Viedierīces

Otrs ekrāns darbam un nedarbiem

Jānis Vēvers, 22.05.2020

Jaunākais izdevums

"Asus" plānā klēpjdatora "ZenBook 14" skārienpaliktnis "ScreenPad 2.0" ir ekrāns, kurā nemanīti var skatīties kaut filmu, vienlaikus strādājot galvenajā displejā.

Kopš klēpjdatoru pirmsākumiem lietotāji ir ilgojušies pēc plānākām un vieglākām iekārtām, un daudziem joprojām atmiņā ir episkais mirklis, kad Stīvs Džobss izņēma jauno "MacBook Air" no aploksnes. Vēlme lietot kompaktu datoru ir loģiska, jo kurš gan vēlas ikdienā nēsāt līdzi lielas, smagas somas. Taču šodien ar parocīgu izmēru vairs nepietiek pircēju piesaistīšanai, jo viņi vēlas arī pienācīgu jaudu un papildu lietošanas ērtības. Tas piespiež ražotājus atraisīt radošo garu.

Ja pirms pāris gadiem pietika reklāmas materiālos pateikt, ka izdevies 14 collu ekrānu ievietot 13 collu displejam paredzētā korpusā, tad tagad ar to ir par maz. Tādēļ "Asus" jaunāko "ZenBook 14" piesaka kā kompaktāko 14 collu klēpjdatoru ar "ScreenPad 2.0" skārienpaliktni.

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 9 punkti no 10)

Ja jums ideāls dators asociējas ar A4 lapas izmēru, tad "ZenBook 14" ietilpst kāroto ierīču kategorijā. 31,9 x 19,9 centimetru izmērs ļauj to ielikt dokumentu mapē un pārnēsāt patiešām nelielā somā. Šis dators nepretendē uz spēju "ielīst" konvertā, lai arī 16,9 milimetru biezums un 1,26 kilogramu svars to ļautu izdarīt. Svarīgāk, ka tas ir pietiekami mazs, lai vienmēr varētu paķert līdzi, un pietiekami liels, lai pilnvērtīgi paveiktu darba uzdevumus.

Kā ierasts, kompaktais izmērs ir panākts ar ļoti šaurām apmalēm ap displeju. Sānu apmales ir 4 milimetrus platas, augšējā mazliet biezāka. No vienas puses tas ļauj lietderīgi izmantot laukumu, displejam aizņemot 92% no pieejamās telpas, bet no otras- atverot vāku, neviļus nākas aiztikt ekrāna aktīvo daļu un atstāt uz tās pirkstu nospiedumus. Ja šis būtu skārienekrāns, tad varētu samierināties ar domu, ka tas bieži jātīra. Taču DB izmēģinātā modeļa displejs, ko var atlocīt 145 grādu leņķī, pieskārienus neatpazina un noķēpājās tikai apvidus ap tīmekļkameru.

Datora korpuss ir ne vien būvēts no kvalitatīviem materiāliem un solās izturēt triecienus un temperatūras svārstības atbilstoši militārajam standartam 810G, bet arī glīti nostrādāts. Uz zilā vāka izveidots "Asus" raksturīgais gredzenveida reljefs, kas nav uzkrītošs, taču interesanti atstaro gaismu. Interesantu akcentu piešķir arī zeltītais pārklājums pamatnes un ekrāna satikšanās vietā.

Tastatūras pogas pēc sajūtām ir "plastmasīgas", taču darbojas klusi un arī pamatne zem tām nelokās, kā vienam otram ultra plānajam datoram. Pat neraugoties uz to, ka "ErgoLift "eņģe līdz ar vāka atvēršanu paceļ pamatni 3 grādu leņķī un tās lielākā daļa darba laikā nepieskaras galda virsmai. Pogas arī ir apgaismojamas, taču pirkstu nospiedumu lasītājam pie tastatūras vieta nav atrasta.

Kā jau plāno datoru klasē pierasts, pieslēgvietu skaits ir ierobežots - HDMI, USB 3.2 Gen 2 Type-A, USB 3.2 Gen 2 Type-C, USB 2.0 un 3,5 mm austiņu pieslēgvieta. Pat karšu lasītājs "ņem pretī" tikai mazo microSD karti, nevis ierasto, fotokamerās izmantoto SD. Toties uzlādei USB pieslēgvietu nevar izmantot. Šīm vajadzībām ir īpaša ligzda. Par laimi "Asus" ļauj lietot "ZenBook" sērijai raksturīgo mazo lādētāju, kas somā aizņem maz vietas.

Lietošanas ērtums

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

Šo datoru atšķirīgu no citiem padara pirms kāda laika iepazītais "Asus" īpašais skārienpaliktnis "ScreenPad", kas vienlaikus pilda sekundārā ekrāna funkciju. "ZenBook 14" aprīkots ar otrās paaudzes ekrānu, kas ieguvis vairākus uzlabojumus. Pārslēgšanās no viena režīma uz otru notiek ar pieskārienu ikonai tā paša ekrāna stūrī. Skārienpaliktņa režīmā matētais ekrāns aptumšojas un ļauj virzīt kursoru kā jebkurš cits paliktnis. Savukārt ekrāna režīmā šis 5,65 collu displejs izmantojams gan rakstīšanai rokrakstā, gan īsceļu izvietošanai, gan komandu došanai, gan arī video atskaņošanai. Pateicoties 2160x1080 pikseļu izšķirtspējai un 60 Hz attēla atjaunošanās ātrumam, vizuāla satura atskaņošana tajā ir pat "dzīvotspējīga", lai arī displejs ir tumšāks par primāro. Citus gadus maijā mazo ekrānu varētu izmantot, lai ar vienu aci skatītos pasaules hokeja čempionāta spēles, lielajā turpinot strādāt.

Šogad sporta nav un lielāka jēga būs, ja "ScreenPad" izmantosiet citām funkcijām. Runa nav tikai par ciparnīcu vai kalkulatoru. Tajā var sameklēt un atskaņot dziesmu listes "Spotify", veikt pierakstus "Evernote", zīmēt ar "Corel", kā arī pēc paša izvēles izkārtot programmu īsceļus. Rokraksta atpazīšanas programma atpazīst ar pirkstu uzrakstītos burtus un pārvērš tos datorrakstā. Diemžēl puslīdz labi tā darbojas valodās bez diakritiskajām zīmēm. Latviešu vārdus tā labākajā gadījumā piedāvās bez garumzīmēm, tādēļ mums no tā lielas jēgas nav.

Apkopojot dažu nedēļu pieredzi ar "ZenBook 14" var teikt, ka tieši "ScreenPad" to padara interesantāku par vienkāršu klēpjdatoru. Paliktnis ir kā senas pilsētas paliekas arheologam – tajā nemitīgi var kaut ko meklēt un atrast aizvien jaunas iespējas. Turklāt to pamazām kļūst vairāk.

Veiktspēja

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

Pagātnē ir tās dienas, kad plāno datoru vienīgā priekšrocība bija kompaktais izmērs. Tagad tie ir pilnvērtīgas "sacīkšu mašīnas". Šis "ZenBook 14" aprīkots ar 8.paaudzes "IntelCore i7" procesoru un 16GB operatīvo atmiņu, 1TB SSD ātro atmiņu un 2GB "Nvidia GeForce MX250" grafisko karti. Protams, var teikt, ka tirgū jau ir jaunākas un jaudīgākas komponentes, taču šis nav spēļu dators un "Asus" centies tajā noturēt biznesa un mājas lietotājiem pieņemamu cenu.

Biroja lietotājiem dators ir gana ātrs un tiks galā ne vien ar "ekseļa" tabulām un datu bāzēm, bet arī ar ne pārāk sarežģītiem grafiskiem darbiem. Samaketēt bukletu vai sociālo tīklu baneri problēmām nevajadzētu būt.

Divējādas sajūtas izsauca galvenais ekrāns. Lai arī gaišs un detalizēts, tomēr 1920x1080 pikseļu izšķirtspēja šādas cenu kategorijas ierīcei šķiet gaužām pieticīga. Jo īpaši zinot, kāds displejs par attēlu gādā dažu konkurentu ierīcēs. Turklāt ekrāns šķita slikti pasargāts pret atspīdumu – pat ne īpaši spēcīgi istabā ieskrējušie pavasara saules stari jūtami apgrūtināja redzamību.

Akumulatora darbība

(Raksta autora vērtējums: 6 punkti no 10)

Kopumā labo iespaidu par ierīci pabojāja vien akumulators. No viegla, mobila klēpjdatora lietotājs sagaida iespēju iztikt bez uzlādes vada vismaz darba dienu. Diemžēl "ZenBook" šādu iespēju nenodrošina. Normālā lietošanas režīmā baterija bija tukša pēc sešām stundām. Savukārt, kad bērni pieķērās pie datorspēlēm, radās sajūta, ka īsu brīdi pēc datora atvienošanas no vada, to atkal jāliek lādēties. Mērījumi bažas apstiprināja – "Roblox", "Minecraft" un tamlīdzīgas fantāziju pasaules spēles bateriju iztukšoja 3-4 stundās.

Skaidrs, ka "Intel Core i7" procesors ir "ēdelīgs", savu prasa ekrāns un grafiskā karte, un arī "ScreenPad" patērē daļu elektrības, tomēr vienkāršā rakstīšanas un interneta lietošanas režīmā 8-10 stundu darbības laiku gribētos sagaidīt.

Gala vērtējums

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

Izvēloties pārnēsāšanai parocīgu klēpjdatoru, "Asus ZenBook 14 UX434F" noteikti ir apsvēršanas vērts variants. Tas ir kompakts, viegls, bet vienlaikus ar kvalitatīvu 14 collu ekrānu, ātru procesoru un interesantu "odziņu" "ScreenPad" veidolā. Arī korpusā izmantotie materiāli ir augstvērtīgi un izturīgi. Vienīgais acīmredzamais mīnuss ir neilgais baterijas darbības laiks. To gan var risināt, pameklējot modifikāciju ar ne tik jaudīgu procesoru.

Cena ap 1300 eiro

Vērtējums

"Asus ZenBook 14 UX434F"

Plusi

Uzlabots "ScreenPad" sekundārais ekrāns

Kompakts un viegls korpuss

Jaudīgs procesors

Mīnusi

Varēja būt labāks galvenais ekrāns

Nav biznesa lietotājiem nepieciešamās "ThunderBolt" pieslēgvietas

Ļoti īss baterijas darbības laiks

Tehniskie parametri

Izmērs: 319 x 199 x 16.9 mm

Svars: 1,26 kg

Procesors: sešu kodolu Intel Core i7-8565U, 1.80 GHz

Atmiņa: 1 TB PCIe x4 SSD

RAM: 16 GB 2133MHz LPDDR3

Videokarte: NVIDIA GeForce MX250 (2 GB GDDR5 VRAM)

Operētājsistēma: Windows 10

Ekrāns: 14 collas LED (1920x1080) 16:9 NanoEdge 60 Hz,

ScreenPad 2.0: 5,65 collas Super IPS Full HD+ (2160x1080) 60 Hz,

Pieslēgvietas: 1 x USB 3.1 Gen 2 Type-C, 1 x USB 3.1 Gen 2 Type-A, 1 x USB 2.0, 1 x Standard HDMI, 1 x MicroSD, 1 x 3,5mm audio, 1 x DC-in.

Akumulators: 50 Wh

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Asus ZenBook Pro Duo" sniedz iespēju vienlaikus darīt vairāk, kaut katrā ekrānā skatīties citu filmu.

Klēpjdatoru nozares attīstībā var vilkt zināmas paralēles ar viedtelefoniem. Pēc agrīniem eksperimentiem agrāk vai vēlāk lielākie ražotāji nonāca pie līdzīgiem modeļiem un turpināja tos atražot, iekļaujot pa nelielam uzlabojumam. No lietotāja skatupunkta tas nemaz nav slikti, jo, nomainot ierīci, produktīvu darbu var turpināt bez īpašas pierašanas. Tomēr kādu īstu inovāciju ik pa laikam prasās gan. Ar aizraujošiem jaunumiem pērnā gada nogalē pie patērētājiem devās "Asus", prezentējot ļoti neparastu klēpjdatoru ar veseliem diviem ekrāniem – "ZenBook Pro Duo".

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

Klēpjdatoru ražotāji jau agrāk pamanījušies iestrādāt nelielus ekrānus pamatnes daļā. "Apple MacBook" ir "Touch Bar" skārienekrāna josla, tas pats "Asus" pirms pāris gadiem displeju iestrādāja skārienpaliktnī. Taču "ZenBook Pro Duo" ir pirmais, kurā sekundārais OLED ekrāns ir gandrīz tikpat liels kā tastatūra un to var pārtaisīt par primārā ekrāna «pagarinājumu». Proti, dokumentu var atvērt pa abiem ekrāniem – 15 collu galveno un 14 collu palīgdispleju – un skatīt krietni lielākā izmērā. Protams, ar pārrāvumu ekrānu savienojuma vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar "ZenBook Duo" klēpjdatoru "Asus" padara divu ekrānu ierīces pieejamākas plašākam lietotāju lokam.

Nebija pagājis pat pusgads kopš "Asus" izrādīja intriģējošo divu ekrānu klēpjdatoru "ZenBook Pro Duo", kad pa tā iemīto taciņu pie patērētājiem devās "vieglākā" versija "ZenBook Duo". Tas bija sagaidāms un loģisks solis, jo aptuveni 3000 eiro cenas dēļ sākotnējais modelis ir pa kabatai vien nelielam pircēju lokam. "Duo" reti izmantoto divu ekrānu risinājumu padara pieejamu vairāk lietotājiem, nelaupot īpaši daudz no oriģinālās ieceres.

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 7 punkti no 10)

"ZenBook Pro Duo" aptaustījušajiem "Duo" vairs neizsauks tādu sajūsmu, kā "pirmatklājējiem". Abi ir ļoti līdzīgi, tomēr šādas tādas atšķirības "lec acīs". Pirmā no tām ir izmērs. "Duo" ir kompaktāks un vieglāks. Ja "Pro" modelim galvenais ekrāns ir 15 collas un sekundārais 14, tad "mazākais brālis" apveltīts ar 14 collu galveno un 12,6 collu sekundāro ekrānu virs tastatūras. Tas arī ir vienīgais skārienjutīgais šajā modelī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai bērni, kuriem nav iespēju mācīties attālināti ārkārtas situācijā, varētu turpināt izglītības procesu, mobilo sakaru operators "BITE" nodod Izglītības un zinātnes ministrijai ar mobilajiem sakariem aprīkotas 3000 viedierīces.

Skolēniem attālinātu mācību iespējas nodrošināšanai tiek nogādāti 3000 planšetdatori.

Mobilo sakaru operatora pārstāve Una Ahuna-Ozola biznesa portālam db.lv skaidroja: "Šajā darījumā "BITE" noslēgusi līgumu ar Izglītības un zinātnes ministriju par 2000 ierīču iegādi un 1000 ierīču dāvinājumu, visām ierīcēm nodrošinot apmaksātu tarifu plānu, kurā iekļauti 30GB interneta mēnesī līdz 2020. gada 31. jūlijam.

Visas Izglītības un zinātnes ministrijai nodotās 3000 ierīces ir ministrijas īpašums, līdz ar to ministrija ar tām rīkosies pēc saviem ieskatiem."

Risinājums situācijai, kad aptuveni 5000 skolēniem nav pieejamas viedierīces, lai mācītos attālināti, atrasts operatīvi – aizvadītās nedēļas sākumā tika uzsāktas sarunas ar Izglītības un zinātnes ministriju, ceturtdien pieņemts lēmums par palīdzības apjomu, mobilo sakaru operatoram "BITE" nodrošinot 3000 ierīces.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

COVID-19: kā uzņēmumam mazināt elektrības izmaksas?

Andrejs Kombecovs, SIA Senergo valdes priekšsēdētājs, 05.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iestājoties nelabvēlīgajai ekonomiskajai situācijai, daudzi uzņēmumi meklē iespējas izmaksu samazināšanai, lai pārdzīvotu krīzi "uz zemiem apgriezieniem" un tiktu cauri, piedzīvojot pēc iespējas mazākus zaudējumus.

Paralēli dažādiem darbības optimizēšanas pasākumiem, kurus kompānija izvēlas atkarībā no tās lieluma, darbības specifikas un finanšu situācijas, ir vairāki ceļi, kurus var iet ikviens uzņēmums, lai ietaupītu uz elektrības rēķiniem.

Iepriekš pieteiktās jaudas samazināšana

Pirmais, ar ko uzņēmēji varētu sākt, ir izmantot Sadales tīkla piedāvājumu samazināt iepriekš pieteikto jaudu uz vairākiem mēnešiem, šādi koriģējot maksu par atļauto elektrības pieslēguma slodzi. Tā faktiski ir "abonēšanas maksa", kas katru mēnesi jāmaksā neatkarīgi no patēriņa un kuras apjoms atkarībā no uzņēmuma darbības apjoma var sasniegt pat vairākus tūkstošus eiro mēnesī. Taču piedāvātie risinājumi šobrīd pieejami tikai tiem patērētājiem, kuri atbilst Sadales tīkla definētajiem nosacījumiem. Pārrunas par slodzes mazināšanu ar Sadales tīklu klientu vietā var veikt arī elektroenerģijas tirgotājs. Izprotot šā brīža uzdevumu apjomu, kas stāv uzņēmēju priekšā, esam gatavi iesaistīties un palīdzēt saviem klientiem šādā veidā samazināt izmaksas līdz brīdim, kad labvēlīgāki apstākļi atļaus atjaunot uzņēmuma darbību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Covid-19 paātrina ikdienas pārnesi uz digitālo telpu

Nauris Kļava, EY Konsultāciju pakalpojumu partneris Latvijā, 31.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no būtiskākajām izmaiņām, ko radījusi Covid-19 vīrusa krīze, ir arvien lielāka digitālo pakalpojumu izmantošana sadzīvē. Veidojas "digitālas mājsaimniecības" – cilvēku kopas, kas pieaugošu daļu sava brīvā laika piepilda un sadzīves uzdevumus risina ar digitālu pakalpojumu palīdzību.

Šai tendencei ir trīs būtiski elementi: pirmkārt, ir vesela virkne digitālo pakalpojumu, kurus cilvēki ir sākuši lietot tieši pandēmijas iespaidā, otrkārt, pieaug jau lietoto digitālo pakalpojumu apjoms un treškārt, jaunie padziļināti digitālo pakalpojumu lietošanas paradumi liek piešķirt augstāku nozīmi privātuma un datu izmantošanas jautājumiem.

Katrs no šiem elementiem rada jaunu ekonomisko un sociālo attiecību dinamiku un sekas. Tālāk ieskicēšu katru no šiem elementiem.

Pirmkārt, EY patērētāju uzvedības starptautiskais pētījums, ko veicām maija beigās un pašā jūnija sākumā, parāda, ka ir vesela virkne digitālo pakalpojumu, kurus cilvēki vīrusa krīzes laikā ir lietojuši pirmo reizi – šis visvairāk attiecas uz video zvaniem, kurus pirmo reizi izmantojusi vairāk nekā trešdaļa EY pētījuma respondentu. Vēl 15% respondentu pirmo reizi krīzes laikā ir internetā iegādājušies pārtiku un vēl tikpat ir pirmo reizi veikuši citus pirkumus tiešsaistē. 7% pirmo reizi sākuši veikt sadzīves maksājumus internetā. Šie ir būtiski rādītāji, jo jāņem vērā, ka, ja cilvēki ir izmēģinājuši jaunu un ērtu pakalpojumu, ir liela iespēja, ka tas kļūs par paradumu un attiecīgi mainīs šo patērētāju uzvedību pat tad, kad pandēmija būs beigusies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atsaucoties Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) aicinājumam atbalstīt skolēnus attālināto mācību procesā, uzņēmums "eazyBI’’ skolēniem no Latvijas skolām dāvina 60 viedierīces (planšetes), kurām mobilo pakalpojumu operators "Latvijas Mobilais telefons" nodrošinās arī bezmaksas pieslēgumu.

Planšetes nosūtītas skolēniem uz tām Latvijas skolām, kurām to vēl pietrūka, dažādās aptaujās norādot šādu vajadzību.

"Ir liels prieks, ka šajos pārmaiņu laikos ir uzņēmumi un organizācijas, kuras ir gatavas nevis lūgt palīdzīgu roku, bet pašas to sniegt, lai palīdzētu citiem. Paldies par iespēju un izvēli palīdzēt tieši skolēniem attālināto mācību procesā, jo ne vienmēr vajadzīgo atbalstu viņiem var nodrošināt ģimene vai skola," pauž IZM parlamentārais sekretārs Reinis Znotiņš.

Savukārt "eazyBI" pārstāve Līva Pavasare atzīst, ka stimuls sniegt atbalstu tieši skolēniem attālināto mācību procesā balstīts paša uzņēmuma darbības specifikā.

"Lai arī uzņēmumā strādā 21 darbinieks, mums nekad nav bijis sava biroja – vienmēr esam strādājuši no mājām, un šādu formātu esam mudinājuši pamēģināt arī citus. Šobrīd, kad attālinātais darbs nav bijusi izvēle, bet obligāts pienākums, nolēmām palīdzēt skolēniem, lai mācības varētu notikt pēc iespējas efektīvāk. Izglītība ir svarīgs pamatakmens sabiedrības izaugsmei kopumā."

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Zviedrija joprojām gatava aizstāvēt savu pieeju pandēmijai

Jānis Šķupelis, 29.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liela daļa pasaules uzmanības joprojām pievērsta pandēmijas statistikai. Pieejamie dati liecina, ka Covid-19 saslimšanas gadījumu skaits pasaulē nupat pārsniedzis 10 miljonus un nāves gadījumu skaits – 500 tūkstošus.

Liela daļa valstu, lai apkarotu vīrusa izplatīšanos, izvēlējās pieslēgt savas tautsaimniecības. Tiesa gan, jau kādu laiku attiecīgie dažādie ierobežojumi tiek mazināti vai pat atcelti, jo maksa par nefunkcionējošām ekonomikām draudēja kļūt pārāk liela.

Lielu interesi izpelnījās tie, kas izvēlējās iet nedaudz citu ceļu, kur šajā ziņā visspilgtāk, šķiet, izcēlās Zviedrija. Tā kariņā ar pandēmiju pamatā aprobežojās ar valdības vadlīnijām par distancēšanos un rekomendācijām iedzīvotājiem pašiem būt atbildīgiem nevis ļoti stigru likumu ieviešanu, kas bloķētu būtisku daļu tautsaimniecības. Viens no šādas taktikas rezultātiem nu ir tas, ka lielākā daļa Eiropas Savienības valstis Zviedriju ierindo to valstu sarakstā, uz kurām ceļošana šobrīd joprojām nav droša. Var paspekulēt, ka Zviedrija bez maz vai tiek sodīta, ka tā izvēlējās iet citu ceļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Izstrādā kosmētiku cilvēkiem ar rozāciju

Anda Asere, 21.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas zīmola "Labrains" mērķauditorija ir cilvēki ar ļoti jutīgu, reaktīvu ādu, kam ir rozācija vai dermatīts – pasaulē katram desmitajam cilvēkam ir šādas problēmas.

"Es pati pēc bērna piedzimšanas saskāros ar smagu rozāciju. Ārstējos, gāju pie dažādiem ārstiem, bet nebija kosmētikas līdzekļu, ar ko kopt ādu. Latvijā pieejami daži produkti rozācijai, bet to ķīmiskais sastāvs neatbilst šādas ādas kopšanas prasībām – to sastāvā ir daudz vielu, kas ilgtermiņā kairina ādu. Manā gadījumā neviens no šiem krēmiem nederēja. Risinājums bija taisīt savu kosmētiku, par ko biju domājusi jau agrāk – studējot ķīmiju Rīgas Tehniskajā universitātē," biznesa portālam db.lv stāsta Līga Brūniņa, SIA "Labrains" īpašniece.

Skaidrojot, kas ir rozācija, L. Brūniņa teic, ka tā ir sarežģīta un līdz šim vēl pilnībā neizprasta slimība, bet, uzkrājoties lielākam skaitam zinātnisko pētījumu, par galveno patoģenēzes faktoru tiek uzskatīti imūnsistēmas traucējumi, kā rezultātā organisms veido iekaisumu procesus ādā, kam tur nevajadzētu būt. Ādā visu laiku ir iekaisums, paplašināti asinsvadi, tūska u. tml. Ja cilvēkam ir rozācija, tā būs visu mūžu. To var kontrolēt, lietojot pareizu kosmētiku. "Pētījumi rāda, ka apmēram 46% cilvēku iegūst rozāciju un tā saasinās, lietojot nepiemērotu kosmētiku. Tā ir ģenētiski predisponēta slimība, bet to var arī iegūt dzīves laikā – aktīvi sportojot, ēdot asus ēdienus, lietojot alkoholu, sauļojoties. Jo laicīgāk ierauga rozāciju, jo labāk to var kontrolēt. Pie pirmajām pazīmēm to var ārstēt ar lāzerterapiju un atbilstošu ikdienas kosmētiku, bet smagākās formās ārstē ar antibiotikām. Jebkurā stadijā milzīga nozīme ir ķermeņa kopšanas līdzekļiem. Protams, krēms nav panaceja. Tas strādā komplektā ar medikamentiem un dzīvesveida pārmaiņām," viņa saka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Žurnāla Dienas Bizness izdevums #9

DB, 03.03.2020

Dalies ar šo rakstu

Vai var izdarīt secinājumus par 2017. gadā Latvijā īstenoto nodokļu reformu? Ir divas atbildes.

Jā, teiks politiķi, kuri secina, ka būs pagājuši trīs vēlētājiem solītie gadi, kuros nodokļu sistēmu solīja neaiztikt.

Nē, nevar izdarīt secinājumus – šādi teiks praktiķi, kuri saprot, ka statistikas dati 2020. gada pavasarī ir pieejami par 2018. gadu. Latvijas uzņēmumu finanšu rādītāji par 2019. gadu būs apkopoti 2020. gada vasaras nogalē.

Lasi žurnāla "Dienas Bizness" 3. marta numurā:

  • aktuāli - vai banku sadarbība ar uzņēmējiem ir pasliktinājusies
  • tēma - atkal gatavo nodokļu sistēmas reformu
  • intervija - Vjačeslavs Ivanovs, kurš tiek apsūdzēts "ABLV Bank" 50 miljonu lietā
  • ārpolitika - Meksikas vēstnieks Latvijā Fraksisko Eduardo del Rio, kā attīstīt Latvijas un Meksikas attiecības
  • finanses - biznesa kreditēšanas problēmas un iespējas
  • IT/telekomunikācijas - Latvijas uzņēmumi mākoņpakalpojumu izmantošanā ir vieni no pēdējiem ES
  • IT/telekomunikācijas - kā valkājamās viedierīces palīdz ārstiem
  • tehnoloģijas - jaunuzņēmums "EchoSports" veic sportistu veikstspējas monitoringu reāllaikā
  • meža nozare - 2020. gads mežsaimniecībā būs izaicinājumiem bagāts
  • izdevējdarbība - attīstās literatūras eksports
  • izdevējdarbība - kā izdot savu grāmatu
  • dzīvesstils - "Vīnkalni Pils Māja" saimnieki iedziļinās detaļās
  • brīvdienu ceļvedis ar Jāni Dzeni, "OC VISION" valdes priekšsēdētāju

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telekomunikācijas uzņēmums "Tet" sācis sadzīves tehnikas tirdzniecību e-veikalā, informē uzņēmums.

Izvērtējot tirgus tendences un klientu vēlmes, no pirmdienas "Tet" veikalos ir iespējams iegādāties ne tikai datortehniku, viedierīces, televizorus un audio tehniku kā līdz šim, bet e-veikalā arī sadzīves tehniku - ledusskapjus, tvaika nosūcējus, veļas mazgājamās mašīnas, plīts virsmas, cepeškrāsnis, mikroviļņu krāsnis, putekļu sūcējus un trauku mazgājamās mašīnas.

"Apzinot iedzīvotāju vajadzības, secinājām, ka "Tet" klienti pastiprināti izrāda interesi mūsu veikalos iegādāties arī sadzīves tehniku, tādējādi norēķinoties par vairākiem pakalpojumiem vienlaikus. Tā kā piedāvājam arī elektroenerģijas pakalpojumu, turklāt sadzīves tehnika kļūst arvien "gudrāka", piemēram, sadarbojoties ar citām ierīcēm un lietotnēm, šis uzņēmumam ir likumsakarīgs pakalpojumu attīstības solis," stāsta "Tet" valdes loceklis un komercdirektors Gusts Muzikants.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Nokia 5.3" piemīt budžeta klases tālruņiem neraksturīgs svarīgāko sastāvdaļu līdzsvars un tas pat aprīkots ar sejas atpazīšanas sistēmu.

Pēc ieilgušiem identitātes meklējumiem, atjaunotais "Nokia" zīmols, šķiet beidzot ir atradis vietu pasaules viedtelefonu hierarhijā. Tā īpašniekiem "HMD Global" izdodas radīt tehniski kvalitatīvus produktus un cenas ziņā iekļauties starp budžeta un vidējo klasi. Jaunākais pienesums "Nokia 5.3" precīzi atbilst šim aprakstam, un ir gana interesanta ierīce lietotājiem, kuri nevēlas tērēt viedtelefonam īpaši vairāk par 200 eiro.

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 7 punkti no 10)

Kamēr citi ražotāji cenšas līdzināties viens otram, aizmugurējās kameras izkārtojot vienā vertikālā virtenē vai plašākos blokos pa pāriem, "Nokia 5.3" pieturas pie no pērnā gada "Nokia 9 PureView" aizgūtā apaļā dizaina. Četras simetriski izkārtotas kameras ar zibspuldzi pa vidu saskan ar mazliet zemāk novietoto mazāko apli – pirkstu nospiedumu lasītāju. Kā ierasts, kameras bloks ir izvirzīts uz āru, taču tā apmales ir mata tiesu augstākas par lēcas klājošo stiklu, tādēļ tas ir relatīvi pasargāts no skrāpējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Ārsta palīgs uz plaukstas locītavas

Jānis Vēvers, 03.03.2020

Dalies ar šo rakstu

Foto: Publicitātes

Valkājamās viedierīces sāk attaisnot uz tām jau sen liktās cerības, pieskatot lietotāja veselības stāvokli un atslogojot ārstus.

Globālās urbanizācijas tendences, cilvēkiem pametot ciematus un aizvien kuplākā skaitā koncentrējoties pilsētās, novecojošā sabiedrība un arī daudzu indivīdu ieradums katras sīkākas kaites novēršanu uzticēt profesionāliem speciālistiem rada pamatīgu spiedienu uz veselības aprūpes sistēmu.

Valstu valdības labi apzinās, ka budžeta iespējas neļauj palielināt ārstu skaitu, tādēļ jāmeklē citi risinājumi. Jau vairākus gadus palīdzīgu roku cenšas sniegt tehnoloģiju nozare, un pārredzamā nākotnē tās pienesums solās būt iespaidīgāks nekā jebkad.

Par šā gada lielo izrāvienu solās kļūt valkājamo ierīču spēja reģistrēt sirds kardiogrammu. Ņemot vērā, ka sirds un asinsvadu slimības ir viens no galvenajiem priekšlaicīgas nāves cēloņiem pasaulē, elektrokardiogrammas daudziem pacientiem būtu īsts glābējs, jo laikus brīdinātu ārstu par briestošajām problēmām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

„Katra uzņēmuma veiksmes stāsts ir citādāks, taču pašai veiksmei tajā parasti nav atvēlēta liela loma. Panākumu atslēga slēpjas mērķtiecīgā attīstībā, neatlaidībā un aizrautībā. Ir jābūt skaidrai vīzijai par to, ko vēlies sasniegt, taču nedrīkst aizmirst – ja nemīlēsi to, ko dari no visas sirds, nav lielu cerību izveidot veiksmīgu biznesu ilgtermiņā,” saka Andris Griķis, SIA Inbokss īpašnieks. Viņa lolojuma – portāla Inbox.lv panākumu receptē ir vairākas būtiskas sastāvdaļas:

Pakāpeniska, bet nepārtraukta attīstība.

SIA Inbokss, jeb Inbox.lv ir augsto tehnoloģiju uzņēmums, kas vairāk nekā 20 gadus piedāvā savus pakalpojumus interneta lietotājiem. Šo gadu laikā, Inbox e-pasta servisa aktīvo lietotāju skaits ir sasniedzis vairāk kā 1 miljonu un jau vairākus gadus pēc kārtas, Inbox.lv atrodas Latvijas mīlētāko zīmolu topa trijniekā, kas parāda darbības rezultātus ne tikai skaitliskā, bet arī tautas atzinumā.

Jāatzīst, ka uzņēmums audzis pakāpeniski – papildus e-pasta servisam ar laiku tika ieviesti arvien jauni pakalpojumi: failu un fotogrāfiju glabāšanas un koplietošanas serviss, ērts elektroniskais kalendārs, lai plānotu sapulces, tikšanās, un dažādus pasākumus un daudzi citi produkti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Color Expert-Storch LV" izstrādātais virtuālais asistents jeb čatbots ļauj klientam veikalā čata veidā saņemt konsultāciju par to, kāda ota vai rullis būs piemērotākais izvēlētajai krāsai.

Šobrīd testa režīmā kompānija ir startējusi "Būvniecības ABC" veikalos Rīgā un jau šomēnes iecerēts būt Lietuvas, Latvijas un Igaunijas veikalos, vēlāk – Krievijā, Somijā, Ukrainā un Kaukāza valstīs. Šogad iecerēts virtuālo asistentu ieviest vienpadsmit valstīs. "Izskatīsim iespēju to ieviest arī pārējās valstīs, kurās strādājam – Rietumeiropā un Skandināvijā. Šobrīd esam vienojušies ar lielākajiem krāsu ražotājiem, kas pieejami "dari pats" tipa veikalos – "Caparol", "Akzo Nobel", "Rīgas laku un krāsu rūpnīca". Nākamie soļi ir audzēt krāsu zīmolu skaitu, kas ir pieejami virtuālajā asistentā," teic Rolands Černišovs, SIA "Color Expert-Storch LV" mārketinga un sortimenta nodaļas vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Plāno kāzas viedtālrunī

Anda Asere, 23.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiešsaistes kāzu plānotājs "Wedded Society" sāk ar Latviju, bet ar laiku vēlas piedāvāt pakalpojumus arī Lietuvā un Igaunijā, lai kāzas jebkur Baltijā varētu plānot viedtālrunī.

"Šobrīd portāls ir inovācija Latvijā un mūsu komandas veiktā izpēte liecina, ka tas ir jaunums arī pārējās Baltijas valstīs. Plāni ir lieli un ideja neapstājas tikai pie portāla," norāda Santa Felkere, "Wedded Society" idejas autore.

Ideja par šādu kāzu plānotāju tiešsaistē radās saistībā ar to, ka viņa ir strādājusi par kāzu fotogrāfi un vēlāk pievērsās digitālajam mārketingam, kur saprata, ka vairāk nekā puse auditorijas mūsdienās izmanto internetu viedierīcēs. "Vairākus gadus sekojot līdzi dažādiem Eiropas kāzu medijiem, pašmāju un citu Eiropas valstu kāzu profesionāļiem, radošajām darbnīcām un pasākumiem, kā arī apzinoties interneta lietotāju paradumus, izlēmu notestēt savu ideju," teic S. Felkere.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Swedbank" klientiem visā Baltijā un Zviedrijā ir pieejams "Apple Pay", liecina informācija bankas aplikācijā.

Tiesa, pirmajās stundās pēc šī paziņojuma novērotas tehniskas problēmas ar karšu pievienošanu viedtālruņa virtuālajam makam. "Priecājamies par lielo interesi, šobrīd vēl veicam pēdējos testus pirms oficiālā paziņojuma visiem klientiem. Paldies par aktīvo testēšanu, tas tiešām palīdz mūsu komandai ieviest šo jaunumu visā Baltijā un Zviedrijā," sociālajos tīklos skaidro banka.

Līdz ar to arī iOS lietotāji Latvijā var pilnvērtīgi izmantot bezkontakta maksājumus savās viedierīcēs – iPhone viedtālruņos, iPad planšetdatoros un, protams, arī Apple Watch viedpulksteņos.

Apple Pay pirkums tiek autentificēts tikai ar skatienu vai pieskārienu, izmantojot sejas ID (Face ID) vai pirkstu nospiedumu (Touch ID), vai ierīces piekļuves kodu. Apple Pay ir maksājumu tehnoloģija, kas ļauj klientiem veikt ātrus un ērtus pirkumus veikalos, lietotnēs un tīmekļa vietnēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd līdzīgi kā citas kultūras un mākslas organizācijas Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris (LNSO) ir "gaidīšanas režīmā". LNSO vēro kā situācija tālāk attīstīsies, cer, ka izolācija nebūs ilgstoša un vīrusa izplatību būs iespējams apturēt drīz.

"Covid-19 krīze mūs nepārsteidza pilnīgi nesagatavotus – nedēļā no 9. marta, kad sākās mēģinājumi programmai "Mālera Piektā un RIX", no dienas uz dienu bija aizvien sliktākas ziņas par vīrusa izplatību Itālijā un citviet Eiropā, tādēļ sākām apsvērt domu kā rīkoties, ja Latvijā tiktu pieņemts lēmums par publisku pasākumu atcelšanu. 12. martā jau bija skaidrs, ka valdība šādu lēmumu pieņems, un, tā kā koncerta programma bija jau gatava, nolēmām, ka ieguldīsim līdzekļus, lai šo koncertu straumētu publiski pieejamā tiešsaistē LMT Straumē. Tas notika 13. martā, pirmajā izolācijas dienā Latvijā," stāsta LNSO direktore Indra Lūkina.

LNSO koncertu savās viedierīcēs noskatījās vairāk nekā 20 tūkstoši cilvēku un droši vien šis koncerts ieies LNSO vēsturē ar vislielāko klausītāju skaitu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai dažādi sensori un viedpalīgi varētu darboties ar ilgāku baterijas kalpošanas laiku un mazāku datu patēriņu, LMT ieviesis jaunās paaudzes lietu interneta LTE-M tīklu, kas pieejams visā Latvijas teritorijā.

Līdz ar 5G tīklu strauji attīstās dažādi sensori un viedierīces, kas pieslēgtas internetam - sākot no viedpulksteņiem un mājas viedpalīgiem, līdz pat medicīnas iekārtām, rūpnīcu automatizācijai un viedpilsētu risinājumiem. Lai visas iekārtas varētu darboties lieki netērējot datu pārraidei nepieciešamo enerģiju un ar vienu bateriju strādātu daudz ilgāku laiku, papildus balss un interneta pārlūkošanas tehnoloģijām operatori visā pasaulē sāk ieviest arī lietu internetu.

"Jaunās paaudzes lietu interneta standarts paredz, ka jau tuvākajā nākotnē ar vienu bateriju un bez atkārtotas uzlādes vai pieslēguma elektrotīklam, sensori varēs darboties līdz pat desmit gadiem. Tas būtiski maina sensoru un viedo risinājumu izmantošanas iespējas visdažādākajās nozarēs. Lietu internets ļaus digitalizēt un automatizēt procesus, lai varētu strādāt efektīvāk un dzīvot ērtāk, kā arī videi draudzīgāk," norāda LMT prezidents Juris Binde.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Viedās pilsētas – tās nav tikai pašbraucošās automašīnas

Līga Krūmiņa, “Tele2” tehniskā departamenta vadītāja, 08.10.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrības digitalizācija notiek ļoti strauji. Bieži vien mēs pat nepamanām, ka daudzas lietas ar interneta palīdzību mūsu vai kāda cita vietā paveic viedierīces, jo tā ir ātrāk un efektīvāk.

Daudzas lietas mums arī jau šķiet tik ierastas, ka neaizdomājamies, ka aiz tām realitātē stāv IoT jeb lietu internets.

Visbiežāk par IoT (Internet of Things) mēs dzirdam un runājam viedo pilsētu kontekstā. Lai arī tas izklausās kā stāsts par pašbraucošām automašīnām un robotiem uz ielām, tas nebūt tā nav.

IoT jau šobrīd aktīvi maina moderno pilsētu ikdienu, ļaujot ietaupīt izdevumus, samazinot vides piesārņojumu un uzlabojot dzīves kvalitāti pilsētā. Lūk, daži piemēri, kur jau šobrīd pasaulē un atsevišķos gadījumos arī Latvijā, tiek izmantoti IoT risinājumi.

Viedā infrastruktūra

Labs piemērs ir gudrais apgaismojums, kas reaģē uz apkārtējās vides izmaiņām, laika apstākļiem un darbojas tikai tad, kad tuvumā ir kustība. Piemēram, Barselona gadā ietaupa aptuveni 37 milj. eiro, patiecoties šādai sistēmai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Viens no dīvainākajiem viedtelefonu modeļu atjauninājumiem, kāds jebkad redzēts

Jānis Vēvers, 02.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"OnePlus" jaunajam "7T Pro" izvēlējies dīvainu pieeju – minimāli uzlabotu tālruni piedāvāt iespaidīgā iepakojumā

"OnePlus 7T Pro" ir viens no dīvainākajiem viedtelefonu modeļu atjauninājumiem, kāds jebkad redzēts. Savulaik "Sony" izlaida jaunu flagmani ik pēc pusgada, taču japāņi centās katram jaunajam modelim piešķirt vismaz vienu nozīmīgu jaunumu. Lai arī "7T Pro" ir labs un jaudīgs tālrunis, tam īsti nav nekā, ar ko attaisnot savu eksistenci, ņemot vērā, ka tirgū jau ir "OnePlus 7 Pro". Ja nu vienīgi ar lielāku iepakojuma kasti.

Ja interese par kādu preci sāk noplakt, to var nedaudz piepucēt, ielikt iespaidīgākā iepakojumā un atkal laist tirgū. Šī banālā taktika cilvēces vēsturē izmantota tūkstošiem reižu, un to nolēmuši pamēģināt arī "OnePlus", piecus mēnešus pēc flagmaņa "7 Pro" laišanas tirgū sagatavojot tā sekotāju "7T Pro".

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Nākotnē skaidra nauda būs relikvija

Kerli Gabrilovica, "Luminor" vadītāja Latvijā, 22.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau šobrīd neskaidra nauda tiek apgrozīta vairāk nekā skaidra un darījumu īpatsvars turpina pieaugt. Arvien biežāk tiek pieteikti risinājumi, kas ļauj cilvēkiem iepirkties, neizmantojot ne skaidru naudu, ne bankas kartes.

Zviedri iecerējuši tuvāko gadu laikā no skaidras naudas atteikties pilnībā, arī citas valstis vēlas sekot. Skaidra nauda iespējams drīz piedzīvos relikvijas statusu, jautājums tikai – cik ilgu laiku aizņems paradumu maiņa?

Arī Latvijā pieaug bezskaidras naudas maksājumu skaits

Latvijas Bankas dati liecina, ka valstī izplatīti ir gan skaidras, gan bezskaidras naudas maksājumi – skaita ziņā tie ir aptuveni līdzīgi, tomēr apmēra ziņā bezskaidras naudas maksājumi veido jau vairāk nekā pusi no kopējās naudas plūsmas. Tātad bezskaidra nauda tiek apgrozīta vairāk, nekā skaidra, un šādu darījumu īpatsvars Latvijā pieaudzis kopš eiro ieviešanas. Piemēram, pērnā gada pirmajos sešos mēnešos tika veikti 262,1 miljoni bezskaidras naudas maksājumi 92,8 miljardu eiro apmērā. Salīdzinājumā ar 2018. gada otro pusgadu kopējais klientu bezskaidrās naudas maksājumu skaits pieaudzis par 4,1%, liecina Latvijas Bankas apkopotie dati.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ceturtajai fiziskās distancēšanās nedēļai lielākajai daļai uzņēmumu jau bija izdevies pāriet uz tiešsaistes procesiem un pielāgoties darbam attālināti. Daži atklāj jaunus rīkus, citi paplašina jau atklāto rīku pielietojuma klāstu. Tomēr, runājot par elektroniskiem dokumentu procesiem, joprojām ir gadījumi, kad tiek uzskatīts, ka distancēšanās dēļ dokumentus nevar parakstīt ne fiziski, ne arī attālināti, jo ne visiem ir kvalificēts e-paraksts. Mums ir labas ziņas – iespējas ir plašākas, nekā varētu šķist!

Cilvēku skaits, kuri pirmo reizi sāka lietot e-parakstu, ir pieaudzis trīs reizes

Patlaban e-parakstīšanās iespēja ir kļuvusi vēl aktuālāka uzņēmumiem, kuriem jāparaksta līgumi vai citi dokumenti ar partneriem, kolēģiem vai klientiem, kā arī iestādēm, kas sniedz dažādus pakalpojumus Latvijas pilsoņiem.

“Mēs esam aprēķinājuši, ka kopš fiziskās distancēšanās noteikumu stāšanās spēkā elektroniski parakstītu dokumentu skaits ir pieaudzis par 150 procentiem. Pieaugošo pieprasījumu veido gan tie uzņēmumi, kuri jau izmanto iespējas parakstīt dokumentus elektroniski, gan tie, kas tikko ir atklājuši attālinātās parakstīšanās rīkus,” informē Ilmārs Arsenovičs, uzņēmuma Dokobit vadītājs Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Samsung" pašā gada sākumā prezentētais "Note 10 Lite" sniedz iespēju lielākam patērētāju lokam izmantot "S Pen" irbuļa priekšrocības

Pašā gada sākumā, kad viedtelefonu pasaulē valda relatīvs klusuma periods, "Samsung" pārsteidza daudzus. Bez ierastās patērētāju «iesildīšanas» un kacināšanas ar informācijas drumslām par gaidāmajiem jaunumiem, pārdošanā tika laistas pērnā gada flagmaņu "Galaxy S10" un "Galaxy Note 10" "vieglās" versijas "Lite".

Ja "S" sērija jau iepriekš pieredzējusi lētāku modeli, tad "Note" šādu «sānsoli» prom no elitārisma sper pirmoreiz.

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

"Note" kopš pirmsākumiem bijis biznesa klases tālrunis – gaumīgs, funkcijām bagāts un atbilstoši arī dārgs. Savukārt "Lite" koncepts paredz, ka ierīcei kaut kas tiek atņemts, lai padarītu to masām pieejamāku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Latvijas Pasts" analogi vairākiem ārvalstu pasta uzņēmumiem sāk piedāvāt jaunu pakalpojumu – sūtījumu izsekošanu bez izsniegšanas pret parakstu.

Līdz šim sūtījumu izsekošana bija iespējama tikai reģistrētiem/ierakstītiem sūtījumiem, kas adresātiem tiek izsniegti pret parakstu un ir dārgāks pakalpojums salīdzinājumā ar vienkāršu sūtījumu noformēšanu. Jaunais pakalpojums paredz sūtījumu izsekošanu, kas ļaus klientam elektroniskajā vidē redzēt sava sūtījuma ceļu, bet izsniegšana būs tāda pati kā vienkāršiem sūtījumiem – piegāde pastkastītē vai pasta nodaļā gadījumā, ja sūtījuma izmērs nepieļaus ievietošanu pastkastītē. Attiecīgi arī pakalpojuma cena būs zemāka nekā reģistrētiem/ierakstītiem sūtījumiem.

Klients turpmāk, sūtot vienkāršus sūtījumus – vēstules, sūtījumus ar dokumentiem vai sīkiem priekšmetiem – iekšzemē vai uz 37 ārvalstīm, varēs izvēlēties papildu pakalpojumu "Sūtījuma izsekošana". Šādi noformētam sūtījumam tiks piešķirts numurs un svītrkods līdzīgi kā reģistrētiem/ierakstītiem vai apdrošinātiem sūtījumiem, kas elektroniskajā vidē ļaus sekot sūtījuma ceļam, taču jaunais pakalpojums neparedz sūtījuma izsniegšanu pret parakstu, kas joprojām attieksies tikai uz reģistrētiem/ierakstītiem vai apdrošinātiem sūtījumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikvienam uzņēmumam, kas darbojas internetā, noteikti nav svešs trīs burtu salikums SEO jeb Search Engine Optimization – tam, vai uzņēmums būs atrodams Google vai kādas citas meklētājprogrammas pirmajā lapā, ļoti bieži ir izšķiroša nozīme. Šoreiz apskatīsim, kādēļ SEO optimizācija nepieciešama arī mazajiem uzņēmumiem!

1. iemesls: SEO ļauj zīmolam kļūt atpazīstamam

Atrodoties meklētājprogrammu augšgalā, cilvēki arvien biežāk redzēs Tavu zīmolu, jo SEO optimizācija ir arī zīmola atpazīstamības veicināšana, veidojot kvalitatīvu, interesantu un lietotājiem noderīgu saturu gan mājaslapā, gan ārpus tās. Un nākamreiz meklējot produktu vai pakalpojumu, pastāvēs daudz lielāka iespējamība, ka potenciālais klients to iegādāsies tieši no Tevis. Tas ir īpaši svarīgs aspekts mazajiem uzņēmumiem – SEO optimizācija ir ļoti labs veids, kā ar salīdzinoši nelielām izmaksām apsteigt konkurentus – “lielās zivis”.

2. iemesls: SEO optimizācija sniedz ilgtermiņa rezultātu

Komentāri

Pievienot komentāru