Meklēs jaunas idejas pārtikas nozarei 

No 18. līdz 19. februārim Rīgā norisināsies hakatons "Future of Food", kurā dalībnieki meklēs un piedāvās jaunas idejas pārtikas nozarē.

Lelde Petrāne, 03.2.2020

Foto: imago/allOver-MEV/Scanpix/LETA

Hakatona ietvaros divu dienu garumā dalībnieki izstrādās idejas četros virzienos: pārtikas atkritumi (food waste), plastmasas ierobežošana, jaunā pārtika (new food) un digitalizācija.

Idejas izstrādāt palīdzēs starptautiski mentori ar pieredzi pārtikas nozarē, uzņēmējdarbībā un tehnoloģiju vidē.

Starp apstiprinātajiem hakatona mentoriem ir Sauli Bohms (Sauli Böhm), pārtikas nozares jaunuzņēmuma "ResQ Club" vadītājs; Juhani Mikānens (Juhani Mykkänen), plaši pazīstamā servisa "Wolt" līdzdibinātājs; Šantele Engelena (Chantal Engelen), pārtikas nozares jaunuzņēmuma "Kromkommer" līdzdibinātāja, Sabīne de Vitte (Sabine de Witte), Nīderlandes jaunuzņēmumu asociācijas pārstāve un pieredzējusi eksperte mārketingā; Sandra van Kampena (Sandra van Kampen), pārtikas industrijas uzņēmuma "De Schaal van Kampen" dibinātāja, Anna Andersone, uzņēmēja un "Riga TechGirls" pārstāve. Hakatonu vadīs Kalums Kamerons (Calum Cameron), jaunuzņēmumu mentors.

"Future of Food" hakatona ietvaros pulcēsies studenti, pētnieki, pārtikas nozares pārstāvji, uzņēmēji un eksperti, kuri kopīgi diskutēs par esošajiem izaicinājumiem nozarē, smelsies iedvesmu un izstrādās jaunas idejas ar potenciālu uzlabot pārtikas nozari, kā arī attīstīs jaunas pieejas, izmantojot digitalizācijas un tehnoloģiju iespējas.

Sadarbībā ar "Rimi" trīs komandas, kuras hakatona ietvaros piedāvās visspēcīgākas idejas, dalīs galveno balvu - 10 000 eiro - kas darbosies kā sākuma kapitāls, lai turpinātu izstrādāt piedāvātās idejas.

Papildus galvenajai balvai vienam uzvarētāju komandas dalībniekam tiks nodrošināta iespēja bez maksas apmeklēt tehnoloģiju konferenci "The Next Web", kas norisināsies Amsterdamā 18. un 19. jūnijā.

"Plastikāta iepakojumu mazināšanu un atbildīga pārtikas patēriņa veicināšanu esam izvirzījuši kā vienus no galvenajiem attīstības fokusa punktiem. Dažādi digitālie un tehnoloģiskie risinājumi ir galvenie priekšnosacījumi, kas pēdējo pāris gadu laikā ir palīdzējuši mazināt pārtikas nozares ietekmi uz vidi.

Tomēr ļoti daudzās jomās joprojām nav plaši izmantojamu risinājumu. Tāpēc jāveido cieša sadarbība ar dažādu nozaru radošajiem prātiem, lai iegūtu svaigu skatījumu uz vides problēmjautājumu risināšanu. Šeit ir runa ne tikai par finansiālu atbalstu, bet arī pieredzes apmaiņu un nozares resursiem, lai inovācijas maksimāli ātri pārtaptu par reāliem risinājumiem zaļākai ikdienai," skaidro "Rimi Latvia" mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Kristīne Ciemīte.

Hakatons norisināsies Rīgā no 18. līdz 19. februārim, tieši pirms jaunuzņēmumu un tehnoloģiju konferences "TechChill".

Hakatonu "Future of Food" organizē Ziemeļvalstu Ministru padomes birojs Latvijā, EIT Food Hub Latvia, Rīgas Tehniskās universitātes Dizaina fabrika un Nīderlandes Karalistes vēstniecība Latvijā.

Tevi varētu interesēt

Rīgas Tehniskā universitāte kopā ar Aizsardzības ministriju un "Garage 48" pirmo reizi Latvijā...

Sekojot līdzi pārtikas un mazumtirdzniecības jaunumiem, "Maxima Latvija" apkopojusi un paskaidro...

Tuvāko gadu perspektīvā pārtikas mazumtirdzniecības nozares dienaskārtībā aktuāla būs vides...

Mērķis ir parādīt latviešiem, kas ir Japāna, daudzi to vēl nezina, saka...

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) absolvents Reinis Skorovs biznesā pārvērš bakalaura darbā...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Ugunsgrēki Austrālijā pamatīgas galvassāpes sagādājuši gan šīs valsts lauksaimniekiem, gan lopkopjiem....

Lai nodrošinātu patērētājus ar pilnvērtīgu informāciju par pārtikas produktu izcelsmi, pārtikas...

Sestdien Vecrīgā ceturto gadu aizvadīts "Live Rīga" organizētais ielu ēdiena festivāls jeb...

Turpinot īstenot ilgtspējas stratēģiju, "Orkla Latvija" no 2020. gada sākuma "Ādažu Čipsu" ražotnē izmanto...

Šonedēļ rubrikā "Kā top?" portāls Db.lv piedāvā aplūkot, kā uzņēmumā SIA "Radhe...

Somijas un Baltijas ātrās ēdināšanas restorānu ķēdes "Hesburger" apkopotā informācija par...

Polijā gadu mijā konstatēti vairāki augsti patogēnās putnu gripas uzliesmojumi mājputniem, informē...

Pēc diviem gadiem e-komercijā, "Nespresso" Baltijā nolemj atvērt arī tradicionālos veikalus...

Sekojot līdzi pārtikas un mazumtirdzniecības jaunumiem, "Maxima Latvija" apkopojusi un paskaidro...

2019. gada nogalē noslēdzies Lielbritānijas mazumtirdzniecības apvienības (British Retail Consortium...