Citas ziņas

Media House: Latvijā interneta reklāmas pieaugums tuvāko trīs gadu laikā būs 4 reizes

,11.04.2007

Jaunākais izdevums

Kopumā, salīdzinot ar 2006. gadu, reklāmas tirgus Latvijā pieaugs 2 reizes.

SIA Media House valdes loceklis Juris Liepiņš informē, ka kompānija veikusi pētījumu par prognozēm reklāmas tirgū interaktīvajā vidē. Pētījuma rezultāti esot pārsteidzoši, jo secināts, ka visstraujākais pieaugums Latvijā gaidāms interaktīvo mediju tirgus daļā, tai pat laikā atsevišķu mediju reklāmas tirgus daļa var ievērojami samazināties. "Pašlaik apkopojam rezultātus par prognozēm pārējo mediju reklāmas tirgus jomā, kurus publiskosim tuvāko divu nedēļu laikā," saka Juris Liepiņš.

Laika posmā līdz 2009. gadam, interaktīvo mediju reklāmas tirgus Latvijā pieaugs līdz pat 4 reizēm.

Pieaugums rēķināts, salīdzinot ar 2006. gada reklāmas rādītājiem. Ja pērn interaktīvo mediju tirgus daļa bija 4, 3%, tad līdz 2009. gadam tas pieaugs līdz 8, 6%.

"Tas nozīmē, ka līdz 2009. gadam prognozējams reklāmas tirgus apjoma pieaugums interaktīvajā vidē līdz pat 12 miljoniem latu, kas ir nedaudz vairāk nekā žurnālu reklāmas ieņēmumi 2006. gadā," skaidro J. Liepiņš.

Media House speciālisti uzsver, ka jēdzienu interneta mediji mūsdienās vajadzētu aizstāt ar "interaktīvie mediji", iekļaujot tajā ne tikai internetu, bet arī mobilos interaktīvos risinājumus, interaktīvo TV, utt.. Interaktīvā vide ir saistīta ar strauju augstāko tehnoloģiju attīstību, kas reklāmas devējiem paver iespējas izmantot jaunas radošas idejas daudz efektīvāk.

"Efektivitātes ziņā šī vide ir pasakaina, jo sniedz iespējas ne tikai izmantot jaunāko tehnoloģiju iespējas, bet arī nekavējoties nomērīt reklāmas kampaņas rezultātus un attiecīgi uzreiz reaģēt, ņemot vērā to datus," informē Media House vadītājs Juris Liepiņš.

Informāciju sagatavoja:

Media House

Sabiedrisko attiecību konsultante

Iveta Antonišķe

Tālrunis: 26517416, 7358922

e-pasts: [email protected]

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no uzņēmēju vidū lasītākajiem laikrakstiem Dienas Bizness no šodienas piedzīvo jaunas izmaiņas un gatavs būt uz viļņa arī šajā pārmaiņu laikā.

emDienas Bizness/em mainās To Db vadība uzsvēra uzņēmuma rīkotajās brokastīs ar sadarbības partneriem - mediju aģentūrām. Tikšanās laikā reklāmas nodaļas vadītājs Juris Rožkalns apbalvoja 2008. gada labākos Dienas Biznesa sadarbības partnerus, kuru Reklāmas aģentūru TOP 3 iekļuvuši Media House, Omnicom Media Group (OMG Latvia, OMD Latvia PHD Latvia) un MMS Communications (Starcom, Zenithoptimedia, Reactive). Tāpat viņš atzinīgi novērtēja veiksmīgu sadarbību ar vadošajām Reklāmas aģentūrām: Media Scope, Inspired Communicatins, Mediacom Latvia, Carat, Media Bridge, Creative Media Services, Media Pool, Media Planning Group, Reklāmas līnija L un L.

Enerģētika

VID panākums tiesā norāda uz versiju par Lūša un Aišpura nogalināšanu

Lato Lapsa kopā ar Kristīni Jančevsku, Baltic Screen, speciāli Db,06.08.2008

Jelgavas gaļas kombināta vadības pārstāvji tiesībsargus vairākkārt informēja, ka ar Grupa Media saistītas personas cenšas piespiest uzņēmumu pārskaitīt arestētos līdzekļus kādai trešajai personai. Pašlaik gan nav zināms, cik nopietni izmeklētāji Aigara Lūša (attēlā) slepkavību saista ar naudas atmazgātāju mēģinājumiem jebkādā veidā atgūt savus līdzekļus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Finanšu policijas panākumi, Latgales priekšpilsētas tiesai par naudas atmazgāšanu notiesājot SIA Grupa Media valdes locekli Ernestu Jansonu, netieši norāda uz versiju par iemesliem, kuru dēļ pagājušā gada septembrī un šā gada janvārī tika nogalināti uzņēmēji Gatis Aišpurs un Aigars Lūsis.

Notiesā par atmazgāšanu

Šā gada 27. jūnijā Rīgas Latgales priekšpilsētas tiesa mazpazīstamās SIA Grupa Media – 2005. gadā dibinātas kompānijas ar minimālo 2000 latu pamatkapitālu un Panama ofšorā Goldbeam Trading Inc. noslēptiem īpašniekiem – valdes loceklim Ernestam Jansonam piesprieda nosacītu piecu gadu cietumsodu un 8 000 latu naudassodu.

Šis spriedums tika pasludināts, tiesai 1974. gadā dzimušo E. Jansonu atzīstot par vainīgu pēc Krimināllikuma 218. panta otrās daļas un 195. panta trešās daļas – par izvairīšanos no nodokļu nomaksas un par noziedzīgi iegūtu finanšu līdzekļu legalizēšanu lielā apmērā vai organizētā grupā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai uzzinātu, kā un ar kādiem instrumentiem vēlēšanās startējošie politiskie spēki plāno risināt valstiski svarīgus jautājumus, Dienas Bizness uz sarunu aicināja 14. Saeimas vēlēšanās startējošo partiju un to apvienību sarakstu izvirzītos Ministru prezidenta amata kandidātus.

Dienas Bizness visiem piedāvāja trīs pamatjautājumus, kas atainoti uzskatāmos grafikos:

  1. Par iedzīvotāju skaita samazināšanos, kas novērota pēdējo 30 gadu laikā.
  2. Par uzņēmumos nodarbināto skaita sarukumu, kas īpaši izteikti vērojams 2020. - 2021. gadā.
  3. Pēdējā laikā nepieredzēti augstā inflācija, kura pārsniegusi 21%, kaut arī eirozonā, kurā ir arī Latvija, tā ir tikai nepilnu 9% līmenī.

Dienas Biznesa jautājumi aicina nevis kritizēt esošo, bet piedāvāt risinājumus situācijai, aicina atbildēt uz svarīgāko - ko darīt, lai palielinātu iedzīvotāju skaitu valstī, būtu vairāk darba vietu un inflācija atgrieztos «saprātīgos rāmjos».

Citas ziņas

755 miljoni eiro Eiropas kino industrijai

,13.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunā programma MEDIA 2007 turpmāko septiņu gadu laikā nodrošinās 755 miljonus eiro Eiropas kino industrijas sekmēšanai, Db.lv informēja Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā.

Gandrīz 65% kopējā budžeta tiks izmantoti, lai vienkāršotu Eiropas kino produkcijas apriti Eiropas valstīs un visā pasaulē. MEDIA 2007, jo īpaši maziem un vidējiem uzņēmumiem, atvieglina piekļuvi finansējumam un paredz plašāku ciparu tehnoloģiju izmantojumu, lai Eiropas audiovizuālā nozare kļūtu konkurētspējīgāka.

ES komisāre informācijas sabiedrības un saziņas līdzekļu jautājumos Viviāna Rēdinga akcentēja: "Ciparu tehnoloģijas pēc būtības pārveido kino nozares darbību. Lai nodrošinātu panākumus, ir jāsper nozīmīgs solis uz priekšu digitalizācijas virzienā, apmācot nozares profesionāļus, modernizējot kinoteātrus un izstrādājot jaunus izplatīšanas līdzekļus. MEDIA 2007 nodrošina pareizos instrumentus, lai Eiropas kino industrija varētu virzīties uz šo mērķi."

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Videolekciju cikls Latvijas mežu sertifikācijas padomes Meža programmas 2024 ietvaros, sabiedrības informētības, kā arī mežu īpašnieku zināšanu un izpratnes par meža nozares ilgtspējīgu attīstību veicināšanai.

Videolekcijas publicētas portālā https://www.lmsp.lv/latvijas-meza-programma/531 ar neierobežotu piekļuvi visiem interesentiem, ar laiku vismaz uz 12 mēnešiem vai līdz izmaiņām nozarē, kas būtiski var ietekmēt satura precizitāti vai aktualitāti.

Lekciju cikls organizēts sadarbībā ar Latvijas Meža attīstības fondu.

06.12.2024., Talsi

Meža dzīvnieku populācijas un to kontrole. Plēsēju medības. Invazīvās sugas Latvijā

Haralds Barviks, Latvijas Mednieku asociācijas (LATMA) valdes priekšsēdētājs

Lekcijas tēma: Meža dzīvnieku populācijas pieauguma izmaiņas Latvijā, plēsēju un invazīvo sugu īpatsvara izmaiņas.

Nekustamais īpašums

"Projekts bez logotipa ir kā valsts bez karoga"

,10.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada sākumā SIA BaltHaus struktūrvienība BH Consulting™ veica presē izvietoto 92 jauno projektu reklāmu analīzi, kurus publicējis 61 attīstītājs. Pētījumā gaitā tika noskaidrots, ka apmēram 50% no jauno projektu reklāmām satur vismaz vienu būtisku kļūdu.

Analizējot jauno projektu reklāmu presē, BH Consulting™ eksperti konstatējuši, ka nekustamā īpašuma nozarei reklāmas kvalitātes jautājums ir Ahileja papēdis, kā rezultātā nolemts, ka pētījuma rezultāti jāpadara publiski pieejami.

Apmēram 17% no izanalizētas reklāmas ir pielaista vienlaicīgi divu kļūdu kombinācija, no tādām 3 būtiskām kļūdām kā: slikta projekta vizualizācija, argumentu neesamība un ar informāciju pārpildīts reklāmas laukums. Šīs kļūdas jauno projektu reklāmā pārsvarā raksturīgas attīstītājiem ar nelielu realizēto projektu skaitu. Tikai 10% no visas jauno projektu reklāmas presē, nesatur nevienu no zemāk minētajām sešām kļūdām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Unsplash.com / Stephen Phillips - Hostreviews.co.uk

Digitālā reklāma ir kļuvusi par neatņemamu mūsdienu uzņēmējdarbības sastāvdaļu. Taču, lai nodrošinātu efektīvu investīciju atdevi (ROI), ir būtiski prast novērtēt kampaņu rezultātus. Šajā rakstā aplūkosim, kā to paveikt, izmantojot datu analītiku un citus svarīgus rīkus, un kāpēc reklāmas kontu audits jāuztic profesionāļiem!

Viss sākas ar mērķu definēšanu

Pirmais solis ceļā uz veiksmīgu reklāmas kampaņu – precīzi definēt tās mērķus. Vai vēlies palielināt pārdošanas apjomu? Varbūt mērķis ir veicināt zīmola atpazīstamību vai piesaistīt jaunus klientus? Katram mērķim nepieciešama atšķirīga pieeja, un atšķirsies arī rādītāji, ar kuriem izmērīt panākumus. Piemēram, ja galvenais mērķis ir pārdošanas apjoma palielināšana, ir īpaši svarīgi sekot līdzi konversiju skaitam.

Pakalpojumi

Papildināta - Providence MTG Baltijas biznesu pārsauc par All Media Baltics

LETA,18.10.2017

Viasat vadītājs Baltijā Antons Dzjubenko (no kreisās), All Media Baltics vadītāja Latvijā Baiba Zuzēna un All Media Baltics valdes priekšsēdētājs Pjērs Danons.

Foto: Edijs Pālens/ LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien noslēgusies Zviedrijas mediju koncerna «Modern Times Group» (MTG) Baltijas biznesa pārdošana starptautiskajai aktīvu pārvaldīšanas kompānijai «Providence Equity Partners» («Providence»). Turpmāk nu jau bijušie MTG uzņēmumi Baltijā darbosies kā viena organizācija, kuras nosaukums būs «All Media Baltics», trešdien informēja uzņēmuma vadītājs Pjērs Danons.

Pievienota 7.-9.rindkopa un 15.-19.rindkopa

Darījuma noslēgšanai saņemtas visu Baltijas valstu regulatoru, tostarp Latvijas Konkurences padomes atļaujas.

Darījums paredz, ka «Providence» iegādājas visu Zviedrijas mediju grupas MTG Baltijas biznesu – visus televīzijas (TV) kanālus, bezmaksas un maksas TV pakalpojumus, kā arī radio un digitālos aktīvus.

Darījums pilnībā noslēgts šodien, 18.oktobrī, un jaunais uzņēmums ar nosaukumu «All Media Baltics» turpmāk apvienos visus Baltijā līdz šim reģistrētos MTG uzņēmumus, tostarp TV3, LNT, «Viasat», «Star FM» un «Smart AD».

Turpmākā «All Media Baltics» izaugsme tiks veidota, apvienojot vietējo un starptautisko nozares pieredzi un ekspertīzi. «Tā kā plānojam investēt jaunajās tehnoloģijās – HD (augstas izšķirtspējas) un VOD (video pēc pieprasījuma) platformu attīstībā, es ticu, ka mana lielā pieredze telekomunikāciju industrijā būs vērtīgs pienesums,» uzsvēra Danons.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Media House secinājusi, ka visstraujākais pieaugums Latvijā gaidāms interaktīvo mediju reklāmas tirgus daļā, tai pat laikā atsevišķu mediju tirgus daļa var ievērojami samazināties. Interaktīvā vide esot saistīta ar strauju augstāko tehnoloģiju attīstību, kas reklāmas devējiem paver iespējas izmantot jaunas radošas idejas daudz efektīvāk.

SIA Media House valdes loceklis Juris Liepiņš informēja, ka kompānija veikusi pētījumu par prognozēm reklāmas tirgū interaktīvajā vidē. Pētījuma rezultāti esot pārsteidzoši, jo secināts, ka visstraujākais pieaugums Latvijā gaidāms interaktīvo mediju tirgus daļā, tai pat laikā atsevišķu mediju reklāmas tirgus daļa var ievērojami samazināties.

Laika posmā līdz 2009. gadam, interaktīvo mediju reklāmas tirgus Latvijā pieaugšot līdz pat 4 reizēm.

Pieaugums rēķināts, salīdzinot ar 2006. gada reklāmas rādītājiem. Ja pērn interaktīvo mediju tirgus daļa bija 4, 3%, tad līdz 2009. gadam tā pieaugs līdz 8, 6%.

"Tas nozīmē, ka līdz 2009. gadam prognozējams reklāmas tirgus apjoma pieaugums interaktīvajā vidē līdz pat 12 miljoniem latu, kas ir nedaudz vairāk nekā žurnālu reklāmas ieņēmumi 2006. gadā," skaidro J. Liepiņš.

Pasaulē

Pasaules reklāmas tirgus 2010. gadā atkopjas ātrāk par plānoto

Dace Skreija,07.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā izaugsme 2010. gadā, salīdzinot ar 2009. gadu, tiek lēsta 4,9% apjomā, kas ir labāks rādītājs nekā gada gaitā prognozētie 2,2%, kā arī labotie skaitļi – 3,5% un 4,8%, liecina jaunākais ZenithOptimedia reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījums.

Vēl pirms 2010. gada reklāmas tirgus datu apkopošanas visā pasaulē, ZenithOptimedia eksperti prognozē visas pasaules kopējā reklāmas tirgus izaugsmi aizvadītajā gadā 4,9% apjomā, salīdzinot ar 2009. gadu. Lielākajā daļā pasaules valstu reklāmas tirgus ir audzis straujāk par plānoto. 2011. gadā pasaules reklāmas tirgus izaugsme tiek prognozēta 4,6% apjomā, salīdzinot ar 2010. gadu, bet 2012. gadā – 5,2% apjomā, salīdzinot ar 2011. gadu.

Reklāmas tirgus atgūšanas procesā būtiski riski ir: īpaši augstais kredītsaistību apjoms kā privātajā, tā publiskajās sektorā attīstītajās valstīs; konstantais bezdarbs ASV, kā arī citās valstīs; uztraukums par saistību nepildīšanu eirozonā; dažu valstu valdību veiktie budžetu samazinājumi.

Eksperti

Kurš atbild par reklāmu? Un vai atbild?

Zane Skļamina, advokātu biroja “TGS Baltic” zvērināta advokāta palīgs,08.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikdienā bieži sastopamies ar dažāda veida reklāmām. Reklāmas industrijas radošajiem prātiem, cenšoties dažādos veidos piesaistīt mērķauditorijas uzmanību un pārspēt asprātībā vienam otru, nereti rodas pārdomas un neizpratne – kurš tad īsti atbild par reklāmas saturu un formu, un kas nosaka to, cik daudz un ko var teikt vai rādīt, reklamējot savu produktu vai pakalpojumu.

Par reklāmas regulējumu ir runāts ļoti daudz, bet uzņēmējiem, piedāvājot tirgū arvien jaunas preces, pakalpojumus, kā arī izmantojot jaunus pārdošanas veicināšanas kanālus, bieži vien grūti orientēties, kā tas konkrētajā situācijā ir interpretējams un piemērojams. Arī tiesu prakse, kas varētu kalpot par orientieri tam, kā rīkoties gadījumos, kas nav tipiski, vēl tikai veidojas. Lai nu kā, Latvijā ir vairāki reklāmu regulējoši normatīvie akti, kuri nosaka to, kas ir vai nav pieņemams likumiskā izpratnē.

Saskaņā ar Reklāmas likuma 1. pantā minēto reklāmas definīciju “reklāma ir ar saimniecisko vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums, vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem”.

Citas ziņas

Reklāmai Latvijas medijos tērēs 200 miljonus

,17.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Media House prognozē, ka ieguldījumi reklāmā Latvijas medijos 2009. gadā sasniegs 200 miljonus eiro, taču līdz ar reklāmas apjoma pieaugumu interaktīvajos medijos būtiski samazināsies laikrakstu tirgus daļa.

Media House vadītājs Juris Liepiņš uzskata, ka daļa ieguldījumu no laikrakstiem pārceļos uz interneta vidi, kā rezultātā arī drukāto mediju izdevēji paplašinās savu piedāvājumu interneta vidē.

Tirgus daļas samazinājums gaidāms arī radio un žurnālos, taču naudas izteiksmē šiem tirgus segmentiem tiek prognozēts pieaugums pat līdz 75%, salīdzinot ar 2006. gadu. Media House pētījuma rezultāti rāda, ka reklāmas apjomi televīzijā pieaugs līdz pat divām reizēm.

Laika posmā līdz 2009. gadam visstraujāk pieaugšo interaktīvo mediju reklāmas tirgus - līdz pat 4 reizēm. Pieaugums rēķināts, salīdzinot ar 2006. gada reklāmas rādītājiem. Ja pērn interaktīvo mediju tirgus daļa bija 4, 3%, tad līdz 2009. gadam tas pieaugs līdz 8, 6%.

Citas ziņas

ZenithOptimedia: internets apdraud pārējos medijus

,11.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visvairāk no strauji augošā interneta reklāmas apjoma pašlaik cieš laikraksti, kurus internets pārspēj ziņu piegādes ātrumā un darbojas kā efektīvs aizvietotājs sludinājumiem laikrakstos, liecina ZenithOptimedia pasaules reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījums. Arī televīzijas reklāmas tirgum viens no lielākajiem draudiem ir tieši interneta konkurence.

Kā secināts ZenithOptimedia pētījumā, televīzijas reklāmas tirgus saskaras ar vairākiem izaicinājumiem: personālo digitālo/video rakstītāju izplatība, skatītāju migrācija no "premium" masu auditorijas kanāliem uz lētākiem specializētiem kanāliem un interneta konkurence, kas ir trīs lielākie draudi. Tomēr, neskatoties uz tiem, televīzijas daļa globālajā reklāmas tirgū pieaugs no 37,9% 2007. gadā līdz 38,2% 2008. gadā, kas ir rekordaugsts rādītājs.

Faktiski televīzija zaudē savu reklāmas tirgus daļu vairākās valstīs Ziemeļamerikā un Rietumeiropā tieši augstāk minēto iemeslu dēļ. 2008. gadā ZenithOptimedia prognozē televīzijas reklāmu tirgus daļas tālāku pazemināšanos par 0,3 procentiem līdz 32,4% atzīmei Ziemeļamerikā un par 0,5 procentiem līdz 30,4% atzīmei Rietumeiropā. Tomēr straujā reklāmas tirgu izaugsme parējās pasaules valstīs neitralizē šo tendenci. Šajos citu valstu reklāmas tirgos televīzija tiecas piesaistīt daudz augstāku reklāmas izdevumu daļu kaut vai tāpēc vien, ka šajos reģionos tā ir atkarīga no ātra apgrozījuma patēriņa preču (FMCG) reklamētājiem (kas tradicionāli dod priekšroku televīzijai, vairāk nekā citiem medijiem) un tāpēc, ka šo reģionu iedzīvotājiem ir mazākas mediju izvēles iespējas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajā pusgadā attiecībā pret 2007. gadu reklāmas apjomi Latvijas biznesa laikrakstos pēc bruto cenas pieauguši par 3.5%, liecina TNS Latvia sniegtā informācija.

«Saskaņā ar TNS Reklāmu reģistra datiem, šis pieaugums ir 3,5%, kas uztverams kā biznesa laikrakstu stabilitātes rādītājs,» stāsta TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters. «Šī tendence ir pozitīvi vērtējama, ņemot vērā augsto inflācijas līmeni valstī. Līdz ar to var secināt, ka reklāmdevēji paļaujas uz šo izdevumu mērķauditoriju arī ekonomikas lejupslīdes apstākļos.»

Izdevniecības Dienas bizness reklāmas daļas vadītājs Juris Rožkalns piekrīt, ka reklāmas apjoma pieaugums biznesa laikrakstos skaidrojams ar stabilitāti. «Pēdējos gadus ir audzis laikraksta Dienas bizness abonentu skaits, kas šogad nostabilizējies virs 10 tūkstošiem. Patreizējā ekonomiskajā situācijā tirgū notiek ievērojamas izmaiņas, un līdz ar to uzņēmumu vadošo darbinieku pieprasījums pēc profesionālas biznesa informācijas pieaug gan laikrakstā, gan internetā. Līdz ar to reklāmas apjomi palielinās, pateicoties laikraksta auditorijas stabilitātei,» tā J. Rožkalns.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lekciju cikls vispārējas sabiedrības informētības, kā arī mežu īpašnieku zināšanu un izpratnes par meža nozares ilgtspējīgu attīstību veicināšanai, sabiedrības informēšanas un meža īpašnieku izglītošanas un apmācības programmas ietvaros. Lekciju cikls organizēts sadarbībā ar Meža attīstības fondu.

Videolekcija “Meža un zemes resursu apsaimniekošanas sociālekonomiskie aspekti un izmaiņas Eiropas Savienības jaunās vides politikas apstākļos”

Lekcijas datums un vieta: 18.10.2023., Jelgava

Referents: Māris Liopa, Latvijas Mežu sertifikācijas padomes priekšsēdētājs, LR Zemkopības Ministra padomnieks meža resursu ilgtspējīgas pārvaldības un izmantošanas jautājumos

Lekcijas tēma: Meža un zemes resursu apsaimniekošana aptver neskaitāmas apakšnozares, kurām veiksmīgas apsaimniekošanas gadījumā būtu jāfunkcionē kā vienotam organismam.

Videolekcija “Purvu un kūdras nozīme jaunajā globālajā situācijā”

Citas ziņas

IDEA House jaunieši Aizputes gadatirgū demonstrēs ķermeņa apgleznošanas mākslu

Vēsma Lēvalde, Db,10.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien, 11.oktobrī, Aizputes lielā gadatirgus laikā jauniešu centra IDEA House jaunieši, līdzās vietējiem uzņēmējiem, māksliniekiem un tirgotājiem, izveidos savu tirgus placi, kur pilsētas iedzīvotājam un viesim ļaus novērtēt BodyArt darbnīcā iegūtās prasmes.

Ikvienam gadatirgus apmeklētājam jauniešu vadībā būs iespējams pašam izmēģināt ķermeņa apgleznošanas tehniku. Projektu IDEA House īsteno biedrība NEXT sadarbībā ar Aizputes pilsētas domi, Sorosa fondu – Latvija un Ziemeļu Ministru padomes biroju Latvijā.

Aizputes IDEA House ķermeņa apgleznošanas darbnīcu vada BodyArt māksliniece Inga Gedoviusa.

„Veicot Aizputes jauniešu aptauju, secinājām, ka vēlmju, interešu un ideju ir ļoti daudz, taču ne vienmēr tās ir tik vienkārši realizējamas dzīvē. Nolēmām īstenot dažus no jauniešu minētajiem sapņiem. Aizputes IDEA House izveidojām darbnīcu, kuras ietvaros iespējams iepazīties ar BodyArt mākslas pamatprincipiem. Ķermeņa apgleznošana Latvijā ir samērā jauns pašizteiksmes veids un, iespējams, tieši tādēļ ieguvis tik lielu jauniešu uzmanību. Šonedēļ nolēmām padižoties ar padarīto un arī pārējos pilsētas iedzīvotājus un gadatirgus apmeklētājus iepazīstināt ar saviem darbiem un ķermeņa apgleznošanas mākslu," stāsta IDEA House vadītāja Ance Zemžāne.

Pakalpojumi

Latvijā reklāmas tirgus pērn audzis visstraujāk Baltijā

Nozare.lv,26.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas reklāmas tirgus pērn, salīdzinot ar 2011.gadu, ir pieaudzis par 3%, sasniedzot 242,7 miljonus eiro (170,5 miljonus latu), liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia sadarbībā ar Latvijas Reklāmas asociāciju un TNS uzņēmumiem Igaunijā un Lietuvā apkopotā informācija.

Latvijā mediju reklāmas tirgus sasniedza 70,9 miljonus eiro (49,8 miljonus latu), kas ir par 3% vairāk nekā 2011.gadā. Lietuvā 2012.gadā mediju reklāmas tirgus pieauga par 0,7%, salīdzinot ar 2011.gadu, un sasniedza 99,4 miljonus eiro (69,86 miljonus latu). Igaunijā reklāmas tirgus apjoms 2012.gadā bija 72,5 miljoni eiro (50,95 miljoni latu), pieaugot par 0,3% salīdzinājumā ar 2011.gadu.

Analizējot reklāmas tirgus attiecību pret iekšzemes kopproduktu, redzams, ka Baltijā līderpozīcijā, kā ierasts, arī 2012.gadā bija Igaunija ar 0,43%. Latvijā šis rādītājs bija 0,32%, bet Lietuvā - 0,3%. Visās Baltijas valstīs reklāmas tirgus attiecība pret iekšzemes kopproduktu ir krities, salīdzinot ar 2011.gadu.

Citas ziņas

2008. gadu vairāki reklāmas nozares pārstāvji atzīst par veiksmīgāko savā vēsturē

Dace Skreija, Db,05.11.2009

«Šobrīd tirgū novērojama īstermiņa risinājumu dominēšana pār tēla kampaņām, visi mēģina izdzīvot, un vieglākais ceļš ir uz peļņas rēķina piedāvāt vairāk un lētāk, nekā to dara konkurents,» tā mediju aģentūras Mindshare direktore Kristīne Kalniņa – Ūsele. (Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tomēr šis gads un prognozes par turpmākajiem var izšķirt aģentūru «būt vai nebūt». TOP 10 lielākās mediju aģentūras pērn apgrozījušas 64.42 milj. Ls, 9 no tām spējušas to palielināt amplitūdā no 5 % līdz 38 %. Tikai vienai - SIA Creative Media Services samazinājies apgrozījums par 5.17 %.

Tāpat kā pērn reklāmas aģentūru TOP līderpozīcijas ir saglabājusi SIA Alpha Baltic, strādājot ar 16.01 milj. Ls lielu kapitalizēto apgrozījumu. SIA Alpha Baltic valdes priekšsēdētājs Lauris Špillers skaidro, ka kapitalizētais apgrozījums jāskata kontekstā ar darbinieku skaitu un apgrozījumu. Uzņēmums pērn nodarbināja 52 speciālistus, līdz ar to apgrozījumā lielāku daļu veido pašu speciālistu veikums, mazāk izmaksas trešajām pusēm.

Otro vietu sarakstā ieņem SIA DDB Worldwide Latvia. SIA DDB Worldwide Latvia izpilddirektors Andris Rubīns atzīst, ka 2008. gads bijis visu laiku veiksmīgākais gads uzņēmuma pastāvēšanas vēsturē, tas ieies aģentūras vēsturē ar pirmo izcīnīto balvu prestižākajā pasaules reklāmas festivālā Cannes Lions.

Citas ziņas

Internetā reklamējas modernie

,11.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Reklamēties internetā ir moderni," tā atzīst aptaujātie interneta lietotāji mediju aģentūras Media House un pētījuma kompānijas Gemius veiktajā pētījumā.

38% aptaujāto atzina, ka viņuprāt internetā reklamējas modernas kompānijas. 30% atzina, ka kompānijas, kuras par galveno reklāmas kanālu izmanto internetu, esot tehnoloģiski advancētas. Savukārt 20% atzīst, ka šie uzņēmumi ir dinamiski, un tikai 16% ir pārliecināti, ka šo kompāniju produkti vai pakalpojumi domāti šauram patērētāju lokam.

"Līdz 2009. gadam prognozējams reklāmas tirgus apjoma pieaugums interaktīvajā vidē līdz pat 12 miljoniem latu, kas ir nedaudz vairāk kā žurnālu reklāmas ieņēmumi 2006. gadā. Tā, ja pērn interaktīvo mediju tirgus daļa bija 4, 3%, tad līdz 2009. gadam tas pieaugs līdz 8, 6%. Tātad arvien vairāk kompānijas sāk izprast, ka tieši interaktīvie mediji ir un būs viens no visefektīvākajiem veidiem sasniegt un informēt savu mērķauditoriju. Jo mūsdienu tehnoloģiju jomā izglītotāks kļūst patērētājs, jo straujāk šai jomā jāaug reklāmas devējiem," atzīst Media House valdes loceklis Juris Liepiņš.

Mazumtirdzniecība

Kriminālprocesā par piesavināšanos iepirkšanās portālā Cherry figurē 15 cietušie

LETA,24.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas (VP) izmeklētajā kriminālprocesā par piesavināšanos kolektīvās iepirkšanās portālā Cherry figurē 15 cietušās personas.

Pagājušā gada vasarā Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) paziņoja, ka ir saskatījis noziedzīga nodarījuma pazīmes kolektīvās iepirkšanās portāla SIA Cherry Media darbībās un vērsies VP.

Pēc darbības pārtraukšanas Cherry Media PTAC sniegusi ziņas par 221 pakalpojumu sniedzēju, kuru kuponi kopš 2015.gada decembra pārdoti kolektīvās iepirkšanās portālos cherry.lv un citylife.lv. No uzņēmuma sniegtās informācijas izriet, ka apmēram par 4452 kuponiem par kopējo summa 113 118 eiro Cherry Media nav pārskaitījusi pārdevējiem un pakalpojumu sniedzējiem no patērētājiem saņemto naudu.

VP preses pārstāvis Dairis Anučins apstiprināja, ka pēc informācijas pārbaudes tika sākts kriminālprocess aizdomās par piesavināšanos lielā apmērā, un šobrīd policija turpina izmeklēšanu. Patlaban šajā kriminālprocesā par cietušajām atzītas 15 personas, taču aizdomās turētā statuss nevienai personai nav noteikts.

Pakalpojumi

Visual Media piesaista divus miljonus eiro jaunu digitālo stendu izvietošanai Rīgā

Db.lv,06.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielformāta un digitālās vides reklāmas uzņēmums "Visual Media Group" piesaistījis līdz diviem miljoniem eiro no riska kapitāla fonda "FlyCap", lai veidotu jaunu digitālo reklāmas vides stendu tīklu Rīgā, informē "Visual Media Group" pārstāvji.

"FlyCap" finansējums arī papildinās "Visual Media Group" apgrozāmo līdzekļu kapitālu, kas nepieciešams tālākai visu uzņēmuma segmentu izaugsmei.

"Visual Media Group" valdes loceklis Reno Grinbergs norāda, ka uzņēmums 2021.gada nogalē dzēsa visas iepriekšējās finanšu saistības un komercķīlas ar iepriekšējiem aizdevējiem.

Tāpat viņš informē, ka ir sākta divu grupas uzņēmumu apvienošana. Tuvāko trīs mēnešu laikā SIA "Visual Media" tiks iekļauta uzņēmumā SIA "Visual Media Group", kuras iepriekšējais nosaukums bija SIA "Visual Agency".

Pērn "Visual Media" uzvarēja vairākās izsludinātajās izsolēs par tiesībām izvietot vides reklāmas stendus Rīgā. Jaunie līgumi ļauj veidot digitālo reklāmas stendu tīklu ar vairāk nekā 300 reklāmas objektiem dažādās vietās Rīgā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas reklāmas asociācijas (LRA) un TNS Latvija apkopotie dati par 2007. gada mediju reklāmas tirgu liecina, ka kopējais reklāmas tirgus ir pieaudzis par 24% līdz 93,94 miljoniem latu. 2006. gadā Latvijas reklāmas tirgus pieauga līdz 76 miljoniem latu.

2% - jauni reklāmdevēji ar jaunu budžetu;

3% - esošie reklāmdevēji palielina reklāmas apjomus;

19% - mediju inflācija jeb reklāmas izvietošanas cenu palielināšanās.

TV gadījumā tiešā cenu inflācija ir bijusi 16%, internetā tā sasniegusi pat 30%, savukārt preses situācija nav tik viennozīmīga. Preses reklāmdevēji, izvietojot reklāmas tādos pašos apjomos, kā 2006. gadā, par to ir maksājuši 23% dārgāk. Taču tas ir saistīts arī ar izvietojuma kvalitātes maiņu, pārgrupējot ievērojamus budžetus no laikrakstiem uz žurnāliem un pērkot reklāmu par atbilstoši augstāku cenu, norāda LRA Apvienotās Nozares komitejas priekšsēdētājs Kaspars Ulsts.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmisīgā cīņa par pašvaldību un Eiroparlamenta deputātu krēsliem daudzām partijām izvērtusies ievērojami dārgāka nekā pirms tam gūtie ienākumi vēlēšanu izdevumiem.

Līdere ir pirms vēlēšanām agresīvu reklāmas kampaņu izvērsusī TB/LNNK, kurai pat 346.3 tūkst. Ls iztērēšana sevis slavināšanai nav līdzējusi iekļūt kārotajā Rīgas domē, kur nu vēl saglabāt mēra krēslu. Tikai 3.3 % galvaspilsētas iedzīvotāju balsoja par tēvzemiešiem. Arī cīņā par Eiropas Parlamentu TB/LNNK ieguva tikai vienu deputāta vietu, kas tika partijas līderim Robertam Zīlem, pretstatā četrām 2004. gadā notikušajās vēlēšanās.

Apvienības kopējie izdevumi vēlēšanām (jāuzrāda visi izdevumi no 7. februāra līdz vēlēšanu dienai, kā to paredz Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likums bija 406.7 tūkst. Ls, kas par 213.3 tūkst. Ls pārsniedz tai pat laikā gūtos ienākumus. Pat ņemot vērā līdz 7. februārim gūtos ziedojumus (45 tūkst. Ls), naudas atlikumu kontā (56.9 tūkst. Ls) un rezerves fonda atlikumu pērnā gada beigās (52,3 tūkst. Ls), ar to nav gana, lai segtu izdevumus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Golden Hammer festivāla trīs galvenās balvas draudzīgi sadalītas starp Baltijas valstīm, kas ir nebijis gadījums festivāla vēsturē.

„Austrumu Eiropas valstis ir labākas inovatīvajā reklāmā, tomēr Rietumu valstis joprojām apsteidz austrumus tradicionālajā reklāmā” – komentēja Amir Kassaei. Tendences, kuras ir vērojamas šogad festivālā Golden Hammer parāda to, ka Latvijas reklāmas tirgus un Austrumu tirgus kopumā, ir ne tikai perspektīvs inovācijas jomās, bet arī pietiekami radošs.

Kopumā, 7 kategorijās, Radošā žūrija piešķīra:

64 diplomus (darbi iekļuva šortlista sarakstā), no tiem:

22 Sudraba Āmurus,

12 Zelta Āmurus, un, visbeidzot,

3 Grand Prix:

Man skinBBDO Russia, Krievija;

Citas ziņas

Radio reklāmas apjoms samazinājies

,24.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi septembra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Septembrī mediju reklāmas tirgū turpinājās TV un preses reklāmas apjomu kāpums, savukārt radio reklāmas apjoms nedaudz samazinājās.

Prese

Reklāmas apjoms šī gada septembrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar augustu, ir pieaudzis par 34 %. Attiecīgi septembrī tika reģistrēti 2,53 miljoni cm², bet augustā - 1,89 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada septembrī presē reģistrēts 15 461 reklāmas gadījums, kas ir par 5 % mazāk nekā 2006.gada septembrī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 16 243 reklāmām. Tas liecina, ka reklāmas kļuvušas lielākas un aizņem vairāk laukuma, bet to skaits ir mazāks.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) septembrī bijuši: Bite, LMT, L’Oreal, Maxima, Elkor, Parex, Hansabanka, Rimi, Lattelecom, Tele2. Reklamētākās markas presē – Maxima, Parex, Podium.