Jaunākais izdevums

Pirmie Polijā ražotie Solaris autobusi Liepājā nonāks aprīļa beigās, pakāpeniski nomainot 17 gadus vecos un bieži lūstošos autobusus, kas pasažieru pārvadājums veica līdz šim, informē Liepājas pilsētas pašvaldības aģentūra Liepājas sabiedriskais transports.

Plānots, ka pirmie jaunie autobusi Liepājas pilsētas maršrutu tīklā varētu uzsākt kursēt jau tuvāko nedēļu laikā, bet pilnībā autobusus Liepājas ielās plānots nomainīt tiklīdz pārvadātājs AS Liepājas autobusu parks tos saņems no ražotāja.

No 14. līdz 16. aprīlim AS Liepājas autobusu parks pārstāvji dosies uz Solaris rūpnīcu Polijā, lai piedalītos apmācībās par jaunajiem autobusiem un jau drīz pēc tam pirmos autobusus vestu uz Liepāju.

Pavisam Liepājas pilsētas vajadzībām tiks saražoti 43 jauni, moderni zemās grīdas Solaris autobusi, kas veiks reisus 1., 3., 4., 6., 6.a, 9., 9.a, 10., 10.a, 11., 11.a, 904., 912., 912.a un 912.b maršrutā. Zemās grīdas autobusiem visas durvis atrodas vienā līmenī, iekāpšana ir bez pakāpieniem un pasažieru salonā nav pakāpienu ejās, kas atvieglos iekļūšanu autobusā un pārvietošanos gan māmiņām ar bērnu ratiņiem, gan cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Pie vidējām durvīm autobusos būs uzstādīta rampa invalīdu ratiņu iebraukšanai autobusā.

Lai cilvēki ar redzes traucējumiem varētu droši un patstāvīgi pārvietoties sabiedriskajā transportā, jaunajos autobusos pie iekāpšanas durvīm būs skaļrunis, kas, durvīm atveroties, nosauks autobusa maršruta numuru. Tāpat autobusi būs aprīkoti ar elektroniskajām maršruta zīmēm, kuras labi nolasāmas gan diennakts gaišajā, gan tumšajā periodā un ļaus jau no attāluma identificēt to kā sabiedrisko transportu, bet grīdas līmeņa maiņas vietas un pakāpieni autobusā būs atzīmēti kontrastējošā dzeltenā krāsā.

Jaunajos autobusos būs uzstādīta klimata kontrole, 22 collu liels, augstas izšķirtspējas monitors, audio atskaņošanas iekārtas ar kuru palīdzību gan vizuālā, gan audio formā tiks sniegta informācija par maršruta galapunktu, nākamo pieturu, maršruta numuru, bet starplaikā starp pieturvietām pasažieri tiks informēti par dažādiem pasākumiem un notikumiem pilsētā. Pasažieru durvis būs aprīkotas ar sensoriem, kas neļauj durvīm aizvērties, ja ir pretestība starp tām (pasažieris, bagāža), tāpat autobusam būs uzstādīts bloķēšanas mehānisms, kas nodrošinās to, ka autobuss nevar braukt ar atvērtām vai bojātām durvīm. Četri autobusi būs aprīkoti ar pasažieru skaitīšanas sistēmu pie visām pasažieru iekāpšanas un izkāpšanas durvīm, kas nodrošinās nepārtrauktu, automātisku pasažieru skaitīšanu. Tāpat kā jaunajos mazas ietilpības autobusos, arī Solaris autobusos būs uzstādīta video novērošana.

Salīdzinājumā ar autobusiem, kas līdz šim kursēja Liepājas pilsētas maršrutu tīklā, daži no kuriem ir ražoti jau pirms 17 gadiem, jaunie autobusi ir videi draudzīgāki un aprīkoti ar jaunākās paaudzes Euro6 dzinējiem, kas samazina izmešu daudzumu un trokšņu līmeni pilsētā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Nolemj ievērojami palielināt braukšanas maksu Liepājas sabiedriskajā transportā

LETA, 16.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas dome pēc ilgām diskusijām pieņēmusi lēmumu no 1.jūnija ievērojami palielināt braukšanas maksu Liepājas sabiedriskajā transportā.

Jaunie saistošie noteikumi vēl jāapstiprina Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā.

Braukšanas maksu vienam braucienam plānots noteikt iepriekšpārdošanā 0,70 eiro, bet, pērkot pie vadītāja, - 0,80 eiro. Līdz šim tie bija attiecīgi 0,57 un 0,70 eiro, līdz ar to biļešu cenas pieaugums plānots aptuveni 22,8% apjomā.

Abonementa biļešu maksu, līdzīgi kā līdz šim, tiek plānots noteikt diferencēti atkarībā no izvēlētā transporta veida, kā arī izmantošanas biežuma. Mēnešbiļete braukšanai autobusā katru dienu izmaksās 30 eiro, turpretī braukšanai darba dienās - 22 eiro vai dienas vidū - 19 eiro. Līdzīgi maksa tiks diferencēta arī tramvaja mēnešbiļetēm attiecīgi 26 eiro, 22 eiro vai 17 eiro atkarībā no biļetes veida.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

28. aprīlī Liepājas autobusu parka teritorijā, Cukura ielā 8/16, notika jauno Solaris zemās grīdas autobusu prezentācija. Tie no trešdienas, 29.aprīļa, sāks kursēt Liepājas ielās, vēsta reģionālais medijs Kursas Laiks.

Jaunās paaudzes Solaris autobusi aizvietos līdzšinējos Liepājas sabiedriskā transporta autobusus, no kuriem daudzi pārsnieguši pat 20 gadu vecumu un ir gan morāli, gan fiziski novecojuši, nespējot nodrošināt pasažieriem nepieciešamo pakalpojuma kvalitāti, skaidro pilsētas pašvaldības aģentūra Liepājas sabiedriskais transports.

Saskaņā ar iepirkumu Liepājas pilsētas maršruta tīklu apkalpos 43 jauni zemās grīdas Solaris autobusi.

Liepājas autobusu parks ar Polijas uzņēmumu Solaris Bus&Coach S.A. noslēdzis 7,7 miljonus eiro vērtu līgumu par jaunu autobusu piegādi. Samaksa saskaņā ar līgumu tiks veikta pa daļām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Liepājas autobusu parks autobusu iegādei piešķir 10,3 miljonus eiro

Lelde Petrāne, 19.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Liepājas autobusu parks sadarbībā ar Nordea Finance Latvia realizējusi projektu jaunu pilsētas autobusu iegādei sabiedriskajiem pasažieru pārvadājumiem. Projektu finansējusi Nordea Finance Latvia par kopējo projekta finansējumu 10,3 miljonu eiro apmērā, liecina medijiem sniegtā informācija.

AS Liepājas autobusu parks un Nordea Finance Latvia kopīgi realizētā projekta Par jaunu mazas ietilpības un pilsētas autobusu iegādi sabiedriskajiem pasažieru pārvadājumiem ietvaros finansēta 43 Solaris pilsētas zemās grīdas autobusu un 14 Mercedes Benz ražoto mikroautobusu iegāde.

AS Liepājas autobusu parks pārstāvis Leonīds Krongorns komentē: «Jaunie autobusi aizvietos līdzšinējos Liepājas sabiedriskā transporta autobusus, no kuriem daudzi pārsnieguši pat 20 gadu vecumu un ir gan morāli, gan fiziski novecojuši, nespējot nodrošināt pasažieriem nepieciešamo pakalpojuma kvalitāti.»

Jaunie AS Liepājas autobusu parks autobusi būs aprīkoti ar elektroniskajām maršruta zīmēm, ļaujot gan dienas gaišajā, gan tumšajā laikā no attāluma identificēt sabiedrisko transportu. Jaunajos autobusos būs uzstādīta arī klimata kontrole, 22 collu liels augstas izšķirtspējas monitors un audio atskaņošanas iekārtas, ar kuru palīdzību gan vizuālā, gan audio formā tiks sniegta informācija par maršruta galapunktu, nākamo pieturu, maršruta numuru, bet starplaikā starp pieturvietām pasažieri tiks informēti par dažādiem pasākumiem un notikumiem pilsētā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot aptuveni 5,5 milj. eiro, PSIA Ventspils reiss iecerējis iegādāties 15 videi draudzīgus autobusus un izveidot to uzlādes infrastruktūru

To intervijā Dienas Biznesam stāsta PSIA Ventspils reiss direktors Arvis Bernics. Viņš norāda, ka, lai uzņēmums spētu nodrošināt kvalitatīvu pakalpojumu ar pietiekami zemu pašizmaksu, jāmeklē arvien jauni risinājumi, sabalansējot pasažieru intereses ar uzņēmuma iespējām.

Fragments no intervijas:

Kāpēc izvēlējāties iegādāties elektroautobusus?

Uzņēmuma ilgtermiņa attīstības plāns paredz ne tikai paaugstināt pasažieru pārvadājumu kvalitāti, bet arī samazināt izmešus, cik vien to ļauj autobusu tehnoloģiskās iespējas. Vienā vārdā sakot – elektroautobusi ir apkārtējai videi un arī iedzīvotājiem draudzīgāki nekā tie, kuri izmanto dīzeļdegvielu. Atšķirībā no Rīgas, Liepājas vai Daugavpils Ventspilī sabiedriskais transports vienmēr ir balstījies uz autobusiem, kuri patērē dīzeļdegvielu, bet padomju laikos – arī benzīnu. Iecerēts, ka 2019. gadā būs 15 jauni videi draudzīgi autobusi, no kuriem 14 būs elektroautobusi. Lai arī elektroautobusi nav nekāds know how, tomēr Ventspilī plānoti mazas ietilpības elektroautobusi, kādu citviet nav. Kāpēc mums tādi vajadzīgi? Tāpēc, ka Ventspilī 80% maršrutu apkalpo mazas ietilpības autobusi, jo tos izvēlas pasažieri. Plānots, ka 14 no jaunajiem autobusiem būs tieši mazas ietilpības. Tā nebūs 100% autobusu parka nomaiņa, bet gan tikai to, kuri apkalpo pilsētas galveno maršrutu, kur tiek pārvadāti 60% no visiem pilsētas pasažieriem. Pārējos maršrutos paliks autobusi ar dīzeļdzinējiem. Tas nozīmā, ka dīzeļdegvielas iepirkums samazināsies, bet tā vietā tiks meklēts elektroenerģijas piegādātājs. Kopējās investīcijas 5,5 milj. eiro apmērā sākotnēji šķiet iespaidīgas, tomēr jārēķinās, ka uzņēmumam ir jāizveido attiecīga infrastruktūra – uzlādes stacijas ne tikai garāžā, bet arī šī maršruta galapunktos. Tomēr maršrutos, kur strādā tikai viens autobuss, tas tā arī paliks ar dīzeļdegvielu, jo tajos izmantot elektroautobusus nav ekonomiski izdevīgi. Tuvākajā laikā šādu maršrutu elektrifikācija nav paredzēta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien A/S Liepājas autobusu parks teritorijā tika prezentēti jaunie mazās ietilpības autobusi, kas no 1.marta sāks kursēt Liepājas ielās, informēja Liepājas pilsētas pašvaldības aģentūra Liepājas sabiedriskais transports.

Jaunajos autobusos ir uzstādīta klimata kontrole (ar gaisa kondicionētāju). Pasažieriem labi pārredzamā vietā ir novietots augstas izšķirtspējas monitors, kas atkarībā no autobusa atrašanās vietas reisa laikā attēlos informāciju par maršruta galapunktu, nākamo pieturu, maršruta numuru u.c. Tāpat ekrānā būs iespēja izvietot informāciju par aktuālākajiem pasākumiem Liepājā, padarot braucienu interesantāku un informējot pēc iespējas lielāku iedzīvotāju skaitu par pilsētā notiekošo. Autobusā darbosies arī audio informācijas atskaņošanas iekārtas, kas automātiski informēs pasažierus par nākamās pieturvietas nosaukumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bauskas SIA «Aips» transporta bāze papildināta ar trim jauniem autobusiem. Zaļas krāsas «SOR» markas braucamie sestdien, 17. janvārī, Bauskā ieripoja no Čehijas, vēsta reģionālais medijs Bauskas Dzīve.

Viens no šoferiem, kas veica vairāk nekā tūkstoš kilometru garo pārbraucienu no rūpnīcas Austrumčehijā, bija darbnīcu vadītājs Ints Nolbergs: «Kāda var būt braukšana ar jaunu autobusu?! Protams, ka laba. Šofera sēdeklis ērts, autobuss viegli ripo, ir ērti manevrējams. Uzskatu, ka šoferiem būs laba strādāšana.»

Čehijā ražotie «SOR» markas autobusi ir plaši izplatīti Igaunijā, kur to skaits sasniedz divus simtus. Pirms gada pāris šādi braucamie iegādāti Jēkabpils autobusu parkā.

Bauskā nopirktajos «SOR» autobusos ir 32 sēdvietas, tikpat stāvvietu.

SIA «Aips» valdes loceklis Uldis Kolužs Bauskas Dzīvei atklāj, ka uzņēmums izvēlējies šos 132 000 eiro vērtos autobusus, jo to cena atbilst piedāvātajam komforta līmenim. Šie uz «Iveco» bāzes ražotie braucamie ir krietni lētāki nekā kaimiņos, Jelgavā, tapušie «Amoplant» busi. Turklāt «SOR» autobusi piemēroti ne tikai starppilsētu, bet arī vietējiem pārvadājumiem. U. Kolužs neslēpj, braucamie sagādāti, lai strādātu Rīgas līnijā, taču tos izmantos arī lauku maršrutos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Liepājas autobusu parks par pusmiljonu eiro iegādāsies jaunus autobusus

Žanete Hāka, 03.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies AS Liepājas autobusu parks izsludinātais konkurss par jaunu starppilsētu autobusu piegādi sabiedriskajiem pasažieru pārvadājumiem, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Iepirkums tika veikts sarunu procedūras veidā, publicējot dalības uzaicinājumu un par uzvarētāju izvēlēts saimnieciski visizdevīgākais piedāvājums.

Par uzvarētāju atzīta SIA Domenikss, kas piegādās autobusus par 571,5 tūkstošiem eiro.

AS Liepājas autobusu parks darbojas trīs pasažieru pārvadājumu jomās, nodrošinot Liepājas pilsētas satiksmi, reģionālos vietējos (rajona) pārvadājumus un starppilsētu maršrutus uz Rīgu, Jūrmalu, Ventspili, Talsiem, Kuldīgu, Jelgavu, Bausku, Ogri u.c.

Pārvadāto pasažieru skaits gadā ir 12,7 miljoni, un uzņēmumam kopā ir 138 autobusi. Kompānijā strādā 294 darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Skrundas novadā ierīko speciālu lapu savākšanas laukumu, aizsargā zivju resursus

Dienas Bizness, 19.10.2015

«Lapu savākšanas laukumā nogādātās lapas pavasarī tiks izmantotas kā komposta materiāls,» stāsta Zane Eglīte.

Foto: Aivars Liepiņš, Dienas mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Sakopt vidi, savu tuvāko apkārtni latviešiem ir goda lieta. Tā ir laba, jau vēsturiski izveidojusies tradīcija – līdzīgi kā sacensties par sakoptākās lauku sētas vai pagasta titulu. Taču vides sakopšana ir arī dzīves nepieciešamība, un tās pašvaldības, kas vēlas ieguldīt šajā jomā, to arī dara,» apliecina Skrundas novada domes priekšsēdētāja Loreta Robežniece.

Citviet Latvijā lapu grābšanas sezona jau rit pilnā sparā, turpretim Skrundā koki tikai sāk krāsoties. Ko darīt ar nobirušajām lapām – katrā vietējā saimniecībā ir savs atšķirīgs viedoklis. Viesojoties Igaunijā, Skrundas novada domes vadītāja novērojusi, ka kaimiņzemē rudens lapām piebiris parks šķiet dabisks process, kurā iejaukties nav obligāti. «Latvieši savukārt gatavi sagrābt katru lapiņu. Esam izveidojuši speciālu lapu laukumu,» stāsta L. Robežniece. Saskaņā ar normatīvo aktu prasībām lapu laukums jāierīko pēc līdzīgiem tehniskajiem noteikumiem kā šķirotajiem atkritumiem – teritorijai jābūt nožogotai, ar cieto segumu. «Vides pārvalde pašvaldībām iesaka veidot šādus laukumus, un mēs bijām radoši – atradām piemērotu vietu ražošanas teritorijā, sadarbībā ar Skrundas komunālo saimniecību startējām Vides investīciju fonda projektu konkursā, saņēmām atbalstu un laukumu izveidojām uz vecā angāra pamatiem,» stāsta Skrundas novada pašvaldības Attīstības nodaļas vadītāja Zane Eglīte. Projekta realizācija gan prasījusi kārtot daudz formalitāšu. Z. Eglīte norāda: «Mazām pašvaldībām lapu laukumu ierīkošanai nevajadzētu piemērot tādas pašas prasības kā lielajiem šķiroto atkritumu poligoniem. Vajadzētu vērtēt pēc situācijas.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

FOTO: TOP 10 pēc apjoma lielākie automobiļu ražošanas nozares uzņēmumi Latvijā

Db.lv, 11.10.2018

SIA Bucher Municipal

Neto apgrozījums, milj.eiro (2017): 47.9

Neto apgrozījuma pārmaiņas, milj.eiro (2017/2013): 30.4

Neto apgrozījuma pārmaiņas, % (2017/2013): 174

Produkcijas apraksts: Komunālo mašīnu ražošana.

Citas piezīmes: 2015.-2016.g. atklāja trīs jaunas montāžas līnijas, kuras tika pārceltas no Lielbritānijas un Šveices rūpnīcām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecība pēdējos gados demonstrējusi labu izaugsmi, un viena no nozarēm, kas to sekmējusi, ir automobiļu, piekabju un puspiekabju ražošana. Vēl vairāk - autobūves nozare šogad augusi visstraujāk, un līdzšinējie investīciju plāni liek cerēt uz strauju izaugsmi arī nākotnē, prognozē Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska.

Šī ziņa daudzos skeptiķos izraisa vismaz smīnu, ja ne skaļus smieklus, – kopš kura laika Latvija ražo automobiļus? Šķiet, vidējam latvietim pašmāju automobiļu ražošana asociējas tikai ar padomju laikā ražotajiem mikroautobusiem «Latvija» un pastāv uzskats, ka nedz pirms tam, nedz pēc nozare nav eksistējusi un vairs neeksistē. Tomēr tā nebūt nav, viņa uzsver.

Latvijai un latviešiem (dažu interesantu faktu dēļ paplašināšu stāstu arī izcelsmes virzienā) ir saistība ar automobiļu ražošanu teju kopš autobūves pirmsākumiem, tādēļ, pirms aplūkojam nozares sniegumu pēdējās desmitgadēs, nedaudz ielūkosimies vēsturē. To palīdzēs atklāt Rīgas Motormuzeja informācija, Edvīna Liepiņa un Andra Biedriņa grāmata «Rīgas auto» un citi avoti, saka eksperte.

Komentāri

Pievienot komentāru