Karjera

Līderu atgriešanās: Piedāvājums, no kāda nemēdz atteikties

Anda Asere, 27.06.2018

Andris Drebeiniks

Foto: Paula Čurkste/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Speciālistiem, kam nav izšķiroši atrasties kādā konkrētā valstī, galvenais ir labi dzīves apstākļi

Tā uzskata IT kompānijas Visma Latvia pārdošanas un mārketinga vadītājs Andris Drebeiniks. Pirms vairākiem gadiem viņam bija piedāvājums kļūt par mobilo ierīču Prestigio mārketinga vadītāju Kiprā, tādējādi atbildot par 25 birojiem 47 valstīs – no tāda profesionālā izaicinājums nemēdz atteikties.

Ir bijis laiks, kad A. Drebeiniks ilgstoši dzīvoja lidmašīnā starp Rīgu un Helsinkiem, bet darbs Kiprā bija viņa pirmā pieredze ilgstoši strādāt ārpus Latvijas. Viņš šo darba piedāvājumu pieņēma, jo tas bija interesants un izaicinošs. «Nezinu nevienu kompāniju Latvijā, kas varētu piedāvāt šādu darbu. Galvenais iemesls piekrist šādam piedāvājumam bija vēlme pamēģināt ko tādu, kas Latvijā nebūs pieejams. Finansiālā pakete un viss pārējais īpaši neatšķīrās no piedāvājumiem Rīgā,» saka A. Drebeiniks. Viņš novērojis, ka Kiprā ir diezgan daudz latviešu. Daudzi no viņiem strādā IT jomā, tāpat saistībā ar šīs valsts nodokļu politiku tur ir daudz lielu Krievijas, Kazahstānas, Ukrainas un Baltkrievijas kompāniju mātesuzņēmumu. «Latviešu valodu tur var dzirdēt – arī ziemā, kad tūristi aizbraukuši. Piemēram, otra lielākā interneta nodrošināšanas kompānija Limasolā pieder latviešu un krievu puišiem no Bolderājas,» saka A. Drebeiniks.

Relaksētāk nekā Baltijā

Kipra ievērojami atšķiras no Ziemeļeiropas. A. Drebeiniks uzskata, ka kultūras, mentalitātes un ekonomikas ziņā Eiropa drīzāk sadalīta ziemeļu un dienvidu daļā, nevis austrumu un rietumu. «Kiprā cilvēki ir krietni vairāk relaksēti un neprecīzāki nekā Baltijā. Vietējais bizness vairāk ir orientēts uz konsultācijām, pakalpojumiem, infrastruktūras nodrošināšanu ārējām kompānijām, kā arī tūrismu. Es strādāju uzņēmumos, kur īpašnieki bija baltkrievi un krievi, un šīs kompānijas ļoti atšķiras no kipriotu biznesiem un bija vairāk amerikāniskas, orientētas uz strauju rezultātu sasniegšanu,» saka A. Drebeiniks.

Biznesa stratēģija bija ļoti mērķtiecīga orientēšanās uz rezultātu īsā laika posmā. Piemēram, ja pusgada laikā netiek sasniegts gaidītais rezultāts, viss tiek noārdīts līdz pamatiem un mēģināta cita pieeja. «Laika rezerve ir ļoti maza, ja salīdzina ar to, kā procesi notiek Ziemeļeiropā, kur uzņēmumi uz biznesu skatās ilgtermiņā,» viņš saka.

Visu rakstu Piedāvājums, no kāda nemēdz atteikties lasiet 27. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.

LASI ARĪ:

Līderu atgriešanās: Izmantoja iespēju strādāt Qatar Airways

Līderu atgriešanās: Man ļoti patīk dzīvot Latvijā

Līderu atgriešanās: Izlēma pamest dinamisko Londonas darba vidi

Līderu atgriešanās: Nolēma riskēt vēlreiz

Līderu atgriešanās: No zemes, kur gaisā virmo IT

Līderu atgriešanās: Iztausta Apple no iekšpuses

Komentāri

Pievienot komentāru