Pakalpojumi

Facebook birojam Rīgā meklē darbiniekus cīņai pret manipulēšanu ar sabiedrisko domu

Db.lv, 11.02.2019

Jaunākais izdevums

Topošajam «Facebook» birojam Rīgā satura uzraudzības centram daļa no 150 latviski, lietuviski un igauniski runājošajiem darbiniekiem jau ir atrasti un drīz sāksies viņu apmācība, svētdien vēstīja LNT ziņas.

To apstiprina «Facebook» reģionālais sabiedrisko attiecību pārstāvis Jans Saidžinijs, taču pagaidām gan netiek atklāts, kur tieši Rīgā atradīsies «Facebook» telpas.

«Facebook» satura uzraudzības centra darbinieku rekrutēšana gan vēl turpinās, to veic uzņēmums CCC Riga Digital Services. Sludinājumā norādīts, ka alga ir sākot no 1200 eiro pirms nodokļu nomaksas. Tiek solītas dāsnas piemaksas par darbu nedēļas nogalē, svētku dienās un nakts maiņās. Kā viena no kandidātu prasībām ir padziļinātas zināšanas par Latvijas politisko, sociālekonomisko un kultūras kontekstu.

«Facebook» Rīgas biroja darbinieku pienākumos būs ne tikai uzraudzīt saturu, reaģēt uz sūdzībām, bet arī atrast, bloķēt un dzēst viltus profilus un ļaunprātīgos manipulētājus. Pētnieciskās žurnālistikas centra «Re:Baltica» dibinātāja Inga Spriņģe vērtē: «Ir labi, ka kāds šeit būs uz vietas, ka ir lokālās valodas. Tas mūs savā ziņā paglābj, jo ir citas valstis, kur monitorētāji atrodas, piemēram, Indijā un Pakistānā lētāka darbaspēka dēļ, kuriem nav pat zināšanu par vietējo kontekstu.» NATO stratēģiskās komunikācijas izcilības centra vadītājs Jānis Sārts LNT Ziņām savukārt norāda: «Tajās valstīs, kur Facebook vai Google tam pievēršas, satura vide konkrētajās valodās kļūst tīrāka nekā valodās, kas netiek pieskatītas.»

«Facebook» satura uzraudzības centrs Rīgā darbu sākšot vēl pirms Eiropas Parlamenta vēlēšanām maijā. Birojs Latvijā ir daļa no «Facebook» iniciatīvas pasargāt Eiroparlamenta vēlēšanas no ļaunprātīgas manipulācijas ar sabiedrisko domu. Būtiskākās izmaiņas skar politiskās reklāmas izvietošanu - lai pirms EP vēlēšanām «Facebook» lietotāji netiktu ļaunprātīgi iespaidoti ar manipulatīvu saturu, «Facebook» padarījis stingrākus noteikumus sponsorēto politisko ierakstu izvietošanai sociālajā tīklā.

Secināts, ka līdzšinējā nekontrolētā vide deva iespēju Krievijas aģentūrām savulaik manipulatīvi ietekmēt sabiedrisko domu pirms ASV prezidenta vēlēšanām un arī pirms referenduma par Lielbritānijas izstāšanos no Eiropas Savienības. Apzinoties, ka ES var vērst sankcijas pret «Facebook», tas ir apņēmības pilns nosargāt Eiroparlamenta vēlēšanas. «Facebook» ieviesis liegumu politisko reklāmu apmaksai no ārzemēm, proti, vairs nedrīkstēs saturu izvietot vienā valstī, bet apmaksu veikt no citas. Kā būtisks jaunums būs iespēja redzēt, kura persona tieši samaksājusi par reklāmas ierakstu. Tas nozīmē, ka sponsorētā satura izvietotājam būs jāuzrāda gan dzīvesvietas apliecinājums, gan identitātes dokuments, tos nofotografējot vai augšupielādējot. Visiem būs pieejama informācija par reklāmas budžetu, mērķauditorijas demogrāfiskajiem rādītājiem un datiem par to, cik cilvēki ar reklāmu reāli ir sasniegti. Visi dati tiks glabāti 7 gadus un būs publiski.

I. Spriņģe norāda, ka izmaiņas «Facebook» atvieglos darbu politisko partiju tēriņu uzraugiem: «Ja līdz šim anonīmas Facebook lapas priekšvēlēšanu laikā maksāja par sponsorēto ierakstu izvietošanu, tad nebija atbildes, no kurienes nāk nauda. Priekšvēlēšanu laikā visām partijām ir jāatskaitās KNAB, cik daudz tērē un no kurienes nāk nauda. Tagad būs kāda pazīme, pie kā pieķerties un uzdot nākamao jautājumu, no kurienes nāk tā nauda.»

Savukārt NATO stratēģiskās komunikācijas izcilības centra direktors Jānis Sārts skaidro – lai arī «Facebook» reklāmas izvietošanas jaunajiem noteikumiem vajadzētu izskaust situāciju, ka, piemēram, kāds Krievijā apmaksā ES dalībvalstīm mērķētus manipulatīvos ierakstus, tomēr diemžēl vēl esot citi ceļi ārējās ietekmes operācijām. «Zinot, kas šajās platformās notiek - troļļu fermas, klikšķu fermas, robotizēti tīkli - es neredzu, ka šie »Facebook soļi« tiks galā ar problēmu. Mēs nesen publicējām pētījumu par to, cik un kas maksā un kāda veida iespējas tiek piedāvātas tā saucamajā melnajā tirgū Facebook kampaņu organizēšanai,» LNT Ziņām sacīja Sārts.

«Facebook Newsroom» paziņojumā arī teikts, ka sociālais tīks ir apņēmības pilns pirms Eiroparlamenta vēlēšanām piesaistīt katras valsts lokālos ekspertus: «Mēs cieši sadarbosimies ar likumdevējiem, vēlēšanu komisijām, faktu pārbaudītājiem, pētniekiem, akadēmiķiem un pilsoniskās sabiedrības grupām, lai cīnītos pret viltus ziņām un dezinformācijas un palīdzētu pasargāt no vēlētāju ļaunprātīgas ietekmēšanas.»

Kritiski uz šo paziņojumu gan raugās Spriņģe: «Es nedomāju, ka viņi cīnīsies pret viltus ziņām. Facebook nedzēš viltus ziņas, jo Facebook politika ir - tā ir vārda brīvība, un ikviens var rakstīt visus melus, ko vien vēlas, ja vien nekurina naidu, nav seksuāls aizskārums vai tamlīdzīgi.»

Tiesa gan, «Facebook Newsroom» paziņojumā vairākkārt uzsvērts, ka EP vēlēšanu kontekstā notikšot pastiprināta cīņa pret dezinformācijas kampaņām un viltus ziņām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā

Sergejs Volvenkins, iMarketings.lv digitālās nodaļas vadītājs, 04.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielai daļai uzņēmumu aizvadītais gads ir bijis veiksmīgs – uz to norāda mūsu veiktais pētījums par uzņēmumu plāniem attiecībā uz plānoto reklāmas budžetu 2019. gadam, kurā piedalījās vairāk nekā 400 uzņēmumu vadītāju un mārketinga ekspertu. Vairāk nekā puse aptaujāto 2019. gadā plāno palielināt finansējumu komunikācijai sociālajos tīklos, līdz ar to mēs apskatīsim Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā, kas būtu jāzina visiem, kuri aktīvi izmanto Facebook sava uzņēmuma vai produkta virzīšanai tirgū.

Facebook platforma ir nākusi klajā ar daudzām pārmaiņām un pēc StatCounter GlobalStats datiem gada laikā ir palielinājusi savu tirgus daļu starp sociālajiem tīkliem Latvijā par 51%.

1. Facebook ziņu plūsmas (Facebook News Feed) algoritma izmaiņas

11. janvārī Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) paziņoja par izmaiņām Facebook algoritmā, kas lika sarosīties sociālo tīklu mārketinga ekspertiem. Šo izmaiņu mērķis ir lietotāja pieredzes uzlabošana. Proti, algoritms fokusēsies uz to, lai rādītu vairāk publikāciju no draugiem un grupām, kurām lietotājs seko, nevis uzņēmumiem, zīmoliem un medijiem. Facebook biznesa lapu un reklāmu lietotājiem tas nozīmē papildu grūtības savu mērķauditoriju sasniegšanai gan organiski, gan ar maksas reklāmu palīdzību. Konkurence par auditorijām ir ievērojami pieaugusi, kas tiešā veidā ietekmējis reklāmas cenu pieaugumu. Tajā pašā laikā mārketinga ekspertiem šīs izmaiņas lika atteikties no vispārinātiem ziņojumiem un veidot kvalitatīvāku un pielāgotāku saturu izvēlētajām mērķauditorijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai esat ar mieru, ka Facebook nostājas starp Jums un banku?

Kaspersky Lab eksperti, 14.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook vēlas sadarboties ar bankām, lai Facebook Messenger varētu kļūt par tādu kā saskarni starp lietotāju un banku, stāsta Kaspersky Lab eksperti.

Kad to komentē bankas, kas ir piekritušas sadarboties ar Facebook, vai pats Facebook, ideja izklausās diezgan pievilcīgi, tad Jūsu Facebook Messenger kontaktpersonu vidū būs ar mākslīgo intelektu apveltīts tērzēšanas robots, kas atbildēs uz jautājumiem, piemēram, kāds ir mana konta atlikums vai kādi ir mani neapstiprinātie darījumi, kā arī sūtīs brīdinājumus par krāpšanu un informāciju par darījumiem. Šie ir jautājumi, uz kuriem bankas atbild visai bieži, un tērzēšanas robots, kas uz tiem atbild atbalsta dienesta vietā, var ietaupīt laiku Jums un daudz naudas bankai.

Piemēram, American Express jau ir tērzēšanas robots Facebook Messenger, kas darbojas tieši tādā veidā. Un Facebook notiek pārrunas ar vairākām bankām, piemēram, JP Morgan Chase, Wells Fargo, Citigroup, U. S. Bancorp un citām, lai izveidotu vairāk šādu partnerību. Varbūt Facebook var pat iet tālāk un mēģināt izveidot PayPal līdzīgu digitālo finanšu pakalpojumu, kas balstās uz kādas bankas platformu. Tas jau dažās valstīs ir ieviesis naudas pārskaitījumus starp lietotājiem, izmantojot Messenger.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook uzsācis sadarbību ar Httpool, lai atbalstītu vietējos uzņēmumus nelielos tirgos

Db.lv, 09.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook un Httpool izziņo stratēģiskās partnerības uzsākšanu Balkānu reģionā - Bulgārijā, Horvātijā, Serbijā un Slovēnijā, informē Httpool pārstāvji.

Tādējādi Facebook uzsver vēlmi būt tuvāk savam klientam - gan aģentūrām, gan vietējiem uzņēmumiem - un veidot ilgtermiņa sadarbību, lai nodrošinātu iespēju gan viņiem sasniegt lielāku auditoriju, gan arī vēl precīzāk un veiksmīgāk veidot jēgpilnas sarunas.

Httpool ir zināms arī Latvijā kā vienīgais oficiālais LinkedIn un Twitter reklāmu partneris, taču grupas uzņēmums tagad būs arī Facebook oficiālais reklāmas pārdošanas partneris Balkānu reģionā. Šajās valstīs Httpool grupa nodrošinās atbalstu un zināšanas mārketinga stratēģijas veidošanai visās Facebook platformās - Facebook, Instagram, Facebook Messenger un Whatsapp. Tādējādi Httpool izmantos citās platformās uzkrātās zināšanas par veiksmīgām kampaņām un realizēs tās arī Facebook platformās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Facebook novērtē airBaltic inovatīvo pieeju sociālo mediju reklāmai

Lelde Petrāne, 03.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook ir atzinīgi novērtējis Latvijas lidsabiedrības airBaltic inovatīvo pieeju, izmantojot Facebook Attribution sociālo mediju reklāmu analizēšanas rīku, kas palīdzējis izstrādāt mērķtiecīgas kampaņas un labāk izprast klientu rīcību un vajadzības. airBaltic izmantoja Facebook Attribution iegūto informāciju, lai radītu mērķtiecīgas lidojumu reklāmas Facebook, kā rezultātā lidojumu rezervācijas no Facebook pieaugušas par 5,4 reizēm.

«Šoreiz mēs spērām soli uz priekšu, izmantojot sociālā medija Facebook platformu, ko mūsu klienti izmanto visbiežāk. Mēs apzināmies, ka mērķtiecīgas aktivitātes sociālajos tīklos ietekmē komercdarbības rezultātus un klientu apmierinātību, tādēļ esam gatavi izmantot inovācijas, ko piedāvā Facebook,» skaidro airBaltic mārketinga viceprezidente Elīna Prāve.

airBaltic kopā ar aģentūru Mediabrands Digital izstrādāja stratēģiju, kas bija balstīta uz individualizētām airBaltic lidojumu reklāmām Facebook, lai izprastu klientu vēlmes, vajadzības un uzvedību. Šī mērķa sasniegšanai tika izmantoti Facebook rīki: dinamiskās reklāmas (Dynamic adverts) un to novērtēšana (Measurement). Atkārtota, mērķauditorijai adresēta reklāma sniedz iespēju lidsabiedrībām reklamēt konkrētus maršrutus un datumus cilvēkiem, kuri ir tos iepriekš aplūkojuši, bet nav veikuši rezervāciju. Šis formāts dod klientiem iespēju ātri, ērti veikt rezervāciju un pievienot papildu pakalpojumus, neatkarīgi no tā, vai viņi veic pārlūkošanu datorā vai mobilajā ierīcē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā tīkla uzņēmuma «Facebook» vadītājs Marks Zakerbergs ceturtdien tikās ar ASV prezidentu Donaldu Trampu un Kongresa augšpalātas Senāta locekļiem, bet noraidīja aicinājumus sadalīt «Facebook» vairākos uzņēmumos.

Zakerberga vizīte notika laikā, kad «Facebook» saskaras ar daudzām regulēšanas un juridiskām problēmām tādos jautājumos kā konkurence, digitālais privātums, cenzūra un atklātība politiskās reklāmās.

«Facebook» preses sekretārs sacīja, ka sarunas daļēji fokusējās uz interneta regulējumu nākotnē.

Demokrātu senators Marks Vorners, kurš ir viens no vadošajiem ASV likumdevējiem digitālās drošības jomā, lika saprast, ka Zakerbergs tika lielā mērā uzklausīts.

Republikāņu senators Džošs Holijs, kurš ir izteikts «Facebook» kritizētājs, sacīja, ka viņš arī pēc «vaļsirdīgas sarunas» ar Zakerbergu vēl ir nobažījies.

«Es viņu izaicināju izdarīt divas lietas, lai parādītu, ka FB ir nopietna attieksme pret objektivitāti, privātumu & konkurenci. 1) Pārdot «WhatsApp» & «Instagram»; 2) Pakļauties neatkarīgam, trešās puses veiktam auditam cenzūras jomā,» tvītoja Holijs. «Viņš pateica «nē» abiem [priekšlikumiem].»

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

ASV centrālās bankas vadītājs pauž bažas par Facebook veidoto kriptovalūtu

LETA/POLITICO, 11.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV centrālās bankas – Federālās rezervju sistēmas (FRS) - vadītājs Džeroms Pauels paziņojis, ka sociālo mediju kompānijas «Facebook» veidotā kriptovalūta «Libra» rada «daudzas nopietnas bažas», tostarp potenciālus riskus finanšu sistēmas stabilitātei, kas saistāmi ar plašo platformas lietotāju bāzi.

ASV Kongresa Pārstāvju palātas Finanšu pakalpojumu komitejas sēdē Pauels sacīja, ka centrālajā bankā ir izveidota darba grupa, kas izvērtē «Libra». Viņš piebilda, ka pagājušajā nedēļā par «Facebook» plāniem notikusi sanāksme Finanšu stabilitātes uzraudzības padomē, kuras dalībnieki ir augstākā ranga finanšu regulatorus no valdības institūcijām.

«Lai gan projekta atbalstītāji norāda uz iespējamiem ieguvumiem sabiedrībai, tostarp labāku finanšu pieejamību klientiem, «Libra» rada daudz nopietnu bažu par privātumu, naudas atmazgāšanu, patērētāju tiesību aizsardzību un finanšu stabilitāti,» atzina ASV centrālās bankas vadītājs, uzsverot, ka šīs bažas ir rūpīgi un publiski jāizvērtē pirms notiek tālāka virzība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Facebook pārtrauks jūs izsekot, bet tikai tad, ja palūgsiet

Lelde Petrāne, 21.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook atklāj, kādus datus tas apkopo par lietotājiem. Un daudziem var nepatikt tas, ko viņi redz, ziņo BBC.

Iespēja iestatījumos ar nosaukumu «Off-Facebook Activity» parādīs visas lietotnes un vietnes, kas sūta informāciju par jums sociālajam tīklam Facebook, kas pēc tam tiek izmantots, lai efektīvāk atlasītu reklāmas. Lietotājs varēs iztīrīt savu digitālo vēsturi un nepieļaut šādu izsekošanu nākotnē.

Pagaidām gan šīs iespējas ieviešana notiek ļoti lēni - patlaban tas tiek testēts tikai Īrijā, Dienvidkorejā un Spānijā, bet mērķis ir galu galā to piedāvāt visā pasaulē.

Šāda iniciatīva nākusi klajā laikā, kad Apple un Mozilla jau ir veikušas pasākumus, lai neļautu Facebook un citiem pakalpojumiem izsekot lietotājus.

Visbiežāk lietotāju izsekošanas pamatā ir Facebook Pixel. Tas ir iemesls, kāpēc pēc tam, kad esat pārlūkojis interneta vietni, lai, piemēram, atrastu sev jaunus apavus, pusstundu pēc tam Facebook ziņu plūsmā jums parādīsies reklāma, kas atgādinās par šiem apaviem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krāsaini, garšās netipiski maizes un kliņģeru kukulīši, leļļu pasaule un vēlme Āgenskalna apkaimes iedzīvotājus apvienot kopienā, kurā cits citu atbalsta un iedrošina

Tā dažos vārdos varētu raksturot Zaļās maizes īpašnieci un Facebook kustības Labi dzīvot Āgenskalnā aizsācēju Santu Liepu, kura nesapņo kļūt par lielas maizes ceptuves īpašnieci, kurā mīklu mīca un maizi cep vairāki darbinieki un pēc tam produkcija bezpersoniski guļ veikala plauktā. Viņai ir svarīga kaimiņu būšana un cilvēcīgā saskarsme. Santa līdz saknēm ir pārliecināta, ka mazais bizness ir dzīvotspējīgs un tas nav tikai šarmants hobijs, ar kuru reizēm kavēt laiku. Veidojot biznesu, viņa neapzināti izkāpj no rāmjiem, jo savā būtībā ir kā brīvs putns. Visticamāk, mākslinieces kods ir tas, kas viņu mudina, cepot maizi, savienot šķietami nesavienojamas garšas un sastāvdaļas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Izveido fondu vietējo ziņu dienestu atbalstam

Lelde Petrāne, 15.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Facebook Žurnālistikas projekts" (FŽP) un bezpeļņas organizācija Eiropas Žurnālistikas centrs (EŽC) (European Journalism Centre), kam ir plaša pieredze darbā ar Eiropas izdevējiem, paziņojuši par Eiropas Žurnālistikas COVID-19 atbalsta fonda izveidi, lai palīdzētu žurnālistiem visā Eiropā informēt par svarīgiem notikumiem laikā, kad tas nepieciešams jo īpaši.

EŽC no "Facebook" ieguldītajiem 3 miljoniem dolāru novirzīs ārkārtas līdzekļus mazajām un vidējām ziņu organizācijām un žurnālistiem, kuriem tas īpaši nepieciešams vissmagāk skartajās Eiropas valstīs, lai palīdzētu viņiem darboties un nepārtraukt vietējo kopienu informēšanu par COVID-19.

EŽC izvēlēsies saņēmēju loku, pamatojoties uz noteiktiem kritērijiem, un uzņēmums "Facebook" neietekmē dotāciju piešķiršanu. Dotāciju piešķiršana nav arī atkarīga no "Facebook" rīku un produktu izmantošanas.

Dotācijas var tikt izmantotas dažādām iniciatīvām, piemēram, īpaša COVID-19 biļetena izveidei, maksas satura padarīšanai par bezmaksas, papildu ārštata žurnālistu pieņemšanai darbā, vietējo kopienas grupu izveidei, datos balstītai informēšanai par vietējām norisēm, tiešsaistes pasākumiem un citām iespējām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Katram tehnoloģiju grandam pa savai gigantiskai ekonomikai

Jānis Šķupelis, 20.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook sola jaunu maksājumu sistēmu ar savu virtuālo valūtu.

Sociālais tīkls Facebook nupat informējis par plāniem attīstīt savu virtuālo valūtu. Tas šim tirgum pievērsis uzmanību, un cena palēkusies arī citām populārākajām virtuālajām valūtām. Šī tirgus flagmaņa – bitmonētas – cena pārsniegusi 9 tūkst. ASV dolāru līmeni. Tas no šā gada sākuma ir kāpums gandrīz par 160%.

Facebook gadījumā šobrīd aktualizējies uzņēmuma plāns ieviest virtuālās valūtas «Libra» maksājumu sistēmu. Pārsvarā eksperti teic, ka kompānija šādu soli sper, lai diversificētu savu biznesu un iespiestos finanšu pakalpojumu tehnoloģiju jomā. Agrāk virtuālo valūtu tirgus būtībā bija ideja par maksājumu veikšanu bez trešās jeb uzticības puses. Tas nepatika regulatoriem. Tagad šīs puses lomu grib pildīt Facebook, un līdzīgi plāni izskanējuši arī no citiem mūsdienu tehnoloģiju līderiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

ASV regulatori par privātuma pārkāpumiem Facebook piespriež piecu miljardu dolāru sodu

LETA, 15.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV regulatori apstiprinājuši piecu miljardu ASV dolāru (4,4 miljardu eiro) sodu sociālo tīklu kompānijai «Facebook», lai noslēgtu mierizlīgumu izmeklēšanā par datu privātuma pārkāpumiem, vēstīja ASV plašsaziņas līdzekļi.

Federālā Tirdzniecības komisija (FTC) izmeklē aizdomas, ka Lielbritānijas politisko konsultāciju kompānija «Cambridge Analytica» nelikumīgi ieguva līdz pat 87 miljoniem «Facebook» lietotāju datu.

Mierizlīgumu FTC apstiprināja ar trim balsīm par un divām pret, ASV medijiem atklājuši anonīmi avoti. Piecu miljardu ASV dolāru sodu atbalstīja visi Republikāņu partijas pārstāvji komisijā, bet pret to iebilda demokrāti.

Laikraksts «The New York Times» vēstīja, ka demokrāti vēlas striktākus ierobežojumus kompānijai, bet citi demokrāti sodu kritizējuši kā nepietiekamu.

Patērētāju tiesību aizsardzības aģentūra FTC 2018.gada martā sāka izmeklēšanu pret «Facebook». Pirms tam izskanēja, ka «Cambridge Analytica» piekļuvusi miljoniem tīkla lietotāju datu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daļa ASV iedzīvotāju reaģējuši strikti uz Facebook privātuma nosacījumiem un pretrunīgo informāciju saistībā ar tiem, mazāk izmantojot sociālā medija platformu, savukārt daudzi jaunieši lietotni no saviem tālruņiem dzēsuši, liecina Pew Research Center pētījums.

54% lietotāju vecumā no 18 gadiem mainījuši privātuma iestatījumus pēc tam, kad vairākas reizes atklāts, ka Facebook nav spējis aizsargāt lietotāju datus, ko izmantojuši virkne Facebook sadarbības partneri.

Pētījums arī liecina, ka aptuveni 42% Facebook lietotāju izvēlējušies vairākas nedēļas neizmantot platformu, savukārt ceturtdaļa lietotāju pērn vispār no tālruņa dzēsuši Facebook lietotni.

Pew pētījumā konstatēts, ka lielā mērā tieši vecums ir bijis galvenais aspekts, lemjot par Facebook lietotnes dzēšanu, un 44% jaunu lietotāju (18-27 gadi) pēdējo mēnešu laikā lietotni dzēsuši, salīdzinot ar 12% lietotāju vecumā no 65 gadiem.

Pēc Cambridge Analytica skandāla Facebook izmainīja savu privātuma politiku. Pagaidām Facebook nav sniedzis komentāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Facebook paziņo, ka lietotājiem «tīras vēstures» iespēja tiks nodrošināta šogad

LETA, 28.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā tīkla «Facebook» lietotājiem šogad tiks nodrošināta iespēja izdzēst visus viņu datus, lai gan «Facebook» par šādu iespēju paziņoja jau pērn.

«Facebook» finanšu direktors Deivids Vēners tehnoloģiju konferencē sacīja, ka sociālā tīkla uzņēmums plāno šogad nodrošināt «tīras vēstures» («clear history») iespēju, par kuru bija paziņojis jau pērnā gada maijā, kad bija pievērsta pastiprināta uzmanība «Facebook» privātuma politikai.

Vēners neminēja konkrētu datumu, bet norādīja, ka «tīras vēstures» iespēja būs pieejama «vēlāk šajā gadā». Viņš atzīmēja, ka lietotāji ar savu datu izdzēšanu ietekmēs sociālā tīkla centienus adresētas reklāmas jomā.

«Es domāju, ka tas radīs kādus traucēkļus mūsu spējām adresēt [reklāmas] tikpat efektīvi kā iepriekš,» teica Vēners.

«Pateicis to, es domāju, ka mēs līdz šim esam spējuši relatīvi labi tikt ar to galā (..) Es teiktu, ka ainava noteikti mainās un virziens padara grūtāku izaugsmi un dod mazāku priekšstatu par to, kā tas patiesībā beigsies.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FOTO,VIDEO: MILZU! meklē investorus

Monta Glumane, 28.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brokastu pārslu zīmols MILZU! startē uzkodu segmentā, palielina apgrozījumu un meklē investorus, lai, atbildot uz pieprasījumu eksporta tirgos, kāpinātu uzņēmuma ražošanas kapacitāti.

Izdevniecības Dienas Bizness informācijas platforma DB HUB turpina projektu Ekspedīcija – eksporta pieredzes stāsts, kura ietvaros rīko ekspedīcijas uz uzņēmumu ražotnēm, ļaujot interesentiem no pirmavota uzzināt par eksportā gūto pieredzi un nākotnes plāniem, kā arī uzdot jautājumus vadībai. Šajā gadā ekspedīcija notika SIA MILZU! ražotnē Kuldīgas novadā, kur ar zīmolu MILZU! top graudaugu pārslas un uzkodas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālo mediju kompānija «Facebook» plāno viena miljarda ASV dolāru (890 miljonu eiro) investīcijas, lai izveidotu stabilu kriptovalūtu, vēstīja laikraksts «Wall Street Journal» (WSJ), atsaucoties uz neoficiāliem avotiem.

Informētas personas, kas pārzina «Facebook» plānus, WSJ atklājušas, ka sociālo mediju kompānija iesaistījusies sarunās ar lielākajiem maksājumu tīkliem «Visa» un «MasterCard», kā arī maksājumu apstrādes sistēmu «First Data» par iespējamu atbalstu ieceres īstenošanā.

Kriptovalūtas projekts, kas tiek dēvēts par «FB Coin», jau apmēram gadu ir veicinājis baumas, ka «Facebook» vēlas sniegt platformas iekšienē pieejamus maksājumus lietotājiem. Skopā pieejamā informācija par projektu liecina, ka «Facebook» vadība apsver dažādas iespējas, tostarp maksājumus, izmantojot lietotāja «Facebook» profilu.

««Facebook» arī runā ar tiešsaistes tirdzniecības kompānijām un lietotnēm par valūtas pieņemšanu, un centīsies iegūt nelielākas finanšu investīcijas no šiem partneriem,» WSJ vēstīja, atsaucoties uz vienu no saviem informācijas avotiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Vācija nosaka jaunus ierobežojumus Facebook attiecībā uz datu ievākšanu

LETA/AFP, 07.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas konkurences uzraugs - Federālais pretmonopolu birojs - ceturtdien paziņoja, ka noteiks jaunus ierobežojumus tam, kā ASV sociālās komunikācijas milzis «Facebook» ievāc datus no savām struktūrvienībām «Whatsapp» un «Instagram», kā arī trešo pušu mājaslapām ar tādām iestrādātām «Facebook» funkcijām kā «Like» jeb «Patīk» pogu.

Konkurences uzraugs norāda, ka tā vietā, lai lietotāji pieņemtu šādu datu iekļaušanu viņu «Facebook» kontos ar vienreizēju piekrišanu sociālā tīkla noteikumiem un nosacījumiem, lietotājiem nākotnē nepieciešams lūgt viņu konkrētu piekrišanu abos šajos gadījumos.

«Ja lietotāji nepiekrīt, tad »Facebook« nedrīkst viņiem liegt savus pakalpojumus un tam jāatturas no datu ievākšanas un apvienošanos no dažādiem avotiem,» skaidro konkurences uzraugs.

Pretmonopolu birojs konstatējis, ka «Facebook» ir dominējošs stāvoklis sociālo tīklu jomā Vācijā, jo vietni ikdienā lieto 23 miljoni aktīvo lietotāju, kas veido 95% no kopējā tirgus. Tas nozīmē, ka vairākumam cilvēku nav pieejami līdzvērtīgi alternatīvi pakalpojumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā tīkla kompānija «Facebook» algojusi simtiem līgumdarbinieku, lai klausītos un atšifrētu lietotāju sarunas, vēsta ASV mediji.

Pirmā par šādu «Facebook» rīcību vēstīja ziņu aģentūra «Bloomberg».

«Facebook» atzina aģentūrai, ka atšifrēšana notikusi, bet apgalvoja, ka tā notikusi ar lietotāju piekrišanu. Kompānija norādīja, ka nesen atšifrēšana tika pārtraukta.

«Līdzīgi kā «Apple» un «Google», mēs pirms vairāk nekā nedēļas pārtraucām audioierakstu izskatīšanu,» izmantojot cilvēku resursus, paziņoja kompānija.

Līgumdarbinieki pārbaudīja sociālā tīkla mākslīgā intelekta spējas interpretēt vēstījumus. «Facebook» apgalvoja, ka līgumdarbinieki klausījušies tikai to lietotāju sarunas, kuri izmanto lietotni «Facebook Messenger» un ir piekrituši, ka viņu sarunas tiek atšifrētas.

«Bloomberg» ziņoja, ka darbiniekiem, kuri strādājuši šajā projektā, nav atklāta sarunu izcelsme un nav paskaidrots, kādēļ tās jānoklausās un jāatšifrē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālo mediju kompānija «Facebook» otrdien paziņojusi, ka plāno izveidotu jaunu kriptovalūtu, kurai dots nosaukums «Libra».

Līdzīgi kā «Bitcoin», «Facebook» izveidotās valūtas pamatā būs blokķēdes tehnoloģija, bet plānots to pasargāt no cenu svārstībām.

«Facebook» nebūs piekļuves datiem par transakcijām ar šo kriptovalūtu, norādīja «Libra» projekta menedžeris Deivids Markuss.

Sākotnēji jauno kriptovalūtu plānots izmantot, lai veiktu pārskaitījumus starp dažādām valūtām, bet ilgtermiņā plānots padarīt «Libra» par pilnvērtīgu maksāšanas līdzekli, sacīja Markuss.

Lai sasniegtu šo mērķi, «Facebook» izveidojis apvienību «Libra Association», kas bāzēta Ženēvā, Šveicē. Aliansē patlaban ietilpst 28 dalībnieki, tostarp lielākie maksājumu tīkli «Visa», «MasterCard» un «Paypal», kas var sekmēt «Libra» integrēšanu maksājumu sistēmās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Populārākais sociālo mediju kanāls, kurā Latvijas iedzīvotāji seko līdzi vienam vai vairākiem influenceriem, ir Youtube, ko izmanto 63% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju, kas zina, kas ir influenceri.

Savukārt kā otrs populārākais sociālais medijs tiek minēts Facebook, tā liecina sabiedrisko attiecību aģentūras Golin Riga un tirgus izpētes centra Norstat Latvija veiktās aptaujas rezultāti.

Pētījums atklāj, ka sociālajā tīklā Facebook influenceru ikdienas gaitām seko līdzi 58% aptaujāto, bet Instagram – 35% respondentu. Līdzīgi kā citviet pasaulē, arī Latvijā samazinās blogu autoru sekotāju skaits. Tam savu laiku ir gatavi atvēlēt vien 11% sociālo mediju lietotāju. Vēl mazāk cilvēku jeb 7% respondentu ir informēti par saturu, ko influenceri rada sociālajā portālā Twitter.

2018. gadā influenceru aktivitātēm Latvijas iedzīvotāji sekojuši līdzi dažādos sociālo mediju kanālos – YouTube (63%), Facebook (58%), bet Instagram (35%), tā liecina Norstat Latvija veiktās aptaujas rezultāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā tīkla «Instagram» līdzdibinātāji Kevins Saistroms un Maiks Krīgers paziņojuši, ka pametīs uzņēmumu, ko pirms sešiem gadiem iegādājās ASV sociālās komunikācijas gigants «Facebook».

«Mēs ar Maiku esam pateicīgi par pēdējiem astoņiem gadiem, kas pavadīti «Instagram», un sešiem gadiem kopā ar «Facebook»,» pirmdienas vakarā publiskotajā paziņojumā norādīja Saistroms. «Mēs plānojam kādu laiku atpūsties, lai no jauna atklātu mūsu ziņkārību un radošumu.»

34 gadus vecais Saistroms kopīgi ar 32 gadus veco Krīgeru «Instagram» aplikāciju izveidoja 2012.gadā, kad viņi bija Stenforda universitātes studenti.

Saistroms bija «Instagram» vadītājs, bet Krīgers - tehnoloģiju direktors.

«Instagram» jūnijā paziņoja, ka lietotnes aktīvo izmantotāju skaits pārsniedzis viena miljarda robežu un ieviesa jaunu garāka formāta video izvietošanas iespēju, tādējādi cenšoties piesaistīt vietnei «Youtube» līdzīgus satura veidotājus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Žurnāla Dienas Bizness izdevums #26

DB, 07.07.2020

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumi izvērtē un pēc iespējas samazina dabas resursu izmantošanu, lai mazinātu piesārņojošo vielu emisijas apkārtējā vidē. To prasa Eiropas Savienības valstu politiskie mērķi.

Daļai sabiedrības politiskais mērķis pārvēršas par ideoloģisku cīņu, bet daļa saprot, ka dabas resursu izmantošana un radīto pārstrādes atkritumu apjomi ir sasnieguši robežu, kas liek meklēt nebijušus, racionālus risinājumus.

Sociālā atbildība pret vidi ir kļuvusi par biznesu, kas turpinās savu uzvaras gājienu. Arī Latvijas valdībai ir priekšlikumu vezums dabas resursu nodokļa likmju paaugstināšanai, lai ievērotu Eiropas Savienības direktīvās izvirzītos mērķus atkritumu apsaimniekošanas jomā.

Lasi žurnāla #DienasBizness 7. jūlija numurā:

  • viedokļi - klimata pārmaiņa
  • aktuāli - finanšu un kapitāla tirgus komisijas 2019. gada rezultāti
  • numura tēma - dabas resursu nodoklis
  • tendences - plastmasas kalni neatkāpjas
  • intervija - pilsētplānotājs Viesturs Celmiņš par Rīgu
  • investīcijas - akciju tirgus apskats
  • ideju mežs - digitālie risinājumi mēbeļu ražošanas uzņēmumā SIA Bolderāja serviss
  • bizness reģionos - Liepājas ekonomiskā ekosistēma un Liepājas speciālā Ekonomiskā Zona
  • dzīvesstils - Dr. Tereško tējas dabas resursos saskata biznesa potenciālu
  • mazais biness - svaigās pastas ražotājs ColorPasta
  • auto - VW T-Roc R
  • brīvdienu ceļvedis - Viktors Troicins, Maxima valdes loceklis un uzņēmuma vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas elektroierīču ražotāja «Huawei» jaunajās ierīcēs «Facebook» lietotne nebūs iepriekš instalēta, taču Facebook ir lietotne, kuru izstrādājusi trešā puse, un šo lietojumprogrammu aizvien bez izmaiņām var lejuplādēt, iestatīt un lietot Huawei viedtālruņos,» pastāstīja «Huawei Consumer Business Group» mārketinga komunikācijas vadītāja Latvijā Gunta Kursiša.

Viņa skaidroja, ka «Huawei» un ASV interneta tehnoloģiju uzņēmuma «Google» turpmākās sadarbības vienošanās paredz, ka «Huawei» turpinās sniegt drošības atjauninājumus un pēcpārdošanas pakalpojumus visiem esošajiem «Huawei» un «Honor» viedtālruņu un planšetdatoru produktiem, kas jau tikuši pārdoti vai atrodas noliktavās visa pasaulē.

Tāpat Kursiša norādīja, ka «Huawei» kā viens no operētājsistēmas «Android» globālajiem partneriem cieši sadarbojas ar «Android» atvērto platformu, lai izstrādātu tādu ekosistēmu, kas sniegtu labumu gan lietotājiem, gan pašai nozarei.

Arī «Google» savā paziņojumā norāda, ka turpinās sadarbību ar «Huawei» un vērtēs sekas. Tāpat arī «Android» ziņojumā teikts, ka «Google Pay» turpinās sadarbību ar «Huawei».

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Par video statistikas pārspīlēšanu Facebook varētu maksāt 40 miljonus dolāru

LETA/FORBES/HOLLYWOOD REPORTER, 16.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairākas reklāmas aģentūras tiesā pieprasījušas ASV sociālo tīklu kompānijai «Facebook» samaksāt 40 miljonus dolāru (36,3 miljonus eiro) saistībā ar apsūdzībām, ka uzņēmums pārspīlējis video skatīšanās statistikas rādītājus.

Ja «Facebook» šo piedāvāto vienošanos pieņems, tad vairāk nekā 1,35 miljoni reklāmas izvietotāju būs tiesīgi saņemt kompensāciju.

Apsūdzībā norādīts, ka «Facebook», kas aptuveni 98% no saviem ienākumiem gūst no reklāmas pārdošanas, laika periodā no 2015.gada februāra līdz 2016.gada septembrim reklāmas izvietotājiem sniedzis kļūdainu statistiku attiecībā uz to, cik lietotāji vidēji ilgi skatās sociālajā tīklā izvietotos video. Šī statistika ir svarīga tiem, kas reklāmas izvieto tādās platformās kā «YouTube» un «Facebook».

Daudzpersonu tiesas prāvā iesaistītie uzsver, ka šīs nepatiesās statistikas dēļ viņi maksājuši vairāk par «Facebook» reklāmām, jo viņi bijuši gatavi maksāt vairāk par video reklāmām, kas tiek aplūkotas ilgāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls «Facebook» piektdien paziņoja, ka izmēģinājuma kārtā ierakstiem Austrālijā sāks slēpt atzīmju «patīk» skaitu, šādi cenšoties mazināt sociālo spiedienu, turklāt jaunā politika var tikt īstenota arī pārējā pasaulē.

«Facebook» lietotāji Austrālijā, sākot ar piektdienu, nevarēs redzēt to, cik daudz reakciju bijis uz citu cilvēku ierakstiem un cik reižu skatīti video, tomēr lietotāji joprojām varēs redzēt to, kā cilvēki reaģējuši uz viņu pašu ierakstiem.

«Mēs negribam, lai sajūtas «Facebook» būtu kā konkursā,» teikts uzņēmuma paziņojumā. «Šis ir izmēģinājums, lai redzētu, kāda ir cilvēku līdzdalība jaunajā formātā.»

«Mēs no tā ceram gūt mācību laika gaitā, lai redzētu, vai mēs varam to īstenot plašāk,» norāda «Facebook».

«Facebook» pasaulē lieto vairāk nekā miljards cilvēku, tomēr pret sociālo tīklu tiek vērsts arvien lielāks spiediens centienos panākt, ka tas risina jautājumus ap platformas ietekmi uz garīgo veselību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tradīcijas nemainās – akciju tirgu velk tehnoloģiju un sociālo tīklu grandi

ASV akcijas nupat aizsniegušās līdz jaunam vēsturiskajam maksimumam, un par šādu situāciju lielā mērā jāpateicas tā saucamajām FAANG grupas akcijām, kā tiek saukti Facebook, Apple, Amazon.com, Netflix un Google (Alphabet) vērtspapīri. Tas, ka šo «kompāniju-tirgus draugu» akciju cena aug straujāk un spēj «pavilkt» visu kopējo tirgu, patiesībā pēdējos gados ir gluži vai tradīcija. No šīm kompānijām tiek gaidīts, ka to ienākumi un peļņa joprojām, salīdzinot ar citiem, palielināsies spējāk – pat, ja ekonomikas ūdeņu temperatūra kļūs nedaudz mērenāka.

Tiek lēsts, ka Facebook, Alphabet un Amazon šogad savus ieņēmumus izdosies kāpināt vismaz par 20%. Salīdzinājumam - no visa ASV Standard & Poor’s 500 uzņēmumu kopuma šajā ziņā tiek gaidīts palielinājums par 3%, liecina Goldman Sachs Global Investment Research aplēses. Pagaidām tas arī apstiprinās, un lielākās daļas pasaules korporatīvo grandu iepriekšējā ceturkšņa finanšu atskaites ir labākas par pirms tam analītiķu uzburto ainu. Riska apetītei pieaugt palīdz arī tirgus dalībnieku pieņēmumi par to, kādu monetāro politiku varētu īstenot ASV Federālo rezervju sistēma un citas ietekmīgākās pasaules centrālās bankas - kļuvis skaidrs, ka monetārās politikas sabardzināšana vēl kādu laiku nebūs to dienas kārtībā (cerības uz vēl ilgi zemām procentu likmēm). Pārsvarā pozitīvākas gaidas saistās arī ar potenciālajiem tirdzniecības karu risinājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru