Jaunākais izdevums

Sūtījumu piegādes loģistikas uzņēmuma Omniva apgrozījums Latvijā 2021.gadā palielinājies par 47 %, sasniedzot 18 miljonus eiro, bet uzņēmuma peļņa pieaugusi līdz 2,54 miljoniem eiro.

Līdztekus uzņēmums veicis arī būtiskus ieguldījumus pakomātu tīkla paplašināšanā, investējot tajā 2,8 miljonus eiro, uzstādot 92 jaunu pakomātu, kā arī paplašinot vairāk nekā 100 esošās iekārtas.

“2021. gadā ieguldījām lielas pūles pakalpojumu spektra diversifikācijā un to kvalitātes latiņas celšanā. Ar sasniegto esam apmierināti – lai arī veiktas lielas investīcijas, joprojām spējām nodrošināt ļoti strauju izaugsmi visos pakalpojumu segmentos. Arī šogad plānojam turpināt strādāt ar ievērojamu pieaugumu un īstenot nākamo pakomātu tīkla paplašināšanas kārtu, uzstādot papildus 75 vienības” norāda Omniva vadītāja Latvijā Beāte Krauze-Čebotare.

B.Krauze-Čebotare uzsver, ka 2022.gada uzņēmums plānojis ambiciozu apgrozījuma pieaugumu (+23%). Mērķi plānots sasniegt gan audzējot pakomātu sūtījumu apjomu, gan arī stiprinot savas pozīcijas e-komercijas biznesa pakalpojumu segmentā, arvien lielākam skaitam klientu nodrošinot pilna loģistikas cikla pakalpojumus – vienotu tiešsaistes norēķinu un piegādes risinājumu e-veikaliem, komplektēšanas un apstrādes pakalpojumus, kā arī ātru un uzticamu piegādes servisu visā Baltijā.

Lai stiprinātu tirgus līdera pozīcijas un kļūtu par iecienītāko loģistikas partneri Baltijā, Omniva izstrādājusi arī jaunu Baltijas grupas līmeņa stratēģiju nākamajiem četriem gadiem, kurā galvenie uzsvari likti uz efektivitātes celšanu, procesu automatizāciju, pakalpojumu kvalitāti un fokusu uz klientiem, kā arī ilgtspējas izaicinājumu pārvarēšanu. Tāpat jau šobrīd uzsākts darbs arī pie uzņēmuma zīmola atjaunošanas.

Savukārt Omniva grupas pamatdarbības kopējie ienākumi pērn sasnieguši 148,7 miljonus eiro, kas ir par 10% vairāk nekā 2020. gadā.

“Aizvadītajā gadā esam ieviesuši automātisku muitas deklarēšanas sistēmu, paplašinājām pakomātu tīklu visā Baltijā un ieviesām “vairāki sūtījumi vienā skapītī” risinājumu. Papildus tam, ka esam investējuši klientiem draudzīgāku pakalpojumu ieviešanā, Omniva 2021. gadā ir spējusi būtiski palielināt gan apgrozījumu, gan peļņu. Pieaugošie e-komercijas radītāji ir pozitīvi ietekmējuši sūtījumu piegādes pakalpojumu apjomus un palielinājuši ieņēmumus visā Baltijā,” stāsta Omniva valdes priekšsēdētājs Marts Mägi.

Omniva grupa skaidro, ka aizvadītajā gadā arī starptautiskā biznesa apgrozījums bijis daudz labāks, nekā gaidīts, jo papildus jau esošajam piegāžu tīklam pievienoti jauni galamērķi (Somija, Moldova u.c.).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Omniva apgrozījums pērn pieaudzis par 2%

Db.lv, 01.03.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikas uzņēmuma SIA "Omniva" apgrozījums pagājušajā gadā bija 18,4 miljoni eiro, kas ir par 2% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt uzņēmuma peļņa samazinājās četras reizes un bija 640 000 eiro, informē "Omniva" pārstāvji.

"Omniva" vadītāja Latvijā Beāte Krauze-Čebotare norāda, ka 2022.gadā uzņēmums turpināja strādāt pie iekšējo procesu uzlabojumiem, digitālo kanālu attīstīšanas, kā arī pakomātu tīkla paplašināšanas.

"Vērienīgo investīciju uzņēmuma attīstībā, uz "Omniva Group" attiecināmo izmaksu pieauguma par vienu miljonu eiro un klientu piesardzības patēriņa paradumos kara dēļ "Omniva" peļņa Latvijā salīdzinājumā ar 2021.gadu ir kritusies. Tomēr vienlaikus jau gada otrajā pusē varējām identificēt pozitīvas tendences patērētāju noskaņojumā, kas nākotnē ļauj raudzīties optimistiski," pauž Krauze-Čebotare.

Viņa min, ka Latvijā infrastruktūras attīstībā 2022.gadā "Omniva" ieguldīja vairāk nekā divus miljonus eiro. Tostarp tika īstenota kārtējā pakomātu tīkla paplašināšanas kārta, kopumā uzstādot 60 jaunus pakomātus un papildinot 150 esošos ar vidēja un liela izmēra skapīšiem. Tāpat tika veiktas aktivitātes, lai ieviestu jaunus pakalpojumus, piemēram, sūtījumu atgriešanas pakalpojumu, kā arī uzlabotu esošos pakalpojumus un izstrādātu jaunus digitālos risinājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Omniva šogad plāno ieguldīt vairāk nekā vienu miljonu eiro pakomātu tīkla attīstībā Latvijā

LETA, 12.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Omniva" šogad plāno ieguldīt vairāk nekā vienu miljonu eiro tieši pakomātu tīkla attīstībā Latvijā, gan veidojot jaunas vietas, gan aizvietojot vecākus pakomātu modeļus ar jaunākiem, intervijā aģentūrai LETA sacīja "Omniva" valdes loceklis Gusts Muzikants.

Muzikants skaidroja, ka "Omniva" vēlas palielināt pakomātu tīklu, lai vēl vairāk iedzīvotāju būtu tuvāk vai nu "Omniva" pakomātam, vai jebkuram citam sūtījumu saņemšanas un nodošanas punktam. "Par konkrētām vietām gan es pagaidām nerunāšu," minēja Muzikants.

Vienlaikus viņš norādīja, ka "Omniva" patlaban ir vadošās pozīcijas Baltijā pakomātu tīklā, papildinot, ka Latvijā vairāk nekā 80% iedzīvotāju "Omniva" pakomāts ir ne vairāk kā piecu kilometru attālumā un "Omniva" tirgus daļa tieši pakomātu tirgū ir virs 60%.

Savukārt, saliekot kopā visus sūtījumu veidus, "Omniva" tirgus daļa Latvijā ir virs 30%, norādīja Muzikants.

"Mūsu mērķis nākotnē ir izvērtēt, kā būt vēl tuvāk klientiem. Tāpat mēs strādājam pie tā, lai piedāvātu jaunus pakalpojumus. Es nedomāju, ka mums izdosies vēl būtiski palielināt tirgus daļu pakomātu segmentā, bet ir citi segmenti, kur "Omniva" noteikti darīs vairāk. Piemēram, tās ir gan kurjeru piegādes, gan sadarbība ar citiem uzņēmumiem, kas var būt mūsu partneri sūtījumu piegādē. Tā ir perspektīva, pie kuras mēs šodien strādājam," papildināja Muzikants.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikas uzņēmums "Omniva grupa" noslēdzis stratēģiskās partnerības līgumu ar Francijas un Šveices nacionālo pasta pakalpojumu sniedzēju kopuzņēemumu "Asendia", informē "Omniva" pārstāvji.

Tādējādi Baltijas tiešsaistes mazumtirgotājiem būs iespēja sākt un paplašināt pārdošanu jaunos ārvalstu tirgos Centrālāzijā un Kaukāza reģionā. Vienlaikus noslēgtā vienošanās patērētājiem nodrošinās piekļuvi virknei globālo interneta veikalu plašajam sortimentam. Tādējādi ikvienam Baltijas iedzīvotājam būs iespējas saņemt pasūtītās preces ātrāk un ērtāk.

"Omniva grupas" valdes priekšsēdētājs Marts Megi norāda, ka šī vienošanās ir uzticības apliecinājums "Omniva" zīmolam un tās nodrošinātajiem starptautisko sūtījumu risinājumiem.

Noslēgtā partnerība nozīmē, ka "Omniva" būs atbildīga par klientu sūtījumu piegādi ne tikai trīs Baltijas, bet arī 20 citās valstīs. Ar savu plašo tīklu, loģistikas iespējām, ciešām saiknēm dažādos reģionos un bagātīgo pieredzi e-komercijas jomā, "Omniva" savienos arī "Asendia" ar Baltijas valstīm, Somiju, Austrumeiropu, kā arī Centrālāziju un Kaukāzu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas valstij piederošā pasta pakalpojumu un loģistikas kompānija "Omniva" Igaunijā likvidēs 75 darbavietas, taču atlaišana var skart arī darbiniekus Latvijā un Lietuvā, paziņoja uzņēmums.

Kolektīvā atlaišana ietekmēs cilvēkus dažādos amatos un nodaļās, turklāt daudzi no pašlaik vakantajiem amatiem netiks aizpildīti. Kompānija prognozē, ka lielākā daļa pārmaiņu notiks šā gada pirmajos četros mēnešos.

"Omniva" valdes priekšsēdētājs Marts Megi skaidro, ka loģistikas kompānijām pagājušā gada otrā puse bija ārkārtīgi sarežģīta, jo ekonomikas un ģeopolitisko sarežģījumu dēļ samazinājās sūtījumu skaits un piegāžu ķēdes kļuva ilgākas, kas palielināja "Omniva" izmaksas.

Lai saglabātu konkurētspēju, "Omniva" izmaksas jāsamazina par vismaz 2,5 miljoniem eiro, teica Megi.

Viņš arī uzsvēra, ka procesu automatizācija vairos efektivitāti, tomēr ir jāveic arī citi taupības pasākumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Omniva investē 2,8 miljonus eiro jaunu pakomātu ierīkošanā

Db.lv, 30.11.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piegādes loģistikas uzņēmums Omniva 2021.gada nogalē uzsācis vērienīgu pakomātu tīkla paplašināšanu.

Kopumā investējot 2,8 miljonus eiro, uzņēmums visā Latvijā līdz februāra beigām uzstādīs 92 jaunus pakomātus.

“Pieprasījums pēc preču piegādes pakalpojumiem 2021. gadā ir gandrīz dubultojies. Līdz ar to esam uzsākuši strauju savu pakomātu tīkla paplašināšanu,” norāda Omniva vadītāja Latvijā Beāte Krauze-Čebotare.

Jauno pakomātu atrašanās vietas plānots izziņot pakāpeniski, tiklīdz jaunie pakomāti tiek nodoti ekspluatācijā. Šobrīd iecerēts, ka pakomāti tiks uzstādīti arī vismaz 25 tādās apdzīvotās vietās, kur to iepriekš nav bijis. Tāpat paplašināšanās ietvaros tiks palielināta ietilpība virknei jau esošo pakomātu ar augstāko noslodzes līmeni.

B.Krauze-Čebotare uzsver: “Mēs ļoti labi apzināmies, cik mūsu pakalpojumi ir nozīmīgi lielai Latvijas sabiedrības daļai, it īpaši turpinoties ārkārtas situācijai un tuvojoties svētkiem. Tādēļ līdztekus pakomātu paplašināšanai esam ieviesuši būtiskas izmaiņas arī mūsu darbā, pārejot uz darba režīmu 24/7 – tas nozīmē klientu atbalsta centrs atbildēs uz tālruņa zvaniem un apkalpos iesūtītos iesniegumus 24 stundas diennaktī. Arī šķirošanas un noliktavas darbinieki strādās visu diennakti, bet kurjeri sūtījumus uz pakomātiem nogādās biežāk nekā reizi diennaktī un darbu turpinās arī svētdienās.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Omniva šogad prognozē apgrozījuma pieaugumu par 54%

LETA, 27.12.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piegādes loģistikas uzņēmums SIA "Omniva Latvija" šogad prognozē apgrozījuma pieaugumu par 54%, pastāstīja "Omniva" vadītāja Latvijā Beāte Krauze-Čebotare.

Viņa norādīja, ka pandēmijas sekas arī šogad turpināja izjust visa pasaules ekonomika, tomēr, ja daudzās nozarēs šis laiks lielākoties iezīmējies ar izaicinājumiem, kas saistīti ar apgrozījuma kritumu un tamlīdzīgi, tad sūtījumu piegādes loģistikas nozarē bijis krasi pretēji.

"Šogad esam turpinājuši piedzīvot neiedomājami strauju izaugsmi - kopējais sūtījumu apjoms gada pirmajos vienpadsmit mēnešos salīdzinājumā ar tādu pašu periodu pērn ir pieaudzis par 73%, līdztekus par 25% audzis arī "Omniva" aktīvo biznesa klientu skaits," pauda Krauze-Čebotare.

Tas, pēc viņas teiktā, liecina, ka e-komercija attīstās arvien straujāk un aizvien lielāka sabiedrības daļa novērtē attālinātās tirdzniecības sniegtās priekšrocības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sūtījumu piegādes loģistikas uzņēmums Omniva investēs vairāk nekā 40 miljonus eiro Baltijas valstīs modernākā paku šķirošanas termināļa būvniecībā un tajā uzstādītajās tehnoloģijās Kauņas Brīvajā ekonomiskajā zonā (Lietuvā).

Šis būs līdz šim lielākais Baltijas valstīs strādājošās Omniva grupas ieguldījums un jaunais terminālis apstrādās ne tikai Lietuvā piegādājamos, bet arī starptautiskos sūtījumus uz visām trim Baltijas valstīm.

“Ņemot vērā e-komercijas un ar to saistītās sūtījumu loģistikas nozares nākotnes perspektīvas, uzskatām šo ieguldījumu par ļoti savlaicīgu. Pirmkārt, jaunā šķirošanas līnija palīdzēs optimizēt biznesa procesus, tādējādi vēl vairāk uzlabojot mūsu sniegto pakalpojumu kvalitāti un paplašinot to pieejamību. Otrkārt, jaunais terminālis stiprinās Omniva grupas kā prioritārā loģistikas partnera pozīcijas visā Baltijā, kā arī uzlabos darba apstākļus darbiniekiem un būs paraugs ilgtspējīgai dabas resursu izmantošanai,” uzsver Omniva valdes priekšsēdētājs Marts Mägi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikas uzņēmuma SIA "Omniva" apgrozījums pagājušajā gadā bija 21 miljons eiro, kas ir par 14% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt uzņēmuma peļņa pieaugusi par 6% un bija 673 000 eiro, informē uzņēmuma pārstāvji.

2023.gadā "Omniva" turpināja strādāt pie darbības uzlabošanas, infrastruktūras paplašināšanas, iekšējiem efektivitātes procesiem un pārvaldības sistēmas uzlabojumiem.

"Ar sasniegto rezultātu un iepriekšējā gadā paveikto Latvijā esam apmierināti. Gads noslēgts ar izaugsmi un pozitīviem rezultātiem, vienlaikus novirzot būtiskus finanšu līdzekļus investīcijām - esam uzstādījuši 70 jaunus pakomātus, kā arī par 10 000 vienībām papildinājuši skapīšu skaitu," komentē "Omniva" vadītājs Gusts Muzikants.

Viņš papildina, ka pagājušajā gadā "Omniva" investēja 500 000 eiro papildu šķirošanas līnijas uzstādīšanā Rīgas loģistikas centrā, kas ļāva par 30% paaugstināt šķirošanas kapacitāti. Šobrīd uzņēmumā var sašķirot līdz 6000 sūtījumu stundā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Omniva grupas valdes locekļa un komercdarbības vadītāja amatā ir stājies Gusts Muzikants. Viņš turpmāk uzņemsies arī Omniva Latvija valdes locekļa pienākumus, informē uzņēmums.

"Gustam ir plaša un vērtīga pieredze dažādās nozarēs un lielās organizācijās. Esmu ļoti gandarīts, ka mums pievienojies tik spēcīgs līderis un lielisks komandas spēlētājs ar daudzveidīgu starptautisku pieredzi komercdarbības jomā," uzsver Marts Magi (Mart Mägi), Omniva grupas valdes priekšsēdētājs. “Priecājamies sveikt Gustu jaunajā amatā un esam pateicīgi, ka viņš ar savu pieredzi un zināšanām palīdzēs uzņēmumam Latvijā pārmaiņu periodā.”

Gustam ir liela pieredze reģionālo pārdošanas komandu vadīšanā un darbā ar starptautiskajiem tirgiem. No šā gada sākuma līdz šim viņš bija Latvijas Pasta komercdirektors. Pirms tam viņš ieņēma dažādus vadošus amatus TET (Lattelecom), kā arī uzņēmumā Kimberly-Clark.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no šā gada oktobra, ikvienam, kurš iepirksies lidostas “Rīga” izlidošanas zonas “ATU Duty Free” veikalos, būs pieejams inovatīvs pakalpojums - nosūtīt pirkumu uz jebkuru sevis izvēlēto “Omniva” pakomātu kādā no Baltijas valstīm, informēja tirdzniecības uzņēmuma vadītājs Latvijā Tamers Džigeroglu (Mr. Tamer Cigeroglu).

Pakalpojums būs pieejams tiem ceļotājiem, kas dodas uz kādu no galamērķiem Eiropas Savienībā (ES).

Džigeroglu uzsvēra, ka par labu šādam pakalpojumam lemts, analizējot jaunos iepirkšanās paradumus, ko ietekmēja gan pandēmija, gan arī paaudžu atšķirīgās pieejas.

“Mūsdienās iepirkšanās neattiecas tikai uz preci, kuru iegūstam. Jaunajā laikmetā klienti pērk iepirkšanās pieredzi, un personalizēti pakalpojumi izceļas ar savu kvalitāti. Šajā jomā mēs piedāvājam saviem klientiem priviliģētu pakalpojumu ar daļējas piegādes iespēju, kas ietilpst mūsu pakalpojumā “Shop & Collect” jeb “Iepirkties & saņemt”. Pēc iepirkšanās mūsu beznodokļu veikalos viņu iegādātie produkti tiek nosūtīti uz saņemšanas punktiem, kas atrodas vistuvāk viņu dzīvesvietai, lai ceļojuma laikā viņiem nebūtu jānēsā produkti līdzi,” saka Džigeroglu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot vairāk nekā pusmiljonu eiro jaunā šķirošanas infrastruktūrā – papildus šķirošanas līnijas uzstādīšanā Rīgas terminālī – Omniva Latvija par 30% ir kāpinājusi savu sūtījumu šķirošanas kapacitāti.

Jaunā šķirošanas līnija ļaus sūtījumus apstrādāt vēl ātrāk un efektīvāk, dodot iespēju sašķirot līdz pat 6 tūkstošiem sūtījumu stundā.

Pēdējā gada laikā uzņēmums arī par 70 vienībām paplašinājis savu pakomātu tīklu. “Pēdējos gados esam mērķtiecīgi strādājuši, lai attīstītu uzņēmuma infrastruktūru, kā arī, lai nodrošinātu augstākās kvalitātes piegādes un klientu servisu. Ieguldījums šķirošanas kapacitātes palielināšanā ir loģisks turpmākais solis, lai arī pie augstiem sūtījumu apjomiem mēs varētu izpildīt savu solījumu klientiem un nodrošināt pēc iespējas ātrāku un efektīvāku sūtījumu apstrādi un nogādāšanu saņēmējiem,” skaidro Gusts Muzikants, Omniva vadītājs Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sūtījumu piegādes loģistikas uzņēmums Omniva Grupa nācis klajā ar būtiskiem pašapkalpošanās vides Mana Omniva uzlabojumiem.

Tas ir viens no pirmajiem soļiem investīciju plānā, kura ietvaros paredzēts izstrādāt jaunas klientu pašapkalpošanās platformas un citus digitālos risinājumus. Kopējais investīciju apjoms digitālās infrastruktūras attīstībā sasniegs 3 miljonus eiro.

Omniva pašapkalpošanās vide un arī uzņēmuma mājas lapas pakāpeniski tiek atjauninātas un šobrīd pabeigts pirmais uzlabojumu posms.

"Tā kā esošā pašapkalpošanās vides programmatūra neatbilda mūsu nākotnes pakalpojumu vajadzībām un nebūtu ļāvusi nodrošināt vislabāko lietotāju pieredzi, nolēmām atjaunināt pašapkalpošanos un pakāpeniski pievienot jaunajai platformai jaunas funkcijas. Līdz šī gada beigām tiks atjaunināta visa pašapkalpošanās vide," atzīmē Omniva Grupas Inovāciju un tehnoloģiju direktors Marti Kuldma (Martti Kuldma).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot vairāk nekā 2 miljonus eiro, piegādes loģistikas uzņēmums Omniva šomēnes uzsācis īstenot nākamo pakomātu tīkla paplašināšanas kārtu.

Līdz 2023.gada februārim plānots uzstādīt papildus 60 pakomātus visā Latvijā, kā arī paplašināt 150 esošos pakomātus ar vidēja un liela izmēra skapīšiem, kas klientu vidū ir vispieprasītākie.

Pakomātu tīkla paplašināšana un esošo pakomātu ietilpības palielināšana ir viens no uzņēmuma attīstības stratēģijas stūrakmeņiem, lai Omniva līdz 2026.gadam kļūtu par stabilu reģiona līderi loģistikas jomā.

“Fokusējamies gan uz pakomātu izvietošanu jaunās apdzīvotās vietās, gan arī pieprasītāko pakomātu paplašināšanu. Lai arī šis un visticamāk arī nākamais gads visā ekonomikā izaugsmes ziņā būs izaicinošs ģeopolitiskās situācijas un cenu pieauguma dēļ, mēs turpināsim mērķtiecīgi investēt savas infrastruktūras attīstībā,” norāda Omniva vadītāja Latvijā Beāte Krauze-Čebotare.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Omniva grupas pārdošanas ieņēmumi un sūtījumu apjomi pieaug

Db.lv, 31.08.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Omniva” grupas pārdošanas ieņēmumi pirmajā pusgadā auguši par 5%, bet sūtījumu ieņēmumi - par 11%. “Omniva” grupa kopumā piegādājusi vairāk nekā 15 miljonus sūtījumu, kas ir par 10% vairāk nekā šajā pašā periodā pērn.

Grupas ieņēmumi pirmajā pusgadā sasniedza 63,3 miljonus eiro (2022. gadā - 60,2 miljoni eiro). No pārdošanas ieņēmumiem 59% veidoja ieņēmumi no darbības Igaunijā, 15% - Lietuvā, 10% - Latvijā un 15% - no starptautiskā tranzīta. Universālā pasta pakalpojumi veidoja 9% no apgrozījuma. Grupas pamatdarbības peļņa sasniedz 1,0 miljonu eiro (2022. gadā - 0,7 miljoni eiro).

Latvijas Pastu turpmāk vadīs Beāte Krauze-Čebotare 

Stiprinot uzņēmuma vadības komandu, saskaņā ar Latvijas Pasta padomes lēmumu vadības komandai...

"Mūsu pārdošanas ieņēmumi pieauga galvenokārt pateicoties pieaugošajam sūtījumu apjomam. Neraugoties uz patērētāju optimisma samazināšanos, preču iegāde e-veikalos ir kļuvusi pastāvīgu cilvēku iepirkšanās paradumu. Ņemot vērā plašo e-komercijas piedāvāto pakalpojumu klāstu, tās apjomi turpinās pieaugt visos mūsu vietējos tirgos. Pateicoties kvalitatīvajam pakomātu tīklam un augstajai klientu apmierinātībai, esam spējuši uzlabot savas pozīcijas tirgū," uzsvēra “Omniva” vadītājs Latvijā Gusts Muzikants.

"Pieaugošie sūtījumu apjomi liecina, ka vajadzība pēc ātras un kvalitatīvas sūtījumu piegādes turpina pieaugt. Mums, kā Baltijas valstīs lielākā pakomātu tīkla operatoram, ir nenoliedzams izaugsmes potenciāls, un tas arī ir iemesls mūsu rekordlielajām investīcijām - gan reģionā lielākajā un modernākajā paku šķirošanas terminālī Lietuvā, gan mūsu loģistikas centra paplašināšanā Igaunijā," norādīja “Omniva” grupas valdes priekšsēdētājs Marts Magi (Mart Mägi).

Turpinot būt vienam no inovatīvākajiem loģistikas uzņēmumiem Baltijā, Igaunijā uzsākta gandrīz 40 jaunu pakomātu uzstādīšana. Tāpat plānota arī desmitiem novecojušu pakomātu nomaiņa. Līdz ar “Parcelsea” viedo pastkastīšu tīkla iegādi, “Omniva” grupa piedāvās ar personalizētu pakomātu / viedo pastkastīšu pakalpojumus. Uzsākta sadarbība ar AS “Paxster”, lai izmēģinātu videi draudzīgu elektromobiļu piemērotību pasta sūtījumu piegādei.

Šogad Latvijā uzsākts pilotprojekts, kura ietvaros uz pakomātiem uzstādīti saules paneļi. Tāpat arī sadarbībā ar tehnoloģiju pārstrādes uzņēmumu “GreenDice” nodrošinām, ka grupas labi uzturētās IT iekārtas tiek lietderīgi izmantotas labdarības nolūkos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020. gadā Omniva Latvija peļņa, salīdzinot ar 2019. gadu, pieaugusi par 197%, būtiski palielinājies arī klientu skaits.

To intervijā DB norāda Omniva Latvija vadītāja Beāte Krauze-Čebotare, uzsverot, ka pasta un kurjerpakalpojumu bizness pandēmijas ietekmē Latvijā strauji attīstījies. Viņa stāsta, ka tirgū ienākuši vairāki jauni spēlētāji, bet jau esošie ievērojami attīstījušies un paplašinājuši savu pakalpojumu klāstu, piemēram, Omniva Latvija saviem biznesa partneriem sākusi piedāvāt gan noliktavu telpu nomu, gan maksājumu administrēšanu un sūtījumu piegādi.

Fragments no intervijas

Pasta un kurjerpakalpojumu bizness pandēmijas laikā bija viens no tiem, kam darba kļuva krietni vairāk. Kā tikāt galā ar lielo pieprasījumu?

Mēs tiešām bijām vieni no tiem, kam darba apjoms ievērojami palielinājās, kā ietekmē nācās saskarties arī ar daudziem izaicinājumiem, piemēram, pakomātu trūkumu. Mēs sapratām, ka sūtījumu apjoms ir tik liels, ka jaunus pakomātus varam uzstādīt kaut vai rītdien, taču fiziski to izdarīt nevarējām, jo tie no Ķīnas ir jāpasūta vismaz pusgadu iepriekš. Pēdējā laikā daudz tiek runāts, ka loģistika ar Ķīnu ir gana sarežģīta, un pandēmijas laikā ar to saskārāmies arī mēs. Palielinājās gan izgatavošanas un piegādes laiks, gan kopējās izmaksas. Tā kā jaunus pakomātus uz sitiena uzstādīt nevarējām, bija jāmeklē citi risinājumi. Bija pat situācijas, kad uz pakomātu ar 100 skapīšiem bija 200 sūtījumu, tāpēc pieņēmām lēmumu sniegt iespēju cilvēkiem savas paciņas noteiktā laikā saņemt pie kurjera līdzās pakomātam. Uzsākām arī sadarbību ar Narvesen kioskiem, novirzot sūtījumus, kam pietrūkst vietas, uz tuvumā esošajiem kioskiem, kas bija mūsu papildu kanāls. Atvērām arī vairākus paku saņemšanas punktus Rīgā, Liepājā, Jelgavā un citās pilsētās. Tas bija veids, kā risināt pakomātu ietilpības jautājumu. Pandēmijas laikā par gandrīz ceturtdaļu palielinājām mūsu štata darbinieku skaitu, pieņemot darbā 80 jaunus cilvēkus gan sūtījumu šķirošanā un piegādēs, gan klientu atbalsta centrā, kas krīzes situācijās ir ļoti nozīmīgs komunikācijas kanāls. Mūsu klientiem ir svarīgi zināt, kad tiks piegādāta viņu paciņa, tāpēc zvanu centram ir būtiska loma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Plāno radīt priekšnoteikumus Eesti Post privatizācijai

LETA--BNS, 01.08.2022

"Eesti Post" ir Igaunijas valstij piederoša starptautiska grupa. Tā sniedz pasta, loģistikas un informācijas loģistikas pakalpojumus. Grupu veido māteskompānija "Eesti Post" un meitasuzņēmumi "Maksekeskus" un "Omniva" Igaunijā, "Omniva" Latvijā un "Omniva LT" Lietuvā.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamgad Igaunijas Ekonomikas un komunikāciju ministrija plāno iesniegt valdībā Pasta likuma grozījumu projektu un radīt priekšnosacījumus valstij piederošās pasta un loģistikas kompānijas "Eesti Post", kas strādā ar zīmolu "Omniva", privatizācijai.

Šogad turpināsies analīze par atsauksmēm iecerei grozīt Pasta likumu, kā arī tiks izstrādāts likuma grozījumu projekts, liecina 2021.gada konsolidētais pārskats par valstij piederošajiem uzņēmumiem, kas atrodas uzņēmējdarbības un informācijas tehnoloģiju ministra pārraudzībā.

Janvārī spēkā stājās ministra rīkojums par prasībām universālo pasta pakalpojumu sniegšanu un to atrašanās vietām, tādējādi tika atvieglotas prasības par pasta tīklu, kas jānodrošina pasta pakalpojumu sniedzējam. Grozījumi tīkla prasībās ļauj universālo pasta pakalpojumu sniedzējam elastīgāk plānot pasta tīklu un radīt priekšnosacījumus rentablākai pārvaldībai.

"Eesti Post" ieņēmumi, neskaitot universālos pasta pakalpojumus, pērn sasniedza 127,8 miljonus eiro, kas ir par 12,7 miljoniem vairāk nekā 2020.gadā. Savukārt kompānijas peļņa, ieskaitot universālos pasta pakalpojumus, bija 15,6 miljoni eiro, kas ir par 3,3 miljoniem eiro vairāk nekā 2020.gadā, bet peļņa no pamatdarbības pieaugusi no9,6 miljoniem eiro līdz 13,8 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sūtījumu nozarei pagājušais gads ekonomiskās situācijas un lielās inflācijas dēļ bija grūts, intervijā sacīja SIA "Omniva" valdes loceklis Gusts Muzikants.

Viņš norādīja, ka sūtījumu tirgus nav izolēts no pārējās ekonomikas, tostarp, piemēram, mazumtirdzniecība pagājušajā gadā uzrādīja samērā vājus rezultātus - 2023.gadā vienīgie mēneši, kad mazumtirdzniecība salīdzinājumā ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu pieauga, bija janvāris, februāris un decembris.

Muzikants arī atzīmēja, ka mazumtirdzniecībā pagājušajā gadā apgrozījums Latvijā samazinājās kopumā par 2,1%, tostarp tieši nepārtikas produktu mazumtirdzniecībā, ar ko pārsvarā strādā sūtījumu kompānijas, kritums bija 2,3%.

"Līdz ar to kopumā ekonomiskā situācija nebija diez ko spoža," sacīja Muzikants.

Savukārt komentējot e-komercijas segmentu, viņš norādīja, ka šajā segmentā situācija bija nedaudz labāka. "Ir redzams, ka 2023.gadā pieaugums ir 2,1%. Taču arī te redzama interesanta tendence, ka pieaugums ir vērojams pirmajā gada pusē līdz jūlijam, bet pēc tam sākas kritums. Tas nozīmē, ka gads kopumā nav bijis viegls," piebilda "Omniva" pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Vispārējs cenu kāpums ir bremzējis līdzšinējo e-komercijas izaugsmi

LETA, 12.12.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģeopolitiskā situācija ir negatīvi ietekmējusi patērētāju noskaņojumu un vispārējs cenu kāpums ir bremzējis līdzšinējo e-komercijas izaugsmes dinamiku, norādīja uzņēmuma vadītāja Latvijā Beāte Krauze-Čebotare.

Viņa pauda, ka šis gads uzņēmumam un nozarei bijis izaicinājumu pilnu, bet tomēr ar mērenu izaugsmi.

"No vienas puses, ģeopolitiskā situācija ir negatīvi ietekmējusi patērētāju noskaņojumu un viņi ir kļuvuši piesardzīgāki. Tas, vienkopus ar vispārējo cenu kāpumu ir bremzējis līdzšinējo e-komercijas izaugsmes dinamiku un pieaugums vairs nav bijis tik straujš kā iepriekšējos gados," skaidroja Krauze-Čebotare, piebilstot, ka atsevišķos savu biznesa klientu segmentos redzama pat strauja izaugsme, piemēram, apģērbu un apavu sūtījumu apjomi auguši par 20%, bet kopumā tas tikai daļēji kompensē izaicinājumus citu preču kategorijās.

"Omniva" vadītāja Latvijā skaidroja, ka, no otras puses, neskatoties uz vispārējo izmaksu pieaugumu, uzņēmums ir turpinājis mērķtiecīgi investēt savas infrastruktūras attīstībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas valstij piederošās pasta pakalpojumu un loģistikas kompānijas "Omniva" tīrā peļņa pērn sasniedza 25,4 miljonus eiro, kas gandrīz divreiz vairāk nekā 2021.gadā, tomēr peļņa lielā mērā saistīta ar maksājumu platformas "Maksekeskus" pārdošanu.

"Omniva" operacionālie ieņēmumi pērn sasniedza 129,1 miljonu eiro, kas ir par 13% mazāk nekā 2021.gadā, bet pamatdarbības izdevumi pērn bija 239,3 miljoni eiro, kas ir par 3% mazāk nekā pirms gada.

Kompānijas zaudējumi no pamatdarbības pērn bija 224 000 eiro pretstatā 16 miljonu eiro peļņai no pamatdarbības 2021.gadā.

Grupā uzsvēra, ka universālo pasta pakalpojumu sniegšana veido nepilnus 10% no apgrozījuma, bet ar tiešsaistes tirdzniecību saistīto pakalpojumu apgrozījums pārsniedz 70% no kopējiem ieņēmumiem. Grupas pamata tirgus ir Baltijas valstis, bet tā arvien aktīvāk darbojas starptautiskajā tirgū.

Pērn "Omniva" investēja 18 miljonus eiro, no kuriem lielākā daļa investīciju bija pakomātu tīkla attīstībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Omniva un Tet ar saules paneļiem sāk aprīkot pakomātus

Db.lv, 28.03.2023

No Kreisās: Oskars Pundurs, Tet saules paneļu pārdošanas vadītājs un Edgars Isaks, Omniva biznesa attīstības nodaļas vadītājs

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sūtījumu piegādes loģistikas uzņēmums Omniva sadarbībā ar Latvijas tehnoloģiju uzņēmumu Tet Kauguros, Jūrmalā, atklājis pirmo uzņēmuma pakomātu, kura darbību nodrošinās uz tā uzstādīto saules paneļu saražotā elektrība.

Plānots, ka pēc testa perioda, Omniva ar Tet saules paneļiem aprīkos vēl vismaz 100 savus pakomātus.

Uzņēmumu veiktās aplēses liecina, ka gada griezumā saules paneļi saražotu gandrīz 90% no pakomātam nepieciešamās enerģijas, bet saulainākajos mēnešos saules paneļu produktivitāte pret iekārtas elektrības patēriņu sasniegtu pat 150%.

“Mūsu uzņēmuma stratēģija paredz pakāpenisku pāreju uz ilgtspējīgām tehnoloģijām jomās, kuras tas ir iespējams. Pāreja uz saules radīto enerģiju vidējā termiņā ne tikai samazinās mūsu izmaksu pozīcijas, bet arī būs vēl viens solis Omniva ceļā uz CO2 neitralitāti. Esam gandarīti, ka tirgū arvien vairāk ir pieejamas tehnoloģijas, kuru darbības principi atbilst gan ilgtspējas lielajiem uzstādījumiem, gan arī ražotāju un pakalpojumu sniedzēju vajadzībām tehnoloģijas efektivitātes un veiktspējas jomā,” uzsver Omniva vadītāja Latvijā Beāte Krauze-Čebotare.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Omniva" neizslēdz iespēju piedalīties nākamajā konkursā par universālā pasta pakalpojuma nodrošināšanu Latvijā, intervijā sacīja SIA "Omniva" valdes loceklis Gusts Muzikants.

Viņš papildināja, ka patlaban konkursā par universālā pasta pakalpojuma nodrošināšanu ir uzvarējis "Latvijas pasts" un līgums par tā nodrošināšanu ir spēkā līdz 2026.gada 31.decembrim.

"Mēs neizslēdzam iespēju, ka mēs varētu piedalīties nākamajā konkursā. Protams, būs jāvērtē, kādi būs līguma nosacījumi, ko no universālā pasta pakalpojuma sniedzēja sagaidīs un cik tas maksās. Taču es šādu iespēju neizslēdzu," norādīja Muzikants.

Savukārt, komentējot to, kad par šo jautājumu varētu lemt, viņš norādīja, ka sākumā "Omniva" vērtēs, kāds kopumā nākamajā periodā būs universālā pasta pakalpojuma grozs, kvalitātes prasības un nosacījumi, kas ir jāizpilda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Luminor iegādājas uzņēmumu Maksekeskus

Db.lv, 01.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Luminor Bank ir parakstījusi vienošanos par Maksekeskus (MKK), kas ir vadošais e-komercijas maksājumu pakalpojumu sniedzējs Baltijā, 99% akciju iegādi no Omniva, Inbank un Olsson & Nielsen Nordic.

Noslēdzot šo darījumu, Luminor kļūs par arvien straujāk augošu e-komercijas maksājumu tirgus dalībnieku.

MKK nodrošina e-tirgotājiem un viņu klientiem drošus un ērtus maksājumu risinājumus un ar e-komerciju saistītus pakalpojumus Igaunijā, Latvijā, Lietuvā un Somijā. Uzņēmuma izpilddirektora Lukasa Arta vadībā uzņēmums pēdējos gados ir sasniedzis ievērojamu izaugsmi un šobrīd tā pakalpojumus izmanto vairāk 3000 aktīvi tirgotāji Baltijā.

Inbank un Olsson & Nielsen Nordic nodibināja uzņēmumu Maksekeskus 2012. gadā Igaunijā, kur šobrīd tas ir tirgus līderis e-komercijas pakalpojumu jomā. Sadarbība ar Luminor ļaus uzņēmumam ievērojami paplašināt tā attīstību ārpus Igaunijas, jo īpaši pateicoties Luminor tīklam un klientiem Latvijā, Lietuvā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Izdevniecība Dienas Bizness” sadarbībā ar “Latvijas Dzelzceļš”, “Latvijas Pasts”, “Omniva Latvia” un “Hansab” rīko ikgadējo loģistikas nozares konferenci “Loģistika un transports 2022”, kura notiks 2022. gada 24. februārī Rīgā.

Loģistikas un transporta nozare, kā būtiskas nozīmes Latvijas ekonomikās stabilitātes un ilgtspējas instruments, šobrīd saskaras ar vairākiem globāla mēroga izaicinājumiem. Pašreizējās situācijas (C19, resursu trūkums un aizvien pieaugošais pieprasījums pēc izejvielu ātras piegādes rūpniecības sektorā) mainīgie apstākļi neļauj skaidri prognozēt nozares tālāko attīstību. Valstu mērķtiecīgā apņemšanās doties Eiropas Zaļā kursa vai, pareizāk, darījuma (Green Deal) virzienā uzliek savus pienākumus turpmākajā nozares attīstības stratēģijā, savukārt globālā ģeopolitiskā situācija sajauc kārtis pavisam, liekot nozares tirgus dalībniekiem pielāgoties aizvien jauniem spēles noteikumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transportā un loģistikā pēdējo gadu laikā ir notikušas pārmaiņas, kuras turpināsies arī perspektīvā, nozarei ir jāizmanto jaunās iespējas.

Tādu ainu rāda diskusijas SIA Izdevniecība Dienas Bizness sadarbībā ar VAS Latvijas dzelzceļš, VAS Latvijas Pasts, SIA Omniva un SIA Hansab organizētajā profesionāļu konferencē Loģistika un transports.

Jauni izaicinājumi

Transports un loģistika bija un ir viena no būtiskākajām Latvijas tautsaimniecības nozarēm. Tā saskaras ar vairākiem būtiskiem izaicinājumiem vienlaicīgi. Proti, Covid-19 pandēmija ir izraisījusi straujas pārmaiņas globālajās piegādēs, vienlaikus epidemioloģisko prasību un cilvēku veselības risku mazināšanas nolūkā ir pieaudzis pieprasījums pēc šādu piegāžu pakalpojumiem. Bez tam jāņem vērā, ka perspektīvā arvien lielāka ietekme transporta segmentā būs Eiropas Savienības Zaļajam kursam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasniegtas e-komercijas gada balvas labākajiem e-veikaliem Latvijā vienpadsmit dažādās kategorijās. Žūrijas vērtējumā par kopvērtējuma līderi un Grand Prix ieguvēju atzīts uzņēmums VeloSock.

Tāpat noskaidrotas arī iedzīvotāju iemīļotākās iepirkšanās interneta vietnes, kā arī pasniegtas konkursa "E-komercijas zvaigzne 2022" sadarbības partneru simpātiju balvas.

Konkursā žūrijas vērtējumā par līderi kopvērtējumā un Grand Prix ieguvēju atzīts uzņēmums VeloSock, kuru pazīst velo entuziasti visā pasaulē, pateicoties tā ražotajam inovatīvajam produktam – velosipēdu pārvalkiem. VeloSock apbalvots ar īpašu stikla kausu, ko izgatavojis latviešu mākslinieks un dizaineris Artis Nīmanis.

Sekojot pasaules tendencēm, šogad konkursā ieviestas trīs jaunas kategorijas - "Ilgtspēja", "Pieejamība" un "E-komercijas kampaņas". Kategorijā "Ilgtspēja" Zelta apbalvojumu saņēma uzņēmums Burka. Uzņēmums TestDevLab veiktā pieejamības audita rezultātā Zelta apbalvojumu nominācijā "Pieejamība" saņēma interneta veikals Es Mīlu Kafiju. Savukārt kategorijā "E-komercijas kampaņas" augstāko - Sudraba - novērtējumu saņēma Bite un Pranamat.

Komentāri

Pievienot komentāru