Jaunākais izdevums

Vācijas pārtikas uzņēmums atsaucis deviņus miljonus saldētu picu, jo kāds cilvēks, kožot vienā no picām, nolauzis zobu uz metāla gabaliņa. Klientiem, kuri iegādājušies picas, uzņēmums piedāvā saņemt iztērēto naudu atpakaļ, ziņo thelocal.de.

Wagner, saldētās pārtikas ražotājs, ieteicis klientiem neēst tā produktus ar nosaukumiem Big pica vai Backfrische, jo tajos atrasti metāla gabali.

Tiek uzskatīts, ka picās iekļuvuši gabali no ražošanas aprīkojuma.

Viens no picu pircējiem, ēdot produktu, ieguvis divus centimetrus lielu metāla gabalu savā mutē un palicis bez zoba. Kāda sieviete informējusi Wagner, ka, gatavojoties ēst picu, pamanījusi tajā lausku.

Patērētāju «sargsuņa» pārstāve Barbara Šrotere akcentējusi, ka metāla gabali var bojāt kuņģi un zarnas, kā arī barības vadu.

Viņa arī piebildusi, ka uzņēmumam, kas pieder pārtikas gigantam Nestlé, būs jāsniedz ātri un precīzi skaidrojumi par to, kā metāls nokļuvis produktos.

Pagaidām nav zināms, cik daudz šis produktu atsaukums uzņēmumam izmaksās.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Picērijas «Pica Lulū» pārvaldītājs un franšīzes turētājs «Later LTD» investējis 40 000 eiro jaunas mobilās lietotnes un «picu pogas» izveidē, pastāstīja kompānijas direktore Maija Zariņa.

Viņa sacīja, ka jaunā «Pica Lulū» mobilā lietotne un «picu poga» būs pieejamas šogad novembra beigās vai decembra sākumā. Zariņa skaidroja, ka mobilā lietotne un «picu poga» būs saistītas.

Plānots, ka jaunais risinājums paātrinās klienta pasūtījuma procesu - klients ar pāris «picu pogas» klikšķiem varēs veikt pasūtījumu, ko saņems 49 minūšu laikā uz norādīto adresi. Viņa piebilda, ka «picu pogu» varēs iegādāties «Pica Lulū» mājaslapā par 15 eiro, veicot pirmo pirkumu.

Paredzēts, ka «picu pogā» saglabāsies veiktais pasūtījums. «Ja klientam patika iepriekš veiktais pasūtījums, ar pāris klikšķiem «picu pogā» saņems to pašu pasūtījumu, ko veica iepriekš,» sacīja Zariņa. Lai izvairītos no situācijas, kad «picu poga» tiek netīšām nospiesta, pasūtījums būs jāapstiprina viedtālrunī, proti, ja pasūtījums viedtālrunī netiks apstiprināts, pasūtījums netiks piegādāts.

Pakalpojumi

Picu darbnīcu tīkls izplešas

Dienas Bizness,01.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban darbojas sešas «Picu darbnīcas» – īpašnieka baušķenieka Renāra Roņa hobijs piecu gadu laikā pārvērties nopietnā uzņēmumā, vēsta reģionālais laikraksts Bauskas Dzīve.

Jaunāko, sesto picēriju 21. maijā atklāja Rīgā, Ģertrūdes ielā. R. Ronis atzīst, ka tagad jāsakārto uzņēmuma iekšējā struktūra, pēc tam atvēršot vēl vismaz divas «Picu darbnīcas».

«Picu cepšana savulaik man bija hobijs. Receptes izstrādāju pats, taisīju, kā pašam tīk,» stāsta R. Ronis. Uzņēmējs mācījies Bauskas 1. vidusskolā, ieguvis baņķiera izglītību un maģistra grādu sociālajās zinībās. Pirms uzņēmuma atvēršanas strādājis ar analītisko informāciju Latvijas Bankā. 2009. gadā radusies vēlēšanās atpūsties no visa ierastā un savu hobiju pārvērst uzņēmējdarbībā.

«Pats strādāju, apkalpoju klientus un guvu pozitīvas emocijas. Panākumus nodrošināja tas, ka piedāvāju labu produktu, par ko pats atbildu,» saka R. Ronis. Pirmā ēstuve izveidota Jelgavā, otrā – Rīgā, trešā – Bauskā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Muitas policija kādā akcīzes preču noliktavā Mārupē un pārstrādes uzņēmumā Rīgā atklājusi 5,2 tonnas kafijas ar viltotām Nestle un Nescafe akcīzes zīmēm, kā arī kafijas ražošanas un fasēšanas iekārtas. Noziedznieki viltoto kafiju bija paredzējuši realizēt Eiropas Savienības tirgū.

Noliktavā Mārupē Muitas policija konstatēja 21 kafijas paleti, kas marķēta ar NESCAFE GOLD BLEND etiķetēm un izvietota uz kartona paliktņiem ar uzrakstiem Nestle un Nescafe. Tāpat noliktavā atradās 1260 bundžas NESCAFE GOLD BLEND kafijas 500 gramu iepakojumos, kā arī 6048 bundžas tās pašas kafijas 750 g iepakojumos. Kā minētās preces nosūtītājs tika norādīts kāds kafijas pārstrādes uzņēmums Rīgā, savukārt kā saņēmējs - kāds Lietuvas uzņēmums.

Uz aizdomu pamata par nelikumīgu preču zīmes izmantošanu tika sākta lietvedība par administratīvo pārkāpumu. Tās ietvaros visa konstatētā prece tika izņemta un nodota glabāšanā Nodrošinājuma valsts aģentūrā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Mozzo Pizza" radījusi jaunu zīmolu "Cepampicas", kas ir atbilde šobrīd esošajai krīzei, kura būtiski iespaidojusi arī picērijas apgrozījumu, pēdējā mēnesī samazinoties par vismaz 30%.

"Lai izdzīvotu, mums ir jāpielāgojas. Šobrīd strādājam faktiski tikai uz piegādes pasūtījumiem, izmantojot "Wolt" un "Bolt" piegādes servisa pakalpojumus, tomēr ar to ir par maz, jo klientu uz vietas praktiski vairs nav. Jau kādu laiciņu domājām realizēt šādu ideju – sagatavot picu picērijā no tām pašām izejvielām, bet cepšanu atstāt klienta rokās - klients picu pabeidz cept mājās. Lēmumu par "Cepampicu" radīšanu pasteidzināja Covid-19 krīzes iestāšanās," stāsta SIA "Mozzo Pizza" valdes loceklis Edijs Masaļskis.

Viņš teic, ka, klientam izvēloties "Cepampicas", ir vairāki ieguvumi: pica būs vienmēr karsta, cena būs draudzīgāka un pastāv iespēja picu pašam papildināt ar mājās esošajiem produktiem, lai tie neaizietu bojā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stārtapu konference TechChill Baltics 2016 atgriežas 11.februārī, piedāvājot nozares līderu pieredzes stāstus un iespēju vienuviet satikt tehnoloģiju uzņēmējus, investorus un medijus no Eiropas un ASV. No šodienas ir atvērta pieteikšanās stārtapu piču cīņai, kas aizsāksies 10.februārī un dienu vēlāk ļaus labākajiem prezentēt savu ideju uz lielās TechChill Baltics 2016 skatuves 400 cilvēku auditorijas priekšā.

Pieteikšanās atvērta līdz 18.janvārim, pieteikuma forma atrodama šeit: https://www.f6s.com/techchillbalticspitchbattle2016/apply.

Piču cīņa ir nozīmīga konferences sastāvdaļa, starp tās laureātiem ir tādi stārtapi kā infogr.am, Bliu Bliu, TrackDuck un Edurio.

Šogad, kad konference svin piecu gadu jubileju, tā nes arī jaunu formātu tradicionālajai piču cīņai. 10 perspektīvākās komandas, kas pieteiksies cīņai, tiks izvēlētas dalībai TechHub Riga akadēmijā, kas norisināsies 10.februārī un sniegs komandām vienas dienas apmācības pičošanā, produkta vai pakalpojuma attīstībā un mārketingā. Dienas noslēgumā akadēmijas mentoru panelis, ko veidos pieredzējuši industrijas eksperti, 5 labākos stārtapus virzīs fināla piču cīņai 11.februārī uz TechChill Baltics 2016 skatuves.

Pasaulē

Pēc piecu mēnešu pārtraukuma Indijas veikalos atgriežas Nestle nūdeles

LETA,09.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas koncerna Nestle ātri pagatavojamās nūdeles Maggi pirmdien atgriezušās Indijas veikalos - piecus mēnešus pēc tam, kad valdība noteica to tirdzniecības aizliegumu saistībā ar pārmērīgu svina saturu.

«Mēs esam iepriecināti paziņot, ka jūsu iecienītās Maggi nūdeles ir atgriezušās. To piegādes veikaliem sākušās šodien,» norāda Nestle.

Indijas Pārtikas produktu drošības un standartu pārvalde (FSSAI) jūnijā aizliedza valstī pārdot un ražot Maggi nūdeles, kurās tika konstatēts pārmērīgs svina saturs.

Taču augustā Indijas tiesa šo lēmumu atcēla, nodēvējot to par «patvaļīgu» un liekot veikt jaunas pārbaudes.

Oktobrī Nestle paziņoja, ka laboratorijas pārbaudēs Maggi nūdeles atzītas par drošām lietošanai uzturā. Vēlāk kompānija pavēstīja, ka trijās rūpnīcās Indijā atsākusi šo nūdeļu ražošanu un pagājušajā nedēļā norādīja, ka arī tās ir izturējušas laboratoriju pārbaudes.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn KitKat pārdošanas apjomi visā pasaulē pārsnieguši vienu miljardu ASV dolāru, savukārt Nestlé saldumu kopējie pārdošanas apjomi sasniedza 8 miljardus ASV dolāru, informē uzņēmums.

Euromonitor International dati liecina, ka Japānas saldumu tirgus vērtība ir 5 miljardi ASV dolāru, un tas ir lielākais Āzijā, kā arī populārākais KitKat tirgus. Kitkat pērn šajā tirgū uzrādīja gandrīz 9% izaugsmi, pārsniedzot Nestlé kopējo saldumu pieaugumu, kas 2018. gadā veidoja 3%. Nestle pēdējo divdesmit gadu laikā Japānā izstrādājusi KitKat šokolādes sortimentu ar 350 dažādām garšām. Katru gadu Japānas tirgū tiek ieviesti vidēji 20-30 jaunu šokolādes tāfelīšu veidi, un šobrīd Japānā pieejami pat desmit matcha KitKat šokolādes veidi.

Šomēnes Nestle plānojusi Eiropā sākt tirgot zaļās šokolādes tāfelītes KitKat matcha ar zaļās tējas garšu, kas Japānā jau zināmas 15 gadus. Šokolāde ir izgatavota no zaļās tējas pulvera, kas tiek importēts no Japānas un Ķīnas un piešķir šokolādei zaļu krāsu. Šokolādi, kuras galvenās sastāvdaļas ir matcha, kakao sviests un baltā šokolāde, ražos Nestlé rūpnīcā Hamburgā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Indijas valdība vēlas piedzīt no kompānijas Nestle gandrīz 100 miljonus ASV dolāru par «negodīgu biznesa praksi», trešdien paziņoja valdība.

Jūnijā Indijas pārtikas uzraudzītājinstitūcija aizliedza pārdot un ražot Nestle nūdeles Maggi, jo dažos štatos, pārbaudot produktu, tika konstatēts svina daudzums, kas pārsniedza pieļaujamo normu.

Valdība trešdien pavēstīja, ka iesniegusi sūdzību valsts galvenajā patērētāju tiesā un vēlas piedzīt 6400 miljonu rūpiju (88,96 miljonus eiro) no Šveices pārtikas giganta Indijas filiāles.

Nestle produktu Indijā izņēma no pārdošanas, taču turpina to pārdot citur un apsūdzības noraida.

Kompānijas pārstāvji pavēstīja, ka pagaidām nav saņemta oficiāla informācija par tiesvedību.

«Mēs varēsim sniegt saturīgu atbildi par to pēc tam, kad būsim saņēmuši oficiālus dokumentus,» sacīja Nestle pārstāvis Himanšu Mangliks.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodokļu parādi, kas sasniedz vismaz 150 eiro, reģistrēti 19% uzņēmumu, liecina "Lursoft" pētījuma dati.

Salīdzinot ar 2023.gada izskaņu, audzis gan parādnieku skaits, gan arī nodokļu parāda apjoms.

"Lursoft" izpētījis, ka pēdējo deviņu mēnešu periodā uzņēmumu, kuru nodokļu parāda apjoms sasniedz vismaz 150 eiro, skaits pieaudzis līdz 34 490. Tas ir par 4,79% vairāk nekā 2023.gada beigās.

Vislielākais nodokļu parādnieku īpatsvars patlaban reģistrēts starp ēdināšanas pakalpojumu sniedzējiem. Pētījuma dati rāda, ka nodokļu parādi šobrīd reģistrēti 38,49% no šajā nozarē strādājošajiem uzņēmumiem. Pēdējo deviņu mēnešu periodā kopējais nodokļu parāds ēdināšanas pakalpojumu nozarē palielinājies par 25,2%, sasniedzot 31,08 miljonus eiro, kas vidēji ir 18 760 eiro uz vienu uzņēmumu.

Mazais bizness

Picas Tukuma gaumē

Inita Šteinberga,17.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmās Tukuma picērijas saimnieks - tā par sevi var teikt Kaspars Liepa. Viņš sadūšojās krīzes laikā mazpilsētā atvērt vēl vienu ēstuvi pēc ārzemēs noskatīta parauga.

Kaspars stāsta, ka 2001. gadā devies kā brīvprātīgais strādāt uz Zviedriju. Jauniešu populārākais ēdiens tur ir pica. Ar kādas picērijas saimniekiem viņš bija pat iedraudzējies, iepazinis viņu darbu un nodomājis, ka picu cepšana būtu jauka nodarbe. Pēc atgriešanās Latvijā picu ideja atkāpusies, bijuši citi darbi. Taču 2008. gadā, krīzes laikā, šie darbi apsīkuši. Kā par labu iespēju Kaspars atcerējies picu cepšanu. Viss sācies ar nelielas telpas nomu pilsētas centrā, un toreiz viņš izlēma cept picas tikai līdznešanai. Jau pirmajā dienā atnācis tik daudz ļaužu, ka bijis skaidrs - šī biznesa ideja ir īstā. Jau pēc gada ienākumi ļāvuši viņam paplašināt telpas, kuras tieši tobrīd atbrīvojās blakus ceptuvītei.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ukraina ceturtdien Šveices pārtikas un dzērienu ražotāju "Nestle" nodēvēja par "kara atbalstītāju", ņemot vērā uzņēmuma darbības turpināšanu Krievijā.

Pēc Krievijas pilna apmēra karadarbības sākšanas Ukrainā pērnā gada februārī no Krievijas tirgus aizgājuši simtiem Rietumu uzņēmumu, un Ukraina nav vairījusies publiski kritizēt tos, kas darbību šajā valstī joprojām turpina.

"Neskatoties uz Krievijas agresiju, "Nestle" turpina darbību Krievijā, agresoram piegādā preces un paplašina savu ražošanas bāzi Krievijā," ceturtdien paziņoja Ukrainas Nacionālā korupcijas novēršanas aģentūra.

Atbildot uz ziņu aģentūras AFP lūgumu komentēt, "Nestle" vien norādīja uz iepriekš publiskoto paziņojumu, kurā uzņēmums vēstījis, ka tas ievērojami samazinājis savu savu darbību Krievijā.

Uzņēmums skaidro, ka Krievijā atcēlis visas turpmākās investīcijas, apturējis reklamēšanu un pilnībā ievēro visās piemērojamās starptautiskās sankcijas.

Ražošana

Nestle par teju 10 miljardiem eiro pārdos ādas kopšanas produktu biznesu

LETA--AFP,02.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas un dzērienu ražotājs «Nestle» trešdien paziņoja, ka panācis vienošanos par ādas kopšanas produktu biznesa pārdošanu grupai, kuru vada Zviedrijas privāto investīciju uzņēmums EQT un Abū Dabī ieguldījumu fonds «Abu Dhabi Investment Authority».

Darījuma summa veido 10,2 miljardus franku (9,4 miljardus eiro).

«Nestle» jau maijā pavēstīja, ka veic pārrunas par ādas kopšanas produktu biznesa «Nestle Skin Health» pārdošanu.

«Nestle Skin Health» bāzēts Lozannā un pasaulē nodarbina 5000 cilvēku. Pērn uzņēmums strādāja ar 2,8 miljardu franku tirdzniecības apjomu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas un dzērienu ražotājs «Nestle» ceturtdien paziņoja, ka šobrīd tiek veiktas pārrunas, lai pārdotu tā ādas kopšanas produktu biznesu.

Uzņēmums norāda, ka šī darījuma summa varētu veidot 10,2 miljardus franku (9,3 miljardus eiro).

«Nestle» sagaida, ka pārrunas ar Zviedrijas privāto investīciju uzņēmumu EQT un Abū Dabī ieguldījumu fondu «Abu Dhabi Investment Authority» tiks pabeigtas 2019.gada otrajā pusē.

Ādas kopšanas produktu bizness «Nestle Skin Health» bāzēts Lozannā un pasaulē nodarbina 5000 cilvēku.

«Nestle Skin Health» tirdzniecības apjoms pērn veidoja 2,8 miljardus franku.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas ražošanas uzņēmums Nestle SA paziņojis, ka šogad Eiropā un ASV sāks tirgot uz sojas proteīniem balstītus burgerus, raksta Bloomberg.

Nestle veģetārais burgers jau šomēnes tiks piedāvāts Eiropā ar zīmolu Garden Gourmet. Pirmās valstis, kurās to varēs iegādāties, būs Vācija, Nīderlande un Zviedrija.

Savukārt ASV ar zīmolu Sweet Earth produkts tiks laists tirdzniecībā tuvāk gada nogalei.

Patērētājiem, aizvien vairāk samazinot gaļas patēriņu, pārtikas ražotāji steidz radīt jaunus produktus, lai spētu konkurēt tirgū, raksta Bloomberg. Nestle paziņojums seko dažas dienas vēlāk pēc tam, kad Burger King paziņoja par veģetāriešu burgera piedāvāšanu tirgum.

Nestle jaunais produkts radīts no kviešiem, biešu, burkānu un paprikas ekstraktiem, lai tas izskatītos pēc gaļas burgera.

Pārtika

Pēc regulatoru noteiktā aizlieguma Nestle Indijā iznīcina nūdeles 3,2 miljardu rūpiju vērtībā

LETA--DPA,16.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas koncerns Nestle otrdien paziņoja, ka Indijā sācis iznīcināt ātri pagatavojamās nūdeles 3,2 miljardu rūpiju (44,5 miljonu eiro) vērtībā, ņemot vērā valsts regulatoru ieviestos atsevišķu produktu tirdzniecības aizliegumus.

«Nūdeļu iznīcināšanas process ir sācies. Mēs par to pirmdienas rītā esam informējuši arī Mumbajas akciju biržu,» norāda kompānijas preses pārstāvis Indijā.

Indijas Pārtikas produktu drošības un standartu pārvalde (FSSAI) jūnija sākumā paziņoja, ka Nestle ātri pagatavojamās nūdelēs Maggi konstatēts pārmērīgs svina saturs, un lika valstī izņemt un atsaukt visus deviņus šo nūdeļu veidus.

Nestle gan uzskata, ka šīs nūdeles ir drošas lietošanā, un uzņēmums jau vērsies tiesā, lai apsūdzētu šo FSSAI rīkojumu.

Nestle tās ražotājs Maggi nūdeles Indijā pārdod jau 30 gadus un pārvalda 80% no valsts ātri pagatavojamo nūdeļu tirgus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas un dzērienu ražošanas uzņēmums Nestle otrdien paziņoja, ka noslēdzis darījumu par tiesībām pasaulē tirgot Starbucks produktus ārpus ASV uzņēmuma kafejnīcām.

«Nestle», kam pieder «Nescafe» un «Nespresso» zīmoli, jau maijā pavēstīja, ka par šīm tiesībām maksās 7,15 miljardus dolāru (6,13 miljardus eiro).

Vienošanās paredz, ka aptuveni 500 «Starbucks» darbinieki ASV un Eiropā pāries darbā uz «Nestle».

«Nestle» skaidro, ka šis darījums nodrošinās uzņēmumam spēcīgu platformu turpmākai izaugsmei Ziemeļamerikā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveicē bāzētais pārtikas preču starptautiskais konglomerāts "Nestle" svētdien apgalvoja, ka negūst peļņu no biznesa Krievijā, šādi reaģējot uz Ukrainas prezidenta Volodimira Zelenska pārmetumiem, ka uzņēmums turpina savas aktivitātes Krievijā, kā ierasts.

Uzrunā, kas sestdien tika translēta mītiņā pie Šveices parlamenta Bernē, Zelenskis mudināja Šveices uzņēmumus apturēt darbu Krievijā un nosodīja firmas, kas turpina biznesu Krievijā, neraugoties uz Krievijas agresiju un kara noziegumiem.

Īpašu uzmanību viņš vērsa uz uzņēmumu "Nestle" un tā saukli "Labs ēdiens, laba dzīve".

"Bizness darbojas Krievijā, pat ja mūsu bērni mirst un mūsu pilsētas tiek izpostītas," sacīja Zelenskis.

Tomēr "Nestle" pārstāve sakariem ar presi taisnojās, ka pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā 24.februārī daudzas uzņēmuma aktivitātes Krievijā ir apturētas.

"Mēs ievērojami esam samazinājuši savas aktivitātes Krievijā," pārstāve apgalvoja ziņu aģentūrai AFP.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta gigants Google nākamo Android operētājsistēmas versiju nosaucis par Android KitKat. Lēmums nodēvēt operētājsistēmu kompānijas Nestle šokolādes vārdā tiek uzskatīts par veiklu mārketinga gājienu.

Google pārstāvji gan norādījuši, ka neviena puse nemaksā otrai, vēsta BBC. «Šis nav darījums, kurā nauda vienkārši maina īpašnieku,» sarunā ar britu mediju sacījis Android globālās partnerības direktors Džons Lāgerlings (John Lagerling). Viņš norādīja, ka ideja jauno operētājsistēmu nodēvēt šādā vārdā radusies saistībā ar vēlmi izdarīt kaut ko «jautru un neparedzētu». Iepriekš tika uzskatīts, ka Google Android 4.4 nodēvēs par Key Lime Pie.

Zīmolu eksperti tikmēr jau norādījuši uz Google un KitKat savienības iespējiem trūkumiem. «Ja jūsu zīmols ir saistīts ar kādu citu, jūs nenovēršami tiekat saistīts ar to – gan labā, gan sliktā nozīmē,» skaidroja konsultantu kompānijas Prophet pārstāvis Saimons Maijers, vēršot uzmanību uz kritiku, kuru Nestle pēdējā laikā saņēmusi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biogāze no jūras un augstvērtīgi raugi no mežiem – tādi ir zilās ekonomikas (Blue Economy) teorētiķa Guntera Pauli (Gunter Pauli) ieteikumi Latvijai, kā vietējos resursus izmantot maksimālas pievienotās vērtības radīšanai.

Rīgā profesors G. Pauli viesojās Lielās talkas desmit gadu jubilejas svinībās un uzstājās ar lekciju pie Valsts prezidenta.

Kāpēc jūs esat radījis nošķīrumu starp savu zilo ekonomiku un plaši pazīstamo zaļo ekonomiku, lai gan ekoloģiskie mērķi jau tām ir vienādi?

Par zaļo ekonomiku esmu cīnījies 30 gadus. Šajos gados esmu sapratis, ka viss, kas ir labi jums un kas ir labi videi, ir dārgi, tāpēc tas dabiski iznāk arī domāts bagātniekiem. Nepārprotiet – es neesmu pret zaļo ekonomiku. Es esmu par to. Tomēr mums ir jāprot rīkoties labāk, nekā mēs zaļās ekonomikas kontekstā darām šodien. Zilās ekonomikas pamatā ir nostāja, ka ir jāizmanto tas, kas mums ir, un ar mērķi no tā radīt maksimāli lielu vērtību. Un mums tiešām ir, kur piestrādāt, lai radītu lielāku vērtību.

Nodokļi

FM: Desmit mēnešos samazinājušies faktiski visu lielāko nodokļu ieņēmumi

Db.lv,27.11.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbilstoši Valsts kases publicētajai informācijai konsolidētajā kopbudžetā šā gada desmit mēnešos bijis 409,9 miljonu eiro deficīts, kamēr pērn attiecīgajā periodā kopbudžetā bija pārpalikums 444 miljonu eiro apmērā, informē Finanšu ministrija (FM).

Konsolidētā kopbudžeta ieņēmumos janvārī-oktobrī saņemti 9 324,7 miljoni eiro, bet izdevumi bija 9 734,6 miljoni eiro. Bilances pasliktināšanos ietekmēja par 117,8 miljoniem eiro jeb 1,2% zemāki ieņēmumi, kā arī izdevumu palielināšanās kopbudžetā par 736,1 miljonu eiro jeb 8,2%, salīdzinot ar 2019.gada janvāri-oktobri.

Atšķirīga situācija vērojama valsts un pašvaldību budžetu līmenī. Ja valsts budžetā šā gada desmit mēnešos bijis 498,4 miljonu eiro deficīts, bilancei pasliktinoties par 835 miljoniem eiro salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn, tad pašvaldību budžetā bija 88,5 miljonu eiro pārpalikums, bilancei pasliktinoties par 18,9 miljoniem eiro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Metālu cenas sarukušas, lai gan nākotne šajā ziņā vairs netiek zīmēta depresīva.

Pagājušā gada vidū un vēl izteiktāk tā otrajā pusē ar bažām varēja lūkoties uz rūpniecībā visplašāk izmantoto metālu cenām. Tās bija skārusi pamatīga depresija, kas lika bažīties par visas globālās ekonomikas virzienu. Kā nekā tendences industriālo metālu tirgus karaļa – vara – tirgū vēsturiski visai precīzi pareģojušas recesiju un pēc tam aktuālo izaugsmes ciklu iestāšanos (jeb lielos tautsaimniecības pagrieziena punktus). Tāpat daudzu citu reālu fizisku lietu radīšanā nepieciešams cinks, alumīnijs, alva un citi metāli.

To izmantošanas veidi mērāmi tūkstošos, un, ja kaut kas nelāgs sāk notikt ar to cenām, tad tas var liecināt par dažādu tautsaimniecībai svarīgu sektoru bremzēšanos. Izejvielas ir atbildīgas aptuveni par ceturto daļu no pasaules eksporta. To cena mēdz augt tad, ja tirdzniecības apjomi palielinās, un otrādi – nepārliecinoša ekonomika, mazākas investīcijas un patēriņš nozīmē, ka pieprasījums pēc izejvielām sarūk, kas attiecīgi parasti nozīmē to cenu kritumu. Sevišķi jutīgas pret šādām izmaiņām mēdz būt tieši rūpniecisko metālu vērtības.

Finanses

Kopbudžeta ieņēmumi iekasēti tuvu plānotajam apjomam

Žanete Hāka,28.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konsolidētajā kopbudžetā šā gada deviņos mēnešos uzkrātais pārpalikums 176 miljonu eiro apmērā ir par 138,6 miljoniem eiro jeb 44,1% mazāks nekā pērnā gada deviņos mēnešos, informē Finanšu ministrija.

Pārpalikums vērojams gan valsts budžetā, gan pašvaldību budžetos. Kopbudžeta izpildē šā gada deviņos mēnešos ir vērojama tendence budžeta tēriņiem kāpt straujāk (+6,2%) nekā ieņēmumiem (+3,8%) salīdzinājumā ar iepriekšējā gada atbilstošo periodu.

Zemāks ekonomikas izaugsmes temps šogad, nekā tas tika plānots, skaidro lēnāku nodokļu ieņēmumu pieauguma tempu. Savukārt izdevumu pieaugums galvenokārt saistāms ar izdevumiem Prezidentūras nodrošināšanai, lielākiem izdevumiem veselības un satiksmes jomā, kā arī grozījumiem likumdošanā, atceļot vairāku sociālās apdrošināšanas pabalstu griestus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu ministrija, ņemot vērā Valsts kases datus par konsolidētā kopbudžeta izpildi 2024. gada janvārī-decembrī, ir aktualizējusi vispārējās valdības budžeta bilances novērtējumu 2024. gadam.

Pēc Eiropas kontu sistēmas (EKS) metodoloģijas vispārējās valdības budžeta deficīts 2024. gadā bija 849,6 miljoni eiro jeb 2,1% no iekšzemes kopprodukta (IKP). Budžeta deficīts bija par 0,3 procentpunktiem zemāks nekā 2023. gadā un 0,7 procentpunktiem zemāks nekā prognozēts pagājušā gada rudenī. Zemāku nekā prognozēts deficītu pamatā noteica lielāki ieņēmumi, kas sagaidāmi šā gada janvārī un atbilstoši EKS ir attiecināmi uz 2024. gadu, un mazāki faktiskie izdevumi gan Eiropas Savienības (ES) fondu projektiem, gan valsts pamatfunkcijām, kas netika izlietoti plānotajā apmērā.

Savukārt vispārējās valdības parāds atbilstoši Valsts kases operatīvajam novērtējumam 2024. gada beigās bija 19 miljardi eiro jeb 47,7% no IKP, gada laikā palielinoties par 1,5 miljardiem eiro, ko noteica pagājušajā gadā veiktie aizņemšanās pasākumi kopējās finansēšanas nepieciešamības nodrošināšanai, tai skaitā lai finansētu valsts budžeta deficītu un dzēstu valsts parāda saistības. Zemāks vispārējās valdības budžeta deficīta līmenis 2024. gadā samazinās turpmāk sagaidāmo vispārējās valdības parāda pieaugumu, pozitīvi ietekmējot valsts parāda apkalpošanas izdevumus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodokļu ieņēmumos šogad pirmajos divos mēnešos iekasēti 2,304 miljardi eiro, kas ir par 141,5 miljoniem eiro jeb 6,5% vairāk, nekā plānots, informē Finanšu ministrijas pārstāvji.

Vienlaikus nodokļu ieņēmumi 2023.gada pirmajos divos mēnešos bija par 284,3 miljoniem eiro jeb 14,1% lielāki nekā 2022.gada pirmajos divos mēnešos.

Valsts kopbudžetā nodokļu ieņēmumi šogad pirmajos divos mēnešos veidoja 2,184 miljardus eiro, par 149 miljoniem eiro jeb 7,3% pārsniedzot plānu. Salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmajiem diviem mēnešiem kopbudžetā nodokļu ieņēmumi ir pieauguši par 270,9 miljoniem eiro jeb 14,2%.

Tostarp valsts budžetā nodokļu ieņēmumi šogad pirmajos divos mēnešos bija 1,799 miljardi eiro, par 128,4 miljoniem eiro jeb 7,7% pārsniedzot plānoto, kā arī ir par 241,5 miljoniem eiro jeb 15,5% vairāk nekā 2022.gada pirmajos divos mēnešos.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Eksports uz Krieviju sarucis par 16,5%

Žanete Hāka,10.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maijā salīdzinājumā ar iepriekšējo mēnesi preču eksporta vērtība faktiskajās cenās samazinājās par 3,6% un importa – par 5%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes operatīvie dati.

Maijā Latvija eksportējusi preces 809,4 miljonu eiro apmērā, bet importējusi – par 988,4 miljonu eiro. Ārējās tirdzniecības bilance nedaudz uzlabojās, eksportam kopējā ārējās tirdzniecības apjomā palielinoties līdz 45% (aprīlī tas bija 44,7%).

Maijā salīdzinājumā ar aprīli eksports uz Krieviju samazinājās par 14 miljoniem eiro jeb 16,5%. Vislielākais kritums bija pārtikas rūpniecības ražojumiem – par 3,3 miljoniem eiro jeb 13,1%, augu valsts produktiem – par 2,7 miljoniem eiro jeb 61,4%, ķīmiskās rūpniecības un tās saskarnozaru ražojumiem – par 2,4 miljoniem eiro jeb 26,6%. Savukārt imports samazinājās par 20,5 miljoniem eiro jeb 23,7%, tai skaitā satiksmes līdzekļiem un to aprīkojumam – par 9,2 miljoniem eiro jeb 93% un minerālproduktiem – par 5,2 miljoniem eiro jeb 14,6%.