Jaunākais izdevums

Francijas vīna ražotājs Pernod Ricard uzvarējis izsolē, kurā tika pārdota Zviedrijas kompānija Vin & Sprit, kura ražo degvīnu vienu no pasaulē populārākajiem alkoholiskajiem dzērieniem - Absolut vodka, atsaucoties uz Wall Street Journal, ziņo aģentūra Reuters.

Vin & Sprit īpašnieki - Zviedrijas valdība - kompāniju izsolē pārdeva par 5,28 miljardiem eiro (8,34 miljardiem USD).

Pēc darījuma paziņošanas Francijas vīna ražotāja akciju cena samazinājās par 5%, jo investori bažījas par to, ka Pernod Ricard varētu būt samaksājis pārāk lielu summu par Vin & Sprit.

Absolut vodka patēriņa ziņā ir pasaulē trešais populārākais stiprais alkoholiskais dzēriens. Divi populārākie ir Smirnoff vodka un Bacardi.

V&S Zviedrijas valdībai izmaksās dividendes 85 miljonu eiro apmērā pirms darījuma noslēgšanas. Akciju pārdošanas cena tiks palielināta par ikgadēju 2% likmi no 2008. gada 1.janvāra līdz transakcijas beigu datumam. Savukārt Pernod Ricard gūs labumu no V&S kopējās naudas plūsmas šajā periodā.

Darījums tiks finansēts ar sindicētu aizņēmumu no sešām augstākās klases bankām: BNP Paribas, Calyon, JPMorgan, Natixis, Skotijas Karaliskās bankas un Société Générale. Pernod Ricard sākotnējā maksātspēja būs aptuveni sešas reizes lielāka par jaunās grupas formālajiem ienākumiem pirms procentu nomaksas, nodokļiem un amortizācijas, vienlīdzīga ar grupas maksātspēju pēc Seagram un Allied Domecq darījumu noslēgšanas. Spēcīga naudas plūsma un ienākumu pirms procentu nomaksas, nodokļiem un amortizācijas palielināšana ļaus ātri izlīdzināt līdzekļus. Sākotnējās parādsaistību izmaksas būs apmēram 5%.

Citas ziņas

Dubultdegvīns divkāršam priekam!

,14.06.2010

«Īstam krievu degvīnam jābūt ar bagātu, skaidri izteiktu dzidru un tīru garšu,» ir pārliecināts degvīna Dvoinaja belaja ražošanas procesa autors Vadims Kasjanovs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubultdegvīns Dvoinaja belaja, kas izgatavots, izmantojot jaunu patentētu tehnoloģiju, sāk ieņemt savu vietu Latvijas veikalu plauktos.

Esam liecinieki modernu augstvērtīgu degvīnu ēras aizsākumam, kad to ražošanai tiek izmantotas jaunas zinātniski izstrādātas tehnoloģijas un senas klasiskās receptes. Šādas sinerģijas rezultātā iegūstami augstvērtīgi degvīni, turklāt – to cena nav augsta. Viens no lielākajiem alkoholisko dzērienu vairumtirgotājiem Latvijā SIA Latalko sākusi plašu sadarbību ar Krievijas valsts īpašumā esošo uzņēmumu Rosspirtprom, kam pieder vairāk nekā 70 alkohola ražotņu kontrolpaketes, kurās tiek saražoti vairāk nekā 40 % spirta un 16 % degvīna un liķieru produkcijas Krievijā. Šīs sadarbības rezultātā Latvijā veikalu plauktos jūnijā parādījušās divas jaunas degvīna markas – Dimka, kas izgatavota pēc klasiskas receptūras ar mūsdienu tehnoloģijām, un Dvoinaja belaja, kas izgatavota, izmantojot īpašo jauno patentēto dubultās sajaukšanas tehnoloģiju. Visi uzņēmuma Rosspirtprom saražotie degvīni atbilst augstiem Krievijas valsts noteiktajiem kvalitātes standartiem.

Citas ziņas

Degvīna muzeju četrās dienās apskata 1500 interesenti

Sandra Dieziņa, Db,10.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

„Pasaules lielāko un eksponātiem bagātāko degvīna muzeju „Krievu degvīna Nacionālais muzejs”, kuru no 4. līdz 7.decembrim bija iespējams apskatīt Latvijā, 4 dienu ietvaros apmeklējuši vismaz 1500 interesenti no Rīgas, Latvijas pilsētām un kaimiņvalstīm Lietuvas un Igaunijas,” informē SIA Jaunalko Valdes priekšsēdētājs Edmunds Demiters.

„Ņemot vērā, ka ekspozīcija bija pieejama tik neilgu laiku, nebijām gaidījuši tik lielu ieinteresētību par degvīna vēsturi un lietošanas kultūru,” atzīst E.Demiters, papildinot, ka ekspozīcija atspoguļoja degvīna vēsturi, tā lietošanas kultūru un interesantākos aspektus.

Viesus ar ekspozīciju iepazīstināja muzeja veidotājs un direktors Aleksandrs Ņikišins, kurš uzskatāms par vienu no kompetentākajiem cilvēkiem krievu degvīna vēstures jautājumos.

„Ekspozīcijas laikā pie mums viesojās kā individuālie interesenti, tā veseli darba kolektīvi un cilvēku grupas, ģimenes, dažādu tautību cilvēki, kā arī interesenti no Lietuvas, Igaunijas,” skaidro E.Demiters, uzsverot, ka SIA Jaunalko, kā šīs izstādes organizators vēlējās uzsvērt, ka degvīnam ir liela vēsture un daudzi pozitīvie aspekti, kuri padomju laikā tika nonivelēti līdz minimumam, atstājot degvīnam tikai apreibinoša un kaitīga produkta lomu.

Citas ziņas

Pasaules lielākais degvīna muzejs Rīgā skatāms līdz 7. decembrim

Sandra Dieziņa, Db,05.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 7.decembrim Rīgā, Valdemāra ielā 7, Gallery Park Hotel telpās apskatāms pasaules lielākais un eksponātiem bagātākais degvīna muzejs Krievu degvīna Nacionālais muzejs, kura ekspozīcijas atvešanu un izstādīšanu nodrošinājis Latvijas alkoholisko dzērienu ražotājs SIA Jaunalko. Rīga ir pirmā no 12 Eiropas pilsētām, kur būs skatāms unikālais muzejs.

SIA Jaunalko valdes priekšsēdētājs Edmunds Demiters uzsver, ka „šīs unikālās un daudzpusīgās ekspozīcijas izstādīšana Latvijā būs būtisks solis Latvijas sabiedrības iepazīstināšanā ar degvīna radīšanas un lietošanas tradīcijām, kuras nebūt neparedz alkohola masveidīgu un kaitīgu lietošanu, bet gan izskaidro viena no pasaules senākajiem dzērieniem – degvīna – vēsturi un galda kultūras nozīmi tā lietošanā.» Muzejs radīts 2006.gadā, kad krievu degvīna vēstures pētnieks Aleksandrs Ņikišins daudzu gadu darba rezultātā bija apkopojis 50 000 unikālu eksponātu vienības, kuras atspoguļo krievu degvīna lietošanas tradīcijas. Ekspozīcijas kopējais starptautiskais novērtējums sasniedzis 10 milj. ASV dolārus un nevienam no eksponātiem nav analoga.

Citas ziņas

Degvīna muzejs no Rīgas dodas uz Talsiem

Vēsma Lēvalde, Db,02.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievu degvīna Nacionālais muzejs pēc ekspozīcijas slēgšanas Rīgā, kur to apskatīja vairāk nekā 1500 interesenti, būs apskatāms Kurzemes pusē – Talsu novada muzejā.

Ekspozīcijas atvešanu un izstādīšanu gan Rīgā, gan Talsos nodrošina Latvijas alkohola ražotājs SIA Jaunalko, informē kompānijas valdes priekšsēdētājs Edmunds Demiters. Viņš norāda, ka interese par vēsturisko un daudzpusīgo dažādus gadu simtus aptverošo ekspozīciju Rīgā bijusi tik liela, ka Jaunalko pieņēmis lēmumu eksponēt arī Kurzemē.

Izstāde visiem interesentiem būs apskatāma Talsu novada muzeja telpās no 5.februāra līdz mēneša beigām.

«Šīs unikālās un daudzpusīgās ekspozīcijas izstādīšana Rīgā un Talsos ir būtisks solis Latvijas sabiedrības iepazīstināšanā ar degvīna radīšanas un lietošanas tradīcijām, kuras nebūt neparedz alkohola masveidīgu un kaitīgu lietošanu, bet gan izskaidro viena no pasaules senākajiem dzērieniem – degvīna – vēsturi un galda kultūras nozīmi tā lietošanā,» uzsver E.Demiters.

Pārtika

Papildināta ar foto - Latvijas balzams ražos grupas The Queen īpašā izlaiduma degvīnu

Dienas Bizness,16.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas balzams (LB) pēc īpaša pasūtījuma sācis ražot leģendārās britu grupas Queen singla Killer Queen četrdesmitgadei veltītu degvīnu, kas arī nosaukts slavenā singla vārdā, informē LB Komunikācijas vadītāja Dana Hasana.

«Šis ir viens no ambiciozākajiem un sarežģītākajiem projektiem LB vēsturē. Vienlaikus tas ir liels gods un atzinība mūsu speciālistu meistarībai un produktu reputācijai, jo paceļ uzņēmumu jaunā līmenī – īpašā, kopzīmolu (affinity brands) jomā, kad vienā kopprojektā sadarbojas vairākas iesaistītās puses, radot jaunu zīmolu ar pievienoto vērtību, augstvērtīgu saturu un unikālu dizainu,» atzīst LB komercdirektors Valters Kaže.

Zīmīgais 1974.gads, kad Killer Queen iekaroja pasauli, simboliski radis atspoguļojumu arī dzēriena receptūrā - ražošanā izmantotais spirts ir septiņas reizes destilēts un degvīnam ir veikta četrkārtēja filtrācija. Jāatzīmē, ka «jāvārdu» dzēriena receptūrai un pudeles dizainam teicis pats Queen ģitārists Braiens Meijs (Brian May), kurš pavasarī koncertēja Latvijā.

Citas ziņas

Pasaules lielākais degvīna muzejs būs apskatāms Latvijā

Sandra Dieziņa, Db,13.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules lielākais un eksponātiem bagātākais degvīna muzejs Krievu degvīna Nacionālais muzejs būs apskatāms Latvijas iedzīvotājiem un tā ekspozīcijas atvešanu, informē SIA Jaunalko Valdes priekšsēdētājs Edmunds Demiters, piebilstot, ka vairāk nekā gadu ilgo pārrunu rezultātā izdevies panākt vienošanos par to, ka unikālā ekspozīcija pa ceļam uz Franciju, 4 dienas būs apskatāma Latvijā.

Izstāde Latvijas iedzīvotājiem būs apskatāma no šā gada 4. līdz 7.decembrim Valdemāra ielā 7, Gallery Park Hotel telpās.

"Šīs unikālās un daudzpusīgās ekspozīcijas izstādīšana Latvijā būs būtisks solis Latvijas sabiedrības iepazīstināšanā ar degvīna radīšanas un lietošanas tradīcijām, kuras nebūt neparedz alkohola masveidīgu un kaitīgu lietošanu, bet gan izskaidro viena no pasaules senākajiem dzērieniem – degvīna – vēsturi un galda kultūras nozīmi tā lietošanā," uzsver E. Demiters.

Krievu degvīna Nacionālais muzejs tika radīts 2006.gadā, kad krievu degvīna vēstures pētnieks Aleksandrs Ņikišins daudzu gadu darba rezultātā bija apkopojis 50 000 unikālu eksponātu vienības, kuras atspoguļo krievu degvīna lietošanas tradīcijas. Ekspozīcijas kopējais starptautiskais novērtējums sasniedzis 10 milj. ASV dolārus un nevienam no eksponātiem nav analoga.

Pārtika

Latvijas balzams: ASV organizāciju boikots Krievijas precēm nav mazinājis Stolichnaya ražošanu

Gunta Kursiša,31.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amerikas lesbiešu, geju un biseksuāļu organizāciju (LGBT) aicinājums boikotēt Krievijas preces, kas maldīgi skāris arī degvīna zīmolu Stolichnaya, ko ražo Latvijas balzams, degvīna ražošanas apjomu nav mazinājis, apstiprināja uzņēmuma Komunikācijas vadītāja Dana Hasana.

Zīmola Stolichnaya® īpašnieki - SPI Group, kas atrodas Luksemburgā, informē, ka degvīna pārdošanas apjomus minētie notikumi nav ietekmējuši.

LGBT sabiedrība ASV un citur pasaulē ir būtiska patērētāju auditorija. Pašlaik notiek aktīvs skaidrojošs darbs, lai novērstu radušos pārpratumu par degvīna Stolichnaya® izcelsmi, norādījuši zīmola īpašnieki.

«Esam pārliecināti, ka zīmola īpašnieks SPI Group ir paskaidrojis sabiedrībai, ka viens no populārākajiem pasaulē degvīniem Stolichnaya netiek ražots Krievijā, bet gan kopš 1948. gada tiek ražots šeit, a/s Latvijas balzams. Degvīns Stolichnaya un SPI Group ir pauduši publisku atbalstu starptautiskai LGBT sabiedrībai cīņā ar Krievijas valdības ieņemto pozīciju pret seksuālajām minoritātēm un to tiesībām, izplatot oficiālu vēstuli no grupas vārda un uzsverot, ka Stolichnaya nekad nav pretnostatījusi sevi LGBT kustībai un ir realizējusi virkni atbalsta kampaņu,» norādīja D. Hasana.

Citas ziņas

Latvija lielākais Krievijas šnabja importētājs

,30.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākie Krievijas degvīna importētāji 2007. gadā bijuši ASV, Kazahstāna un Latvija. No kopējā Krievijas degvīna eksporta 2007. gadā 19,6% eksportēti uz Latviju, ziņo RBC.

Lielākie degvīna eksportētāji 2007. gadā, bija Russkij Standart, SPI-RVVK, Veda.

Uz Latviju eksportētā degvīna vērtība bija 19,6% no kopējās Krievijas degvīna eksporta vērtības, kas 2007. gadā bija 26,4 miljoni USD.

No kopējās Krievijas degvīna eksporta vērtības Russkij Standart aizņem 23,9%, SPI-RVVK - 8,6% un Veda - 7,7%.

Ražošana

Latvija – pasaules čempione gan degvīna dzeršanā, gan eksportā

Juris Paiders, speciāli Dienas Biznesam,08.07.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Saeima šogad ir uzsākusi vērienīgu alkoholisko dzērienu aprites likumdošanas reformu. Pašlaik likumdošanas jaunrades darbs ir atlikts līdz septembrim. Diemžēl politiskajā diskursā izpalika izvērtējums par Latvijas specializāciju stipro alkoholisko dzērienu eksportā, kas rada nozīmīgu daļu no Latvijā radītās bagātības.

Kā liecina Starptautiskā tirdzniecības centra “International Trade Center” apkopotā statistika (ITC atbalsta ANO tirdzniecības un attīstības aģentūra (UN Conference on Trade and Development), Eiropas Savienība un Pasaules Tirdzniecības organizācija), 2022. gadā Latvija, rēķinot uz vienu iedzīvotāju bija pirmajā vietā pasaulē pēc ienākumiem no degvīna eksporta uz vienu iedzīvotāju. Savukārt, atbilstoši Pasaules Veselības organizācija (World Health Organization) apkopotajai informācijai, pēc stiprā alkohola patēriņa apjoma uz vienu par 15 gadiem vecāku iedzīvotāju Latvija arī ir pirmajā vietā pasaulē.

Alkoholisko dzērienu ražošanai ar lielāku etilspirta koncentrāciju ir sena vēsture. Tradicionālā veidā ražots alus bija ar relatīvi zemu alkohola koncentrāciju, parasti 3,5-4% etilspirta no dzēriena tilpuma, vīns – 6-11 % etilspirta no dzēriena tilpuma. Antīkajā senatnē bija zināms, kā var iegūt dzērienu ar stiprāku narkotisko iedarbību. Ja kalnu apstākļos vīnu vairākkārt sasaldēja, ik pa laikam nodalot ledu no šķidruma un sasaldējot to atkal, tad varēja iegūt dzērienu ar visai augstu etilspirta koncentrāciju. Savukārt, ja vīnam ļāva vārīties bet tā tvaikus kondensēja uz aukstas virsmas un savāca, tad varēja iegūt dzērienu ar ļoti augstu etilspirta koncentrāciju. Destilācijas process ir aprakstīts gan antīkajos, gan Bizantijas, gan arābu autoru darbos. Tomēr pirmās praktiskās tehnoloģijas koncentrētākā etilspirta dzēriena ražošanai destilācijas veidā tika attīstītas un pilnveidotas Itālijā ap 13. gadsimtu. Sākumā destilātu ieguva no vīna, bet 15. gadsimtā to sāka ražot arī no pārraudzētas labības ogļhidrātiem. Pēc šis tehnoloģijas apklāšanas degvīna ražošana izplatījās visā Eiropā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievija atguvusi tiesības uz Stolichnaya un Moskovskaya degvīnu zīmoliem pēc vairāk nekā desmit gadu ilgas cīņas Nīderlandes tiesā ar uzņēmēju Juriju Šefleru.

Roterdamas apgabaltiesa trešdien nolēmusi, ka šīs divas preču zīmes, ar kurām marķētais degvīns tiek ražots arī Šeflera kontrolētajā uzņēmumā Latvijas balzams, pieder Krievijai.

Šis lēmums liek Šeflera Nīderlandes uzņēmumam Spirits International nodot tiesības uz šīm preču zīmēm Krievijai vai samaksāt soda naudu 100 000 eiro apmērā un saņemt papildu naudassodu 50 000 eiro dienā.

Tāpat tiesas lēmums liek Spirits International pārtraukt Stolichnaya un Moskovskaya degvīnu tirdzniecību Nīderlandē, Beļģijā un Luksemburgā.

Šī tiesas prāva sākās 2003.gadā un paredz Šeflera uzņēmumam kompensēt Krievijai zaudējumus par šo zīmolu izmantošanas periodu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas degvīns Koskenkorva ir drosmīgās, strādīgas un veiksmīgās somu nācijas panākumu spogulis. Dzēriens, kura pirmsākumi meklējami pagājušā gadsimta piecdesmitajos gados, tiek ražots no Somijas laukos audzētiem miežiem, vistīrākā ledāju ūdens un 250 reizes destilēta spirta. Panākumus un veiksmi simbolizējošais dzēriens ir Skandināvijas populārākais degvīns un, pateicoties tā kvalitātei, kļuvis par vienu no pieprasītākiem Premium degvīniem arī Latvijā!

Alkoholisko dzērienu ražošanas tradīcijas somi izkopuši vairāku gadsimtu garumā – īpaši šīs zinības tika pilnveidotas Somijas rietumu piekrastē Ostrobotnijas apgabala dienviddaļā. Likumsakarīgi Koskenkorva degvīna nosaukumu aizguvusi no Ostrobotnijas ciemata Koskenkorva, kur joprojām atrodas degvīna rūpnīca.

Lai nepieļautu dabas piesārņošanu, uzņēmums ap Rajamaki rūpnīcu iegādājies un apsaimnieko 1300 hektāru aizsargājamās dabas teritorijas.

Izmanto tikai augstvērtīgus miežus

Koskenkorva degvīnu sāka ražot 1953. gadā, un receptē galvenais akcents tika likts uz dabiskām izejvielām. Arī mūsdienās, lai pagatavotu tikai vienu puslitra pudeli, tiek izmantoti aptuveni 18 200 augstākās kvalitātes miežu graudu. Somu miežu šķirne Botnia ir viena no galvenajām augstvērtīgā degvīna sastāvdaļām, un Koskenkorva ražotāji lepojas, ka šī šķirne šogad iekļauta Vispasaules sēklu glabātuvē (Svalbard Global Seed Vault). Tā atrodas uz Špicbergenas salas Norvēģijā un tiek dēvēta par mūsdienu Noasa šķirstu. Glabātuve uzbūvēta 1300 kilometrus no Ziemeļpola, 130 metru augstumā virs jūras līmeņa un ieiet kalnā 120metru dziļumā. Tās galvenais uzdevums ir saglabāt augstvērtīgākās augu sēklas, kas varētu iznīkt dažādu dabas kataklizmu vai karu rezultātā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada jūnijā Krievijā saražots rekordliels degvīna daudzums. Minētajā laika posmā saražots 9,61 miljons dekalitru degvīna, kas ir līdzvērtīgs apjoms rudens mēnešiem, kuros stiprā alkohola patēriņš tradicionāli ir augsts.

Degvīna ražošanas pieaugums saistīts ar akcīzes nodokļa palielināšanu līdz 18%, sākot no šā gada jūlija. Tas licis ražotājiem strādāt ar maksimālo jaudu, lai līdz jūnijam aizpildītu savas noliktavas, vēsta PBK Daily.

Salīdzinot ar aizvadītā gada jūniju, saražotā degvīna apjoms pieaudzis par 47%. Gada pirmajos sešos mēnešos kopumā, Krievijas alkohola ražotāji saražojuši 42,28 miljonus degvīna dekalitru, kas ir par 17,3% vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā.

Pieaugums novērots tik pat kā visās stiprā alkohola kategorijās – piemēram, konjaku ražošana pieaugusi par 80,5%, sasniedzot 4,42 miljonus dekalitru. Savukārt vīna ražotāji jūnijā izgatavojuši 6,83 miljonus dekalitru savas produkcijas, kas gandrīz divas reizes pārsniedz aizvadītā gada rādītājus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas (VP) Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvaldes darbinieki (ENAP) atraduši ievērojamu kravu viltota degvīna – 750 pudeles viltota Stolichnaya markas degvīna un 750 pudeles Stolyetoff, informē VP.

Strādājot nelegālā alkohola apkarošanas jomā un veicot virkni operatīvo pasākumu, 1. septembra rītā VP ENAP darbinieki Carnikavas novadā aizturēja divus vīriešus, kuri ar kravas mikroautobusu pārvadāja nelegālo alkoholu. Mikroautobusā likuma sargi atrada simts kastes ar viltotu degvīnu – 750 pudeles ar it kā Stolichnaya markas degvīnu un 750 pudeles ar viltota Stolyetoff markas degvīna. Visā, pudelēm tilpums bija 0,7 litri, tātad kopējais viltotā degvīna apmērs ir 1050 litri.

Viltotā degvīna izcelsme šobrīd vēl tiek skaidrota, bet ir zināms, ka visticamāk tas bijis paredzēts izvešanai no Latvijas un tālākai realizācijai Igaunijā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Motoklubs Vēja brāļu ordenis tūkstošiem eiro investējis degvīna ražošanā, kas sākta pērn septembrī un ar kuru šogad plānots iepazīstināt plašāku publiku, atklāj motokluba prezidents Aivars Freimanis jeb Frīdis.

Kā stāsta A. Freimanis, vēja brāļiem jau kādu laiku ir pašiem savs degvīns VB40, ko ražo pēc kluba biedru izvēlētas receptes tepat Latvijā un ko var iegādāties 0,5 litru tilpumā gan plastmasas, gan stikla pudelē.

Degvīna, kuram savu vārdu piešķīris slavenais motoklubs un kas ir 40% grādu stiprs, ražošana sākta 2013. gadā septembrī, Rīgā, SIA Yellow Stone dzērienu ražošanas rūpnīcā, stāsta viens no degvīna izplatītāja SIA Tris-A īpašniekiem Artūrs Trencis.

Degvīns pagaidām pieejams aptuveni 20 tirdzniecības vietās un bāros. Kā skaidro A. Freimanis, uz lielajiem tirdzniecības tīkliem, kā Maxima vai Rimi, viņi neejot, jo iznākot vairāk finansiāli zaudēt, lai tikai tiktu tur iekšā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šomēnes Valsts policijas (VP) Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvaldes darbinieki (ENAP) jau otro reizi pārtvēruši viltota degvīna kravu – šoreiz atsavinātas 1200 pudeles viltota Stolichnaya markas degvīna, liecina medijiem sniegtā informācija.

Strādājot nelegālā alkohola apkarošanas jomā un veicot operatīvos pasākumus, VP ENAP darbinieki Rīgā, Krasta ielā aizturēja kādu 1965.gadā dzimušu, agrāk tiesātu vīrieti, kurš ar kravas mikroautobusu pārvadāja nelegālo alkoholu. Mikroautobusā likuma sargi atrada simts kastes, kurās bija 1200 pudeles viltota Stolichnaya markas degvīna.

Šī jau ir otrā reize šā mēneša laikā, kad ENAP darbinieki pārtver viltota degvīna kravu, pirmajā reizē tika atsavinātas 1500 pudeles viltota degvīna un aizturētas divas personas.

Arī šajā gadījumā pret notverto vīrieti uzsākts kriminālprocess. Likumā par šādu noziegumu paredzēts līdz pat astoņus gadus ilgs cietumsods.

Pārtika

LB: pēc Prodexpo perspektīvā vairāki jauni līgumi

Sandra Dieziņa,18.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dalību lielākajā Austrumeiropā pārtikas izstādē Prodexpo 2013 a/s Latvijas balzams (LB) speciālisti vērtē kā veiksmīgu, jo interese par Latvijā ražotajiem dzērieniem bijusi liela.

«Dalība Prodexpo 2013 Maskavā ir viennozīmīgi attaisnojusi mūsu mērķus – tas ir bijis ļoti produktīvs laiks jaunu partneru iegūšanai, kuri izstādē pārstāvēja ģeogrāfiski ļoti plašu reģionu no Somijas līdz pat Mongolijai. Plānojam, ka tuvākā pusgada laikā noslēgsim vairākus jaunus sadarbības līgumus un paplašināsim mūsu eksporta tirgu ģeogrāfiju un partneru loku,» vērtē LB Eksporta direktors Justs Dzedons. Potenciālie sadarbības partneri īpaši interesējušies par Rīgas Melno balzamu, Riga Black Vodka, Moka un Grand Cavalier Exclusive brendiju.

Liela interese bijusi par jaunāko LB ražojumu – degvīnu Riga Black Vodka. «Lai arī braukt uz Krieviju ar savu degvīnu varētu likties diezgan drosmīgs solis, tas ir noteikti attaisnojies, jo jau strādājam pie vairāku konkrētu eksporta piedāvājumu sagatavošanas šim produktam. Līdz ar Krievijā noteiktās minimālas degvīna cenas pieaugumu, importētie degvīni kļūst konkurētspējīgāki šajā tirgū, tādēļ Krievija noteikti būs nākamais Riga Black Vodka eksporta tirgus pēc Lielbritānijas,» stāsta LB Zīmolu direktors Valters Kaže. Kā potenciālos šī degvīna eksporta tirgus NVS valstu telpā viņš saredz arī Baltkrieviju, Kazahstānu, Moldovu. Uz Krieviju pērn tika eksportēti 17% no LB dzērieniem.

Ražošana

Eksperti: Pieprasījums pēc Latvijā ražotās produkcijas aug ne tikai vietējā tirgū, bet arī ārējos tirgos

Žanete Hāka,19.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ražotāju cenu kāpums liecina, ka pieprasījums pēc Latvijā ražotās produkcijas palielinās ne tikai vietējā tirgū, kur pakāpeniski uzlabojas ekonomiskā situācija, bet saglabājas augsts arī ārējos tirgos, neskatoties uz vājo ekonomisko izaugsmi galvenajās partnervalstīs, norāda eksperti.

Ekonomikas ministrijas Ekonomiskās attīstības un darba tirgus prognozēšanas nodaļas eksperte Laura Stelmaka uzsver, ka šī gada sešos mēnešos ražotāju cenu dinamika eksportētājai produkcijai pieauga nedaudz straujāk nekā vietējā tirgū realizētai produkcijai. Eksportētās produkcijas ražotāju cenas sešos mēnešos pieauga par 1,8%. Tā kā lielākā daļa saražotās produkcijas tiek realizēta eksporta tirgos, tad ražotāju cenu līmeni lielā mērā ietekmē tendences ārējos tirgos. Savukārt vietējā tirgū realizētās produkcijas cenas šogad sešos mēnešos ir pieaugušas par 0,5%. Lai arī vietējā tirgū pieprasījums pakāpeniski palielinās, tomēr tas joprojām ir salīdzinoši zemā līmenī un būtisku spiedienu uz ražotāju cenām nerada, saka eksperte.

Citas ziņas

Aizdomās par nelikumīgu alkohola realizēšanu aizturēti divi vīrieši

,10.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas policijas pārvaldes (EPP) darbinieki aizdomās par alkoholisko dzērienu bez LR akcīzes nodokļu markām realizāciju un glabāšanu aizturēja divus vīriešus. Atsavināti vairāk nekā divi tūkstoši litru dažādu marku alkoholisko dzērienu.

Decembra sākumā, Rīgā Valsts policijas (VP) Galvenās Kriminālpolicijas pārvaldes (GKrPP) EPP darbinieki operatīvo pasākumu laikā par alkoholisko dzērienu bez LR akcīzes nodokļu markām realizāciju aizturēja 1970. gadā dzimušu vīrieti un 1979. gadā dzimušu vīrieti.

Automašīnā, ar kuru viens no aizturētajiem pārvadāja alkoholiskos dzērienus, kas paredzēti realizēšanai, tika atrastas un atsavinātas 72 pudeles degvīna Šustovs, 24 pudeles degvīna Ladoga Belomorkanal, 24 pudeles degvīna Stolnaja Osobaja, 5 pudeles degvīna Russkij Standart, 2 pudeles Tullamore Dew, 1 pudele viskija Jameson un 2 pudeles viskija Jack Daniels.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SPI Grupa paziņojusi par degvīna zīmola Kremlevskaja pārdošanu kompānijai Classic International Group.

SPI Grupas pieņemtais lēmums ir daļa no grupas globālās stratēģijas, kas paredz fokusēšanos uz vienu premiālo degvīna zīmolu Stolichnaya. Šīs stratēģijas īstenošana tika uzsākta 2008.gadā, kad SPI Grupa pieņēma lēmumu izbeigt sadarbību ar zīmola Stolichnaya globālo izplatītāju Pernod Ricard, un pati pārņēma zīmola starptautisko vadību.

Pavisam nesen SPI Grupa pieņēma lēmumu par savas kompānijas – importētāja dibināšanu ASV, lai nostiprinātu savu kontroli pār zīmolu Stolichnaya. Šī gada sākumā Ņujorkā tika dibināts SPI Grupas uzņēmums, kas oficiāli ar 2014.gada 1.janvāri pārņems zīmola Stolichnaya pārvaldību tā lielākajā tirgū – Amerikā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā 2 gadus ilgušās pārrunas ar ASV Nevadas pavalstī izvietoto tirdzniecības uzņēmumu ir veiksmīgi noslēgušās un SIA Jaunpagasts Plus ir uzsācis dārgā segmenta degvīna ražošanu ASV tirgum.

„Pēc pirmās paraugu partijas nosūtīšanas uz ASV pagāja nepilni 9 mēneši, kamēr ASV tika izietas visas drošības, kvalitātes un importa procedūras pārbaudes, kuras nepieciešamas, lai tiktu saņemta atļauja konkrēto produktu ievest ASV. Jaunpagasts Plus kopumā radīja četras jaunas, augstākās kvalitātes degvīna markas, kuras arī bija paredzams eksportēt uz ASV. Pēc tam ASV notika produkta virzīšanas tirgū process, marketinga aktivitātes, kā arī produkta prezentācija Latvijas Republikas vēstniecības telpās Vašingtonā, kur piedalījās vēstniecības pārstāvji, ASV vadošie masu mediju pārstāvji, vairāki ASV kongresmeņi, potenciālie klienti, kā arī viens no Latvijas pazīstamākajiem pavāriem Mārtiņš Rītiņš,” tā K. Fogelmanis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strādājot pastiprināti nelegālo akcizēto preču aprites apkarošanas jomā, policijas darbinieki Zemgales reģionā atsavinājuši iespaidīgā daudzumā nelegālās akcizētās preces, informē Valsts policijas Zemgales reģiona pārvalde (ZRP).

ZRP Jēkabpils iecirkņa policijas darbinieki, rīkojot reidu Jēkabpils tirgū, pie 1975.gadā dzimuša vīrieša atsavināja 2000 cigaretes Premjier ar Baltkrievijas akcīzes markām. Rīkojot atkārtotu reidu tirgū, pie 1968.gadā dzimuša vīrieša atsavināja ievērojamā klāstā nelegālo cigarešu - 20 400 bez Latvijas Republikas akcīzes markām un 42 litrus nelegālā alkohola. Par doto faktu uzsākti kriminālprocesi.

Savukārt reida laikā Jelgavas tirgū, VP ZRP Kriminālpolicijas biroja Organizētās noziedzības un noziegumu ekonomikas jomā apkarošanas nodaļas darbinieki sadarbībā ar VP ZRP Jelgavas iecirkņa darbiniekiem atsavināja 4600 nelegālās cigaretes ar Baltkrievijas un Ukrainas akcīzes markām ar dažādiem nosaukumiem – NZ Gold Super Slim, Cartel, NZ, Fest. Atkārtota reida laikā, policijas darbinieki atsavināja papildus 840 cigarešu. Par abiem gadījumiem uzsāktas administratīvās lietvedības.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas, ASV un Kanādas geju bāri un klubi, protestējot pret homoseksuālas orientācijas cilvēku diskrimināciju Krievijā, izsludinājuši šīs valsts dzērienu, galvenokārt degvīna, tostarp Latvijā ražotā Stolichnaya, boikotu.

Lesbiešu, geju, biseksuālu un transpersonu (LGBT) kopienas pārstāvji, kas organizē boikotu, apsūdz Krievijas varasiestādes pieaugošā seksuālo minoritāšu diskriminācijā, kas izpaužas aktīvistu vajāšanā un likumprojekta pieņemšanā, ar kuru aizliegtas geju parādes, vēsta BBC. LGBT aktīvisti arī apsver Soču ziemas Olimpisko spēļu boikotu, lai tādējādi pievērstu uzmanību notiekošajam Krievijā saistībā ar seksuālo minoritāšu diskrimināciju.

Tikmēr kompānija SPI, kura izplata pazīstamo degvīna marku Stolichnaya, paudusi atbalstu geju tiesību aktīvistiem. SPI izpilddirektors Vels Mendeļejevs sarunā ar BBC sacījis, ka kompānija ir politiski neitrāla biznesa organizācija un atbalsta caurspīdīgumu, taisnīgumu, vienlīdzību un dažādību. SPI ar vēstuli vērsusies pie LGBT organizācijām, norādot, ka ir aktīvs seksuālo minoritāšu atbalstītājs un sabiedrotais.

Citas ziņas

Eksperti par ražotāju cenu pārmaiņām rūpniecībā

,26.05.2009

Ieva Vēja, DnB NORD Bankas Ekonomisko pētījumu grupas speciāliste (no kreisās), Dainis Gašpuitis, SEB bankas makroekonomikas eksperts, Lija Strašuna, Swedbank vecākā ekonomiste

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

http://www.db.lv/images/article/2009/05/26/2a2d23da-1139-4c68-b935-da03b1bcfb82.jpg

Ieva Vēja, DnB NORD Bankas Ekonomisko pētījumu grupas speciāliste

Aprīļa dati par ražotāju cenu pārmaiņām rūpniecībā nav nesuši pārsteigumus, joprojām skaidri iezīmējot deflācijas tendenci. Tāpat kā iepriekšējos mēnešos, cenas turpināja pazemināties un aprīlis bija jau sestais mēnesis pēc kārtas, kad cenas salīdzinājumā ar iepriekšējo mēnesi samazinājušās. Aprīlī ražotāju cenu kritums Latvijā bijis straujāks nekā Lietuvā un Igaunijā, kur mēneša laikā cenas pazeminājušās attiecīgi par 0.2% un 0.3%, kamēr Latvijā fiksēts 0.9% kritums, apstiprinot, ka ekonomikas lejupslīde un deflācijas procesi šeit ir spēcīgāki. Gada laikā ražotāju cenas Latvijā samazinājušās par 2.6%, kamēr Igaunijā tās nav mainījušās, bet Lietuvā kritušās par 13.4% - galvenokārt saistībā ar naftas produktu cenu straujo kritumu pasaules tirgū.

Nodokļi

Alkohola nozares pārstāvji: valsts pati veicinājusi izvairīšanos no nodokļu nomaksas

Gunta Kursiša,23.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Diemžēl, kontrabandas cigaretes kabatā vai alkohols bez akcīzes nomaksas kļuva par normu daļai sabiedrības, un mēs to visi zinām. Uzdrošinos teikt, ka, mazinot legālu preču konkurētspēju un radot priekšnosacījumus nelegālā tirgus uzplaukumam, valsts pati veicinājusi nihilistisku attieksmi pret likumiem un izvairīšanos no nodokļu nomaksas,» norāda Alkoholisko dzērienu ražotāju un tirgotāju apvienības (ARTA) pārstāvis un SIA Mobil Plus pārdošanas direktors Vitolds Bremmers.

Neskatoties uz vairākkārtēju akcīzes nodokļa paaugstināšanu pēdējo gadu laikā, ieņēmumi no tā tikai tagad atgriežas 2009. gada līmenī, bet legālo dzērienu pārdošanas apjomi litrāžā, savukārt, ir kritušies, liecina pirmā ceturkšņa dati. «Tas norāda uz nepārdomātu akcīzes politiku legālo dzērienu sektorā laikā, kad ēnu ekonomika nozarē joprojām ir stipri izteikta,» secinājuši ARTA pārstāvji.

2009. gada pirmajā cetuksnī realizētais alkoholisko dzērienu (izņemot alu) apjoms veidoja 11,18 miljonus litru. Šā gada pirmajā ceturksnī alkoholisko dzērienu (izņemot alu) realizācija veidoja 10,22 miljonus litru. Pirmajā ceturksnī iekasētais akcīzes nodoklis bija 21,3 milj. latu tikai tagad tuvojoties 2009. gada ieņēmumiem no akcīzes nodokļa (21,5 milj.latu). ARTA atgādina, ka 2009., 2010. un 2011. gadā akcīzes nodoklis tika vairākkārt palielināts.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Prognozē akcīzes ieņēmumu kritumu otrajā pusgadā

Elīna Pankovska,22.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopējais akcīzes nodokļa ieņēmumu plāns šā gada pirmajā pusgadā ticis izpildīts, jo ieņēmumi atspoguļo situāciju līdz akcīzes nodokļa paaugstināšanai stiprajam alkoholam šā gada 1.jūnijā, uzskata Alkoholisko dzērienu ražotāju un tirgotāju apvienības (ARTA) pārstāvji.

ARTA prognozē, ka cenu pieaugums alkoholiskajiem dzērieniem, ko radīja akcīzes paaugstināšana, negatīvi ietekmēs turpmāko ieņēmumu dinamiku, tāpēc otrajā pusgadā nozare paredz ieņēmumu kritumu, īpaši degvīna segmentā.

«Pirmā pusgada rezultāti apstiprina jau agrāk valdībai un starptautiskajiem aizdevējiem pausto nozares redzējumu – saglabāt pieaugošu akcīzes nodokļu ieņēmumu dinamiku šī gada sākumā iespējams, neceļot nodokli. Jāņem vērā, ka pirmā pusgada rezultāti neatspoguļo akcīzes kārtējo palielināšanu un vēl neietekmēja pusgada ieņēmumu datus,»atzīmē ARTA valdes priekšsēdētājs un SIA Jaunalko vadītājs Edmunds Demiters.