Jaunākais izdevums

Trešdien, 6. augustā Kraft Foods Inc. (KFT) parakstīja līgumu par Kraft Foods sāļo uzkodu biznesa Skandināvijas un Baltijas valstīs pārdošanu FEPCO 1 AS, Herkules Privāto akciju fonda filiālei, reģistrētai Norvēģijā.

Līgums ietver Kraft vadošo Estrella un Maarud sāļo uzkodu zīmolu pārdošanu Zviedrijā, Norvēģijā, Somijā, Dānijā, Lietuvā, Latvijā un Igaunijā un Taffel čipsu zīmolu Dānijā, kā arī īpašumus un ražotnes Norvēģijā, Zviedrijā un Lietuvā. Kraft paredz, ka pircējam pievienosies aptuveni 360 darbinieku no piecām dažādām atrašanās vietām. Šobrīd, pārdošanas līgums, pirms tā apstiprināšanas, tiek saskaņots un ir sagaidāms to pabeigt līdz šī gada beigām.

Kraft šis ir saprātīgs solis un tas piedāvā izcilu atrašanās vietu mūsu Skandināvijas un Baltijas valstu sāļo uzkodu biznesam” tā Piero Kapici (Piero Capizzi), VP Tirgus & Klientu attīstības vadītājs Skandināvijā un Centrāleiropā. “Laikā, kad minētajos reģionos Estrella un Maarud zīmoli ir iecienīti pircēju vidū, šis piedāvātais darījums ir saskaņā ar Kraft International’s stratēģiju – koncentrēties uz galvenajām produktu kategorijām, kurās varam nostiprināt savu konkurētspēju un paplašināt tirgu.”

Līgums ir saskaņā ar Kraft esošo stratēģiju Baltijas valstīs - palielināt vadošo produktu sortimentu galvenajās produktu kategorijās – kafijas (Jacobs, Gevalia), šokolādes (Karūna, Karališkas, Manija un Milka) un cepumu. Vēl kādu laiku FEPCO 1 AS tiks nodrošināta ar sāļo uzkodu ražošanu, kā arī tas tiks atbalstīts ar distribūcijas un pārdošanas veicināšanas aktivitātēm.

Kraft ir viena no pasaules lielākajām pārtikas un dzērienu ražošanas kompānijām ar ikgadējiem ienākumiem, kuri pārsniedz 37 miljardus ASV dolāru, vairāk kā 100 000 darbiniekiem un vairāk kā 180 ražotnēm. Kompānijas akcijas (NYSE: KFT) atrodas Standard &Poor’s 100 un 500 indeksu sarakstā, ka arī Dow Jones Sustainability Index un Ethibel Sustainability Index sarakstos.

Ražošana

Sāļo uzkodu segments Latvijā ļoti piesātināts

Elīna Pankovska,22.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd Latvijas sāļo uzkodu tirgus ir augošs, kamēr Lietuvā saglabājoties kritumu vidēji par 10 – 15%.

Kartupeļu čipsu ražotājs a/s Latfood norāda, ka, lai gan sāļo uzkodu lietošanas kultūra visās trīs Baltijas valstīs attīstījusies vienlaicīgi, katrā tas noticis savādāk. Piemēram, Igaunijā sāļo uzkodu nozare attīstījusies lēni un stabili, arī ekonomikas lejupslīdes laikā tai nebija strauju kritumu, taču šobrīd šis tirgus faktiski stāv uz vietas. Savukārt Latvijā šis segments esot ļoti piesātināts, konkurence – saspringta.

Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Valdis Blūms skaidro: «Lai gan kopumā nozarē ir manāmas pirmās stabilizācijas pazīmes, tomēr norādīt uz tirgus izaugsmi pagaidām ir pāragri. Latvijā tirgus izaugsme ir skaidrojama ar to, ka ir izveidojusies ļoti spēcīga sāļo uzkodu kategorija.»

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paplašinot produkcijas noieta tirgu Latvijā un ārvalstīs, lielākais čipsu un sāļo uzkodu ražotājs AS Latfood 2014. gadā palielinājis neto apgrozījumu par 15%, informē AS Latfood komunikācijas konsultante Līga Greiškane.

«Samazinoties eksportam uz Krieviju, tika meklēti arvien jauni eksporta tirgi, kas mums arī izdevās,» skaidro AS Latfood valdes priekšsēdētājs Valdis Blūms.

Pagājušais gads Latfood ir bijis veiksmīgs, jo, par spīti Eiropas Savienības ekonomiskajām sankcijām pret Krieviju un otrādāk, izdevies paplašināt eksporta tirgus un palielināt produkcijas noietu arī Latvijā. Pateicoties apgrozījuma kāpumam Latfood tirgus daļa sāļo uzkodu kategorijā Latvijā un Baltijā kopumā, ir pieaugusi par aptuveni 2% punktiem, 2014.gadā sasniedzot 46.5% Latvijā un 27% Baltijā (pēc The Nielsen Company datiem). Šie rezultāti Latfood ļauj ieņemt vadošo pozīciju sāļo uzkodu kategorijā ne tikai Latvijā, ber arī Baltijas valstīs kopumā.

Pasaulē

Starbucks gatava šķirties no Kraft

Lelde Petrāne,02.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korporācija Starbucks apņēmusies pielikt punktu tās aizvien sliktākajām attiecībām ar ASV pārtikas ražotāju Kraft. To kafijas uzņēmums šodien pavēstījis investoriem, ziņo guardian.co.uk.

Kraft, kura zīmoli ietver Cadbury un Maxwell House, ir piegādājis kafijas pupiņas ar Starbucks zīmolu lielveikaliem un citiem mazumtirgotājiem jau 12 gadus.

Taču abi uzņēmumi tagad dodas uz tiesu. Starbucks apsūdz Kraft darbinieku izslēgšanā no pārdošanas sanāksmēm, kā arī attiecību rezultātā iegūto zināšanu izmantošanā, lai laistu klajā savu kafijas zīmolu, un Starbucks tēla graušanā.

Starbucks analītiķiem akcentējusi, ka ir nolēmusi izbeigt vienošanos ar Kraft, cik ātri tas ir iespējams.

Hovards Šulcs (Howard Schultz), Starbucks vadītājs, sacījis, ka uzņēmums izskata citu uzņēmumu iegādes iespējas, lai izveidotu savu pārtikas veikalu biznesu.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Starbucks maksās Kraft Foods gandrīz trīs miljardus dolāru

Gunta Kursiša,13.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafejnīcu tīklam Starbucks būs jāšķiras no 2,76 miljardiem ASV dolāru, lai apmaksātu Kraft Foods radītos zaudējumus jeb, pareizāk sakot, negūtos ieņēmumus, lēmusi ASV šķīrējtiesa.

Kraft un Starbucks strīds ir par iepakotas Starbucks kafijas pārdošanu. Kraft sāka pārdot Starbucks kafiju 1998. gadā, vienojoties ar kafejnīcu ķēdi, ka pārdošana norisināsies līdz 2014. gada martam. Tomēr Starbucks lēma pārtraukt līgumu 2010. gadā, apsūdzot, ka Kraft Foods nepilda līgumā noteiktās saistības, ziņo BBC.

Saķeršanās rezultējusies šķīrējtiesā, Kraft norādot, ka uzņēmums no iepakotās Starbucks kafijas pārdošanas spējis uzbūvēt biznesu, kura vērtība gadā sasniedz 500 miljonus ASV dolāru.

Tiesa lēmusi, ka Starbucks būs jāmaksā Kraft 2,23 miljardus ASV dolāru par radītajiem zaudējumiem biznesam, kā arī vēl 527 miljonus ASV dolāru par papildu izmaksām, piemēram, juridisko pakalpojumu izmaksām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pārtikas gigants «Kraft Heinz Company» paziņojis par apņemšanos līdz 2025.gadam pilnībā atteikties no sprostos dētu olu izmantošanas savos produktos visā pasaulē.

Kompānija norāda, ka šī politika attieksies uz visām valstīm, kurās ir uzņēmuma filiāles, ieskaitot tās, kurās līdz šim nav bijusi ieviesta progresīva dzīvnieku labturības politika.

«Kraft Heinz» jaunā globālā politika palīdzēs reformēt dažas no viscietsirdīgākajām industriālās lopkopības praksēm. Lielākā daļa dējējvistu ir iesprostotas A4 izmēra lapas būra platībā, kur pavada gandrīz visu savu mūžu. Šīs vistas nevar pat izplest savus spārnus un cieš no ievainojumiem un izkropļojumiem, kas rodas no būtiskajiem dzīves telpas ierobežojumiem sprostu sistēmās, uzsver uzņēmums.

«Apņemoties izskaust sprostus no saviem olu piegādes tīkliem, «Kraft Heinz» pievienojas aizvien augošam uzņēmumu pulkam, kas publiski iestājas pret šo cietsirdīgo praksi,» norāda koalīcijas dējējvistu atbrīvošanas no sprostiem «Open Wing Alliance» dalīborganizācijas «Dzīvnieku brīvība» vadītājs Aivars Andersons. «Kraft Heinz» lēmums iezīmē būtisku soli sprostu ēras norietā, aicinot citus pārtikas uzņēmumus, restorānus un mazumtirgotājus veikt līdzīgas apņemšanās.»

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konditorejas un uzkodu ražotājs Orkla Confectionery & Snacks Latvija 2017. gada maijā Ādažu Čipsi ražotnē saražojis par 19% vairāk produkcijas nekā 2016. gada maijā, sasniedzot 598 tonnas. Tas ir lielākais čipsu un sāļo uzkodu ražošanas apjoms mēnesī kopš ražotnes dibināšanas 1979.gadā.

Šāds ražošanas apjoma pieaugums galvenokārt ir saistīts ar sāļo uzkodu un kartupeļu čipsu pieprasījuma pieaugumu Latvijā un eksporta tirgos, kā arī veiktajām investīcijām tehnoloģiskajos uzlabojumos.

Orkla Confectionery & Snacks Latvija ir lielākais kartupeļu čipsu un sāļo uzkodu ražotājs Latvijā. Uzņēmuma produkcija ar zīmolu Taffel tiek eksportēta uz Baltijas valstīm, Skandināviju, ASV, Krieviju, Lielbritāniju, Gruziju, Kazahstānu un Azerbaidžānu.

2016. gadā Orkla Confectionery & Snacks Latvija ieguldīja Ādažu Čipsi ražošanas procesos, investējot 320 000 eiro kartupeļu pirmapstrādes līnijā un 60 000 eiro čipsu ražošanā, lai uzsāktu jauna veida vafeļčipsu izgatavošanu un virzīšanu tirgū.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas saldumu ražotāja Cadbury valde piekritusi ASV pārtikas ražotāja Kraft piedāvājumam pārdot kompāniju pēc tam, kad Kraft palielināja piedāvāto cenu, ziņo BBC.

Cadbury valde tagad runās ar uzņēmuma akcionāriem, cenšoties tos pārliecināt par ASV kompānijas izteikto piedāvājumu, kurš paredz pārdot Lielbritānijas saldumu ražotāja akcijas par 13.79 ASV dolāriem gabalā. Līdz ar to Kraft ir novērtējis Cadbury par 18.9 miljardiem ASV dolāru.

Darījums paredz arī, ka Cadbury akcionāri saņems 0.16 ASV dolārus par katru tiem piederošo akciju dividendēs.

Iepriekšējais Kraft piedāvājums, kurš tika noraidīts, paredzēja par Cadbury akciju maksāt 12.49 ASV dolārus, tādējādi kopumā kompāniju novērtējot par 17.26 miljardiem ASV dolāru.

Pārtika

Pārtikas gigants Kraft sašķelsies divās kompānijās

Gunta Kursiša,04.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pārtikas nozares gigants Kraft ir paziņojis par sadalīšanos divās neatkarīgās kompānijās, vēsta BBC.

Pasaules mēroga uzkodu ražotāja Kraft ieņēmumi lēsti 32 miljardu ASV dolāru apjomā. Pēc uzņēmuma sazarošanās Kraft sastāvā būs tādas preču zīmes kā Trident košļājamās gumijas, Oreo cepumi un šokolādes Cadbury.

Savukārt otra kompānija North American food business, kuras ieņēmumi lēsti 16 miljardu ASV dolāru apmērā, iekļaus tādas preču zīmes kā Kraft, Philadelphia sierus un sulas Capri Sun.

Kraft ir paziņojis, ka cer uzsākt šo divu kompāniju darbību līdz 2012. gada beigām.

Ražošana

Ādažu čipsu ražotāja peļņa sasniedz 356 tūkst. latu

,29.05.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ādažu čipsu ražotāja AS Latfood apgrozījums 2008. gadā bija 9.93 miljoni latu, kas salīdzinājumā ar 2007. gadu ir par 11% vairā. Savukārt uzņēmuma peļņa ir sasniegusi 256 tūkstošus latu, informē Latfood.

Līdzīgi kā citās nozarēs arī sāļo uzkodu tirgū pašlaik ir vērojams kritums. To Latfood izjūt gan Latvijā, gan eksporta tirgos. Februārī un martā sāļo uzkodu tirgus apjoms Latvijā ir samazinājies par 7% salīdzinot ar iepriekšējo gadu, bet Lietuvā pat par 18%. Savukārt Baltijā kopumā sāļo uzkodu tirgus ir samazinājies par 13%.

«Konkurence pašlaik ir ievērojami saasinājusies un kļuvusi agresīvāka. Savā tirgus segmentā saskaramies ar ārvalstu kompāniju ražojumiem, kas cenša līdzināties mūsu produktiem,» tā norāda AS Latfood valdes priekšsēdētājs Valdis Blūms.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ādažu Čipsu» cepšana eļļā notiek notiek 145 - 170 grādu temperatūrā atkarībā no receptes, šķēlītes biezuma un cepšanās laika. Šobrīd «Ādažu Čipsi» izmanto gan palmu eļļu, gan saulespuķu eļļu, gan palmu eļļas un saulespuķu eļļas sajaukumu. Taču līdz šā gada beigām «Ādažu Čipsi» ieviesīs izmaiņas ražošanas procesā un kartupeļu čipsu ražošanā izmantos vairs tikai saulespuķu eļļu, biznesa portālam db.lv pastāstīja uzņēmumā.

Saskaņā ar Orkla grupas ilgtspējīgas attīstības stratēģiju, «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» 2018. gada laikā plāno pilnībā pāriet uz saulespuķu eļļas izmantošanu kartupeļu čipsu ražošanā. Jau kopš 2015. gada uzņēmums ir sācis pakāpenisku palmu eļļas aizvietošanu, palmu eļļu aizstājot ar saulespuķu eļļu. Pašlaik izmantojamā proporcija ir 1:3. Iemesli šādai pārejai ir palmu eļļas ieguves process un tā ietekme uz apkārtējo vidi.

«Ādažu Čipsu» kartupeļu čipsu un sāļo uzkodu ražošana tiek veikta saskaņā ar augstākajiem Orkla grupas kvalitātes standartiem, kas produkciju padara konkurētspējīgāku ne tikai Latvijā, bet arī eksporta tirgos.

SIA «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» ir pirmā čipsu ražotne Baltijā, kas jau 25 gadus veiksmīgi strādā kartupeļu čipsu un sāļo uzkodu segmentā. Latvijā produkcija ir atpazīstama ar zīmolu «Ādažu Čipsi», bet ārpus Latvijas – «Taffel». Galvenie ārvalstu tirgi ir Lietuva, Zviedrija, Mongolija, Baltkrievija, Krievija, Igaunija, Dānija, Somija.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvian Snacks audzis saldo uzkodu tirdzniecības apgrozījums, bet sāļo uzkodu - krities

Žanete Hāka,22.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzkodu vairumtirgotājs SIA Latvian Snacks aizvadīto gadu raksturo kā neapmierinošu, liecina dati Lursoft.

SIA Latvian Snacks apgrozījums sasniedzis 3,47 miljonus latu, kas salīdzinājumā ar 2011.gadu ir par 2,15% vairāk. Pārskata gadu vairumtirgotājs noslēdzis ar 909,7 tūkstošu latu zaudējumiem, kas ir gandrīz divreiz vairāk nekā 2011.gadā.

Uzņēmuma vadība norāda, ka pērn tirdzniecības apjomu pieaugums uzkodu tirgū, salīdzinot ar 2011.gadu, ir samazinājies par 2%. Sāļajām uzkodām tirdzniecības apjoms sarucis par 10%, savukārt saldajām palielinājies par 48%. Uzņēmuma vadība min, ka tirdzniecības apjomu izmaiņas skaidrojamas ar konkurentu aktivitātēm un tirgus situācijas izmaiņām.

SIA Latvian Snacks, neskatoties uz tirgus daļas samazinājumu par 3,6%, aizvadītajā gadā saglabājis otro vietu Latvijas sāļo uzkodu tirgū.

Pasaulē

Kraft Foods peļņu negatīvi ietekmējušas ar Cadbury saistītas izmaksas

Lelde Petrāne,11.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas gigants Kraft Foods, kam pieder saldumu ražotājs Cadbury, paziņojis par ceturkšņa peļņas kritumu, ziņo BBC.

Neraugoties uz to, ka Cadbury pārņemšana palīdzējusi palielināt apgrozījumu par 30%, Kraft ceturkšņa tīrā peļņa sarukusi par 24% līdz 540 miljoniem ASV dolāru. Peļņas kritums saistīts ar Lielbritānijas saldumu ražotāja integrēšanas izmaksām.

Kraft arī brīdinājis, ka tas palielinās cenas, lai kompensētu pieaugošās izmaksas.

Kraft jau ir palielinājis cenas lielākajai daļai savu produktu Eiropā, kā arī daļai Ziemeļamerikā. Šogad esot gaidāms tālāks pieaugums.

Citas ziņas

Cadbury iegāde Kraft Foods var kļūt liktenīga

Jānis Lasmanis,09.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrs lielākais pārtikas ražotājs pasaulē Kraft Foods Inc, iespējams, atteiksies no saldumu ražotāja Cadbury Plc iegādes, kam iepriekš piesolīja 16.7 miljardus USD, vēsta Reuters.

«Cadbury ir tieši tik vērts, cik par viņu kāds ir gatavs maksāt,» paziņojis Kraft pārstāvis Maikls Osanlo (Michael Osanloo). Tomēr runas par to, ka Kraft par iespēju iegādāties Cadbury varētu iesaistīties vairāksolīšanā ar Hershey Co un Nestle, panākušas, ka Cadbury akciju vērtība šonedēļ pieaugusi par 38 %.

Tomēr daļa analītiķu norāda, ka Kraft Foods nav pārāk daudz vietas manevriem, jo, palielinot piedāvāto summu, uzņēmums riskētu, ka tam tiktu samazināts investīciju kategorijas kredītreitings.

Investīciju kategorijas analītiķis Kreigs Hatsons (Craig Hutson) norāda, ka, aizņemoties darījumam nepieciešamos 7 miljardus USD, Kraft parādi kļūtu četras reizes lielāki, nekā līdz šim prognozēts. «Un šāda situācija patiešām ir riskanta, ja domā par investīciju kategorijas reitingu,» saka K. Hatsons.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cadbury Plc - saldumu ražotājs, kas vakar noraidīja Kraft Foods Inc apvienošanās piedāvājumu, varētu piesaistīt arī citus «pielūdzējus», sākot no Nestle SA līdz Hershey Co, un tikt pārdots pat par 21 miljardu ASV dolāru, uzskata Bloomberg aptaujātie analītiķi.

(Foto: REUTERS/SCANPIX)Savukārt atraidītā kompānija Kraft Foods paziņojusi, ka tā turpinās censties pārliecināt Cadbury, kuras vērtība pēc noraidītā iegādes darījuma strauji pieauga. AFP aptaujātie analītiķi lēš, ka Kraft Foods savu 10.2 miljardus Lielbritānijas sterliņu mārciju vērto piedāvājumu vajadzētu paaugstināt par aptuveni 40%.

Cadbury atteikusies sniegt komentārus par to, vai par tās iegādi interesi ir izrādījušas arī citas kompānijas.

Citas ziņas

Mārciņas vērtības kritums pastiprina Kraft pozīciju cīņā par Cadbury

,28.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mārciņas pavājināšanās attiecībā pret ASV dolāru ir pastiprinājusi Kraft stāvokli cīņā par Cadbury pārņemšanu, ziņo Financial Times.

Kad Kraft 7.septembrī paziņoja par savu piedāvājumu, mārciņas vērtība bija apmēram 1.64 ASV dolāri. Bet kopš tā laika Lielbritānijas valūtas vērtība ir samazinājies līdz 1.59 ASV dolāriem.

Ja mārciņa turpinās kļūt vājāka, Kraft, visticamāk, pagaidīšot pirms izteikšot augstāku piedāvājumu.

Paredzams, ka šonedēļ Kraft tiks noteiks termiņš - četras līdz sešas nedēļas, lai veiktu oficiālu piedāvājumu.

Db.lv jau rakstīja, ka ASV gigants Kraft Foods piedāvāja 10.2 miljardus mārciņu par Cadbury, taču Lielbritānijas šokolādes ražotājs piedāvājumu noraidīja.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Kraft Foods, kas pārņēma saldumu ražotāju Cadbury un pārdeva saldēto picu biznesu, paziņojusi par būtisku pirmā ceturkšņa tīrās peļņas pieaugumu, ziņo MarketWatch.

Pasaulē otrās lielākās pārtikas kompānijas tīrā peļņa bijusi 1,88 miljardi ASV dolāru. Tajā pašā periodā pirms gada kompānija nopelnīja 660 miljonus ASV dolāru.

Ieņēmumi pieauguši par 26% līdz 11,3 miljardiem ASV dolāru.

Kraft vadītāja Irēne Rozenfelde (Irene Rosenfeld) norādījusi, ka dārgais Cadbury pārņemšanas darījums ir bijis pareizs solis. «Mūsu pirmā ceturkšņa rezultāti ir pirmais pierādījums mūsu nākotnes potenciālam kopā ar Cadbury,» viņa akcentējusi.

Kā raksta MarketWatch, Vorens Bafets, kura Berkshire Hathaway ir Kraft lielākais akcionārs, kritizēja Cadbury pārņemšanas darījuma summu - 19 miljardi ASV dolāru, kā arī Kraft lēmumu pārdot strauji augošo DiGiorno un Tombstone picu biznesu kompānijai Nestle. Picu biznesu kompānija pārdeva, lai iegūtu finansējumu Cadbury iegādei. Viņš arī neesot apmierināts ar 26 miljonu ASV dolāru kompensāciju, kuru I. Rozenfelde saņēma 2009.gadā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumu «Ziedi un čipsi» izveidojušas trīs ģimnāzistes - Patrīcija Anna Vavilova, Elizabete Šilēna un Patrīcija Šteinberga apvienojušās, lai kopīgiem spēkiem parādītu, cik stilīgi un ērti var patērēt dārzeņus un augļus ikdienā.

Uzņēmuma saknes meklējamas skolēnu biznesa un ekonomikas simulāciju spēles «Bizness24h» konkursa fināla kārtā, kurā bija uzdevums izveidot produktu, kas visīsākajā laikā spētu nodrošināt vislielāko apgrozījumu. Biznesa portālam db.lv uzņēmuma pārstāves stāsta, ka septiņu mēnešu laikā apgrozījums sasniedzis gandrīz 5000 eiro, no kuriem peļņa ir aptuveni 4000 eiro.

Meitenēm radusies ideja sekot pasaules tendencēm un sabiedrības pastiprinātajai interesei par veselīgu dzīves veidu. Izmantojot Latvijā pieejamos dārzeņus un augļus, tika radīts produkts, kas nesatur e- vielas. Pēc vairākiem neveiksmīgiem mēģinājumiem, šobrīd uzņēmumam ir izdevies atrast īsto tehnoloģiju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TheMonetizr palīdz mobilo spēļu izstrādātājiem pelnīt naudu ar produktiem, kas apdrukāti ar spēles tematiku, tostarp telefona vāciņiem, krekliem, cepurītēm

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

«Mums ir programmatūra, kas ļauj spēļu izstrādātājiem ielikt savās spēlēs mūsu kodu, kas spēlētājiem dod iespēju iegādāties kādu no produktiem brīdī, kad lietotājs ir sasniedzis kādu konkrētu spēles līmeni. Tā ir iespēja iegādāties produktu lētāk nekā citiem vai iegūt iespēju nopirkt kaut ko, kas nav pieejams citiem,» stāsta Mārtiņš Bratuškins, TheMonetizr (Monetization Solutions Inc.) līdzīpašnieks. Tie ir īpaši produkti cilvēkiem, kas ir pietiekami lojāli spēlei. TheMonerizr saviem klientiem iesaka sākt piedāvāt īpašos produktus tiem, kuri spēlē pavadījuši vismaz stundu. Tad var sākt piedāvāt uzlīmītes, piespraudītes un citus lētākus produktus, bet, jo lojālāki ir lietotāji, jo vērtīgāki produkti tiek piedāvāti. «Nākotnē gribam būt starpnieks starp lielajiem zīmoliem – ne tikai spēļu – un mobilajās ierīcēs aktīvo auditoriju. Mēs varam līdzdarboties jebkurā mobilajā pieredzē, kur sasniedz kādu rezultātu,» saka Mārtiņš.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo tālruņu ražotājs Nokia slēgs savu pēdējo rūpnīcu Somijā Salo pilsētā, un ražošanu pilnībā pārcels uz Āziju. Pēdējais tālrunis Salo pilsētas ražotnē tika izgatavots 25. jūlijā, vēsta Reuters.

«Lēmums pārcelt ierīču montāžu uz Āziju ir saistīts ar mūsu tirgus situācijas uzlabošanu,» norādīja kompānija. «Strādājot tuvāk mūsu piegādātājiem, mēs ticam, ka spēsim tirgū ieviest inovācijas daudz ātrāk un rezultātā būsim daudz konkurētspējīgāki.»

Ražotnes slēgšana Salo ir viena no Somijas kompānijas reorganizācijas pasākumu daļām. Iepriekš Nokia pavēstīja, ka atlaidīs kopumā desmit tūkstošus darbinieku un līdz 2013. gadam aizvērs vairākas ražotnes. Tāpat tiks slēgti vairāki pētījumu un attīstības projekti – ieskaitot projektus Ulmā, Vācijā un Bārnabijā, Kanādā. Pētniecības un attīstības centrs Salo turpinās darbu.

Pārtika

Ādažu čipsu ražotājs pērn strādājis ar 13% apgrozījuma un trīskārtīgu peļņas pieaugumu

Nozare.lv,24.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kartupeļu čipsu un sāļo uzkodu ražotāja AS Latfood pagājušajā gadā strādājusi ar 13% apgrozījuma un vairāk nekā trīskārtīgu peļņas pieaugumu, liecina Firmas.lv informācija.

Latfood apgrozījums 2013.gadā bija 15,633 miljoni eiro salīdzinājumā ar 13,888 miljonu apgrozījumu 2012.gadā.

Uzņēmuma peļņa pērn palielinājusies vairāk nekā trīskārtīgi un sasniegusi 543 309 eiro salīdzinājumā ar 153 843 eiro 2012.gadā.

Kā norādīts vadības ziņojumā, pērn straujākais apgrozījuma pieaugums bijis Lietuvā, kur pārdošanas rādītāji pārsniegti par 15,9%. Tāpat strauji pieauguma tempi bija Igaunijā - 11% un Latvijā - 6%.

Kopumā uzņēmumam izdevies noturēt pozīcijas eksporta tirgos, kā arī dažādot produktu portfeli, kas ļāvis palielināt pārdošanas apjomus un nodrošināt pastāvīgu pāreju uz trīs maiņu darbu.

Kopējais kapitālieguldījumu apmērs Latfood pērn sasniedza 251 140 eiro. Lielākais investīciju apjoms tika veikts ražošanas līniju uzturēšanā un efektivitātes uzlabošanā.

Citas ziņas

Pieaug Ādažu čipsi tirgus daļa Latvijā

,05.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septembrī par aptuveni 30% pieaugusi Ādažu čipsu ražotāja Latfood tirgus daļa Latvijas sāļo uzkodu tirgū.

Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka, neskatoties uz to, ka kopējais sāļo uzkodu tirgus ir nokrities par apmēram 8%, Ādažu čipsu pārdošanas apjomi septembrī ir pieauguši par 15%, salīdzinot ar to pašu laika periodu pērn. «Līdz ar to, varam prognozēt, ka mūsu tirgus daļa šajā periodā ir pieaugusi par apmēram 30% un šobrīd tā ir lielākā pēdējo divu gadu laikā,» tā uzņēmuma pārstāvji. Tas esot skaidrojams ar veiksmīgi realizētām aktivitātēm un reklāmas kampaņām. Īpaši uzņēmums uzsver kampaņas «Ar lepnumu par sevi, savu zemi un tautu» nozīmi, jo tā tika veidota ar mērķi aicināt cilvēkus aizdomāties par latviskām vērtībām un izvēlēties Latvijas produktus, atbalstot vietējos ražotājus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot īstenot ilgtspējas stratēģiju, "Orkla Latvija" no 2020. gada sākuma "Ādažu Čipsu" ražotnē izmanto tikai saulespuķu eļļu. Jau kopš 2019. gada sākuma "Ādažu Čipsu" kartupeļu čipsi tiek ražoti, izmantojot tikai saulespuķu eļļu, bet šā gada sākumā ir pilnībā paveikta pāreja uz saulespuķu eļļas izmantošanu arī sāļo uzkodu ražošanā.

Kā ziņots iepriekš, uzņēmuma ilgtspējas attīstības stratēģija paredz pakāpenisku visu "Orkla Latvija" zīmolu produktu sortimenta pāreju no palmu eļļas uz atbildīgi iegūtu palmu eļļu vai citām augu eļļām līdz 2021. gadam.

"Ar atbildību domājam par mūsu produktu attīstību ilgtspējas jomā. Mēs lepojamies, ka rūpīgi plānotais un vadītais darbs kopš 2015. gada ir vainagojies panākumiem un esam pilnībā atteikušies no palmu eļļas izmantošanas "Ādažu Čipsu" ražotnē. Pārejas process bija pakāpenisks, jo ikvienas pārmaiņas produktu receptūrās prasa laiku. Mums ir svarīgi radīt ilgtspējīgus produktus, kuru pilnveidotās receptūras saglabā augstāko kvalitāti un nemainīgi labu garšu, kas ir tik ļoti svarīga mūsu produkcijas cienītājiem. Esam gandarīti, ka tagad varam piedāvāt visus mūsu čipsus un sāļās uzkodas bez palmu eļļas," uzsver "Orkla Latvija" komunikācijas direktore Lineta Mikša.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no pašmāju ražotājiem Ādažu čipsi mainījis zīmolu un turpmāk būs pieejams jaunā dizaina iepakojumā.

Ādažu čipsi Latvijas sāļo uzkodu industrijā darbojas aptuveni 40 gadus. Pārmaiņas zīmola Ādažu čipsi vizuālajā identitātē ir līdz šim vērienīgākās, kādas veiktas uzņēmuma pastāvēšanas laikā.

A/s Latfood mārketinga direktore Kristīne Mālniece norāda: «Līdzās vizuālajām pārmaiņām un jaunajai filozofijai Ādažu čipsi arī turpmāk būs īsts pašmāju jeb «savējais» produkts.»

Līdz ar Ādažu čipsi zīmola maiņu veikti pirmie soļi izvirzītā mērķa īstenošanai: izveidota jauna mājas lapa cipsi.lv, kā arī norisinās TV un interneta kampaņa.

A/s Latfood ir lielākais kartupeļu čipsu un sāļo uzkodu ražotājs Latvijā, savukārt uzņēmuma produkcija ar preču zīmi Taffel tiek eksportēta uz Lietuvu, Igauniju, Kazahstānu, Kaļiņingradu, Krieviju, Lielbritāniju, Gruziju, savukārt Azerbaidžānā Latvijas čipsi nopērkami ar Ādažu čipsi zīmolu.

Pārtika

Ādažu čipsus nereklamēs bērniem līdz 12 gadu vecumam

Sandra Dieziņa,30.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā vadošais kartupeļu čipsu Ādažu čipsi un sāļo uzkodu ražotājs a/s Latfood pievienojies Eiropas Savienības (ES) starptautiskajam memorandam, un saskaņā ar to produktu reklāmas netiks izvietotas raidījumos, kuru tiešā auditorija ir bērni līdz 12 gadu vecumam, kā arī skolās.

Šāds lēmums pieņemts, turpinot a/s Latfood izveidoto korporatīvās sociālās atbildības programmu, kas paredz daudz stingrāku kritēriju ieviešanu produkcijas ražošanā, marķēšanā un reklamēšanā, nekā to prasa ES direktīvas un vietējā likumdošana. Līdz ar memoranda parakstīšanu a/s Latfood kā Ādažu čipsi ražotājs un Eiropas Uzkodu asociācijas (European Snacks Association, ESA) biedrs apņemas ievērot ES memorandā noteiktos ierobežojumus, kuru viens no pamata mērķiem ir mainīt pārtikas un dzērienu reklamēšanas principus auditorijai, kas ir jaunāka par 12 gadiem.

ES Memorands ir izstrādāts 2007.gada decembrī, un to līdz šim parakstījušas vadošās pārtikas un dzērienu kompānijas, tajā skaitā visi Eiropas Uzkodu asociācijas (European Snacks Association, ESA) biedri. ES Memoranda izstrādes pamatā ir pēdējo gadu laikā arvien spilgtāk iezīmējusies bērnu aptaukošanās, ko veicinājusi arī nepareiza un nesabalansēta uztura lietošana, īpaši tādu produktu lietošana, kuru saturā ir augsts cukura, tauku un sāls daudzums.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākusies dalībnieku reģistrācija Latvijas autorallija čempionāta ceturtajam posmam – Talsi 2009. Sacensību rīkotāji sola, ka uz starta redzēsim uzreiz piecu valstu aktuālos čempionus N4 kategorijā!

Sacensību lielākās zvaigznes būs britu Gaja Vilksa/Fila Pjū ekipāža – pēdējo divu gadu Lielbritānijas N4 čempioni un 2005. gada pasaules vicečempioni junioru vērtējumā. Viņi uz starta stāsies ar kompānijas MML Sports sagatavotu Mitsubishi Lancer Evolution X automašīnu, kurai šīs būs debijas sacensības.

Uz starta stāsies arī četrkārtējais Somijas N4 čempions un 2008. gada ātrākais Somijas sportists šajā klasē Juha Salo, kurš ekipāžā ar Mīku Steinbergu startēs ar Mitsubishi Lancer Evolution X automašīnu. Salo šīs sacensības izvēlējies, lai testētu amortizatorus un, protams, lai salīdzinātu savus spēkus ar Lielbritānijas rallija čempionu Vilksu.