Kiberuzbrukumā dati nozagti 500 miljoniem Marriott viesu

2018. gada 04. decembris plkst. 14:23
Autors: Db.lv
Sadaļa: Tehnoloģijas
Dalies ar šo rakstu

500 miljoni viesnīcas ķēdes Marriott viesu cietuši hakera uzbrukumā, kas ildzis vismaz četrus gadus, atzinuši kompānijas pārstāvji.

Piektdien uzņēmums paziņoja, ka informācija ir paņemta no Starwood viesu rezervējumu datubāzes.

Nezināms uzbrucējs nozadzis viesu datus, tajā skaitā, epastus, vārdus, uzvārdus, adreses, pases numurus un, iespējams, maksājumu karšu informāciju. Noziegums pakāpeniski veikts četrus gadus.

Patlaban daudzi drošības eksperti uzdod jautājumu, kā uzbrucējam izdevies noziegumu veikt četrus gadus un neviens to nepamanīja.

«Šis ir viens no lielākajiem datu drošības pārkāpumiem, kāds līdz šim pieredzēts. Marriott grupa ir cienījama starptautiska viesnīcu ķēde, tomēr jājautā, kā šis kiberuzbrukums varēja skart 500 miljonus viesu,« sak Kaspersky Labgalvenais drošības pētnieks Deivids Emms.

Lai gan mēs vēl tikai sākam novērtēt uzbrukuma patieso apmēru, skaidrs, ka Marriott Hotels ieviestie drošības risinājumi bija nepietiekami, ja reiz tie ļāva sistēmā iekļūt nepilnvarotai trešai personai. Dati bija šifrēti, bet, iespējams, uzbrucēji ir nozaguši arī atslēgas — tas liecina, ka vajadzēja būt ieviestam papildu drošības līmenim, lai tas nevarētu notikt, viņš saka.

Tagad šis datu drošības pārkāpums ir viens no līdz šim bīstamākajiem. Ne tikai nozagtās informācijas apjoms ir šausmīgs, bet arī noplūdusī personiskā informācija būtībā ir miljoniem ļaužu ļoti personisku ziņu datubāze, kam dažos gadījumos ir pievienoti kredītkartes dati. Tas paver iespēju visdažādākajiem apdraudējumiem, sākot no mērķpikšķerēšanas uzbrukumiem līdz kiberspiegošanai. Tik plašs incidents noteikti rosinās kādas nozīmīgas pārmaiņas konfidencialitātes politikā un personiskajā attieksmē pret datiem, ko mēs koplietojam. Patērētāji, kas ir noraizējušies par saviem datiem, saņems paziņojumu, ja viņu dati ir skarti, bet mēs iesakām ieinteresētajiem proaktīvi sazināties ar Marriott grupu. Turklāt mēs aicinām patērētājus nezaudēt modrību, jo šāda veida pārkāpumi blēžiem dod iespēju izmantot gadījumu, lai mēģinātu apkrāpt ļaudis, izliekoties par Marriott grupu, norāda eksperts.

Dalies ar šo rakstu
Atslēgvārds