Gads iesācies ar mazumtirdzniecības apgrozījuma kāpumu, informē Ekonomikas ministrija.
2025.gada janvārī gada laikā mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums salīdzināmajās cenās pieauga par 2,1% (pēc neizlīdzinātiem datiem), ko galvenokārt ietekmēja zemā bāze 2024.gada janvārī. Tomēr mazumtirdzniecības apjoma kritums ir vērojams mēneša griezumā. Janvārī, salīdzinot ar decembri, mazumtirdzniecības apgrozījums saruka par 0,6% (sezonāli koriģēti dati), ko noteica tā samazinājums visās lielajās preču grupās.
Gada laikā mazumtirdzniecības apgrozījums strauji pieauga nepārtikas precēm, bet pārtikai un degvielai mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās.
Janvārī, salīdzinot ar iepriekšējā gada janvāri, nepārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 5,8%. Tas pieauga visās galvenajās nepārtikas preču grupās, izņemot apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu tirdzniecībā, kur apgrozījums samazinājās par 3,8%. Mazumtirdzniecības apgrozījums janvārī, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu, visstraujāk pieauga mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 26,3%). Straujš kāpums bija arī pulksteņu, juvelierizstrādājumu un citur neklasificētu jaunu preču mazumtirdzniecībā (par 14,3%), kosmētikas un tualetes piederumu tirdzniecībā (par 11,6%), tekstilizstrādājumu, paklāju, grīdsegu, tapešu, mēbeļu, apgaismes ierīču un cita veida mājsaimniecības piederumu tirdzniecībā (par 10,0%) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 8,6%). Mērenāks kāpums bija farmaceitisko medicīnisko piederumu tirdzniecībā (par 3,9%) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu tirdzniecībā (par 3,8%). Savukārt sporta preču un spēļu mazumtirdzniecībā, grāmatu, avīžu, kancelejas piederumu, audio un video ierakstu tirdzniecībā un ziedu, augu, sēklu, mēslošanas līdzekļu, istabas dzīvnieku un to barības tirdzniecībā apgrozījums praktiski saglabājās nemainīgs - attiecīgi pieauga tikai par 0,7%, 0,2% un 0,1%.