Jaunākais izdevums

Ministriju darbinieki aktīvāk izmanto galvaspilsētas sabiedrisko transportu un brauc ar velosipēdiem, bet kājām iet retais, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

2014. gadā, veicot zaļo iepirkumu, Ārlietu ministrija iegādājās kravas furgonu Renault Master, šķiroties no 25,6 tūkst. eiro, norāda ministrijas preses sekretārs Ivars Lasis. Tāpat citas DB aptaujātās iestādes vērš uzmanību uz sekošanu Ministru kabineta noteikumiem, kas spiež izvēlēties auto, kas aprīkoti ar videi draudzīgākiem dzinējiem, liekot samazināt ogļskābās gāzes (CO2) izmešu daudzumu. Taču tas nav vienīgais veids, kā autoparkus padarīt videi draudzīgākus, uzskata atsevišķi resori. To izdevumi par degvielu atšķiras – kamēr Valsts Kancelejas (VK) darbinieki ar divām dienesta automašīnām pērn gaisā izkūpinājuši 6,7 tūkst. eiro, Ārlietu ministrija 14 spēkratu plašajam autoparkam bākās ielējusi degvielu par 27,1 tūkst. eiro, savukārt Valsts prezidenta kanceleja (VPK) piecu spēkratu degvielai tērējusi 23,3 tūkst. eiro.

Kājām un ar divriteņiem

Citu iestāžu vidū, domājot par alternatīviem pārvietošanās veidiem, izceļas VARAM, kas izskata iespēju par hibrīdauto, tajā skaitā elektroauto, iegādi. «Ar nosacījumu, ja tehnoloģijas ļaus veikt lielākus braucienus bez uzlādes,» norāda ministrijas pārstāve Kristīne Kļaveniece. «Būtiski uzsvērt, ka dienesta transportam jāsniedz iespējas VARAM darbiniekiem operatīvi pārvietoties ne tikai Rīgas pilsētas teritorijā, bet arī doties darba izbraukumos ārpus tās, lai klātienē iepazītos ar ES fondu projektu īstenošanas gaitu, kā arī dotos reģionālajās vizītēs un īstenotu pašvaldību pārraudzības funkciju. Tāpēc liela nozīme ir automašīnas ietilpībai un iespējai veikt garākus braucienus bez uzlādes. Šobrīd tirgū pieejamie hibrīdauto, tajā skaitā elektroauto, neatbilst šādām prasībām, vai arī, ja atbilst, ir nesamērīgi dārgi,» norāda K. Kļaveniece. Tāpat viņa atzīmē, ka Latvijā nav pietiekami attīstīta uzlādes infrastruktūra. «Pozitīvs lēmums par šādu automašīnu iegādi varētu tikt pieņemts tikai tad, kad izpildīsies visi iepriekš minētie nosacījumi,» rezumē VARAM pārstāve.

Tikmēr Satiksmes ministrijā darbinieku tālākiem galamērķiem pa Latvijas reģioniem pārbaužu veikšanai tiek veikta gan transportlīdzekļu īstermiņa noma, gan izmantots sabiedriskais transports kā darba braucienos reģionos, tā Rīgā. «Ņemot vērā ministrijas atrašanās vietu un attālumu līdz citām iestādēm, nodarbinātie darba pienākumu izpildei pārvietojas arī kājām,» atzīmē ministrijas runasvīrs Aivis Freidenfelds. Savukārt Tieslietu ministrijā (TM) veicina darbinieku pārvietošanos ar divriteņiem.

Visu rakstu No e-talona līdz hibrīdauto lasiet 14. maija laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai cīnītos pret globālo sasilšanu un piesārņojuma līmeņiem, vairums pasaules attīstīto valstu vienojušās, ka nākotne pieder elektrībai, tostarp automašīnām ar elektrodzinējiem. Tā, piemēram, Norvēģija un Dienvidkoreja jau paziņojušas, ka no 2025. gada pilnībā aizliegs ar degvielu darbināmu jaunu auto tirdzniecību. Arī citas rietumvalstis iecerējušas šādu liegumu ieviest laikposmā no 2030. – 2040. gadam. Tas nozīmē, ka auto ražotājiem strauji jāmainās un jāpielāgojas. Tas patlaban jau notiek, un starp jaunajiem auto katru gadu novērojams arvien lielāks hibrīdauto un elektroauto īpatsvars.

Ekonomiskais ieguvums dārgākai mašīnai

Nav noslēpums, ka jauni hibrīdauto vai elektroauto parasti ir dārgāki nekā ar degvielu darbināmi auto. Tas tāpēc, ka tiem nepieciešams vairāk detaļu un ierīču nekā ierastajām automašīnām (piemēram, baterija, kurā uzkrāt enerģiju, modificēts dzinējs u. c.). Tomēr, ja ar šo automašīnu regulāri brauc, tās cenas starpība atmaksājas aptuveni 4-6 gadu laikā. Vispirms jāņem vērā mazākas enerģijas izmaksas. Bet vienlaikus arī valsts noteiktie nodokļi, apdrošināšanas izmaksas un pat aizdevumu procenti, ja mašīna iegādāta ar kāda finanšu pakalpojuma palīdzību - auto kredīts vai auto līzings, parasti ir zemāki tieši dabai draudzīgiem auto (ieskaitot hibrīdauto un elektroauto). Par aizdevumiem gan jāatceras, ka dažādi aizdevēji piedāvā dažādus nosacījumus un ka tieši noteiktā procentu likme var aizdevumu padarīt izdevīgu vai neizdevīgu. Vieglākais veids, kā šīs aizdevumu likmes un citus svarīgus nosacījumus salīdzināt, ir Sortter mājaslapā – kredītu salīdzināšanas portāls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Hibrīdtehnoloģijas uzvaras gājiens

Linda Zalāne, speciāli DB, 17.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iegādājoties hibrīdauto, vadītāji balso par labāku gaisa kvalitāti pilsētā, kas iet roku rokā ar auto nozares centieniem samazināt savu ekoloģisko pēdu jeb oglekļa dioksīda (CO2 ) izmešu ietekmi uz apkārtējo vidi

Aktualizējoties klimata izmaiņām un ieviešot stingrākus izmešu emisiju standartus, pēdējo gadu laikā strauji audzis pieprasījums pēc hibrīdauto. WESS Motors Toyota pārdošanas rādītāji liecina, ka hibrīdu pārdošanas īpatsvars pērn sasniedzis 38% no kopējā jaunu auto pārdošanas apjoma, kas ir par 10% vairāk nekā gadu iepriekš. Pieprasījuma attīstības tendenci raksturo straujais kāpums kopš 2014. gada, kad tika pārdoti 83 Toyota automodeļi ar hibrīda piedziņu, līdz pērn pārdotiem 821 Toyota hibrīdam. «Pieprasījuma pieaugumu pēc hibrīdauto modeļiem veicina izvēles iespēja, jo auto ražotāji arvien vairāk investē dažādu inovatīvu risinājumu izstrādē, lai auto tehnoloģijas padarītu autobraucējiem ērtākas, pieejamākas un apkārtējai videi draudzīgākas. Ņemot vērā arvien striktākās ES prasības attiecībā pret CO2 kaitīgajiem izmešiem, dīzeļdzinēju nākotne iezīmējas arvien drūmākos toņos. Aizliegumi iebraukt Eiropas lielākajās pilsētās, piemēram, Vācijā, kā arī nepieciešamība pēc lielām investīcijām ekoloģisku dīzeļmotoru izstrādē jau šobrīd samazina pieprasījumu pēc auto ar dīzeļdegvielas dzinēju. Pērn Eiropā pieprasījuma kritums pēc auto ar dīzeļdegvielas dzinējiem ir turpat par 30%. Līdz ar to tas paver arvien lielākas priekšrocības hibrīdauto, kamēr elektroauto ir nepieciešamas papildu investīcijas infrastruktūras pilnveidošanā,» stāsta AS WESS valdes loceklis Aleksejs Radionovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Atbalsta programmā elektroauto iegādei izsludināts konkurss autotirgotājiem

LETA, 03.01.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izsludināts konkurss auto tirgotājiem par atbalstu elektroauto un mazemisiju hibrīdauto iegādei, un tajā pieejams Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta finansējums 10 miljonu eiro apmērā, liecina VSIA "Vides investīciju fonds" paziņojums oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

"Vides investīciju fonds" aicina iesniegt projektus Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta finansētajā atklātajā konkursā "Siltumnīcefekta gāzu emisijas (SEG) samazināšana transporta sektorā - atbalsts bezemisiju un mazemisiju transportlīdzekļu iegādei" atbilstoši pasaulē saskaņotā vieglo transportlīdzekļu testēšanas procedūras (WLTP) svērtajam kombinētajam ciklam.

Konkursā pieejamais Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta finansējums ir 10 miljoni eiro.

Projekta pieteikumus var iesniegt Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārziņā esošajā transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā reģistrēti komersanti, kas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ierīkojuši un reģistrējuši transportlīdzekļu tirdzniecības vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

E-talona sistēmas vidējās izmaksas Rīgā kopš 2009.gada, kad tā sāka darboties, ir bijušas 11,49 miljoni eiro gadā, bet kopējās izmaksas šo desmit gadu laikā veidoja 113,346 miljonus eiro, informēja SIA «Rīgas karte» pārstāvji.

Uzņēmuma pārstāvji uzsver, ka e-talona sistēma Rīgā izmaksājusi gandrīz par 600 000 eiro lētāk nekā to sākotnēji paredzēja noslēgtais līgums.

Tostarp Rīgas sabiedriskā transporta elektronisko norēķinu sistēmas izmaksas veidojot aptuveni 6% no «Rīgas satiksmes» izdevumiem, kas ir nozarē atzīts standarts un atbilst vidējiem rādītājiem arī citās pasaules pilsētās. Pārējie 94% «Rīgas satiksmes» izmaksu ir cita rakstura izdevumi, kas nav saistīti ar e-talonu. E-talona sistēmas izmaksas ir tikai deviņi centi no kopējās brauciena pašizmaksas, kas šobrīd ir noteikta - 1,426 eiro.

«Pēdējā laikā vairākkārt ir bijuši mēģinājumi diskreditēt Rīgā ieviesto e-talona sistēmu, publiskajā telpā neprofesionāli un maldinoši interpretējot dažādus grāmatvedības datus. Tostarp, piemēram, žurnāla «Ir» publikācijā «Naudas pumpis» kopā ir sajauktas summas latos (2009.-2013.gads) un eiro (2014.-2017.gads), tādejādi mākslīgi palielinot ar e-talona sistēmu saistītas izmaksas. Tāpat, lai vizuāli palielinātu izmaksas, aprēķinos tiek iekļauts pievienotās vērtības nodoklis (PVN), kas nekur pasaulē finanšu aprēķinos netiek izdalīts kā uzņēmumu izdevumu pozīcija,» pauda «Rīgas kartes» valdes priekšsēdētājs un ASV akcionāru pārstāvis uzņēmumā Ēriks Morizūrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota Motor Corp, balstoties uz hibrīdauto lielo popularitāti, šogad gaida Eiropas pārdošanas apjomu pieaugumu par 5%, sasniedzot 975 000 automašīnu un saglabājot savu tirgus daļu 5% apmērā, ziņo Reuters.

Pēc Toyota hibrīdauto nodaļas vadītāja vārdiem, 2016. gadā Toyotas hibrīdauto Eiropā piedzīvoja pārdošanas apjomu pieaugumu par 40% un tieši hibrīdauto sastādīja 32% no visām pārdotajām automašīnām Eiropā. Toyota savos aprēķinos Eiropas robežās ieskaita arī Izraēlu, Krieviju un Turciju.

Toyota vēlas, lai viņu sortiments līdz 2020. gadam saturētu 50% hibrīdauto.

Pēc vadības vārdiem, arī Toyota māc bažas par Eiropas tirgu. Galvenie iemesli - tuvojošās vēlēšanas, Brexit un pastāvīgās grūtības Krievijas un Turcijas tirgos.

Tāpat arī komentējot tikko notikušo PSA - GM darījumu, kurā PSA grupa iegādājās Opel Eiropas ražošanas daļu, vadība atzīst, ka šis darījums neietekmēs Toyota stratēģiju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 9. aprīlī, notika SIA «Rīgas karte» dalībnieku – ASV/Francijas tehnoloģiju kompānijas «Conduent» un SIA «Rīgas satiksme» sapulce, kurā par uzņēmuma trešo valdes locekli tika apstiprināts «Rīgas satiksmes» pārstāvis Jānis Meirāns.

Viņa pienākumu lokā būs savstarpējās sadarbības projektu ar «Rīgas satiksmi» attīstība, tostarp arī jaunās e-talona papildināšanas mobilās aplikācijas darbības uzsākšana.

SIA «Rīgas karte» valdes priekšsēdētājs un ASV akcionāru pārstāvis uzņēmumā Ēriks Morizūrs (Eric Morizur): «Ilgstošā nestabilitāte Rīgas domē un «Rīgas satiksmē» ir aizkavējusi atsevišķu e-talona sistēmas modernizācijas projektu virzību. Tostarp vairāk nekā piecus mēnešus ir aizkavējusies mobilās aplikācijas ieviešana visu e-talona veidu papildināšanai, kas pasažieriem atvieglotu norēķināšanās kārtību par tramvaju, trolejbusu un autobusu izmantošanu, kā arī samazinātu kopējās biļešu sistēmas izmaksas.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nodrošinātu pieaugošo pieprasījumu pēc jauniem un mazlietotiem auto, Toyota un Lexus oficiālais izplatītājs Latvijā un Igaunijā Amserv Motors bankas Citadele finansējumu 2 miljonu eiro apmērā investējis transportlīdzekļu iegādē, īpašu uzsvaru liekot uz hibrīdauto un elektroauto klases automobiļiem.

“Mūsu nozare pandēmijā būtiski cieta, taču, pieaugot vakcinācijas tempiem un mazinoties ierobežojumiem, pircēji un tirgus sāk atkopties. Novērojam pieaugošu interesi gan jaunu, gan lietotu auto pārdošanas segmentā, ” saka Amserv Group finanšu direktors Tonu Vanajūrs.

“Interese par videi draudzīgākiem automobiļiem ar katru gadu palielinās, kas atspoguļojas gan pārdošanas rādītājos, gan ikdienas komunikācijā no privātpersonu un korporatīvo klientu puses. Jau šobrīd varam novērot, ka hibrīdu un elektroauto klase mērķtiecīgi veic savu izrāvienu un attālinās no iekšdedzes dzinēju automašīnām, tāpēc šis segments būs viens no mūsu galvenajiem attīstības virzieniem arī turpmāk. Par šīs auto klases potenciālu liecina fakts, ka, pandēmijas ietekmē samazinoties pārdoto auto apjomam, elektroauto kategorija piedzīvoja vismazāko kritumu,” atklāj Amserv Group pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Europcar Latvia ar prieku paziņo, ka, sākot ar 2017. gada janvāri, esam papildinājuši savu autoparku ar pilnīgi jauniem Toyota C-HR hibrīdauto.

Dēvēts par “krosoveru, kas plūst cauri dzīvei”, C-HR dizains ļauj tam izcelties Toyota ražoto automašīnu, kā arī pārējo krosoveru vidū. Pirmais iespaids ir izšķirošs, un C-HR piesaista uzmanību, pateicoties tā futūristiskajam ārējam dizainam, ko raksturo precīzas detaļas, kā arī augstas kvalitātes salona apdares materiāliem. Apvienojot to visu ar izcilu degvielas ekonomiju, nav šaubu, ka populārajā krosoveru segmentā ir parādījusies jauna superzvaigzne!

C-HR būs pieejams visiem Europcar Latvia klientiem, un mājaslapā varēs saņemt īpašu uzsākšanas atlaidi rezervācijām uz dienu, nedēļu vai nedēļas nogali. Pēc pieprasījuma C-HR varēs iznomāt arī uz mēnesi vai ilgāku periodu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta - FOTO: Citadeles jaunā karte kalpo kā e-talons

Dienas Bizness, 01.07.2015

Bankas "Citadele" valdes priekšsēdētājs Guntis Beļavskis (no kreisās) un SIA "Rīgas satiksme" valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Banka Citadele radījusi iespēju maksājumu karti vienlaikus izmantot arī kā e-talonu, ar kuru no 1.jūlija var norēķināties par braucieniem Rīgas sabiedriskajā transportā, informē banka.

Šādiem norēķiniem der tikai jaunā karte, kurai pieteikties var gan bankas filiālēs, gan internetbankā, kā arī saņemt informāciju Rīgas satiksmes mājaslapā. Veco karti pret jauno sola nomainīt bez maksas.

Jaunā karte apvieno maksājumu kartes un e-talona funkciju. Tādējādi, iekāpjot Rīgas sabiedriskajā transportā, kartes īpašnieks var reģistrēt braucienu, pietuvinot maksājumu karti pie karšu lasītāja, un atsevišķa biļete vai e-talons nav nepieciešams.

Ar šo karti varēs ērti apmaksāt braucienus jebkurā Rīgas satiksmes transportlīdzeklī Rīgas pilsētā - autobusā, trolejbusā, tramvajā, kā arī Rīgas mikroautobusu satiksme minibusā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prezentējot jauno "LF-30 Electrified" Kenshiki forumā Amsterdamā, luksusa automobiļu ražotājs "Lexus" iezīmējis jaunās paaudzes elektrisko automobiļu siluetu, kas publikai varētu kļūt pieejami jau nākamajā desmitgadē.

Auto veiktspēja balstās "Lexus" izstrādātajās jaunākajās hibrīdauto tehnoloģijās apvienojumā ar jau līdz šim pārbaudītajām sistēmām. Jaunais LF-30 apvieno nākotnes dizainu gan ārēji, gan interjerā, pārliecinoši iekļaujot arī tādas iekšējās funkcijas kā autonomu vadību un citas modernās tehnoloģijas. Kā piemēru var minēt vadības pulti, kuras centrā atrodas stūre, kas vairs neaizsedz skatu uz vadības paneli, bet sniedz pilnīgi jaunu vadības pieredzi, kuras jaunais koncepts nodēvēts par "Tazunu".

Atskatoties "Lexus" pēdējo gadu sniegumā Eiropā, "Toyota Motor Europe" viceprezidents Mets Harisons (Matt Harrison) Kenshiki forumā uzsvēra, ka neviens cits ražotājs, kā "Lexus" patreiz nav vairāk asociēts ar hibrīdauto tehnoloģijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

No valsts atbalsta elektroauto iegādei līdz šim iztērēti teju 970 000 eiro

LETA, 25.07.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmantojot valsts atbalstu līdz šim iegādāti 235 elektroauto un mazemisiju hibrīdi, kopumā iztērējot 969 750 eiro, liecina Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta (EKII) mājaslapā pieejamā informācija.

Atbalsta programmā elektroauto vai mazemisiju hibrīda iegādei vēl pieejami 9,158 miljoni eiro.

EKII pieejamā informācija liecina, ka valsts atbalsts pieejams pie 58 auto tirgotājiem, un šobrīd iegādei pieejamas 504 automašīnas, no tām apmēram trešdaļa ir hibrīdi.

Dārgākā pieejamā automašīna ir jauna "Jaguar I-Pace S EV400", kuras cena bez papildaprīkojuma un bez pievienotās vērtības nodokļa ir 60 000 eiro, seko jauna "Tesla Model 3 Performance" - 59 990 eiro, jauna "Peugeot e-Traveller L3 Allure 75kWh" - 59 835 eiro un lietota "Tesla Model 3 Performance" - 59 765 eiro.

Savukārt lētākā ir lietota "Volkswagen E-UP PA MOVE 82H AUT", kuras cena bez pievienotās vērtības nodokļa ir 9250 eiro. Seko jauna "Dacia Spring" - 14 463 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu automašīnu tirgus Baltijas valstīs šī gada pirmajos mēnešos pēc pērnā gada krīzes pamazām atgūstas. Visstraujāk jaunu auto tirgus audzis Igaunijā, kur šī gada pirmos piecos mēnešos pārdots par 37,2% vairāk auto nekā tajā pašā periodā pērn. Pieaugums bijis arī Latvijā (+17,3%) un Lietuvā (+7,2%), liecina Igaunijas uzņēmuma "RIA.com Marketplaces" apkopotā informācija.

Īpaši strauji Baltijā aug pārdoto hibrīdauto un elektroauto skaits: Latvijā pārdoto hibrīdauto skaits šī gada pirmajā ceturksnī pieaudzis pat par 213,1%, elektroauto skaits – par 47,7%, savukārt ar tradicionālajiem benzīna un dīzeļdegvielas dzinējiem darbināmie auto zaudē popularitāti, un to pārdošanas apjomi strauji kritušies.

2020. gadā, salīdzinot ar 2019. gadu, jaunu automašīnu pārdošanas apjomi Eiropā samazinājās par kopumā 23,7%. Lielākais kritums reģistrēts Kiprā - 42,8%, mazākais Dānijā - 12,5%. Igaunija 2020. gadu noslēdza ar pārdošanas apjoma kritumu par 29,3%, Latvija par 25,8% un Lietuva par 12,9%. Taču šī gada pirmajos piecos mēnešos situācija stabilizējusies: Eiropas Savienības no janvāra līdz maijam pārdoto jauno automašīnu skaits pieauga par vidēji 29,5% (Eiropas autoražotāju asociācijas (ACEA) dati). Igaunijā šī gada pirmajos piecos mēnešos pārdotas kopumā 10 329 jaunas automašīnas (kāpums par 37,2%), Latvijā – 6215 automašīnas (+17,3%) un Lietuvā 15 160 automašīnas (+7,2%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav šaubu, ka automašīnu lauciņā nākotne pieder elektroauto, kas izceļas ar virkni būtisku priekšrocību, turklāt elektroauto Latvijā un pasaulē kļūst arvien iecienītāki. Ja vēlaties iepazīties ar daudzveidīgo Porsche elektroauto, kā arī hibrīdauto klāstu, turpiniet lasīt šo rakstu!

Kas jāzina par elektroauto un hibrīdauto atšķirībām?

Dažkārt hibrīda un elektriskie automobiļi tiek jaukti, taču tos atšķir pāris būtiskas nianses. Elektroautomobiļi darbojas tikai un vienīgi ar uzlādējamu elektromotora akumulatoru, savukārt hibrīda modeļiem ir gan iekšdedzes dzinējs, gan elektromotors ar akumulatoru.

Hibrīda piedziņas automašīnām ir vairāki veidi, un viens no izplatītākajiem ir tieši Plug-in hibrīda piedziņa. Kā jau iespējams spriest pēc nosaukuma, Plug-in hibrīda baterijas akumulatoru iespējams uzlādēt, to pievienojot elektrotīklam. Kad hibrīda piedziņas automašīnas elektromotora akumulators ir tukšs, ar to varat turpināt pārvietoties, izmantojot iekšdedzes dzinēju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada deviņos mēnešos «WESS Motors Toyota» pārdošanas apjoms audzis par gandrīz 32%, palielinot tirgus daļu līdz vairāk kā 7% no kopējā auto tirgus Latvijā. Kopš šī gada sākuma «WESS Motors Toyota» pārdevis 1005 jaunus «Toyota» auto, no tiem viena trešā daļa jeb 305 ir hibrīdauto. Kopumā hibrīdauto pārdošanas apjomi «WESS Motors Toyota» auto salonos ir dubultojušies - pārdodot par 153 hibrīdauto vairāk nekā tajā pašā laika periodā pērn, informē kompānijā.

Par gandrīz 9% audzis arī mazlietoto automobiļu pārdošanas apjoms - šī gada pirmajos deviņos mēnešos «WESS Motors Toyota» pārdevis 391 mazlietotu auto.

«Neskatoties uz kopējā auto tirgus gauso attīstības tempu, «WESS Motors Toyota» ir kāpinājis pārdošanas apjomu par 32%. Šī gada rādītāji jau šobrīd pārsniedz iepriekšējā gada pārdošanas rezultātus visa gada griezumā. Pozitīvi vērtējam, ka šogad būtiski pieaudzis privātpersonu segments - par 48%, kas liecina, ka iedzīvotāji ir gatavi veikt arī lielākus pirkumus. Turklāt tiek prognozēts, ka šī izaugsme turpināsies arī nākamgad,» pārdošanas rezultātus komentē «WESS» izpilddirektors Aleksejs Radionovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Tehnoloģijas maina arī sabiedrisko transportu

Anda Asere, 06.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visdrīzāk tuvākajos desmit gados sabiedriskajā transportā joprojām būs tradicionālās vai elektroniskās biļetes, jo jauno tehnoloģiju izaicinājums ir izmaksu efektivitāte un apkalpošanas ātrums

Šajā sfērā veiktās investīcijas ir ilgtermiņa. Tomēr tas neizslēdz un netraucē sabiedriskā transporta pasažieriem piedāvātā pakalpojuma pilnveidošanu un norēķinu iespēju dažādošanu. Tā intervijā DB norāda SIA Rīgas karte valdes priekšsēdētājs Ēriks Fransuā Morizūrs (Eric Francois Morizur). Tehnoloģijas galvenais uzdevums ir atrast veidu, kā pasažieri var pierādīt to, ka ir veikuši apmaksu, taču šim procesam ir jānotiek ātri. Pasaules praksē pieņemts, ka pasažiera reģistrācijai, iekāpjot autobusā vai tramvajā, jānotiek mazāk nekā pussekundē. Tāpēc viņa skatījumā tādas citās jomā izmantotas tehnoloģijas kā sejas atpazīšana, acs radzenes skenēšana vai pirkstu nospiedumu skenēšana šajā gadījumā nav iespējama.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paziņojums presei

2015. gada 17.februārī

Šā gada 12.februārī AS «Pasažieru vilciens» (PV) valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns medijiem paziņojis, ka PV gatavojas biļešu tirdzniecības revolūcijai, ieviešot zonu sistēmu. Projekta plānotais ieguldījums lēšams nepilna miljona eiro apmērā. SIA «Rīgas karte» (RK) atzīmē, ka šādu sistēmu būtu iespējams ieviest nekavējoties un bez papildus ieguldījumiem, izmantojot jau iepriekš PV vilcienos lietoto RK aprīkojumu.

RK atzīmē, ka zonu sistēma nav nekas jauns – citu valstu praksē sistēmu, kad pasažieris pārvietojas starp attālumiem dažādās zonās, sauc par uz nobrauktā attāluma balstītu sistēmu jeb OD (origin-destination), aprēķinot tarifu pēc nobraukto kilometru skaita. Šobrīd RK ir atvērta, sadarbojoties ar PV, turpināt līdzšinējo projektu, un uzsākt zonu sistēmas lietošanu nekavējoties, kas neprasītu papildus ieguldījumus jaunas aparatūras un programmnodrošinājuma iegādē, kā arī cilvēkresursu piesaistē. RK atzīmē, ka tās rīcībā esošais aprīkojums un programmnodrošinājums jau šobrīd pilnībā atbalsta esošo PV tarifu sistēmu vai plānoto jauno tarifu zonas sistēmu, līdz ar to jaunas sistēmas ieviešana no PV puses nav nedz nepieciešama, nedz ekonomiski izdevīga ne klientam, ne pārvadātajam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Ieteikumi elektroauto iegādei ar valsts atbalstu

Edgars Korsaks-Mills, Elektrum elektromobilitātes eksperts, 25.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinetā ir apstiprināta Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) izstrādātā atbalsta programma elektroauto iegādei fiziskām personām, kas paredz par jaunu elektroauto iegādi piešķirt 4500 eiro, bet lietotu – 2250 eiro, lai veicinātu siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanu.

Par to, kas jāņem vērā, lai varētu saņemt valsts atbalstu un kā izvēlēties elektroauto, varēja uzzināt Elektrum Energoefektivitātes centra marta sākumā rīkotajā vebinārā "Ieteikumi elektroauto iegādei ar valsts atbalstu".

KAM UN KĀ PIEŠĶIRS ATBALSTU?

SIA "Vides investīciju fonds" finanšu vadītājs Gints Kārkliņš skaidroja, ka ir izsludināta atbalsta programma bezemisiju un mazemisiju transportlīdzekļu iegādei ar kopējo finansējuma apjomu 10 miljoni eiro.

Šajā programmā atbalsts paredzēts elektroauto un ārēji lādējamu hibrīdauto iegādei. Maksimālais atbalsts 5500 eiro, no kuriem 4500 eiro paredzēts tieši auto iegādei, bet 1000 eiro kā papildu atbalsts, norakstot līdz šim lietoto transportlīdzekli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Avis

Lai arī mūsdienu dzīvē automašīna ir neatņemama sastāvdaļa, jo sniedz pārvietošanas iespējas un brīvības sajūtu, tomēr tā var sastādīt arī nozīmīgu daļu no ikdienas izdevumiem. Kā pārvietoties ekonomiskāk un kā, ar mazām izmaiņām ikdienas braukšanas paradumos, radīt ievērojamas ietaupījumu iespējas, uzzini, lasot rakstu!

Auto, kas atbilst tavām vajadzībām

Ja ikdienā ar auto pārvietojas tikai viens cilvēks un netiek pārvadātas lielāku gabarītu mantas, izdevīgāk būs braukt ar nelielu pilsētas auto, kam ir ekonomisks degvielas patēriņš. Visai elastīgs variants ir tā saucamie pilsētas krosoveri, piemēram, Toyota Yaris Cross, kas noderēs piepilsētniekiem ar darbu pilsētā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Vairums Lexus Riga Airport pārdošanas darījumu ir hibrīdauto

Laura Mazbērziņa, 14.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajos piecos mēnešos jaunu auto pārdošanas apjoms audzis par 15%, salīdzinot ar šo pašu laika periodu pērn. Pieprasījums audzis arī pēc hibrīdauto - tādi ir 97 % no visiem pārdotajiem jaunajiem automobiļiem, liecina WESS Auto Grupas autosalona Lexus Riga Airport apkopotā informācija.

Šādi dati ļauj secināt, ka auto pircēji arvien biežāk priekšroku dod apkārtējai videi draudzīgākiem risinājumiem.

«Kopumā šī gada sākums bija labs, tiesa izaugsmes tempu nedaudz sabremzēja banku krīze, bet šobrīd atkal jūtam pakāpenisku pieaugumu un pircēju aktivitātes palielināšanos gan jaunu, gan mazlietotu auto segmentā. Pozitīvi vērtēju arvien pieaugošo pieprasījumu pēc auto ar hibrīdtehnoloģijām. 97% jaunu auto pārdošanā mūsu klienti priekšroku dod auto ar hibrīdtehnoloģiju,» komentē Artjoms Jerņevs, «Lexus Riga Airport» izpilddirektors.

Hibrīdauto arvien biežāk izvēlas gan privātpersonas (32%), gan komerciālā segmenta klienti (68%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stiprinot savas pozīcijas vietējā tirgū, Latvijas pirmais auto koplietošanas uzņēmums SIA “Slyfox”, kas strādā ar zīmolu “Carguru”, papildinās savu autoparku ar 50 jaunām Toyota hibrīdautomašīnām.

Auto iegādei piesaistīts finansējums no Citadele Leasing viena miljona eiro apmērā.

“Neskatoties uz to, ka uzlādes staciju tīkls Rīgā un Latvijā kopumā attīstās, vēl nepieciešams laiks, lai pāreja uz elektroauto būtu ērta arī koplietošanas tirgus lietotājiem. Tas arī viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc “Carguru” autoparks papildināts ar Toyota pilnā hibrīda elektriskajiem automobiļiem. Minētie auto ir pašuzlādes - tos nav nepieciešams pievienot elektrotīkliem, un tas nerada neērtības mūsu lietotājiem,” uzņēmuma investīciju raksturo tā dibinātājs Vladimirs Reskājs.

“Iedzīvotāju interese par auto koplietošanas pakalpojumiem aug gadu no gada, taču īpašu pieprasījuma kāpumu jūtam no šī gada otrā ceturkšņa,” norāda uzņēmuma dibinātājs, vienlaikus atklājot, ka “Carguru” lietotāju iecienītākais auto modelis ir Toyota CHR Hybrid.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Bezkontakta maksājumu ieviešana nevedas

Egons Mudulis, 03.09.2015

Liepājas sabiedriskajā transportā sākusies Norvik piedāvātās sistēmas testēšana, taču konkrēti termiņi, kad pilsētā ikviens varēs izmantot sīkmaksājumu kartes norēķiniem par braucienu, vēl nav zināmi.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par iespēju nopirkt biļeti sabiedriskajā transportā, izmantojot bezskaidras naudas norēķinus, tiek spriests jau gadiem; šobrīd bankas nav gatavas piedāvāt atbilstošus pakalpojumus – tikai viena izdod attiecīgu karti, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Lai valstij, pašvaldībām un pārvadātājiem būtu pilnīgāka aina par pirmsskolas vecuma bērniem, invalīdiem, bāreņiem un politiski represētajiem paredzēto līdzekļu vai dažādu pašvaldības piešķirto atlaižu izlietojumu, liela loma paredzēta bezskaidas naudas pakalpojumiem, kas fiksē katru gadījumu, kur un cik bieži nauda tiek izmantota. Bezkontakta maksājumu karšu izmantošanas iespēju sabiedriskajā transportā paredz martā pieņemtie Ministru kabineta (MK) Noteikumi par pasažieru kategorijām, kuras ir tiesīgas izmantot braukšanas maksas atvieglojumus. Līdz šim šajā jomā vērojamas diezgan lielas kaislības, un lielākoties bankas vēl nav gatavas piedāvāt atbilstošus pakalpojumus. No vienas puses tas ir saprotams, jo tās ir noteiktas izmaksas un nav pārliecības par investīciju atpelnīšanās laiku, no otras puses – tas varētu dot pienesumu kopējā klientu skaitā, tādējādi atņemot konkurentiem klientus, kuri ikdienā izmantotu konkrētās bankas pakalpojumus. Šobrīd šādu karti izdod tikai viena banka, lai gan šajā virzienā darbojas arī citi finanšu pakalpojumu uzņēmumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Banka Citadele no 4.janvāra sāk izsniegt bezkontakta norēķinu kartes, ar kurām varēs iepirkties un norēķināties bez PIN koda ievadīšanas vairāk nekā 6000 tirdzniecības vietās visā Latvijā, kā arī veikt bezkontakta maksājumus ārzemēs un lietot tās ierastajā veidā - apstiprinot maksājumus ar PIN kodu, informē bankā.

Pagājuša gadā Citadele uzstādīja apmēram 2000 bezkontakta norēķinu terminālus visā Latvijā, lai valstī izveidotu atbilstošu infrastruktūru bezkontakta maksājumiem. Šobrīd aptuveni katrs trešais no Citadeles karšu pieņemšanas termināliem atbalsta bezkontakta norēķinus.

«Bezkontakta kartes apkalpojošo terminālu skaits Latvijā jau ir pietiekami liels, lai iedzīvotājiem būtu izdevīgi šādus norēķinus padarīt par ieradumu. Prognozējam, ka klienti arvien biežāk novērtēs iespēju par nelieliem pirkumiem līdz 10 eiro vērtībā samaksāt ātri – bez bankas kartes likšanas terminālī un PIN koda ievadīšanas. Ar bezkontakta karti var norēķināties, piemēram, Maxima un Rimi veikalos, vairākos aptieku tīklos, dažādās kafejnīcās un tirdzniecības vietās Rīgā un ārpus Rīgas,» saka bankas Citadele Karšu un mobilo maksājumu attīstības daļas vadītājs Andris Lazdiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transporta jomā nepaveiktie darbi krājas kaudzē, pēdējais – nespēja ieviest bezskaidras naudas norēķinus sabiedriskajā transportā

Satiksmes ministrijas vadībā beidzot nepieciešams kāds cilvēks, kurš spētu ne tikai paust labas idejas, bet īstenot tās arī dzīvē. Tāds kopumā bija vairāku dažādās jomās darbojošos nozares pārstāvju viedoklis esošās valdības demisijas dienā par to, kādu personu viņi gribētu redzēt satiksmes ministra amatā. Nepadarīto darbu ir daudz – sākot ar nacionālās lidsabiedrības AirBaltic neveiksmīgajiem stratēģiskā investora meklējumiem vai nekādi neiegādājamiem pasažieru vilcieniem un beidzot ar neskaidrībām par tranzīta nozares mugurkaula – dzelzceļa – neatbildētajiem jautājumiem gan Rail Baltica, gan dzelzceļa elektrifikācijas, gan tarifu ziņā. Būs liels pārsteigums, ja līdz galam nekādi nenovedamo darbu sarakstam tomēr nepievienosies arī bezkontakta maksājumu kartes neieviešana sabiedriskajā transportā 2016. gada janvārī, kā to paredz pēc gadiem ilgām pa apli ejošām diskusijām un strīdiem šā gada martā par spīti Satiksmes ministrijas un Autotransporta direkcijas pretdarbībai pieņemtie Ministru kabineta noteikumi. Ieceres doma laba – bankas karti viltot tā kā būtu grūtāk nekā parastu invalīda vai kādas citas braukšanas maksas atvieglojumus saņemošas personas apliecību, tāpat nepārprotami tiktu fiksēts katrs brauciens, kā rezultātā būtu pārliecība, ka ne pasažieri, ne šoferi, ne pārvadājumu kompānijas nekrāpjas, iecērtot robu valsts un pašvaldību budžetos. Saskaņā ar Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas aplēsēm jaunā kārtība ietaupītu līdz pieciem miljoniem eiro gadā, kas vairākkārtīgi segtu sistēmas ieviešanai nepieciešamos izdevumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilotprojekts, kura laikā piecos sabiedriskā transporta maršrutos - 1. trolejbusā, 10., 20., 28. un 60. autobusā pasažieru iekāpšana notiek pa priekšējām durvīm, tiek pagarināts līdz decembra beigām, informē «Rīgas satiksme».

Līdzšinējie dati uzrādījuši ļoti labus rezultātus un liecina, ka e-talona reģistrācija minētajos maršrutos ir palielinājusies par vairāk nekā 20%, kas pārsniedz uzstādīto mērķi. «Rīgas satiksmes» pārstāvis Viktors Zaķis min, ka tam par iemeslu varētu būt tas, ka pasažieri rīkojas citādāk, kad viņu rīcību redz transportlīdzekļa vadītājs. «Netiešā veidā vadītāji ir kļuvuši par kontrolieriem,» teic V.Zaķis.

Pilotprojekta termiņš pagarināts, lai pārbaudītu, kā minētā kārtība darbosies rudenī, kad transportā pārvietojas lielāks pasažieru skaits. Pilotprojekta darbība līdz šim tika vērtēta jūlijā un augustā, kad tiek apkalpots viszemākais pasažieru apjoms. Šo mēnešu laikā nācās secināt, ka vidēji viens transportlīdzeklis vienā maršrutā kavējas par 2 minūtēm. Atkarībā no tā, cik ilga būs kavēšanās noslogotākos reisos, tiks izvērtēts, vai projektu turpināt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Gada nogalē iespējami traucējumi Citadeles internetbankā, mobilajā lietotnē un norēķinu sistēmās

Db.lv, 21.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar nozīmīgiem IT sistēmu uzlabojumiem naktī no 21. uz 22. decembri (no plkst. 23:15 – 3:00) un laika posmā līdz 3. janvārim ir iespējami īslaicīgi traucējumi bankas Citadele internetbankas, mobilās lietotnes un norēķinu sistēmās Latvijā, informē bankas pārstāvji.

Šī gada nogalē notiekošie IT sistēmu uzlabojumi ir saistīti ar Citadeles bankas Lietuvā pievienošanos Citadeles vienotajai Baltijas IT sistēmai – norēķinu platformai, internetbankai un mobilajai lietotnei.

Pievienošanās vienotajai sistēmai ļaus ieviest inovācijas Lietuvā - maksājumus ar mobilajiem tālruņiem un maksājumu aprocēm, biometrijas risinājumus mobilajā lietotnē un citas inovācijas, un efektīvāk ieviest jaunus pakalpojumus visā Baltijā.

Pēdējos trijos gados Citadele ir ieviesusi vairākas nozīmīgas inovācijas banku nozarē Latvijā, sākot no e-talona integrācijas bankas kartē, kodu karšu aizstāšanu ar mobilo lietotni, maksājumiem ar mobilajiem tālruņiem un maksājumu aprocēm, līdz biometrijas risinājumu pielietošanai mobilajā lietotnē.

Komentāri

Pievienot komentāru