Ražošana

Ķelnes izstādes atzinība ieceļ Elīza-K Eiropas superlīgā

Māris Ķirsons, 19.01.2015

Jaunākais izdevums

Mīksto mēbeļu ražotājs a/s Elīza-K pēc astoņu gadu darba iekļūst Eiropas superlīgā, uzņēmums pārkārtosies, lai sekmīgi strādātu šajā līmenī , pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Eiropā augstākās klases mīksto mēbeļu modes tendences nosaka Itālijas, Vācijas, Spānijas ražotāji, tagad tiem piepulcējies arī Latvijas uzņēmējs. Tas noticis Starptautitiskai dizaina padomei Ķelnes mēbeļu izstādē par labāko (uzvarētāju) atzīstot a/s Elīza-K dizaineru izstrādāto un ražoto Solid Wave dīvānu. «Saņemot apbalvojumu par labāko dīvāna dizainu Ķelnes izstādes versijā, ir divējādas sajūtas – paveras jaunas iespējas pārdot savus izstrādājumus Eiropas mīksto mēbeļu superlīgā, pieaug konkurentu interese par mūsu izstrādājumiem, vienlaikus jāveic pārkārtošanās tieši ražošanā, jo, ražojot augstas pievienotās vērtības dizaina mīkstās mēbeles, vislielākā uzmanība tiek veltīta kvalitātei, tas slāpē ražošanas tempu,» tā uz jautājumu, kas mainās uzņēmumā, atbild a/s Elīza-K valdes loceklis Aleksejs Koročkins. Viņš norāda, ka Ķelnes izstādes atzinība jau rosinājusi interesi no potenciālajiem pircējiem, tāpēc jautājums ir par uzņēmuma ražošanas kapacitāti un organizāciju. «Iepriekš bija tādi ekstraklases salona mēbeļu tirgotāji, kuri par a/s Elīza-K produkciju neizrādīja nedz interesi, nedz arī vēlējās kontaktēties, bet Ķelnes izstādes balva ir atvērusi arī šīs agrāk uzņēmumam slēgtās durvis,» tā A. Koročkins. Viņš arī jūtot konkurentu pastiprināto interesi, jo īpaši par uzņēmuma dizaina mēbeļu kvalitāti.

«Itālijas, Vācijas, Spānijas salona dizaina dīvānu ražotāji nekādas izmaiņas (lielāks vai mazāks gabarīts, krāsu toņi, roku balsti utt.) nepieļauj, savukārt Elīza-K cenšas izpildīt potenciālā klienta vēlmi attiecībā uz izvēlēto produkciju, protams, par atsevišķu samaksu,» tā uz jautājumu, kā konkurenti «palīdzējuši» iegūt klientūru Eiropā, atbild A. Koročkins. Viņš arī nenoliedz, ka savulaik lielie Eiropas superlīgas spēlētāji Latvijas uzņēmumu nav uzskatījuši par konkurentu, kas arī palīdzējis iegūt vietu tirgū. Uzņēmuma vadītājs neslēpj, ka viss šis laiks ir bijis laba skola. «Tagad ne tikai zinām, bet arī saprotam, kā jāstrādā mīksto mēbeļu salona ekstra līgā,» norāda A. Koročkins.

Plašāk lasiet rakstā Ķelnes izstādes atzinība ieceļ Elīza-K Eiropas superlīgā pirmdienas, 19. janvāra, laikrakstā Dienas Bizness (4.-5. lpp.)!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elīza Drāzniece ieguvusi izglītību un darba pieredzi modes pasaules mekās Parīzē un Milānā; tagad viņa ir atgriezusies Latvijā un gatava ar pilnu sparu ārvalstīs smeltās gudrības likt lietā šeit , trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Līdz darbam Milānā Elīza mērojusi vairāk nekā 11 gadus garu izglītošanās un pieredzes bagātināšanas ceļu Rīgā, Parīzē, Atēnās un Milānā.

Parīzes šarms

Pēc vidusskolas beigšanas Elīza devās uz Parīzi, lai vasaras mēnešos mācītos modes kursos senākajā modes augstskolā Esmod International. Pasniedzēji saskatījuši Elīzā talantu un pārliecināja studijas turpināt. Viņa toreiz atgriezās Latvijā un sāka meklēt iespēju iegūt finansējumu mācībām. Francijas vēstniecības piešķirtā stipendija viņai dāvāja šādu iespēju un modes biznesa aizkulišu iepazīšana varēja sākties. Divus gadus Elīza studēja Esmod International. «Otrajā kursā sapratu, ka modes dizains nav mans aicinājums, vairāk saista šīs industrijas biznesa puse – mārketings, modes uzņēmumu vadība, zīmolu izstrāde, produktu pārdošana, patērētāju vēlmju izzināšana. Trešajā kursā kā bakalaura mācību programmas kursu izvēlējos pabeigt Esmod Isem skolā, kur šīs zināšanas varēju iegūt,» stāsta Elīza. Paralēli viņa ieguva vēl vienu diplomu CNAM mākslas un zinātņu konservatorijā (National Chamber of Arts and Sciences), kurā apguva inovācijas modes uzņēmumu vadībā. Prakses laikā viņa redzēja, kā norit darbs ražotnēs, tostarp tādās, kas darina apģērbu Chanel modes namam. «Viss ražošanas ķēdes process ir pēc formulām smalki aprēķināta sistēma - kur un kā sēž šuvējas, kā tiek griezts audums, cik izmaksā vienas vīles nošūšana un cik maksā katra darba minūte attiecīgajam izstrādājumam,» viņa turpina. Pēc studiju beigšanas Elīza ieguva prakses vietu uzņēmumā Staff International, kas ražo un izplata virkni pasaulē zināmu zīmolu, tostarp Diesel, Dsquared2, Maison Margiela, Marc Jacobs, Vivienne Westwood un Victor&Rolf. 2006. gada vasarā Elīza strādāja pie jaunāko kolekciju pārdošanas kampaņas, kuras laikā nācās sadarboties ar pasaules atzītāko modes veikalu pārstāvjiem un iepircējiem. Modes biznesa pamatā ir sava veida demogrāfijas, socioloģijas un pasaules kultūru analīze. «Bija interesanti vērot un uzzināt, ko un kā pērk, piemēram, vācieši vai amerikāņi, ko pieprasa arābu vai japāņu tirgū, kā kolekcijas saviem veikaliem izvēlas un veido lielākie luksus veikalu iepircēji,» atminas Elīza. Parīzē viņa ieguva zināšanas par pasaules modes biznesa posmiem - sākot ar dizainu, modelēšanu, ražošanu un mārketingu līdz produkta nonākšanai pie gala patērētāja. Iegūtās zināšanas, palīdzējušas virzīt tālāko Elīzas karjeras ceļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Elīza- K: Esam iekļauti dīvānu ražotāju augstākajā līgā

Māris Ķirsons, 11.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķelnes mēbeļu izstādes augstākie apbalvojumi atvēruši mīksto mēbeļu ražotājam AS Elīza-K Austrijas tirgu

Latvijas uzņēmums jau vairākus gadus mērķtiecīgi strādā, lai savus dizaina produktus realizētu Rietumeiropas valstu tirgos. «Ķelnes izstādē ar Latvijas Investīciju attīstības aģentūras atbalstu piedalāmies jau daudzus gadus, un kopš 2014. gada kopumā jau ir saņemtas septiņas dažādas balvas, bet šogad iegūtā German Design Award atzinība, kā arī Vācijas dizaineru padomes speciālbalva ir kardināli mainījusi situāciju, jo tagad nevis vairs tikai AS Elīza-K vadītājiem jāspēj ieinteresēt mēbeļu tirgotāji, bet gan paši mēbeļu salonveikalu vadītāji interesējas par mūsu produkciju,» stāsta AS Elīza- K valdes loceklis Aleksejs Koročkins.

Situācijas maiņa gaidīta jau iepriekš, taču lielākās pārmaiņas notikušas tieši šogad. «Saņemta iespēja ieiet vēl dārgākā mēbeļu segmentā. Esam iekļauti dīvānu ražotāju augstākajā līga,» secina A. Koročkins. Eiropas dizaina mīksto mēbeļu tirgū Elīza-K darbojas jau kopš 2006. gada, kad sāka sadarbību ar savu Vācijas partneri (izveidoja Sophisticated Living zīmolu). «Kolekcijas modeļi tiek izstrādāti Latvijā, sadarbojoties ar ārzemju partneriem, ņemot vērā konkrēto valstu tirgu īpatnības,» norāda uzņēmuma vadītājs. Pašlaik Elīza-K ražojumi tiek realizēti Vācijā, Šveicē, Nīderlandē, Francijā, Itālijā, bet mazākos apjomos arī citās Eiropas valstīs – Dānijā, Zviedrijā, kā arī ASV.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Mēbeļu ražotāja Elīza-K peļņa augusi vairāk nekā divas reizes

Žanete Hāka, 28.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēbeļu ražotāja AS Elīza-K apgrozījums pagājušajā gadā sarucis par nedaudz vairāk kā 1%, noslīdot līdz 7,789 miljoniem eiro, liecina Lursoft dati.

Lielāko daļu jeb 59,1% no uzņēmuma kopējā apgrozījuma 2013.gadā nodrošinājuši ieņēmumi no produkcijas realizācijas Eiropas Savienībā, savukārt vēl 26,98% nesusi mazumtirdzniecība Latvijā.

Tiesa gan, neskatoties uz apgrozījuma kritumu, uzņēmuma peļņa 2013.gadā palielinājusies vairāk nekā divas reizes, pieaugot līdz 542,259 tūkstošiem eiro.

AS Elīza-K reģistrēta 1996.gadā. Lursoft pieejamie dati rāda, ka gandrīz 20 gadu laikā, kurus mēbeļu ražotājs veic savu saimniecisko darbību, uzņēmumam reģistrēta tikai viena komercķīla, kura patlaban jau dzēsta.

AS Elīza – K produkcijas arsenālā ietilpst gan mīkstās un korpusa mēbeles, gan arī matrači un dažādi aksesuāri. Uzņēmums tirgū zināms ar zīmoliem – Eliza un Sophisticated living.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Mēbeļu ražotājs Elīza-K prognozē šaubīgo un bezcerīgo parādu pieaugumu

LETA, 11.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēbeļu ražotājs Elīza-K pērn strādāja ar 7,554 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 5% mazāk nekā 2015.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa saruka par 29,4% un bija 148 936 eiro, liecina Firmas.lv publiskotais uzņēmuma finanšu pārskats.

Uzņēmuma vadības ziņojumā teikts, lai arī kompānijas vadība uzņēmuma finansiālo stāvokli novērtē kā stabilu, aizvadītajā gadā kompānija bija spiesta samazināt tirdzniecību ar Baltijas valstīm un slēgt vienu veikalu pieprasījuma krituma dēļ. Šī iemesla dēļ pagājušajā gadā samazinājās kompānijas apgrozījums un peļņa.

Vienlaikus pagājušajā gadā kompānija turpināja nostiprināt savas pozīcijas svarīgākajos realizācijas tirgos - Vācijā, Apvienotajā Karalistē un Šveicē. «Piedaloties starptautiskajās izstādēs, esam guvuši iespēju sadarboties ar vadošajiem Rietumeiropas dīleriem, mēbeļu tirdzniecības jomā. Sadarbības rezultātā tika attīstīta «premium» klases mēbeļu ražošana un tirdzniecība,» norāda kompānijas vadība, piebilstot, ka attiecīgo segmentu uzskata par perspektīvāko virzienu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Nav vajadzības pēc liela skaita jaunu klientu

Elīna Pankovska, 14.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Daiļrade Koks turpina kāpināt eksporta apjomu; uzņēmumā saražotās mēbeles nonāk arī Austrālijā, Jaunzēlandē un Dienvidkorejā

Pašlaik uzņēmums fokusējas uz tādu klientu iegūšanu, kuri atbilstu tā paša vajadzībām, lai varētu optimālāk izmantot jaudas.

SIA Daiļrade Koks atrodas četrās ražotnēs – Vaiņodē, Tukumā, Viļakā un Valmierā; katra specializējas savā jomā. Uzņēmuma galvenie darbības virzieni ir mēbeļu ražošana no masīva priedes un bērza koka, kā arī no krāsota MDF un finierētas skaidu plātnes. Šogad uzņēmums iecerējis kāpināt neto apgrozījumu par aptuveni 10% un sasniegt 22 milj. eiro līmeni. 2016. gadā uzņēmumā nodarbināti 590 strādājošie, bet pašlaik to skaits pārsniedz 650. Nodokļos kopumā SIA Daiļrade Koks pagājušajā gadā samaksāja 2,87 milj. eiro, kas ir par 0,8 milj. eiro jeb par 39% vairāk nekā 2015. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Eksportspēja: mīksto mēbeļu ražotāja Elīza-K pieredze

Linda Zalāne, 08.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mīksto mēbeļu ražotājs a/s Elīza-K ir lielākais mīksto mēbeļu ražotājs Latvijā, kas jau vairāk nekā 15 gadus savus spēkus pārbauda starptautiskā arēnā. Uzņēmuma galvenie eksporta tirgi ir Francija, Vācija, Šveice, Somija, Lielbritānija, Igaunija un Lietuva. Teju visās valstīs šī uzņēmuma mēbeles tiek tirgotas lielo ķēžu veikalos, izņemot kaimiņvalstis, kur uzņēmumam ir savi firmas veikali.

«Eksportā startējam ar augstas klases preci, jo transportēt vidējas klases produktu no biznesa viedokļa nav jēgas. Transporta izmaksas pārsniegtu tā vērtību,» stāsta a/s Elīza-K valdes loceklis Aleksejs Koročkins.

«Sākumā mēģinājām paši braukt uz izstādēm un piedāvāt savu produktu. Progresa tikpat kā nebija. Sapratām, ka bez uzticama partnera eksportā neko nepanāksim.

Sākām sadarbību ar vietējām kompānijām, kas pārzina vietējā biznesa īpatnības, runā attiecīgā valodā,» teic A. Koročkins. «No partneriem saņemam informāciju, ko vajadzētu mainīt produkta dizainā un konstrukcijā, kurā virzienā strādāt, jo, kas ir labs vāciešiem, to angļi nepieņems – viņiem vajag divas pakāpes mīkstākas mēbeles. Mēs esam pieraduši sēdēt uz dīvāna, bet briti sēž dīvānā, iegrimst tajā,» prasību nianses skaidro A. Koročkins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nakts stundās iejusties mūsu priekšteču – elegantas viktoriāņu laika lēdijas, draiskas grāfa mīļākās vai senlatviešu saimnieka meitas – tēlos un sajust pagātnes strāvojumu šodien daiļā dzimuma pārstāvēm piedāvā latviešu zīmola Madde radītie vintage naktstērpi.

«Ideja par vintage naktstērpiem radās ceļojuma laikā uz Franciju. Tur es sadraudzējos ar kādu šarmantu kundzi – 72 gadus vecu angļu mākslinieci, kas ļāva man ielūkoties savā drēbju skapī. Un tajā es atradu sieviešu vintage apakšbikses. Ziniet, tādas lielas, baltas kokvilnas bumbierenes gandrīz līdz celim ar daudzām mežģīnēm! Un tā sākās mīlestība!» atzīst zīmola vadītāja Elīza Mētere.

Ideju materializēt dzīvē palīdzēja Elīzas satikšanās ar dizaineri Gunu Nebari. Abas bija vienisprātis, ka ir jārada tērpi, kas iemieso gan dažādus laikmetus, gan ļauj sievietei sajusties īpašai.

«Mūsdienās naktstērpu mode ir aizgājusi pavisam šķērsām. Naktstērpi lielākoties tiek vērtēti pēc to praktiskuma un komforta. Protams, tas ir svarīgi, bet nez kāpēc tas tiek uztverts novalkāta T-krekla, rūtainas pidžamas vai sintētiska auduma kleitiņas veidā. Madde ir apņēmusies mainīt to, kā mēs uztveram naktstērpus. Lai tad, kad beidzies dienas skrējiens, trauki nomazgāti un bērni nolikti gulēt, sieviete var uzvilkt naktstērpu un sajusties kā Sieviete,» uzsver Elīza.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

Latviju olimpiskajās spēlēs pārstāvēs 35 sportisti deviņos sporta veidos

LETA, 22.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latviju nākamajā mēnesī gaidāmajās Phjončhanas olimpiskajās spēlēs Dienvidkorejā pārstāvēs 35 sportisti deviņos sporta veidos, pirmdien pavēstīja Latvijas Olimpiskā komiteja (LOK).

Iepriekšējās trijās Ziemas olimpiskajās spēlēs, kas risinājās Turīnā, Vankūverā un Sočos, Latvijas delegācijā bija pa 58 sportistiem, bet šoreiz šo skaitu samazināja hokeja izlases netikšana uz Phjončhanu.

Hokeja izlasē parasti ir 25 spēlētāji, līdz ar to, ja Latvijas hokeja valstsvienība būtu kvalificējusies Olimpiādei, uz Phjončhanu dotos 60 atlēti.

Kopā ar komandu būs 35 treneri un atbalsta personāla dalībnieki, septiņi medicīniskā personāla pārstāvji, desmit LOK viesi, deviņas amatpersonas, seši LOK pārstāvji un piecu federāciju prezidenti.

Latvijas olimpiskās komandas karognesējs atklāšanas ceremonijā tiks nosaukts nākamajā pirmdienā.

Pirms oficiālās paziņošanas delegācijā bija divas intrigas - kura būs otrā slēpotāja sastāvā, kā arī vai olimpiskajās spēlēs pie starta beidzot tiks pieredzējušais bobslejists Intars Dambis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pašmāju mēbeļu ražotājus IKEA ienākšana nav nobiedējusi - apgrozījums aug

Māris Ķirsons, 03.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēbeļu ražotājiem 2018. gads iezīmējies ar lielākiem ienākumiem; tas pagājis bez būtiskiem satricinājumiem.

To liecina SIA Lursoft datubāzē iesniegto mēbeļu un mēbeļu detaļu ražošanas uzņēmumu gada pārskatu dati. Vērtējot pēc neto apgrozījuma, 2018. saimnieciskajā gadā nozares līderi SIA Avoti SWF un SIA Kvist ir noturējuši savas pozīcijas un vienlaikus būtiski palielinājuši savus rādītājus – par vairāk nekā 8,5 milj. eiro. Tiesa, ir uzņēmumi, kam neto apgrozījums pērn bija mazāks nekā 2017. gadā. Vienlaikus vairums mēbeļu ražotāju 2018. gadā palielinājuši gan ražošanas apjomus, gan realizācijas ieņēmumus Latvijā un ārzemēs.

+22,8 miljoni eiro

TOP 30 uzņēmumu kopējais neto apgrozījums pērn salīdzinājumā ar 2017. gadu pieauga par 22,81milj. eiro jeb 12,5%, bet vidēji katram uzņēmumam – par 0,76 milj. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mīksto mēbeļu ražotājs SIA Sencis, veicot reorganizāciju, nodalījis tirdzniecību no ražošanas, atvēris pirmo Līvānos ražoto dizaina mēbeļu salonu Lett, nākamo plāno atvērt Skandināvijā

20 gadu darba pieredze mīksto mēbeļu ražošanā Mihailam Šlujevam pērn likusi mest pamatīgu kūleni, proti, reorganizēta mīksto mēbeļu ražošanas SIA Sencis, no kuras atdalīta tirdzniecība, vienlaikus izveidota SIA Lett, kurai pieder dizaina mēbeļu salons ar tāda paša nosaukuma zīmolu Rīgā. «To, ka Līvānos varam saražot augstas kvalitātes un pievienotās vērtības dizaina mīkstās mēbeles, līdz šim zināja Skandināvijas zīmolu saimnieki, kuri daļu savu produktu pasūtīja pie mums, taču par šādu ražošanas uzņēmuma varēšanu nezināja Latvijas patērētāji,» lielo pārmaiņu faktorus stāsta SIA Lett un SIA Sencis īpašnieks Mihails Šlujevs.

Latvijā SIA Sencis kā mēbeļu ražotāja ir pazīstama ar ekonomiskās klases mīksto mēbeļu ražošanu un tirdzniecību. Šajā segmentā pēdējos gados ļoti pieaugusi konkurence ar lētākajiem Polijas un Lietuvas ražotājiem, tāpēc ilgstoši neko nedarīt nebija iespējams,» uz vienu pārmaiņu iemeslu norāda M. Šlujevs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Mēbeles no ārvalstu džungļiem atved 74 miljonus eiro

Māris Ķirsons, 23.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēbeļu eksporta ieņēmumu samazinājums šā gada pirmajā pusgadā ir par vairāk nekā 12 miljoniem eiro jeb 13,8% salīdzinājumā ar analogu laiku pērn. Asociācijas Latvijas mēbeles biedru dati rāda pretējo – ienākumu pieaugumu

«Šogad operatīvie eksporta ieņēmumu apjomi ir lielāki par 2014., 2015. gada analogu laiku un ir līdzvērtīgi 2016. gada pirmajā pusgadā iespētajam, un tomēr 2019. gada pirmajā pusgadā ir eksporta kritums, salīdzinot ar pagājušo gadu, bet tā nav nekāda traģēdija, jo tas neatspoguļo situāciju mēbeļu ražošanā,» vērtē asociācijas Latvijas mēbeles prezidents un SIA Marks M īpašnieks Juris Griķis. Savukārt asociācijas Latvijas mēbeles izpilddirektore Ieva Erele norāda, ka biedru vidū vērojams neliels, bet stabils pieaugums apgrozījumā (no 25,27 milj. eiro pērn līdz 26 milj. eiro šogad) un eksportā (no 17,7 milj. eiro pērn līdz 19,26 milj. eiro šogad), salīdzinot ar kopējo nozares lejupslīdi. «Pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem vērojams, ka samazinājums saražotās produkcijas realizācijā ir guļamistabas koka mēbeļu sektorā, kā arī ēdamistabas un dzīvojamās istabas koka mēbeļu sektorā, lai gan jāatzīmē, ka tai pašā laikā ļoti labs pieaugums vērojams veikalu koka mēbeļu sektorā un virtuves mēbelēs, attiecīgi samazinājums nav viennozīmīgs,» tā I. Erele.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Uzzini, kuri uzņēmumi tikuši konkursa Eksporta un inovācijas balva 2017 otrajā kārtā!

Lelde Petrāne, 11.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) un Ekonomikas ministrijas rīkotā konkursa «Eksporta un inovācijas balva 2017» četrās kategorijās iesniegti 107 pieteikumi no uzņēmumiem visā Latvijā. Noslēgusies konkursa pirmās kārtas rezultātu apkopošana un izvērtēšana, un konkursa 2. kārtai ir izvirzīti 30 uzņēmumi.

Saskaņā ar konkursa nolikumu iesniegto pieteikumu izvērtēšana notiek divās kārtās. Konkursa pirmajā kārtā tika izvērtēti dalībnieku pieteikumi, un žūrijas komisija izvirzīja dalībai konkursa otrajā kārtā visvairāk punktus ieguvušos pretendentus katrā kategorijā. Otrā kārta ietver uzņēmumu apmeklējumus un konkursam pieteikto produktu vai pakalpojumu prezentācijas, kā arī intervijas ar uzņēmējiem.

Konkursa kategorijā «Eksportspējīgākais komersants» lielo un vidējo komercsabiedrību grupā, apkopojot un izvērtējot 1. kārtas rezultātus, 2. kārtā izvirzīti sekojoši uzņēmumi:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēbeļu ražotājiem 2018. gads iezīmējies ar lielākiem ienākumiem; tas pagājis bez būtiskiem satricinājumiem, taču bijis jauniem izaicinājumiem pilns

Tāds ir nozares uzņēmēju skatījums uz šo gadu. Tiek prognozēts, ka 2018.gadā apgrozījums varētu saglabāties tādā pašā līmenī kā 2017.gadā vai arī būs nedaudz lielāks. Līdzšinējie apkopotie dati gan liecina, ka mēbeļu eksports deviņos mēnešos ir par 3,7% mazāks nekā analogā laikā pērn.

«Ir tādi mēbeļu ražotāji, kuri pamatīgi palielinājuši savus ienākumus ārvalstu noieta tirgū, ir tādi, kuru ienākumi šogad ir līdzvērtīgi pērn iespētajam, un ir arī tādi, kuriem kaut kādu iemeslu dēļ neto apgrozījums ir mazāks,» vērtē asociācijas Latvijas mēbeles prezidents Juris Griķis. Vienas atbildes, kāpēc ir šāda situācija, nav, jo katram mēbeļu ražotājam ir savs noieta tirgus, specifisks produktu portfelis un līdz ar to arī potenciālo pircēju loks. Tomēr viena no būtiskākajām atbildēm ir redzama – kopējais apgrozījuma pieaugums ir «sasiets» ar eksporta pieaugumu. Nenoliedzami, ka aktuālāks jautājums ir par eksporta tirgu un mēbeļu pircēju noskaņojumu. Iekšējais tirgus ir mazs, tāpēc Latvijas ražotāju lielākais noieta tirgus ir Eiropa, tieši tāpēc ražotāji tieši vai netieši izjūt Eiropas mēbeļu tirgus svārstības, un vietējo ražotāju ienākumi ir savdabīgs notiekošā spogulis. Tāpat jāņem vērā tas, ka šogad daudziem ražotājiem ir pieaugušas ražošanas izmaksas gan izejmateriālu, gan darbaspēkā jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Foto: Kā top Troll Smiltene bērnu gultiņas

Jānis Strautiņš, 22.02.2019

Troll Smiltene bērnu gultiņu tapšanas process skatāms tālāk galerijā!

No bērza zāģbaļķiem izgatavotās sagataves ir sazāģētas, ņemot vērā mēbeļu detaļu garumu, lai varētu nodrošināt optimālu izejmateriāla kustību ražošanā.

Foto: Matīss Markovskis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bērnistabas mēbeļu ražošanas uzņēmums Troll Smiltene apvieno spēkus un turpmāk ražošanu koncentrēs vienuviet

SIA Troll Smiltene turpmāk visu ražošanu koncentrēs Smiltenē. Tas nule aizvēris Siguldas struktūrvienību, no kurienes iekārtas kopā ar daļu darbinieku pārceltas uz uzņēmuma pamatražotni Smiltenē.

No krēsliņa līdz skapim

Apvienot ražotnes vienā nolemts, meklējot ceļus, kā samazināt izmaksas un ražot efektīvāk. Iepriekš Smiltenes ražotne specializējās bērnu gultiņu, šūpulīšu un krēsliņu ražošanā, bet Siguldā tapa «lielās mēbeles», kā tās dēvē uzņēmumā, piemēram, skapji un kumodes.

Uzņēmumā top aptuveni 70 dažādu veidu produkti, pamatā Troll Smiltene koncentrējas uz gultiņām. Paralēli tiek ražots tik plašs mēbeļu klāsts, lai vecāki varētu pilnībā nokomplektēt jaundzimušā istabu, – no pārtinamā galdiņa līdz barošanas krēsliņam. No Siguldas uz Smilteni pārcelts arī tekstila iecirknis, līdz ar to baldahīni, paladziņi un cita veida tekstila izstrādājumi top šeit uz vietas. Smiltenē tagad darbojas arī ražotnes interneta veikals. Smiltenē radīto mēbeļu rozīnīte esot dizains, ko veido dizaineru komanda no Latvijas kopdarbā ar kolēģiem no Zviedrijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas mēbeļu ražotāji kļuvuši piesardzīgāki prognozēs par biznesa attīstību

LETA, 30.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas mēbeļu ražotāji šogad salīdzinājumā ar pagājušo gadu ir kļuvuši piesardzīgāki savās prognozēs par biznesa attīstību, sacīja mēbeļu ražošanas uzņēmumu «Urbix 2» īpašnieks Normunds Štefenhagens.

Pēc viņa teiktā, tas ir saistīts ar pasaules tendencēm, tostarp neziņu saistībā ar breksitu, vispārējo politisko situāciju pasaulē un iespējamās ekonomiskās krīzes draudiem.

Štefenhagens atzīmēja, ka līdz šim Latvijas mēbeļu ražotājiem pārdošanas apmēru ziņā gads bijis līdzīgs iepriekšējam, taču, viņaprāt, nozares dalībniekiem par skādi nenāk turpināt meklēt jaunas noieta iespējas un tādējādi neieslīgt pašapmierinātībā attiecībā uz pašreizējo situāciju, bet paplašināt vērienu.

Komentējot cenu tendences nozarē, Štefenhagens norādīja, ka, neraugoties uz koksnes izstrādājumu cenu lejupslīdi šogad, mēbeļu furnitūra ir kļuvusi dārgāka, kāpušas arī nodarbināto algas. Tāpat nozarē, sevišķi mīksto mēbeļu ražošanā, ir augsta konkurence.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmējdarbības konfidences rādītāji 2020. gada septembrī, salīdzinot ar augustu, uzlabojušies gan rūpniecībā un būvniecībā, gan mazumtirdzniecībā un pakalpojumu sektorā, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) veikto konjunktūras apsekojumu sezonāli izlīdzinātie dati.

Uzņēmējdarbības konfidences rādītāji raksturo vispārējo situāciju nozarē un tiek iegūti, veicot rūpniecības, būvniecības, mazumtirdzniecības un pakalpojumu nozaru konjunktūras apsekojumus. Ja rādītājs ir virs nulles, ir pozitīva uzņēmējdarbības vide, ja zem nulles – negatīvs uzņēmēju noskaņojums.

Pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem septembrī konfidences rādītājs mazumtirdzniecībā jau otro mēnesi, kopš Latvijas ekonomiku būtiski ietekmējušas COVID-19 izraisītās sekas, sasniedzis pozitīvu vērtību 2,2. Salīdzinot ar augustu, šis rādītājs pieaudzis par 0,4 procentpunktiem, taču ir par 4,9 procentpunktiem zemāks nekā pagājušā gada septembrī. Konfidences rādītāja uzlabojumu galvenokārt ietekmējis respondentu pozitīvais vērtējums par uzņēmumu saimnieciskās darbības aktivitātes pieaugumu pēdējos mēnešos. Konjunktūras situācijai turpinot uzlaboties, konfidences rādītāji septembrī bija pozitīvi gan pārtikas, gan nepārtikas preču mazumtirdzniecībā, kā arī degvielas mazumtirdzniecībā un automobiļu, motociklu, to daļu un piederumu tirdzniecībā. Negatīva konfidence joprojām saglabājusies automobiļu apkopē un remontā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

Sporta arbitrāžas tiesa atceļ Krievijas sportistu diskvalifikācijas un atjauno Soču rezultātus

LETA, 01.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sporta arbitrāžas tiesa (CAS) ceturtdien paziņoja par diskvalifikāciju atcelšanu 28 Krievijas sportistiem, tostarp skeletonistam Aleksandram Tretjakovam, kuriem iepriekš Starptautiskā Olimpiskā komiteja (SOK) bija piespriedusi mūža diskvalifikāciju no dalības olimpiskajās spēlēs, atjaunojot arī šo atlētu izcīnītos rezultātus 2014.gada Soču Olimpiādē.

CAS lēmums nozīmē, ka Latvijas skeletonistam Martinam Dukuram tomēr netiks piešķirta Soču olimpisko spēļu zelta medaļa, kuru saglabās Tretjakovs. Martins Dukurs Sočos palika otrais, kamēr viņa brālis Tomass ieņēma ceturto vietu, tagad netiekot pie bronzas.

Vēl 11 Krievijas sportistu apelācijas apmierinātas daļēji, kuru vidū ir arī bobslejisti Aleksandrs Zubkovs un Aleksandrs Kasjanovs. CAS norāda, ka šajos gadījumos SOK lēmumi paliek spēkā, līdz ar to viņiem Sočos izcīnītie rezultāti tiek anulēti, kas ļauj pie olimpiskā zelta tikt Latvijas bobsleja pilota Oskara Melbārža četriniekam, bet divniekos viņam ar Daumantu Dreiškenu izcīnīt bronzu.

Diskvalifikācijas atceltas arī Krievijas kamaniņu braucējiem Albertam Demčenko un Tatjanai Ivanovai, kas nozīmē, ka pie 2014.gada olimpisko spēļu sudraba godalgām komandu stafetē tomēr netiks Elīza Tīruma (tagad Cauce), Mārtiņš Rubenis un brāļu divnieks Andris un Juris Šici, kuri Sočos ieguva bronzu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadīta šā gada Ēnu diena, kurā līdzdarbojās arī Dienas Bizness.

Dienas Bizness žurnālistus, redaktorus un maketētājus kopumā ēnoja seši jaunieši no Rīgas, Dobeles, Krāslavas, Rudzātiem un pat Taizemes.

Sākumā ēnas iepazinās ar izdevniecības Dienas bizness vēsturi, izdevumiem un ikdienas darbu. Divas ēnas izvēlējās vērot portāla darbu un devās uz Rīgas Krēslu fabriku, kurā ar tās darbu iepazīstināja valdes priekšsēdētājs Aldis Circenis. Ēnas Beatrise Elīza Ozoliņa un Ilva Zonne kopā ar žurnālisti Montu Glumani veidoja materiālu portāla db.lv sadaļai Kā top?

«Redakcijā ir brīva un patīkama atmosfēra, kur var redzēt, ka darbiniekiem patīk tas, ko dara. Es nebiju gaidījusi, ka dosimies līdzi uz interviju. Nezināju, ka krēslu ražošanas process ir tik interesants,» komentē Ilva Zonne, Rīgas 84. vidusskolas skolniece.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mežsaimniecība

Atšķirīga recepte ļauj mēbeļniekiem saņemt vairāk

Māris Ķirsons, 27.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēbeļu ražotāju ienākumu kāpumu šogad vairāk sekmējis pārdošanas apjomu pieaugums pašmāju tirgū, nevis ārzemēs, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

To apliecina asociācijas Latvijas mēbeles apkopotie dati par uzņēmumu neto apgrozījuma izmaiņām šā gada deviņos mēnešos salīdzinājumā ar analogu laiku pērn. Asociācijā Latvijas mēbeles ietilpstošo uzņēmumu kopējais neto apgrozījums sasniedzis 43,51 milj. eiro, kas, salīdzinot ar pērno gadu, ir par 11,1% jeb 4,38 milj. eiro vairāk. Interesanti, ka kopumā eksporta pieaugums ir 1,17 milj. eiro, kas nozīmē, ka ienākumu palielinājuma lauvas tiesu nodrošinājis realizācijas apjomu kāpums vietējā tirgū.

Bibliotēkas devums

Pēc asociācijas izpilddirektora Andra Plezera sacītā, neto apgrozījuma pieaugums divciparu skaitļa apmērā ir bijis iespējams divu vilcējspēku dēļ – vairāku mēbeļu ražotāju apvienības iegūtajam pasūtījumam mēbeļu piegādei jaunajai Latvijas Nacionālās bibliotēkas ēkai, kā arī labam pārdošanas apjomu palielinājumam ārzemēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Berlīnē atvērts Latvijas modes un dizaina konceptveikala Paviljons pop-up veikals Po Berlin, lai izprastu modes patērētāja paradumus un konkurenci

«Plāns atvērt veikalu Berlīnē jau labu laiku ir mūsu «jāizdara» sarakstā. Pie mums atgriezās kolēģis, kurš bija uzkrājis pieredzi darbā Berlīnē ar iniciatīvu par Po Berlin atvēršanu. Apspriežoties un izskatot iespējas, sapratām, ka ir īstais brīdis projektu realizēt un nonācām līdz oficiālam paziņojumam par atklāšanas pasākumu 1. jūlijā, kas sakrīt ar brīdi, kad Berlīnē ir daudz izstādes un modes skates un tāpēc tur koncentrējas daudz modes industrijas pārstāvju,» stāsta Elīza Ceske-Feldmane, Paviljons līdzīpašniece. Po Berlin projekta autors un veikala vadītājs Rūdolfs A. Packēvičs teic, ka, strādājot Berlīnē un iepazīstot Berlīnes modes tirgu, kurā ir daudz patērētāju ar spilgtām personībām un kreatīvu ārieni, šķita, ka Latvijas dizaineriem ir liels potenciāls būt ievērotiem. «Po Berlin mērķis ir izvirzīt alternatīvu Berlīnē jau pieejamajām dizaina precēm, piedāvāt līdzvērtīgu kvalitāti, tomēr atšķiroties ar savu pozicionējumu – atšķirīgu produktu selekciju kā arī demokrātiskāku cenu segmentu,» viņš teic.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vispopulārākie ēdieni Wolt platformas lietotāju vidū pēdējā gada laikā bija suši, picas, burgeri un kebabi.

Tālāk populāro ēdienu topā atrodams visdažādāko veidu ķīniešu, indiešu un taizemiešu ēdiens.

Ēdienu piegādes platforma Wolt Latvijas tirgū darbojas divus gadus. Šajā laikā ievērojami palielināts lietotnē pieejamo ēstuvju skaits - līdz 308.

Aizvadītajā gadā visātrākā piegāde tikusi paveikta četru minūšu ietvaros, kad divās minūtēs tika sagatavots sūtījums ar virtuļiem, un vēl pēc divām minūtēm tas jau tika piegādāts blakus ēkā.

Lielākoties cilvēki ir izvēlējušies pasūtīt ēdienu no sev tuvākajām ēstuvēm, taču tālākā piegāde šogad veikta, kad starptautiskajā kanēļmaizīšu dienā bulciņas ceļoja no IKEA uz Mārupi, kurjeram mērojot vairāk nekā 12 kilometru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Kas tev jāzina

Kas tev jāzina 19. janvārī

Dienas Bizness, 19.01.2015

Sākam!

Lielāko lauku torti cepusi Drošības policijai

Tradicionālo mājas kūku cepēja Ilze Kupča vēlas saglabāt mājražotājas statusu, lai nezaudētu kvalitāti un individuālo pieeju
, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness. Lasīt tālāk...

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mīksto mēbeļu ražotājs a/s Elīza-K pēc astoņu gadu darba iekļūst Eiropas superlīgā, uzņēmums pārkārtosies, lai sekmīgi strādātu šajā līmenī .

Nekustamo īpašumu attīstītājs SIA Domuss ir uzsācis pārdot premium klases dzīvokļus projektā Felicity Apartments, Rīgā, E.Birznieka-Upīša ielā.

Latvijas tirgus ir mazs, pirktspēja – salīdzinoši zema, tāpēc katrs vietējais zīmols, kas ir vērsts uz attīstību, agri vai vēlu nonāk pie eksporta iespēju izzināšanas .

Eiropas siera ražotāji atraduši niansi Krievijas likumdošanā, kas tiem palīdz apiet varasiestāžu noteikto importa embargo šim piena izstrādājumam.

Pieteikumi šīm un citām aktuālajām ziņām - galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ne tikai Latvijā, bet visā pasaulē šobrīd ir ārkārtas situācija. Skaidrs, ka pašlaik svarīgākais ir apturēt pandēmiju un nosargāt cilvēku dzīvības. Nav šaubu, ka šajā ziņā mūsu valdība un atbildīgie dienesti dara visu iespējamo, visu cieņu par to. Cits jautājums ir valsts ekonomika.

Kā zināms, Starptautiskais Valūtas fonds tieši Latvijai, izejot no krīzes, prognozē vislielāko ekonomikas lejupslīdi Baltijas valstīs. Varbūt vēl nav par vēlu analizēt un saprast – kāpēc? Jāsaprot, ka no krīzes mūs neizvedīs pieci lielie valsts uzņēmumi, - jaunajā situācijā ļoti nozīmīgi būs tieši vietējie mazie un vidējie uzņēmumi, kas jau tagad ir nozīmīgs pamats valsts nodokļu sistēmai. Tāpat arī individuālā darba darītāji – aktīvi, radoši, izdomas bagāti cilvēki, kuri strādā, lai uzturētu sevi un savu ģimeni, arī savus darbiniekus un, protams, maksātu valstij nodokļus. Nevis kā smagu piespiedu slogu, bet, apzinoties savu atbildību pret valsti un vienlaikus ar pārliecību, ka valsts apzinās savu atbildību pret saviem pilsoņiem un sniegs atbalstu un palīdzīgu roku, kad tas būs vajadzīgs. Arī pēc krīzes ikviens cilvēks vēlēsies atgriezties agrākajā dzīvē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau tuvākajā Latvijas modes un dizaina preču konceptveikals Paviljons plāno attīstīt tirdzniecību Vācijā, jo pop-up veikala Po Berlin mērķis par tirgus izpēti un alternatīvu piedāvāšanu Berlīnē jau pieejamajām dizaina precēm ir sasniegts

Jūlijā Berlīnē darbojās īstermiņa jeb pop-up veikals Po Berlin, kas ir pirmais konceptveikals ārpus Latvijas robežām, kas fokusējas tieši uz latviešu dizaineru darbiem. Veikals šajā formātā darbojās no jūlija līdz augusta vidum. Tas atradās tūristu iecienītajā Mittes rajonā – Torstrasse 161. Veikala komanda ar izvēlēto vietu un veikala darbību ir apmierināta.

«Izvēlētais rajons ir attaisnojis uz sevis liktās cerības. Saistībā ar apkārtesošajiem kaimiņiem – interesantiem konceptveikaliem, mākslas galerijām un tūristu iecienītām stilīgām kafejnīcām un bāriem – cilvēku plūsma šajā rajonā ir laba, turklāt šeit cilvēki nesteidzīgi pavada laiku, kas iepirkšanās vidi padara pievilcīgu,» stāsta Elīza Ceske-Feldmane, konceptveikala Paviljons līdzīpašniece.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlaments Strasbūrā ar pārliecinošu balsu vairākumu 27.novembrī apstiprināja jauno Eiropas Komisiju (EK), kuru vadīs Urzula fon der Leiena.

Par Urzulas fon der Leienas komandas apstiprināšanu balsoja 461 deputāti, pret - 157, bet atturējās 89 Eiropas Parlamenta deputāti.

Jaunais EK sastāvs ir šāds:

Budžets un administrācija - Johanness Hāns (Austrija);

Tieslietas - Didjē Reinderss (Beļģija);

Inovācijas un jaunatne - Marija Gabriela (Bulgārija);

Demokrātija un demogrāfija - Dubravka Šuica (Horvātija);

Veselība - Stella Kirjakidu (Kipra);

Vērtības un caurredzamība - Vera Jourova (Čehija);

Konkurence - Margrēte Vestagere (Dānija);

Enerģētika - Kadri Simsone (Igaunija);

Starptautiskās partnerattiecības - Juta Urpilainena (Somija);

Iekšējais tirgus - Terijs Bretoni Gulāra (Francija);

Eiropas dzīvesveida veicināšana - Margaritis Shins (Grieķija);

Komentāri

Pievienot komentāru