Ražošana

Mīlētākais "karotītes" produkts - "Kārums"

Voldemārs Oliņš [email protected],05.10.2006

Jaunākais izdevums

2006.gada 5.oktobrī Rīgas Latviešu biedrības namā, atzīmējot "Kvalitatīvs produkts Latvija" piecu gadu jubileju tika noskaidroti un apbalvoti tautā mīlētākie produkti un draudzīgākais tirgotājs, Db.lv informēja biedrības "Mārketinga padome" sabiedrisko attiecību speciāliste Andra Kalniete. Biedrības "Mārketinga padome" aptaujā par "tautā mīlētākajiem "karotītes" produktiem 2006" tika nominēti: -"Tautā mīlētākais "karotītes" produkts 2006." Nr.1 – Biezpiena sieriņš "Kārums" vaniļas – a/s "Rīgas piensaimnieks" -"Tautā mīlētākais "karotītes" produkts 2006." Nr.2 –Plombīra saldējums "Lukss"- a/s "Valmieras piens" Rūjienas pienotava -"Tautā mīlētākais "karotītes" produkts 2006." Nr. 3 –Ādažu čipsi "Klasiskie"– a/s "Latfood" -Draudzīgākais "karotītes" produktu tirgotājs 2006 – "Skai Baltija" 2005.gada jubilejā tika nominēti sekojoši tautā vismīlētākie ar "Karotīti" marķētie produkti: -"Tautā mīlētākais "karotītes" produkts 2005." Nr.1 – Jogurts "Zilonītis", persiku – a/s "Rīgas piensaimnieks" -"Tautā mīlētākais "karotītes" produkts 2005." Nr.2 – "Īstā rupjmaize"- SIA "Lāči" -"Tautā mīlētākais "karotītes" produkts 2005." Nr. 3 - "Tērvetes alus Senču" – a/s "Agrofirma Tērvete" Par Draudzīgāko "karotītes" produktu tirgotāju 2005 kļuva – "RIMI" Uzvarētāji tika noteikti, Mārketinga Padomei veicot aptaujas vairāku reģionālo konferenču laikā, izstādēs, kā arī lielākajā starptautiskajā pārtikas nozares izstādē "Riga Food". Visa gada laikā aptaujās piedalījās gandrīz seši tūkstoši respondentu, kuru aizpildītās anketas arī palīdzēja, kā noskaidrot tautā vismīlētākos ar "karotīti" marķētos produktus.

Tirdzniecība un pakalpojumi

ELVI atzīts par draudzīgāko Zaļās karotītes produktu tirgotāju

,08.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veikalu tīkls ELVI atzīts par draudzīgāko Zaļās karotītes produktu tirgotāju Latvijā, saņemot biedrības Mārketinga padome gadskārtējo nomināciju, informēja SIA ELVI grupa ģenerāldirektors Ģirts Kurmis.

Balva piešķirta, balstoties uz vietējo patērētāju un uzņēmēju aptauju, kurā ELVI atzīts par draudzīgāko Zaļās karotītes produktu tirgotāju Latvijā. „ELVI pieredze liecina, ka bieži vien pircēji izvēlas savējos produktus - Latvijā ražotu pārtiku. Un, apzinoties to augsto kvalitāti, dažkārt to dara pat neskatoties uz cenu,'' skaidroja Ģ. Kurmis.

Biedrības Mārketinga padome aptaujā par “tautā mīlētākajiem “karotītes” produktiem 2007” tika nominēti:

Tautā mīlētākais “karotītes” produkts 2007 Nr.1 – Īstā rupjmaize - Sia Lāči;

Tautā mīlētākais “karotītes” produkts 2007 Nr.2 – Biezpiena sieriņš Kārums vaniļas – a/s Rīgas piensaimnieks;

Ražošana

Karotītei - piecu gadu jubileja

Sandra Dieziņa,27.09.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Karotītei” jau pieci gadi un savu apaļo jubileju ar moto “Skan rudens gadatirgus” tā svinēs š.g.5.oktobrī Rīgas Latviešu biedrības namā plkst.14:00. Kāzu laiks augusts jau aiz muguras, tagad kārta pienākusi baudīt rudens priekus. Rudens ar savām veltēm piesteidzies nemanot, tāpēc pēdējais laiks atklāt skanīgo gadatirgu, ieskandinot “Kvalitatīvs produkts Latvija” Dzimšanas dienu. “Karotīte” šajā rudenī, skanot mūzikai, svinēs savu piecu gadu jubileju, priecējot arvien vairāk savu patērētāju ar nezūdošo “Kvalitatīvs produkts Latvija” produktu klāstu. Šobrīd jau 36 uzņēmumu 215 produktiem ir dotas tiesības lietot “Karotītes” zīmi. Arī šogad, kā jau ierasts, uzzināsim, kādus produktus mūsu patērētāji iemīļojuši. Jubilejas reizē tiks apbalvoti tautā iemīļotākie produkti, kā arī draudzīgākais “karotītes” tirgotājs. Uzvarētāji tiek noteikti, veicot aptaujas reģionālās konferencēs, izstādēs, kā arī lielākajā starptautiskajā pārtikas nozares izstādē “Riga Food”. 2005.gada laikā aptaujā piedalījās vairāk kā pieci tūkstoši respondentu aizpildītas anketas, kā rezultātā tika noskaidroti tautā vismīlētākie ar “karotīti” marķētie produkti: “Tautā mīlētākais “karotītes” produkts 2005.” Nr.1 – Jogurts “Zilonītis”, persiku – a/s “Rīgas piensaimnieks” “Tautā mīlētākais “karotītes” produkts 2005.” Nr.2 – “Īstā rupjmaize”- SIA “Lāči” “Tautā mīlētākais “karotītes” produkts 2005.” Nr. 3 - “Tērvetes alus Senču” – a/s “Agrofirma Tērvete” “Kvalitatīvs produkts Latvija” uzņēmumu aptaujas rezultātā tika noteikts arī Latvijas tirgotājs, kas ir visatsaucīgākais palīdzot preču zīmes produktu realizācijā. Par Draudzīgāko “karotītes” produktu tirgotāju 2005 kļuva – “RIMI” Šajā svinīgajā rudens gadatirgū uzvarētājus un “karotītes” piekritējus priecēs mūzika, par kuru būs parūpējies pats Maestro Raimonds Pauls ar tautā iemīļotajiem solistiem Anci Krauzi un Normundu Rutuli. Biedrība “Mārketinga padome” aicina uz skanīgo rudens gadatirgu 2006.gada 5.oktobrī plkst.14:00.

Ražošana

Noslēgusies “Karotītes” aptaujas dalībnieku loterija

Sandra Dieziņa,13.10.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Karotīte” iesoļojusi sestajā savā pastāvēšanas gadā un, pildot aptaujas dalībniekiem solīto, nogādā balvas ar “Kvalitatīvs produkts Latvija” zīmi, aptaujātajiem cilvēkiem, kuri balsoja par tautā mīlētākajiem produktiem ar “Karotīti”. Ir noskaidroti trīs laimējušie, kuriem balvas tiks nosūtītas pa pastu uz trīs Latvijas pilsētām- Gulbeni, Valmieru un Cēsīm. Jāpiebilst, ka divi no laimējušajiem ir balsojuši tieši par konkursa otrās vietas ieguvēju- savu iecienīto plombīra saldējumu “Lukss”. “Karotītes” aptaujas uzvarētāji tika noteikti, Mārketinga Padomei veicot aptaujas vairāku Zemkopības ministrijas reģionālo konferenču laikā Latvijas laukos, izstādēs, kā arī Rīgā notikušajā lielākajā starptautiskajā pārtikas nozares izstādē “Riga Food”. Visa gada laikā aptaujās piedalījās gandrīz seši tūkstoši respondentu, kuru aizpildītās anketas arī palīdzēja, kā noskaidrot tautā vismīlētākos ar “Karotīti” marķētos produktus. Biedrības “Mārketinga padome” aptaujā par “tautā mīlētākajiem “karotītes” produktiem 2006” tika nominēti: “Tautā mīlētākais “karotītes” produkts 2006.” Nr.1 - Biezpiena sieriņš “Kārums” vaniļas - a/s “Rīgas piensaimnieks” “Tautā mīlētākais “karotītes” produkts 2006.” Nr.2 -Plombīra saldējums “Lukss”- a/s “Valmieras piens” Rūjienas pienotava “Tautā mīlētākais “karotītes” produkts 2006.” Nr. 3 -Ādažu čipsi “Klasiskie”- a/s “Latfood” Draudzīgākais “karotītes” produktu tirgotājs 2006 - “Skai Baltija”

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņā norisinājās “Baltic Brand Forum 2025”, un pasākuma noslēgumā tika paziņoti Baltijas iedzīvotāju mīlētākie zīmoli astoņās kategorijās.

Arī šogad Latvijas, Lietuvas un Igaunijas zīmoli sacentās par atzinību, ko noteica plašākajā zīmolu un dzīvesstila pētījumā reģionā “Brand Capital”.

Latvijā 2025. gada uzvarētāji ir:

Straujāk augošais zīmols – “Ķekava”

Zaļākais zīmols – “Latvijas Valsts meži”

Cilvēcīgākais zīmols – “Swedbank”

Mīlētākais zīmols – “Swedbank”'

Mīlētākais vietējo ražotāju zīmols – “Kārums”

Mīlētākais mediju zīmols – Latvijas televīzija

Izdevīgākais zīmols – “Depo”

Rezonējošākais zīmols – “Swedbank”

Savukārt Baltijas kopvērtējumā par uzvarētājiem kļuva:

Straujāk augošais zīmols – “Ikea”

Zaļākais zīmols – “Ikea”

Cilvēcīgākais zīmols – “Swedbank”

Mīlētākais zīmols – “Swedbank”

Mīlētākais vietējo ražotāju zīmols – “Kārums”

Citas ziņas

Izcepta līdz šim lielākā Zaļās karotītes torte

,12.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc biedrības Mārketinga padome pasūtījuma izcepta īpaša Ziemassvētku torte, kas šodien tiks pasniegta daudzbērnu ģimenēm, kuras viesosies pie Valsts prezidenta rīkotajā svinīgās egles iedegšanā pie Rīgas pils. Tā būs līdz šim lielākā un smagākā Zaļās karotītes torte.

Ingūna Gulbe, biedrības Mārketinga padome direktore: "Zaļās karotītes tortes cepšana Ziemassvētkos ir mums jauna tradīcija. Šī torte ir īpaša, jo cepta no Zaļās karotītes produktiem, kas nozīmē augstu kvalitāti un izcilas garšas īpašības. Tā apvieno visus Zaļās karotītes produktu ražotājus no dažādiem Latvijas reģioniem un to ieguldīto darbu kvalitatīvu un labu produktu audzēšanā un ražošanā. Valsts prezidents Valdis Zatlers ir Zaļās karotītes patrons. Tādēļ arī nolēmām šo Zaļās karotītes torti, kas tapusi pēc īpašas receptes, pasniegt daudzbērnu ģimenēm Valsts prezidenta rīkotajā svinīgās egles iedegšanā pie Rīgas pils."

Pārtika

Karotīti integrēs ar Rīgas marku

Sandra Dieziņa,20.02.2013

Latvijas ražotāju produkcija, kurai piešķirts Nacionālās pārtikas kvalitātes "Zaļā karotīte" zīmols.

Foto: Leta

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bordo karotīti, ko paredzēts ieviest 2014. gadā, plānots integrēt ar preču zīmi Rīgas marka.

Par to šobrīd tiek veiktas pārrunas ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru, informē Latvijas pārtikas uzņēmumu federācijas (LPUF) padomes priekšsēdētāja Ināra Šure. Šāda iespēja palīdzētu pārtikas uzņēmumiem eksportā uz ārvalstīm. Paredzēts, ka uzņēmumi, kas būs saņēmuši karotītes preču zīmi, ar atvieglojumiem varēs saņemt preču zīmi Rīgas marka, jo būs izpildījuši noteiktas kvalitātes prasības.

Trešdien zemkopības ministre Laimdota Straujuma parakstīja līgumu ar LPUF vadību par karotītes nodošanu LPUF pārziņā. LPUF turpmāk rūpēsies par karotītes popularizēšanu, lietošanas tiesību piešķiršanu un līgumu slēgšanu ar ražotājiem. Savukārt Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) no šā gada 1. janvāra veic karotītes produktu atbilstības kontroles. LPUF jau pērn saņēmusi ap 300 tūkstošus Ls klastera ietvaros, ko paredzēts tērēt karotītes aktivitātēm.

Citas ziņas

Tiks piešķirti "Zaļās karotītes" ordeņi par izcilu kvalitāti

,11.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīt, 12.septembrī plkst.12:00 restorānā "Sarkans" Stabu ielā 10 biedrība "Mārketinga padome" sadarbībā ar lielveikalu tīkliem "RIMI Latvija" un "ELVI" kvalitatīvu produktu popularizēšanas kampaņas ietvaros piešķirs pirmos "Zaļās karotītes" ordeņus.

"Zaļās karotītes" ordenis ir atzinība par izcilu kvalitāti. Apbalvoti tiks "Kvalitatīvs produkts Latvija" sadarbības partneri, godināti arī lielveikalu tīkli "RIMI Latvija" un "ELVI", kā arī mediji, kas ilgstoši atbalstījuši "Zaļās karotītes" ideju un tās augstos kvalitātes standartus.

"Tuvojoties "Zaļās karotītes" sešu gadu jubilejai, esam pārliecinājušies, ka šī kustība ir kļuvusi karaliska gan pēc vēriena, gan pēc satura. Tā kā karaliskam vērienam pieklājas dot apbalvojumus, ar šo dienu mēs iedibinām "Zaļās karotītes" ordeni, kas tiks pasniegts pašiem produktiem, to popularizētājiem un izcilākajiem pārdevējiem." atzīst biedrības "Mārketinga padome" direktore Ingūna Gulbe.

Citas ziņas

"RĪGAS PIENSAIMNIEKS" UZSĀK PREMIUM PRODUKTU RAŽOŠANU

,03.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar šā gada septembri, viens no vadošajiem piena pārstrādes uzņēmumiem Latvijā SIA "Rīgas Piensaimnieks" ir uzsācis premium klases produktu ražošanu. Kā pirmais šīs klases pārstāvis ir tapis jaunais biezpiena sieriņš "Kārums White".

"Mūsu pētījumi liecina, ka arvien vairāk attīstās patērētāju grupa, kas iegādājas produktus ar augstu pievienoto vērtību un izcilu kvalitāti. Mūsu klasiskais biezpiena sierņš "Kārums" lieliski kalpoja kā bāze premium produktu attīstībai, tāpēc tieši šis produkts tika izvēlēts kā pirmais," saka SIA "Rīgas Piensaimnieks" valdes priekšsēdētājs Edgars Štelmahers.

"Līdz ar to šovasar mūsu uzdevums bija radīt jaunu, unikālu produktu biezpiena sieriņu "Kārums" grupā. Mums tas izdevās! Jaunais "Kārums White" apvieno balto šokolādi, īstas ogas un dabīgo biezpienu. Tās ir sastāvdaļas, kas jau katra par sevi ir vērtība. Tagad visi šie gardumi ir baudāmi kopā, kas arī ir mūsu jaunā produkta unikalitāte," turpina E. Štelmahers, piebilstot, ka uzņēmums turpina strādāt pie jaunu premium klases produktu attīstības.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas mīlētākais zīmols jau otro gadu pēc kārtas ir Nokia, secināts DDB Brand Capital pētījumā, raksta Diena.

Otrais mīlētākais zīmols ir Laima, bet trešais Hansabanka. No pirmā desmitnieka izkrituši TV3 un Ekselence, bet tajā ir parādījušies Maxima un CIDO.

Latvijas mīlētāko zīmolu TOP 20 (2008. gadā):

2.Laima (2007. gadā - 2.)

3.Hansabanka (2007. gadā - 3.)

4.Visa (2007. gadā - 5.)

5.Maxima (2007. gadā - 12.)

6.Fairy (2007. gadā - 8.)

7.Cido (2007. gadā - 11.)

8.LMT (2007. gadā - 4.)

9.LNT (2007. gadā - 6.)

10.Orbit (2007. gadā - 10.)

11.Google (2007. gadā - 19.)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atzīmējot pārtikas produktu zīmola “Kārums” panākumus eksporta tirgos šogad un 2024. gadā, atklāts “Kārums” “pop-up” veikals Rīgas lidostā.

Visu oktobri ikviens ceļotājs varēs iegādāties ne tikai pilnu sortimentu jeb 16 garšu “Kārums” biezpiena sieriņu veidus, bet arī šogad radīto “Kārums” suvenīru kolekciju – zeķes “sieriņi”, Latvijā ražoto porcelāna šķīvīti un vārniņas mīļmantiņu.

““Kārums” sieriņus tagad var sastapt arvien vairāk vietās pasaulē, tostarp mazumtirdzniecības ķēdēs Eiropā. Piemēram, “Alfamega” tīklā Kiprā, “COOP”, “Eurospar” un “Meny” Norvēģijā, “LEDO”, “Kliver” un “MixMarkt” tīklos Vācijā, “Supervalu” tīklā Īrijā, kā arī drīzumā vienā no lielākajiem mazumtirdzniecības tīkliem Eiropā. Pērn vien pieaudzējām “Kārums” sieriņu eksportu par 52 %, un šogad plānojam izaugsmi vairāk nekā 15 % apmērā,” skaidro Artūrs Čirjevskis, “Food Union” vadītājs Latvijā un Eiropā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā un Baltijā lielākā bioloģiskās putnkopības zemnieku saimniecība "Karotītes" piesaistījusi "BluOr Bank" finansējumu 1,643 miljonu apmērā, kas paredzēts saimniecības paplašināšanai un modernizācijai.

Ar saņemtā finansējuma palīdzību Tukuma novada zemnieku saimniecībā uzsākta jaunas kautuves ēkas būvniecība, kā arī tiks izveidots mūsdienīgs gaļas un barības sagatavošanas cehs. Kopējās saimniecības modernizācijas projekta investīcijas sasniedz 4,703 miljonus eiro, ko veido bankas piešķirtais aizdevums, Lauku atbalsta dienesta un Eiropas Savienības fondu finansējums, kā arī paša uzņēmuma līdzekļi.

Jaunās ēkas būvniecības darbus paredzēts pabeigt līdz 2024.gada pavasarim, savukārt iekārtu uzstādīšanu un sagatavošanu darbam - līdz nākamā gada jūlijam. ZS "Karotītes" astoņu darbības gadu laikā kopš dibināšanas kļuvusi par Baltijā lielāko bioloģiskās vistas gaļas audzētāju, un produkciju ražo gan ar savu, gan privātajām bioloģiskās produkcijas preču zīmēm. Unikālā un pašu radītā biznesa formula saimniecībai ļauj nodrošināt gaļas produkcijas piegādes cikliskumu un regularitāti. Tas savukārt pēdējos gados pavēris ceļu sadarbības uzsākšanai ar vadošajām pārtikas lielveikalu ķēdēm un bioloģiskās pārtikas ražotājiem. ZS "Karotītes" galvenie klienti ir lielveikali, bioloģiskās produkcijas tirgotāji un bioloģiskās pārtikas, tostarp bērnu pārtikas, ražotāji visā Eiropā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā piena pārstrādes uzņēmums “Food Union” ar Rīgas Apgabaltiesas 10.marta spriedumu ir nosargājis savas tiesības uz zīmola “Kārums” biezpiena sieriņu iepakojuma oranžo krāsu, kas piešķir izņēmuma tiesības lietot šo krāsu biezpiena sieriņu iepakojumos.

Strīdā par AS “Rīgas piena kombinātam” (“Food Union” grupa) piederošo krāsas preču zīmes reģistrāciju tiesa atzina, ka zīmola “Kārums” biezpiena sieriņus atpazīst ne tikai pēc nosaukuma, bet arī pēc krāsas pēc kuras identificē ražotāju. Šī ir pirmā tiesā veiksmīgi aizstāvētā krāsas kā preču zīmes reģistrācija Latvijā un viena no retajām pasaulē.

“Oranžā krāsa ir bijusi klātesoša uz “Kārums” sieriņiem kopš tā pirmssākumiem un gadu desmitu laikā nostiprinājusies kā nozīmīga daļa no identitātes līdztekus atpazīstamajam nosaukumam un nemainīgajai sieriņu garšai. Šis ir vēsturisks brīdis Latvijas jurisprudencē un zīmolvedībā,” uzskata Food Union vadītāja Latvijā Irēna Holodnaja.

Citas ziņas

Pirmklasnieki atkal tiek pie "Karotītes" burtnīcām un zīmuļiem

,31.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau trešo gadu pēc kārtas biedrība "Mārketinga padome" rūpējas, lai pirmklasnieki saņemtu "Karotītes" dāvinātās burtnīcas visā Latvijā. Arī šogad tradīcija turpinās un šoreiz pie burtnīcām mazie skolnieki tiks pie "Karotītes" zīmuļa.

Īpaša sveikšana paredzēta 3.septembrī Skrundas 1.vidusskolā plkst.13:00, kurā skolēni burtnīcas saņems no Zemkopības ministra Mārtiņa Rozes rokām, kurš viesosies Skrundā un sveiks visus ar jaunā mācību gada sākšanos.

""Karotīte" ir kvalitātes zīme, ar kuras palīdzību mēs cenšamies veicināt tādu produktu ražošanu un patēriņu, kuru sastāvā dominē Latvijā audzētas un iegūtas izejvielas. Dāvinot "Karotītes" burtnīcas un zīmuļus Latvijas pirmklasniekiem, mēs ceram, ka viņi savā turpmākā dzīvē pievērsīs uzmanību tam, cik svarīgi ir, ka jaunā paaudze aug un apzinās savas zemes vērtības, izkopj patriotismu un mīlestību pret visu, kas saistīts ar Latviju - arī pārtikā. Tieši bērni un jaunieši ir tie, kas veidos un noteiks mūsu nākotni, un nereti viņi ietekmē arī tagadni, jo pats personīgi zinu, ka arī vecāki no saviem bērniem var daudz ko mācīties," stāsta zemkopības ministrs Mārtiņš Roze, novēlot "visiem Latvijas pirmklasniekiem zināšanām un labiem iespaidiem ražīgu pirmo mācību gadu!"

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zaļās karotītes uzraudzības nodošanā PVD nozares eksperti saskata vairākas bīstamības.

Maizes ceptuves Lāči saimnieks Normunds Skauģis uz izmaiņām skatās skeptiski. «Nodot jau var šīs funkcijas un pēc tam nolikt kādā atvilknē vai skapī. Viss ir atkarīgs no tā, vai šī ideja tiks atdzīvināta un iedoti līdzekļi. Mēs esam ieinteresēti, lai caur šo zīmolu veicinātu patēriņu un realizāciju. Ja tas netiks darīts, tad varam tikai izteikt līdzjūtību,» tā N. Skauģis, kura uzņēmumā ražotā rupjmaize vairākkārt saņēmusi Tautā mīlētākā Zaļās karotītes produkta atzinību.

Pārtika

Simtgades produkti: 40 tūkstoši eiro saldējumā un sieriņos

Laura Mazbērziņa,05.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atzīmējot valsts simtgadi, Latvijas ražotāji izstrādājuši dažādus produktus. Tam esam veltījuši rubriku Simtgades produkti.

Šodien piedāvājam ieskatu divos «Food Union» ražojumos - «Ekselence» saldējums un «Kārums» sieriņš.

«Zīmola «Kārums» jubilejas sieriņa un zīmola «Ekselence» saldējums Latvijas karoga krāsās «Latvijai Simts» ieviešana «Food Union» produktu sortimentā un veikalu plauktos jau tagad pozitīvi ietekmē uzņēmuma kopējos pārdošanas rezultātus,» portālam db.lv stāsta Ieva Ražinska, «Food Union» mārketinga vadītāja.

«Kārums» sieriņi pārdošanā ir pieejami kopš pagājušā gada rudens. «Kārums» sieriņi jubilejas iepakojumā ir nopērkami Latvijā, kā arī tiek eksportēti uz Igauniju, Lietuvu, Vāciju, Angliju un Zviedriju. Savukārt, «Ekselence» saldējums «Latvijai Simts» ir produkts, kas paredzēts tikai vietējam tirgum.

Citas ziņas

"Karotīte" atradusi labākos šī gada reklāmas kampaņas realizētājus

,10.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada 27.jūlijā noslēdzās atklātais konkurss par tiesībām realizēt preču zīmes "Kvalitatīvs produkts Latvija" mārketinga un reklāmas kampaņu 2007.gadā.

Mūsu patērētājiem arvien būtiskāk ir apzināties pārtikas kvalitāti un veidot savus ēšanas paradumus pēc iespējas labākus. Tajā "karotīte" ir palīgs ikvienam, kas izvēlas kvalitatīvus Latvijas produktus.

"Kvalitatīvs produkts Latvija" ir aizvadījis jau piekto pastāvēšanas gadu un iemantojis arvien vairāk "karotītes" lietotāju uzticību. Šo gadu laikā preču zīmei veiktas dažādas mārketinga un sabiedrisko attiecību aktivitātes un kampaņas, kas tai nodrošinājušas gandrīz ¾ Latvijas iedzīvotāju atpazīstamību. 2006.gada kampaņu "Ēd ar karotīti" pamanījuši 65% Latvijas iedzīvotāju.

Tradicionāli arī šogad "Mārketinga padome", kas ir "Kvalitatīvs produkts Latvija" administrators, uzklausīja vadošo Latvijas reklāmas, mēdiju plānošanas un sabiedrisko attiecību speciālistu viedokļus un ierosinājumus kampaņas realizācijai.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn ieviestā Bordo karotīte izvērtusies par legālu vietējo ražotāju protekcionismu, savukārt divu karotīšu - Zaļās un Bordo - līdzās pastāvēšana pircējiem galvu nejaucot, jo katrai no tām ir sava nozīme, norādīja Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas vadītāja Ināra Šure.

«Neatkarīgi no tā, ar kādu karotīti produkts marķēts, kvalitāte pārsniedz noteiktos standartus, pārstrāde ir izsekojama, kā arī produkts nesatur neko no ģenētiski modificētiem organismiem. Produktiem jābūt ražotiem Latvijā, bet atšķirība ir izejvielu proporcijās. Zaļās karotītes sastāvā 75% jābūt vietējām izejvielām, bet Bordo pieļauj arī ievestās izejvielas,» sacīja Šure.

Jautāta, kāpēc nevar atstāt tikai vienu - Bordo - «karotīti» un nejaukt galvu ne pircējiem, ne ražotājiem, Šure atbildēja noraidoši.

«Jau vēsturiski Zaļā karotīte asociējas ar to, ka šo produktu ražošanā ir izmantotas tikai vietējās izejvielas. Tā tas arī ir, jo līdz šim neviens ārzemju ražotājs Zaļo karotīti nav ieguvis, lai gan teorētiski to varētu. Savukārt Bordo karotīte ir paredzēta uzņēmumiem, kuri izejvielas ieved, tādēļ nebūtu pareizi šo uzņēmumu produkciju palikt zem Zaļās kvalitātes zīmes. Tagad sistēma ir daudz skaidrāka,» sacīja uzņēmēja.

DB Viedoklis

Db viedoklis: Lai pārtikas veikalos redzamajai zaļajai karotītei nebūtu garlaicīgi...

Dienas Bizness,30.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai protat atšķirt karotītes? Šķiet, šāda spēle pārskatāmā nākotnē varētu tikt piedāvāta Latvijas patērētājiem, tādējādi ļaujot viņiem noskaidrot savas modrības līmeni, pērkot dažādus pārtikas produktus. Kā zināms, jau vairākus gadus Latvijā ir ieviests Zaļās karotītes simbols, kuru uz saviem izstrādājumiem brīvprātīgā kārtā ir tiesības attēlot tiem ražotājiem, kuri vismaz 75% apmērā izmanto vietējās izejvielas. Cik lielā mērā šis Zaļās karotītes zīmols ir veiksmīgs – tas ir cits jautājums. Tomēr tā ideja pilnībā ir skaidra. Savukārt nedaudz mulsinoša ir pašreizējā iecere, teiksim tā, palielināt karotīšu klāstu.

Problēma slēpjas faktā, ka daļai pārtikas produktu, kas itin veiksmīgi tiek ražoti Latvijā, vietējās izejvielas nepieciešamajā apjomā nemaz nav iespējams izmantot. Nu, nav iespējams mūsu valstī izaudzēt, piemēram, kafijas pupiņas un citas tamlīdzīgas lietas. Toties ir vēlme norādīt, ka produkti, kuru izejvielas galvenokārt tiek importētas, arī tiek izgatavoti Latvijā. Un to ir paredzēts darīt, šāda veida produktiem piešķirot Sarkano karotīti. Un te jau jārēķinās ar vienu otru problēmu... Pirmkārt, Latvijas iedzīvotājiem tradicionāli ir paticis pirkt vietējās izcelsmes pārtiku, kas ir ražota no vietējos laukos izaudzētas lauksaimnieciskās produkcijas. Tā tas vienkārši ir! Dažu labu reizi ievestās izejvielas nav pat par mata tiesu nekvalitatīvākas par vietējām, bet mūsu patērētājiem tas nav diez ko svarīgi. Savukārt bāšana acīs, ka konkrētais produkts gan ir ražots Latvijā, taču daudzas sastāvdaļas, kas bija vajadzīgas tā pagatavošanai, nācās ievest, var izraisīt pat pretēju efektu. Otrkārt, jārēķinās, ka, manipulējot ar dažādu krāsu karotītēm, vismaz sākotnēji var iznākt tāda kā patērētāju maldināšana. Proti, ieejot veikalā un ieraugot, ka uz plauktā novietotas preces ir karotītes simbols, pircējs var nospriest, ka tās ir pagatavotas no vietējām izejvielām, nepievēršot uzmanību karotes krāsai. Treškārt, nevar izslēgt iespēju, ka pircējiem vienkārši sāks jukt, kura karotīte ko īsti apzīmē, un arī tas nebūtu labvēlīgs aspekts.

Viedokļi

Paaugstinātas kvalitātes produktu skaits turpina pieaugt

Ināra Šure, Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas padomes priekšsēdētāja,24.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumu skaits, kas ieguvuši tiesības produktus marķēt ar Zaļās un Bordo karotītes pārtikas kvalitātes zīmēm, turpina pieaugt arī Covid-19 laikā – karotīšu produktu skaits ir pārsniedzis 800. Nacionālajai pārtikas kvalitātes shēmai turpina pievienoties gan lielāki uzņēmumi, gan zemnieku saimniecības un mājražotāji.

10. jūnijā Latvijā beidzās 12. martā izsludinātā ārkārtējā situācija jaunā koronavīrusa Covid-19 ierobežošanai. Šis laiks bija izaicinājums visai pasaulei, un Latvijas pārtikas nozare nebija izņēmums. HoReCa (viesnīcas, restorāni, sabiedriskā ēdināšana) segments faktiski apstājās līdz ar tūrismu, slēgtajām skolām un bērnudārziem. Pārtikas ražotāji meklēja jaunus un radošus risinājumus, piemēram, uzsāka tirdzniecību internetā, nodrošinot produktu piegādes uz mājām.

Mums ir prieks, ka ir arvien jauni uzņēmumi, kas gatavi veikt sertificēšanos Pārtikas un veterinārajā dienestā, lai savu produkciju varētu marķēt ar Zaļās un Bordo pārtikas kvalitātes zīmēm. Aktīvākie pandēmijas laikā izrādījušies mazie un vidējie uzņēmumi. Piemēram, Nacionālajai pārtikas kvalitātes shēmai nesen pievienojies Amatas novada gaļas pārstrādes uzņēmums "Sidrabi", graudaugu ražošanas un fasēšanas uzņēmums "Oma Food" no Pārgaujas novada, Jaunjelgavas piena pārstrādes uzņēmums "Sērenes piens", kā arī "Alūksnes putnu ferma".

Pārtika

Zaļo karotīti kontrolēs PVD

,16.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nacionālās pārtikas kvalitātes shēmu (NPKS), ko aizvien ļoti liela Latvijas sabiedrības daļa zina kā zīmolu Zaļā karotīte, no nākamā gada kontrolēs Pārtikas un veterinārais dienests (PVD), vēsta laikraksts Latvijas Avīze.

Šo ziņu aizvadītajā nedēļā apstiprinājusi Zemkopības ministrijā. «PVD veiks kvalitātes shēmā iesaistīto dalībnieku uzraudzības un kontroles funkcijas, kas līdz šim tika deleģētas kontroles iestādei (Latvijas Valsts agrārās ekonomikas institūtam), kuras darbību uzraudzīja PVD. Samazināsies kontroles institūcijas uzturēšanas izmaksas un izmaksas kvalitātes shēmas dalībniekiem. PVD ir kvalificēts personāls darba veikšanai un nebūs nepieciešami arī papildu līdzekļi speciālistu apmācībai,» norādīts Zemkopības ministrijas (ZM) speciālistu sagatavotajā atbildē Latvijas Avīzei.

Aizvien neesot zināma organizācija, kas uzņemsies Zaļās karotītes atpazīstamības un uzticamības veicināšanu. Tātad Zaļā karotīte, visticamāk, mainīsies, tomēr patlaban vēl nav skaidrs, kā, secinājis laikraksts.

Citas ziņas

"Kvalitātes karogi" atkal plīvos pie labāko pārtikas ražotāju uzņēmumiem

,26.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 26.jūnijā, zemkopības ministrs Mārtiņš Roze ar komisiju noteica tos piecus "karotītes" pārtikas ražotāju uzņēmumus, pie kuriem plīvos "Kvalitātes karogi".

Jau tuvākajā laikā tiks uzvilkti karogi, kas pēc skaita jau būs 15 uzņēmumiem. Izvēloties labākos uzņēmumus, komisija tos vērtēja pēc sekojošiem kritērijiem:

- mērķtiecīga izaugsme un pastāvīga gatavība apliecināt produktu kvalitāti;

- aktīva līdzdarbība "zaļās karotītes" pasākumu programmā;

- ražotāja atbildība pret patērētāju, lietojot zīmi "Kvalitatīvs produkts";

- stabilas un noturīgas produktu kvalitātes nodrošināšana ilgtermiņā;

- vietējo izejvielu izmantošana;

- zīmes "Kvalitatīvs produkts" veiksmīga komunikācija.

Ekspertu komisija izvērtēja "karotītes" uzņēmumus, pieciem no tiem piešķirot īpašo "kvalitātes karogu":

1. Z/s "Dimdiņi"

2. A/s "Latfood"

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no vadošajiem piena pārstrādes uzņēmumiem Latvijā SIA Rīgas Piensaimnieks ir sācis ražot jaunu biezpiena sieriņu Kārums, kas veltīts diviem pavasara svētkiem – Valentīna dienai un 8. martam. Uzņēmums arī piedāvā jaunu Kāruma cenu.

Valentīna dienai veltītā Kāruma sastāvā ir dzērvenes klasiskajā Kārums biezpiena masā, kas pārklāta ar šokolādes glazūru.

Aizvadītajā gadā Rīgas Piensaimnieks pārdeva vairāk nekā 600 000 Valentīna dienai veltītos Kārumus un prognozē, ka šogad sasniegs līdzvērtīgu rādītāju.

Patiesībā biezpiena sieriņš Kārums ar dzērvenēm uzņēmuma produktu portfelī ir jau sen, un tas ir viens no populārākajiem biezpiena sieriņiem, kam ir savs stabils cienītāju loks. Tas bijis iemesls, kāpēc uzņēmums izvēlējies svētkos piedāvāt tieši šo biezpiena sieriņu. Kārums jaunajā svētku iepakojumā tiek ražots, sākot no š.g. 11.februāra līdz pat marta mēneša beigām.

Citas ziņas

Biedrības "Mārketinga Padome" aktivitātes pārtikas izstādē "Riga Food 2007"

,03.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau sesto gadu biedrība "Mārketinga padome" Lauksaimniecības tirgus veicināšanas programmas ietvaros un, pateicoties LR Zemkopības ministrijas piešķirtajiem finanšu līdzekļiem, mazajiem un vidējiem pārtikas uzņēmumiem vai apvienībām palīdz apmaksāt daļu no ekspozīcijas laukuma nomas maksas dalībai starptautiskajā pārtikas izstādē "Riga Food".

Realizējot LR Zemkopības ministrijas lauksaimniecības tirgus veicināšanas programmu, biedrība Mārketinga padome un LVAEI atbalsta vidējos un mazos uzņēmumus, kā arī "karotītes" uzņēmumus.

Biedrība "Mārketinga padome" finansiāli atbalsta uzņēmumus, samazinot platības maksājumus, izstrādājot un realizējot dizainu, sagatavojot informatīvo materiālu par un atbalstāmajiem uzņēmumiem. Stendā notiks arī degustācijas "karotītes" produktiem un aptauja par tautā mīlētāko "karotītes" produktu, aptaujas dati tiek publiskoti "Kvalitatīvs produkts Latvija" jubilejas svinībās.

Plānota arī diskusija 6.septembrī no plkst. 12:00 par tēmu "Pārtikas nozares diferenciācija un specializācija", kurā savos viedokļos un pieredzē dalīsies vadošie Latvijas valsts sektora un pārtikas nozares eksperti un profesionāļi- Zemkopības ministrs Mārtiņš Roze, biedrības "Mārketinga padome" direktore Ingūna Gulbe, SIA "Rimi Latvia" pārstāvis, Lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrības "Mūsmāju dārzeņi" izpilddirektore Edīte Strazdiņa , Latvijas Piensaimnieku Centrālās Savienības valdes priekšsēdētājs Arvīds Ušča. Diskusiju vadīs Sarmīte Plūme konferenču zālē Nr.1.

Ražošana

Mārupes gurķi - vismīlētākais produkts

,05.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par tautā vismīlētāko «karotītes» produktu šogad atzīti SIA «Mārupes siltumnīcas» ražotie gurķi.

Par to liecina biedrības Mārketinga padome rīkotās aptaujas rezultāti. Otrajā vietā ierindojies Lazdonas piensaimnieks ražotais Brokastu biezpiens 9%, bet 3. vietā z/s Galiņi burkāni. Par visdraudzīgāko «karotītes» produktu tirgotāju šogad atzīts SIA Rimi Latvija.

Visa gada laikā aptaujā piedalījās vairāk kā pieci tūkstoši respondentu aizpildītas anketas, kā rezultātā tika noskaidroti tautā vismīlētākie produkti, kuriem piešķirta «karotītes» zīme.

Apbalvošana notika šodien Zaļās Karotītes astoņu gadu Dzimšanas dienas svinībās. Pasākumu ar savu klātbūtni pagodināja arī Latvijas Valsts prezidents Valdis Zatlers, kurš ir zīmes Kvalitatīvs produkts patrons un pasniedza balvu pirmās vietas ieguvējam SIA Mārupes siltumnīcas valdes priekšsēdētājam Jānim Bērziņam par gardajiem un kraukšķīgajiem gurķiem.

Pārtika

Kampaņā Turies pie karotītēm! mudinās izvēlēties Latvijā ražotu produkciju

Dienas Bizness,09.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar kampaņu Turies pie karotītēm! Iedzīvotāji tiek aicināti izvēlēties kvalitatīvu, Latvijā ražotu produkciju, kas marķēta ar Zaļās un Bordo karotītes kvalitātes zīmēm, kā arī pievērst uzmanību informācijai, kas norādīta uz produktu etiķetēm, informē Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācija (LPUF).

Federācijas aptauja Pārtikas kvalitātes zīmes Latvijā, kas veikta, gatavojoties kampaņai, liecina, ka Zaļā karotīte ir atpazīstamākā no pārtikas produktu kvalitātes zīmēm Latvijā, un arī tās jaunāko māsu – Bordo karotīti – atpazīst gandrīz puse Latvijas iedzīvotāju.

Aptauja liecina, ka pārtikas izvēlē galvenais kritērijs iedzīvotājiem joprojām ir cena (79%), taču 71% aptaujāto uzsvēruši arī kvalitātes nozīmi. Kā sava veida iepirkšanās ceļvedis pārtikas iegādē iedzīvotājiem kalpo kvalitātes zīmes uz iepakojuma – 74% aptaujāto tām pievērš uzmanību, sevišķi, ja tiek lemts par kāda jauna produkta iegādi.