Komerctransporta tirdzniecība pēc ilgstošas lejupslīdes sāk atgūties 

Šā gada pirmajā pusē komerctransporta ar pilnu masu virs 3,5 tonnām segmentā novērojams jaunu transportlīdzekļu reģistrācijas skaita pieaugums par 8% pret iepriekšējā gada pirmo pusgadu un sasniedz 701 jaunu reģistrētu vienību skaitu, liecina Auto asociācijas dati.

Žanete Hāka, 28.7.2015

Latvijā tradicionāli būtiskākais segments ir kravas auto virs 16 tonnām, kas veido lielāko daļu visa komerctransporta virs 3,5 tonnām, un sasniedz 94% no visām pirmoreiz reģistrētajām vienībām.

2015. gadā turpinājās iepriekšējā gada otrās puses tendence ar pieticīgiem reģistrācijas datiem. Šī gada 1.ceturksnis iezīmējās ar ievērojamu reģistrāciju skaita samazināšanos pret 2014. gada pirmo ceturksni un sasniedza 32% samazinājumu.

Aprīlis iesākās ar aktīvu lielāko loģistikas kompāniju autoparka atjaunošanu, kas otrajā ceturksnī rezultējās ar vidēji 85% reģistrāciju skaita pieaugumu. Segmentā virs 16 tonnām ievērojami tirgus daļu pieaudzējis Mercedes-Benz no 13% 2014. gada pirmajā pusē līdz 29,8% 2015. gada pirmajā pusē un ierindojās topa otrajā vietā, kas skaidrojams ar piegādēm SIA Kreiss, kas šogad savu autoparku atjauno gan ar Volvo, gan Mercedes-Benz marku vilcējiem.

Topa pirmajā vietā ir Volvo ar 41,4% tirgus daļu un 272 reģistrētiem transportlīdzekļiem un topa trešajā vietā ierindojas Scania ar 19.2% tirgus daļu (196 a/m).

Ievērojami pozīciju zaudējis DAF ar reģistrāciju skaita samazinājumu par transportlīdzekļiem un tirgus daļas samazinājumu par 8,5%.

Šī gada pirmā puse noslēdzās ar 48% pieaugumu M2 un M3 kategorijas autobusu reģistrācijā un sasniedza 148 jaunu reģistrētu autobusu skaitu pret 2014. gada pirmajā pusē 100 reģistrētajām vienībām. Šis reģistrācijas skaita pieaugums ir pamatā skaidrojams ar AS Liepājas autobusu parks parka atjaunošanu, kas papildināta ar 14 Mercedes-Benz Sprinter mikroautobusiem un 43 Solaris Urbino 12 pasažieru autobusiem.

Otrs lielākais pircējs bija Rīgas mikroautobusu satiksme ar 15 iegādātiem Volkswagen Crafter mikroautobusiem. Pārdotāko autobusu topā ir Solaris ar 43 autobusiem un 29% tirgus daļas, Mercedes Benz ar 32 vienībām un 22% tirgus daļas un topa trijnieku noslēdz Volkswagen ar 25 vienībām un 17% tirgus daļas. Motociklu tirdzniecībā šī gada pirmā puse, kas arī ir motociklu aktīvākā tirdzniecības sezona, noslēdzās ar 8% pieaugumu un sasniedza 413 jaunu motociklu pārdošanas apjomu pret 2014. gada pirmajos sešos mēnešos 384 pārdotiem motocikliem.

Vēl joprojām klasē virs 250 kubikcentimetriem mīlētākais motocikls Latvijā ir BMW, kas attiecīgajā klasē ierindojas pirmajā vietā ar 27% tirgus daļu un 59 pārdotiem motocikliem. Otrajā vietā ir Honda ar 32 vienībām (15% tirgus), trešajā vietā cieši seko Harley-Davidson ar 28 vienībām un 13% tirgus daļu iepriekš minētajā klasē. Arī Eiropas Savienībā visās komerctransporta un autobusu klasēs pirmajā pusgadā piedzīvots pieaugums, kas 16t kravas automobiļu segmentā ir nedaudz virs 20% un autobusu virs 3,5t segmentā sasniedz gandrīz 17% pieaugumu.