Tirdzniecība un pakalpojumi

KP: Jauni noteikumi var ierobežot autoskolu pieejamību

Žanete Hāka, 04.04.2016

Jaunākais izdevums

Izvērtējot Satiksmes ministrijas izstrādāto grozījumu projektu noteikumiem par auto vadītāju apmācību kārtību, Konkurences padome (KP) saskata būtiskus riskus, kas būtu jānovērš, lai vadītāju apmācības Latvijā nekļūtu mazāk pieejamas un dārgākas, informē KP.

Noteikumu projekts paredz, ka turpmāk teorētiskās apmācības būs jāpasniedz 11 vienas dienas moduļos, kas katrs ilgst piecas akadēmiskās stundas un ko autoskolas nav tiesīgas sadalīt pa vairākām dienām.

KP uzskata, ka šāda prasība ir nesamērīga iejaukšanās apmācāmo personu un autoskolu attiecībās un ir nepieciešams nodrošināt iespēju piedāvāt apmācības moduļos ar mazāku mācību stundu skaitu vienā dienā, bet garāku kopējo teorētisko apmācību laiku. Tādējādi apmācības netiktu liegtas jaunajiem vecākiem, cilvēkiem ar striktu darba laiku, strādājošiem studentiem, cilvēkiem ar veselības problēmām vai viņu aizgādņiem un citām sabiedrības grupām, kam var būt grūti 11 dienas izbrīvēt vairāk nekā četras astronomiskās stundas (ieskaitot starpbrīdi) mācībām.

Nedalāmo moduļu sistēma ierobežotu arī autoskolu konkurenci, jo tās vairs nevarētu konkurēt, piedāvājot klientiem izdevīgākus teorētisko apmācību grafikus.

Otrs būtiskais KP iebildums saistīts ar jaunu prasību, lai katrai autoskolai būtu savs, noteiktām prasībām atbilstošs braukšanas mācību laukums vai līgums par šāda laukuma izmantošanu. Mazajām autoskolām pašām šādu laukumu nav, savukārt lielās skolas savus laukumus mazajiem konkurentiem varētu nevēlēties izīrēt par saprātīgu cenu vai nevēlēties izīrēt vispār. Ja mazās autoskolas, nespējot izpildīt jaunās prasības, būs spiestas pārtraukt darbību, samazināsies konkurence un attiecīgi varētu sadārdzināties cenas, skaidro KP.

Grozījumi Ministru kabineta 2010.gada 13.aprīļa noteikumos Nr.358 Noteikumi par transportlīdzekļu vadītāju apmācību un transportlīdzekļu vadītāju apmācības programmām (VSS-1005), par kuriem KP ir paudusi savs iebildumus, šobrīd atrodas saskaņošanas stadijā pēc izsludināšanas Valsts sekretāru sanāksmē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārkārtējās situācijas ieviešana viesusi izmaiņas arī autoskolu darbībā - teorētiskās apmācības klātienē vairs nedrīkst piedāvāt, tādēļ daļa autoskolu pārgājušas uz attālināto apmācību, bet daļa - pagaidām savu darbību apturējušas.

Plānots, ka, beidzoties ārkārtējai situācijai, nākotnē attālinātā teorijas apmācība varētu tikt ieviesta kā pastāvīgs apmācību veids.

Iepriekš nedrīkstēja

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Sabiedrisko attiecību speciālists Rolands Rumba skaidro, ka ārkārtējās situācijas laikā ļauts attālināti mācīt visas teorētisko apmācību tēmas.

Līdz šim gan teorētiskā apmācība attālināti nebija iespējama, jo to aizliedza likums, kas nosaka, ka autovadītāja apmācība var notikt tikai telpā, kura ir apstiprināta no CSDD puses. Pirms krīzes valstī bija plāns ieviest daļēji attālinātu B kategorijas teorētisko apmācību, kas paredzēja, ka no 11 moduļiem, klātienē obligāti būtu jānoklausās 2 moduļi, bet šis īstenošanas plāns tika atlikts uz vēlāku laiku, stāsta autoskolas "Einšteins" pārstāve Baiba Rancāne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar autoskolas Credo Autoprieks direktoru Maksimu Rapoportu

Lelde Petrāne, 14.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Maksims Rapoports, autoskolas Credo Autoprieks direktors. Autoskola Credo Autoprieks tika izveidota, apvienojoties divām autoskolām – Credo un Autoprieks. «Mūsu klienti veido gandrīz 30% no Rīgā esošo autoskolu klientu skaita, un 15% no visiem autoskolu klientiem Latvijas teritorijā. Katru mēnesi mūsu autoskola pulcē vairāk nekā 40 mācību grupas un nodarbina vairāk nekā 70 autovadīšanas instruktoru,» stāsta M. Rapoports.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Es vienmēr esmu vēlējies strādāt jomā, kas saistīta ar izglītību un cilvēkiem. Kad man bija tikai 18 gadi, uzsāku savu biznesu - tā bija maza autoskola, kas atradās Teikas rajonā un tajā bija tikai viena klase. No paša sākuma izvirzīju sev mērķi – panākt, lai Credo būtu labākā un lielākā mācību iestāde šajā nozarē. Pēc 10 gadu darba, autoskola Credo atradās starp nozares līderiem Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pārbaudīt, nevis iegāzt

Laura Mazbērziņa, 18.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija autoskolu apmācību līmeņa jomā nav pati sliktākā valsts pasaulē, bet arī ne labākā, uzskata Drošas Braukšanas Skolas vadītājs Jānis Vanks.

Drošas Braukšanas Skolas (DBS Autoskolas) vadītājs ir runājis ar saviem kolēģiem Lielbritānijā, kur apmācību process tiek organizēts citādi. Mums diezgan daudz kas ir palicis no senajiem laikiem, piemēram, apmācību process. Lielbritānijā teoriju var mācīties pats un pēc tam eksāmenu kārtot elektroniski. «Lielākā atšķirība Latvijai un Lielbritānijai eksāmenu jomā ir tas, ka tur uzdotie jautājumi nav, lai «iegāztu», bet gan, lai pārbaudītu zināšanas. Taču Latvija arī pārorientējas uz Lielbritānijas pieeju,» norāda J. Vanks. Viņš atzinīgi vērtē modernizētos CSDD teorijas eksāmenus, kuros ir ieviesti video jautājumi. Video jautājumu mērķis ir veicināt jauno autovadītāju izpratni par drošu rīcību uz ceļa, kā arī sekmēt pieklājību un toleranci starp satiksmes dalībniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

EuroPark Latvia un Drošas Braukšanas Skola (DBS Autoskola) uzsāk sociālu iniciatīvu – auto novietošanas bezmaksas apmācību

ParkoSkola ir autostāvvietu operatora EuroPark Latvija projekts, kas īstenots sadarbībā ar Drošas Braukšanas Skolu (DBS Autoskolu). Tās ietvaros regulāri notiks individuālas auto novietošanas meistarklases, ko vadīs DBS Autoskola instruktori. Pirmā nodarbība notiks 2016. gada 8. oktobrī no plkst. 10:00 līdz 14:00 EuroPark autostāvvietā Jēkaba Arkāde (Z. A. Meierovica bulvārī 8, Rīgā). Katram dalībniekam tiks veltīta individuāla nodarbība 30 minūšu garumā.

Pieteikšanās uz pirmo nodarbību 8. oktobrī - rakstot uz [email protected] vai ParkoSkola Facebook lapā līdz 6. oktobrim. Piesakoties jānorāda vārds, uzvārds, auto numurs, braukšanas pieredzes ilgums, kā arī jāmin, kurš auto novietošanas veids sagādā lielākās grūtības. Reģistrācija apmācībai tiks apstiprināta ar atbildes ziņu vai e-pastu, kurā būs norādīts precīzs nodarbības laiks un vieta. Piedalīties individuālajās apmācībās DBS Autoskolas instruktoru vadībā varēs, izmantojot savu personīgo transportlīdzekli. Nodarbības, kā arī autostāvvieta uz apmācību laiku tiek nodrošināta bez maksas. Nākamā apmācība norisināsies 22. oktobrī, savukārt informācija par tālāko apmācību grafiku būs atrodama gan mājas lapā, gan ParkoSkola Facebook lapā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Yelo izstrādātāji Krišjānis Mazurs, Mārtiņš Kozlovskis un Ģirts Ulmanis uzskata, ka laikā, kad augstāko izglītību var iegūt attālināti, vajadzētu dot iespēju arī ceļu satiksmes noteikumu teorijas eksāmenam sagatavoties ar mobilās lietotnes palīdzību

Yelo pieejama Android un iOS platformu viedtālruņos, un pagaidām to lieto aptuveni 500 cilvēku. «Šobrīd uzņēmums ir agrīnā stadijā, taču nu jau vismaz esam atpelnījuši picas, ko apēdām, izstrādājot aplikāciju,» saka Krišjānis Mazurs, viens no Yelo idejas autoriem. Mobilā lietotne ir pieejama bez maksas un ļauj trešdaļu no tēmām apgūt nemaksājot, un, ja aplikācija šķiet interesanta, pieeju visam saturam var iegādāties par 9,99 eiro.

Vaicāts par konkurenci, viņš norāda, ka nav atradis alternatīvas, kas viņam pieņemamā veidā papildus zināšanu pārbaudei piedāvātu iespēju arī tās apgūt. «Ir vairākas mājaslapas un arī dažas aplikācijas – jebkas, kas palīdz, ir laba lieta. Taču, ņemot vērā, pie kāda izpildījuma līmeņa cilvēki mūsdienās ir pieraduši, tas nav tas, ko viņi meklē, turklāt praktiski visas aplikācijas fokusējas uz ceļu satiksmes noteikumu zināšanu pārbaudi, nevis mācīšanu. Yelo ļauj sēdēt mājās un ne tikai pārbaudīt ceļu satiksmes noteikumu zināšanas, bet arī apgūt noteikumus. Tas ir kas jauns. Šāda aplikācija noteikumu apguvi padara mazāk mistisku, daudz vienkāršāku, patīkamāku,» uzskata Krišjānis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aptuveni trīs mēnešus amatā nostrādājušais Korupcijas novērošanas un apkarošanas biroja (KNAB) priekšniekam Jēkabam Straumem ir lietišķs kontakts ar saviem vietniekiem - Ilzi Jurču un Jāni Rozi - un viņus šobrīd nomainīt nav plānots, šodien Latvijas Radio sacīja Straume.

«Man ir lietišķs kontakts. Ir profesionāla pieeja un nav indikāciju, lai ko mainītu šobrīd. Kamēr darba rezultāti uzlabosies, nav pamata kaut ko mainīt,» norādīja Straume.

Straume apgalvoja, ka KNAB morālais klimats un situācija uzlabojas, turklāt tagad tiekot domāts par atalgojuma palielināšanu biroja darbiniekiem.

KNAB priekšnieks norādīja, ka rūpīgi kontrolējot, vai padotajiem papildus piepelnīšanas iespējas netraucē saviem tiešajiem pienākumiem. «Šobrīd esmu pārliecinājis, ka tas nekādā veidā traucēt nevar,» norādīja KNAB priekšnieks.

Straumes vietnieks korupcijas apkarošanas jautājumos Roze, kurš ir instruktors autoskolā, piepelnīšanos veicot «fleksiblā veidā». «Ja (Rozem) ir brīvais laiks, tad lai strādā,» piebilda Straume.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Autosportists Jānis Vanks: tagad hobijs pāraudzis par darbu

Lelde Petrāne, 07.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Drošas Braukšanas Skolas (DBS Autoskola) vadītāju kļuvis Jānis Vanks, kurš plašāk pazīstams kā autosportists, savukārt profesionālo karjeru līdz šim veidojis dažādu uzņēmumu vadībā. Jāņa Vanka pievienošanās kolektīvam tiek uzsvērta kā viens no nozīmīgākajiem soļiem DBS Autoskolas darbības tālākā attīstībā.

«Mūsu mērķis vienmēr ir bijis augt, kas pēdējos gados arī ir labi izdevies – DBS apgrozījums ik gadu palielinās par aptuveni 20%,» norāda DBS Autoskolas valdes loceklis Artūrs Priednieks.

«Svarīgākais mērķis, stājoties DBS Autoskolas direktora amatā, ir ne tikai paplašināt autoskolas darbību un turpināt iesāktās satiksmes drošības aktivitātes, bet arī veicināt nozares attīstību kopumā. Strādājam pie sertifikācijas izstrādes drošas braukšanas instruktoriem – šo jautājumu ir būtiski risināt, jo instruktora profesionalitāte un spējas ir noteicošais, vai informācija un zināšanas tiks liktas lietā pareizi, padarot satiksmi uz Latvijas un pasaules ceļiem drošāku,» pauž J. Vanks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Drošas braukšanas skolas jauno vadītāju Jāni Vanku

Lelde Petrāne, 29.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Drošas braukšanas skola vadītājs Jānis Vanks. «Uzņēmumu ir radījuši entuziasti, kam patīk strādāt gan ar auto, gan cilvēkiem. Bieži iesaistāmies un arī paši īstenojam satiksmes drošībai veltītus sociālos projektus,» par savu darbavietu stāsta J. Vanks.

Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Viss, kas saistīts ar automašīnām un braukšanu, ir mana sirds lieta. Šajā nozarē vēl ir daudz darāmā. Jāstrādā, lai valstī mazinātu ceļu satiksmes negadījumu un tajos cietušo skaitu. Tas ir izaicinājums, un man patīk izaicinājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Trešdaļai automašīnu problēmas ar drošības sistēmām

Dienas Bizness, 26.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septiņās Latvijas lielākajās pilsētās aprīļa beigās un maija sākumā norisinājās īpaša akcija – Servisa diena, kurā bez maksas tika pārbaudīta gandrīz 1000 automašīnu atbilstība drošas satiksmes prasībām. Veicot pārbaudes, atklāts, ka vairāk nekā trešdaļai automašīnu ir problēmas kādā no drošības sistēmām.

«Servisa dienās atklājās satraucoša aina – teju 38% automašīnu tika konstatētas drošības sistēmu problēmas. Visvairāk šādu defektu bija tieši Rīgā – gandrīz katrai otrajai automašīnai. Zīmīga tendence novērojama riepu izvēlē. Aplūkojot akcijas dalībnieku transportlīdzekļus jāsecina, ka reģionos vairāk izvēlas braukt ar M+S vai iepriekšējās sezonas ziemas riepām, savukārt rīdzinieki vasaras sezonā biežāk maina riepas uz atbilstošām. Iespējams tāpēc reģionos katrai piektajai automašīnai bija problēmas ar atbilstošu riepu protektora dziļumu, savukārt Rīgā šādi trūkumi tika konstatētas tikai 0,5% akcijas dalībnieku, » stāsta DBS Autoskolas direktors Jānis Vanks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pilnveidos transportlīdzekļu vadītāju apmācības procesu

Dienas Bizness, 28.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai uzlabotu kopējo ceļu satiksmes drošību un paaugstinātu jauno autovadītāju sagatavotības līmeni, pilnveidos transportlīdzekļu vadītāju apmācības procesu, papildinās esošās normas, informē Satiksmes ministrijā.

To paredz Ministru kabineta sēdē, 28.jūnijā pieņemtie grozījumi Ministru kabineta 2010.gada 13.aprīļa noteikumos Nr.358 Noteikumi par transportlīdzekļu vadītāju apmācību un transportlīdzekļu vadītāju apmācības programmām.

Par nepieciešamību uzlabot ceļu satiksmes drošību, tajā skaitā – topošo šoferu apmācības procesu un eksamināciju, arī lemts Ceļu satiksmes drošības padomē. Grozījumus par transportlīdzekļu vadītāju apmācības pilnveidi izstrādāja Satiksmes ministrija un VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija sadarbībā ar Latvijas Profesionālo autoskolu federāciju, kā arī autoskolu pārstāvjiem.

Grozījumi noteikumos paredz papildināt transportlīdzekļu vadītāju teorētiskās apmācības programmas ar jauniem elementiem (piem., bīstamu situāciju prognozēšana un risku novērtēšana, mazaizsargāto satiksmes dalībnieku drošība), kā arī palielināt minimālo vadīšanas nodarbību skaitu (piem., B kategorijai no 14 uz 20).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gada aprīļa beigās Latvijā plānota jaunā izklaides parka Avārijas brigāde atklāšana. Par ideju, tās īstenošanu un finansējuma piesaisti intervijā biznesa portālam db.lv stāsta pārstāvis Mārtiņš Brezauckis.

Jaunais izklaides parks būs paredzēts ģimenēm ar bērniem līdz 14 gadu vecumam. Parka teritorija aptver vairāk nekā 24 ha un tas atradīsies Lielvārdes novadā, autoceļa Tīnūži - Koknese malā, pretī nobrauktuvei uz Lēdmani. Parks piedāvās Avārijas brigādes pilsētiņu, dinozauru taku, ūdens spēļu laukumu, leļļu taku. Tāpat parkā būs virvju trase, mazā autoskola bērniem, karuseļi un piepūšamās atrakcijas.

- Kad radās ideja par šāda atrakciju parka projektu? Cik ilgs ir bijis process no idejas līdz tās īstenošanai?

Ideja par to, ka Latvijā vajag savu tematisko atpūtas parku radās jau 2014.gadā, kopā ar bērniem apmeklējot dažādus atpūtas un izklaides objektus ģimenēm. Bet skaidrāka vīzija par to, ko tieši un kādā veidā attīstīt, izkristalizējās tikai 2015. gada vidū. Tad arī pieņēmu lēmumu pilnā mērā veltīt savu darbu šim projektam. Viens no uzstādījumiem sev bija radīt tādu parku, kurā būtu patīkami pavadīt brīvo laiku un atgriezties tur atkārtoti. Parka pirmo posmu atklāsim 2017. gada pavasarī.

Komentāri

Pievienot komentāru