Pasaulē

Nestle, pateicoties Alcon pārdošanai, nopelnījusi 34,2 miljardus

Lelde Petrāne, 17.02.2011

Jaunākais izdevums

Šveices pārtikas gigants Nestle 2010.gadā guvis tīro peļņu 34,2 miljardu Šveices franku (35,6 miljardi ASV dolāru) apmērā, ziņo BBC.

2009.gadā Nestle nopelnīja 10,4 miljardus Šveices franku.

Peļņas pieaugumu veicinājusi Alcon, kas ir viena no pasaules vadošajām oftalmoloģisko līdzekļu ražošanas un pētniecības kompānijām, akciju pārdošana kompānijai Novartis par 28,3 miljardiem ASV dolāru.

Paziņojot par pagājušā gada darbības rezultātiem, Nestle norādījusi, ka tā ir labi sagatavota neskaidrajai situācijai nākotnē, tai skaitā izejvielu cenu izmaiņām.

Kā vēstīts, Novartis AG pagājušā gada janvārī paziņoja par plāniem iegādāties tai vēl nepiederošās Alcon daļas no Nestle un akcionāriem par kopējo summu 39,3 miljardi ASV dolāru.

Nestle Šveicē bāzētajam zāļu ražotājam pārdeva 52% no kompānijas.

Nestle Alcon iegādājās 1977.gadā, iztērējot 280 miljonus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Muitas policija kādā akcīzes preču noliktavā Mārupē un pārstrādes uzņēmumā Rīgā atklājusi 5,2 tonnas kafijas ar viltotām Nestle un Nescafe akcīzes zīmēm, kā arī kafijas ražošanas un fasēšanas iekārtas. Noziedznieki viltoto kafiju bija paredzējuši realizēt Eiropas Savienības tirgū.

Noliktavā Mārupē Muitas policija konstatēja 21 kafijas paleti, kas marķēta ar NESCAFE GOLD BLEND etiķetēm un izvietota uz kartona paliktņiem ar uzrakstiem Nestle un Nescafe. Tāpat noliktavā atradās 1260 bundžas NESCAFE GOLD BLEND kafijas 500 gramu iepakojumos, kā arī 6048 bundžas tās pašas kafijas 750 g iepakojumos. Kā minētās preces nosūtītājs tika norādīts kāds kafijas pārstrādes uzņēmums Rīgā, savukārt kā saņēmējs - kāds Lietuvas uzņēmums.

Uz aizdomu pamata par nelikumīgu preču zīmes izmantošanu tika sākta lietvedība par administratīvo pārkāpumu. Tās ietvaros visa konstatētā prece tika izņemta un nodota glabāšanā Nodrošinājuma valsts aģentūrā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn KitKat pārdošanas apjomi visā pasaulē pārsnieguši vienu miljardu ASV dolāru, savukārt Nestlé saldumu kopējie pārdošanas apjomi sasniedza 8 miljardus ASV dolāru, informē uzņēmums.

Euromonitor International dati liecina, ka Japānas saldumu tirgus vērtība ir 5 miljardi ASV dolāru, un tas ir lielākais Āzijā, kā arī populārākais KitKat tirgus. Kitkat pērn šajā tirgū uzrādīja gandrīz 9% izaugsmi, pārsniedzot Nestlé kopējo saldumu pieaugumu, kas 2018. gadā veidoja 3%. Nestle pēdējo divdesmit gadu laikā Japānā izstrādājusi KitKat šokolādes sortimentu ar 350 dažādām garšām. Katru gadu Japānas tirgū tiek ieviesti vidēji 20-30 jaunu šokolādes tāfelīšu veidi, un šobrīd Japānā pieejami pat desmit matcha KitKat šokolādes veidi.

Šomēnes Nestle plānojusi Eiropā sākt tirgot zaļās šokolādes tāfelītes KitKat matcha ar zaļās tējas garšu, kas Japānā jau zināmas 15 gadus. Šokolāde ir izgatavota no zaļās tējas pulvera, kas tiek importēts no Japānas un Ķīnas un piešķir šokolādei zaļu krāsu. Šokolādi, kuras galvenās sastāvdaļas ir matcha, kakao sviests un baltā šokolāde, ražos Nestlé rūpnīcā Hamburgā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Indijas valdība vēlas piedzīt no kompānijas Nestle gandrīz 100 miljonus ASV dolāru par «negodīgu biznesa praksi», trešdien paziņoja valdība.

Jūnijā Indijas pārtikas uzraudzītājinstitūcija aizliedza pārdot un ražot Nestle nūdeles Maggi, jo dažos štatos, pārbaudot produktu, tika konstatēts svina daudzums, kas pārsniedza pieļaujamo normu.

Valdība trešdien pavēstīja, ka iesniegusi sūdzību valsts galvenajā patērētāju tiesā un vēlas piedzīt 6400 miljonu rūpiju (88,96 miljonus eiro) no Šveices pārtikas giganta Indijas filiāles.

Nestle produktu Indijā izņēma no pārdošanas, taču turpina to pārdot citur un apsūdzības noraida.

Kompānijas pārstāvji pavēstīja, ka pagaidām nav saņemta oficiāla informācija par tiesvedību.

«Mēs varēsim sniegt saturīgu atbildi par to pēc tam, kad būsim saņēmuši oficiālus dokumentus,» sacīja Nestle pārstāvis Himanšu Mangliks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pēc piecu mēnešu pārtraukuma Indijas veikalos atgriežas Nestle nūdeles

LETA, 09.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas koncerna Nestle ātri pagatavojamās nūdeles Maggi pirmdien atgriezušās Indijas veikalos - piecus mēnešus pēc tam, kad valdība noteica to tirdzniecības aizliegumu saistībā ar pārmērīgu svina saturu.

«Mēs esam iepriecināti paziņot, ka jūsu iecienītās Maggi nūdeles ir atgriezušās. To piegādes veikaliem sākušās šodien,» norāda Nestle.

Indijas Pārtikas produktu drošības un standartu pārvalde (FSSAI) jūnijā aizliedza valstī pārdot un ražot Maggi nūdeles, kurās tika konstatēts pārmērīgs svina saturs.

Taču augustā Indijas tiesa šo lēmumu atcēla, nodēvējot to par «patvaļīgu» un liekot veikt jaunas pārbaudes.

Oktobrī Nestle paziņoja, ka laboratorijas pārbaudēs Maggi nūdeles atzītas par drošām lietošanai uzturā. Vēlāk kompānija pavēstīja, ka trijās rūpnīcās Indijā atsākusi šo nūdeļu ražošanu un pagājušajā nedēļā norādīja, ka arī tās ir izturējušas laboratoriju pārbaudes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas un dzērienu ražošanas uzņēmums Nestle otrdien paziņoja, ka noslēdzis darījumu par tiesībām pasaulē tirgot Starbucks produktus ārpus ASV uzņēmuma kafejnīcām.

«Nestle», kam pieder «Nescafe» un «Nespresso» zīmoli, jau maijā pavēstīja, ka par šīm tiesībām maksās 7,15 miljardus dolāru (6,13 miljardus eiro).

Vienošanās paredz, ka aptuveni 500 «Starbucks» darbinieki ASV un Eiropā pāries darbā uz «Nestle».

«Nestle» skaidro, ka šis darījums nodrošinās uzņēmumam spēcīgu platformu turpmākai izaugsmei Ziemeļamerikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ukraina ceturtdien Šveices pārtikas un dzērienu ražotāju "Nestle" nodēvēja par "kara atbalstītāju", ņemot vērā uzņēmuma darbības turpināšanu Krievijā.

Pēc Krievijas pilna apmēra karadarbības sākšanas Ukrainā pērnā gada februārī no Krievijas tirgus aizgājuši simtiem Rietumu uzņēmumu, un Ukraina nav vairījusies publiski kritizēt tos, kas darbību šajā valstī joprojām turpina.

"Neskatoties uz Krievijas agresiju, "Nestle" turpina darbību Krievijā, agresoram piegādā preces un paplašina savu ražošanas bāzi Krievijā," ceturtdien paziņoja Ukrainas Nacionālā korupcijas novēršanas aģentūra.

Atbildot uz ziņu aģentūras AFP lūgumu komentēt, "Nestle" vien norādīja uz iepriekš publiskoto paziņojumu, kurā uzņēmums vēstījis, ka tas ievērojami samazinājis savu savu darbību Krievijā.

Uzņēmums skaidro, ka Krievijā atcēlis visas turpmākās investīcijas, apturējis reklamēšanu un pilnībā ievēro visās piemērojamās starptautiskās sankcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta gigants Google nākamo Android operētājsistēmas versiju nosaucis par Android KitKat. Lēmums nodēvēt operētājsistēmu kompānijas Nestle šokolādes vārdā tiek uzskatīts par veiklu mārketinga gājienu.

Google pārstāvji gan norādījuši, ka neviena puse nemaksā otrai, vēsta BBC. «Šis nav darījums, kurā nauda vienkārši maina īpašnieku,» sarunā ar britu mediju sacījis Android globālās partnerības direktors Džons Lāgerlings (John Lagerling). Viņš norādīja, ka ideja jauno operētājsistēmu nodēvēt šādā vārdā radusies saistībā ar vēlmi izdarīt kaut ko «jautru un neparedzētu». Iepriekš tika uzskatīts, ka Google Android 4.4 nodēvēs par Key Lime Pie.

Zīmolu eksperti tikmēr jau norādījuši uz Google un KitKat savienības iespējiem trūkumiem. «Ja jūsu zīmols ir saistīts ar kādu citu, jūs nenovēršami tiekat saistīts ar to – gan labā, gan sliktā nozīmē,» skaidroja konsultantu kompānijas Prophet pārstāvis Saimons Maijers, vēršot uzmanību uz kritiku, kuru Nestle pēdējā laikā saņēmusi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas ražošanas uzņēmums Nestle SA paziņojis, ka šogad Eiropā un ASV sāks tirgot uz sojas proteīniem balstītus burgerus, raksta Bloomberg.

Nestle veģetārais burgers jau šomēnes tiks piedāvāts Eiropā ar zīmolu Garden Gourmet. Pirmās valstis, kurās to varēs iegādāties, būs Vācija, Nīderlande un Zviedrija.

Savukārt ASV ar zīmolu Sweet Earth produkts tiks laists tirdzniecībā tuvāk gada nogalei.

Patērētājiem, aizvien vairāk samazinot gaļas patēriņu, pārtikas ražotāji steidz radīt jaunus produktus, lai spētu konkurēt tirgū, raksta Bloomberg. Nestle paziņojums seko dažas dienas vēlāk pēc tam, kad Burger King paziņoja par veģetāriešu burgera piedāvāšanu tirgum.

Nestle jaunais produkts radīts no kviešiem, biešu, burkānu un paprikas ekstraktiem, lai tas izskatītos pēc gaļas burgera.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas un dzērienu ražotājs «Nestle» ceturtdien paziņoja, ka šobrīd tiek veiktas pārrunas, lai pārdotu tā ādas kopšanas produktu biznesu.

Uzņēmums norāda, ka šī darījuma summa varētu veidot 10,2 miljardus franku (9,3 miljardus eiro).

«Nestle» sagaida, ka pārrunas ar Zviedrijas privāto investīciju uzņēmumu EQT un Abū Dabī ieguldījumu fondu «Abu Dhabi Investment Authority» tiks pabeigtas 2019.gada otrajā pusē.

Ādas kopšanas produktu bizness «Nestle Skin Health» bāzēts Lozannā un pasaulē nodarbina 5000 cilvēku.

«Nestle Skin Health» tirdzniecības apjoms pērn veidoja 2,8 miljardus franku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Nestle par teju 10 miljardiem eiro pārdos ādas kopšanas produktu biznesu

LETA--AFP, 02.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas un dzērienu ražotājs «Nestle» trešdien paziņoja, ka panācis vienošanos par ādas kopšanas produktu biznesa pārdošanu grupai, kuru vada Zviedrijas privāto investīciju uzņēmums EQT un Abū Dabī ieguldījumu fonds «Abu Dhabi Investment Authority».

Darījuma summa veido 10,2 miljardus franku (9,4 miljardus eiro).

«Nestle» jau maijā pavēstīja, ka veic pārrunas par ādas kopšanas produktu biznesa «Nestle Skin Health» pārdošanu.

«Nestle Skin Health» bāzēts Lozannā un pasaulē nodarbina 5000 cilvēku. Pērn uzņēmums strādāja ar 2,8 miljardu franku tirdzniecības apjomu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pēc regulatoru noteiktā aizlieguma Nestle Indijā iznīcina nūdeles 3,2 miljardu rūpiju vērtībā

LETA--DPA, 16.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas koncerns Nestle otrdien paziņoja, ka Indijā sācis iznīcināt ātri pagatavojamās nūdeles 3,2 miljardu rūpiju (44,5 miljonu eiro) vērtībā, ņemot vērā valsts regulatoru ieviestos atsevišķu produktu tirdzniecības aizliegumus.

«Nūdeļu iznīcināšanas process ir sācies. Mēs par to pirmdienas rītā esam informējuši arī Mumbajas akciju biržu,» norāda kompānijas preses pārstāvis Indijā.

Indijas Pārtikas produktu drošības un standartu pārvalde (FSSAI) jūnija sākumā paziņoja, ka Nestle ātri pagatavojamās nūdelēs Maggi konstatēts pārmērīgs svina saturs, un lika valstī izņemt un atsaukt visus deviņus šo nūdeļu veidus.

Nestle gan uzskata, ka šīs nūdeles ir drošas lietošanā, un uzņēmums jau vērsies tiesā, lai apsūdzētu šo FSSAI rīkojumu.

Nestle tās ražotājs Maggi nūdeles Indijā pārdod jau 30 gadus un pārvalda 80% no valsts ātri pagatavojamo nūdeļu tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveicē bāzētais pārtikas preču starptautiskais konglomerāts "Nestle" svētdien apgalvoja, ka negūst peļņu no biznesa Krievijā, šādi reaģējot uz Ukrainas prezidenta Volodimira Zelenska pārmetumiem, ka uzņēmums turpina savas aktivitātes Krievijā, kā ierasts.

Uzrunā, kas sestdien tika translēta mītiņā pie Šveices parlamenta Bernē, Zelenskis mudināja Šveices uzņēmumus apturēt darbu Krievijā un nosodīja firmas, kas turpina biznesu Krievijā, neraugoties uz Krievijas agresiju un kara noziegumiem.

Īpašu uzmanību viņš vērsa uz uzņēmumu "Nestle" un tā saukli "Labs ēdiens, laba dzīve".

"Bizness darbojas Krievijā, pat ja mūsu bērni mirst un mūsu pilsētas tiek izpostītas," sacīja Zelenskis.

Tomēr "Nestle" pārstāve sakariem ar presi taisnojās, ka pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā 24.februārī daudzas uzņēmuma aktivitātes Krievijā ir apturētas.

"Mēs ievērojami esam samazinājuši savas aktivitātes Krievijā," pārstāve apgalvoja ziņu aģentūrai AFP.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biogāze no jūras un augstvērtīgi raugi no mežiem – tādi ir zilās ekonomikas (Blue Economy) teorētiķa Guntera Pauli (Gunter Pauli) ieteikumi Latvijai, kā vietējos resursus izmantot maksimālas pievienotās vērtības radīšanai.

Rīgā profesors G. Pauli viesojās Lielās talkas desmit gadu jubilejas svinībās un uzstājās ar lekciju pie Valsts prezidenta.

Kāpēc jūs esat radījis nošķīrumu starp savu zilo ekonomiku un plaši pazīstamo zaļo ekonomiku, lai gan ekoloģiskie mērķi jau tām ir vienādi?

Par zaļo ekonomiku esmu cīnījies 30 gadus. Šajos gados esmu sapratis, ka viss, kas ir labi jums un kas ir labi videi, ir dārgi, tāpēc tas dabiski iznāk arī domāts bagātniekiem. Nepārprotiet – es neesmu pret zaļo ekonomiku. Es esmu par to. Tomēr mums ir jāprot rīkoties labāk, nekā mēs zaļās ekonomikas kontekstā darām šodien. Zilās ekonomikas pamatā ir nostāja, ka ir jāizmanto tas, kas mums ir, un ar mērķi no tā radīt maksimāli lielu vērtību. Un mums tiešām ir, kur piestrādāt, lai radītu lielāku vērtību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Nestle ienākumiem lēnākais pieaugums vairāk nekā desmit gadu laikā

Žanete Hāka, 20.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules lielākais pārtikas uzņēmums Nestle SA samazinājis pilna gada finanšu rezultātu prognozi, ņemott vērā, ka deviņu mēnešu ienākumi pieauguši lēnākajā tempā vairāk nekā desmit gadu laikā, raksta Bloomberg.

Ieņēmumu kāpums bremzējies, ņemot vērā izaugsmes bremzēšanos jaunattīstības tirgos un deflāciju Eiropā un Ziemeļamerikā.

Kompānija prognozē, ka šajā gadā ienākumi augs par aptuveni 3,5%, salīdzinot ar iepriekšējo prognozi 4,2% līmenī.

Jau vairākus gadus Nestle un tās konkurenti Unilever un Danone cīnās ar deflāciju Eiropā, kas neļauj tām celt cenas. Pretēja situācija ir jaunattīstības valstīs, jo augošās izejmateriālu cenas liek celt preču cenas tādās valstīs kā Brazīlija, atbaidot pircējus.

Trešajā ceturksnī Nestle pacēla cenas par 1,3%, taču pārdošanas apjomu pieaugums palēninājās par 1,9%, salīdzinot ar 2,7% otrajā ceturksnī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Zirgu gaļas skandālā «iepinas» arī pasaules lielākais pārtikas ražotājs

Jānis Rancāns, 19.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules lielākā pārtikas kompānija Nestle no veikalu plauktiem Itālijā un Spānijā izņēmusi makaronus ar liellopu gaļu, pēc tam, kad tajos tika atklātas zirga DNS paliekas, vēsta ārvalstu plašsaziņas līdzekļi.

Kompānija atklājusi, ka pārbaužu laikā zirga DNS atrasts divos produktos Buitoni Beef Ravioli un Beef Tortellini. Zirga DNS daudzums bijis neliels un nepārsniedzis vienu procentu. Kompānija arī apturējusi visu produktu tirdzniecību, kuru gaļu piegādājis Vācijas uzņēmums H.J. Schypke. Nestle norāda, ka Vācijas kompānija tiek vainota zirga DNS saturošas gaļas piegādē saviem klientiem.

«Tas nav pārtikas drošības jautājums, bet gan nepareiza marķējuma izvietošana, kas nozīmē, ka viņi nespēj nodrošināt tik augstus standartus, kādus patērētāji no mums sagaida,» skaidroja Nestle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Eiropas kompānijas neapmierinātas ar augsto franka un dolāra vērtību

Žanete Hāka, 15.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairākas lielākās Eiropas kompānijas paudušas neapmierinātību ar augstajām reģiona valstu valūtu vērtībām, brīdinot, ka tās turpinās pasliktināt darbības rādītājus, kas ir vēl viens izaicinājums, strādājot vājas izaugsmes apstākļos, raksta MarketWatch.

Šveices Nestle SA un Roche Group AG pārstāvji norādījuši, ka spēcīgais Šveices franka kurss bremzējis pārdošanas tempus pirmajā ceturksnī. Nestle uzsvērusi, ka tās pārdošanas apjomi pirmajā ceturksnī saruka par 5,1% līdz 20,82 miljardiem Šveices franku, kas ir mazāk nekā prognozēja analītiķi. Uzņēmuma pārstāvji norāda, a, ka nelabvēlīgais valūtas kurss, kas samazinājis kompānijas pārdošanas apjomus par 8,6%, visdrīzāk, turpinās turēties šādā līmenī pārskatāmā nākotnē.

Nestle norāda, ka vairākas Āzijas un Āfrikas valstu valūtas pret Šveices franku sarukušas, tādējādi mazinot pārdošanas apjomu vērtību reģionā. Tāpēc uzņēmumam nācies paaugstināt cenas vairākās valstīs, lai kompensētu šo kritumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Ferrero par 2,3 miljardiem eiro nopērk Nestle saldumu biznesu ASV

Zane Atlāce - Bistere, 17.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices ražotājs Nestle piekritis par 2,3 miljardiem eiro pārdot savu ASV saldumu ražošanas biznesu Itālijas saldumu ražotājam Ferrero, vēsta ārvalstu mediji.

Līdz ar to Ferrero kļūs par trešo lielāko saldumu ražotāju ASV tirgū. Darījumu plānots pabeigt līdz marta beigām.

Db.lv jau rakstīja ka Nestle plāno fokusēties tādām kategorijām kā kafija un mājdzīvnieku barība. Kaut arī Šveices kompānija virzās veselīgākas pārtikas virzienā, tā turpina ražot saldumus, saldējumu un globālos konditorejas izstrādājumus. Šīs produktu kategorijas pagājušajā gadā veidoja apmēram 40 procentus no kopējā pārdošanas apjoma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas un dzērienu ražotājs "Nestle" pirmdien paziņoja, ka atvērs jaunu ražotni kara skartajā Ukrainā, investējot desmitiem miljonu eiro.

Uzņēmumam pirms Krievijas sāktā kara Ukrainā bija trīs ražotnes.

"Nestle" norāda, ka 40 miljoni franku (40,6 miljoni eiro) tiks investēti rūpnīcā Smolihivā, valsts rietumos.

Mērķis ir palielināt nūdeļu ēdienu ražošanu Ukrainā, kā arī uzņēmums vēlas palīdzēt atbalstīt valsts ekonomikas izaugsmi.

Jaunā rūpnīca kopīgi ar jau esošo ražotni Torčinā kļūs par "Nestle" Eiropas reģionālo pārtikas un kulinārijas produktu ražošanas centru, kas nodarbinās 1500 cilvēkus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē lielākais pārtikas uzņēmums Nestle cenšas iekarot suņu pārtikas tirgu ar īpašu reklāmu, kuras mērķauditorija ir cilvēku labākie draugi, ziņo thelocal.ch.

«Nestle Purina radījusi visu laiku pirmo televīzijas reklāmu, kas domāta tieši suņiem,» teikts kompānijas paziņojumā.

«TV reklāma, kas tiks raidīta Austrijas televīzijā, izmanto dažādas skaņas, tostarp augstfrekvences toni, lai pievērstu četrkājaino draugu un to īpašnieku uzmanību,» paskaidro kompānija.

Reklāma ietver trīs skaņas, ko uztver suņi, ieskaitot skaņu, kas līdzīga tai, ko rada suņu rotaļlietas, kā arī augstas frekvences toni, ko dzird suņi, bet cilvēki gandrīz nedzird.

Šveices pārtikas gigants jau iepriekš centies atrast veidus, kā iekārdināt cilvēku labākos draugus. Augustā tas paziņoja, ka radījis saldējumu suņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Šokolādes firmas Nestle un Mars apsūdzētas cenu fiksēšanā

Lelde Petrāne, 07.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iestādes Kanādā apsūdz pārtikas gigantus Nestle un Mars, kā arī neatkarīgu vairumtirgotāju tīklu iespējamā sazvērestībā, fiksējot šokolādes cenas, ziņo BBC.

Konkurences birojs esot guvis pierādījumus, kas liekot domāt par cenu fiksēšanu.

Kā vainīgie minēti Nestle Kanāda, Mars Kanāda un izplatītāji ITWAL.

Birojs arī atklājis, ka ASV kompānijas Hershey Kanādas divīzija sadarbojas ar izmeklētājiem. Paredzams, ka arī Hershey Kanāda varētu atzīt savu līdzdalību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Nestle cukura daudzumu šokolādē samazinās par 40%

Lelde Petrāne, 01.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas gigants Nestle paziņojis, ka izmantos zinātnisku atklājumu, kas var krasi samazināt cukura daudzumu šokolādē, ziņo BBC.

Uzņēmums, kas ražo KitKat un Aero saldumus, pavēstījis, ka pētnieki atklājuši veidu, kā strukturēt cukuru atšķirīgi. Cukura daudzuma samazināšana neietekmēšot šokolādes garšu.

Nestle šo atklājumu patentēšot. Produkti ar jauno sastāvu pie patērētājiem varētu nonākt, sākot ar 2018. gadu.

Zinātnieki izmainījuši cukura struktūru tā, ka tas izšķīst ātrāk. Tas «apmuļķo» garšas kārpiņas. Pati kompānija to raksturojusi kā patiesi revolucionāru atklājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja pārliecība par nākotni izkūp (un tam pēdējā laikā fons ir bijis labvēlīgs), tad ticība atsevišķām lietām tāpat tomēr saglabājas. Drošais patvērums finanšu pasaulē tiek meklēts, piemēram, zeltā un ASV dolāros. Tiesa gan, šāds statuss tiek piemērots gluži vai veselai valstij - Šveicei.

Proti, Šveices ekonomika, salīdzinot ar citiem, parasti tiek uztverta kā relatīvi droša un stabila. Tas var nozīmēt, ka šogad šīs valsts aktīvos var turpināt ieplūst nauda. Drošā patvēruma statusu iematojusi arī šīs valsts valūta. Eiro cena gada laikā Šveices frankos sarukusi par 6,4% un pietuvojusies paritātei (šīs nedēļas vidū eiro cena atradās pie 1,062 franku atzīmes). Turklāt, iespējams, nemaz tik slikta ideja nebūtu uzmanības pievēršana šīs valsts akciju tirgum. Kopš janvāra sākuma Šveices akciju tirgus "Swiss Market" indeksa vērtība palēkusies jau gandrīz par 6%. Savukārt kopš pagājušā gada sākuma šis pieaugums ir jau 30% apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Jelgavā dzimušas veselīgas brokastis; bērniem gan labāk tīk Nestle

Dienas Bizness, 23.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmantojot Eiropas Reģionālā attīstības fonda (ERAF) atbalstu, sadarbībā ar Enno Ences ģimenes uzņēmumu «Milzu!» LLU Pārtikas tehnoloģijas fakultātes zinātnieces Ilga Gedrovica un Sandra Muižniece-Brasava radījušas astoņas sauso brokastu pārslu receptes. Septembrī jaunā produkcija sāka ceļu pie pircējiem, un vienlaikus turpinās jauno recepšu ieviešana ražošanā, vēsta reģionālais medijs Zemgales Ziņas.

Pusotru gadu LLU docentes projekta vadītājas I.Gedrovicas gaitas saistītas ar Kuldīgu, kur atrodas uzņēmuma «Milzu!» ražotne «Miķeļi». Tajā pagaidām gan strādā tikai trīs cilvēki, tomēr septembrī «Miķeļos» sāka ražot pirmos četrus I.Gedrovicas un S.Muižnieces- Brasavas brokastu pārslu variantus, ko jau piegādā lielveikalu tīkliem. Līdz nākamā gada janvārim plānots apgūt pārējās četras receptes, kuru izstrāde paredzēta ERAF atbalstītajā projektā «Ar šķiedrvielām bagātinātu ekstrudētu pārtikas produktu izstrāde».

Kā raksta Zemgales Ziņas, no sarunas var just, ka nelielam ģimenes uzņēmumam nav viegli konkurēt ar lielražotājiem «Nestle», «Kellogg’s» un citiem, kas jau sen ieguvuši savu vietu pasaules tirgū. Tomēr «Milzu!» apņēmīgi cīnās par savu nišu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itāļu šokolādes ražotājs Ferrero SpA plāno iegādāties Šveices multinacionālā pārtikas un dzērienu uzņēmuma Nestle SA konfekšu biznesu ASV. Darījuma summa tiek lēsta 2,8 miljardu ASV dolāru apmērā, ziņo Bloomberg.

Vienošanās varētu tikt parakstīta jau svētdien. Uzņēmumam, kas ražo Butterfinger un Baby Ruth zīmola produktus, samazinās ienākumi.

Ferrero, kas parasti savus iegādes darījumus neafišē, plāno paplašināt savu produktu portfeli, ko veido Nutella krēms, Tic Tac saldumi un Ferrero Rocher šokolādes.

Nestle plāno fokusēties tādām kategorijām kā kafija un mājdzīvnieku barība. Kaut arī Šveices kompānija virzās veselīgākas pārtikas virzienā, tā turpina ražot saldumus, saldējumu un globālos konditorejas izstrādājumus. Šīs produktu kategorijas pagājušajā gadā veidoja apmēram 40 procentus no kopējā pārdošanas apjoma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas gigants Nestle atteiksies no jebkādiem mākslīgajiem aromatizētājiem un krāsvielām tā šokolādes produktos. Šis lēmums gan diemžēl attiecas tikai uz ASV tirgu, vēsta BBC.

Pārtikas ražotāja ASV vienība šo solījumu izpildīs līdz šā gada beigām.

Šādu soli Nestle izlēmusi spert pēc tirgus izpētes, kas parādījusi, ka ASV patērētājiem netīk mākslīgās piedevas. Līdzšinējās sastāvdaļas tikšot aizstātas ar dabīgām sastāvdaļām, piemēram, mākslīgā vanilīna vietā stāsies dabīgā vaniļa.

Kompānija veic izmaiņas vairāk nekā 75 receptēs.

Vairāk nekā 60% amerikāņu norādījuši, ka mākslīgo vielu klātbūtne ir svarīgs faktors, pieņemot lēmumu pārtikas iegādes procesā.

Komentāri

Pievienot komentāru