Citas ziņas

Komentēšanai nodots urbānās prioritātes līdzekļu sadalījuma priekšlikums

,01.03.2007

Jaunākais izdevums

Komentēšanai ES fondu mājas lapā www.esfondi.lv publicēts Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas (RAPLM) izstrādātais priekšlikums ES fondu urbānās jeb pilsētvides attīstības prioritātes līdzekļu - 263 miljonu eiro - sadalījumam starp 17 Latvijas pilsētām, Db.lv informēja Finanšu ministrija.

Īpašu uzdevumu ministrs Eiropas Savienības (ES) līdzekļu apguves lietās Normunds Broks (TB/LNNK) uzsver, ka panāktais kompromiss sarunās ar Eiropas Komisiju par atbalstu 17 pilsētām urbānās prioritātes ietvaros ir laba iespēja izmantot ES finanšu līdzekļus turpmākai valsts teritorijas līdzsvarotai attīstībai, tomēr finansējuma efektīvai apgūšanai jāņem vērā virkne nosacījumu: projektiem jābūt ar plašāku ietekmi reģionā, jāatbalsta projekti ar multidimensionālu pieeju, kas nozīmē, ka "urbānās" prioritātes pamatā nevar būt pilsētu infrastruktūras finansēšana.

"Finansējot infrastruktūras projektus ir iespējams ātrāk un vienkāršāk apgūt ES fondu līdzekļus, tomēr nedrīkst aizmirst, ka infrastruktūras projekti tiek finansēti jau citu ES fondu darbības programmu ietvaros gan no struktūrfondiem, gan Kohēzijas fonda. Urbānās prioritātes ietvaros ir jāfinansē arī citi, iespējami efektīvāki, reģionālo attīstību veicinoši pasākumi," uzsver N.Broks.

RAPLM ir izstrādājusi arī urbānās prioritātes finansējuma sadalījuma nosacījumus un ieviešanas modeļus. Sagatavotais priekšlikums ir ietverts ES fondu darbības programmas Infrastruktūra un pakalpojumi prioritātes Policentriska attīstība aktivitāšu aprakstā, kā arī Eiropas Sociālā fonda darbības programmas Cilvēkresursi un nodarbinātība prioritātes Administratīvās kapacitātes stiprināšana pasākuma Plānošanas reģiona un vietējo pašvaldību kapacitātes stiprināšana aktivitāšu aprakstā, kas ievietoti ES fondu mājas lapas www.esfondi.lv sadaļā 2007.-2013.gads.

Darbības programmu papildinājumi sabiedriskajai apspriešanai tika nodoti šā gada 1.februārī ar komentāru iesniegšanas termiņu 2.marts. Tomēr, pilsētvides prioritāte netika iekļauta publiski apspriežamo darbības programmu papildinājumu tekstā, jo tās izveidošanu aizkavēja Latvijas un Eiropas Komisijas sarunas par 263 miljonu eiro sadalījumu, vienošanās ar EK par to tika panākta tikai 9.februārī. Attiecīgi pēc 9.februāra bija iespējams sagatavot šobrīd piedāvāto pilsētvides prioritātes aprakstu. Līdz ar to tiek izsludināta publiskā apspriešana konkrēti šai prioritātei ar komentāru iesniegšanas termiņu 15.marts. Komentāri iesūtāmi Finanšu ministrijā elektroniski uz e-pasta adresi - [email protected].

Vienošanās ar Eiropas Komisiju par 263 miljoni eiro pilsētvides attīstības jeb tā saukto urbāno prioritāti paredz atbalstu novirzīt 17 Latvijas pilsētām - Aizkrauklei, Cēsīm, Daugavpilij, Gulbenei, Jelgavai, Jēkabpilij, Kuldīgai, Liepājai, Līvāniem, Madonai, Rīgai, Saldum, Smiltenei, Talsiem, Rēzeknei, Valmierai un Ventspilij.

Pēc ES fondu finansējuma piešķīrumu pārrēķina reālās cenās EK aizvadītajā gadā informēja, ka Latvija no ES fondiem papildu jau piešķirtajam 4,001 miljardam eiro iegūs vēl 529 miljonus eiro. 263 miljoni eiro no šī finansējuma paredzēti ilgtspjīgas pilsētvides attīstības jeb tā sauktajai urbānajai prioritātei, 180 miljoni eiro Kohēzijas fonda daļas palielinājumam, savukārt 86 miljoni eiro papildu ESF pasākumu ieviešanai.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) biznesa inkubatoros noslēdzies 2020. gada rudens biznesa ideju un jauno uzņēmumu atlases process atbalsta saņemšanai pirmsinkubācijas un inkubācijas programmās. Pavisam uzņemti 77 uzņēmumi inkubācijas un 259 biznesa ideju autori pirmsinkubācijas atbalsta programmā.

"Vērtējot 2020. gada rudens uzsaukumā pieteiktos uzņēmumus, secināms, ka uzņēmēji Latvijā vēlas attīstīt tādus produktus un pakalpojumus, kas atbilst šī brīža vajadzībām un nākotnes tendencēm - attālinātu pakalpojumu nodrošināšas platformas, produkti, kas uzlabo dzīves kvalitāti un veicina veselīgu dzīvesveidu, kā arī netiek aizmirsts par izklaidi ar nebijušām inovācijām. Ceru, ka visiem jaunuzņemtajiem uzņēmējiem pietiks drosmes un jaudas šos produktus virzīt tālāk pasaules tirgū," stāsta Laura Očagova, LIAA Biznesa inkubatoru departamenta direktore.

2020. gada rudens uzņemšanā LIAA biznesa inkubatoros saņemti 220 pieteikumi inkubācijas programmai un 313 pieteikumi pirmsinkubācijas programmai. Salīdzinot ar 2020. gada pavasara uzņemšanu, pieteikumu skaits inkubācijai nav būtiski mainījies (+9 pieteikumi), bet pieteikumu skaits pirmsinkubācijai ir audzis (+23).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas vairākums akceptējis gan azartspēļu zāļu slēgšanu, gan azartspēļu apturēšanu interaktīvajā vidē Covid-19 izplatības laikā.

Tika atbalstīts gan Jaunās konservatīvās partijas (JKP) priekšlikums, gan Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) deputātu Danas Reiznieces-Ozolas, Ulda Auguļa, Janīnas Jalinskas, Māra Kučinska, Viktora Valaiņa, Armanda Krauzes, kā arī pie frakcijām nepiederošo deputātu Jūlijas Stepaņenko un Lindas Liepiņas priekšlikums.

Atbalstītais JKP deputātu priekšlikums nosaka ārkārtējas situācijas laikā sakarā ar Covid-19 aizliegt organizēt azartspēles un izlozes. JKP priekšlikums paredzēja izņēmumu arī interaktīvajām azartspēlēm, bet interaktīvo azartspēļu aizliegumu paredz ZZS un pie frakcijām nepiederošo deputātu priekšlikums. JKP priekšlikums paredz kā izņēmumu arī skaitļu izlozes un momentloterijas, bet ZZS un pie frakcijām nepiederošo deputātu priekšlikums paredz visu azartspēļu licenču apturēšanu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā Finanšu izlūkošanas dienests (FID) pieņēmis lēmumus par līdzekļu iesaldēšanu uz noteiktu laiku 49,72 miljonu eiro apmērā, liecina FID gada pārskats.

Pērn FID saņēma 5501 ziņojumu par aizdomīgiem darījumiem, kas ir par aptuveni 10% mazāk nekā 2023.gadā, un 95 518 sliekšņa deklarācijas, kas ir par aptuveni 6% vairāk nekā 2023.gadā.

Ziņojumu par aizdomīgiem darījumiem skaita samazinājums ir skaidrojums ar vairākiem faktoriem, norāda FID.

Pirmkārt, vērojams no likvidējamām kredītiestādēm ziņojumu par aizdomīgiem darījumiem skaita samazinājums. Papildus ir samazinājies saņemto ziņojumu skaits saistībā ar noziedzīgiem nodarījumiem nodokļu jomā, sankciju apiešanu, ziņu nesniegšanu un nepatiesu ziņu sniegšanu par līdzekļu piederību un patieso labuma guvēju, kā arī autonomu saistīto ziņojumu par aizdomīgiem darījumiem skaits.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Reģionālais attīstības fonds (ERAF) Latvijai papildus atvēlējis gandrīz 300 miljonus eiro, kas pēc ERAF ieceres būtu jāvirza nacionālas nozīmes urbānās vides, t.i., infrastruktūras attīstīšanai un pilnveidošanai. Tas nozīmē, ka uz šiem līdzekļiem teorētiski varētu pretendēt tās pilsētas, kurās tiek attīstīti nacionāla mēroga pilsētvides projekti.

Tomēr Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (RAPLM) šos līdzekļus iecerējusi atvēlēt visām Latvijas pilsētām, kurām ir apstiprināts attīstības plāns. Tas faktiski nozīmētu to, ka papildus piešķirtie līdzekļi tiktu sadrumstaloti un šāda iecere varētu negūt atbalstu Eiropas Komisijā (EK). RAPLM iecerētajam papildu līdzekļu izlietojumam ir savas pozitīvās un negatīvās puses.

Tā kā RAPLM iecerējusi papildu finansējumu veltīt ekonomisko un sociālo problēmu risināšanai reģionālajām pilsētām, neatbildēts paliek jautājums par to, cik efektīvi būtu piešķirt līdzekļus minētajām problēmām no līdzekļu atdeves skatpunkta. Kā jau ierasts Latvijā, dalot ES naudu, nav noteiktu skaidru kritēriju, kas būtu vērtējams kā nacionāla mēroga urbānās vides projekts un kam tad galu galā pienāktos finansējums, un kam tas būtu nepieciešams visvairāk. Ja atskaites punkts ir līdzekļu atdeve, tad, protams, vislielākā līdzekļu atdeve pašlaik būtu Rīgā un tai pieguļošajās pilsētās. Tajā pašā laikā infrastruktūras sakārtošana Ludzas kā pierobežas rajona sakārtošanā arī ir ārkārtīgi būtiska. Domājams, ka vēlamies samērīgi attīstītu valsti, tāpēc līdzekļi būtu jāsadala salīdzinoši vienmērīgi.

Eksperti

Izmaiņām pensiju 2. līmeņa pārvaldīšanā jāsasniedz vairāki mērķi, ne tikai samazināt pārvaldīšanas maksu

Edgars Pastars, Finanšu nozares asociācijas vecākais juridiskais padomnieks,22.05.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Banka (LB) ir sagatavojusi vairākus priekšlikumus izmaiņu veikšanai valsts fondēto pensiju sistēmas regulējumā. Izmaiņas paredz noteikt risku un interešu konfliktu pārvaldības prasības pensijas līdzekļu pārvaldītājiem ieguldījumu veikšanai reģistrētos alternatīvo ieguldījumu fondos, kā arī paredz samazināt maksājuma pastāvīgo daļu pensijas uzkrājuma pārvaldītājiem (atkarībā no pārvaldāmo aktīvu lieluma).

Finanšu nozares asociācija (Asociācija) uzskata, ka ar pakalpojumu cenām administratīvajā regulējumā jābūt ļoti piesardzīgiem, lai ar pārlieku administratīvu regulējumu nepamatoti neierobežotu konkurenci un attīstību. Kopumā nozare piekrīt priekšlikumam, ka pasīvi pārvaldītajiem ieguldījumu plāniem (t.sk. indeksu plāniem) ir pamatoti izskatīt pārvaldītāja atlīdzības samazinājumu, ņemot vērā veicamā darba apjomu, kas salīdzinot ar citiem ieguldījumiem (piemēram, aktīvi pārvaldītiem ieguldījumu plāniem), ir salīdzinoši mazāks. Tomēr attiecībā uz citiem ieguldījumu plāniem LB piedāvājums vēl būtu pilnveidojams.

Jāuzsver, ka likums jau šobrīd regulē atlīdzības apmēru pensiju pārvaldītājiem, un finanšu iestādes to neapšaubāmi ievēro. Atlīdzības apmēri, konsultējoties ar nozari, iepriekš ir tikuši vairākkārt pārskatīti, arī tos samazinot. Pārvaldītāju atlīdzības maksimālās summas savulaik tika noteiktas, ņemot vērā pensiju 2.līmenī uzkrāto līdzekļu apmēru. Šobrīd tās ir būtiski zemākas kā pirms pieciem gadiem, ko veicināja ne tikai regulējuma pilnveide, bet arī veselīgā konkurence, kas jāatbalsta un jāveicina arī turpmāk. Pensiju kapitāla uzkrājums ir būtiski pieaudzis, – gan veiksmīgi realizētas aktīvu pārvaldības, gan valstī strādājošo algu kāpuma dēļ, tāpēc atlīdzības aprēķina formula šobrīd var tikt pilnveidota, lai būtu līdzsvarotāka. Diskusijas par pilnveidošanas iespējām notiek jau ilgāku laiku, un par LB priekšlikumu diskusijas vēl tiks turpinātas.

Citas ziņas

Ap 70 % ES naudas Rīgai

Dace Preisa, [email protected],09.03.2007

«Pie šādas attieksmes nekādas reģionālās attīstības nebūs! Attīstīsies tikai Rīga un vēl dažas lielās pilsētas, bet pārējā Latvija, labākajā gadījumā, stāvēs uz vietas,» tā Vidzemes plānošanas reģiona padomes priekšsēdētājs Nikolajs Stepanovs.

Foto: DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ES nauda un valsts atbalsts seko politiskām simpātijām; pilsētas, kuru mēri nav tīkami valdībai, saņem vismazāk no pārpalikuma, kas netiek novirzīts Rīgai. Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (RAPLM) apkopojusi informāciju no ministrijām, kuru pārraudzībā ir trešā darbības programma - Infrastruktūra un pakalpojumi, raugoties no kopējā infrastruktūras projektu realizācijas apjoma, lauvas tiesa nonāks Rīgas pilsētai. RAPLM Reģionālās politikas nodaļas vadītāja Indra Ciukša norāda, ka šie skaitļi uzskatāmi par absolūto minimumu. Iespējams, ka pilsētas piesaistīs daudz lielāku finansējumu.

Pēc šiem datiem redzams, ka infrastruktūras programmās, kas paredz ierobežotu atlasi, proti, ministrijas jau zina, kuru projektu realizācijai tās dos finansējumu, Rīgā nonāks 69 % no pilsētu infrastruktūras uzlabošanai paredzētā finansējuma jeb 413 milj. eiro, kamēr daļa pilsētu nesaņems pat 10 milj. eiro tuvākajos gados. Šajā gadījumā gan netiek runāts par pašvaldību kā finansējuma saņēmēju, bet gan par pilsētu un tajā esošiem pakalpojumu un infrastruktūras sniedzējiem.

Sadalīs šauram lokam

Finanšu ministrija gan norāda, ka tai šobrīd nav pamata domāt, ka turpat 70% Infrastruktūras un pakalpojumiem paredzētā finansējuma nokļūs Rīgā vai Rīgas reģionā. Turklāt vadošā iestāde cer, ka liela daļa uz publisko sektoru vērstu ES fondu konkursu tiks administrēti neierobežotas projektu atlases veidā, "kas nozīmē, ka par šo līdzekļu plūsmu jeb sadali pa reģioniem prognozes izteikt būtu priekšlaicīgi un iepriekš neparedzami."

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vērtējot Latvijas valsts budžeta prioritātes nevis pēc publiskiem paziņojumiem, bet pēc mērķiem tērētās naudas, iznāk, ka dažas nozares no vārdos prioritārām kļuvušas par maznozīmīgām naudas izteiksmē. Maznozīmīgās vai visneprioritārākās jomas 2023. gada pirmajā pusē bija valsts kontrole, sociālā aizsardzība un veselības nozare.

Latvijas valdošā politiskā elite (valdība un Saeima) jau ir sākusi diskusiju par nākamā gada valsts pamatbudžetu. Dažādās publiskās diskusijās tiek debatēts tikai par to, kā pārdalīt papildus iecerētos 800 miljonus eiro un kādām būtu jābūt prioritātēm – drošībai, izglītībai vai veselībai? Tādēļ izdevniecības Dienas Bizness iniciatīvas grupa Kuram tas rūp? ieteic, spriežot par prioritātēm, paraudzīties uz jau sastrādāto pēc fakta.

Kas vairo IKP un nodokļu ieņēmumus

Atgādināšu, ka ikviens valsts iztērētais eiro atstāj ietekmi uz ekonomiku kopumā. Kad preces un pakalpojumi tiek nopirkti no uzņēmējsabiedrības, ekonomiskās sekas būs kumulatīvas. Uzņēmējam būs jāveic pirkumi no citiem uzņēmumiem – izejvielas, transporta pakalpojumi un daudz kas cits. Tiek lēsts, ka katrs šāds iztērēts eiro radīs papildu 3–4 eiro IKP pieaugumu. Neiztērēts eiro pieaugumu neradīs. Ja gandrīz katrs pirkums tiek aplikts ar PVN, tad katrs iztērētais eiro uzriez radīs 20 centu papildu ieņēmums valsts budžetā. Daļu no ienākumiem par preču un pakalpojumu ražošanu ikviens uzņēmums izmaksās algās un citos ar darbaspēku saistītos izdevumos. Atalgojumam ir būtiska ietekme gan uz ekonomikas attīstību kopumā, gan uz nodokļu ieņēmumiem valsts, pašvaldību un speciālajā budžetā. Kad darba devējs (uzņēmums, ministrija, ar valsti vai pašvaldību saistīta struktūra) palielina darbaspēka izmaksas par 100 eiro, tad no šīs summas darba devējam ir jāsamaksā 19,4 eiro valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas (kas nonāks speciālajā budžetā), un bruto alga darba ņēmējam tiks aprēķināta 80,4 eiro.

Pakalpojumi

Intervija ar Coffee Inn līdzīpašnieku: Biznesu ievelk kosmopolītisms

Didzis Meļķis,27.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga kā reģionālā metropole izceļas ar radošākiem ļaudīm un atvērtību jaunajam

Kafejnīcu ķēdes Coffee Inn līdzīpašnieks Nids Kuberis (Nidas Kiuberis) par sava biznesa pamatu uzskata kafijas un urbānās kultūras maisījumu.

Jūs iepriekš teicāt, ka bieži esat Rīgā ne tikai savu kafejnīcu dēļ, bet arī lai tiktos ar plašāku «kafijas kopienu». Kas tā ir?

Fakts ir tāds, ka, jo vairāk tu zini, jo patiesībā mazāk tu zini. Ar katru nākamo soli atklājas, ka ceļš uz kafijas un kafijas kultūras saprašanu ir daudz garāks un bagātāks, nekā tikko šķita. Un es esmu ļoti dedzīgi noskaņots uzzināt vēl vairāk. Svarīgākais šai ziņā ir saprast, ka kafija – tie ir cilvēki. Cilvēki, kas gatavo kafiju un kam kafija ir kaislība. Tie, kas grauzdē kafiju, importē to, brūvē un arī dzer. Man kopš bērnības patīk sarunāties ar cilvēkiem, tāpēc ir dabiski, ka arī mūsu četru čaļu kafijas kompānijā esmu atbildīgais gan par komunikāciju, gan pašu kafiju. Es sāku pamatīgāk iepazīties ar Rīgu, šķiet, pirms sešiem gadiem. Mans biznesa partneris pusgadu dzīvoja Rīgā, lai saprastu šo pilsētu un tajā tiešām ieietu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bankām būs jaunas prasības attiecībā uz aizņēmumiem, izsniegtajiem kredītiem, kas kredītiestādes padarīs drošākas un stiprākas, vienlaikus tiek veikti pasākumi, lai stiprinātu eirozonas valstu ekonomisko noturību un krīzes pārvarēšanas mehānismu

To intervijā Dienas Biznesam stāsta Eiropas Komisijas viceprezidents Eiro un sociālā dialoga, kā arī finanšu stabilitātes, finanšu pakalpojumu un kapitāla tirgus savienības jomā Valdis Dombrovskis. Viņš norāda, ka pārmaiņas ir neizbēgamas, jo tādu nepieciešamību diktē iepriekšējā ekonomiskā krīze, kas sāpīgi skārusi ne vienu vien ES dalībvalsti.

Latvijā pašlaik ir pieteikts finanšu sektora uzraudzības kapitālais remonts. Vai visā ES arī notiks kaut kas līdzīgs?

Banku sektorā ir jānodala divas uzraudzības sistēmas – prudenciālā un cīņa ar naudas atmazgāšanu. Eiropas banku sistēmas kapitālais remonts kontekstā ar prudenciālo uzraudzību ir veikts jau pirms 4-5 gadiem, kad tika izveidota banku savienība – vienoti noteikumi, vienots uzraudzības un noregulējuma mehānisms. 2016. gadā Eiropas Komisija nāca klajā ar priekšlikumu paketi tālākai banku sektora stabilitātes nostiprināšanai. Likumdošanas darbs pie šīs banku paketes noslēdzās ar Eiropas Parlamenta balsojumu šī gada aprīlī. Tā bankām ES uzliek par pienākumu izpildīt starptautisko standartu (tā dēvētās Bāzeles) prasības. Ir noteikts ierobežojums – cik daudz bankas drīkst aizņemties naudu, lai aizdotu tālāk, tiek ieviesta prasība, kura faktiski bankas ierobežo īstermiņa aizdevumus izmantot ilgtermiņa kreditēšanai u.tml. Šo jauninājumu ieviešanas termiņi ir no 1,5 līdz 2 gadiem atkarībā no normas. Kamēr ES ievieš tikko nobalsotos standartus banku darbībā, tikmēr Bāzeles komiteja jau ir vienojusies par jauniem nosacījumiem un prasībām, kuras spēkā stāsies, sākot ar 2021. gadu, bet būs pārejas laiks līdz 2027. gadam. Eiropas Komisija jau ir uzsākusi konsultācijas par jauno standartu ieviešanu. Līdz ar šo prasību ieviešanu varēs sacīt, ka pēckrīzes regulējošais ietvars būs izveidots. Svarīgākie uzstādījumi – bankām jānodrošina lielākas kapitāla rezerves, lielāki likviditātes buferi, lai bankas varētu sekmīgi pārdzīvot iespējamus finanšu nestabilitātes vai tirgus turbulences periodus. Vienlaikus jāveic darbs pie tā dēvēto slikto kredītu īpatsvara samazināšanas, ir apstiprināts plāns slikto kredītu apmēra samazināšanai. Pašlaik ES vidēji slikto kredītu īpatsvars ir 3,3%, bet starp dalībvalstīm šis īpatsvars ir krasi atšķirīgs. Piemēram, Grieķijā slikto kredītu īpatsvars sasniedz 43,5% pēc summas, kam seko Kipra, Portugāle, Itālija, savukārt Latvijai – 6%, kas salīdzinājumā ar minētajām valstīm ir labs rādītājs, taču, vērtējot pret ES vidējo, arī Latvijai tā apmērs ir jāsamazina uz pusi. Ja prudenciālo jomu kontrolē Eiropas Centrālā banka, tad naudas atmazgāšanas uzraudzība ir valstu nacionālo kontroles dienestu pārziņā. Protams, cīņas ar naudas atmazgāšanu jomā (AML – anti money laundering) ir būtiski palielinātas prasības – ES direktīvu veidolā. Turklāt piektās ES AML direktīvas prasības vēl nav ieviestas, jo vēl nav iestājies attiecīgais termiņš. Ja izvirzītās AML prasības ES ir vienas no stingrākajām visā pasaulē, tad nacionālo kontroles dienestu uzraudzības līmenis varētu būt augstāks. Redzot situāciju ar daudzajiem naudas atmazgāšanas skandāliem ES dalībvalstīs, Eiropas Komisija nāca ar priekšlikumu dot lielākas tiesības Eiropas banku iestādei, kura varētu uzdot nacionālo valstu iestādēm īstenot noteiktus pasākumus, ja tiktu konstatēta šo iestāžu bezdarbība, vai īpašos gadījumos konkrētu banku sakarā arī rīkoties valstu kontrolējošo iestāžu vietā. Par šādu risinājumu salīdzinoši nesen ir panākta politiskā vienošanās, un Eiropas Parlaments to arī savā sesijā ir akceptējis, tagad notiek darbs pie tās iedzīvināšanas procedūrām.

Citas ziņas

Eiropas Komisija aicina labāk īstenot Kopienas tiesību aktus, lai aizsargātu iedzīvotāju un uzņēmumu intereses

,05.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija šodien izvirzīja vairākus priekšlikumus, lai uzlabotu Kopienas tiesību aktu piemērošanu. Komisijas mērķis, kas veido daļu no Komisijas "labāka regulējuma" prioritārās pieejas, ir Kopienas tiesību aktu efektīvāka īstenošana un ātrāka iedzīvotāju un uzņēmumu sūdzību apstrādāšana. Lai saglabātu Eiropas konkurētspēju strauji mainīgā pasaulē, ir svarīgi, lai politikas veidošana atbilstu iedzīvotāju un uzņēmumu interesēm.

Komisija kā Līgumu uzraudzītāja piedāvā iespējamo uzlabojumu programmu. Tās mērķis ir, izmantojot dažādus instrumentus, noteikt ar īstenošanu saistītos jautājumus jaunu tiesību aktu sagatavošanas vai tiesību aktu grozīšanas procesā. Programmas mērķis ir panākt, lai dalībvalstis atkārtoti apņemtos uzlabot informācijas sniegšanu iedzīvotājiem un uzņēmumiem un viņu grūtību risināšanu. Ar šo programmu ir paredzēts mērķtiecīgāk novērst problēmas, palielināt efektivitāti, biežāk pieņemot lēmumus un nosakot prioritātes Komisijas ierosināto tiesas procesu pārvaldībā, kā arī paaugstināt pārredzamību tiesību aktu piemērošanā un izpildē. Ar šo programmu Komisija ierosina pastiprināt Kopienas tiesību aktu piemērošanas, pārvaldības un izpildes stratēģisko plānošanu, kā arī rezultātu pārskatīšanas procesu starp Komisiju, Parlamentu un Padomi.

Būvniecība un īpašums

Dzīvojamo māju skaits turpina pieaugt

Žanete Hāka,10.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušā gada beigās Latvijā reģistrēti 1,399 miljoni būvju, no kurām 1,373 miljoni jeb 98% ir dzīvojamās ēkas, bet 25,6 tūkstoši jeb 2% ir inženierbūves, liecina Valsts zemes dienesta (VZD) pārskats, kas veidots, izmantojot Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (NĪVK IS) reģistrētos datus.

Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu būvju pārskatiem pērn saglabājusies iepriekšējo gadu tendence – būvju sadalījumā pēc galvenā lietošanas veida dzīvojamo māju kopskaits turpina pieaugt.

Dzīvojamo māju sadalījumā pēc to galvenā lietošanas veida vislielāko īpatsvaru ieņem viena dzīvokļa mājas, kas ir 302,8 tūkstoši jeb 85,1% no reģistrēto dzīvojamo māju skaita. Salīdzinoši maz reģistrētas un Latvijā sastopamas ir triju vai vairāku dzīvokļu dzīvojamās mājas (11% no dzīvojamo māju kopējā skaita), divu dzīvokļu mājas (3,7% no dzīvojamo māju kopējā skaita), bet dažādu sociālo grupu kopdzīvojamo māju īpatsvars ir tikai 0,2%.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidenta amata kandidāta Krišjāņa Kariņa (JV) topošās valdības partneri šorīt parakstīja koalīcijas sadarbības līgumu, valdības deklarāciju un fiskālās disciplīnas līgumu.

Dokumentus parakstīja partiju un frakciju vadītāji, klātesot arī topošās valdības ministriem, kuri parakstīja valdības deklarāciju.

Parakstīšana notika Saeimas nama Sarkanajā zālē. Saeima šodien plkst.12 lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru vadītu Kariņš.

Savukārt pusstundu pēc Saeimas ārkārtas sēdes beigām Viesu zālē plānota Kariņa preses konference. Pēc valdības apstiprināšanas tā plānojusi arī pulcēties uz pirmo svinīgo sēdi valdības mājā.

Topošo valdību varētu atbalstīt 61 deputāts - tātad stabils labēji centrisks vairākums, iepriekš lēsa Kariņš.

Valdību veidos piecu politisko spēku pārstāvji - «Jaunā Vienotība» (JV), Jaunā konservatīvā partija (JKP), «KPV LV», «Attīstībai/Par» (AP) un «Visu Latvijai!»-«Tēvzemei un brīvībai»/LNNK (VL-TB/LNNK). Valdību vadīs politiķis no JV, lai arī šī partija vēlēšanās ieguva vismazāko mandātu skaitu Saeimā.

Citas ziņas

31 jauns skatījums uz Rīgas "Brīvības ceļa" attīstību

,24.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga, 2007. gada 24. augusts - šodien, 24. augustā, plkst. 14.30 Arhitektu namā, Rīgā, Torņa ielā 11, notiks Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) rīkotās starptautiskās vasaras universitātes "Rīgas pilsētvide vakar, šodien, rīt" noslēguma diskusija un studentu darbu izstādes atklāšana. Izstādes darbu autori - vasaras universitātes dalībnieki, - ir sagatavojušies iepazīstināt interesentus ar saviem priekšlikumiem Rīgas "Brīvības ceļa" attīstībai.

Darbus izstādei sagatavoja 31 arhitektūras, pilsētplānošanas, žurnālistikas un socioloģijas students no Latvijas, Lietuvas, Beļģijas, Francijas, Vācijas, Itālijas, Spānijas, Rumānijas, Gruzijas, Izraēlas, Čīles un Indijas augstskolām.

Būtiskākais Rīgas un visu rīdzinieku ieguvums ir 31 jauns skatījums uz Rīgas pilsētvides attīstību. Viena no izstādes sākumā aplūkojamām novitātēm, kas līdz šim līdzīgā kontekstā vēl nekad nav skatīta, ir arhitektu Zanes Derumas un Toma Kokina vadībā izstrādātais dzelzceļa loka ietekmes telpas ainaviski funkcionālās revitalizācijas priekšlikums. Strādājot Z. Derumas un T. Kokina vadībā, studentiem ir radusies ideja, kā puspamesto, dzelzceļu aptverošo teritoriju iekļaut harmoniskas pilsētvides kompozīcijā un attīstīt visas sabiedrības interesēs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdības priekšlikums ieviest progresīvo Iedzīvotāju ienākuma nodokli (IIN) un par vienu procentpunktu paaugstināt sociālo iemaksu likmi pagaidām nav pamatots ar Finanšu ministrijas aprēķiniem par fiskālo ietekmi uz nodokļu ieņēmumiem un prognozēto budžeta deficītu

DB sarunās ar nodokļu ekspertiem izkristalizējās, ka minētais priekšlikums ir tapis, jo valdībai ir bažas, ka sākotnēji iecerēto nodokļu reformu paaugstinātā budžeta deficīta dēļ varētu nesaskaņot Eiropas Komisija (EK). Turklāt nebija arī skaidrības, kur rast līdzekļus veselības aprūpes finansējumam. Tā kā pagaidām nav aprēķinu par jaunā priekšlikuma fiskālo ietekmi, tad nav zināms, vai tas pietiekami samazinās budžeta deficītu, kuru radīs iecerētā IIN samazināšana līdz 20% gada ienākumiem līdz 20 000 eiro, kā arī reinvestētās peļņas aplikšana ar nulles procenta likmi. Eiropas Komisijas pārstāvniecības ekonomikas eksperti jauno priekšlikumu pagaidām atturas vērtēt, norādot, ka tas tiks darīts tikai tad, kad priekšlikums saskaņošanai tiks iesniegts Eiropas Komisijā. Vairums nodokļu ekspertu arī pauž savu izbrīnu, ka valdības vadītājs Māris Kučinskis ir nācis klajā ar šādu priekšlikumu, pirms ir zināmi aprēķini par tā fiskālo ietekmi, un to dēvē par samērā neveiksmīgu komunikāciju, prognozējot, ka aprēķinu rezultātā arī šis priekšlikums vēl var mainīties.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

White Architects un ARHIS arhitekti ir izvēlēti par uzvarētājiem Eastnine arhitektūras konkursā par jaunu redzējumu Kimmel kvartālam Rīgā.

Visām Rīgas vēsturiskā centra jaunbūvēm tiek paredzēts atklāts arhitektūras konkurss, kurā var piedalīties ikviens. Šajā konkursā žūrija sastāvēja no dažādu industriju starptautiskiem ekspertiem.

Eastnine iecere arhitektūras skiču konkursam bija pārveidot bijušo Kimmel Rīga alusdarītavu par jaunu pilsētas centru iekštelpās, kurā atrastos ne tikai biroju telpas, bet arī kafejnīcas, restorāni, veikali, kultūras aktivitātes un zaļās zonas. Kvartāls būs gājējiem un velosipēdiem draudzīgs, iekļaujot tajā zaļās zonas ar pēc iespējas mazāku transporta kustību.

FOTO: Sākti darbi pie Kimmel kvartāla teritorijas attīstīšanas

Uzņēmums "Demontāža" uzsācis "Kimmel" alus darītavas ēku kompleksa daļēju demontāžu. Nojauktas...

Par konkursa uzvarētājiem tika atzīts priekšlikums Revitalizing Kimmel Quarter, kuru veidoja White Arkiteker (Zviedrija) un ARHIS arhitekti (Latvija). Arhitekti ierosina bijušo Kimmel alusdarītavas teritoriju pārveidot par iedvesmojošām biroja telpām ar aktīvu un dzīvīgu publisko zonu. Projekts atradīsies Rīgas centrā un redzami ilustrēs ilgtspējīgas būvniecības un jaunākās nekustamā īpašuma attīstīšanas tendences. Biroju telpas tiks izvietotas jaunuzceltajās būves daļās, savukārt publiskās funkcijas - vēsturiskajās ēkās. Projektā savienosies vēsturiskais un jaunais, padarot to par jaunu satikšanās vietu Rīgā.

Eastnine par 9,5 miljoniem eiro iegādājusies vēsturisko Kimmel kvartālu

Nekustamo īpašumu kompānija Eastnine par 9,5 miljoniem eiro iegādājusies vēsturisko alus darītavas...

RUUME arhitektu, Dāvja Gasula, K Forma (Latvija) priekšlikums Spaces & Places kļuva par otrās vietas ieguvējiem, bet SARMA & NORDE arhitektu (Latvija) priekšlikums Stabu 1 ieguva trešo vietu. Kopumā tika saņemti divpadsmit arhitektu darbi. Zaha Hadid (Apvienotā Karaliste) priekšlikums The Brewery Forest kā arī a part (Latvija) un OZOLA & BULA, arhitektu birojs (Latvija) personu apvienības izstrādātais priekšlikums KEB485 saņēma veicināšanas balvas.

Pēc konkursa uzvarētāju paziņošanas, Eastnine aicinās konkursa uzvarētājus uz sarunām, lai slēgtu vienošanos par projekta sagatavošanu un īstenošanu.

Vēsturiskā Kimmel kvartāla attīstībai Rīgā piesaistīs pūļa finansējumu

Ceturtdien, 31. maijā, tiks uzsākta finansējuma piesaistes kampaņa vēsturiskās alus darītavas...

Starptautiskā konkursa žūrija sastāvēja no 13 dažādu valstu un profesiju pārstāvjiem, galvenokārt arhitektiem, tai skaitā Nacionālā kultūras mantojuma pārvaldes, Rīgas pilsētas būvvaldes, Latvijas arhitektu savienības un Rīgas pilsētas arhitekta biroja pārstāvjiem.

Vēsturiskā Kimmel kvartāla pārveidi biznesa kvartālā plānots sākt jau šogad

Bijušās alus darītavas Kimmel kvartālu starp Skolas, Bruņinieku un Kr.Valdemāra ielām, par...

Eastnine 2019. gadā Rīgas centrā iegādājās stratēģiski izvietotu zemes gabalu ar kopējo platību 11 500 m². Īpašums, kurā sākotnēji atradās alus darītava Kimmel, veido teju veselu kvartālu pie vienas no Rīgas galvenajām ielām - Krišjāņa Valdemāra ielas. Īpašumā iespējams realizēt gandrīz 38 000 m² lielu apbūves kompleksu, no kuriem aptuveni 34 000 m² ir jaunbūvējamu ēku platība.

Citas ziņas

Bāliņa: jābūt vienam e-parakstam

,13.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gan visām valsts, gan arī privātajām struktūrām laika gaitā nāksies izmantot vienu vienoto e-parakstu. Tā intervijā Db apgalvo jaunieceltā īpašu uzdevumu ministre elektroniskās pārvaldes lietās Signe Bāliņa.

Kādus redzat savus galvenos uzdevumus, prioritātes, strādājot šajā amatā?

Galvenais uzdevums ir veicināt informācijas sabiedrības un e-pārvaldes attīstību Latvijā.

Ko vēlaties mainīt līdzšinējā ministrijas darbā?

Uzskatu, ka pašreizējā situācijā ir svarīgi vairāk strādāt ar tiem darbiem, kas ir vērsti uz e- pārvaldes attīstību – tiem, kas ir jādara valsts iekšienē. Nebūt nav mazsvarīgi tie darbi, kas saistās ar valsts tēla pozicionēšanu, ar pārējo ES dalībvalstu informēšanu par to, kāds mums ir progress informācijas sabiedrībā, taču pašreizējā brīdī ir svarīgāk strādāt, lai progress būtu straujāks, un tad, kad mums tas būs, varam runāt par visu pārējo.

Ekonomika

Rīgas konkurētspējas celšana varētu izmaksāt vairāk nekā 460 miljonus eiro

LETA,26.04.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas attīstības programmā laika periodam no 2021.gada līdz 2027.gadam noteiktas deviņas attīstības prioritātes, no kurām divas - pilsētas pārvaldības uzlabošana un Rīgas konkurētspējas celšana - varētu izmaksāt vairāk nekā 460 miljonus eiro.

To pirmdien Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas sēdē atzina Rīgas domes Stratēģiskās vadības pārvaldes vadītājs Guntars Ruskuls.

Ruskuls norādīja, ka attīstības programma veidota kā atvērts dokuments jeb "nekas netiek iekalts akmenī", izņemot stratēģiskā programmas daļa un programmas rādītāji. Pēc viņa sacītā, programmā mainīgā daļa būs iekļautās aktivitātes, līdz ar to programma katru gadu tiks aktualizēta ar jaunākajiem datiem un tam nepieciešamo finansējumu.

Kā norādīja Ruskuls, Rīgas attīstības programmā ir paredzētas deviņas prioritātes un pieci stratēģiski horizontālie virzieni. Prioritātēs secīgi iekļauta ērta un videi draudzīga pārvietošanās pilsētas izveide, kam seko dzīves kvalitāti veicinoša pilsētvides veidošana, laba vides kvalitāte un noturīga pilsētas ekosistēma klimata pārmaiņu mazināšana, kā arī kvalitatīva un pieejama izglītība Rīgas iedzīvotājiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā mapītē ir mana sagatavotā runa. Es nolikšu to malā, jo es domāju, ka šodien mums visvairāk ir nepieciešama cilvēciska, atklāta saruna par to, kur šobrīd atrodas mūsu valsts, kāda ir mūsu katra loma valsts darbā, kāda ir katra atbildība, lai mēs visi šeit būtu kopā un runātu vienā valodā.

Manuprāt, šodien, kad kopš neatkarības atgūšanas ir pagājuši gandrīz 20 gadi, mums ir jāpadomā un jāatbild sev, kāpēc gan no tā, ka mēs bijām gatavi kaut pastalās, bet brīvi celt savas valsts labklājību, esam nonākuši tur, kur mēs esam. Mēs samazinām algas, samazinām pensijas, mēs samazinām ienākumus vienkāršiem cilvēkiem, kas ir šīs valsts pamats. Kāpēc tas tā ir noticis?

Un jautājums tiešām skan – būt vai nebūt Latvijas valstij, mūsu valstij? Es pilnīgi piekrītu, ka pagājušās nedēļas izvēle bija grūta izvēle, bet tā bija izvēle no divām grūtām izvēlēm. Vai mazināt šos izdevumus, vai tiešām aizskart katras ģimenes ienākumus un kopā samazināt valsts izdevumus par 500 miljoniem vai izlikties neredzam, ka mūsu valsts ir krīzē un pieļaut nekontrolētu ekonomikas lejupslīdi ar vēl lielāku izdevumu samazināšanu, ar vēl lielāku algu un pensiju samazinājumu. Protams, ir grūti saprast, ka ir izdarīta labākā izvēle, ka ir izdarīta izvēle starp ļauno un ļoti ļauno.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmēju cerības nākamgad startēt uz 50 milj. eiro atbalstu nav lielas, jo nav noteiktas valsts tautsaimniecības prioritātes, kuras šādi atbalstīt.

Finanšu ministrijas ES struktūrfondu departamenta direktores vietnieks Aleksandrs Antonovs skaidro, ka izveidot atbalsta programmu lielajiem projektiem ir Eiropas Komisijas prasība, taču Eiropas Komisija (EK) sākotnējās diskusijās par nākamo ES fondu plānošanas periodu norādīja, ka katrai ES dalībvalstij būtu jāzina, kādas nozares ir tās attīstības potenciāls, un jāmērķē sasniedzamais atbalsts to virzienā. "Tas nenozīmē, ka citas nozares tiek atstātas novārtā, tomēr prioritātes ir jāizvirza," uzsver A. Antonovs.

Izvairās no konkrētības

Savukārt Ekonomikas ministrijas (EM) valsts sekretāra vietnieks Andris Liepiņš norāda, ka Nacionālajā attīstības plānā (NAP) ir definēti prioritāšu noteikšanas principi, taču ne pašas prioritātes. "Politikas veidošanā esam izvairījušies no nozaru nosaukšanas. Tas arī ir tas labākais - drīkst pieteikties visi, jo nav ierobežojumu," spriež A. Liepiņš, piebilstot, ka, protams, tiek saglabāts uzstādījums, ka uzsvars jāliek uz zinātni un izglītību veicinošām aktivitātēm.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets (MK) 12.novembrī noraidīja visus 425 Saeimas, pārsvarā opozīcijas, deputātu iesniegtos priekšlikumus nākamā gada valsts budžeta otrajam lasījumam.

Vienlaikus valdība otrajam lasījumam atbalstīja ap 90 ministriju iesniegtos priekšlikumus, lielākā daļa no tiem bija tehniski un redakcionāli priekšlikumi.

Tostarp budžetu pavadošajiem likumprojektiem tika iesniegti kopumā 210 priekšlikumi, no tiem Finanšu ministrija (FM) piedāvāja atbalstīt 48 priekšlikumus ar fiskāli neitrālu ietekmi.

Finanšu ministrs Arvils Ašeradens (JV) pēc valdības sēdes medijiem sacīja, ka budžets ieiet savā pēdējā fāzē. Viņš norādīja, ka valdība ir izskatījusi visus priekšlikumus.

Viņš uzsvēra, ka Saeimas, pārsvarā opozīcijas, deputātu iesniegtie priekšlikumi tika noraidīti, jo 123 priekšlikumos kā līdzekļa avots tika izmantots gadskārtējais valsts budžeta pārdalāmais finansējums - to samazinājums gandrīz par 1,28 miljardiem eiro, 36 priekšlikumos tika piedāvāts palielināt budžeta nodokļu ieņēmumus, 19 priekšlikumos tika piedāvāts samazināt finansējumu Klimata un enerģētikas ministrijai (KEM) par 200 miljoniem un bija arī citi priekšlikumi.

Bankas

ABLV Bank advokāti atbildes vēstulē aicina FinCEN atsaukt tās publicēto priekšlikumu

LETA,20.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ABLV Bank, kuras akcionāri nolēmuši sākt bankas pašlikvidāciju, advokāti aicina ASV Finanšu ministrijas Finanšu noziegumu apkarošanas institūciju (FinCEN) atsaukt publicēto priekšlikumu, teikts publiskotajā bankas advokātu atbildes vēstulē FinCEN.

Bankas advokāti norāda, ka FinCEN pret ABLV Bank izvirzījis «pārspīlētas apsūdzības», par kurām lielā daļā sniegti vai nu ļoti vispārīgi apgalvojumi, vai arī nav uzrādīti pierādījumi gan par naudas atmazgāšanu, gan apvainojumiem kukuļdošanā. FinCEN nav arī ņēmis vērā ABLV Bank paveikto finanšu noziegumu novēršanas programmā. Ņemot vērā šos argumentus, kā arī to, ka banka jau pieņēmusi lēmumu par pašlikvidāciju, FinCEN 13.februāra priekšlikums par ABLV Bank, pēc advokātu minētā, ir atsaucams.

ABLV Bank piesaistītie advokāti no starptautiskā uzņēmuma WilmerHale ASV biroja sagatavojuši 34 lapaspušu atbildi, kurā ietvertas vairāk nekā 170 atsauces uz ASV likumdošanas aktiem, tiesu lēmumiem, ASV Kongresa materiāliem, bankas iekšējiem dokumentiem, politikām, noteikumiem, procedūrām un stratēģijām, kā arī Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) normatīvajiem aktiem un citiem dokumentiem. Atbildes vēstuli parakstījis zvērināts advokāts David Cohen (Deivids Koens).

Finanses

VP kriminālvajāšanas uzsākšanai nosūtījusi trīs gadījumus, kuros izmeklēta noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana

Db.lv,05.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvalde 2018.gada izskaņā pabeigusi izmeklēšanu un nosūtījusi prokuratūrai kriminālvajāšanas uzsākšanai trīs savstarpēji nesaistītus kriminālprocesus, kuros izmeklēta noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana.

Pabeidzot izmeklēšanu iepriekš uzsāktajos kriminālprocesos, veicināts progress cīņā ar noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizāciju, kuri kā labās prakses piemēri bija norādīti ekspertiem arī «Moneyval» novērtēšanas laikā. Pret vairākām personām lūgts uzsākt kriminālvajāšanu.

Viena no tādām izmeklēšanām tika uzsākta 2016.gada oktobrī, kad tika ierosināts kriminālprocess par noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizāciju, personām iegādājoties luksuss klases automašīnas. Veiktās izmeklēšanas laikā konstatēts, ka luksuss klases automašīnas tika piesavinātas no kādas Latvijā reģistrētas līzinga kompānijas, pēc kā automašīnas prettiesiski izvestas no valsts un ar viltotu dokumentu palīdzību realizētas trešajām personām, tādā veidā veicot noziedzīgi iegūto naudas līdzekļu legalizāciju. Valsts policijas veiktās izmeklēšanas laikā divām luksuss klases automašīnām, kuru kopējā vērtība pārsniedza 200 tūkstošus eiro, tika uzlikti aresti. Par minēto noziedzīgo nodarījumu 2018.gada beigās Valsts policija pabeidza izmeklēšanu kriminālprocesā un nodeva to prokuratūrai kriminālvajāšanas uzsākšanai pret trīs personām pēc Krimināllikuma 179.panta trešās daļas par piesavināšanos, ja tā izdarīta lielā apmērā un pēc Krimināllikuma 195.panta trešās daļas par noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanu, ja tas izdarīts lielā apmērā vai organizētā grupā.

Citas ziņas

Sarunas ar EK par 2007.-2013.gada ES fondu stratēģisko ietvaru turpināsies Rīgā

,19.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

14. un 15.martā Latvijas delegācija oficiālās sarunās par nākamās septiņgades ES fondu* stratēģisko ietvaru - Valsts stratēģisko ietvardokumentu 2007. - 2013.gadam un tam pakārtotajām trim darbības programmām - "Cilvēkresursi un nodarbinātība," "Uzņēmējdarbība un inovācijas" un "Infrastruktūra un pakalpojumi" tikās ar Eiropas Komisijas (EK) pārstāvjiem. Sarunu gaitā puses vienojās 32 no 37 strīdīgiem jautājumiem un nolēma, ka vienošanās atlikušajos panākama otrajā sarunu kārtā, kas notiks marta beigās Rīgā.

Lai gan aizvadītā gada noslēgumā pēc papildu 529 miljonu eiro piešķīruma saņemšanas Latvija palielināja Eiropas Sociālā fonda (ESF) īpatsvaru līdz 12% no kopējā 2007.-2013.gada ES fondu piešķīruma, EK pārstāvji norādīja, ka tas ir nepietiekams. Līdz ar to vienošanās par nākamās septiņgades ES fondu finansējuma sadalījumu starp fondiem noslēguma redakcijā netika panākta.

"Neskatoties uz to, ka šībrīža līdzekļu sadalījums ir plašu politisku debašu rezultāts, kas guvis Latvijas valdības akceptu, Eiropas Komisija sarunās uzstāja uz sociālā fonda īpatsvara palielinājumu, rosinot Latvijā ieviest jaunus tā izmantošanas veidus," skaidro Latvijas delegācijas vadītājs Aleksandrs Antonovs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma 2024.gada valsts budžetu, kurā konsolidētā budžeta ieņēmumi plānoti nepilni 14,5 miljardi eiro, izdevumi - nedaudz virs 16,2 miljardi eiro, bet vispārējās valdības budžeta deficīts plānots 2,8% no iekšzemes kopprodukta (IKP).

Par budžetu nobalsoja 52 deputāti, pret bija 27.

Saeima budžeta projektu un 19 to pavadošos likumus skatīja nepilnas trīs dienas, debatēm ar pārtraukumiem kopumā veltot aptuveni 27 stundas. Budžeta izskatīšana ieilga, jo politiķi bija apņēmušies to neskatīt pa naktīm. Salīdzinoši 2023.gada budžets tika pieņemts martā pēc aptuveni diennakti ilgas nepārtrauktas sēdes, par to saņemot kritiku par neauglīgu darbu.

Savukārt, piemēram, 2022.gada budžeta pieņemšana, kas 2021.gadā Covid-19 pandēmijas laikā notika e-Saeimas platformā, kopā ar pārtraukumiem, bet nerēķinot brīvdienas, prasīja 51 stundu. Ieskaitot brīvdienas, darbs pie budžeta tolaik ritēja no 15.novembra līdz 23.novembrim.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Ministru kabineta iecerēto darbību - Nacionālajai izaugsmei un vienotībai

Mēs esam vienojušies strādāt Latvijas nacionālajai vienotībai un izaugsmei. Veidot Latviju, kuras sabiedrība ir izglītota, vesela, pārtikusi un droša par nākotni. Nostiprināt Latviju kā nacionālu, eiropeisku un demokrātisku valsti, kuru raksturo laba pārvaldība, cilvēktiesību un pamatbrīvību ievērošana, tiesiskums un sociālais atbildīgums, kas ietver arī rūpes par cilvēkresursu atjaunošanu un tautas ataudzi.

Mūsu pienākums ir nostiprināt latviešu valodu, latvisko kultūrtelpu un nacionālo identitāti, vienlaikus esot tolerantiem un rūpējoties par visu Latvijā dzīvojošo tautību kultūras pienesumu, jo daudzveidība ir bagātība.