Jaunākais izdevums

Kanādas viedtālruņu ražotāja BlackBerry pārstāvji tikušies ar Facebook vadību, lai pārrunātu iespējamu pārdošanas darījumu, atsaucoties uz anonīmiem avotiem nozarē, vēsta Wall Street Journal.

Nav zināms, kā beigušās šīs sarunas, jo abas kompānijas atteikušās sniegt komentārus. Tomēr ziņas par BlackBerry iespējamu iegādāšanos, var dot jaunu sparu runām, ka Facebook strādā pie sava viedtālruņa izgatavošanas. Aizvadītajos gados sociālais portāls daudz uzmanības un finanšu līdzekļu investējis, lai padarītu savu pakalpojumu pieejamu mobilo ierīču lietotājiem. Strauji kāpuši arī Facebook reklāmas ieņēmumi no mobilo ierīču jomas.

Vienlaikus Facebook kļuvis atkarīgs no tādiem ierīču ražotājiem kā Apple un Samsung, kas nodrošina lietotājiem mobilās platformas, sociālā portāla izmantošanai. Tādējādi BlackBerry iegāde varētu ļaut Facebook iztikt bez starpniekiem mobilā satura nogādāšanā līdz lietotājiem. Taču šāds darījums būtu pilns ar izaicinājumiem, jo sociālajam portālam nāktos atjaunot lietotāju uzticēšanos zīmolam, kura prestižs pēdējā laikā ticis iedragāts.

Wall Street Journal pieļauj, ka Facebook varētu radīt pats savu mobilo platformu, izmantojot BlackBerry rīcībā esošos aktīvus. Izdevums gan atzīst, ka iepriekš sociālā portāla izpilddirektors Marks Cukerbergs noliedzis, ka Facebook plānotu radīt savu personīgo viedtālruni.

Kompānijai, kas vēlēsies iegādāties BlackBerry, vislielāko interesi, visticamāk, radīs kanādiešiem piederošie patenti, kas saistīti ar datu pārraides drošības tehnoloģijām u. c. viedtālruņu jomām. Analītiķi aplēsuši, ka BlackBerry rīcībā esošie patenti varētu būt viena līdz trīs miljardu ASV dolāru vērtībā.

Septembrī BlackBerry noslēdza saprašanās memorandu ar Kanādas Fairfax Financial par pārņemšanas darījumu. Viedtālruņu ražotājs gan norādījis, ka, sarunām turpinoties, izskatīs arī citas iespējas. Par BlackBerry iegādi interesējušās arī citas kompānijas. Izskanējis, ka kanādiešu uzņēmumu varētu pārņemt Ķīnas datoru ražotājs Lenovo Group Ltd., tāpat BlackBerry ir aizvadījis sarunas ar krīzes aktīvu pārvaldīšanas speciālistiem, kompāniju Cerberus Capital Management LP, vēsta Wall Street Journal.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grūtībās nonākušais viedtālruņu ražotājs Blackberry piekritis, ka to iegādājas konsorcijs, kuru vada Fairfax Financial. Darījuma summa - 4,7 miljardi ASV dolāru, ziņo BBC.

BlackBerry paziņojumā norādījis, ka Fairfax, tā lielākais akcionārs ar apmēram 10% akciju, piedāvājis 9 ASV dolārus par katru kompānijas akciju.

Taču vienlaikus Blackberry arī norāda, ka, kamēr sarunas ar Fairfax turpinās, tā izskatīšot arī citas iespējas.

Pirmdien BlackBerry paziņoja par 4500 darbavietu likvidēšanu, tādējādi cenšoties apturēt zaudējumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmola "Blackberry" viedtālruņu nākotne šobrīd nav skaidra, vēsta "CNN".

Elektronikas uzņēmums "TCL Communication", kas izgatavo "BlackBerry" viedtālruņus, paziņojis, ka partnerība ir beigusies un augustā tas pārtrauks "BlackBerry" zīmola mobilo ierīču pārdošanu.

"TCL" vairs nav tiesību "izstrādāt, ražot vai pārdot" jaunas "Blackberry" ierīces, teikts kompānijas paziņojumā. "TCL" turpinās atbalstīt esošās ierīces ar klientu un garantijas apkalpošanu līdz 2022. gadam.

Šobrīd nav informācijas, vai "BlackBerry" sadarbosies ar citu ražošanas uzņēmumu, lai turpinātu ierīču pārdošanu.

"TCL Communication" sadarbojās ar "BlackBerry" "KEY" sērijas viedtālruņu ražošanā, ieskaitot "BlackBerry KEYonne Motion", "KEY2" un "KEY2 LE".

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

BlackBerry paziņo par 965 miljonu dolāru otrā ceturkšņa zaudējumiem

Lelde Petrāne, 27.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

BlackBerry paziņojis par otrā ceturksņa tīrajiem zaudējumiem 965 miljonu ASV dolāru apmērā, kam pamatā ir pārdošanas apjomu kritums, ziņo BBC.

Kompānija pagājušajā nedēļā brīdināja investorus, ka tā ziņos par zaudējumiem, kas varētu sasniegt pat miljardu dolāru, un to pamatoja ar jauno viedtālruņu vājajiem pārdošanas apjomiem.

Tā arī paziņoja par 4500 darbavietu likvidēšanu, tādējādi cenšoties iegrožot zaudējumus.

Šonedēļ BlackBerry piekrita, ka to par 4,7 miljardiem ASV dolāru iegādājas konsorcijs, kuru vada Fairfax Financial, tās lielākais akcionārs. Vienlaikus viedtālruņu ražotājs norādīja, ka turpinās izskatīt citas iespējas, kamēr sarunas ar Fairfax turpinās. BlackBerry finanšu problēmas aktualizējās šogad pēc jaunā Z10 modeļa viedtālruņa neveiksmes. Pēc kavēšanās janvārī tirgū laistais tālrunis nespēja ieinteresēt patērētājus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Tehnoloģiju apskats: Kazene atdzimst vēsturiskajā izskatā

Jānis Vēvers, 15.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

BlackBerry KEYOne piedāvā lietotājiem sen aizmirstu lietu – no reāli sataustāmām pogām veidotu pilnu qwerty klaviatūru

Pārcietis kritienu no viedtelefonu tirgus pašām virsotnēm, balansējis uz bankrota robežas, līdz beidzot nonācis Ķīnas kompānijas TCL īpašumā, BlackBerry zīmols apņēmīgi stutējas kājās. Patērētāju intereses atgūšanai sagatavotais KEYOne ļoti atgādina zīmola populārākos modeļus no desmitgades sākuma – pilna fizisku taustiņu qwerty klaviatūra zem ekrāna, ierastais aizmugurējā vāka dizains un tikai «kazenei» raksturīgās lietotnes un servisi. Vienīgi tagad atmesta pašu operētājsistēma, un ierīce darbojas ar Android.

Dizains

Lai arī BlackBerry ziedu laiks globālajā viedtelefonu tirgū nebija ilgs, savu nospiedumu tas noteikti atstāja. Izdzirdot šo nosaukumu, daudziem lietotājiem pirmās asociācijas ir ar sataustāmo klaviatūru. Lai arī šodien valda tendence izstiept ekrānu pa visu pieejamo virsmu un atbrīvoties no pogām, BlackBerry palikuši uzticīgi sev. KEYOne no jebkura cita telefona veikala plauktā var atšķirt pēc četrām pogu rindām zem ekrāna. Tās aizņem aptuveni piekto daļu no pieejamā laukuma. Un, lai arī tālrunis nav mazs, virs pogām vietas pietiek tikai 4,5 collu ekrānam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanādas viedtālruņu ražotājs BlackBerry izveidojis speciālu komisiju, kura izskatīs dažādus uzņēmējdarbības tālākas attīstības veidus, tostarp arī kompānijas pārdošanu.

Izplatītajā paziņojumā kompānija norāda, ka izveidotās komisijas uzdevumos ietilps arī iespējamu kopuzņēmumu un dažādu sadarbības veidu meklēšana ar citiem ražotājiem, lai tādējādi censtos palielināt BlackBerry 10 viedtālruņa pārdošanas apjomus.

Stratēģisko alternatīvu izpēte ir kārtējais apliecinājums tam, ka BlackBerry ir grūtības uzrunāt jaunus klientus, neraugoties pat uz nesen izstrādāto viedtālruņu Z10 un Q10 nonākšanu tirdzniecībā. Pēdējos gados BlackBerry, kas kādreiz bija ietekmīgs nozares spēlētājs, ir piekāpies tādu kompāniju kā Apple un Google priekšā.

Janvārī kompānija laida klajā ilgi gaidīto papildinājumu BlackBerry viedtālruņu sērijā un jaunu operētājsistēmu. Kompānija cer, ka BlackBerry 10 iezīmēs pagrieziena punktu un ļaus atgūt zaudētās pozīcijas viedtālruņu tirgū. Jaunos viedtālruņus bija paredzēts prezentēt jau pirms gada, tomēr termiņš saistībā ar operētājsistēmas uzlabošanu tika divas reizes pagarināts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanādas tehnoloģiju kompānija BlackBerry nākusi klajā ar jaunu viedtālruni, kas paredzēts attīstības valstu tirgiem. Viedtālrunis BlackBerry Q5 aprīkots ar QWERTY tatatatūru un 3,1 collu skārienjūtīgu ekrānu.

Jaunās ierīces prezentācijas laikā kompānijas izpilddirektors Torsteins Heins (Thorsten Heins) plašāku informāciju par viedtālruni gan neatklāja. Tāpat nav precīzi zināms, kāda būs tā cena. Paredzēts, ka viedtālrunis tirdzniecībā jūlijā nonāks atsevišķās Eiropas, Tuvo Austrumu, Āfrikas un Latīņamerikas valstīs. Ierīce būs pieejama vairākās krāsās.

Minētajos reģionos BlackBerry aizvadītajā ceturksnī nodrošinājis 46% no tirdzniecības apjoma. Šeit kompānija pieredzējusi arī izaugsmi – iepriekšējā ceturksnī tirdzniecības apjomi Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā bijuši 37% apmērā. Tikmēr Latīņamerikā BlackBerry tirdzniecības apjomi bijuši stabili – 14% apmērā, bet Āzijā samazinājušies no 21 līdz 18%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanādas mobilo telefonu ražotājs BlackBerry prezentējis savu jaunāko viedtelefonu Z3. Tas ir pirmais BlackBerry produkts, kas ražots Taivānā bāzētā starptautiskā kompānijā Foxconn.

Viedtālrunis BlackBerry Z3 paredzēts galvenokārt Indonēzijas tirgum. Jaunajai ierīcei ir piecu collu ekrāns, tāpat tajā iestrādātas Indonēzijā pieprasītas lietojumprogrammas. Telefons darbosies, izmantojot BlackBerry 10.2.1. operētājsistēmu.«Z3 ir viss, kas atrodams BlackBerry 10 viedtālrunī, tikai tas ir pielāgot speciāli Indonēzijai,» teikts uzņēmuma paziņojumā.

Tiek plānots, ka Z3 viedtelefoni būs pieejami Indonēzijā, sākot no šā gada aprīļa.

«Šis ir tikai sākums ilgai un auglīgai sadarbībai starp BlackBerry un Foxconn,» paziņojumā norādījis Foxconn dibinātājs un vadītājs Terijs Gou (Terry Gou).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Samsung un Android dominē Eiropā, Apple tur savas pozīcijas ASV

Jānis Rancāns, 01.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gandrīz puse visu viedtālruņu, kas pēdējos mēnešu laikā pārdoti Eiropas tirgū, bijuši Dienvidkorejas kompānijas Samsung ražoti.

Savukārt Android operētājsistēma bija 70% no visiem gada pirmajos trīs mēnešos pārdotajiem viedtālruņiem, raksta Financial Times. Aizvadītā gada attiecīgajā laika posmā šis īpatsvars bija 61% apmērā. Tikmēr Apple iPhone tādā pašā laika posmā konterolējusi mazāk nekā piekto daļu Eiropas viedtālruņu tirgus, bet Microsoft – aptuveni 7%.

Tomēr ar šādu izaugsmi Google Android nevar lepoties citviet pasaulē. ASV, piemēram, Android gada laikā nav guvis īpašus pasākumus un operētājsistēmai joprojām pieder aptuveni puse no valsts tirgus.

Analītiķi norāda, ka Apple ASV izdodas piebremzēt Android ekspansiju, jo kompānijai ir noslēgti ekskluzīvi izplatīšanas līgumi ar vietējiem komunikāciju operatoriem. Tā, piemēram, T-Mobile, kas «ir viens no mazākajiem no četriem lielajiem ASV operatoriem, ir iespējas palīdzēt Apple paplašināt tirgus daļu ASV par 28%, ja visi operatora klienti izvēlētos Apple».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanādas viedtelefonu ražošanas uzņēmums BlackBerry otrdien paziņoja, ka pārtrauks patērētājiem piedāvāt Classic sērijas viedtelefonus ar tastatūru, šādu lēmumu skaidrojot ar pūliņiem modernizēt piedāvāto tālruņu klāstu.

Kompānijas izpilddirektors Ralfs Pini norādīja, ka BlackBerry Classic un tā slavenā tastatūra vairs nebūs uzņēmuma produktu portfelī.

Vienlaikus BlackBerry sola turpināt atbalstīt BlackBerry 10 operētājsistēmu ar atjauninājumiem.

BlackBerry šā biznesa gada pirmajā ceturksnī, kas noslēdzās maijā, strādāja ar 670 miljonu ASV dolāru (601,1 miljona eiro) zaudējumiem, ņemot vērā restrukturizācijas izdevumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Blackberry pārdošanas plānu atcelšana liek akcijas cenai krist par 16%

Gunta Kursiša, 05.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanādas telefonu ražotājs Blackberry atcēlis plānus pārdot viedtālruņu ražotāju kompānijai Fairfax Financial Holdings, kas pašreiz ir Blackberry lielākā akcionāre. Pēc šīm ziņām pirmdien Blackberry akcijas cena piedzīvoja kritumu 16% apmērā, vēsta BBC.

Tā vietā, lai pārdotu uzņēmumu Fairfax Financial Holdings, kuram pieder 10% tālruņu ražotāja daļu, Blackberry grasās piesaistīt investīcijas aptuveni viena miljarda ASV dolāru apjomā no vairākiem avotiem. No Fairfax tiks piesaistīti 250 miljoni ASV dolāru.

Vienlaikus ar ziņām par uzņēmuma pārdošanas Fairfax Financial Holdings atcelšanu, šīs nedēļas sākumā tika paziņots, ka līdzšinējais Balckberry vadītājs Tortens Heinss atkāpies no amata.

Iepriekš pārdošanas darījuma vērtība tika lēsta 4,7 miljardu ASV dolāru apjomā.

Blackberry otrajā ceturksnī iedzīvojās 965 miljonu ASV dolāru zaudējumos. Sliktajos finanšu rādītājos lielā mērā tika vainoti viedtālruņa Z10 vājie pārdošanas apjomi. Tāpat septembrī kompānija paziņoja, ka «apcirps» 4,5 tūkstošus darbavietu, kas ir aptuveni 40% no visu dabavietu skaita kompānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā

Sergejs Volvenkins, iMarketings.lv digitālās nodaļas vadītājs, 04.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielai daļai uzņēmumu aizvadītais gads ir bijis veiksmīgs – uz to norāda mūsu veiktais pētījums par uzņēmumu plāniem attiecībā uz plānoto reklāmas budžetu 2019. gadam, kurā piedalījās vairāk nekā 400 uzņēmumu vadītāju un mārketinga ekspertu. Vairāk nekā puse aptaujāto 2019. gadā plāno palielināt finansējumu komunikācijai sociālajos tīklos, līdz ar to mēs apskatīsim Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā, kas būtu jāzina visiem, kuri aktīvi izmanto Facebook sava uzņēmuma vai produkta virzīšanai tirgū.

Facebook platforma ir nākusi klajā ar daudzām pārmaiņām un pēc StatCounter GlobalStats datiem gada laikā ir palielinājusi savu tirgus daļu starp sociālajiem tīkliem Latvijā par 51%.

1. Facebook ziņu plūsmas (Facebook News Feed) algoritma izmaiņas

11. janvārī Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) paziņoja par izmaiņām Facebook algoritmā, kas lika sarosīties sociālo tīklu mārketinga ekspertiem. Šo izmaiņu mērķis ir lietotāja pieredzes uzlabošana. Proti, algoritms fokusēsies uz to, lai rādītu vairāk publikāciju no draugiem un grupām, kurām lietotājs seko, nevis uzņēmumiem, zīmoliem un medijiem. Facebook biznesa lapu un reklāmu lietotājiem tas nozīmē papildu grūtības savu mērķauditoriju sasniegšanai gan organiski, gan ar maksas reklāmu palīdzību. Konkurence par auditorijām ir ievērojami pieaugusi, kas tiešā veidā ietekmējis reklāmas cenu pieaugumu. Tajā pašā laikā mārketinga ekspertiem šīs izmaiņas lika atteikties no vispārinātiem ziņojumiem un veidot kvalitatīvāku un pielāgotāku saturu izvēlētajām mērķauditorijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki, kuri vada kompāniju BlackBerry, šķietami ir pēdējie, kuri sapratuši, cik bēdīgā situācijā tā nokļuvusi, raksta Business Insider.

Jūlijā, tā ceturkšņa sākumā, kad viedtālruņu kompānija zaudēja vienu miljardu ASV dolāru un kura noslēgumā tā paziņoja, ka atlaidīs 40% darbinieku, BlackBerry savai privāto lidmašīnu flotei pievienojusi Bombardier Global Express.

Kā noskaidrojuši mediji, šādas lidmašīnas lietotā stāvoklī maksā 25 līdz 30 miljonus ASV dolāru. Tās no Ņujorkas līdz Tokijai var nolidot bez degvielas uzpildes.

Jauniegūtā lidmašīna aizstājusi mazāku, kuru BlackBerry pārdeva šā gada sākumā.

BlackBerry pārstāvis atzinis, ka kompānija pirms diviem mēnešiem saņēmusi šādu lidmašīnu, taču tagad tā izlēmusi pārdot visas trīs savas lidmašīnas un iemesls ir finansiālās grūtības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Facebook birojam Rīgā meklē darbiniekus cīņai pret manipulēšanu ar sabiedrisko domu

Db.lv, 11.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Topošajam «Facebook» birojam Rīgā satura uzraudzības centram daļa no 150 latviski, lietuviski un igauniski runājošajiem darbiniekiem jau ir atrasti un drīz sāksies viņu apmācība, svētdien vēstīja LNT ziņas.

To apstiprina «Facebook» reģionālais sabiedrisko attiecību pārstāvis Jans Saidžinijs, taču pagaidām gan netiek atklāts, kur tieši Rīgā atradīsies «Facebook» telpas.

«Facebook» satura uzraudzības centra darbinieku rekrutēšana gan vēl turpinās, to veic uzņēmums CCC Riga Digital Services. Sludinājumā norādīts, ka alga ir sākot no 1200 eiro pirms nodokļu nomaksas. Tiek solītas dāsnas piemaksas par darbu nedēļas nogalē, svētku dienās un nakts maiņās. Kā viena no kandidātu prasībām ir padziļinātas zināšanas par Latvijas politisko, sociālekonomisko un kultūras kontekstu.

«Facebook» Rīgas biroja darbinieku pienākumos būs ne tikai uzraudzīt saturu, reaģēt uz sūdzībām, bet arī atrast, bloķēt un dzēst viltus profilus un ļaunprātīgos manipulētājus. Pētnieciskās žurnālistikas centra «Re:Baltica» dibinātāja Inga Spriņģe vērtē: «Ir labi, ka kāds šeit būs uz vietas, ka ir lokālās valodas. Tas mūs savā ziņā paglābj, jo ir citas valstis, kur monitorētāji atrodas, piemēram, Indijā un Pakistānā lētāka darbaspēka dēļ, kuriem nav pat zināšanu par vietējo kontekstu.» NATO stratēģiskās komunikācijas izcilības centra vadītājs Jānis Sārts LNT Ziņām savukārt norāda: «Tajās valstīs, kur Facebook vai Google tam pievēršas, satura vide konkrētajās valodās kļūst tīrāka nekā valodās, kas netiek pieskatītas.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai esat ar mieru, ka Facebook nostājas starp Jums un banku?

Kaspersky Lab eksperti, 14.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook vēlas sadarboties ar bankām, lai Facebook Messenger varētu kļūt par tādu kā saskarni starp lietotāju un banku, stāsta Kaspersky Lab eksperti.

Kad to komentē bankas, kas ir piekritušas sadarboties ar Facebook, vai pats Facebook, ideja izklausās diezgan pievilcīgi, tad Jūsu Facebook Messenger kontaktpersonu vidū būs ar mākslīgo intelektu apveltīts tērzēšanas robots, kas atbildēs uz jautājumiem, piemēram, kāds ir mana konta atlikums vai kādi ir mani neapstiprinātie darījumi, kā arī sūtīs brīdinājumus par krāpšanu un informāciju par darījumiem. Šie ir jautājumi, uz kuriem bankas atbild visai bieži, un tērzēšanas robots, kas uz tiem atbild atbalsta dienesta vietā, var ietaupīt laiku Jums un daudz naudas bankai.

Piemēram, American Express jau ir tērzēšanas robots Facebook Messenger, kas darbojas tieši tādā veidā. Un Facebook notiek pārrunas ar vairākām bankām, piemēram, JP Morgan Chase, Wells Fargo, Citigroup, U. S. Bancorp un citām, lai izveidotu vairāk šādu partnerību. Varbūt Facebook var pat iet tālāk un mēģināt izveidot PayPal līdzīgu digitālo finanšu pakalpojumu, kas balstās uz kādas bankas platformu. Tas jau dažās valstīs ir ieviesis naudas pārskaitījumus starp lietotājiem, izmantojot Messenger.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules populārākā sociālā tīkla akciju cenas kāpums neapstājas

Pēc tam, kad pagājušonedēļ Facebook viegli spēja pārspēt Volstrītas analītiķu pirms tam izteiktās kompānijas šā gada otrā ceturkšņa peļņas un apgrozījuma prognozes, atsevišķi analītiķi ir pārliecināti, ka sociālā tīkla akcijas vērtība ir ceļā uz 100 ASV dolāru atzīmes iekarošanu.

Jāatgādina, ka Facebook atklāja, ka tā peļņa otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn vairāk nekā dubultojusies – līdz 791 miljonam ASV dolāru, bet apgrozījums audzis par 61% – līdz 2,91 miljardam ASV dolāru (Facebook apgrozījums analītiķu prognozes pārspēj jau deviņus ceturkšņus pēc kārtas). Reaģējot uz šādiem darbības rezultātiem, Facebook akcijas vērtība pagājušās nedēļas laikā palielinājās par 9% – līdz 75 ASV dolāru atzīmei. Jāpiebilst arī, ka Facebook akcija gada skatījumā ir bijusi viens no visveiksmīgākajiem ieguldījumiem – tās vērtība 12 mēnešu periodā ir pieaugusi par 123%. Savukārt kopš pagājušā gada sākuma Facebook akcijas vērtība ir palielinājusies jau par 176%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook ievieš jauna līmeņa pārskatāmību reklāmām un lapām

Laura Mazbērziņa, 29.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook paziņojis par nozīmīgiem uzlabojumiem reklāmu un lapu pārskatāmībā.

Plašākas informācijas sniegšana cilvēkiem par ikvienu organizāciju un to izvietotajām reklāmām palielinās reklāmdevēju atbildību, kā arī palīdzēs samazināt to ļaunprātīgu izmantošanu Facebook platformā, skaidro sociālais tīkls.

Tagad lietotāji varēs aplūkot dažādu Facebook lapu reklāmas Facebook, Instagram, Messenger platformās, kā arī partneru vietnēs, pat tad, ja tās netiek rādītas tieši konkrētajam lietotājam. Autorizējoties Facebook platformā, būs iespējams apmeklēt jebkuru lapu un atlasīt «Informāciju un Reklāmas» (Info and Ads). Šajā sadaļā lietotāji varēs redzēt izveidotās reklāmas ziņas, kā arī būs iespējams atzīmēt aizdomīgas reklāmas, izvēloties norādīto iespēju «Ziņot par reklāmu» (Report ad).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook akcija bijusi viena no visveiksmīgākajām investīcijām

Arī septembrī savu uzvaras gājienu turpina Facebook akcija, kuras cena kopš gada sākuma ir palielinājusies jau par 44% – līdz 77,9 ASV dolāru atzīmei. Līdz ar akcijas cenas pieaugumu ievērojami palielinājusies arī kompānijas vērtība, kura pēc kapitalizācijas šonedēļ pirmo reizi pārsniegusi apaļo 200 miljardu ASV dolāru slieksni. Tādējādi Facebook šobrīd kļuvusi par 22. lielāko pasaules kompāniju aiz Verizon Communications, bet pirms Toyota Motor. Tāpat Facebook kļuvusi vērtīgāka nekā, piemēram, tāda slavena kompānija kā Coca-Cola.

Jāatgādina, ka Facebook 23. jūlijā atklāja – tā peļņa otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn vairāk nekā dubultojusies – līdz 791 miljonam ASV dolāru, bet apgrozījums audzis par 61% – līdz 2,91 miljardam ASV dolāru (Facebook apgrozījums analītiķu prognozes pārspēj jau deviņus ceturkšņus pēc kārtas). Sevišķi liela analītiķu sajūsma sekoja pēc tam, kad kompānija atklāja, ka šobrīd jau 62% no Facebook reklāmas ieņēmumiem veidojušas reklāmas mobilajās platformās (viedtālruņos, planšetdatoros), kur sākotnēji tika saredzēta potenciālā Facebook neveiksme (kā izrādījās, pesimistiskās aplēses nepiepildījās). Jāpiebilst, ka Facebook pastāvīgo lietotāju skaits aptver jau aptuveni piekto daļu pasaules iedzīvotāju. Tiek arī lēsts, ka šā gada kopējais Facebook apgrozījums būs 12,2 miljardi ASV dolāru. Rezultātā Facebook akcija kopš pieminētā 23. jūlija pieaugusi jau par 9,3, kamēr ASV akciju tirgus Standard & Poor’s 500 indeksa vērtības pieaugums šajā laika posmā ir bijis krietni vien lēzenāks – par 0,8%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo telefonu ražotājs BlackBerry laidis klajā jaunu «zemo cenu» telefonu, kas paredzēts «ekskluzīvi Indonēzijai», ziņo BBC.

Viedtelefons BlackBery Z3 Jakart Edition tirgū nonāks 15. maijā, un tā tirgus cena noteikta 2,1 miljonu Indonēzijas rūpiju (191 ASV dolāra) apjomā.

Pirmo reizi par viedtālruņa, kas izstrādāts speciāli Indonēzijas tirgum, ražošanu uzņēmums pavēstīja februārī. BlackBerry Indonēzijā vēl aizvien ir viens no svarīgākajiem spēlētājiem.

Db.lv jau informēja, ka BlackBerry pērn strādāja ar zaudējumiem 5,9 miljardu ASV dolāru apjomā. Tiesa gan, pēdējā finanšu gada ceturksnī, kas noslēdzās 1. martā, uzņēmums darbojās ar mazākiem zaudējumiem nekā gaidīts - 423 miljonu ASV dolāru apmērā, salīdzinot ar 4,4 miljardu ASV dolāru zaudējumiem iepriekšējā ceturksnī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidkorejas tehnoloģiju gigants Samsung pietuvojies darījuma noslēgšanai par Galaxy sērijas viedtālruņu piegādi ASV Federālajam izmeklēšanas birojam (FIB), atsaucoties uz anonīmiem avotiem, vēsta Wall Street Journal.

Iespējamais darījums ievērojami uzlabotu Samsung pozīcijas, kā ierīču piegādātājam ASV valdības aģentūrām. Šajā tirgus segmentā tradicionāli dominē Kanādas viedtālruņu ražotājs BlackBerry, kura ierīces arī izmanto FIB. Patlaban gan nav skaidrs vai FIB iecerējis ar Samsung viedtālruņiem aizstāt BlackBerry ražojumus, vai arī izmantos abu minēto kompāniju pakalpojumus.

Samsung arī iecerējis noslēgt līgumu ar ASV Jūras kara floti par Galaxy viedtālruņu piegādi. Prognozēts, ka FIB un ASV Jūras kara flotes pirkumi būs salīdzinoši nelieli, tomēr tas liecinās par to, ka institūcijas, kurām svarīga ir datu aizsardzība, uzskata Samsung ierīces par pietiekami drošām. Tādējādi Samsung ierīces varētu šķist interesantas arī baņķieriem un lielu korporāciju vadītājiem. Pati kompānija gan atturējusies no komentāriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook algoritma maiņa – vai citu sociālo tīklu lielā iespēja?

Arnis Ozols, HTTPOOL Baltics CEO, 12.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Uzņēmumu pārstāvjiem, kas grib virzīt savu zīmolu Facebook, jāiegaumē, ka kopienas jeb grupas būs svarīgākas nekā jebkad.

Ziņu par to, ka Facebook mainīs ziņu lentas (timeline – angļu val.) algoritmu, dažādi pasaules interneta resursi aprakstīja ar skaļiem virsrakstiem. Daži to nosauca par giljotīnu medijiem, kam Facebook ir viens no galvenajiem lietotāju «piegādātājiem». Daži savukārt metās apgalvot, ka sociālo mediju vide neatgriezeniski mainīsies un nekas neliecina, ka šīs pārmaiņas būs pozitīvas. LinkedIn un Twitter klusē un turpina ierasto praksi – pagaidām pieturēsies pie jau pārbaudītajiem algoritmiem. Vai tā būs viņu lielā iespēja?

Facebook prioritāri ziņu lentā turpmāk rādīs paziņojumus no draugiem, ģimenes locekļiem un grupām, kam pievienojies konkrētais lietotājs, pieņemot, ka šīs ziņas viņu interesē visvairāk. Sociālā tīkla vadītājs Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) uzsver, ka tā ir atgriešanās pie «saknēm», tajā pat laikā neapšaubot, ka zīmoliem savu auditoriju sasniegt būs grūtāk nekā jebkad agrāk. Eksperti norāda, ka tuvāko mēnešu laikā zīmoli pieredzēs būtisku kritumu dabīgajā sasniedzamībā jeb «organic reach» un arī kopējais sociālajā tīklā pavadītais laiks samazinās. M. Zakerbergs gan uzskata, ka šis laiks, kas tiks veltīts Facebook, būs pavadīts kvalitatīvi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Facebook bojā mūsu dzīvi

Alans Amrons, amerikāņu izgudrotājs, 40 patentu turētājs, DB viesautors*, sagatavoja Annija Apsīte, 21.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Esmu pietiekami vecs, lai būtu no tās paaudzes daļas, kas savā laikā uztraucās par Tēvoci Semu (par valdību), kas izseko ikvienu mūsu soli ASV, tādējādi laupot jebkādu brīvību un privātumu. Taču šoreiz ir stāsts par Marku Cukerbergu un viņa Facebook idejas zādzību no tās īstajiem izgudrotājiem brāļiem Vinklevossiem (Winklevoss), kuri, tāpat kā Marks, bija Hārvardas studenti.

Tie, kuri ir interesējušies par Facebook rašanos, zina, ka Marks Cukerbergs radīja pasaulē populārāko sociālo tīklu, nozogot ideju no saviem Hārvardas laika biedriem brāļiem Vinklevossiem, kuri sākotnēji radīja platformu CoonectU. Brāļi bija nolīguši Marku, lai viņš palīdz viņiem uzrakstīt kodu. Tā vietā viņš ideju nozaga un izveidoja savu saiti. Šis ir lielisks iemesls, kāpēc vienmēr savas idejas vajag aizsargāt, reģistrējot patentu. Tas, protams, jādara pirms savu ideju izpaušanas tālāk, pat, ja tie ir nākamie darbinieki, kā tas bija Cukerberga gadījumā. Lai vai kā, Marks pārkāpa komercnoslēpumu, kas, balstoties uz ASV likumiem, teic, ka, ja jūs slepeni izpaužat savu ideju kādam citam un varat to pierādīt, tad šis cilvēks nedrīkst vienkārši nozagt jūsu ideju, kā to izdarīja Marks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook uzsācis sadarbību ar Httpool, lai atbalstītu vietējos uzņēmumus nelielos tirgos

Db.lv, 09.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook un Httpool izziņo stratēģiskās partnerības uzsākšanu Balkānu reģionā - Bulgārijā, Horvātijā, Serbijā un Slovēnijā, informē Httpool pārstāvji.

Tādējādi Facebook uzsver vēlmi būt tuvāk savam klientam - gan aģentūrām, gan vietējiem uzņēmumiem - un veidot ilgtermiņa sadarbību, lai nodrošinātu iespēju gan viņiem sasniegt lielāku auditoriju, gan arī vēl precīzāk un veiksmīgāk veidot jēgpilnas sarunas.

Httpool ir zināms arī Latvijā kā vienīgais oficiālais LinkedIn un Twitter reklāmu partneris, taču grupas uzņēmums tagad būs arī Facebook oficiālais reklāmas pārdošanas partneris Balkānu reģionā. Šajās valstīs Httpool grupa nodrošinās atbalstu un zināšanas mārketinga stratēģijas veidošanai visās Facebook platformās - Facebook, Instagram, Facebook Messenger un Whatsapp. Tādējādi Httpool izmantos citās platformās uzkrātās zināšanas par veiksmīgām kampaņām un realizēs tās arī Facebook platformās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook ar 20 tūkstošiem apbalvo pētnieku, kurš atklāja lietotāju datu noplūdes iespēju

Gunta Kursiša, 01.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook samaksājis 20 tūkstošus ASV dolāru britu pētniekam Džekam Vaitonam (Jack Whitton), kurš laimīgā kārtā apsteidza kibernoziedzniekus un pirmais atklāja Facebook nepilnību, kas ļautu hakeriem piekļūt sociālā medija lietotāju profiliem, vēsta BBC.

Nepilnība bija sociālā medija piedāvātajā iespējā, kas ļauj Facebook lietotājiem savienot savus mobilos tālruņus ar viņu Facebook lietotāju kontiem. Iespēja ļauj lietotājiem piekļūt saviem Facebook profiliem nevis izmantojot e-pasta adresi, bet viedtālruni, savukārt profila atjauninājumus iespējams veikt, nosūtot teksta ziņojumu. Lai aktivizētu šo iespēju, lietotājam jānosūta teksta ziņojumu uz Facebook. Sociālā tīkla sistēma, savukārt, lietotājam uz tālruni nosūta aktivizācijas kodu, kurš savieno lietotāja Facebook profilu ar viņa viedierīci.

Pašlaik Facebook šo nepilnību ir salabojusi, taču, kā norāda drošības analītiķis Grehams Klūlijs (Graham Cluely), šī nepilnība varēja atstāt ievērojamu negatīvu efektu uz sociālā medija lietotājiem. Riskam, ka visai viegli varētu tikt uzlauzti viņu Facebook konti, bija pakļauti simtiem miljonu lietotāju, norāda G. Klūlijs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Papildināta - Facebook iet Twitter pēdās un ieviesīs hashtag atbalstu; zīmoliem pavērsies jaunas iespējas

Jānis Rancāns, 13.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā vietne Facebook ieviesīs hashtag (marķējumu) atbalstu, lai lietotāji varētu veiksmīgāk sekot līdzi populārām tēmām, par kurām notiek diskusijas. Vārdam pievienojot simbolu #, tas tiks pārvērsts klikšķināmā saitē, kas apkopos citu cilvēku ierakstus par attiecīgo tēmu. Eksperti to vērtē kā pozitīvu soli, kas zīmoliem pavērs jaunas iespējas.

[Papildināts 8. - 11. rindkopa]

Hashtag lietošanu sāka popularizēt sociālais portāls Twitter. Šobrīd tos atbalsta tādas vietnes kā Pinterest, Tumblr, Google+, Weibo, LinkedIn un Instagram. «Hashtag ir tikai viens solis, lai ļautu cilvēkiem vienkāršāk atklāt to, ko citi runā par noteiktām tēmām un piedalīties publiskās sarunās,» norāda Facebook.

Sociālais medijs norāda, ka turpmāko mēnešu un nedēļu laikā strādās pie tā, lai jauno pakalpojumu padarītu plašāku un kvalitatīvāku. Facebook lietotāji arī var ierobežot savu hashtag pieejamību citiem portālā esošajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

BlackBerry apbēdina investorus

Žanete Hāka, 28.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanādas viedtālruņu ražotājs BlackBerry licis vilties investoriem, paziņojot, ka iepriekšējā ceturksnī, kas noslēdzās 1. jūnijā, zaudējumi uz akciju sasnieguši 13 centus.

Analītiķi bija prognozējuši, ka peļņa sasniegs astoņus centus uz akciju.

Arī kopējie pārdošanas apjomi bija zemāki nekā analītiķi paredzēja – 3,07 miljardi ASV dolāri, prognozēto 3,37 miljardu dolāru vietā.

Kompānija šajā gadā laida klajā BlackBerry 10, cerot, ka tas iezīmēs pagrieziena punktu un ļaus atgūt zaudētās pozīcijas viedtālruņu tirgū, tomēr izskatās, ka kompānijai ne visai veicas.

Uzņēmuma vadība gan paziņojusi, ka nākamo trīs ceturkšņu laikā palielinās investīcijas, lai popularizētu jaunos produktus un pakalpojumus.

Pēc paziņojuma uzņēmuma akcijas cena saruka par vairāk nekā 3%. Tiesa gan, šajā gadā akcijas cena ir pieaugusi par 22%.

Komentāri

Pievienot komentāru