Mazās ostas apdalītas, pārējie par naudu vēl plēsīsies 

No transporta nozarei domātajiem ES fondu līdzekļiem reģionālajām ostām netiek nekā; lielajām ostām un pilsētām jāgatavojas konkurencei 1,3 mljrd. apguvē.

Egons Mudulis, 2014. gada 13. novembris plkst. 8:49

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Pēc šā gada jūnija, kad tika apstiprināts Partnerības līgums Eiropas Savienības (ES) investīciju fondu 2014.–2020. gada plānošanas periodam, nākamais solis ir darbības programma. Eiropas Komisijai (EK) pret to būtisku iebildumu vairs neesot, sarunā ar DB norāda Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretāra vietniece Ilze Aleksandroviča. Kaut arī Nacionālajā attīstības plānā 2020 (NAP) reģionālajām ostām bija paredzēti līdzekļi ledlaužu iegādei, šobrīd tās ir palikušas tukšā. Atliek vien finansējuma piesaistīšana jahtu tūrismam vai zvejniecībai, taču tas nav risinājums, kas varētu būtiski palielināt kravu apjomu ostās vai radīt jaunas darbavietas reģionā.

Gan SM, gan ostu pārstāvju teiktais liecina, ka bēdīgajam iznākumam ir divi cēloņi. Fondu naudas beigu beigās bijis mazāk, kā plānots NAP, un pašas ostas nav varējušas vienoties, kādā veidā tad ledlauzis darbotos, ņemot vērā, ka tas būtu jāsadala starp divām ostām. Savukārt, ja tas tiktu iznomāts citām ostām, rastos problēmas ar valsts atbalsta jautājumu. Tas viss nav ļāvis nonākt pie kopsaucēja. Līdz ar to šobrīd viena no retajām iespējām, kas tiek piedāvāta reģionālajām ostām, ir pārrobežu projekti jahtu tūrismā, norāda Rojas ostas pārvaldnieks Jānis Megnis. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā (VARAM) skaidro, ka mazās ostas var pretendēt uz Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu Igaunijas–Latvijas programmas prioritārajā virzienā Labāks ostu tīkls, kur atbalstāmie pasākumi ir pieejamo pakalpojumu uzlabošanas, vienotas tīkla veidošanas un mārketinga aktivitātes. Savukārt Centrālā Baltijas jūras reģiona programmas prioritārais virziens Labi savienots reģions ir vērsts uz esošo mazo ostu pakalpojumu uzlabošanu tūrisma attīstības veicināšanai. Finansējuma apmēru projekta īstenotājam VARAM šobrīd minēt nevarot, jo par to vēl nav panākta vienošanās dalībvalstu starpā, gatavojot nosacījumus pirmajam projektu konkursam.

Pēc J. Megņa teiktā, provizoriski mazās ostas varētu iegūt līdz 300 tūkst. eiro jahtu tūrisma attīstībai, taču mūsu platuma grādiem tam tāpat nebūtu lielas nozīmes (novada ekonomikas un jaunu darbavietu radīšanas ziņā), izveidojot ap 100 m garu peldošu piestātni. Pagaidām ideja par līdzekļu piesaisti jahtu tūrismam vēl ir bērnu autiņos, saka Salacgrīvas ostas pārvaldnieks Ivo Īstenais, jo neesot pat skaidrības, kas varētu būt potenciālais sadarbības partneris Igaunijā.

Visu rakstu Mazās ostas apdalītas, pārējie par naudu vēl plēsīsies lasiet ceturtdienas, 13. novembra, laikrakstā Dienas Bizness (9. lpp.)!

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2014. gada 23. oktobris plkst. 12:02

Patlaban transporta nozarē lielākais izaicinājums ir sauszemes koridoru attīstība un kravu piesaiste...

2014. gada 17. oktobris plkst. 12:31

Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrs pieņēmis lēmumu ierakstīt komercreģistrā komercsabiedrību...

2014. gada 07. oktobris plkst. 19:59

Valsts galvenā autoceļa Rīga – Bauska – Lietuvas robeža (Grenctāle) Ķekavas apvedceļa...

2014. gada 30. septembris plkst. 13:41

No periodiskās tehniskās apskates veikšanas turpmāk būs atbrīvoti transportlīdzekļi,...

2014. gada 19. septembris plkst. 12:23

Valsts akciju sabiedrības Latvijas dzelzceļš (LDz) akcionārs Satiksmes ministrijas personā...

Nepalaid garām

Pēdējā laikā būtiski pieaudzis elektrisko skrejriteņu vandālisma gadījumu skaits, stāsta koplietošanas...

Vai bērnam ir jābūt algas grāmatiņā, lai saņemtu IIN atvieglojumus jeb -...

«Pastāvēs, kas pārmainīsies - šis ir par mums un tieši tamdēļ mēs...

Egļu un priežu skujas var kļūt par vienu no Latvijas bioekonomikas stūrakmeņiem,...

Ēdināšanas biznesa veiksme tikai desmit procentu apmērā atkarīga no garšīgas kotletes, uzskata...

Jau tuvāko gadu laikā Andrejsala var kļūt par dinamiskāko attīstības vietu, jo...

No šīs sadaļas
2014. gada 13. novembris plkst. 8:23

Prāmju operatora Stena Line darbības stratēģija nākamgad ir vērsta uz to, lai...

2014. gada 12. novembris plkst. 10:07

Trešdien, 12.novembrī, 53.autobusu maršrutā savā pirmajā reisā devās pirmie divi...

2014. gada 12. novembris plkst. 9:53

Salīdzinoši zemais atalgojums neļauj lidostas Rīga valdei piesaistīt starptautiskus aviācijas...

2014. gada 12. novembris plkst. 8:16

Daugavpilī izgatavoti pirmie vagoni; priekšā sertifikācija un klientu meklēšana,...

2014. gada 11. novembris plkst. 18:54

Liepājā tramvaja līnijas renovācijas darbi Brīvības ielā sāksies nākamajā nedēļā, aģentūrai...

2014. gada 11. novembris plkst. 18:46

Pilnsabiedrība RB Latvija, kura veic Rail Baltica II Latvijas posma detalizētu tehnisko...

2014. gada 11. novembris plkst. 18:23

Jaunā starptautiskās lidostas Rīga valde varētu tikt iecelta šonedēļ, žurnālistiem otrdien...

2014. gada 11. novembris plkst. 16:30

Starptautiskās lidostas Rīga valdei un tās akcionāram Satiksmes ministrijai (SM) bija atšķirīgs...

2014. gada 11. novembris plkst. 14:12

Otrdien, 11.novembrī, akcionārs pieņēmis četru līdzšinējo VAS Starptautiskā lidosta...

2014. gada 11. novembris plkst. 12:44

Eiropas Komisijas (EK) izveidotā programma TEN-T, kas paredzēta transporta infrastruktūras būvniecības...