Neskatoties uz faktu, ka Latvijā mobilo telefonu lietotāju skaits jau ir sasniedzis gandrīz iespējamo maksimumu, mobilais mārketings un mobilā reklāma mūsu valstī ir ļoti vāji attīstīta. Tā atzīst mediju aģentūras Media House interaktīvo projektu vadītājs Mairis Skuja.
Šobrīd Latvijā mobilo telefonu lietotāju skaits jau ir sasniedzis gandrīz iespējamo maksimumu. Arī GPRS pieslēgums, kas ir vajadzīgs, lai izmantotu mobilo internetu, pašlaik jau ir gandrīz ikdiena. Liela daļa jauno tālruņu, kas parādās Latvijas tirgū, satur attiecīgus iestatījumus, kas nepieciešami, lai pieslēgšanās GPRS notiktu saprotami, ērti un bez priekšzināšanām.
„Tiktāl aina ir cerīga. Tomēr, šobrīd, mēs visai nosacīti varam runāt par mobilā satura daudzveidību vai mobilo reklāmu, kaut vai tās vissaprotamākajā - mobilo baneru formātā,” uzskata M. Skuja.
M. Skuja atzīst, ka būtiskākais bremzējošais faktors mobilo reklāmu attīstības jomā ir Latvijas reklāmdevēju un aģentūru pieredzes trūkums. „Mobilā reklāma ir jauna disciplīna, par kuru esam pieraduši runāt nākotnes, nevis šīs dienas iespēju kontekstā. Varam teikt, ka mobilo tālruņu funkcijas pastāvīgi paplašinās, tāpat līdzi aug mobilo tīklu kapacitāte un ātrums, lietotāji kļūst pieredzes bagātāki un mobilā interneta iespējas lieto plašāk kā jebkad. Tomēr barjeras, ko rada operatoru un industrijas sadarbības trūkums nav mazinājušās,” skaidroja M. Skuja.
"No vienas puses satura ražošana vai datu nodrošināšana nav mobilo operatoru rūpe. Operatoram ir jābūt aktīvam atbilstošu tehnoloģiju ieviešanā un uzlabošanā, lai satura ražotāji varētu attīstīties. Tomēr medaļas otra puse ir tā, ka industrija kopumā ir informācijas trūkumā. Līdz šim neviena mobilā mārketinga kompānija nav pieteikusi sevi tirgū uzsverot, ka tai ir laba sadarbība un partnerattiecības ar lielākajiem operatoriem. To piedāvājumu priekšplānā tiek pozicionēti dažādi mobilā mārketinga rīki, kas eksistē mobilā mārketinga kompāniju arsenālā. Kaut, patiesībā, tur jābūt tieši zināšanām par mobilo lietotāju auditorijas paradumiem un piedāvātā arsenāla izmantošanas spēju," norādīja eksperts.
Šobrīd Latvijas reklāmdevējiem esot visai riskanti ieguldīt līdzekļus reklāmas nišas disciplīnās par kuru potenciālu nav skaidra priekšstata. Tieši uz datiem balstītu zināšanu iegūšana, sadarbības formā ar mobilajiem operatoriem, esot būtisks stūrakmens reklāmas attīstībai gan WAP resursos, kā arī citu mobilās reklāmas disciplīnu izaugsmei. Varot droši teikt, ka mobilajā reklāmā mēs neinvestējam pat 1% no kopējā Interneta reklāmas apjoma, kas ir vidējais rādītājs Eiropā.