Pārtika

Orkla Confectionery & Snacks Latvija radījis jaunu ģimenes zīmolu

Zane Atlāce - Bistere, 16.10.2017

Jaunākais izdevums

Konditorejas un uzkodu ražotājs Latvijā Orkla Confectionery & Snacks Latvija radījis jaunu ģimenes zīmolu Drako, kas izstrādāts speciāli Latvijas un Igaunijas tirgum, informē uzņēmuma pārstāve Lineta Mikša.

Investīciju apmēru jaunajā zīmolā uzņēmums neatklāj.

Jaunā zīmola produktu klāstā ietilpst dažāda veida mīkstās konfektes un augļu sulu konfektes.

Drako sulu konfektes tiek ražotas Laima ražotnē Latvijā un to sastāvā ir Gutta sulu koncentrāts. Tās ražotas ar piecām dažādām garšām un tirdzniecībā pieejamas kopš oktobra.

Orkla Confectionery & Snacks Latvija pārstāv produktu zīmolus Laima, Selga, Staburadze, Ādažu Čipsi un Taffel. Uzņēmums eksportē preces uz gandrīz 30 valstīm, tajā kopumā strādā vairāk nekā 1 000 cilvēki.

Orkla ir Oslo Fondu biržā (Oslo Stock Exchange) kotēts uzņēmums, kurš bāzēts Oslo, Norvēģijā. No 2016.gada 31.decembra Orkla grupā strādā 18 154 darbinieki. Orkla apgrozījums 2016.gadā bija 4,2 miljardi eiro (NOK 37,8 miljardi).

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Atkārtoti meklē būvnieku Laimas ražotnei Ādažos; plānotā līgumcena - deviņi miljoni eiro

LETA, 22.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konditorejas un uzkodu ražotāja «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» izsludinājusi jaunu iepirkumu konkursu par «Laima» šokolādes fabrikas celtniecību Ādažos, kura plānotā līgumcena ir deviņi miljoni eiro, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Pērn kompānija jau bija izsludinājusi konkursu par jaunas šokolādes fabrikas būvniecību Ādažos, kura paredzamā līgumcena bija 6,5 miljoni eiro, taču konkursa pieteikšanās termiņu pagarināja, precizējot tā pretendentu kvalifikācijas prasības, kā arī kvalitātes kritērijus. Vēlāk iepirkumu konkurss tika pārtraukts.

Kompānijas sabiedrisko attiecību un komunikācijas vadītāja Lineta Mikša skaidroja, ka pērn «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» izlēma atcelt izsludināto iepirkumu, ņemot vērā lēmumu par cepumu un vafeļu kompetenču centra būvniecību. «Mēs vēlējāmies aptvert abu projektu kopējo attīstību, lai izmantotu tās iespējas, ko var gūt no infrastruktūras sinerģijām,» skaidroja Mikša. Tas garantēs, ka «Laimas» ražotnes un jaunās cepumu un vafeļu ražotnes projekti tiek izstrādāti atbilstoši vienādiem standartiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Lolita Bemhena pārtrauks darbu Orkla Foods Latvija

Zane Atlāce - Bistere, 06.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stiprinot savas pozīcijas Latvijas tirgū, nolemts apvienot «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» un «Orkla Foods Latvija», izveidojot vienotu plaša patēriņa zīmolu preču organizāciju «Orkla Latvija,» informē uzņēmumā. Vienlaikus uzņēmums informē, ka darbu tajā atstās ilggadējā vadītāja, «Orkla Foods Latvija» valdes priekšsēdētāja Lolita Bemhena.

Uzņēmumi kā apvienota «Orkla Latvija» organizācija sāks strādāt šī gada otrajā pusē. Par jaunās organizācijas «Orkla Latvija» valdes priekšsēdētāju apstiprināts līdzšinējais «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons. Jaunā vadības komanda darbu sāks 29. martā.

«Apvienojot abus uzņēmumus, mēs radām spēcīgu platformu nākotnes izaugsmei. Mēs kļūsim par līderi plaša patēriņa zīmolu preču segmentā Latvijā ar daudzveidīgu sortimentu, radot arvien jaunus, inovatīvus un augstākās kvalitātes produktus. Apvienošana mums sniegs iespēju strādāt efektīvāk kā vienotai komandai, vienlaikus nodrošinot pamatu straujākai izaugsmei un veicinot sinerģijas,» stāsta T.Didrihsons.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konditorejas un uzkodu ražotājs Orkla Confectionery & Snacks Latvija 2017. gada maijā Ādažu Čipsi ražotnē saražojis par 19% vairāk produkcijas nekā 2016. gada maijā, sasniedzot 598 tonnas. Tas ir lielākais čipsu un sāļo uzkodu ražošanas apjoms mēnesī kopš ražotnes dibināšanas 1979.gadā.

Šāds ražošanas apjoma pieaugums galvenokārt ir saistīts ar sāļo uzkodu un kartupeļu čipsu pieprasījuma pieaugumu Latvijā un eksporta tirgos, kā arī veiktajām investīcijām tehnoloģiskajos uzlabojumos.

Orkla Confectionery & Snacks Latvija ir lielākais kartupeļu čipsu un sāļo uzkodu ražotājs Latvijā. Uzņēmuma produkcija ar zīmolu Taffel tiek eksportēta uz Baltijas valstīm, Skandināviju, ASV, Krieviju, Lielbritāniju, Gruziju, Kazahstānu un Azerbaidžānu.

2016. gadā Orkla Confectionery & Snacks Latvija ieguldīja Ādažu Čipsi ražošanas procesos, investējot 320 000 eiro kartupeļu pirmapstrādes līnijā un 60 000 eiro čipsu ražošanā, lai uzsāktu jauna veida vafeļčipsu izgatavošanu un virzīšanu tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ieguldīs vairāk nekā miljonu eiro Ādažu čipsu paku transportēšanas un pakošanas līnijā

LETA, 21.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmolu Laima, Selga, Staburadze un Ādažu čipsi īpašnieks Orkla Confectionery & Snacks Latvija ieguldīs vairāk nekā miljonu eiro čipsu paku transportēšanas un pakošanas līnijā, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Kompānijas izsludinātajā iepirkumu konkursā par čipsu paku transportēšanas un pakošanas līnijas piegādi starp septiņiem pretendentiem uzvarējis uzņēmums ABB, kura piedāvātā līgumcena ir 1,294 miljoni eiro ar pievienotās vērtības nodokli (PVN) jeb 1,07 miljoni eiro bez PVN.

Investīciju projektu plānots īstenot līdz 2018.gada 30.novembrim, piesaistot finansējumu Eiropas Lauksaimniecības fonda Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.-2020.gadam pasākuma Ieguldījumi materiālajos aktīvos apakšpasākumā Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē.

Iepirkuma konkursam pievienotajā tehniskajā specifikācijā ir teikts, ka iepirkuma mērķis ir kastu pakošanas procesa automatizācija un jaudas palielināšana, nodrošinot iespēju vienlaicīgi strādāt ar četrām dažāda izmēra kastēm un izmantot vienlaicīgi divus dažādus vākus. Investīciju projekts paredz papildus aprīkot esošās pakošanas līnijas, attiecīgi uzstādot tām trīs jaunas kastu pakošanas iekārtas, divas jaunas kastu formēšanas iekārtas, vienu jaunu vāku formēšanas un uzlikšanas iekārtu, jaunus transportierus un trīs jaunas kastu uzlīmju iekārtas. Projekta ietvaros daļēji ir jāizmanto esošā kastu padeves sistēma, no diviem esošiem kastu formētājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Orkla Latvija» uzņēmumu «Orkla Foods Latvija» un «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» kopējais apgrozījums 2018. gadā pieauga par 3,5 miljoniem eiro, veidojot 116,1 miljonu eiro.

Kopējā abu uzņēmumu peļņa pērn bijusi 6,6 miljoni eiro, bet nodokļos uzņēmums samaksājis vairāk nekā 14,9 miljonus eiro.

«Orkla Confectionery & Snacks Latvija» konsolidētais apgrozījums 2018. gadā sasniedza 82,2 miljonus eiro, kas ir par 1,1 miljonu eiro vairāk nekā 2017. gadā. Savukārt «Orkla Foods Latvija» apgrozījums sasniedza 33,9 miljonus eiro, kas ir par 2,4 miljoniem vairāk nekā pērn.

«2018. gadā abi «Orkla Latvija» uzņēmumi turpināja ilgtspējīgu izaugsmi, stiprinot zīmolu konkurētspēju gan Latvijā, gan eksporta tirgos, kā arī turpinot investēt uzņēmuma ražošanas procesu attīstībā. Pateicoties rūpīgi plānotiem investīciju projektiem un mērķtiecīgai zīmolu produktu sortimenta pilnveidei, esam spējuši stiprināt līdera pozīcijas tirgū. Latvijas pārtikas ražošanas nozarē ieņemam spēcīga inovatora pozīciju, gada laikā laižot klajā vairākus desmitus jaunu produktu gan saldumu, gan sāļo uzkodu, gan ēdienu un ēdienu piedevu segmentā. Kopumā esam gandarīti par pagājušā gada rezultātiem, kas norāda uz stabilu, tirgus segmenta specifikai atbilstošu, attīstību,» norāda «Orkla Latvija» valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes, konditorejas izstrādājumu un sāļo uzkodu ražotājam un vairumtirgotājam SIA «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» pievienots tā māsas uzņēmums SIA «Staburadzes konditoreja», ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Līdz ar SIA «Staburadzes konditoreja» pievienošanu, SIA «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» pamatkapitāls palielināts no līdzšinējiem 40 240 268 eiro uz 42 856 075 eiro. Izmaiņas komercreģistrā ierakstītas otrdien, 13.novembrī.

SIA «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» vienīgais īpašnieks, kam līdz šim piederēja arī SIA «Staburadzes konditoreja», palicis nemainīgs - tas ir Norvēģijas kompānija «Orkla ASA».

SIA «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» dibināta 2009.gadā un līdz 2015.gada beigām bija pazīstama ar nosaukumu «NP Foods». Uzņēmums nodarbojas ar cukura, šokolādes un citu konditorejas izstrādājumu ražošanu un vairumtirdzniecību, kā arī kartupeļu pārstrādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes un konditorejas izstrādājumu, kā arī uzkodu ražošanas uzņēmums Orkla Confectionery & Snacks Latvija Ādažu Čipsu kartupeļu čipsu ražošanā ir pārgājis uz saulespuķu eļļas izmantošanu, informē uzņēmumā.

Uzņēmuma ilgtspējas attīstības stratēģija līdz 2021. gadam paredz pakāpenisku visu Orkla Confectionery & Snacks Latvija zīmolu produktu sortimenta pāreju no palmu uz saulespuķu eļļu.

«Jau kopš 2015. gada esam veikuši pakāpenisku pāreju ražošanā no palmu eļļas uz saulespuķu eļļu. 2018. gada pirmajā pusē vēl turpinājām izpētes procesu, meklējot alternatīvas un pielāgojot receptūras, lai produktu garša un kvalitāte saglabātos nemainīga, kas ir svarīgākais aspekts mūsu produkcijas cienītājiem. Tas ir bijis patiess izaicinājums, jo procesā mainījām ne tikai eļļu, kurā gatavojam kartupeļu čipsus, bet arī garšvielas, kuru sastāvā bija palmu eļļa,» stāsta uzņēmuma pārstāve Lineta Mikša, Orkla Confectionery & Snacks Latvija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Papildināta ar vizualizācijām - Izvēlēta vieta Laima jaunās ražotnes celtniecībai

Dienas Bizness, 17.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc rūpīga izvērtēšanas procesa ir pieņemts lēmums, ka jaunā Laima ražotne tiks celta Ādažos. Kopējās investīcijas jaunās ražotnes būvniecībā un turpmākā Orkla Confectionery & Snacks Latvija attīstībā nākamo trīs gadu laikā sasniegs līdz pat 20 miljoniem eiro, informē Orkla Confectionery & Snacks Latvija Sabiedrisko attiecību un komunikācijas vadītāja Lineta Mikša.

Ražotnes celtniecību plānots sākt 2018. gada pirmajā pusē, pabeigt līdz 2019. gada pirmajam ceturksnim un uzsākt pilnvērtīgu ražošanu 2019. gada nogalē. Jaunās ražotnes platība būs aptuveni 6500m2.

«Es priecājos paziņot par nākamo nozīmīgo soli mūsu stratēģiskajā plānā jaunas, mūsdienīgas un multifunkcionālas šokolādes un citu saldumu ražotnes būvniecībai Latvijā. Izvēlētā vieta ideāli atbilst mūsu vajadzībām, ņemot vērā infrastruktūras un investīciju līmeni, izmēru, loģistiku, ilgtspējību un, pats svarīgākais - tā neierobežo mūsu turpmāko attīstību nākotnē,» uzsver Toms Didrihsons, Orkla Confectionery & Snacks Latvija valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot 2019. gadā uzsākto "Orkla" grupas uzņēmumu reorganizāciju Latvijā, mainīts SIA "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" nosaukums, informē uzņēmums.

No 30. aprīļa nosaukums mainīts uz SIA "Orkla Latvija", saglabājot nemainīgus uzņēmuma pamatdatus, tostarp reģistrācijas numuru, adresi un norēķinu kontus. SIA "Orkla Foods Latvija" turpina darbu kā ražošanas uzņēmums.

"Jau vairāk nekā gadu iepriekš atsevišķi "Orkla" grupas uzņēmumi Latvijā darbojās zem vienota zīmola "Orkla Latvija". Šī gada laikā esam izveidojuši vienotu uzņēmuma organizatorisko struktūru un veicam pārdošanu no viena uzņēmuma. Attiecīgi uzņēmuma nosaukuma maiņa ir nākamais loģiskais solis, lai stiprinātu apvienošanos un sekmētu uzņēmuma turpmāko attīstību," stāsta SIA "Orkla Latvija" valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

2019. gada martā tika ziņots, ka "Orkla", stiprinot savas pozīcijas Latvijas tirgū, apvienoja "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" un "Orkla Foods Latvija" vadību zem vienota zīmola "Orkla Latvija". Izmaiņas minētajos "Orkla" grupas uzņēmumos veiktas, lai veicinātu uzņēmumu apvienošanu vienā organizācijā, sekmētu tālāku attīstību un labas korporatīvās pārvaldības principus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot īstenot ilgtspējas stratēģiju, "Orkla Latvija" no 2020. gada sākuma "Ādažu Čipsu" ražotnē izmanto tikai saulespuķu eļļu. Jau kopš 2019. gada sākuma "Ādažu Čipsu" kartupeļu čipsi tiek ražoti, izmantojot tikai saulespuķu eļļu, bet šā gada sākumā ir pilnībā paveikta pāreja uz saulespuķu eļļas izmantošanu arī sāļo uzkodu ražošanā.

Kā ziņots iepriekš, uzņēmuma ilgtspējas attīstības stratēģija paredz pakāpenisku visu "Orkla Latvija" zīmolu produktu sortimenta pāreju no palmu eļļas uz atbildīgi iegūtu palmu eļļu vai citām augu eļļām līdz 2021. gadam.

"Ar atbildību domājam par mūsu produktu attīstību ilgtspējas jomā. Mēs lepojamies, ka rūpīgi plānotais un vadītais darbs kopš 2015. gada ir vainagojies panākumiem un esam pilnībā atteikušies no palmu eļļas izmantošanas "Ādažu Čipsu" ražotnē. Pārejas process bija pakāpenisks, jo ikvienas pārmaiņas produktu receptūrās prasa laiku. Mums ir svarīgi radīt ilgtspējīgus produktus, kuru pilnveidotās receptūras saglabā augstāko kvalitāti un nemainīgi labu garšu, kas ir tik ļoti svarīga mūsu produkcijas cienītājiem. Esam gandarīti, ka tagad varam piedāvāt visus mūsu čipsus un sāļās uzkodas bez palmu eļļas," uzsver "Orkla Latvija" komunikācijas direktore Lineta Mikša.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Vai pārtikas rūpniecība ietur diētu?

Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska, 11.04.2019

1. attēls. Apstrādes rūpniecības kopā un tajā skaitā pārtikas produktu un dzērienu saražotās produkcijas apjoma un apgrozījuma indeksi (2000.g.=100%)

Avots: CSP, autores aprēķini

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecības izlaide pēc pieklājīga izrāviena par 8,2% 2017. gadā pērn vairāk nekā uz pusi samazināja izaugsmes tempus, augot vien par 3.4%.

Bija nozares, kurām veicās labāk, piemēram, kokrūpniecībai, augsto tehnoloģiju nozarēm, un tādas, kurām šis nebija veiksmīgs gads. Viena no apakšnozarēm, kas lika visvairāk vilties, bija pārtikas produktu un dzērienu ražošana. Kādi šķēršļi stājās šīs nozares ceļā?

Šajā rakstā ieskatīsimies detalizētāk, soli pa solim palielinot un pietuvinot skatam dažādu pārtikas produktu grupu ražotāju sekmes un problēmas ilgākā laikā un tieši pēdējos gados.Pārtikas un dzērienu ražošanas pievienotā vērtība veido 21% no apstrādes rūpniecības jeb 2.5% no kopējās pievienotās vērtības. Tātad mēs runājam par gana nozīmīgu tautsaimniecības jomu. Ar šīs nozares produkciju mēs visi saskaramies ik dienu. Nemaz nerunājot par citiem aspektiem – pārtikas kvalitātes nozīmi mūsu veselībā, pārtikas ražošanas lomu valsts ekonomiskās neatkarības kontekstā utt. Tā teikt – var bez daudz kā iztikt, bet bez pārtikas nudien neiztiksim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Orkla Confectionery & Snacks Latvija sasniedzis rekordapgrozījumu

Zane Atlāce - Bistere, 24.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes un konditorejas izstrādājumu, kā arī uzkodu ražotājs Orkla Confectionery & Snacks Latvija pērn sasniedzis lielāko apgrozījumu un peļņu uzņēmuma vēsturē, informē uzņēmumā.

Orkla Confectionery & Snacks Latvija konsolidētais apgrozījums pērn bija 81,1 miljons eiro, kas ir par 3,3 miljoniem eiro vairāk salīdzinājumā ar gadu iepriekš, bet uzņēmuma konsolidētā peļņa sasniegusi 3,1 miljonu eiro, sasniedzot pozitīvu rentabilitātes rādītāju pieaugumu.

«Esam gandarīti, ka 2017. gads aizvadīts ar rekorda izaugsmi, kāpinot gan peļņu, gan apgrozījumu. Pērn turpinājām fokusēties uz ražošanas un darba procesu modernizāciju un pilnveidi, kā arī attīstījām mūsu produktu portfeļus, padarot tos konkurētspējīgākus gan lokālajam, gan eksporta tirgiem,» uzsver Orkla Confectionery & Snacks Latvija valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Laimas veikala izveidē Ādažos investēti 46 tūkstoši eiro

Zane Atlāce - Bistere, 12.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā vadošais šokolādes un konditorejas izstrādājumu, kā arī uzkodu ražošanas uzņēmums Orkla Confectionery & Snacks Latvija, investējot 46 tūkstošus eiro, atvēris saldumu zīmola Laima veikalu Ādažos.

2018. gadā Orkla Confectionery & Snacks Latvija plāno atvērt vēl divus jaunus veikalus Latvijā, kopumā investējot aptuveni 120 tūkstošus eiro.

«Esam patiesi lepni atklāt jaunu Laimas veikalu Ādažos, netālu no Laimas ielas, kur jau šī gada vasarā tiks uzsākta jaunās Laimas ražotnes celtniecība. Mēs turpinām stabilu attīstību, investējot gan saldumu un sāļo uzkodu ražošanas pilnveidē, gan arī mazumtirdzniecībā, paplašinot mūsu tirdzniecības kanālus,» stāsta Orkla Confectionery & Snacks Latvija sabiedrisko attiecību un komunikācijas vadītāja Lineta Mikša.

Šobrīd Latvijā ir 18 Laimas saldumu veikali, no kuriem 12 atrodas Rīgā.

Jau vēstīts, ka Orkla Confectionery & Snacks Latvija nākamo divu gadu laikā investēs līdz pat 20 miljoniem eiro jaunās Laimas” ražotnes būvniecībā Ādažos un zīmola turpmākā attīstībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Orkla Confectionery & Snacks Latvija zīmols Ādažu Čipsi sācis krāsaino kartupeļu čipsu ražošanu no Latvijā audzētiem sarkanajiem un zilajiem kartupeļiem, informē uzņēmumā.

Eksotiskā izskata kartupeļi audzēti tepat Latvijā no īpašām sarkano un zilo kartupeļu šķirnēm. Tā kā krāsaino kartupeļu audzēšana ir komplicēts process, jaunais produkts Latvijā un Lietuvā būs pieejams ierobežotā daudzumā.

«Jau no pagājušā gada mūsu čipsu meistari ir strādājuši pie jauna produkta izstrādes, kas atšķirsies no visa iepriekšējā sortimenta. Esam radījuši inovatīvu produktu – modernu sāļo uzkodu, kas gatavota no īstiem, Latvijā audzētiem kartupeļiem sarkanā un zilā krāsā, bez mākslīgām krāsvielām un garšas pastiprinātājiem,» stāsta Lineta Mikša, «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» Sabiedrisko attiecību un komunikācijas vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kasācijas instance pieņēmusi lēmumu nepieņemt izskatīšanai Krasnij Oktjabrj sūdzību par spriedumu prasībā par zīmola Laima preču zīmes Lācītis Ķepainītis aizsardzību. Kasācijas instances lēmums nozīmē, ka otrās tiesu instances spriedums prasībā pret uzņēmumu Krasnij Oktjabrj par preču zīmes Miška Kosolapij nelikumīgas izmantošanas aizliegumu, jo tā ir sajaucami līdzīga ar zīmola Laima preču zīmi Lācītis Ķepainītis, paliek spēkā un nav pārsūdzams.

Par to šorīt izplatītā paziņojumā informē Orkla Confectionery & Snacks Latvija.

«Mēs esam gandarīti par šīs tiesvedības izbeigšanu un to, ka ir izdevies aizsargāt zīmola Laima preču zīmi Lācītis Ķepainītis,» pauž Orkla Confectionery & Snacks Latvija sabiedrisko attiecību un komunikācijas vadītāja Lineta Mikša.

Otrās tiesu instances lēmums bija analogs pirmās instances spriedumam, t.i., apmierināt SIA Orkla Confectionery & Snacks Latvija prasību pret Krievijas AS Moskovskaja konditerskaja fabrika Krasnij Oktjabrj, SIA Krievijas saldumi, SIA Russian Sweet par preču zīmes reģistrācijas atzīšanu par spēkā neesošu, preču zīmes nelikumīgas izmantošanas aizliegumu un preču ar nelikumīgu marķējumu iznīcināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes un konditorejas izstrādājumu, kā arī uzkodu ražošanas uzņēmums «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» investējis 220 tūkstošus eiro balto zefīru pakošanas iekārtā. 2018. gada vasarā veikalu plauktos nonāks «Laimas» baltie zefīri jaunā dizaina iepakojumā, informē «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» .

«Pēdējo gadu laikā esam veikuši vairākus nozīmīgus ieguldījumus visu produktu kategoriju attīstībā, tostarp zefīru ražošanas modernizēšanā, piedāvājuma paplašināšanā, kā arī jaunu risinājumu radīšanā,» stāsta Lineta Mikša, «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» sabiedrisko attiecību un komunikācijas vadītāja.

Jaunā zefīru iekārta sniegs iespēju automatizēt pakošanas procesus, tādējādi kāpinot ražošanas efektivitāti. Iekārtā ir apvienota produktu svēršana un pakošana, kas iepriekš tika veikta manuāli. Pakošanas iekārta nosver zefīrus un saber paciņā, turklāt tā veic arī paciņas formēšanu un veidošanu, aizkausējot iepakojumu. Jaunā iekārta darbojas automātiski – to vada speciāla datorprogramma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par godu Latvijas simtgadei «Laima» 2018. gadā ražos vēsturiskās konfektes «Karakums» un «Talismans», informē «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» Sabiedrisko attiecību un komunikācijas vadītāja Lineta Mikša.

No 2017. gada 25. oktobra līdz 2017. gada 17. novembrim «Laima» aicināja ikvienu Latvijas iedzīvotāju balsot par kādu no 10 «Laimas» konfektēm, kas bijušas iecienītas pagājušajās dekādēs. Balsot bija iespējams par tādām vēsturiskajām «Laimas» konfektēm kā «Talismans», «Dienvidnakts», «Upeņu», «Karakums», «Daile», «Banānu», «Jūrmala», «Daile», «Līgo», «Rēbuss» un «Ananass». Kampaņas ietvaros kopumā tika saņemtas teju 5 000 balsis.

Konfekte «Talismans» kopumā saņēma 841 balsi. Savukārt konfekte «Karakums» projekta ietvaros bija izteikta līdere Latvijas iedzīvotāju vidū, kopā saņemot 1 176 balsis.

Pašlaik «Laimas» produktu portfelī ir teju 200 dažādi produkti, kas pieejami Latvijā un ārvalstīs. «Laimas» produkcija tiek eksportēta uz 27 pasaules valstīm – ASV, Kanādu, Ķīnu, Izraēlu, Lielbritāniju, Īriju, Krieviju, Baltkrieviju, Azerbaidžānu, Kazahstānu, Turkmenistānu un citām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas preču, saldumu un uzkodu apvienotā organizācija «Orkla Latvija» ir kļuvusi par Ārvalstu investoru padomes Latvijā (FICIL) biedru.

«Orkla Latvija» valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons norāda: «Tā kā «Orkla Latvija» ļoti strauji attīstās, mēs vēlamies vēl aktīvāk iesaistīties sabiedriskajos un ekonomiskajos procesos valstī, kas ir būtisks priekšnosacījums mūsu tālākai izaugsmei. Mūsu mērķis ir turpināt investēt Latvijā, lai uzlabotu un attīstītu uzņēmējdarbību, tādēļ dalība Ārvalstu investoru padomē Latvijā ir loģisks solis, lai ciešāk iesaistītos investoriem svarīgu lēmumu pieņemšanas procesos.»

Šā gada aprīlī «Orkla Latvija» uzsāka jaunas Laima ražotnes būvniecību Ādažos, tajā ieguldot vairākus miljonus eiro. Jaunā ražotne uzsāks darbu 2020. gadā, bet 2022. gadā tai blakus tiks atklāta vēl viena jauna ražotne, kas specializēsies cepumu un vafeļu ražošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Notekūdeņu attīrīšanas iekārtās Ādažu Čipsu ražotnē investē 380 000 eiro

Zane Atlāce - Bistere, 05.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas šokolādes un konditorejas izstrādājumu, kā arī uzkodu ražošanas uzņēmums Orkla Confectionery & Snacks Latvija ieguldījis 380 000 eiro Ādažu Čipsu ražotnē, uzstādot jaunas un efektīvas ūdens attīrīšanas iekārtas, kas samazina notekūdeņu piesārņojuma slodzi uz vidi un uzlabo notekūdeņu attīrīšanas kvalitāti, informē uzņēmumā.

«Mēs ik gadu ieguldām ne tikai ražošanā un produktu attīstībā, bet arī industriālo procesu pilnveidē, lai mazinātu to ietekmi uz vidi. Mūsu mērķis ir ne tikai izdzīvot šo dienu, bet ielikt fundamentālus pamatus nākotnei. Tas arī nosaka mūsu prioritātes – investēt nākotnes attīstības perspektīvā,» stāsta valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

«Tāpat kā jebkura atbildīga persona, arī uzņēmēji ap sevi rada pozitīvas pārmaiņas. Mums ir prieks Ādažos sadarboties ar Orkla Confectionery & Snacks Latvija, kas izprot vides un sociālos riskus, ir gatavi investēt modernās vides tehnoloģijās un saimniekot videi draudzīgi,» teic Ādažu novada domes priekšsēdētājs Māris Sprindžuks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu un sāļo uzkodu ražotājs Orkla Confectionery & Snacks Latvija investējis 20 000 eiro zīmola Pedro jauna sortimenta radīšanā un vizuālās identitātes maiņā.

Zīmols Pedro Latvijas tirgū sevi pieteica pirms vairāk nekā 20 gadiem, ražojot gatavās picas. Šobrīd ar šo zīmolu tiek tirgotas daudzveidīgas gatavās maltītes.

Jauno Pedro produktu piedāvājumu veido graudu, skandināvu un klasiskās maizītes ar jogurta un krēmsieru mērcēm, grilētiem dārzeņiem, vistas un liellopa gaļu, šķiņķi un mocarella sieru. Tiks tirgotas arī bagetes, panini, burgeri un salāti.

Orkla Confectionery & Snacks Latvija šogad investēja pusmiljonu eiro jauno ražošanas telpu izveidei un procesu modernizēšanai zīmola Pedro gatavo maltīšu, kā arī privāto preču zīmju produktu izgatavošanai. Jaunās Pedro ražošanas telpas atrodas vēsturiskajā Staburadze ražotnē Artilērijas ielā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Orkla Latvija zefīru ražotne saņēmusi augstāko novērtējumu BRC auditā

Lelde Petrāne, 23.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019. gada nogalē noslēdzies Lielbritānijas mazumtirdzniecības apvienības (British Retail Consortium – BRC) pārtikas drošības un kvalitātes audits "Orkla Latvija" zefīru ražotnē, kurā saņemts augstākais novērtējums – AA līmenis.

"Pērnā gada nogalē saņēmām sertifikātu ar A līmeņa novērtējumu, bet šogad esam spējuši augt un pierādīt sevi vēl labāk. Sertifikācija atbilstoši BRC standarta prasībām sniedz iespēju demonstrēt uzticama partnera reputāciju, lai sekmētu uzņēmuma tālāku attīstību eksporta tirgos un arī jaunu tirgu apgūšanu," stāsta "Orkla Latvija" valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

Pēdējo gadu laikā zefīru un cepumu ražotnēs īstenoti vairāki investīciju projekti, kuru ietvaros ir pilnveidotas ražošanas līnijas, gatavās produkcijas un izejvielu plūsmas process, kā arī veikti uzlabojumi sanitārajos punktos.

BRC pārtikas drošības un kvalitātes standarta sertifikāts ir pasaulē vadošais pārtikas kvalitātes sertifikāts. Šī sertifikāta esamība ir ļoti daudzu Eiropas un pasaules vadošo mazumtirdzniecības veikalu ķēžu prasība sadarbības uzsākšanai un tās turpināšanai, jo tā sniedz pārliecību par pārtikas ražošanas uzņēmuma procesu norises kvalitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Orkla Latvija investē 500 000 eiro vafeļu konfekšu saiņošanas iekārtā

Zane Atlāce - Bistere, 04.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ražošanas procesa pilnveides nolūkā «Orkla Latvija» uzstādījusi jaunu, energoefektīvu vafeļu konfekšu iesaiņošanas iekārtu, kas ļauj strādāt efektīvāk un ātrāk, turklāt tā iesaiņo konfektes hermētiski noslēgtā, pasargājot no ārējo apstākļu ietekmes, informē uzņēmuma pārstāve Lineta Mikša.

Kopumā šajā projektā uzņēmums investējis 500 000 eiro.

«Īstenojot šo projektu, mēs varējām nomainīt piecas savu laiku nokalpojušās iekārtas pret vienu mūsdienīgu un jaudīgu iekārtu, kas sniedz iespēju strādāt efektīvāk un ražošanas procesā patērē mazāk elektroenerģijas,» uzsver «Orkla Latvija» valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

Salīdzinājumā ar līdz šim izmantotajām iekārtām, uz jaunās iekārtas iespējams iesaiņot četras reizes vairāk konfekšu, turklāt tā sniedz iespēju nākotnē attīstīt vēl papildu ražošanas jaudu. Iekārtas procesu vadība ir pilnībā datorizēta, kas ļauj ātri un ērti veikt datu analīzi, kā arī reāllaikā sekot līdzi tam, cik efektīvi tiek strādāts. Savukārt iebūvētie optiskie devēji seko līdzi procesa nepārtrauktībai un automātiski atlasa tās konfektes, kas neatbilst iepriekš definētiem kvalitātes parametriem, tādējādi nodrošinot pirmo kvalitātes kontroli. Ne mazāk būtiski ir tas, ka iekārta nav jāapstādina, lai nomainītu iepakojuma materiāla ruļļus – šis process notiek automātiski, nesamazinot mašīnas ātrumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijā, Ķelnē norisinās pasaulē lielākā saldumu un uzkodu izstāde ISM 2019, kurā piedalās 103 valstu pārstāvji, tai skaitā no Latvijas.

ISM 2019 piedalās arī uzņēmums Orkla Confectionery & Snacks Latvija. «Šogad ISM izstādē mēs prezentējam dažādus Laimas tumšās un piena šokolādes jaunumus, kā arī Maigums zefīrus, pēc kuriem pieprasījums eksporta tirgos aug katru gadu. Tieši pērn eksporta tirgus līderi izaugsmes ziņā bija zefīri, veidojot 52,2% pieaugumu, salīdzinot ar 2017. gadu. 2019. gadā Orkla Confectionery & Snacks Latvija plāno palielināt eksporta apjomu par aptuveni 5%, attīstot piedāvājumu aktīvajos darbības tirgos,» informē Orkla Confectionery & Snacks Latvija pārstāve Lineta Mikša.

ISM 2019 norisinās no 2019. gada 27. janvāra līdz 30. janvārim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paplašinot zīmola «Spilva» sortimentu, «Orkla Latvija» radījusi vairākus produktus, kas piemēroti vegānu uzturam, informē uzņēmumā.

Šobrīd «Spilvas» produktu klāstā ir pieejami tādi vegāniski produkti kā «4 sezonu majonēze», triju veidu humusi, saldās sinepes, kā arī vairāki citi produkti.

«Šajā vasarā, uzsākot ražot humusu un «4 sezonu majonēzi», esam spēruši nozīmīgu soli, lai attīstītu produktus, kuru sastāvā nav dzīvnieku izcelsmes izejvielas. Sagatavošanās process, ietverot izejvielu iegādi, laboratoriskos testus, ražošanas iekārtu pielāgošanu un iepakojuma dizaina izstrādi, ilga vairāk nekā gadu, un ar rezultātu esam gandarīti,» stāsta «Orkla Latvija» komunikācijas direktore Lineta Mikša.

Šobrīd «Spilva» piedāvā trīs veidu humusus – klasisko, ar saulē kaltētiem tomātiem un ar adžiku, kas tiek gatavoti no turku zirņiem un apgrauzdētu, īpaši rūpīgi sasmalcinātu sezama sēklu jeb tahini pastas. Savukārt «4 sezonu majonēze» pagatavota bez olām un citām dzīvnieku izcelsmes izejvielām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mums jābūt pievilcīgiem gan izmaksu ziņā, gan efektivitātē, ikgadējā žurnālā Uzņēmumu Reputācijas Tops 2017 stāsta SIA Orkla Foods Latvija valdes priekšsēdētāja Lolita Bemhena.

Orkla Foods Latvija, kas līdz šim vairāk bija pazīstama kā uzņēmums Spilva, patlaban piedzīvo strukturālas izmaiņas un gatava jaunam izrāvienam eksporta tirgu iekarošanā.

Fragments no intervijas:

Orkla Foods Latvija reputācija pēdējā gada laikā pieaugusi salīdzinājumā ar gadu iepriekš, kad pēc nosaukuma maiņas bija vērojams kritums. Ar ko varat to izskaidrot?

Tas ir liels darbs, lai cilvēki tagad zinātu, ka Orkla Foods Latvija ir tā pati Spilva. Kad Spilva mainīja nosaukumu uz Orkla Foods Latvija, bija daudzi patērētāju jautājumi un neizpratne, līdz ar to nācās pacietīgi stāstīt, ka Spilvas ražotne saglabāta, arī zīmols Spilva saglabāts, un produkti joprojām tiek ražoti Babītē. Uzņēmuma nosaukums mainīts tikai viena iemesla dēļ – Spilvai tika pievienota Gutta, līdz ar to nācās domāt par jaunu nosaukumu. Tas nozīmēja arī izmaksas – nomainīt etiķetes, neuzbāzīgi vēstīt cilvēkiem, kas ir mainījies. Otra lieta – cilvēkiem jāskaidro, kas ir Orkla Foods Latvija un kas Orkla Confectionery & Snacks Latvija. Daudzi man jautā – vai vēl strādāju, vai ražotne pastāv. Ja mūs neatšķir pat klienti, tad joprojām ir nepieciešams skaidrošanas darbus turpināt. Arī man šis nav viegls laiks, jo Spilva ir mans zīmols un to joprojām uzskatu kā savu bērnu. Spilvas zīmols ir viens no tiem, kas ir stiprs, un tajā ir ļoti daudz ieguldīts. Un es gribētu, lai Spilvas zīmols paliek. Šobrīd gan nav nekādu šaubu, ka tas paliks Latvijas tirgū. Tikai cilvēkiem jāskaidro, ka nekas nav mainījies. Mums tagad ir divas ražotnes, bet abām ir viens menedžments.

Komentāri

Pievienot komentāru