī, ka tieši satiksmes organizācija un daudzie sastrēgumi provocē uz agresīvu braukšanas stilu,'' stāsta Drošas Braukšanas Skolas apmācību direktors Artūrs Priednieks.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No pirmdienas, 14.augusta, uz Rīgas apvedceļa (A5) posmā no Stūnīšiem līdz Jaunmārupei (23,1.-28,6. km) sāks darboties pirmais vidējā braukšanas ātruma kontroles posms, informē Latvijas Valsts ceļi.

Vidējā ātruma kontrole Latvijā tiek ieviesta, lai uzlabotu satiksmes drošību. Kā liecina statistika, biežākais smago ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) veids ir sadursme, un sadursmju iemesli ir nepareizi autovadītāju lēmumi pie stūres, pārgalvīgi manevri, kuru sekas pastiprina liels ātrums. Citu valstu pieredze liecina, ka posmos, kur tiek ieviesta vidējā ātruma kontrole, CSNg skaits samazinās.

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas veic ātruma mērījumu, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Posma sākumā un beigās ir uzstādīts aprīkojums, kas fiksē laikus, kad transporta līdzeklis iebrauc ceļa posmā un izbrauc no tā, un aprēķina vidējo ātrumu, ar kādu šis posms ir šķērsots. Ja sistēmas reģistrētais transportlīdzekļa vidējais ātrums ir lielāks par šajā posmā maksimāli atļauto, tā īpašnieks saņems sodu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Medicīnas centrs “Nucleo” sadarbībā ar “ARS Kodolmedicīnas klīniku” ir izveidojuši Baltijā unikālu medicīnas centru, kas nodrošinās kodolmedicīnā balstītus diagnostikas pakalpojumus, kā arī ražos un eksportēs radioaktīvos farmaceitiskos produktus.

Centra izveidē investēti vairāk nekā 2,5 miljoni eiro.

“Rīgā atklātais kodolmedicīnas centrs ir unikāls Baltijas reģionā. Jau vasaras izskaņā centrā tiks nodrošināta diagnostikai nepieciešamā radioaktīva preparāta ražošana mūsu rīcībā esošajā ciklotronā, savukārt jau patreiz ir iespēja veikt onkoloģisko pacientu izmeklēšanu ar pozitronu emisijas tomogrāfiju un datortomogrāfiju. Vienlīdz būtiski ir tas, ka centrs nodrošinās praktisku un mūsdienīgu apmācību procesu jaunajiem speciālistiem medicīnas un diagnostikas jomās, farmācijā un ķīmijā, kā arī medicīnas inženierijā un fizikā,” norāda SIA “Nucleo” medicīnas centra valdes locekle Dace Rātfeldere.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tartu Rādi rajonā tiks būvēts kara un katastrofu medicīnas centrs apmēram 8000 kvadrātmetru platībā, liecina Igaunijas Nacionālās aizsardzības investīciju centra (RKIK) izsludinātais projektēšanas un būvniecības iepirkums.

Ēkas pabeigšana būtiski uzlabos militārās medicīnas apmācību iespējas, kā arī Igaunijas aizsardzības spēku veselības centra un rehabilitācijas pakalpojumu apstākļus un kvalitāti.

Kompleksā tiks apvienots Igaunijas aizsardzības spēku veselības centrs, aizsardzības spēku centrālā medicīnas noliktava un citas esošās pamata medicīniskās apmācības iespējas. Tajā būs mācību telpas ar dažādām funkcijām, kā arī telpas katastrofu situāciju simulēšanai.

Plānots, ka līgums par kara un katastrofu medicīnas centra būvniecību tiks parakstīts līdz šā gada izskaņai, bet būvdarbi tiks sākti nākamā gada otrajā ceturksnī.

Pieteikumus konkursā Igaunijas Iepirkumu reģistrs pieņems līdz 18.augustam.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viestura Liguta kontā ir vairāk nekā 20 dežūru gadi intensīvās terapijas nodaļā, darbs ar studentiem, klīnikas vadīšana, vairākas grāmatas, un šogad arī — viens no augstākajiem sasniegumiem medicīnas zinātnē, publikācija New England Journal of Medicine.

Publikācija balstās uz darbu, kas veikts kopš 2003. gada, sadarbojoties vairākām Rīgas Stradiņa universitātes klīnikām un pētot intravenozo narkotiku lietotājus, kuriem novērots unikāls, iepriekš nezināms kustību traucējumu sindroms, līdzīgs parkinsonismam.

Šis sindroms tika atklāts efedrona lietotājiem, kuri šo narkotisko vielu gatavo paši, izmantojot pretklepus tabletes, etiķa esenci un kālija permanganātu. Šāda «recepte» ir izplatīta bijušās Padomju Savienības teritorijā, skaidro Viesturs Liguts. «Nelaime ir tā, ka tādā veidā vēnās tiek ievadīts mangāns, kurš izgulsnējas galvas smadzenēs un gados salīdzinoši jauniem cilvēkiem rada neatgriezenisku invaliditāti.»

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija (SM) ir sagatavojusi informatīvo ziņojumu "Ceļu satiksmes drošības plāna 2021.-2027.gadam starpposma ietekmes izvērtējums" ar priekšlikumiem īstenot papildus pasākumus, lai sasniegtu plānā izvirzīto mērķi - samazināt ceļu satiksmes negadījumos (CSNg) smagi ievainoto un bojāgājušo personu skaitu 2027.gadā par 35%, salīdzinot ar 2020.gadu.

Papildu steidzami veicamie un ilgtermiņa pasākumi izstrādāti, balstoties uz pētījumu datiem un diskusijām ar nozares ekspertiem. Tāpat uz Saeimas otro lasījumu ir sagatavoti satiksmes ministra priekšlikumi Ceļu satiksmes likuma grozījumiem.

Ar Eiropas Komisijas piešķirto tehniskā atbalsta instrumenta finansējumu pēc Satiksmes ministrijas pasūtījuma SIA "Ernst & Young Baltics" ir veicis pētījumu "Ceļu satiksmes drošības uzlabošana mazaizsargātiem satiksmes dalībniekiem Latvijā", kurā ietverti priekšlikumi papildu pasākumiem, lai sasniegtu plānā izvirzīto mērķi. Pētījumā analizēta situācija Latvijā, aplūkota citu valstu pieredze, izvērtējot drošas satiksmes pamata elementus: ceļus, ātrumu, transportlīdzekļus, satiksmes dalībniekus un aprūpi pēc negadījumiem. Pētījuma autori ir identificējuši virkni pasākumu, kuru ieviešana veicinātu situācijas uzlabošanu, kas ir iekļauti informatīvajā ziņojumā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais pasažieru pārvadātājs "Lux Express" pērn komercreisos pārvadāja 37 411 pasažierus, kuriem pienācās valsts noteiktie braukšanas maksas atvieglojumi, tādējādi kompānijai veidojās 317 400 eiro zaudējumi, aģentūrai LETA sacīja "Lux Express Latvia" valdes loceklis Aldis Ķibēns.

Viņš skaidroja, ka kompānijai ir būtiski zaudējumi esošā regulējuma dēļ, kas nosaka, ka valsts komercreisos nekompensē izdevumus, kas ir saistīti ar pakalpojumu sniegšanu, tomēr braukšanas maksas atvieglojumu saņēmēji ir tiesīgi saņemt atlaides arī komercmaršrutos.

Savukārt pēc Eiropas tiesas lēmuma Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā ir jāiekļauj norma, ka valstij ir jākompensē pasažieriem piešķirtās atlaides, jo valsts nevar pieprasīt no komersanta nodrošināt pakalpojumu bez maksas, skaidroja Ķibēns.

"Līdz šim esam dzirdējuši daudzus solījumus, bet neredzam konkrētus soļus, kā Autotransporta direkcija (ATD) plāno risināt šo situāciju," sacīja Ķibēns.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu policija pieklājīgas braukšanas dienas ietvaros, rīt, 3. decembrī, organizē reidu, kura laikā pastiprināti sekos ceļu satiksmes dalībnieku pieklājībai uz ceļa.

Īpaša uzmanība tiks pievērsta vietām Rīgas ielās, kur vadītāju neuzmanības un pieklājīgas braukšanas trūkums rada problēmas citiem vadītājiem un satiksmes drošībai kopumā, Db.lv informēja policijā.

Dienas laikā saspringtākajos Rīgas krustojumos dežūrēs Ceļu policijas ekipāžas, kas sekos vadītāju pieklājībai un aicinās vadītājus ievērot pieklājīgas braukšanas principus, kā arī dāvinās vadītājiem pasaku grāmatas „Ir labi būt labam”.

Pieklājīgas braukšanas diena tiek organizēta Pieklājīgas braukšanas nedēļas ietvaros, un tās laikā autovadītāji tiek aicināti būt īpaši pieklājīgi un kulturāli, ievērot ceļu satiksmes noteikumus un kulturālas braukšanas principus: laicīgi rādīt pagriezienus, nepalikt krustojumos pie aizliedzošā signāla un iekļauties vienotā plūsmā, ievērot rāvējslēdzēja principu, nerādīt nepieklājīgus žestus un nelamāties pie auto stūres u.c.

Mežsaimniecība

Papildināta - Mežsaimniecībā visā Latvijā izsludina katastrofas situāciju

LETA,28.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar plūdiem mežsaimniecībā izsludināta valsts mēroga dabas katastrofa, šodien lēma premjera pienākumu izpildītāja, zemkopības ministra Jāņa Dūklava (ZZS) vadītā Krīzes vadības padome.

Papildināta visa ziņa!

Padomes lēmums par valsts mēroga dabas katastrofu ir stājies spēkā. Pēc padomes sēdes Dūklavs žurnālistiem atzina, ka viņš minētajā jautājumā ir konsultējies ar Ministru prezidentu Māri Kučinski (ZZS), kurš aicinājis problēmu risināt Krīzes vadības padomē.

Dūklavs skaidroja, ka patlaban situācija ar plūdiem mežos ir tāda pati kā lauksaimniecībā, tāpēc padome šodien pieņēma tādu pašu lēmumu kā attiecībā uz lauksaimniecību - neizsludināt ārkārtējo situāciju, bet gan valsts mēroga dabas katastrofu.

Civilās aizsardzības un katastrofas pārvaldīšanas likums nosaka, ka katastrofa ir notikums, kas izraisījis cilvēku upurus un apdraud cilvēku dzīvību vai veselību, nodarījis kaitējumu vai radījis apdraudējumu cilvēkiem, videi vai īpašumam, kā arī radījis vai rada būtiskus materiālos un finansiālos zaudējumus un pārsniedz atbildīgo valsts un pašvaldības institūciju ikdienas spējas novērst notikuma postošos apstākļus. Savukārt likums par ārkārtējo situāciju un izņēmuma stāvokli paredz, ka ārkārtējā situācija ir īpašs tiesiskais režīms, ko var izsludināt Ministru kabinets. Ārkārtējo situāciju var izsludināt tāda valsts apdraudējuma gadījumā, kas saistīts ar katastrofu, tās draudiem vai kritiskās infrastruktūras apdraudējumu, ja būtiski apdraudēta valsts, sabiedrības, vides, saimnieciskās darbības drošība vai cilvēku veselība un dzīvība.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules ekonomika atkal nonākusi nedrošā stāvoklī - attīstīto valstu valdības mazina izdevumus un arī privātais sektors kļūst arvien piesardzīgāks. Bezdarba līmeņi daudzās attīstītajās valstīs pieaug līdz divciparu procentiem, radot darbavietu krīzi, raksta CNBC.

Tomēr dažas no pasaulē lielākajām kompānijām rietumu un jaunajos tirgos nelikvidē darbavietas, bet gan pieņem darbā jaunus darbiniekus.

Medijs izveidojis pasaulē 10 lielāko darba devēju sarakstu (biržās kotēti uzņēmumi). Tas veidots, ņemot vērā pasaules akciju indeksus, kompāniju tīmekļa vietnes, gada pārskatus un citu publiski pieejamu informāciju. Veidojot šo sarakstu, vērā ņemti pilna laika darbinieki, izņemot dažus gadījumus, kad bizness lielā mērā atkarīgs no nepilna laika darbiniekiem.

Pasaulē lielākie darba devēji darbojas dažādās nozarēs, piemēram, mazumtirdzniecībā, telekomunikācijās, enerģētikā un banku sektorā. Medijs aprēķinājis kompāniju ieņēmumus uz darbinieku un peļņu uz darbinieku, pamatojoties uz to 2010. gada peļņu. «Dažas no šīm organizācijām varētu jūs pārsteigt, bet citas ir slavenas to lieluma un globālā pārklājuma dēļ,» raksta CNBC.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naktī uz otrdienu, 3.oktobri, uz Jelgavas šosejas no Spodrām līdz krustojumam ar Parka aleju Elejā (50,0.-69,2. km) un uz Ventspils šosejas (A10) no Gulbju ezera līdz pagriezienam uz Usmu (135,0.-140,8. km) sāks darboties vidējā ātruma kontroles posmi.

Kā arī divi vidējā ātruma kontroles posmi sāks darboties uz Liepājas šosejas: no krustojuma ar autoceļu Tebra-Kazdanga-Cildi (V1200) līdz Silkalniem (157,3.-169,7. km) un no pagrieziena uz Kalnciemu līdz krustojumam ar autoceļu Jelgava-Tušķi-Tukums (P98) (26,1.-38,0. km).

Šajos posmos iekārtas kontrolēs vidējo ātrumu, OCTA, tehnisko apskati un autoceļu lietošanas nodevas samaksu.

Vidējā ātruma kontrole Latvijā tiek ieviesta, lai uzlabotu satiksmes drošību. Kā liecina statistika, biežākais smago ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) veids ir sadursme, un sadursmju iemesli ir nepareizi autovadītāju lēmumi pie stūres, pārgalvīgi manevri, kuru sekas pastiprina liels ātrums. Citu valstu pieredze liecina, ka posmos, kur tiek ieviesta vidējā ātruma kontrole, CSNg skaits samazinās.

Eksperti

Medicīnas tūrisma iespējas šodien un rīt

Mārtiņš Kapickis, [email protected],26.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vispārējā medicīnas sabrukuma tumsā pirms vairākiem mēnešiem no Veselības ministrijas izskanēja gaiša doma: attīstīt medicīnas tūrismu, ar to domājot piedāvājumu ārzemju pacientiem ārstēties Latvijas klīnikās. Šis ieteikums pamatā bija vērsts uz valsts un pašvaldību slimnīcām, bet nevis privātiem medicīnas uzņēmumiem, kuriem medicīnas tūrisma ideja jau sen nav sveša.

No VM ieteikuma varēja noprast, ka valsts visādi atbalstīs šādu ieceru realizāciju. Tas viss ar mērķi noslogot dārgo diagnostisko un ārstniecisko aparatūru un kaut daļēji nest ienākumus slimnīcām, medicīnas personāla darba atalgošanai.

Ja privātam medicīnas pakalpojuma sniedzējam tā ir vēl viena tirgus niša, tad gan valsts, gan pašvaldību slimnīcām šis varētu būt visai nesasniedzams mērķis. Kāpēc? Tāpēc, ka brīvā tirgū uzņēmējdarbība sākas ar uzticēšanos piedāvātajam produktam vai pakalpojumam. Šodien Latvijas valsts «apmaksātā» medicīnas aprūpe savu ļaužu acīs ir sevi diskreditējusi. Nemaz nerunājot par to, ka ne Eiropas, ne citu valstu acīs Latvija vairs nav «valsts, kura dzied», bet gan Repšes vārdiem sakot „valsts, kura ar seju ieskrējusi betona sienā". Šodien Latvijas valsts savu tēlu ir sabojājusi un to atjaunot īsā laikā nebūs iespējams.

Citas ziņas

Pabeigta tilta pār Juglas kanālu vienas puses rekonstrukcija

Dace Preisa,21.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiltam pār Juglas kanālu Brīvības gatvē ir noslēgusies puse no rekonstrukcijas darbiem. No sestdienas, 22. novembra, abas braukšanas joslas virzienā no Rīgas centra tiks novirzītas pa izremontēto tilta daļu. Virzienā uz Rīgas centru satiksme tiks organizēta pa divām braukšanas joslām pār pagaidu tiltu tāpat kā līdz šim.

Kā ziņots, kopš šā gada jūlija norisinās tilta pār Juglas kanālu paplašināšanas darbi. Šādi pār tiltu līdzšinējo divu braukšanas joslu vietā tiks ierīkotas trīs braukšanas joslas katrā virzienā, palielinot tilta satiksmes caurlaides spēju. Saskaņā ar Rīgas domes Satiksmes departamenta prasībām remontdarbu laikā būvdarbu veicējam jānodrošina satiksmes plūsma pa divām braukšanas joslām abos braukšanas virzienos.

Tilta pār Juglas kanālu paplašināšana tiek veikta Brīvības gatves pilnveidošanas darbu ietvaros, lai novērstu tā sauktā „pudeles kakla” veidošanos. Šobrīd Brīvības gatvē gan pirms, gan mazliet pēc tilta pār Juglas kanālu ir nodrošinātas trīs braukšanas joslas katrā virzienā. Pēc tilta rekonstrukcijas līdzšinējo divu braukšanas joslu vietā tiltam būs trīs braukšanas joslas katrā virzienā.

Citas ziņas

Maskavas ielā atvieglos satiksmes plūsmu uzstādot ceļazīmes

,22.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No pirmdienas, 27. oktobra, tiks atvieglota satiksmes plūsma Maskavas ielā posmā no Ķengaraga ielas līdz Glūdas ielai virzienā uz pilsētas robežu.

Minētajā posmā SIA Rīgas luksofors uzstādīs ceļa zīmes, kas aizliedz transportlīdzekļiem apstāties un stāvēt uz šīs ielas labās malējās brauktuves, Db.lv informē Rīgas domes Satiksmes departamenta preses sekretārs Mareks Ivans.

Maskavas ielā šobrīd šādā braukšanas virzienā ir trīs braukšanas joslas. Taisni, pilsētas robežas virzienā braucošie transportlīdzekļi un sabiedriskais transports pārsvarā iekārtojas tikai vidējā braukšanas joslā, vairojot satiksmes sastrēgumus pat uz Krasta ielas.

Lai atslogotu satiksmes plūsmu uz Krasta ielas un Maskavas ielas, tiks aizliegts transportlīdzekļiem apstāties un stāvēt uz Maskavas ielas labās malējās braukšanas joslas virzienā uz pilsētas robežu posmā no Ķengaraga ielas līdz Glūdas ielai, pagarinot apstāšanās un stāvēšanas aizlieguma zonu, kas šobrīd darbojas no Slāvu ielas līdz Ķengaraga ielai. Šādas satiksmes organizācijas izmaiņas ļaus taisni braucošajiem izmantot labo malējo braukšanas joslu savā iecerētajā braukšanas virzienā no pilsētas centra uz Ķengaragu.

Pakalpojumi

Visvairāk medicīnas tūristu ierodas no Krievijas

Elīna Pankovska,06.06.2018

Galerijā skatāmas fotogrāfijas, kas uzņemtas Veselības aprūpes forumā

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas medicīnas tūrismam ir potenciāls, bet priekšā vēl ir liels darbs, kā arī ir nepieciešams valsts atbalsts. Šobrīd Veselības ministrijas paspārnē darbojas arī darba grupa, kurā iesaistīti nozares pārstāvji, un ir iezīmēti medicīnas tūrisma mērķa tirgi, kā arī definētas vēlmes, lai varētu panākt jēdzīgu atbalstu aktivitātēm ārvalstu tirgos, Veselības aprūpes forumā sacīja Veselības centrs 4 valdes priekšsēdētājs Māris Rēvalds.

Veselības aprūpes forumu organizē Dienas Bizness sadarbībā ar Domnīcu Medicīnas attīstības platforma un Veselības aprūpes un darba devēju asociāciju (VADDA).

Pēc M. Rēvalda sacītā, atsaucoties uz Baltic Care datiem, visvairāk jeb aptuveni 24% no ārvalstu klientiem medicīnas iestādēm ir no Krievijas, otrajā vietā ierindojas Lielbritānijas un Īrijas iedzīvotāji (12%), bet trešajā vietā - medicīnas tūristi no citām NVS valstīm (11%). Tālāk seko Skandināvijas un Baltijas valstis, Vācija. «Viņi brauc, jo Krievijā medicīnas pakalpojumi ir zemas kvalitātes. Savukārt, amerikāņiem šķiet, ka te viss ir faktiski bez maksas, tomēr viņi ir jāpārliecina, ka par tik zemāk cenām, var saņemt kvalitatīvus pakalpojumus,» norāda M. Rēvalds.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nodrošinātu ilgtspējīgu un efektīvu Latvijas Universitātes (LU) iestāžu konsolidāciju, LU Padome 22. aprīlī, atbalstīja rektora priekšlikumu piecu fakultāšu vietā veidot sešas, sākotnēji iecerēto Medicīnas, dabaszinātņu, matemātikas un datorikas fakultāti sadalot divās – Medicīnas un dzīvības zinātņu fakultātē un Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultātē.

Nemainīgs paliek konsolidācijas lēmums par Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultātes, Humanitāro zinātņu fakultātes, Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes un Juridiskās fakultātes izveidi.

“Analizējot starptautisko praksi un uzklausot nozaru ekspertu viedokli, LU vadība medicīnas un dabas zinātņu jomās rosināja veidot divas fakultātes – Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāti un Medicīnas un dzīvības zinātņu fakultāti, lai nodrošinātu LU attīstībai nozīmīgu zinātņu nozaru izaugsmi un konkurētspēju gan nacionālā, gan starptautiskā līmenī. Konsolidācijas procesā ir svarīgi ņemt vērā vairākus nozīmīgus kritērijus – jaunveidojamo fakultāšu apjomu, realizēto studiju programmu skaitu un specifiku, piemēram, vai fakultāte realizē programmas reglamentētās profesijās, kā arī to budžetu un biznesa modeli,” uzsver LU rektors prof. Gundars Bērziņš.