LB: pēc Prodexpo perspektīvā vairāki jauni līgumi 

Dalību lielākajā Austrumeiropā pārtikas izstādē Prodexpo 2013 a/s Latvijas balzams (LB) speciālisti vērtē kā veiksmīgu, jo interese par Latvijā ražotajiem dzērieniem bijusi liela.

Sandra Dieziņa, 18.2.2013

«Dalība Prodexpo 2013 Maskavā ir viennozīmīgi attaisnojusi mūsu mērķus – tas ir bijis ļoti produktīvs laiks jaunu partneru iegūšanai, kuri izstādē pārstāvēja ģeogrāfiski ļoti plašu reģionu no Somijas līdz pat Mongolijai. Plānojam, ka tuvākā pusgada laikā noslēgsim vairākus jaunus sadarbības līgumus un paplašināsim mūsu eksporta tirgu ģeogrāfiju un partneru loku,» vērtē LB Eksporta direktors Justs Dzedons. Potenciālie sadarbības partneri īpaši interesējušies par Rīgas Melno balzamu, Riga Black Vodka, Moka un Grand Cavalier Exclusive brendiju.

Liela interese bijusi par jaunāko LB ražojumu – degvīnu Riga Black Vodka. «Lai arī braukt uz Krieviju ar savu degvīnu varētu likties diezgan drosmīgs solis, tas ir noteikti attaisnojies, jo jau strādājam pie vairāku konkrētu eksporta piedāvājumu sagatavošanas šim produktam. Līdz ar Krievijā noteiktās minimālas degvīna cenas pieaugumu, importētie degvīni kļūst konkurētspējīgāki šajā tirgū, tādēļ Krievija noteikti būs nākamais Riga Black Vodka eksporta tirgus pēc Lielbritānijas,» stāsta LB Zīmolu direktors Valters Kaže. Kā potenciālos šī degvīna eksporta tirgus NVS valstu telpā viņš saredz arī Baltkrieviju, Kazahstānu, Moldovu. Uz Krieviju pērn tika eksportēti 17% no LB dzērieniem.

Kā stāsta Valters Kaže, Krievija ir pasaules lielākais degvīna tirgus – 2011.gadā šīs dzērienu kategorijas pārdošanas apjomi pēc starptautiskās nozares ekspertu IWSR statistikas Krievijā pārsniedza 2 miljardus litru, kamēr nākamā lielākā tirgus – ASV apjomi bija aptuveni trīskārt mazāki (0,6 miljardi). Pie tam, Krievijai raksturīgas ļoti spēcīgas ražošanas tradīcijas – vairāk kā 97% pārdotā degvīna apjoma ir vietējo ražotāju produkts.

Konkurence alkoholisko dzērienu segmentā izstādē bija ļoti izteikta, par ko liecina fakts, ka četras no astoņām izstādes ēkām bija veltīti tieši alkoholisko dzērienu piedāvājumiem. Kopumā 22 paviljonos bija pārstāvētas vairāk nekā 2000 kompānijas, to skaitā 336 alkoholisko dzērienu nozares uzņēmumi no 29 valstīm. 

No šīs sadaļas

Eiropas Ekonomikas un Sociālo lietu komiteja prasa, lai Eiropas Komisija atzītu, ka...

Konditorejas izstrādājumu ražotāja SIA Staburadzes konditoreja, ieguldot vairāk nekā 230 tūkst....

Alus darītava Aldaris uzsākusi jaunas alus šķirnes Zelta Check brūvēšanu....

Latvijas saldumu ražotājs Laima Krievijas un Austrumeiropas izstādē Prodexpo 2013 ieguvis trīs...

ASV miljardieris Vorens Bafets gatavojas iegādāties pārtikas milzi Heinz, darījuma vērtība -...

Piektdien izšķirsies Putnu fabrikas Ķekava liktenis – tiesa izskatīs uzņēmuma maksātnespējas...

Lai arī izmaksas kāpj, maiznieki izmaksu pieaugumu spiesti segt no iekšējiem resursiem...

Līdzšinējais a/s Valmieras piens valdes loceklis Dmitrijs Zernovs atstājis amatu uzņēmuma...

Pēc provizoriskām aplēsēm olu un olu produktu ražotāja a/s Balticovo apgrozījums pagājušajā...

Sabiedriskās ēdināšanas kompānijas a/s Lido īpašnieka un padomes priekšsēdētāja...