Foto: Ieva Lūka/LETA

Nereti patērētājiem par sakaru pakalpojumiem jāmaksā vairāk nekā noteikts izvēlētajā tarifā 

Konkurences padome (KP) vērš patērētāju uzmanību uz nepieciešamību rūpīgi iepazīties ar elektronisko sakaru operatoru tīklu piedāvātajiem tarifiem un maksu par zvaniem uz citu operatoru klientu numuriem. Tādējādi tiktu mazināti gadījumi, kad patērētājiem par sakaru pakalpojumiem jānorēķinās vairāk, nekā tas ir noteikts izvēlētajā tarifā.

Žanete Hāka, 2017. gada 12. septembris plkst. 15:12

KP ir saņēmusi vairākus iesniegumus par atšķirīgu tarifu piemērošanu zvaniem uz dažādiem elektronisko sakaru operatoru tīkliem. Iesniegumos ir norādīts, ka zvani, kas tiek veikti populārāko operatoru – SIA Latvijas mobilais telefons, SIA Tele2, SIA Bite Latvija un SIA Lattelecom – sakaru tīklos, ir iekļauti standarta ikmēneša maksā. Tajā pašā laikā par zvaniem uz citu, vairāk nekā 70 elektronisko sakaru operatoru numuriem, piemēram, SIA CSC TELECOM un SIA Baltcom, kuru pakalpojumus mēdz izmantot arī tādas iestādes kā slimnīcas un poliklīnikas, patērētājiem ir jāmaksā papildus.

Šādu situāciju KP skaidro ar to, ka atsevišķi populārākie operatori ietver visus iespējamos zvanus savos tarifos ar fiksēto mēneša maksu, kamēr citiem operatoriem tarifos ir iekļauti zvani tikai uz četriem populārajiem tīkliem Latvijā. Tā rezultātā patērētājiem, zvanot uz citiem tīkliem, par to ir jāmaksā papildus ierastajai ikmēneša rēķina summai.

Analizējot šādu tarifu piemērošanas praksi, KP secina, ka atšķirīgi tarifi uz dažu operatoru tīkliem veidojas tāpēc, ka savienojuma izveidei nepieciešams izmantot trešo personu pakalpojumus, kas operatoram, no kura veikts zvans, rada papildu izmaksas. Tā iemesla dēļ patērētāja izvēlētais elektronisko sakaru operators radītos izdevumus papildus izvēlētajai tarifa maksai iekļauj patērētāja rēķinā.

KP norāda, ka situācijas, kad patērētājs par papildu maksu uzzina tikai pēc ikmēneša rēķina saņemšanas, ir nepieļaujamas. Tādēļ, lai novērstu tamlīdzīgus gadījumus, KP aicina patērētājus pirms sakaru pakalpojumu sniedzēja izvēles noskaidrot, kas tiks iekļauts pakalpojumu tarifā un vai tiks piemērotas kādas papildu maksas.

Vienlaikus Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija ir izstrādājusi noteikumus, kuri pēc 2018. gada 1. janvāra sakaru operatoriem, izpildoties konkrētiem kritērijiem, uzliek par pienākumu pirms paaugstinātā tarifa zvanu veikšanas nodrošināt paziņojumu balss veidā par zvana cenu. KP ieskatā šāds paziņojums atrisinās situācijas, kad patērētājs par papildu izmaksām nav informēts līdz rēķina saņemšanai nākošajā mēnesī, kā arī ļaus patērētājiem objektīvāk izvēlēties sakaru operatora pakalpojumu sniedzēju, tādējādi veicinot sakaru operatoru sasvstarpējo konkurenci.


Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Nepalaid garām

Mēbeļu veikals–noliktava Likvy LV Jūrkalnes tehnoloģiskajā parkā ir atvērts tikai izpārdošanas...

Rīgā plānots ieviest jaunu aplikāciju Flipix, kas apmaiņā pret reklāmu noskatīšanos sniegs...

Akciju tirgus galvenā ziņa janvārī – pasaules gals nav iestājies. Tie, kas neseko...

Kamēr lielajiem uzņēmumiem uzrādīt strauju izaugsmi ir salīdzinoši grūti, mazāki uzņēmumi,...

Vēl pirms diviem gadiem Pārdaugavā, Robežu ielas koka namā, čakli strādāja vietējais...

No šīs sadaļas

Lai nodrošinātu efektīvāku Latvijas ceļotāju aizsardzību tūrisma operatora maksātnespējas...

Globāli vērojama tendence, ka daudzas kompānijas, jo īpaši bagātākās, kas parasti ir...

Patēriņa cenu kāpums Latvijā šogad ir viens no straujākajiem Eiropas Savienībā, norāda...

Igaunijas kopbraukšanas pakalpojumu uzņēmums Taxify, kas ar lietotnes starpniecību apvieno braucējus...

Lai izstrādātu viedo autostāvvietu sistēmu un samazinātu sastrēgumus un gaisa piesārņojumu galvaspilsētā,...

Lidsabiedrība Ryanair trešdien paziņojusi par izmaiņām bagāžas politikā, kas stāsies spēkā...

Sakarā ar ceļu remontdarbiem Brīvības ielā, Rīgā, reģionālo maršrutu sabiedriskais transports...

Valdības sēdē, 5.septembrī, nolemts piešķirt papildu finansējumu 19,046 miljonu eiro apmērā,...

Vācu koncerna MAN Truck and Bus AG pārstāvis Latvijā SIA Avar Auto,...

Igaunijas kopbraukšanas pakalpojumu uzņēmums Taxify, kas ar lietotnes starpniecību apvieno braucējus...