Otrdien, 1. jūlijā, stājas spēkā jaunā tālsatiksmes autobusu tarifu aprēķināšanas kārtība, un tas nozīmē, ka lidojums no Ventspils vai Liepājas uz Rīgu maksās lētāk nekā brauciens ar autobusu. Tajā pašā laikā starppilsētu autobusa biļetes cena atsevišķos maršrutos sadārdzinās teju trīskārt. Ar 1. jūliju dārgākas paliek arī vilcienu biļetes, ziņo Neatkarīgā Rīta Avīze.
Līdz šim katrs pārvadātājs maksu par braukšanu noteica pēc saviem ieskatiem, taču no 1. jūlija biļetes cena tiek aprēķināta visos maršrutos vienādi, proti: 2.2 santīmi par vienu kilometru plus iekāpšanas maksa – 40 santīmu. Saskaņā ar jauno tarifu aprēķināšanas metodiku šobrīd atlidot ar lidmašīnu no Ventspils vai Liepājas uz Rīgu, ieskaitot lidostas nodokļus, ir lētāk nekā braukt šo paši maršrutu ar autobusu. Lidojums ar airBaltic no šīm pilsētām maksā 4.10 LVL, bet autobusa biļete no Liepājas – 5.25 LVL, bet no Ventspils – 4.55 LVL.
Iekāpšanas maksu maksā ikviens starppilsētu autobusu pasažieris, neatkarīgi no tā, cik lielu attālumu viņš ar autobusu veic. Tas nozīmē, ka nobraucot, piemēram, kaut vai tikai vienu pieturu, kuras garums ir pieci kilometri, par braucienu būs jāmaksā 51 santīms.
Arī AS Pasažieru vilciens no 1. jūlija maina braukšanas maksu iekšzemes dzelzceļa pasažieru pārvadājumiem. Braukšanas maksa attālumā līdz 23 kilometriem netiek mainīta, attālumā no 24 līdz 50 kilometriem maksa pieaug par 1–20 procentiem, attālumā no 51 līdz 283 kilometriem maksa palielinās par 20–25 procentiem. Salīdzinot ar starppilsētu autobusu tarifu paaugstinājumu, vilcienu biļešu cenu kāpums ir remdenāks, lai gan atsevišķos maršrutos cena ir palielinājusies par 25%.
Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka šī gada pirmajā ceturksnī pa dzelzceļu pārvadāto pasažieru skaits samazinājies par 3.2%, savukārt pasažieru pārvadājumi ar starptautiskās satiksmes autobusiem ir sarukuši par 6.6%. Ar regulārās satiksmes autobusiem gada pirmajos trīs mēnešos pārvadāja 46 miljonus pasažieru, kas ir par 10.1% mazāk nekā 2007. gada pirmajā ceturksnī.
Visticamāk, pieaugot vilcienu un autobusu biļešu cenām, nākotnē pasažieru būs vēl mazāk.